...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

DIMAQ VOICE Online – zapraszamy na #4 spotkanie

Dimaq Voice Online

SEM to następny temat, który będziemy poruszać podczas DIMAQ VOICE Online. Przed nami już czwarte spotkanie w nowej formule! Obejrzyj prezentację i zdobądź wiedzę marketingową, nie ruszając się z domu.

Nowa formuła online

Kolejne Spotkanie online odbędzie już 28 kwietnia. Tradycyjnie we wtorek na grupie DIMAQ – profesjonaliści Digitalu na Facebook’u udostępnimy przygotowaną przez prelegenta prelekcję. Przeprowadzona ona będzie w formie krótkiego video ( 10-15 min.). Wystąpienie będzie dotyczyć tematyki digital marketingu.

Następnie w ciągu dnia, uczestnicy będą mogli obejrzeć video i zadawać pytania w komentarzach do zaprezentowanego materiału. Przez cały dzień będziemy zbierać komentarze osób, które obejrzały prezentację.

Tego samego dnia, w godzinach popołudniowych, przeprowadzimy Q&A w formie live’a, w którym prelegent będzie mógł odpowiedzieć na zebrane pytania, ale również na te, które będą pojawiały się podczas jego trwania.

SEM i kilka odpowiedzi na nurtujące pytania

Naszym prelegentem na najbliższym spotkaniu będzie Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup, agencji , Partner Google Premier i Google Rising Star. Podczas swojej prezentacji podpowie co zrobić, kiedy nasz budżet został zredukowany niemal do zera i jak zmobilizować pracowników do ratowania firmy.

Nasz prelegent opowie również, jak jego klienci w przeszłości radzili sobie z tymi problemami, jakie decyzje były słuszne, a jakie przyniosły problemy po minięciu kryzysu. Przedstawi konkretne narzędzia, skalowalne działania i pomysły z zakresu SEO, Ads i Analityki.

Możliwość zdobycia punktów recertyfikacyjnych

Posiadacze certyfikatu DIMAQ będą mogli uzyskać 4 punkty: 2 za udział na DIMAQ Voice Online (trzeba zrobić screen podczas transmisji live i wysłać go za pomocą platformy DIMAQ) oraz dodatkowe 2 punkty – za zadanie pytania.

Pytanie można zadać w komentarzu pod video-prezentacją na grupie lub podczas trwania transmisji live. Punkty za pytania nie dublują się – jedna osoba może zadać wiele pytań lecz tylko raz zostaną naliczone.

Jeżeli chodzi o punkty recertyfikacyjne dla prelegenta- nic się nie zmienia. Prowadzący otrzyma od 25 do 40 punktów, w zależności od oceny, jakie oglądający przyznają w ankiecie online.

Dołącz do wydarzenia na Facebook’u i otrzymuj powiadomienia o tym, kto wystąpi na DIMAQ Voice Online. Wideo i live będą odbywały się na grupie. Komunikacja wydarzenia będzie odbywała się również na pozostałych kanałach DIMAQ oraz IAB Polska.

Dołącz: http://bit.ly/2tcXgIi

Akademia DIMAQ również online

Do Internetu przeniosły się również szkolenia DIMAQ. Akademia DIMAQ Basic i Professional odbywa się w formie interaktywnych live’ów i całkowicie realizuje program szkoleń stacjonarnych. Trener na żywo prowadzi zajęcia, włączając w to ćwiczenia indywidualne dla uczestników.

Program realizowany jest po 2,5 h zajęć dziennie. Takie rozplanowanie pozwala skorzystać ze szkolenia, a jednocześnie nie wymaga długiego zaangażowania się. Osoby, które mają pod opieką dzieci mogą na 2,5 godz. wymienić się z kimś i wziąć udział w szkoleniu, a przy tym wykorzystać efektywnie czas pracy zdalnej.


Źródło: informacja prasowa DIMAQ Voice 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

DIMAQ VOICE Online – spotkania z digitalem w digitalu #2

Dimaq Voice Online

Czas na #2 DIMAQ VOICE Online! Przenosimy się do Internetu, czyli jak na digital marketing przystało. Weź udział w najbliższym DIMAQ Voice Online nie ruszając się z domu. Prelegent najbliższego spotkania udowodni, że Content is King.

Nowa formuła online

Spotkanie online odbędzie już 14 kwietnia, we wtorek. Tradycyjnie we wtorek na grupie DIMAQ – profesjonaliści Digitalu na Facebook’u zostanie udostępniona przygotowaną przez prelegenta prelekcję. Przeprowadzona ona będzie w formie krótkiego video ( 10-15 min.). Wystąpienie będzie dotyczyć tematyki digital marketingu.

Następnie w ciągu dnia, uczestnicy będą mogli obejrzeć video i zadawać pytania w komentarzach do zaprezentowanego materiału. Przez cały dzień będą zbierane komentarze osób, które obejrzały prezentację.

Tego samego dnia, w godzinach popołudniowych, zostanie przeprowadzona sesja  Q&A w formie live’a, w którym prelegent będzie mógł odpowiedzieć na zebrane pytania, ale również na te, które będą pojawiały się podczas jego trwania.

Kreatywny „content” – proste?

Kolejnym prelegentem jest Maciej Sawicki z White Bits. Celem prezentacji będzie przekonanie słuchaczy, że za kreatywnym „contentem” w mediach społecznościowych stają powtarzalne schematy, które można wykorzystywać.

Na przykładzie kampanii Podlaskie.travel prelegent pokaże, jak opracować strategię komunikacji tak, aby pomagała tworzyć kreatywne treści.

Możliwość zdobycia punktów recertyfikacyjnych

Posiadacze certyfikatu DIMAQ będą mogli uzyskać 4 punkty: 2 za udział na DIMAQ Voice Online (trzeba zrobić screen podczas transmisji live i wysłać go za pomocą platformy DIMAQ) oraz dodatkowe 2 punkty – za zadanie pytania.

Pytanie można zadać w komentarzu pod video-prezentacją na grupie lub podczas trwania transmisji live. Punkty za pytania nie dublują się – jedna osoba może zadać wiele pytań lecz tylko raz zostaną naliczone.

Jeżeli chodzi o punkty recertyfikacyjne dla prelegenta – nic się nie zmienia. Prowadzący otrzyma od 25 do 40 punktów, w zależności od oceny, jakie oglądający przyznają w ankiecie online.

Dołącz do wydarzenia na Facebook’u i otrzymuj powiadomienia o tym, kto wystąpi na DIMAQ Voice Online. Wideo i live będą odbywały się na grupie. Komunikacja wydarzenia będzie odbywała się również na pozostałych kanałach DIMAQ oraz IAB Polska.

Dołącz: https://bit.ly/2RjqxK6

Akademia DIMAQ również online

Do Internetu przeniosły się również szkolenia DIMAQ. Akademia DIMAQ Basic i Professional odbywa się w formie interaktywnych live’ów i całkowicie realizuje program szkoleń stacjonarnych. Trener na żywo prowadzi zajęcia, włączając w to ćwiczenia indywidualne dla uczestników.

Program realizowany jest po 2,5 h zajęć dziennie. Takie rozplanowanie pozwala skorzystać ze szkolenia, a jednocześnie nie wymaga długiego zaangażowania się. Osoby, które mają pod opieką dzieci mogą na 2,5 godz. wymienić się z kimś i wziąć udział w szkoleniu, a przy tym wykorzystać efektywnie czas pracy zdalnej.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czwartkowy kącik | odc. 10. | Branding w e-commerce i digital marketingu – starcie oczekiwań

branding e-commerce digital marketing

W wielu firmach marketerzy – brand managerowie, ze wsparciem specjalistów ds. public relations – konsekwentnie rozwijają świadomość marki, tworząc kolejne kampanie promocyjne, działania content marketingowe, nie tylko w mediach społecznościowych. Przypominają o wartościach marki, wzmacniają je, starają się inspirować klientów (i potencjalnych klientów) i pozyskać feedback od dotychczasowych, umacniając markę w danym segmencie.

Nierzadko ścierają się z tymi, którzy całość działań online oceniają wskaźnikami typowymi dla opłacalności kampanii takich jak reklamy w Google czy na Facebooku (koszt każdej interakcji internauty), które są konkretne, widoczne codziennie, w przeciwieństwie do nie zawsze wymiernych działań wizerunkowych na rzecz marki. Takie pojęcia jak efektywność i wydajność podejmowanych działań mają tu inne oblicza. Jeśli chcemy wypracować maksymalny efekt to najpierw wszyscy uczestnicy procesu promocyjno-wizerunkowego muszą dookreślić, czym ów efekt ma być, by móc podjąć decyzję o skali działania, alokacji zasobów, wielkości budżetu. Tu nie można robić przepychanek budżetowych, działań jednych kosztem drugich, chodzi wszak o konsekwencję w rozwijaniu brandu, o zrównoważony wzrost, a nie zamienne działania, np. z oszczędności.

Zadaniem bojowym specjalistów od budowania marki jest umiejętne przypisanie KPI do swoich działań – ilościowych i jakościowych, by dowieść, że działania rozwojowe i wizerunkowe mają jednak wpływ na proces zakupowy i przyciągnięcie zainteresowanych ofertą danej marki. Gdy dokonujemy pomiarów efektywności działań , oczywiście nie może być to jedynie ruch na witrynie – liczba odwiedzin, bez oceny chociażby długości odwiedzin na poszczególnych stronach itp. Podobne wyzwanie jest z contentem video – jakże często filmy są odtwarzane na youtube jedynie przez kilka- kilkanaście sekund (jaka jest zatem średnia długość odtwarzania? jaki procent wszystkich odtworzeń to odtworzenia do połowy materiału, a jaki – do końca?).

W przypadku e-sklepów częstym zabiegiem jest cykliczny mailing (cotygodniowy lub związany z ogłaszaniem promocji czy nowości w ofercie). Jaki poziom klikalności w linki z mailingu uznamy za satysfakcjonujący? A jaki procent otwartych e-maili? Czy wreszcie klienci przypominają sobie o marce np. e-sklepu jedynie w przypadku największych promocji czy zaglądają na witrynę w tzw. międzyczasie? Warto monitorować wszelkie dane, by zachować czujność na wypadek, gdyby jakiś konkurent rynkowy zaczął forsować kampanie w jeszcze bardziej atrakcyjnymi cenami. Być może klienci są już dawno przebodźcowani tymi ekstra ofertami. To oczywiście nie jest strategia dla marek premium, które powinny unikać zachowań akcyjnych, dbać o unikatowość, wyczekiwanie na nowości, a nie ich promocyjne ceny.

Konkluzja jest taka, że działania digitalowe wspierające sprzedaż, jak i te kształtujące świadomość marki są dopełniające się i razem wzmacniają rozpoznawalność oferty i sprzedaż. By szukając oferty danej marki, znając ją i ufając jej, konsument trafił w to, a nie inne miejsce sprzedaży, które znajdzie w wynikach Google. To dobra konwersja i niskie koszty. Pod warunkiem przemyślanych działań i decyzji, harmonijnie wzmacniających rozwój brandu.

Marketer z wykształcenia, z ponad 20-letnim doświadczeniem (agencyjnym, korporacyjnym i mediowym) jako dyrektor strategiczny czy dyrektor marketingu; analityk i strateg, w szczególności na rzecz marek spożywczych, farmaceutycznych i usług medycznych. Ekspert strategiczny w Radzie Ekspertów Business Centre Club; wykładowca akademicki i trener biznesu, publicystka, współpracownik agencji konsultingowych i brandingowych oraz prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Zdrowia.

Marta Chalimoniuk-Nowak

Weź udział w DIMAQ DAY i poszerz kompetencje w obszarze digital marketingu

DIMAQ DAY konferencja Katorice Wrocław Poznań

DIMAQ DAY to wydarzenie, podczas którego kompleksowo pokażemy najskuteczniejsze obecnie możliwości promocji online dla Twojej firmy. Podczas dwunastu praktycznych wystąpień dowiesz się m.in. jak tworzyć kreatywny content w kanałach social media, jak planować skuteczne kampanie digitalowe, a także na czym polega programmatic i automatyzacja w SEM. Konferencja odbędzie się już na początku marca aż w trzech miastach. Zapraszamy!

Jeśli chcesz zgłębić tajniki marketingu cyfrowego oraz szukasz praktycznych wskazówek i inspiracji, DIMAQ DAY jest dla Ciebie. Wybierz dogodny dla siebie termin i lokalizację.

Konferencja odbędzie się w:

  • Katowicach (4 marca 2020 r.),
  • Wrocławiu (5 marca 2020 r.),
  • Poznaniu (6 marca 2020 r.).

Co w programie?

Podczas DIMAQ DAY nasi eksperci – praktycy z branży – wygłoszą w każdym mieście 12 inspirujących prelekcji z zakresu kluczowych obszarów digital marketingu, m. in.: SEM, content marketing, analityka, programmatic, mobile marketing, e-commerce. Nie zabraknie case studies oraz najważniejszych trendów, którymi żyje branża digital. Wszystko po to, aby pokazać Ci, jak skutecznie zarządzać marketingowym budżetem.

Po konferencji odbędą się warsztaty na których dowiesz się m.in. jak efektywnie prowadzić profil na Instagramie, jak szybko zbudować landing page do generowania leadów, a także jak zarządzać panelem reklamowych na Facebooku.

Szczegółowa agenda oraz rejestracja dostępne są na stronie: https://day.dimaq.pl/

Program wydarzenia jest zgodny z DIMAQ – międzynarodowym standardem kwalifikacji e-marketingowych.

Dla kogo?

Na DIMAQ DAY zapraszamy szczególnie:

  •  osoby odpowiedzialne za działania marketingowe w firmach;
  •  właścicieli i zarządzających firmami, którzy chcą się dowiedzieć, jak wdrożyć skuteczną strategię marketingową, wykorzystując kanały cyfrowe;
  •  project managerów, analityków, pracowników działów zakupów, IT i HR, którzy są zaangażowani w procesy cyfryzacji;
  •  osoby początkujące w e-marketingu oraz takie, które na co dzień nie zajmują się e-marketingiem, ale chcą/muszą się dowiedzieć na czym polega.

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w nim, posiadacze certyfikatu otrzymują punkty recertyfikacyjne i mogą skorzystać z dodatkowego rabatu na zakup biletu.

Patroni medialni: Brief, Gazeta.pl, Korpo Voice, Medialna Perspektywa, My Company, Nowa Sprzedaż, Nowy Marketing, Online Marketing Magazyn, Poradnik Pracownika, Poradnik Przedsiębiorcy, portalmedialny.pl, studentnews, Wirtualna Polska.
Partnerzy: Sektorowa Rada ds. Kompetencji, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego, Collegium da Vinci.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

#15 DIMAQ VOICE – spotkanie z ekspertami digital marketingu

Photo by Sincerely Media on Unsplash

Zapraszamy na drugie w tym roku a piętnaste już z kolei spotkanie DIMAQ VOICE. Eksperci podzielą się swoją wiedzą z obszaru digital marketingu.

Kiedy? 24.02.2020 r.

Gdzie? Dom Braci Jabłkowskich, III piętro, Bracka 25, Warszawa

Agenda:

17:15 Rejestracja

17:30 Rozpoczęcie

17:35- 18:00

Prelegent: Cezary Różański, Analityk, GoldenSubmarine

Temat: Czy w świetle danych projektowanie mobile first to konieczność?

Postara się odpowiedzieć na pytanie czy „mobile first” jest jedynie kolejnym branżowym zaklęciem czy obowiązkowym dzisiaj podejściem do projektowania. Jakie przeszkody stoją na drodze projektowania „mobile first” i jakie korzyści możemy dzięki niemu odnieść.

18:10- 18:35

Prelegent: Maciej Szeffer, Specjalista DIMAQ Professional

Temat: Współczynnik Wzrostu Konwersji – klucz do mierzenia skuteczności kampanii w multiscreeningu,

W czasach sprzętu „Smart” ścieżka konwersji użytkownika przebiega przez wiele platform, urządzeń i przeglądarek. Cookies przestały być efektywnym narzędziem do śledzenia podróży klienta. Jak w takiej rozproszonej rzeczywistości skutecznie mierzyć efektywność swoich kampanii? Czy Conversion Lift to następca modelowania atrybucji?

18:45- 19:10

Prelegent: Filip Iwański, Chief Executive Officer, IMAGINE POLAND

Temat: Czy design da się skalować?

Design jest złożonym obszarem, który gromadzi wiedzę wielu specjalistów z różnych dziedzin, zespoły projektowe stają się coraz bardziej globalne, a zmiany coraz szybsze. Jak w obecnych czasach zachować spójność projektową, przy coraz szybszych zmianach produktów i usług. Jak projektować szybciej, wydajniej, a przy tym więcej czasu poświęcać na innowacje.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

SEO, SEM, pozycjonowanie – po co to komu?

SEM SEO pozycjonowanie optymalizacja marketing w przeglądarkach

Czy SEO i pozycjonowanie to terminy tożsame? Jak ma się SEM do słów kluczowych w tekście na stronie www? SEO, SEM i pozycjonowanie to pojęcia, które bardzo często są ze sobą mylone, bądź źle rozumiane. Jak mają się do siebie i gdzie mieszczą się w strategii marketingowej?

W artykule znajdują się linki afiliacyjne. Po kliknięciu w nie, zostaniesz przeniesiony na stronę reklamodawcy, gdzie będziesz mógł zapoznać się z konkretną ofertą na produkt lub usługę. Klikając w linki afiliacyjne nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę redakcji brief.pl i naszą niezależność.

Czy SEO i pozycjonowanie to terminy tożsame? Jak ma się SEM do słów kluczowych w tekście na stronie www? SEO, SEM i pozycjonowanie to pojęcia, które bardzo często są ze sobą mylone, bądź źle rozumiane. Jak mają się do siebie i gdzie mieszczą się w strategii marketingowej?

„Używam słów kluczowych. SEO nie działa”.

„Robimy Google Adwords, SEO już nie trzeba”.

„Robimy SEO, pozycjonowanie już nie jest potrzebne”.

To są zdania wzięte z życia. Zwykle przedsiębiorcy i marketerzy na pewnym etapie swojej działalności spotykają się z tematem pozycjonowania, marketingu w wyszukiwarkach, SEO. Terminy te bywają rozumiane wieloznacznie, niekiedy są rozumiane jako tożsame, a czasem podawane są jako osobne działania. Dlatego wraz z redakcją Brief.pl przedstawiamy cykl artykułów, które mają przybliżyć i wyjaśnić możliwie w przystępny sposób zagadnienia związane z działaniami marketingowymi w obrębie wyszukiwarek internetowych.

Spór wokół nomenklatury

Warto zacząć od wyjaśnienia poszczególnych wyrażeń i naświetlenia, w jakim kontekście występują w świecie marketingu online międzynarodowego, a w jakim w polskim. Jak to często bywa, także i terminologia, związana z tematem pozycjonowania stron w wynikach wyszukiwania, pochodzi głównie z języka angielskiego. Stąd mamy skróty: SEO i SEM. Search Engine Marketing tłumacząc wprost, jest to „marketing w wyszukiwarkach”. Z kolei SEO to Search Engine Optimization, czyli „optymalizacja w wyszukiwarkach” i odnosi się do stron www. Z kolei „pozycjonowanie” to termin, odnoszący się do „pozycji”, czyli miejsca, w jakim wyświetlana jest strona w wyszukiwarce. Mając wyjaśnione poszczególne terminy, możemy zająć się postrzeganiem ich na różnych rynkach.

Anglosasi

Na rynkach anglosaskich, szczególnie amerykańskim, gdzie wyszukiwarki dość szybko umożliwiły dostęp do sieci globalnej Internet, najogólniejszym terminem, mówiącym o celowych działaniach na rzecz danej strony www w wyszukiwarkach, jest SEM. Jest to termin rozumiany jako ogół działań marketingowych, służących zwiększaniu popularności (pozycji) w wynikach wyszukiwania. Obejmuje działania, poprawiające pozycję w wynikach organicznych (bezpłatnych) oraz płatnych.

Z kolei SEO to jest cały zakres działań optymalizujących stronę, ale takich, które nie wymagają ponoszenia kosztów na rzecz wyszukiwarki.

Model działań marketingowych w wyszukiwarkach, który zakłada płatne działania na rzecz np. Google to tzw. model PPC, czyli Per Pay Click. Chodzi o takie działania marketingowe w wyszukiwarkach, które są płatne. Nadal jednak w ujęciu zachodnim jest to jedno z działań SEM. Z kolei określenie „pozycjonowanie”, w krajach anglosaskich, jest stosowane w odniesieniu do budowania pozycji w wynikach wyszukiwania, ale jest to jednak przede wszystkim ogólne określenie biznesowe. „Pozycjonowaniem” określa się przede wszystkim budowanie miejsca danej marki na rynku, określając jej cechy, główne zalety, jak na przykład pozycjonowanie firmy jako eksperta w danej dziedzinie czy pozycjonowanie producenta samochodów jako marki najbezpieczniejszej. Wydawałoby się to proste, ale jednak wprowadzenie marketingu w wyszukiwarkach w Polsce nastręczało i nadal nastręcza wiele problemów. Stąd też spór terminologiczny.

Przeczytaj też:

Liczy się wnętrze, czyli optymalizacja SEO on-site

 

Polsko-polska dyskusja

Na polskim rynku online podział zakresu działań SEM, SEO, PPC i pozycjonowania nie jest już taki oczywisty. Choć znaczenie poszczególnych skrótów i terminów nie pozostawia wątpliwości, o tyle posługiwanie się samymi terminami odbywa się często płynnie.

Niekiedy wymiennie stosuje się nazwy SEO i pozycjonowanie, a bardzo często SEM i model PPC kampanii online są identyfikowane jako ten sam ruch w marketingu. Z kolei można się spotkać także z określeniem, że pozycjonowanie oznacza działania z zakresu link building, czyli takiej metody poprawiania pozycji w wynikach wyszukiwania, która opiera się na pozyskiwaniu wartościowych odnośników, prowadzących do pozycjonowanej strony.

Zamieszanie na polskim rynku SEO z terminologią wykorzystywaną w branży spowodowała, że właściciele stron często nieprzychylnie patrzą na działania pozycjonowania. Z jednej strony rośnie skojarzenie, że działania marketingowe w wyszukiwarkach są drogie, nie działają lub w najlepszym przypadku bardzo późno dają efekty. A do tego są trudno mierzalne. Z drugiej zaś — terminy te są stosowane błędnie, czasem zamiennie, w efekcie powodując zamieszenie i brak jasnych zasad. Dlatego w niniejszym cyklu artykułów (dla Brief.pl), poszczególne terminy będą rozumiane w sposób, przedstawiony na poniższym diagramie.

diagram SEO SEM pozycjonowanie PPC
Źródło: opracowanie własne

SEM jako element strategii marketingowej. Czyli: po co?

Strategia marketingowa dla przedsiębiorstwa jest skompensowaną prezentacją wizji firmy, jej obecności na rynku, konkurencyjności i innowacyjności ze wskazaniem celu. Drogi dążące do jego realizacji także są częścią tego dokumentu. Strategia marketingowa powinna uwzględniać takie elementy jak:

  • Kontekst rynku i konkurencji – w którym następuje analiza bieżącej pozycji firmy, wraz z konkurencją, a następnie ustalenie celów i przyjęcie dróg ich realizacji.
  • Klient i potencjalna grupa docelowa – stworzenie lub aktualizacja opisu klienta, jakie zaszły zmiany w jego personie. Taka analiza ułatwi określenie, jakie kanały komunikacji będą odpowiednie i jaka forma komunikacji.
  • Własne zasoby – analiza bieżących zasobów ludzkich i materialnych, czy jest optymalna dla bieżących potrzeb, czy wymagają zmian w perspektywie realizacji założonych celów.

Cele założone w strategii marketingowej to nie tylko liczby, określające poziom celu sprzedażowego, ale to także koncepcja marki i brandu oraz projekt komunikacji i kanałów dotarcia do grupy docelowej. Cele założone w strategii można skategoryzować jako:

  • Finansowe – te najczęściej spotykane, wyrażone wysokością przychodu, jaki w danym okresie ma wygenerować przedsiębiorstwo.
  • Wizerunkowe i komunikacyjne – te, które wiążą się z postrzeganiem marki na rynku.
  • Marketingowe – czyli docieranie z ofertą do osób, które są nią zainteresowane, leży w zasięgu ich potrzeb.

Marketingowe cele, na podstawie analizy rynku, konkurencji i grupy docelowej, z wykorzystaniem własnych zasobów są realizowane różnymi kanałami. Rozpisanie ich wchodzi w skład kolejnego dokumentu, który może stanowić integralną część strategii marketingowej firmy lub być aktem. Chodzi o plan marketingowy, czyli rozpisanie działań, które mają na celu tworzenie wizerunku marki, docieranie komunikatu do potencjalnych klientów oraz utrzymywanie relacji z istniejącą siecią konsumentów.

Plan marketingowy zawiera szereg niezbędnych akcji, jakie muszą poprzedzić wdrożenie finalnych działań komunikacyjnych. To w nim zawarte będą założenia prowadzenia różnych kampanii reklamowych, zarówno online, jak i offline.

kanały komunikacji w strategii marketingowej
Źródło: opracowanie własne

Powyższe zestawienie pozwala na zrozumienie działań SEM jako integralnych elementów komunikacji, jaką uwzględnia strategia marketingowa przedsiębiorstwa. Znajduje swe miejsce w zakresie globalnych akcji firmy, które mają na celu realizację założeń marketingowych strategii.

Analityka

Jeśli działania marketingu w wyszukiwarkach, zarówno płatne, jak i optymalizacyjne w ramach strony, stanowią część strategii, tak powinny także podlegać systematycznej analizie i ewaluacji. Warto tu zastosować model APIC, który opisał Philip Kotler, jeden z prekursorów nowoczesnych trendów komunikacji marketingowej. Model ten uwzględnia konkretne kroki działania – Analyse, Planning, Implementation oraz Control (Analiza, Planowanie, Implementacja i Kontrola). Przed wdrożeniem działań SEM trzeba więc przeprowadzić analizę: rynku, grupy odbiorców, dostępnych i powszechnych kanałów, tak by móc dobrać odpowiednie słowa kluczowe, a działania realizować w odpowiednim czasie. Następnym krokiem jest zaplanowanie działań, na podstawie danych zebranych podczas analizy. Mając gotowy plan marketingowy, zwykle wymaga on zatwierdzenia przez właściciela, zarząd czy przełożonych. Po jego akceptacji następuje kolejny etap, czyli wdrożenie (implementacja). Zaczyna się więc aktywny okres działań marketingowych w wyszukiwarkach. Na tym etapie w kontekście SEM mamy do czynienia z takimi działaniami jak:

  • Audyt SEO strony – powinien być możliwie szczegółowy, ale jeśli od razu planowane są działania onsite, nie musi mieć formy pełnego raportu. Przyjęte jest, że w trakcie działań audytowych, ekspert od razu wprowadza działania optymalizujące na stronie, dzięki czemu krok po kroku poprawia poszczególne elementy witryny.
  • Działania onsite i offsite – czyli praktyczne zmiany w środowisku strony, wpływające bezpośrednio na optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Bywa, że audyt SEO jest wykonywany przez inną osobę czy firmę, niż działania w ramach witryny. Wówczas pomocne w procedowaniu zmian są dane z raportu z audytu SEO.
  • Content marketing – treść na stronie www jest bardzo istotnym elementem, wpływającym na pojawianie się danej strony w wynikach wyszukiwania, dlatego implementując działania marketingowe, wiele poświęca się uwagi i budżetów na działania content marketingowe. Z jednej strony jest to działanie bezpośrednio wpływające na budowanie pozycji w wynikach wyszukiwania, z drugiej zaś strony jest to także wsparcie w pozycjonowaniu, w rozumieniu budowania roli marki na rynku.
  • Link building – budowanie zaplecza linków, prowadzących do witryny jako źródłowej jest także bardzo ważne dla kształtowania pozycji w wynikach. Jeśli strony powiązane tematycznie, wartościowe merytorycznie zawierają odnośniki do witryny docelowej, figuruje ona jako korzystna dla odbiorców, wiarygodna i cenna. Tym samym domyślnie „powinna” być dostępna dla internautów, co wpływa na jej końcowe miejsce w wyszukiwarce.
  • Kampanie płatne (np. model PPC) – szczególnie wartościowe rozwiązanie, gdy przedsiębiorstwo w danym okresie ma do zaproponowania odbiorcom ograniczoną czasowo propozycję lub gdy grupa docelowa jest bardzo wąska. Kampanie płatne umożliwiają bowiem wyświetlanie reklam wąskiej grupie, precyzyjnie określonej, a dla szerokiego grona odbiorców zwiększa zasięgi, poprawiając wyniki kampanii o krótszym terminie czy ograniczonym czasie. Działania płatne mogą też służyć jako budowanie wizerunku marki albo jako realizacja działań remarketingowych, czyli przedłużających kontakt z odwiedzającymi witrynę.

SEO, SEM, pozycjonowanie – po co to komu?

Podsumowując: działania SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach są jednym z elementów, które pozwalają na realizację założeń strategii marketingowej przedsiębiorstwa. W ramach działań SEM, do dyspozycji są działania optymalizujące stronę, budujące zaplecze linków i działania płatne, poprawiające widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. SEM jest więc długofalowym działaniem, budującym pozycję firmy na rynku, poprawiającym jej widoczność w Internecie, tym samym wspierającym realizację celów finansowych, poprzez zwiększanie obrotu przedsiębiorstwa. Warto dodać, iż SEM jest w zasięgu firmy każdego segmentu i wielkości, od jednoosobowych działalności gospodarczych, przez średnie przedsiębiorstwa, aż po globalne korporacje. Każdy z tych podmiotów, określając własne cele, może je osiągać także ze wsparciem działań marketingu w wyszukiwarkach.

 

Podsumowanie branży SEO/SEM w 2019 roku

 


Katarzyna Ugorowska SEOptimizeKatarzyna Ugorowska – Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert technologii i komunikacji marketingowej online, prowadzi warsztaty i webinary z email marketingu, SEO i UX. Odpowiada za relacje z klientami, różnych branż w SEOptimize.pl.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Digitree Group ma plan na działania zagraniczne

Digitree Group likwidacja SARE

Wkrótce w technologicznej Grupie Digitree Group nie będzie już niemieckiej spółki SARE GmbH, a działania zagraniczne realizować będzie przejęta rok temu spółka Fast White Cat zajmująca się wdrożeniami sklepów internetowych na platformie Magento oraz agencja kreatywno-interaktywna Ju:.

Ostateczna decyzja o likwidacji spółki SARE GmbH została podjęta 20 grudnia przez jej Zgromadzenie Wspólników, a sam proces likwidacji będzie trwał do końca 2020 roku. Jak zapewnia Dariusz Piekarski, Prezes Digitree Group, wpłynie to jedynie na strukturę udziałową Grupy Kapitałowej, a nie będzie rzutować w żaden sposób na jej działalność, czy wyniki.

Wyniki SARE GmbH nie były konsolidowane z wynikami Grupy, dlatego decyzja o likwidacji naszej spółki zależnej, nie wpłynie na efekt końcowy naszych sprawozdań finansowych. Mamy pomysł
na rozwój działań zagranicznych przez pozostałe spółki z Grupy Digitree Group, które już w chwili obecnej z sukcesem realizują ten cel. Fast White Cat od kilku miesięcy współpracuje
z Telecom Slovenije, gdzie prowadzi projekt mający na celu koordynację działań marketingowych
tego klienta w oparciu o platformę Magento. Spółka ta odpowiada również za największe wdrożenie Magento 2 w Europie Środkowej dla firmy 4F. SAREsystem – flagowy produkt spółki Digitree Group – wykorzystywany jest przez klientów z 40 krajów świata, a nasza agencja kreatywno-interaktywna Ju: wychodzi obecnie ze swoimi usługami w zakresie wsparcia ecommerce, na rynek europejski.
To właśnie te prężne projekty będziemy wspierać. Liczymy no to, że wyniki naszych działań będziemy mogli zaobserwować już wkrótce. 

Dariusz Piekarski, Prezes Zarządu Digitree Group S.A.

Fast White Cat w 2019 roku została dwukrotnie wyróżniona przez zagraniczny zespół analityków TopDevelopers.co jako jedna z 500 najlepszych agencji, zajmujących się tworzeniem sklepów internetowych na platformie Magento oraz jako jedna z najlepszych firm, zajmujących się wdrażaniem i rozwojem e-commerce.

Grupa Kapitałowa Digitree Group (do niedawna Grupa Kapitałowa SARE) w listopadzie br. przeprowadziła rebranding, związany z intensywnym rozwojem swoich usług w kierunku kompleksowej realizacji działań dla klientów, opartych na digital marketingu.

Do Grupy Kapitałowej Digitree Group należą spółki i projekty oferujące kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, tj. SAREhub i SAREsystem, zapewniające narzędzia do komunikacji e-mail marketingowej i marketing automation, INIS – dostawca efektywnych mediów reklamowych JU: – agencja kreatywno-interaktywna, Salelifter – monetyzująca i walidująca bazy danych oraz odpowiedzialna za generowanie leadów sprzedażowych, VideoTarget – sieć reklamy wideo, Cashback services – serwis cashbackowy, a także Adepto, odpowiadająca za generowanie leadów dla branży finansowej oraz dwie nowe spółki, przejęte przez Digitree Group w 2018 r., zajmujące się usługami dla e-commerce, tj. Fast White Cat zajmująca się wdrożeniami sklepów internetowych na platformie Magento oraz Sales Intelligence oferująca usługi marketingowe dla branży e-commerce.

Zeszłoroczne inwestycje przyniosły Grupie wzrost przychodów o ponad 20% r/r, a Digitree Group otworzyła się tym samym na nowe obszary działalności. Grupa działa obecnie głównie w usługach dla branży e-commerce – niemal połowa jej obrotów generowana jest z usług świadczonych właśnie dla tej branży, podczas gdy 2 lata temu były to w większości działania e-mail marketingowe.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Marketingowe zamknięcie roku z DIMAQ VOICE

QIMAQ VOICE

Już 10 grudnia ostatnie w tym roku spotkanie DIMAQ VOICE. Tym razem zapraszamy do siedziby IAB, żeby w świątecznym nastroju podzielić się dawką merytorycznej wiedzy.

17:35 – Twoja marka mogłaby przestać jutro istnieć i nikt (poza Tobą), by się tym nie przejął
Marta Ulman, Senior Strategic Planer, Ola Bielecka Copywriter, GoldenSubmarine

Według danych Havas77% marek mogłoby przestać istnieć i nikt by ich braku nie zauważył (oczywiście poza osobami je tworzącymi). Co zrobić, by znaleźć się w pozostałych 23% procentach? Zacząć od rzeczy podstawowej: zastanowić się na czym nam, marketerom, naprawdę zależy: czy na tym, żeby sprzedać jak najwięcej, czy na tym, żeby zaprojektować coś, co konsumenci pokochają?

Większość marek nie obchodzi konsumentów, ponieważ nie jest im potrzebna, nie daje im żadnej unikalnej wartości. Jedną z metodologii, by taką wartość znaleźć i na niej się budować jest service design (projektowanie usług). Celem tego podejścia jest projektowanie zgodnie z potrzebami klientów lub uczestników, aby usługa była przyjazna użytkownikowi, konkurencyjna i istotna dla klientów. Podczas prelekcji opowiemy o podstawach tej metodologii oraz zastanowimy się, jak można z niej efektywnie korzystać w biznesie.

18:10 – Nowe Social Media, czyli jak być in line to trends i up to date 2020 roku
Natalia Skrzypek, Social Media Stack Leader, DentsuAegis Network Polska

Nowe Social Media czyli jak być in line to trends i up to date w 2020 roku. Social Media zmieniają się dynamicznie i największym wyzwaniem zarówno dla agencji jak i marketerów jest po prostu nadążać i szybko adaptować się do zmiennej rzeczywistości. Tym bardziej, że akurat w tym medium, to konsument dyktuje trendy a marki są followersami. Prezentacje będzie przekrojem przez to co będzie hot, nowe i ważne w 2020 roku z perspektywy marek.

18:45 – Człowiek marketingu i reklamy – człowiek renesansu – człowiek Wielowymiarowy
Ania Robotycka, Managing partner, F11 Agency

W dzisiejszych czasach osoby związane z branżą marketingowo-reklamową nie mogą już być jednowymiarowe. Cel uświęca środki, a umiejętność łączenia, odpowiedniego doboru narzędzi i nieustannego pivotowania, stają się wytrychami.

Miejsce: IAB Polska ul. Puławska 39, Warszawa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak skutecznie promować firmę w świecie online? Weź udział w DIGITAL DAY powered by DIMAQ!

DIGITAL DAY to wydarzenie, podczas którego kompleksowo pokażemy najskuteczniejsze obecnie możliwości promocji online dla Twojej firmy. Podczas czternastu praktycznych wystąpień dowiesz się m.in. jak skutecznie wykorzystywać kanały social media oraz content marketing, jak mądrze prowadzić kampanię w wyszukiwarce Google, a także na czym polega programmatic i social selling. Konferencja odbędzie już na początku w października aż w trzech miastach. Zapraszamy!

Jeśli chcesz zgłębić tajniki marketingu cyfrowego oraz szukasz praktycznych wskazówek i inspiracji, Digital Day powered by DIMAQ jest dla Ciebie. Wybierz dogodny dla siebie termin i lokalizację. Konferencja odbędzie się w trzech miastach:

  • 7 października – Katowice
  • 8 października – Poznań
  • 10 października – Gdańsk

Co w programie? 

Agendę wydarzenia podzieliliśmy na kilkanaście kluczowych dla promocji Twojej firmy obszarów marketingu online:

  • Strategia i planowanie
  • Display i Programmatic
  • SEM
  • Content Marketing i webwriting
  • Video marketing
  • Social Media
  • E-commerce
  • Mobile Marketing
  • E-mail Marketing
  • Analityka i UX
  • Social selling

Podczas Digital Day powered by DIMAQ nasi eksperci – praktycy z branży – powiedzą, kiedy warto zainwestować w dane działania, jak skutecznie wykorzystywać każdy z obszarów, wskażą konkretne narzędzia oraz efekty, jakich możesz oczekiwać. Nie zabraknie case studies oraz najważniejszych trendów. Wszystko po to, aby pokazać Ci, jak skutecznie zarządzać marketingowym budżetem – tak, aby Twoja firma rosła.

Program wydarzenia  jest zgodny z DIMAQ – międzynarodowym standardem kwalifikacji  e-marketingowych. 

Dla kogo?

Na Digital Day powered by DIMAQ zapraszamy szczególnie:

  • osoby odpowiedzialne za działania marketingowe w firmach; 
  • właścicieli i zarządzających firmami, którzy chcą się dowiedzieć, jak wdrożyć skuteczną strategię marketingową, wykorzystując kanały cyfrowe;
  • project managerów, analityków, pracowników działów zakupów, IT i HR, którzy są zaangażowani w procesy cyfryzacji;
  • osoby początkujące w e-marketingu oraz takie, które na co dzień nie zajmują się e-marketingiem, ale chcą/muszą się dowiedzieć na czym polega.

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w nim, posiadacze certyfikatu otrzymują punkty recertyfikacyjne i mogą skorzystać z dodatkowego rabatu na zakup biletu.

Szczegółowa agenda oraz rejestracja na wydarzenie na stronie: https://day.dimaq.pl/

 

Sponsorzy główni: Wirtualna Polska, Result Media, Wyborcza.pl, Yieldbird

Sponsor lokalny: GetResponse

Główny patron medialny: mediaPPG

Patroni medialni: Brief, Nowa Sprzedaż, Nowy Marketing, MŚP Biznes,My Company Polska, Poradnik Pracownika, Poradnik Przedsiębiorcy, Sprawny Marketing, 

Partnerzy: Rocket Jobs, Festiwal Cyfryzacji

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przed nami #10 już Dimaq Voice!

Po letniej przerwie, frekwencja na #9 spotkaniu DIMAQ Voice przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Nie zwalniamy tempa i przestawiamy agendę 10, jubileuszowego spotkania ze specjalistami digital marketingu, które odbędzie się już 16 września, w Domu Innowacji Społecznych Marzyciele i Rzemieślnicy.

Agenda najbliższego spotkania:

17:15 Rejestracja

17:30 Rozpoczęcie

17:35 – 18:00 Reklama w czasie dominującej roli kanałów cyfrowych. Jak się do niej dostosować?Michał Taranta, Head of integratedcommunication

Wg. ostatniej fali badania IAB Adex inwestycje w reklamę w kanałach cyfrowych prześcignęły wydatki na TV. Polska dołączyła tym samym do krajów z wiodącą rolą internetu w komunikacji marek. Czy ten fakt oznacza przełom w podejściu marek do budowania komunikacji i wykorzystywanych kanałów? Czy podmioty działające na rynku powinny już podejmować kroki dostosowujące swoją ofertę do zmieniającego się rynku?

 

18:10 – 18:35  Jak przykuć uwagę czytelnikach w 40 znakach – Tips&Tricks

Paulina Kozyra, Team Manager Publisher&Content Management, GroupM – Plist

Jakich słów i wyrażeń używać, aby nasza reklama była dostrzeżona? Jak przekonywać, aby zainteresować współczesnego użytkownika, który już dawno ma ślepotę bannerową? Na przykładzie analizy reklam natywnych podpowiem, co zrobić, aby przykuć uwagę tworząc kreatywne, krótkie treści reklamowe – tzw, nagłówki (headline’y)

 

18:45 – 19:10 Czas Mikroinfluencerów. Potencjał współpracy w 5 krokach, 

Krzysztof Budzyński, HASHFM

Od kilku lat trendem jest influencer marketing, który opiera się on na współpracy marki z liderami opinii oraz osobami znanymi i lubianymi. Marki najczęściej wybierają tych topowych szeroko znanych makroinfluencerów. A jaki potencjał drzemie w tych Influencerachskupiacych mniejsze społeczności? Mikroinfluencerom zdecydowanie warto się przyjrzeć.

 

Miejsce spotkania: Dom Innowacji Społecznych MARZYCIELE I RZEMIEŚLNICY, Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy,  ul. Bracka 25 w Warszawie (III piętro)

Posiadacze certyfikatów DIMAQ za udział w wydarzeniu otrzymują 5 punktów recertyfikacyjnych. Spotkania są otwarte dla wszystkich zainteresowanych, ale liczba miejsc jest ograniczona.

Obowiązuje rejestracja: http://bit.ly/2lAGiQ4

Dołącz do wydarzenia:  http://bit.ly/2Hdz39e 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF