...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Najlepsze Miejsca Pracy™ na świecie 2022. Znamy już 25 globalnych liderów rynku pracy

13 października Great Place to Work® ogłosił listę World’s Best Workplaces™ 2022. 25 laureatów tego rankingu to najlepsi z najlepszych pracodawców w skali świata. Na pierwszym miejscu znalazła się firma kurierska DHL Express. Drugie miejsce należy do sieci hoteli Hilton, a na trzecim miejscu uplasowała się informatyczna spółka Cisco. To ogromne osiągnięcie tych firm, tym bardziej że święciły one swój sukces na podium także w ubiegłorocznym rankingu, zamieniając się w tym roku jedynie pozycjami na 2. i 3. miejscu. W maju DHL Express, Hilton i Cisco znalazły się również wśród laureatów rankingu Najlepsze Miejsca Pracy™ Polska 2022, co oznacza, że polskie oddziały miały udział w globalnym sukcesie swoich firm.

Tegoroczni zwycięzcy zostali wybrani spośród ponad 11 tysięcy firm, zatrudniających 15 milionów pracowników ze 146 państw na 6 kontynentach. Aby zakwalifikować się na listę światową, firmy muszą dać się wcześniej poznać jako wyjątkowe miejsca pracy w swoim regionie. W praktyce oznacza to obecność na co najmniej pięciu listach Najlepszych Miejsc Pracy™ w Azji, Europie, Ameryce Łacińskiej, Afryce, Ameryce Północnej lub Australii w 2021 lub na początku 2022 roku. Dodatkowym warunkiem jest posiadanie co najmniej 5000 pracowników na całym świecie, z czego nie mniej niż 40% powinno być zatrudnionych poza krajem macierzystym.

W podziale branżowym najliczniej reprezentowany jest sektor IT (28%). Drugie miejsce zajmują firmy świadczące usługi profesjonalne (20%). A trzecie pod kątem liczebności są spółki działające w obszarze farmacji i ochrony zdrowia (16%).W podziale na kraje najliczniejszą reprezentację ma w tym roku Wielka Brytania (15 spółek), USA, Meksyk i Chiny (po 13 spółek) oraz Brazylia (12 spółek).

 

Jakość ponad granicami: Great Place to Work® For All™

Tym co wyróżnia firmy nagradzane przez Great Place to Work® jest umiejętność tworzenia świetnych miejsc pracy i wywierania pozytywnego wpływu na ludzi i społeczności w jak największej liczbie krajów, bez względu na szerokość geograficzną ich położenia i związane z tym zróżnicowanie kulturowe. Zwycięzca tegorocznego rankingu – DHL Express, został wcześniej wyróżniony na listach Najlepszych Miejsc Pracy™ aż w 50 krajach. Hilton został uznany za Najlepsze Miejsce Pracy™ w 29 krajach, a Cisco sięgnęło po laur laureata w 25 krajach.

„Dla firm zatrudniających kadry na całym świecie stworzenie środowiska pracy pozytywnie ocenianego przez każdego pracownika jest wyjątkowo trudne i tym bardziej imponujące” — mówi Michael Bush, dyrektor generalny Great Place to Work®. „Pomimo wielu wyzwań stojących aktualnie przed globalnie działającymi firmami, na pierwszym miejscu konsekwentnie stawiają one dobro swoich pracowników. Ich sukces jest dowodem na to, że gdy firma dba o swoich ludzi, żaden problem nie jest zbyt wielki, by nie można było go pokonać”.

Polska reprezentacja wśród najlepszych z najlepszych

W Polsce powody do dumy w związku z ogłoszeniem tegorocznej listy Najlepszych Miejsc Pracy™ na świecie mają lokalne oddziały 6 międzynarodowych firm. Oprócz wspomnianych już spółek z pierwszej trójki, czyli DHL Express, Hilton i Cisco, są to Stryker (10. miejsce), Cadence (19. miejsce) oraz Bristol-Myers Squibb (25. miejsce). Wszystkie te firmy to laureaci Najlepszych Miejsc Pracy™ w Polsce, ogłoszonej w maju tego roku. Swój wkład w finalny ranking miały także 3 inne oddziały z Polski, które co prawda nie znalazły się u nas na liście krajowej, ale z sukcesem ukończyły badania, uzyskując certyfikację. Są to: SC Johnson, Teleperformance i Sopra Steria.

Więcej informacji o laureatach na www.greatplacetowork.pl

O Great Place to Work®

Great Place to Work® jest światowym autorytetem w dziedzinie kultury miejsca pracy. Od 1992 roku przeprowadziliśmy badania ankietowe z udziałem ponad 100 milionów pracowników na całym świecie. Dzięki tak pokaźnej bazie danych i pogłębionym analizom zdefiniowaliśmy, co leży u podstaw świetnego miejsca pracy: jest to zaufanie. Za pomocą sprawdzonej metodologii Great Place to Work® pomaga organizacjom mierzyć kulturę firmy, rozwijać zaufanie w organizacji i osiągać lepsze wyniki biznesowe. Dzięki programom certyfikacji i bogatym danym benchmarkowym co roku Great Place to Work® wyróżnia wybitne miejsca pracy i tworzy listy najlepszych miejsc pracy: krajowe, regionalne oraz listę światową. Wszystko, co robimy jest napędzane przez misję budowania lepszego świata poprzez wspieranie każdej organizacji w tym, aby stała się świetnym miejscem pracy dla Wszystkich.

Sebastian Nowak

Polacy rezygnują z dóbr luksusowych. Wyniki badań konsumentów e-commerce

Zwiększający się poziom inflacji, a co za tym idzie – rosnące ceny w sklepach wpływają na zawartość portfeli Polaków oraz ich decyzje zakupowe. Klienci sklepów internetowych w największym stopniu rezygnują z zakupu dóbr luksusowych, jak np. biżuteria, zegarki czy sprzęty elektroniczne. To wniosek z badania konsumenckiego „Prognozy zakupowe w e-commerce na najbliższe miesiące”.

Jak kupują Polacy?

Obecna sytuacja gospodarcza nie napawa konsumentów optymizmem. Według badania „Finanse Polaków w czasach postpandemicznych” przeprowadzonego przez Blue Media – w obliczu rosnących kosztów życia połowa respondentów przyznała, że w ostatnim czasie została zmuszona sięgnąć po swoje oszczędności, a jeszcze więcej osób (57 proc.) przewiduje taką konieczność w najbliższej przyszłości1.

Ten trend potwierdzają również wyniki badania konsumenckiego „Prognozy zakupowe w e-commerce na najbliższe miesiące”, przeprowadzonego przez analityków DHL Parcel2. Wciąż rosnąca inflacja uszczuplająca zawartość portfeli Polaków powoduje, że klienci sklepów internetowych są gotowi ograniczyć swoje zakupy w średnio 4 kategoriach na 13 badanych. Nawet 65% konsumentów planuje ograniczać zakupy online w co najmniej 1 kategorii.

Wśród kategorii, które obejmowało badanie znalazły się m.in: odzież i obuwie, suplementy diety i leki, sprzęt elektroniczny, sprzęt sportowy i rekreacyjny, biżuteria, upominki oraz artykuły dla dzieci i zabawki.

W największym stopniu konsumenci są skłonni zrezygnować, ograniczyć lub odłożyć w czasie zakupy dóbr luksusowych, które choć sprawiają przyjemność, nie są niezbędne do codziennego funkcjonowania. Mowa w tym przypadku o e-zakupach w kategoriach takich jak: biżuteria i zegarki (ograniczenie ich zakupów w najbliższych 3 miesiącach zakłada 43% ankietowanych), rękodzieło i upominki (43%), artykuły dla dzieci i zabawki (38%), artykuły motoryzacyjne (38%), sprzęt sportowy (38%) czy sprzęt RTV, AGD i elektronika (33%).

– Przed nami tzw. szczyt paczkowy, czyli czas, w którym klienci kupują więcej, a my obsługujemy więcej przesyłek. Paczki z kategorii e-commerce stanowią już ponad 60 proc. wszystkich obsługiwanych przez nas przesyłek. Co roku podczas szczytu paczkowego wzrost obsługiwanego wolumenu w czasie „peak’u” sięga nawet 100 proc. O tym jak deklaracje o rezygnacji z zakupów dóbr wyższego rzędu wpłyną na zawartość świątecznych koszyków przekonamy się już niedługo. Bo choć konsumenci rezygnują z zakupów luksusowych, zauważamy wzrost w innych grupach zakupowych. Klienci sklepów internetowych szukają tańszych zamienników w sieci, bo to tutaj otrzymują bardziej atrakcyjne ceny

– wyjaśnia Joanna Bandera – Sikorska, Menedżer ds. Analiz Marketingowych w DHL Parcel.

Online szukamy tańszych alternatyw

Konsumenci planujący ograniczać zakupy online chcą przede wszystkim kupować tańsze produkty (47%). Dlatego pomimo powszechnego trendu szukania oszczędności w związku z inflacją, e-kupujący planują zwiększenie swoich zakupów w kilku kategoriach takich jak: artykuły dla zwierząt, żywność, kosmetyki, suplementy diety, leki, artykuły biurowe, odzież i obuwie.

Są to podstawowe kategorie, z zakupu których trudno byłoby zrezygnować, a planowany wzrost wiąże się przede wszystkim z przenoszeniem zakupów stacjonarnych do Internetu, gdzie oferowane są niższe ceny. Jednak szukając oszczędności prawie co trzecia osoba zmniejszy liczbę jednorazowo kupowanych produktów.

Sebastian Nowak

DHL światowym liderem 3PL według raportu Magic Quadrant 2020 firmy Gartner

Deutsche Post DHL Group

„Otwartość na dialog i bliska relacja z naszymi klientami, pozwalają nam szybko reagować na zmieniające się warunki rynkowe, szczególnie w obliczu epidemii wywołanej koronawirusem” — powiedział Oscar de Bok, dyrektor generalny DHL Supply Chain. DHL Supply Chain jest Partnerem 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Firma DHL, wchodząca w skład grupy Deutsche Post DHL, jednej z wiodących na świecie organizacji logistycznych, została uznana za światowego lidera dostawców 3PL w prestiżowym raporcie Magic Quadrant. Opublikowany w czerwcu 2020 roku raport opracowała jedna z czołowych firm na świecie zajmujących się działalnością badawczo-doradczą, Gartner, Inc. W badaniu uwzględnione zostały obydwa piony DHL – DHL Supply Chain i DHL Global Forwarding.

Jesteśmy przekonani o słuszności umieszczania klientów w centrum naszej działalności. Najskuteczniejsze rozwiązania udaje się nam opracować, gdy wykraczamy poza swoje obowiązki jako dostawcy usług logistycznych i, przybierając postawę partnera, oddajemy się poznaniu wyzwań, przed jakimi stają nasi klienci. Kluczowe znaczenie ma tutaj otwartość na dialog i bliska relacja jaką mamy z klientami, szczególnie w dobie koronawirusa, w której trzeba spełniać dodatkowe wymagania. Niezwykle istotna jest niezawodność i elastyczność. Tylko tak możemy szybko reagować na zmieniające się warunki rynkowe, niwelować wahania wielkości zleceń, a w razie konieczności szybko od podstaw organizować nowe łańcuchy dostaw.

Oscar de Bok, dyrektor generalny DHL Supply Chain i członek zarządu grupy Deutsche Post DHL

Rozwiązania spedycyjne oferowane przez DHL Global Forwarding na całym świecie są równie istotne, co zarządzanie łańcuchami dostaw, magazynowanie, transport i doradztwo strategiczne dostarczane przez DHL Supply Chain. Dlatego jest mi szczególnie miło, że firma DHL została wyróżniona w tym raporcie.

Tim Scharwath, dyrektor generalny DHL Global Forwarding i członek zarządu grupy Deutsche Post DHL

DHL jest jedną z 16 międzynarodowych spółek wyróżnionych w tym raporcie przez firmę Gartner, która oceniała je pod kątem kompletności wizji i skuteczności jej realizacji. W 2020 r. DHL została oceniona najwyżej spośród wszystkich, jeśli chodzi o ten drugi aspekt.

Działalność w zakresie handlu elektronicznego ma ogromne znaczenie zarówno dla nas, jak i naszych partnerów biznesowych. Jako pion zajmujący się markami rokrocznie otrzymujemy od naszych klientów wzorowe opinie. Dodatkowo, firma Gartner, Inc. uznała DHL za światowego lidera 3PL w raporcie Magic Quadrant.

Oscar de Bok, dyrektor generalny DHL Supply Chain i członek zarządu grupy Deutsche Post DHL

Raport firmy Gartner „Magic Quadrant for Third-Party Logistics, Worldwide”, David Gonzalez et al., 10 czerwca 2020 r.

Przedstawienie w publikacjach badawczych dostawców, produktów lub usług nie stanowi ich rekomendacji przez firmę Gartner, a fakt wystawienia dostawcy najwyższej oceny lub zajęcia przez niego czołowej pozycji na podstawie innego kryterium nie jest równoznaczny z poleceniem danego dostawcy użytkownikom technologii. Publikacje badawcze firmy Gartner stanowią opinię jej ciała badawczo-doradczego, zatem nie należy ich traktować jako faktów. Gartner zrzeka się wszelkich gwarancji, wyraźnych lub dorozumianych, w odniesieniu do swoich badań, w tym wszelkich gwarancji wartości handlowej lub przydatności do określonego celu.


Źródło: informacja prasowa DHL Supply Chain 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF