...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Kamil Mirowski – nowym szefem działu Digital w agencji Valkea

Kamil Mirowski

Z początkiem sierpnia do agencji Valkea dołączył Kamil Mirowski, ekspert w dziedzinie digital marketingu z ponad 12-letnim doświadczeniem

Kamil, jako dyplomowany specjalista ds. marketingu internetowego – ukończył studia podyplomowe na SGH – pracował wcześniej między innymi w Mediach Regionalnych, Naszej Klasie, Agencji Społem, Agencji The Digitals oraz krakowskiej agencji 1000ideas. Od kilku lat zajmuje się kampaniami digitalowymi z zakresu komunikacji biznesowej (sektor B2B), employer brandingowej (budującymi markę pracodawcy) oraz social sellingowymi, czyli wykorzystaniem mediów społecznościowych – z mocnym naciskiem na LinkedIn – do wsparcia sprzedaży.

Dołączając do Valkea, Kamil poszerza kompetencje agencji o kolejne obszary, między innymi: komunikacji employer brandingowej, komunikacji marketingowej w sektorze B2B czy wspomnianym wcześniej social sellingu. Kamil jest odpowiedzialny za prowadzenie projektów digitalowych oraz koordynację działań z zakresu digital marketingu w prowadzonych przez agencję kampaniach 360.

Kamil Mirowski jest założycielem oraz autorem jednego z najstarszych blogów o marketingu społecznościowym (mrsocial.pl), autorem wielu artykułów w prasie branżowej oraz prelegentem na branżowych konferencjach. Przez lata pracy miał okazję współpracować z największymi markami, m. in.: InPost, Onet, Dr. Oetker,
Jutrzenka (Colian), Warka (Grupa Żywiec), AXA Polska, Muzeum Łazienki Królewskie, Mlekpol, Nespresso, Canon, Lyreco, Capgemini, Greenpeace, Fundacja DKMS, Polpharma, Wolters Kluwer Polska.

Obchodząca w 2020 roku 20-lecie powstania, agencja Valkea zbudowała ponad 100-osobowy zespół specjalistów i entuzjastów, których praca zaowocowała ponad 60 nagrodami w branżowych konkursach w kraju i za granicą. W ostatnich latach agencja realizowała projekty dla takich klientów, jak m.in. Polpharma, Cropp,
Reebok, Douglas, Levis, Play, TUI, Atrium, Apsys, Unibail.


Źródło: Informacja prasowa Valkea Media S.A.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nieoczywiste błędy marketerów. Też je popełniasz?

Wokół zawodu marketera co pewien czas rozbudzają się dyskusje. Czy ten zawód powinien być regulowany? Czy podobnie jak lekarz, prawnik czy inżynier również i marketer powinien być zobligowany do ukończenia odpowiednich studiów? Osobiście takie dyskusje mnie nie dziwią, ponieważ ciągle jestem świadkiem masy błędów popełnianych przez osoby zajmujące się marketingiem oraz reklamą. Poniżej opisuje kilka z takich błędów, które zauważyłem na przestrzeni ostatnich lat.

Branża reklamowa i marketing żyją w głębokiej symbiozie. Opiera się ona na współpracy na linii klient (najczęściej marka) i wykonawca (agencja bądź freelancer). Aby taka współpraca była efektywna i przyniosła profity obie strony muszą być na tym samym poziomie pod kątem wiedzy oraz doświadczenia. No chyba, że jesteś klientem, który ma absolutne zaufanie do wykonawcy. To wbrew pozorom wcale nie jest tak częste jak mogłoby się wydawać 😉

Trochę martwi mnie to, że przy tym braku zaufania wymagania idą głównie w jednym kierunku: od klienta do wykonawcy. Niestety rynek agencji oraz specjalistów od marketingu działających jako frelancerzy jest tak konkurencyjny, że nikt nie może sobie pozwolić na odmówienie klientowi, który mówiąc delikatnie, nie prezentuje podobnego poziomu. Właśnie to spostrzeżenie zainspirowało mnie do wylistowania błędów popełnianych przez marketerów.

Brak krytycznego i analitycznego spojrzenia na raporty oraz badania

Tutaj wychodzi brak edukacji. Z wykształcenia jestem magistrem psychologii o specjalizacji media i reklama. Co za tym idzie zostałem przeczołgany przez metodologię badań (którą bardzo lubiłem) i statystykę (do dziś śni mi się po nocach program SPSS). Sam planowałem, przeprowadzałem oraz opracowywałem wyniki badań.

Obecnie, w myśl słusznych jakby nie było założeń działań content marketingowych, niemal każdy robi badania i tworzy na ich podstawie raporty. Problem polega na tym, że nie każdy to potrafi i jest świadomy takich zagadnień metodologii jak sposób zadawania pytań, ich kolejność czy wybór skali odpowiedzi.

Z niepokojem obserwuje jak agencje własnymi zasobami tworzą raporty i badania, które mają być potwierdzeniem ich tezy i słuszności tego co oraz w jaki sposób oferują. Parę lat temu mieliśmy wysyp raportów o tym jak wspaniały jest Snapchat, teraz ten sam trend widać na przykładzie TikToka. Zastanów się! Czy agencja, która sprzedaje usługę prowadzenia działań na TikToku opublikuje badanie, w którym wyjdzie, że ta platforma nie jest jednak aż tak fajna jak się wydaje?

Boli też ogólnikowość zadawanych pytań. Czy ufasz treściom promocyjnym stworzonym przez innych konsumentów? Oczywiście, że tak! Tylko żadne badanie nie sprawdzi jaki rodzaj user generated content wzbudza takie zaufanie! Czy kupisz produkt pod wpływem obejrzenia tiktoka wykonanego „na kolanie” przez 15latka? A może bardziej przekona Cię do tego post na Instagramie stworzony przez fotografa przy okazji sesji zdjęciowej?

A więc marketerze nie bój się kwestionować badań oraz raportów. Przed „zajaraniem się” wynikami prześledź metodologię danego badania (grupa badanych, sposób przeprowadzenia badania, czas kiedy zostało wykonane). Brak takich informacji w jakimkolwiek opracowaniu powinno zapalić w Twojej głowie czerwoną lampkę!

 

Przeczytaj też: Jak skutecznie przeprowadzić badanie ankietowe i uzyskać wartościowe dane?

 

Wiara w złote porady, które uratują Twój biznes

Na różnego rodzaju szkoleniach, zwłaszcza tych dotyczących social media, często usłyszysz porady typu:

  • publikuj tylko w tych godzinach, aby zyskać większy zasięg
  • używaj dużej liczby hashtagów w postach, a dotrzesz do większego grona odbiorców
  • publikuj więcej materiałów wideo

(na końcu wpisu wyjaśnię czemu te złote porady nie działają)

Problem z tego typu poradami jest taki, że nie pomogą Ci uzyskać wyższego poziomu. Znacząco też nie zwiększą obrotów w firmie. Dla Ciebie te rady są łatwe, miłe i przyjemne. Po szkoleniu wrócisz do biurka i pozornie Ci się wydaje, że będziesz mógł je zastosować OD RAZU. Poza tym stanowią świetne alibi „Bo na szkoleniu za 1000zł powiedzieli, żeby tak zrobić„.

Zmartwię Cię. W większości przypadków problem stanowi sposób w jaki podchodzisz do tworzenia contentu lub wręcz przyjęta, długofalowa strategia. A nie są to rzeczy, które da się zmienić od ręki.

Oddawanie marki w ręce marketingowych celebrytów

Skoro już jesteśmy przy szkoleniach… Na rynku jest sporo osób, które takowe oferują. Do tego pojawiają się w magazynach branżowych ze swoimi tekstami (często też na okładkach), występują na scenach największych konferencji. Nie daj się oszukać i nie myśl na zasadzie „skoro wzięli go na okładkę / zaprosili do prelekcji to jest dobry i zna się na tym czym się zajmuje„. Nie zrzucaj obowiązku weryfikacji wiedzy i doświadczenia danej osoby na innych. Żądaj od nich konkretnych przykładów działań, pokazania ich rezultatów, referencji od poprzednich klientów.

Pamiętaj, że do bycia sławnym i rozpoznawalnym potrzeba raczej ekstrawertyzmu czy odpowiedniej prezencji, a nie wiedzy. Na bazie samej wiedzy pozycję w branży buduje się przez dekady cichej, solidnej pracy, a nie dziesiątki wystąpień publicznych.

Doskonale pamiętam czasy gdy wybieraliśmy postacie, które trafiały na okładki drukowanej wersji magazynu Brief. Zawsze wiązało się to z zażartymi dyskusjami, weryfikacją takich person, sprawdzenia jakie opinie na jej temat krążą w branży itd.

Ślepe podążanie za nowościami

Nie wszystko co nowe i szybko rośnie jest dobre. Doświadczeni biznesmeni doskonale wiedzą, że firmy rosnące za szybko w końcu staną przed bardzo poważnymi problemami. Tak się dzieje na przykład z TikTokiem. Nagle firma ByteDance, która jest właścicielem aplikacji, musi w ekspresowym tempie poradzić sobie z problemami, których rozwiązanie zajęło Facebookowi kilkanaście lat (będąc szczerym z wieloma imperium Marka Zuckerberga dalej sobie nie poradziło). Im bardziej jesteś rozpędzony, tym trudniej jest utrzymać stały kurs.

Często wspomina się o tak zwanej „premii pierwszeństwa”, w myśl której te marki, które skorzystają jako pierwsze z danego narzędzia, rozwiązania czy technologii zyskają najwięcej. I tak i nie. Równie często najwięcej zyskują te firmy, które jako drugie skaczą z klifu w nieznane i są bogatsze o doświadczenia tych pierwszych. Czasami tak zebrane doświadczenie sprawia, że w ogóle firma nie skacze, co jest chroni ją przed utopionymi zasobami 😉

Nie zapominaj też o tym, że bycie pierwszym zazwyczaj jest droższe. Podobnie jak z nową kolekcją odzieży w sklepie – albo płacisz więcej i jako pierwszy chwalisz się nową bluzką, albo po 2 miesiącach kupujesz ją na wyprzedaży o połowę taniej, ale ryzykujesz, że na imprezę ktoś przyjdzie w identycznej.

::

Na koniec obiecane wytłumaczenie „złotych porad”.

  • publikuj tylko w tych godzinach, aby zyskać większy zasięg
    Z social media korzystamy tak na dobrą sprawę od pobudki do zaśnięcia. Dosłownie budzimy się ze smartfonem w dłoni i z nim zasypiamy. Dodatkowo obserwują nas dziesiątki różnych person, zazwyczaj nie ma wielu tych dominujących więc jak wszystko zbierzemy i uśrednimy to wyjdzie nam linia prosta zaangażowania. Ewentualne różnice są na poziomie 5-15%, a to znaczy, że zmiana godziny publikacji zwiększy zasięg Twoich postów z 10000 do 10500. Taki wynik raczej nie jest zbawieniem bo potrzebujesz wzrostów zdecydowanie większych – najlepiej kilkukrotnych
  • używaj dużej liczby hashtagów w postach, a dotrzesz do większego grona odbiorców
    Ta taktyka działała jeszcze parę lat temu. Obecnie np. Instagram jest na tyle zatłoczonym miejscem, że przebić się jest ekstremalnie ciężko. Nie każdy też użytkownik tego serwisu korzysta z możliwości wyszukiwania treści (według ostatnich badań zaledwie co drugi), a co za tym idzie premia z hashtagów teraz w większości branż oraz kategorii jest minimalna, podobnie jak w przypadku godzin publikacji. Hashtagi nie zbawią Twojej firmy, zwłaszcza po pandemii.
  • publikuj więcej materiałów wideo
    Użytkownicy serwisów www czy społecznościowych dzielą się według preferencji wobec rodzajów konsumowanego contentu. Niektórzy rzeczywiście lubią wideo, ale jest też grupa wchodząca w interakcje wyłącznie z grafikami, linkami bądź… postami, które nie mają załączonych multimediów. Dlatego stwierdzenie „rób więcej wideo aby zwiększyć zasięg”  (docierasz tylko do tych, którzy wideo oglądają) należy zastąpić taktyką „rób content w różnych formatach, aby dotrzeć do osób o różnych preferencjach” (tak zwana dywersyfikacja treści).

Jak zawsze zachęcam do dyskusji w komentarzach!

 

Specjalista social media z ponad 10 letnim doświadczeniem. Autor bloga whysosocial.pl oraz książki "Zrozumieć social media". Doświadczenie zbierał zarówno w agencjach kreatywnych jak również czołowych polskich mediach cyfrowych.

Artur Roguski

Konferencja Online Marketing Day 2020 zakończona sukcesem! Prelekcje dostępne on-line

Online Marketing Day prelekcje online

Ponad 3 500 osób wzięło udział w pierwszej edycji Online Marketing Day - konferencji poświęconej digital marketingowi. W jej ramach 16 ekspertów i praktyków podzieliło się swoją wiedzą na temat: SEO, content marketingu, reklamy w social media, Google Ads i E-commerce.Wydarzenie, pod honorowym patronatem IAB Polska, zostało zorganizowane przez SEMSTORM. Konferencja była bezpłatna i w całości zrealizowana online.

OBEJRZYJ WYBRANE PRELEKCJE ONLINE MARKETING DAY 2020 

Cele Online Marketing Day 2020 zakładały wsparcie przedsiębiorców w pozyskiwaniu nowych klientów, a specjalistów od marketingu w rozwoju kompetencji. W ramach wydarzenia zostały poruszone tematy związane z pozycjonowaniem, SEO dla e-commerce, content marketingiem, Google Ads oraz Facebook Ads.

Konferencja przeprowadzona w 100% online to dla nas zupełna nowość. Mimo tego prelegenci, prowadząca i nasz zespół stanęli na wysokości zadania. Chciałabym gorąco podziękować wszystkim występującym – to dzięki ich chęci dzielenia się wiedzą event mógł w ogóle powstać. Jestem także ogromnie dumna z ekipy SEMSTORM, która ciężko pracowała przez ostatnie miesiące na sukces wydarzenia. Uczestnicy stawili się tłumnie, wielu było z nami od rana do samego wieczora. Z pierwszych komentarzy wiemy, że słuchaczom taka forma bardzo się spodobała i dopytywali już o kolejną edycję.

Milena Majchrzak, Dyrektor Zarządzająca, SEMSTORM

Konferencja składała się z pięciu bloków tematycznych. Największą popularnością cieszyły się prelekcje związane z SEO i Content Marketingiem.

W ramach bloku SEO wystąpili: Małgorzata Tarnawska (Delante), Piotr Michalak (Grupa TENSE), Przemysław Michałek (Widoczni), Tomasz Stopka (SEMURAI), Paweł Bilczyński (Google Internetowe Rewolucje). Prelegenci opowiedzieli m.in. o tym jakie błędy są najczęściej popełniane przy procesie on-site SEO oraz jak je wyeliminować. Doradzali też, z jakich narzędzi skorzystać podczas analizy słów kluczowych i jak efektywnie ich używać, a także w jaki sposób współpracować z agencją SEO.

Zacne wydarzenie. Bardzo dobra organizacja, zaangażowana, stale komentująca społeczność oraz wysoki poziom merytoryczny prelekcji. Zdecydowanie warto byłoby wziąć udział w tej konferencji. Z niecierpliwością czekam na kolejną edycję i już teraz zgłaszam swój udział.

Tomasz Stopka, Właściciel agencji SEO Semurai

Podczas wykładów dotyczących content marketingu Milena Majchrzak (SEMSTORM), pokazała w jaki sposób tworzyć teksty, aby plasowały się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, a Paweł Gontarek (Fabryka Marketingu) jak opracować content marketingową strategię, by uzyskać ruch na stronie.

Konferencję Online Marketing Day, zorganizowaną przez SEMSTORM, uważam za doskonałe miejsce poszerzenia wiedzy z zakresu marketingu internetowego. Różnorodność prelegentów oraz zakres tematyki powodują, że każdy znajdzie dla siebie coś interesującego. Z punktu widzenia prelegenta miło było uczestniczyć i podzielić się wiedzą z bardzo szerokim gronem uczestników. Jestem przekonany, że tego typu eventy będą niezwykle pomocne w budowaniu działań marketingowych przez słuchaczki i słuchaczy.

Paweł Gontarek, szef działu SEO, Fabryka Marketingu

O skutecznej reklamie w mediach społecznościowych opowiedziały z kolei: Julia Gołębiewska (Mindshare Polska), Dorota Gryglak (WhitePress®) i Anna Ledwoń-Blacha (More Bananas). Z prelekcji uczestnicy mogli dowiedzieć się m.in. jak prowadzić social media, aby wzmocnić markę i odpowiadać na potrzeby użytkowników oraz jak skutecznie targetować kampanie na Facebooku.

Online Marketing Day to pierwsza konferencja zrealizowana w całości online, w której brałam udział jako prelegent. Dzięki relacjom live w mediach społecznościowych czuło się prawdziwe emocje i zaangażowanie uczestników. Nie mogę doczekać się kolejnej edycji.

Julia Gołębiewska, SEM&Social Strategist, Mindshare Polska


Źródło: informacja prasowa Semstorm 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Adobe Campaign Standard i rekomendacje produktowe

Adobe Campaign Standard

Zobaczcie jak prosto można połączyć każdy system rekomendacyjny z Adobe Campaign Standard i jak pokazać rekomendacje w komunikacji z klientami. Chcę też odczarować temat rekomendacji, Machine Learning i Ai, tak żeby każdy wiedział, że nie jest to magia :) i że nie ma się co tego obawiać.

https://youtu.be/c8EpJd4UJbY

 

Zobacz też poprzednie części:


Autor:

Avaus

Avaus Polska – jesteśmy grupą pasjonatów Marketing Automation i Digital Transformation. Nasza firma wywodzi się ze Skandynawii gdzie od wielu lat wdrażamy rozwiązania Marketing Automation dla segmentu korporacyjnego. Wydaje się super nudne ale my to naprawdę uwielbiamy! W naszej codziennej pracy staramy się żyć zgodnie z naszym hasłem: Data-Algo-Action i to samo doradzamy naszym klientom. Oznacza to że projektujemy i budujemy dla nich całe systemy, które zbierają dane o użytkownikach ich aktywnościach. Następnie stosujemy odpowiednie algorytmy, żeby się dowiedzieć kiedy? Kto? I co? A potem … – już tylko używamy multi-kanałowej komunikacji żeby zachęcić klientów do odpowiedniej akcji. Wszystko to korzystając z najnowocześniejszych platform do Marketing Automation takich jak Adobe Experience Cloud, Marketo czy Salesforce.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Inwestorzy VC otwierają się na branżę marketingową

Investorzy VC

Branża marketingowa liczy straty związane z pandemią, a prognozy nie pozostawiają złudzeń – będzie jeszcze trudniej. Gdy wiele agencji świadczących usługi marketingowe, brandingowe czy public relations rozgląda się za sposobami uniknięcia kryzysu, fundusze venture capital odpowiadają – prawdopodobnie macie już rozwiązanie u siebie, tylko nie wiecie, że ktoś chciałby w nie zainwestować.

Rozwiązania trzymane w szufladach

Celem firm zajmujących się marketingiem jest wykorzystanie potencjału posiadanego przez klientów do rozwoju ich działalności. Jednocześnie agencje często nie zdają sobie z prawy z możliwości, którymi same dysponują.

Wiele firm na własne potrzeby opracowuje i wykorzystuje innowacyjne rozwiązania, postrzegając je jedynie jako usprawnienie i automatyzację pracy. Nie widzą w nich potencjalnego produktu, w który fundusze venture capital mogłyby zainwestować i pomóc w sprzedaży go na szeroką skalę.

Jednocześnie wiele świetnych pomysłów na narzędzia marketingowe-brandingowe-public relations nigdy nie zostanie zrealizowana, z braku świadomości, że współpraca z doświadczonym partnerem oferującym finansowanie i know-how mogłaby otworzyć przed agencją czy domem produkcyjnym zupełnie nowe możliwości i rynki.

Milion złotych na projekt

Przeprowadziliśmy wiele rozmów z firmami marketingowymi, które uważały, że „martech” to buzzoword stworzony na potrzeby warszawskich start-upowców z branży IT. Po krótkiej rozmowie okazywało się, że od dawna korzystają ze stworzonych przez siebie rozwiązań, które optymalizują ich pracę, czyniąc ją efektywniejszą dla klientów. Wsparcie właściwego funduszu mogłoby zapewnić skalowalność i sprzedaż rozwiązania, także za granicą.

Szymon Janiak, dyrektor zarządzający funduszu Czysta3.vc, koncentrującego działalność inwestycyjną głównie na branżach martech i software house. W pierwszej rundzie fundusz inwestuje w projekt 1 mln złotych

Szukanie inwestora

Pozyskanie finansowania od funduszu VC, w porównaniu do innych źródeł jest paradoksalnie dosyć proste. Wystarczy przygotować pitch deck, zawierający koncepcję produktu lub usługi, opis rynku i krótkie przedstawienie kompetencji zespołu, który zajmie się realizacją pomysłu. Start-upy często pomijają kwestie finansowe i choć na tym etapie nie ma konieczności przygotowywania skomplikowanych modeli biznesowych, warto wskazać, jak firma planuje zarabiać na swoim pomyśle.

W czasie, gdy wiele biznesów stoi, a klienci brutalnie obcinają budżety, dywersyfikacja działalności może okazać się dla branży marketingowej szansą na wzrost mimo niesprzyjającej koniunktury. Wiele agencji marketingowych, public relations, czy performance stworzyło i wykorzystuje w codziennej pracy własne narzędzia, które mogą stanowić nowe, intratne źródło przychodów.

Przykłady wielu innowacyjnych rozwiązań pokazują, że najlepsze pomysły z tej branży powstają właśnie w agencjach. To w nich pracują doświadczeni specjaliści, którzy znają bolączki branży i realne oczekiwania klientów. Czasem wystarczy zatem partner technologiczny, by zbudować narzędzie digitalowe, np.: w postaci SAAS, które w sposób innowacyjny rozwiąże jeden z rynkowych problemów.

Fundusze venture capital inwestujące w branżę martech mogą pomóc w przekształceniu autorskiego rozwiązania, stosowanego przez agencję w biznes. Ich rola nie polega jednak tylko na dostarczeniu finansowania. Dzięki doświadczeniu i kontaktom pomagają we właściwym przygotowaniu narzędzia do wdrożenia, weryfikacji rynków docelowych czy ustrukturyzowaniu sprzedaży.

Agencja zyskuje zupełnie nowy strumień zysków ze sprzedaży, najczęściej w postaci licencji z rozwiązania. Pozwala to firmie rosnąć dużo szybciej, unikając jednocześnie większości problemów związanych ze skalowaniem, takich koszty zwiększenia zatrudnienia czy trudności z przebiciem się na rynki zagraniczne. Jednocześnie dzięki innowacyjności spółka buduje mocniejszą pozycję na rynku, co często przekłada się także na nowe zlecenia dla pierwotnej działalności.

Z perspektywy całej branży marketingowej powstawanie nowych narzędzi zwiększa zakres świadczenia usług digitalowych. Pozwala to z jednej strony automatyzować i ulepszać istniejące procesy, z drugiej nadawać nową wartość tym, które dotychczas działały w sposób tradycyjny.

Tworzenie kolejnych cyfrowych produktów buduje rynek martechu, który jako pojemna kategoria wciąż potrzebuje nowych, specyficznych narzędzi usprawniających pracę. Marketingowcy mogą dzięki temu w coraz większym zakresie podejmować decyzje w oparciu o dane, zamiast bazować głównie na własnym doświadczeniu.

Specjalnie dla BRIEF: Szymon Janiak, dyrektor zarządzający funduszu Czysta3.vc

Gotowy pitch deck należy wysłać mailowo do wybranych funduszy. Przy wyborze warto zweryfikować, czy dany fundusz ma doświadczenie w branży marketingowej i inwestował już w spółki z tego sektora.

Dla zainteresowanych agencji fundusz Czysta3 przygotowuje bezpłatne webinariumVenture capital w marketingu.

W spotkaniu online, które odbędzie się 9 czerwca o godz. 14.00, Szymon Janiak, Dyrektor Zarządzający Czysta3.vc opowie o tym jak pozyskać inwestora, a Piotr Krauschar, Prezes Zarządu F11 Agency, pokaże perspektywę agencji, tworzących produkty martech. Szczegóły i zapisy: https://czysta3.clickmeeting.pl/webinarium-venture-capital-w-marketingu/register


Źródło: Informacja prasowa Czysta3.VC

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Spektakularny sukces polskich kampanii reklamowych na europejskiej arenie

mixx awards 2020

Aż 10 statuetek zdobyły polskie kampanie w prestiżowych konkursach MIXX Awards Europe i Research Awards 2020, organizowanych przez IAB Europe. Co roku spośród kilkuset kampanii z całej Europy, międzynarodowe jury nagradza te najbardziej efektywne, inspirujące i skuteczne. W tym roku innowacyjność i kreatywność Polaków zdobyły szczególne uznanie na forum europejskiej branży reklamowej.

Po owocnej dla polskich agencji edycji z 2019 roku, z przyjemnością poznaliśmy listę tegorocznych zwycięzców, którzy nie tylko wykorzystują najskuteczniejsze działania digital marketingowe, ale także edukują i inspirują poprzez prezentację nowych rozwiązań i trendów.

Nagrodzone polskie kampanie reklamowe z wykorzystaniem kanału digital to:

  1. Kategoria Branded Content (MIXX Awards Europe 2020)
    ZŁOTO: Kampania “Jak TO Robić?” / “How to do IT?” zrealizowana przez Abstra dla Durex / Reckitt Benckiser (kampania nagrodzona również polskimi statuetkami IAB MIXX Awards 2019 w kategoriach BEST IN SHOW, CONTENT MARKETING oraz ONLINE MARKETING WITH INFLUENCER)
    BRĄZ: Kampania „OLX for International Women’s Day” zrealizowana przez 180heartbeats + JUNG v MATT dla OLX Poland
  2. Kategoria Effective Use of Data (MIXX Awards Europe 2020)
    SREBRO: Kampania Mobile Proximity Marketing for BP zrealizowana przez Mindshare Poland dla BP (kampania wyróżniona również polskimi statuetkami IAB MIXX Awards 2019 w kategorii OFFLINE DIGITIZING)
  3. Kategoria Games & E-Sports (MIXX Awards Europe 2020)
    SREBRO: Kampania „An unexpected return to the studio” zrealizowana przez MediaCom Warsaw/Fantasyexpo dla Old Spice / Procter & Gamble
  4. Kategoria Non-Profit / Corporate Social Responsibility (MIXX Awards Europe 2020)
    SREBRO: Kampania „Bitwa o Neta” zrealizowana przez Artegence dla PKO Bank Polski
    BRĄZ: Kampania „OLX for International Women’s Day” zrealizowana przez 180heartbeats + JUNG v MATT dla OLX Poland
  5. Kategoria Social Media (MIXX Awards Europe 2020)
    SREBRO: Kampania „Bitwa o Neta” zrealizowana przez Artegence dla PKO Bank Polski
  6. Kategoria Video Advertising (MIXX Awards Europe 2020)
    SREBRO: Kampania Citi Simplicity Card – YouTube Director’s Mix zrealizowana przez Feno dla Citi Handlowy
  7. Kategoria Search Advertising (MIXX Awards Europe 2020)
    BRĄZ: KampaniaSearch and beyond. Profitable growth of the market leader zrealizowana dla Vola.ro przez Adequate
  8. Kategoria Audience Measurement (Research Awards 2020)
    SREBRO: Gemius i PBI (Polskie Badania Internetu) za koncepcję jednoźródłowego pomiaru cross-mediowego

Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy. Tegoroczna edycja MIXX Awards Europe i Research Awards 2020 to ogromny sukces polskiej branży reklamy digital, która z roku na rok jest coraz liczniej obsypywana prestiżowymi nagrodami w międzynarodowych konkursach. W tym roku co piąta statuetka trafiła w ręce Polaków – to historyczny sukces, którego wkład w budowanie reputacji kreatywnej Polski na świecie jest nie do przeceniania. Polski rynek reklamy digital jest nie tylko jednym w najbardziej perspektywicznych w Europie, ale również wyróżnia się światowym poziomem.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

Pełna lista zwycięzców MIXX Awards Europe i Research Awards 2020 dostępna jest na stronie IAB Europe.
Obecnie trwają zgłoszenia do 14. polskiej edycji konkursu IAB MIXX Awards na najlepsze polskie kampanie reklamowe z wykorzystaniem kanału digital, który wyłania projekty łączące kreatywność i efektywność. Zgłoszenia w 16 kategoriach konkursowych można przesyłać do 10 czerwca 2020. Organizatorem konkursu jest IAB Polska.

Kampanie reklamowe mogą zgłosić zarówno agencje reklamowe, domy mediowe, przedstawiciele mediów oraz reklamodawcy, niezależnie od wielkości czy budżetu wydanego na projekt. Jedynym warunkiem wzięcia udziału w nim jest zrealizowanie projektu wykorzystującego co najmniej jeden kanał digital.

IAB MIXX Awards to jedyny w naszym kraju konkurs, w którym kampanie reklamowe oceniane są jako całość – jury analizuje zgłoszone w poszczególnych kategoriach projekty, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI. Jury ocenia nie budżet, ale umiejętne połączenie konceptu kreatywnego z przełożeniem kampanii na adekwatne efekty. Zwycięskie projekty to te, które najefektywniej zachęcają do interakcji z marką, prezentują najskuteczniejsze rozwiązania w reklamie cyfrowej, a jednocześnie inspirują i wskazują kierunki rozwoju branży.

Polska edycja tego międzynarodowego konkursu odbywa się od 2007 roku. To druga, po belgijskiej, najstarsza edycja MIXX Awards w Europie. Konkurs po raz pierwszy został zorganizowany w 2005 roku przez amerykański oddział IAB.

Więcej informacji: www.mixx-awards.pl.


Źródło: Informacja prasowa Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

IAB Polska i SGH po raz dziewiąty organizują konkurs na najlepszą pracę dyplomową z e-marketingu

Konkurs IAB Polska i SGH

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Szkoła Główna Handlowa zapraszają do udziału w dziewiątej edycji konkursu na najlepszą pracę dyplomową z zakresu marketingu internetowego. Nagrodami w DIMAQ UNI są studia podyplomowe na SGH oraz udział w Akademii DIMAQ.

Konkurs jest efektem szeroko zakrojonych działań edukacyjnych, jakie IAB Polska prowadzi już od lat. Jedną z inicjatyw związku jest tworzenie innowacyjnych programów studiów spełniających wymagania programu DIMAQ – oficjalnego programu certyfikacji kompetencji digital marketingu, prowadzonego przez IAB Polska.

Celem konkursu jest zwrócenie uwagi studentów i absolwentów uczelni wyższych na potencjał marketingu internetowego oraz promocja internetu jako medium reklamowego. Konkurs otwarty jest także dla autorów prac studiów podyplomowych. Do udziału w nim zatem dopuszczone są prace magisterskie, licencjackie inżynierskie lub podyplomowe zakresu marketingu internetowego obronione w okresie od 1 stycznia 2015 do dnia 31 lipca 2020. Przesłane prace oceniać będzie jury, w skład którego wchodzą certyfikowani trenerzy DIMAQ.

Nagrody:

  • Najlepsza praca magisterska: studia podyplomowe Marketing Internetowy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
  • Najlepsza praca dyplomowa licencjacka lub inżynierska: 4-dniowa Akademia DIMAQ Basic z egzaminem DIMAQ
  • Najlepsza praca podyplomowa: 4-dniowa Akademia DIMAQ Professional z egzaminem DIMAQ

Harmonogram konkursu:

  • do 31.07.2020 – zgłaszanie prac
  • 01.08.2020 – 15.09.2020 – I etap – wybór 15 najlepszych merytorycznie prac dyplomowych (w tym przynajmniej 3 prac magisterskich)
  • 17.09.2020 – 05.10.2020 – II etap – ocena prac dyplomowych wyłonionych w I etapie Konkursu
  • 05.10.2020 – ogłoszenie wyników

Szczegółowe informacje, regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy dostępne na stronie: dimaquni.com

Program Studiów Podyplomowych SGH Marketing Internetowy znajduje się na stronie: http://www.marketing-internetowy.edu.pl/

Organizatorzy: DIMAQ, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Szkoła Główna Handlowa

Patroni medialni: dlaStudenta.pl, NowyMarketing, studentnews.pl


Źródło: informacja prasowa IAB Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kolejne #8 spotkanie DIMAQ VOICE Online już we wtorek

Kolejne #8 spotkanie DIMAQ VOICE

„Historia pewnej konwersji, czyli o skutecznym generowaniu leadów” tak brzmi tytuł prezentacji Andrzeja Biedy, którą uczestnicy DIMAQ VOICE Online będą mogli zobaczyć podczas najbliższego spotkania. Pozyskiwanie leadow nie należy do najłatwiejszych zadań, dlatego nasz prelegent postara się odpowiedzieć na wszystkie wątpliwości związane z poruszanym zagadnieniem.

Nowa formuła online

Kolejne Spotkanie online odbędzie się tradycyjnie we wtorek, 26 maja. Na grupie DIMAQ – profesjonaliści Digitalu na Facebook’u udostępnimy przygotowaną przez prelegenta prelekcję. Przeprowadzona ona będzie w formie krótkiego video ( 10-15 min.). Wystąpienie będzie dotyczyć tematyki digital marketingu.

Następnie w ciągu dnia, uczestnicy będą mogli obejrzeć video i zadawać pytania w komentarzach do zaprezentowanego materiału. Przez cały dzień będziemy zbierać komentarze osób, które obejrzały prezentację.

Tego samego dnia, w godzinach popołudniowych, przeprowadzimy Q&A w formie live’a, w którym prelegent będzie mógł odpowiedzieć na zebrane pytania, ale również na te, które będą pojawiały się podczas jego trwania.

Generowanie leadów

Na najbliższym spotkaniu porozmawiamy o generowaniu leadów. Prezentację poprowadzi Andrzej Bieda, CMO, Landingi.

Leady sprzedażowe. Lejki marketingowe. Strategia

To słowa-klucze, a jednocześnie zagadnienia, które nurtują nas w codziennych działaniach marketingowych. Jak się zabrać za generowanie leadów? Jak zbudować lejek marketingowy? Jak mierzyć efektywność i opłacalność tych działań? Na te i na wiele innych pytań odpowie nasz ekspert.

Spotkanie DIMAQ VOICE Online
fot. bongkarn thanyakij/pexels.com

Andrzej Bieda od prawie 10 lat zajmuje się marketingiem internetowym, landing page’ami i optymalizacją konwersji. Profesjonalną karierę zaczynał jako projektant stron internetowych, później koordynował kampanie generowania leadów, a obecnie odpowiada za wzrost liczby użytkowników i konwertowanie ich w płacących klientów platformy Landingi.

Kreatywny, działający w oparciu o dane, otwarty na nowe rozwiązania. Zafascynowany światem SaaS i tym, jak te rozwiązania ułatwiają pracę i życie ludziom. Dokłada swoją cegiełkę do tej misji przez platformę Landingi, umożliwiającą marketerom i agencjom budowanie stron docelowych bez znajomości programowania i pomocy działu IT.

Możliwość zdobycia punktów recertyfikacyjnych

Posiadacze certyfikatu DIMAQ będą mogli uzyskać 4 punkty: 2 za udział na DIMAQ Voice Online (trzeba zrobić screen podczas transmisji live i wysłać go za pomocą platformy DIMAQ) oraz dodatkowe 2 punkty – za zadanie pytania.

Pytanie można zadać w komentarzu pod video-prezentacją na grupie lub podczas trwania transmisji live. Punkty za pytania nie dublują się – jedna osoba może zadać wiele pytań lecz tylko raz zostaną naliczone.

Jeżeli chodzi o punkty recertyfikacyjne dla prelegenta- nic się nie zmienia. Prowadzący otrzyma od 25 do 40 punktów, w zależności od oceny, jakie oglądający przyznają w ankiecie online.

Dołącz do wydarzenia na Facebook’u i otrzymuj powiadomienia o tym, kto wystąpi na DIMAQ Voice Online. Wideo i live będą odbywały się na grupie. Komunikacja wydarzenia będzie odbywała się również na pozostałych kanałach DIMAQ oraz IAB Polska.

Dołącz: http://bit.ly/2tcXgIi

Akademia DIMAQ również online

Do Internetu przeniosły się również szkolenia DIMAQ. Akademia DIMAQ Basic i Professional odbywa się w formie interaktywnych live’ów i całkowicie realizuje program szkoleń stacjonarnych. Trener na żywo prowadzi zajęcia, włączając w to ćwiczenia indywidualne dla uczestników.

Program realizowany jest po 2,5 h zajęć dziennie. Takie rozplanowanie pozwala skorzystać ze szkolenia, a jednocześnie nie wymaga długiego zaangażowania się. Osoby, które mają pod opieką dzieci mogą na 2,5 godz. wymienić się z kimś i wziąć udział w szkoleniu, a przy tym wykorzystać efektywnie czas pracy zdalnej.


Źródło: informacja prasowa DIMAQ

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

#6 spotkanie DIMAQ VOICE Online już we wtorek

Dimaq Voice Online

Pojęcie marketing automation (MA) służy do określenia działań w zakresie automatyzacji procesów komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Dlatego kolejne spotkanie z cyklu DIMAQ VOICE Online poświęcimy właśnie temu zagadnieniu.

Nowa formuła online

Kolejne Spotkanie online odbędzie się tradycyjnie we wtorek, 12 maja. Na grupie DIMAQ – profesjonaliści Digitalu na Facebook’u udostępnimy przygotowaną przez prelegenta prelekcję. Przeprowadzona ona będzie w formie krótkiego video ( 10-15 min.). Wystąpienie będzie dotyczyć tematyki digital marketingu.

Następnie w ciągu dnia, uczestnicy będą mogli obejrzeć video i zadawać pytania w komentarzach do zaprezentowanego materiału. Przez cały dzień będziemy zbierać komentarze osób, które obejrzały prezentację.

Tego samego dnia, w godzinach popołudniowych, przeprowadzimy Q&A w formie live’a, w którym prelegent będzie mógł odpowiedzieć na zebrane pytania, ale również na te, które będą pojawiały się podczas jego trwania.

Marketing automation

Na najbliższym spotkaniu porozmawiamy o optymalizowaniu budżetu marketingowego. Prelegentem na najbliższym spotkaniu będzie Daniel Werner, Head of PR & Marketing SAREsystem i SAREhub. Tematem prelekcji będzie „#PatrzSzerzej na czas kryzysu i zobacz jak marketing automation, pomoże Ci optymalizować budżety marketingowe.”

Podczas prelekcji zostaną poruszone następujące wątki:
– jak odzyskiwać ruch, za który z pewnością zapłaciłeś do tej pory sporo,
– maile transakcyjne jako działania cross- i up- sellingu,
– omnichannel koniecznością marketing automation i ratowania budżetów.

Daniel Werner – obecnie pełni rolę CEO spółki Cashback services sp. z o.o., odpowiadając za rozwój technologiczny i sprzedażowy m. in. projektów zrabatowani.pl i zaangazowani.pl – serwisu cashbackowego działającego na rynku polskim oraz Head of PR & Marketing SAREsystem i SAREhub – narzędzi do Marketing Automation. Posiada 10-letnie doświadczenie w branży FMCG i zajmował różne stanowiska sprzedażowe w wielu topowych firmach w Polsce.

W Grupie Digitree Group jest od 2015 roku, początkowo w roli Brand Managera projektu zrabatowani.pl, tworząc go od podstaw. Przed podjęciem pracy ze zrabatowani.pl Daniel pracował w firmie Żabka Polska, wspierając ajentów we wprowadzaniu globalnej strategii marki. Prywatnie fan fotografii, motocykli i książkowych kryminałów.

Możliwość zdobycia punktów recertyfikacyjnych

Posiadacze certyfikatu DIMAQ będą mogli uzyskać 4 punkty: 2 za udział na DIMAQ Voice Online (trzeba zrobić screen podczas transmisji live i wysłać go za pomocą platformy DIMAQ) oraz dodatkowe 2 punkty – za zadanie pytania.

Pytanie można zadać w komentarzu pod video-prezentacją na grupie lub podczas trwania transmisji live. Punkty za pytania nie dublują się – jedna osoba może zadać wiele pytań lecz tylko raz zostaną naliczone.

Jeżeli chodzi o punkty recertyfikacyjne dla prelegenta- nic się nie zmienia. Prowadzący otrzyma od 25 do 40 punktów, w zależności od oceny, jakie oglądający przyznają w ankiecie online.

Dołącz do wydarzenia na Facebook’u i otrzymuj powiadomienia o tym, kto wystąpi na DIMAQ Voice Online. Wideo i live będą odbywały się na grupie. Komunikacja wydarzenia będzie odbywała się również na pozostałych kanałach DIMAQ oraz IAB Polska.

Dołącz: http://bit.ly/2tcXgIi

Akademia DIMAQ również online

Do Internetu przeniosły się również szkolenia DIMAQ. Akademia DIMAQ Basic i Professional odbywa się w formie interaktywnych live’ów i całkowicie realizuje program szkoleń stacjonarnych. Trener na żywo prowadzi zajęcia, włączając w to ćwiczenia indywidualne dla uczestników.

Program realizowany jest po 2,5 h zajęć dziennie. Takie rozplanowanie pozwala skorzystać ze szkolenia, a jednocześnie nie wymaga długiego zaangażowania się. Osoby, które mają pod opieką dzieci mogą na 2,5 godz. wymienić się z kimś i wziąć udział w szkoleniu, a przy tym wykorzystać efektywnie czas pracy zdalnej.


Źródło: informacja prasowa DIMAQ Voice 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Umiejętności marketera w dobie marketing automation

umiejetnosci marketera marketing automation

Jaki jest marketer przyszłości? Marketing Automation to w tej chwili jednak z najprężniej rozwijających się branż. Nic dziwnego zatem, że coraz więcej osób próbuje w niej swoich sił. Warto wtedy wiedzieć jakie umiejętności są potrzebne marketerowi przyszłości przy pracy z systemami marketing automation. 

Jaki jest marketer przyszłości?

Marketing Automation to w tej chwili jednak z najprężniej rozwijających się branż. Nic dziwnego zatem, że coraz więcej osób próbuje w niej swoich sił. Warto wtedy wiedzieć jakie umiejętności są potrzebne marketerowi przyszłości przy pracy z systemami marketing automation. 

Można podzielić je na cztery główne kategorie: Technologia, Obróbka Danych, Experience Design I Praca Zespołowa. Są to cztery niezbędne filary na których opiera się wdrożenie I rozwój każdego projektu Marketing Automation. Oczywiście nikt nie będzie wymagał od Marketera bycia ekspertem we wszystkich tych dziedzinach, jednak podstawowa ich znajomość jest często albo niezbędna, albo po prostu ułatwia I przyspiesza pracę. 

W tym artykule spojrzymy szczegółowo na każdy z tych filarów I wyszczególnimy konkretne umiejętności niezbędne do pracy dobrego konsultanta. Warto zauważyć, że ten zestaw dotyczy zarówno współpracy B2B jak I B2C.

Technologia

Najbardziej oczywista kategoria to technologia. Co ciekawe, to nie znajomość narzędzia do Marketing Automation jest tutaj najważniejsza, z uniwersalna znajomość innych technologii, które pozwolą na sprawne korzystanie z wyżej wspomnianych narzędzi. Do tych technologii zalicza się HTML/CSS I ogólna znajomość technologii internetowych. Marketing Automation to już nie tylko wysyłanie e-maili. Na projekt trzeba umieć spojrzeć holistycznie, a to oznacza także zrozumienie kolejnego punktu styku klienta z firmą, czyli strony internetowej. Do skorzystania z danych zbieranych na stronie przyda się także znajomość JavaScript. Nikt nie każe wprawdzie marketerowi tworzyć skryptów od podstaw, ale trzeba umieć je chociaż zmodyfikować do swoich potrzeb. Dodatkowo większość systemów jest wyposażona w API I tam również trzeba znać podstawowoe zasady, w tym protokoły SOAP I REST by móc bez przeszkód korzystać z zewnętrznych źródeł danych. Kolejną umiejętnością jest znajomość CRMów, ich budowy, struktury I sposobu integracji z narzędziami. Bez CRMu marketer jest ślepy. Podstawy Pythona lub Ruby’ego nie zaszkodzą i otworzą przed marketerem nowe możliwości.

Obróbka danych

Dane to podstawa wszystkich działań w Marketing Automation. Podstawowy poziom to wiedza o relacyjnych bazych danych – tablice, kolumny, rekordy I połączenia między nimi to pojęcia któe marketer musi znać. Kolejna umiejętność to tworzenie zapytań bazodanowych. Niektóre systemy mają interfejsy graficzne do realizowania zapytań, jednak często znajomość prostego SQL zdecydowanie przyspiesza pracę, zwłaszcza w przypadku skomplikowanej struktury danych. Oprócz zapytań potrzebna jest też możliwość dostarczania danych, a do tego będą konieczne operacje na plikach, na przykład csv. Kolejny poziom wiedzy w tej kategorii to podstawy statystyki I machine learning. Te umiejętności są domeną Data Scientistów, jednak im więcej osoby pracujące z systemami MA rozumieją z tych dziedzin, tym więcej potrafią zrobić bez konieczności czekania na pomoc z zewnątrz.

Experience design

Koniec końców każdy marketing jest finalizowany sprzedażą do jednostki, czy to odpowiedzialnej za firmę jak w B2B, czy indywidualnego klienta jak w B2C. Znajomość wpływania na ludzi by wywołać na nich konkretne działanie to kolejna kategoria wiedzy marketera. Kreowanie jednorazowych lub zautomatyzowanych kampanii z wieloma kanałami komunikacji czy budowa całego customer journey to niezbędne umiejętności. Identyfikacja momentu klienta w procesie zakupowym czy stworzenie etapów tego procesu to kolejne umiejętności. Przydaje się znajomość podstaw psychologii oraz socjologii. Zazwyczaj marketerzy brylują w tej dziedzinie, ponieważ nie różni się ona znacząco od tradycyjnego marketingu, przynajmniej w głównych założeniach. Jedynie narzędzia oraz kanały dotarcia do klienta są inne. W tej kategorii tkwią podstawy – to te umiejętności tworzą kreatywne podstawy kampanii. 

Praca zespołowa

W dzisiejszych czasam metodyki zwinne to podstawa. Zazwyczaj osoby pracujące w IT dobrze znają ten tryb pracy, jednak coraz więcej osób spoza tego środowiska także zaczynaj pracować w takim trybie. W środowskach Marketing Automation znajdziemy o wiele wiecej wpływów z IT, takich jak growth hacking, wdrażanie inkrementacyjne czy zarządzanie zwierzchnikami oraz ogólną komunikacją, także z klientem. Wysokie zdolności komunikacyjne ułątwiają pracę zwłaszcza w dużych zespołach, gdzie marketer ma kontakt z wieloma różnymi osobami odpowiedzialnymi za zupełnie inne fragmenty realizowanej kampanii. Kolejną dobrze widzianą cechą jest proaktywość – czasy marketerów czy w ogóle pracowników którzy tylko realizowali polecania już minęły.

Patrząc na listę tych umiejętności można zastanawiać się, czy istnieje jakaś osoba która posiada je wszystkie? Nie ma jednej osoby która robi wszystkie z tych rzeczy po mistrzowsku. Na szczęście nie trzeba mieć pełnego zestawu żeby zacząć pracę w dziedzinie Marketing Automation. Plusem jest to, że w dużych projektach pracuje po kilku marketerów, którzy wzajemnie się uzupełniają i wspierają. To najlepsze środowisko dla początkującego marketera, który z czasem, jeśli będzie chciał się rozwijać, zdobędzie wiedzę ze wszystkich tych kategorii na poziomie pozwalającym wykonać podstawowe czynności a także dobrze porozumieć się z ekspertami w danej dziedzinie, co jest czasem bardziej istotne.


Autor:

Avaus

Avaus Polska – jesteśmy grupą pasjonatów Marketing Automation i Digital Transformation. Nasza firma wywodzi się ze Skandynawii gdzie od wielu lat wdrażamy rozwiązania Marketing Automation dla segmentu korporacyjnego. Wydaje się super nudne ale my to naprawdę uwielbiamy! W naszej codziennej pracy staramy się żyć zgodnie z naszym hasłem: Data-Algo-Action i to samo doradzamy naszym klientom. Oznacza to że projektujemy i budujemy dla nich całe systemy, które zbierają dane o użytkownikach ich aktywnościach. Następnie stosujemy odpowiednie algorytmy, żeby się dowiedzieć kiedy? Kto? I co? A potem … – już tylko używamy multi-kanałowej komunikacji żeby zachęcić klientów do odpowiedniej akcji. Wszystko to korzystając z najnowocześniejszych platform do Marketing Automation takich jak Adobe Experience Cloud, Marketo czy Salesforce.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF