...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Kobieca strona DHL Supply Chain

liderki DHL SUPPLY Chain

Różnorodność jest jednym z kluczowych elementów globalnej strategii, której realizację do 2025 roku zapowiedziała Grupa Deutsche Post DHL, w tym będący jej częścią polski oddział DHL Supply Chain. Firma, która zatrudnia w Polsce ponad 6 tysięcy osób, z czego ponad połowę stanowią kobiety, za sprawą swojego podejścia, codziennych praktyk oraz projektów dedykowanych kobietom i dziewczynkom, chce dawać przykład innym. DHL Supply Chain jest partnerem 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.

W swojej strategii światowy lider logistyki kontraktowej stawia nie tylko na innowacje, cyfryzację, środowiskową odpowiedzialność i zaangażowanie w lokalne społeczności, ale także na wykorzystywanie potencjału kobiet na rynku pracy oraz wspieranie inicjatyw adresowanych do dzieci i młodzieży, w tym także dziewczynek. Za sprawą wewnętrznych programów, warsztatów, szkoleń, projektów rozwojowych, networkingowych oraz mentoringowych DHL Supply Chain pomaga kobietom budować umiejętności zawodowe i rozwijać kompetencje tak, aby czuły, że mają realny wpływ na swoją przyszłość.

Połowę naszych pracowników stanowią kobiety. To świetne specjalistki, które spełniają się, awansują i odnoszą sukcesy we wszystkich działach firmy. Zależy nam, żeby i kobiety, i mężczyźni czuli się w DHL Supply Chain dobrze, każdego dnia mieli takie same możliwości realizowania się w pracy i byli ocenieni za to, jakie kompetencje posiadają i jak wykonują swoją pracę, a nie za to jakiej są płci.

Monika Duda, która od prawie roku pełni funkcję dyrektor zarządzającej, będąc jednocześnie pierwszą kobietą w strukturze DHL Supply Chain w Polsce, która objęła tak wysokie stanowisko kierownicze

DHL Supply Chain dba o takie środowisko pracy, w którym różnorodność jest wartością, a różnice pomiędzy pracownikami są źródłem inspiracji i motorem napędowym rozwoju. Firma skupia się na zarządzaniu, w którym płeć nie jest ani kryterium wyboru pracownika, ani decyzji związanych z promocjami.

Nie bez znaczenia są także programy, które mają pomagać firmie zdobywać i rozwijać talenty. W DHL Supply Chain CEE funkcjonuje również inicjatywa „Kobiety w DHL” mająca na celu wpieranie kobiet w firmie, mentoring i budowanie ich pewności siebie. Tym, co przekonuje kandydatów do DHL Supply Chain jest nie tylko rozpoznawalna, globalna marka gwarantująca stabilność zatrudnienia, ale także możliwość pracy z najlepszymi lokalnymi ekspertami i szerokie perspektywy rozwoju kompetencji w strukturach firmy.

Szczęśliwy rodzic, dobry pracownik

Priorytetem strategii DHL Supply Chain jest również wspieranie kobiet w ciąży, młodych mam i rodziców w ogóle w tym, żeby ciąża, macierzyństwo i wychowanie dzieci w żaden sposób nie kolidowało z pracą zawodową.

Monika-Duda_Dyrektor-Zarządzająca-w-DHL-Supply-Chain-PolskaKażda z naszych Koleżanek przebywających na urlopie macierzyńskim wie, że w czekamy na ich powrót. Dobrze wiemy, że stworzenie takich warunków, żeby kobiety mogły się spełniać rodzinnie i zawodowo, bez trudnych wyborów i z jak najmniejszą liczbą kompromisów jest kluczem do stworzenia przyjaznego miejsca pracy.

Monika Duda, dyrektor zarządzająca w DHL Supply Chain

Andries-Retief_CEO-DHL-Supply-Chain-w-Centralnej-i-SĚ rodkowej-EuropieRóżnorodność i wyrównywanie szans kobiet w pracy przynosi realne korzyści w firmie, zróżnicowane zespoły podejmują lepsze, trafniejsze decyzje. Równość kobiet w biznesie powinna być naturalnym zjawiskiem, a inicjowanie tych zmian uważam za swój obowiązek i przywilej. Jestem przekonany, że talent nie ma płci, a nam w DHL Supply Chain zależy na budowaniu najlepszego zespołu.

Andries Retief, CEO DHL Supply Chain w Centralnej i Środkowej Europie

W całym klastrze Europy Środkowo – Wschodniej, DHL Supply Chain rozpoczyna kampanię rekrutacyjną skierowana do kobiet. Firma pokazuje w niej, że jest miejscem pracy umożliwiającym kobietom rozwój zawodowy i budowanie stabilnej kariery. Rekrutacje przeprowadzane są na wszystkie stanowiska – od pracowników magazynowych poprzez liderki zespołu, managerki i dyrektorki w działach funkcyjnych.

Go, go Girls!

W kręgu działań na rzecz rozwoju kobiet, które prowadzi polski oddział DHL Supply Chain, jest także wspieranie uzdolnionej sportowo młodzieży, w tym dziewczynek i młodziczek. Od zeszłego roku firma jest partnerem siatkarskiej drużyny młodziczek trenujących w jednym z najbardziej zasłużonych warszawskich klubów, MOS Wola Warszawa. Radosław Krukowski, będący w zarządzie klubu, a na co dzień trener zespołu młodziczek, po podpisaniu umowy sponsorskiej podkreślał znaczenie zaangażowania DHL Supply Chain w rozwój sportu dzieci i młodzieży, w tym sekcji dziewczęcych, w trudnej dla wielu klubów sytuacji spowodowanej pandemią.

Przed dwoma laty DHL Supply Chain podjęła się także wspierania piłkarskiej akademii dla dziewczynek. W założonym w 2015 roku klubie Diamonds Academy trenują dziewczynki w wieku od 4 do 15 lat, a sam klub w przeszłości został uznany najlepszą warszawską inicjatywą pozarządową. Na długiej liście sukcesów piłkarek jest świeżo wywalczone Mistrzostwo Polski Dziewcząt U13.


Źródło: DHL Supply Chain

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

2000 robotów w DHL Supply Chain dzięki współpracy z Locus Robotics

DHL Supply Chain

DHL Supply Chain, lider logistyki kontraktowej Grupy Deutsche Post DHL, podpisał umowę rozszerzającą współpracę z Locus Robotics. Początkowa inwestycja w roboty wspomagające kompletację okazała się skuteczna w zakresie operacji na skalę handlową, a nowa umowa o wartości wielu milionów dolarów zwiększy zakres strategii przyspieszonej cyfryzacji DHL. Do 2022 roku DSC planuje nabyć do 2000 robotów, dzięki czemu stanie się zdecydowanie najistotniejszym klientem Locus Robotics na świecie. DHL Supply Chain jest partnerem 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.

Roboty wspomagające kompletację wykorzystywane są głównie w handlu elektronicznym bądź w magazynach klientów, gdzie wspomagają operację kompletacji oraz uzupełniania zapasów, przez co zwiększają wydajność i przyspieszają proces dostaw.

Szczególnie ważna jest dla nas możliwość nieustannej optymalizacji łańcuchów dostaw, roboty wspomagające kompletację są w tym zakresie niezwykle wydajne. Obecnie w użytku przemysłowym w naszych magazynach w USA, Europie i Zjednoczonym Królestwie znajduje się ponad 500 robotów wspomagających kompletację. Do końca tego roku w kolejnych ponad 20 lokalizacjach pojawi się dodatkowe 500 robotów. Technologia kompletacji przez roboty współpracujące z człowiekiem sprawdziła się w nowoczesnych magazynach, wykazując się wydajnością i niezawodnością. Zidentyfikowano już kolejne lokalizacje ze szczegółowymi planami wdrożenia pozostałych robotów, które zostaną przekazane w 2022 roku. Jednak ogólny potencjał robotów wspomagających kompletację dla magazynów DHL jest jeszcze większy. Jesteśmy więc pewni, że osiągniemy założone wraz z Locus Robotics cele.

Markus Voss, Globalny Dyrektor Operacyjny i Dyrektor ds. Informacji DHL Supply Chain.

Dalsze wdrożenie robotów stanowi kolejny etap w ramach strategii przyspieszonej cyfryzacji DHL Supply Chain. Roboty wspomagające kompletację przyczyniają się do redukcji czasu potrzebnego na prowadzenie wózków przez magazyn, zmniejszają wysiłek fizyczny pracowników oraz zwiększają wydajność kompletacji. Wyświetlają zdjęcia produktów do pobrania, obliczają optymalne trasy i ograniczają czas wymaganego szkolenia.

Dodatkowo mogą w prosty sposób zostać zintegrowane z architekturą systemu magazynowego poprzez Innovation Center DHL Supply Chain i są dobrze odbierane przez pracowników. Co więcej, w trakcie szczytowych okresów roboty stanowią optymalne rozwiązanie umożliwiające zwiększenie mocy operacyjnych, gdyż łatwo można dodać kolejne jednostki przy minimalnej ingerencji w pracę dotychczasowej floty.

Rozbudowana współpraca z DHL odzwierciedla zwiększone zapotrzebowanie na cyfryzację magazynów na całym świecie w celu sprostania gwałtownie rosnącym wyzwaniom związanym z realizacją zamówień. Locus szczyci się statusem cenionego zasobu technologicznego, pomagającego DHL w realizacji strategicznej wizji transformacji cyfrowej.

Rick Faulk, Dyrektor Generalny Locus Robotics

Pandemia spotęgowała i tak już rosnącą popularność, która sprawia, że pracochłonny proces kompletacji w środowisku realizacji zamówień elektronicznych odgrywa jeszcze większą i bardziej znaczącą rolę w zaspokojeniu dużego zapotrzebowania klientów końcowych. Trendy te przyspieszyły wprowadzenie nowych technologii i automatyzacji w wielu branżach, szczególnie w działalności magazynowej.

Pokazała także, jak wyglądać będą mogły łańcuchy dostaw przyszłości oraz że świat musi szybko przystosowywać się do nowych wyzwań. DHL Supply Chain nieustannie ocenia, które z wdrażanych technologii zagoszczą w magazynach na stałe w celu dalszej optymalizacji procesów. Poza tymi namacalnymi rozwiązaniami z zakresu robotyki DHL Supply Chain polega na rozwiązaniach w zakresie oprogramowania i Internetu Rzeczy używanych w kokpitach, które w czasie rzeczywistym zapewniają informacje o działaniach wykonywanych w globalnej sieci usług logistycznych.

Dostęp do dużych zbiorów danych „big data” oraz wdrożenie algorytmów i sztucznej inteligencji okazały się punktem zwrotnym w planowaniu globalnych łańcuchów dostaw, a ich wykorzystanie na pewno będzie coraz większe w przyszłości.


Źródło: DHL Supply Chain

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

DHL światowym liderem 3PL według raportu Magic Quadrant 2020 firmy Gartner

Deutsche Post DHL Group

„Otwartość na dialog i bliska relacja z naszymi klientami, pozwalają nam szybko reagować na zmieniające się warunki rynkowe, szczególnie w obliczu epidemii wywołanej koronawirusem” — powiedział Oscar de Bok, dyrektor generalny DHL Supply Chain. DHL Supply Chain jest Partnerem 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Firma DHL, wchodząca w skład grupy Deutsche Post DHL, jednej z wiodących na świecie organizacji logistycznych, została uznana za światowego lidera dostawców 3PL w prestiżowym raporcie Magic Quadrant. Opublikowany w czerwcu 2020 roku raport opracowała jedna z czołowych firm na świecie zajmujących się działalnością badawczo-doradczą, Gartner, Inc. W badaniu uwzględnione zostały obydwa piony DHL – DHL Supply Chain i DHL Global Forwarding.

Jesteśmy przekonani o słuszności umieszczania klientów w centrum naszej działalności. Najskuteczniejsze rozwiązania udaje się nam opracować, gdy wykraczamy poza swoje obowiązki jako dostawcy usług logistycznych i, przybierając postawę partnera, oddajemy się poznaniu wyzwań, przed jakimi stają nasi klienci. Kluczowe znaczenie ma tutaj otwartość na dialog i bliska relacja jaką mamy z klientami, szczególnie w dobie koronawirusa, w której trzeba spełniać dodatkowe wymagania. Niezwykle istotna jest niezawodność i elastyczność. Tylko tak możemy szybko reagować na zmieniające się warunki rynkowe, niwelować wahania wielkości zleceń, a w razie konieczności szybko od podstaw organizować nowe łańcuchy dostaw.

Oscar de Bok, dyrektor generalny DHL Supply Chain i członek zarządu grupy Deutsche Post DHL

Rozwiązania spedycyjne oferowane przez DHL Global Forwarding na całym świecie są równie istotne, co zarządzanie łańcuchami dostaw, magazynowanie, transport i doradztwo strategiczne dostarczane przez DHL Supply Chain. Dlatego jest mi szczególnie miło, że firma DHL została wyróżniona w tym raporcie.

Tim Scharwath, dyrektor generalny DHL Global Forwarding i członek zarządu grupy Deutsche Post DHL

DHL jest jedną z 16 międzynarodowych spółek wyróżnionych w tym raporcie przez firmę Gartner, która oceniała je pod kątem kompletności wizji i skuteczności jej realizacji. W 2020 r. DHL została oceniona najwyżej spośród wszystkich, jeśli chodzi o ten drugi aspekt.

Działalność w zakresie handlu elektronicznego ma ogromne znaczenie zarówno dla nas, jak i naszych partnerów biznesowych. Jako pion zajmujący się markami rokrocznie otrzymujemy od naszych klientów wzorowe opinie. Dodatkowo, firma Gartner, Inc. uznała DHL za światowego lidera 3PL w raporcie Magic Quadrant.

Oscar de Bok, dyrektor generalny DHL Supply Chain i członek zarządu grupy Deutsche Post DHL

Raport firmy Gartner „Magic Quadrant for Third-Party Logistics, Worldwide”, David Gonzalez et al., 10 czerwca 2020 r.

Przedstawienie w publikacjach badawczych dostawców, produktów lub usług nie stanowi ich rekomendacji przez firmę Gartner, a fakt wystawienia dostawcy najwyższej oceny lub zajęcia przez niego czołowej pozycji na podstawie innego kryterium nie jest równoznaczny z poleceniem danego dostawcy użytkownikom technologii. Publikacje badawcze firmy Gartner stanowią opinię jej ciała badawczo-doradczego, zatem nie należy ich traktować jako faktów. Gartner zrzeka się wszelkich gwarancji, wyraźnych lub dorozumianych, w odniesieniu do swoich badań, w tym wszelkich gwarancji wartości handlowej lub przydatności do określonego celu.


Źródło: informacja prasowa DHL Supply Chain 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF