D&I Changemakers Conference 2022 – najważniejsze wydarzenie dla biznesu o różnorodności i inkluzji!

Już 1-2 grudnia br. po raz kolejny spotkamy się online na D&I Changemakers Conference – globalnym wydarzeniu dla biznesu. Konferencja skierowana jest do top menedżerów_ek, D&I/HR menedżerów_ek, ekspertów_ek D&I, przedstawicieli_ek ERGs, a także dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką DEI (diversity, equity, inclusion). Zapisz się już dziś na konferencję free of charge! Biznes coraz chętniej i […]

Już 1-2 grudnia br. po raz kolejny spotkamy się online na D&I Changemakers Conference – globalnym wydarzeniu dla biznesu. Konferencja skierowana jest do top menedżerów_ek, D&I/HR menedżerów_ek, ekspertów_ek D&I, przedstawicieli_ek ERGs, a także dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką DEI (diversity, equity, inclusion). Zapisz się już dziś na konferencję free of charge!

Biznes coraz chętniej i aktywniej angażuje się w tematykę związaną z różnorodnością i włączeniem (diversity & inclusion), poszukuje najlepszych rozwiązań. Dlatego konferencja D&I Changemakers z roku na rok przyciąga coraz większą publiczność. W ubiegłym roku uczestniczyło w niej 1600 osób z 700 różnych organizacji, pochodzących z ponad 80 krajów oraz 70 ekspertów i ekspertek dzielących się swoją wiedzą na temat D&I. Jak będzie w tym roku?

Sprawdzone rozwiązania i mnóstwo case study – od biznesu dla biznesu

D&I Changemakers Conference 2022 to 2 dni pełne wartościowej wiedzy z obszaru D&I: ponad 10 bloków tematycznych oraz 2 debaty dotyczące trendów na 2023 rok – a to wszystko dzięki przedstawicielom i przedstawicielkom największych marek z całego świata. Podczas wydarzenia przyjrzymy się wybranym wyzwaniom D&I z różnych perspektyw, pokażemy konkretne badania i dane liczbowe, podzielimy się dobrymi praktykami, wzajemnie się zainspirujemy.

Oprócz trendów i wyzwań w obszarze DEI na 2023 rok, porozmawiamy również o strategiach i zarządzaniu D&I, inkluzywnym języku i komunikacji, potencjale sieci pracowniczych, zdrowiu psychicznym, niepełnosprawności, równości płci, LGBTQ+, dostępności wydarzeń, inkluzywnej rekrutacji, prawnych aspektach D&I.

Nie może Cię zabraknąć!

Aby wziąć udział w D&I Changemakers Conference 2022 wystarczy zarejestrować się na oficjalnej stronie wydarzenia: www.changemakers2022.diversityhub.org. Udział w konferencji jest darmowy, wydarzenie będzie prowadzone w języku angielskim. Nie zwlekaj i zapisz się już dziś!

Złotym Partnerem wydarzenia jest HSBC. Partnerami są: ABB, Akamai, Capgemini, Cisco, Franklin Templeton, IG Group, Luxoft, Nokia, TikTok, State Street, UBS, Volvo.

BRIEF jest patronem mediowym wydarzenia.

 

O Diversity Hub

Fundacja Diversity Hub zajmuje się zarządzaniem różnorodnością w biznesie i budowaniem inkluzywnych miejsc pracy. Oferujemy wiedzę, doświadczenie, najlepsze praktyki i know-how z obszaru DEI (Diversity, Equity, Inclusion). Wspieramy organizacje w identyfikowaniu korzyści płynących z różnorodności i inkluzji, jednocześnie wpływając na pozytywne zmiany społeczne. Tworzymy własne, innowacyjne rozwiązania, takie jak audyty i strategie D&I. Wspierając efektywne wdrażanie zarządzania różnorodnością w organizacjach, specjalizujemy się w jej głównych wymiarach takich jak: wiek, płeć, stopień sprawności, kultura włączająca, inkluzywne przywództwo, LGBT+, wielokulturowość, DEI w procesach HR. Prowadzimy szkolenia oraz doradztwo, a także zajmujemy się realizacją projektów międzynarodowych z zakresu różnorodności.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zatraceni w pomaganiu? Jak organizacje radzą sobie z sytuacją wojny w Ukrainie – wnioski z badania

Konflikt zbrojny w Ukrainie postawił wiele firm w obliczu wyzwań, na które nie były przygotowane. W wielu przypadkach posiadane strategie działania, procedury, dobre praktyki nie sprawdziły się, a zarządzający stąpali po nieznanym gruncie, dodatkowo pod silną presją czasu i emocji. Wojna dotknęła praktycznie wszystkich aspektów biznesu, a wśród nich obszar zarządzania różnorodnością (Diversity & Inclusion, D&I) okazuje się wyjątkowo ważny dla utrzymania biznesu i zarządzania ludźmi w obliczu kryzysu. Diversity Hub od pierwszego dnia wojny monitoruje sytuację przedsiębiorstw, analizując aktualne problemy i potrzeby związane z wymiarem D&I w tym szczególnie trudnym czasie. Do dziś w badaniu wzięło udział ponad 100 korporacji, a wnioski zawarte zostały w raporcie „Wyzwania D&I w obliczu wojny w Ukrainie”. Przedstawiamy najważniejsze z nich. 

 

Zryw serca

Od pierwszego dnia po wybuchu wojny niemal wszyscy rzuciliśmy się na pomoc. Nasze działania (zarówno osób indywidualnych, jaki te podejmowane przez firmy) miały w zdecydowanej większości charakter spontaniczny, akcyjny i związany ciężką pracą i emocjonalnym zaangażowaniem bardzo dużej ilości osób. Wiele firm zmobilizowało się, działało na pierwszym froncie wsparcia zabezpieczając – szczególnie w pierwszych tygodniach – najbardziej podstawowe potrzeby osób uchodźczych.
Na naszych oczach dokonywały się rzeczy niemożliwe.

Jakkolwiek należy docenić działania wypływające prosto z naszych serc, wielokrotnie zabrakło w nich koordynacji. Badani podkreślali chaos, brak planu i panikę, w tym również na szczeblu kierowniczym. Już wtedy spodziewano się, że o wsparciu należało myśleć w kategoriach maratonu, nie sprintu. Dziś z perspektywy miesiąca widzimy wyraźnie, że jest potrzeba długofalowych planów, koordynacji działań o dłuższym horyzoncie czasowym, profesjonalizowania struktur dedykowanych do działań pomocowych oraz zbudowania systemu wspierania osób pomagających.

Czego nauczył nas COVID?

Wojna w Ukrainie jest kryzysem, którego nikt się nie spodziewał, a jej rozmiarów nawet nie mieliśmy prawa przewidzieć. Jednak to nie pierwszy kryzys na niewyobrażalną skalę. Wcześniejszym sprawdzianem dla biznesu była pandemia COVID-19, która wywróciła wiele biznesów do góry nogami. Po krótkotrwałym szoku, wiele firm zdołało zbudować rozwiązania kryzysowe zabezpieczające biznes i wspierające pracowników w łatwiejszym przejściu przez ten trudny czas. To w czasie COVID powstawały lub profesjonalizowały się sztaby kryzysowe, które nauczyły się sprawnie działać, szkolono menedżerów, wdrażano elastyczne procedury i rozwiązania zabezpieczające przed ryzykiem nagłych i długotrwałych absencji, pracy zdalnej, rozwiązania hybrydowe itp. Wiele z tych lekcji i rozwiązań jesteśmy w stanie dziś wykorzystać. Warto wzmocnić kompetencyjnie sztaby kryzysowe oraz przeprowadzić przegląd istniejących rozwiązań i procedur kryzysowych i zastanowić się, które z nich są aplikowalne wprost, a które wystarczy doszlifować do dzisiejszych potrzeb organizacji. COVID nauczył nas również dbania o kondycję psychiczną osób zatrudnionych. Nigdy wcześniej mental health nie był tak istotny. Wojna jest jednym z najważniejszych stresorów i odbije się na zdrowiu psychicznym nas wszystkich. Warto zadbać o zabezpieczenie dostępu do właściwej i odpowiedzialnej opieki psychologicznej dla wszystkich zatrudnionych.

Zadbać o biznes

Doing business as usual – to hasło jak mantra przewijało się na każdym naszym spotkaniu. Wiele niepokoju budził dylemat: zatrzymać się i pomagać czy iść do przodu z biznesem? Szczególnie dotkliwy z perspektywy osób odpowiedzialnych za utrzymanie biznesu. Dylemat ten dotyczy także obszaru różnorodności i włączenia (Diversity & Inclusion), który w obliczu oczywistych ryzyk biznesowych może zostać odsunięty na bok jako mniej istotny bądź też ukierunkowany tylko lub w zdecydowanym zakresie na wsparcie ofiar wojny. Warto mieć na uwadze, że w sytuacjach kryzysów umiejętne zarządzanie D&I pomaga niwelować ich negatywne skutki, wspierać zespoły, utrzymywać motywację i mobilizację ludzi. Kultura D&I przekłada się na elastyczność firm, dzięki czemu łatwiej im przetrwać trudności. Trzeba tez pamiętać, że mimo wojny, nadal istotne są potrzeby grup defaworyzowanych. One nie zniknęły, a mogą być nawet w trudniejszym położeniu. Porzucenie, odłożenie działań D&I
w dłuższej perspektywie będzie blokować otwarcie się firm na różnorodność, a więc nie będzie też służyć pomocy osobom poszkodowanym w wojnie.

Pod wspólnym dachem

Wielu z naszych pracownic i pracowników przyjęło ukraińskie rodziny pod swój dach. Rodziny, które dźwigają traumę rozerwanych więzi, pozostawionych domów, ukochanych osób i całego dotychczasowego życia. Do tego dochodzi lęk i bezradność potęgowana przez utratę wpływu. To musi odcisnąć piętno na gospodarzach, a pamiętajmy – w większości nie jesteśmy gotowi na zderzenie z traumą wojny i współuczestniczenie w cierpieniu. Podobnie, nie umiemy profesjonalnie udzielać wsparcia psychologicznego, przy czym sami go w takich wypadkach potrzebujemy. Dziś z perspektywy miesiąca możemy już też powiedzieć, że w większości nie spodziewaliśmy się, że ten okres gościny i opieki tak się wydłuży. Jaki ma to związek z pracodawcą? Zaangażowanie w pomaganie i emocje, które ono wywołuje, przekładają się na ogólną kondycję psychiczną osoby zatrudnionej, a za tym idzie efektywność i jakość pracy. Dojrzali pracodawcy, którzy dbają o zdrowie psychiczne swoich pracowników powinni skupić się na niwelowaniu negatywnych skutków związanych wtórną traumą pomagających, przeciążeniem pomaganiem i nadmiarem stresu. Warto zapewnić dostęp do wykwalifikowanej i szybkiej pomocy psychologicznej (np. linie wsparcia psychicznego online), wsparcia psychologicznego osób zarządzających i całych zespołów a także dostęp do szkoleń i webinarów na temat radzenia sobie z wyzwaniami związanymi z goszczeniem osób uchodźczych w swych domach (np. webinaria: Pod jednym dachem).

Na ile starczy nam sił?

Po mobilizacji pierwszych dni przychodzą pytania: ile jeszcze potrwa wojna? Czego od nas będzie wymagać?  Ile nas będzie kosztować w wymiarze materialnym, społecznym, emocjonalnym? Po miesiącu od jej wybuchu nadal nie umiemy odpowiedzieć na te pytania. Po pierwszym szoku, organizujemy się w nowej rzeczywistości, ale należy pamiętać, że dynamika zmian jest cały czas bardzo wysoka. To, co dziś palące – jutro może być już nieaktualne. Pojawiają się już nowe wyzwania, których nie dostrzegaliśmy w ferworze pomagania. Jednym z nich jest skłonność do traktowania obywateli i obywatelek Ukrainy jako jedynych ofiar wojny i przez to zgubienie z pola widzenia perspektywy innych grup, szczególnie tych narażonych na wykluczenie społeczne a także tych, którzy również ucierpieli w wyniku wojny: Rosjan, Białorusinów, przedstawicieli innych narodowości, które opuściły tereny objęte wojną. Kolejną kwestią jest wzrastające ryzyko dyskryminacji pozytywnej – działań  pomocowych dla Ukrainek i Ukraińców, które mają doprowadzić do wyrównywania ich szans, ale będą wywoływały poczucie niesprawiedliwości wśród Polaków i Polek oraz zarzuty nierównego traktowania.  Nastroje społeczne związane z wojną będą się zmieniać, dlatego potrzebny jest ciągły proces uważnego przyglądania się i odpowiedniego reagowania.

Tekst powstał na podstawie raportu Diversity Hub pt. „Wyzwania D&I w obliczu wojny w Ukrainie”. Partnerem medialnym raportu jest Brief.

Raport dostępny jest do pobrania bezpłatnie, w dwóch wersjach językowych:


Autorami tekstu są:dr Anna Zaroda-Dąbrowska, dr Tomasz Dąbrowski, Diversity Hub

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Prognozy trendów na 2022 rok na brief.pl: HR, employer branding

hr employer branding

Jak eksperci z obszaru HR postrzegają szanse, które daje nam nowy rok? Co okaże się największym trendem 2022 roku w employer brandingu? Czym inspirować się do sukcesu w nadchodzącym roku? Zapraszamy zapoznania się z prognozami trendów na 2022 rok ekspertów z dziedziny HR, employer brandingu, rynku pracy i różnorodności.

Maja Gojtowska_

Maja Gojtowska

autorka bloga Gojtowska.com, konsultantka procesów HR

HR

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

W 2020 roku liczba zaświadczeń chorobowych z tytułu zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania wzrosła o 25% rok do roku, a Polacy nie chodzili z tego powodu do pracy łącznie przez 27,7 mln dni. Te statystyki będą jednak tylko rosnąć – bo zwyczajnie o swoje zdrowie psychiczne nie dbamy. Właśnie dlatego moją inspiracją w 2022 roku będzie każda osoba, która regularnie trenuje swój umysł (tak jak powinno się trenować każdy inny mięsień) i przygotowuje go w ten sposób na trudniejsze momenty. Dbajmy o sen, praktykujmy medytację, korzystajmy z psychoedukacji i uczmy się na temat emocji. Korzyści z tego odczujemy zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym.

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

Rynek pracy w Polsce staje się coraz bardziej wymagający. Poziom bezrobocia spada, rośnie liczba kandydatów pasywnych, czyli osób, które są chętne zmienić pracę, tylko gdy potencjalny pracodawca skutecznie ich do tego zachęci. Nie lepiej jest wewnątrz organizacji – systematycznie obserwujemy spadek poziomu zaangażowania pracowników w Polsce i na świecie. To wymaga całkowitej zmiany podejścia firm do ich sposobu komunikacji z kandydatami i pracownikami. Czas, by pracodawcy skupili się na budowie i regularnym mierzeniu doświadczeń rekrutacyjnych i pracowniczych. Bo to one są kluczem do sukcesu biznesu w 2022 roku.

Jakiego wydarzenia w branży/w biznesie/w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Trudno mi wskazać jedno wydarzenie, na które szczególnie czekam. Praktycznie przez cały rok wypatruję każdej kreacji, projektu, który ma pomóc pracodawcom przyciągnąć do siebie kandydatów. Prawdziwym świętem są dla mnie również wszystkie konkursy, w których oceniane są kampanie HR-owe i Employer Brandingowe. Wnoszą one zawsze sporo przykładów kreatywnych i innowacyjnych sposobów dotarcia do potencjalnych pracowników.

 

Monika Domanska

Monika Domańska

ekspertka ds. komunikacji i relacji

komunikacja, psychologia, EB

 

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

Inspiracją w 2022 roku będą odkrywcze korelacje oparte na współczesnych wyzwaniach. Nowym wymiarem luksusu w świecie szerowania staje się doświadczanie, a nie posiadanie. Aplikacje „TO DO” będziemy równoważyć hasłem „TO BE”. Redefinicja czuć nad mieć, pomoże w poszukiwaniu rozwiązań w najważniejszych dla nas obszarach życia zawodowego. Po pierwsze w miejscu i sposobie pracy. Po dwóch latach działalności hybrydowej widzimy jak praca zdalna przekłada się na efekty biznesowe, a jak na sferę psychiczną i relacyjną. Zmieniająca się organizacja i kultura firmy będzie z tego czerpać zasoby, by integrować potęgę technologii z czułymi obszarami emocji pracowników. Po drugie działalność firm dostosowuje się do coraz bardziej świadomych wyborów konsumpcyjnych. Odpowiedzialność społeczna biznesu będzie stanowić coraz istotniejszy aspekt, ponieważ 81% respondentów w Polsce (75% na świecie) chce pracować w organizacji, która ma pozytywny wpływ na społeczeństwo (PWC 2021). Po trzecie bohaterką inspiracyjnych trendów na 2022 będzie sama ZMIANA. Poszukiwane będą kompetencje szybkiego uczenia się oraz umiejętności STEM (science, technology, engineering, math). I jest na to otwartość, aż 86% polskich pracowników (76% na świecie) jest gotowa do ciągłego zdobywania nowych umiejętności, a nawet do przekwalifikowania, aby utrzymać się na rynku pracy (PWC 2021).

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

Trendem będzie dobrze skomunikowany leadership, który już dziś zajmuje się przygotowaniem nas na nadchodzące jutro. Technologie dają pod tym względem ogromne pole do popisu. Sprzyjają zarówno rozwojowi nowych kategorii biznesu, jak i promowaniu wartości, kreując tym samym nową twarz przedsiębiorczych autorytetów. To właśnie nowi liderzy wyjaśnią nam jaki wpływ przyszłe trendy i zachowania będą miały na nasze życie, które coraz bardziej opiera się na nieustannie modyfikowanych algorytmach, danych i rozwoju AI.

Ogromne znaczenie jako trend będzie miał aspekt naszego holistycznego zdrowia, który również ma już swoje scenariusze przyszłości. Dobrze wiemy, że forma przekłada się na efektywność, a to podstawa naszego bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia. Dlatego firmy będą starały się w jak największym stopniu zadbać o ten obszar. Pojawiające się rozwiązania już dziś kierują uwagę biznesu w stronę wellbeingu, telemedycyny i możliwości e-zadbania o szeroko pojęte zdrowie mentalne. Do tego potrzebna jest uważność, otwartość i dobra komunikacja, a w budowaniu dialogu pomagać nam będą coraz przyjaźniejsze e-narzędzia, którymi skutecznie dotrzemy do rozporoszonych zespołów.

Jakiego wydarzenia w branży/w biznesie/w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Świat wirtualny rzucił właśnie rękawicę światu kreacji i innowacji. I to dosłownie, bowiem dzięki zaprezentowanej właśnie przez firmę Meta rękawicy, będzie można „poczuć obiekty dotknięte w wirtualnej rzeczywistości”. To dzięki m.in. poduszkom powietrznym, które w założeniu będą „oszukiwać” ludzki zmysł dotyku. Z iloma firmami, osobami spotkam się niedługo w metaświecie? Jaki to będzie miało na nas wpływ? Kim zechcemy w nim być zakładając gogle na oczy i w jaki sposób będziemy tworzyć ludzkie relacje, pracować, załatwiać bieżące sprawy, by się w tym świecie dobrze czuć? E&Y szacuje, że do roku 2025 branża gamingowa i reklamowa w Metaverse warta będzie 82 mld dolarów. W kolejce ustawia się już branża reklamowa, turystyczna, samochodowa, sektor zdrowia czy finansów – ogólnie cały nasz świat. Jest to wiec wyzwanie dla kreatywnych liderów, których co roku wyczekuję w rankingu magazynu BRIEF. Ich historie obrazują kierunek zmian i inspirują do poszukiwania przyszłych ról i zadań zawodowych opartych na współpracy w rzeczywistym świecie.

 

Susanna RomantsowaSusanna Romantsova

Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności (Equality, Diversity & Inclusion Leader), IKEA Retail Polska

diversity & inclusion

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

Twardymi danymi, myśleniem krytycznym i autorefleksją. To zawsze dobra baza do świadomego planowania oraz pomaga w podejmowaniu decyzji mających wpływ na naszą przyszłość. Rok 2021 był dla większości z nas rokiem dość chaotycznym, w którym wszystko nagle przyspieszyło, a presja nadążenia za informacją oraz podejmowania natychmiastowych decyzji była odczuwalna, jak nigdy dotąd.

W roku 2022 inspiracją natomiast niech będzie bardziej świadome spowolnienie, weryfikacja założeń z roku poprzedniego w oparciu o fakty i własne wartości oraz lepsza priorytetyzacja tego, czym się zajmujemy. Tematy ludzkie, w tym różnorodność i włączanie, zdecydowanie będą w centrum uwagi jednostek, ale i organizacji.

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

Cały obszar Diversity & Inclusion (D&I) może stać się dla wielu firm takim tematem do zaopiekowania wewnątrz firmy, jak również jednym z przewag do przyciągania i utrzymania najlepszych talentów w organizacji.

„Wielka rezygnacja”, czyli trend na rynku pracy, którego początek obserwujemy w Polsce i globalnie w 2021 i związana z nim fala wypalenia zawodowego, nawet zmiany pracy w wyniku następstw kolejnej fazy pandemii COVID-19 wytworzy większe zapotrzebowanie na działania włączające w sposób holistyczny, strategiczny i długotrwały.

Firmy zaczną się chwalić, nie owocowymi czwartkami w biurze, a brakiem luki placowej w wynagradzaniu kobiet i mężczyzn :).

Na poziomie indywidualnym będziemy mówić głośniej i częściej o świadomym rozwoju liderek i liderów włączających oraz o zapotrzebowaniu na rynku na kompetencje z zakresu zarządzania różnorodnymi zespołami. Wewnątrz D&I i wśród nas ekspertów w tej dziedzinie, zaczniemy podkreślać ważność podejścia intersekcjonalności w rozumieniu osobowości oraz systemów stwarzających nierówności w życiu społecznym, zawodowym, i osobistym.

Jakiego wydarzenia w branży/w biznesie/w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Wyczekuje z nadzieją i niecierpliwością każdego wydarzenia branżowego, które będzie adresować temat różnorodności i włączania w ujęciu cross-funkcyjnym, nie tylko jako obszar działu HR. Marzy mi się debata o D&I w logistyce, w finansach, w marketingu, w mediach i życiu publicznym. Co by to oznaczało dla nas jako społeczeństwa w dłuższej perspektywie? Czekam również na innowacje w obszarze rozpoznawania i rekrutacji różnorodności oraz przeciwdziałania uprzedzeniom, a także nowego standardu, czyli powszechnego używania języka włączającego w naszej codziennej komunikacji.

Rok 2022 zaczynam z wiarą w pozytywną zmianę pod kątem docenienia różnorodności w polskim społeczeństwie i planem działań w swojej firmie, które do tej zmiany się przyczynią.

 

Lukasz Zuk

Łukasz Żuk

Head of Rocket Jobs

branżowe portale pracy

 

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

Być może zabrzmi to trywialnie, ale moją największą inspiracją jest prosta wizja wygodnego i ciekawego życia z bliskimi mi ludźmi. To ona pobudza mój apetyt, a sukces w biznesie stopniowo zaspokaja tę potrzebę. Oczywiście przestudiowałem success story znanych biznesmenów, znam ich drogę i kroki milowe, ale to proste uświadomienie sobie czego właściwie chcę od życia ma największy impakt na skalę moich działań. Praca w marketingu wymaga bycia na bieżąco, więc możemy liczyć na stały przypływ inspiracji 😉

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

Nie sposób pominąć tu TikToka, który coraz śmielej rozpycha się wśród dorastających pokoleń. Czy tego chcemy czy nie, będziemy musieli polubić się z tą platformą i oferowanymi przez nią formatami. Zbliża się czas skupienia dużej uwagi marek na pokoleniu Z, jego ideałach i oczekiwaniach od świata. Myślę, że będzie to również czas rozkwitu wszelkiej maści mniejszych influencerów, z którymi marki będą coraz chętniej wchodzić we współpracę. Poza tym spodziewam się sporego nacisku na działania CSRowe, proekologiczne.

Jakiego wydarzenia w branży/w biznesie/w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Przede wszystkim wyczekuję otwarcia się branży eventowej na wydarzenia offline, które pandemia nam nieco wycięła. Wśród wydarzeń, na które czekam z niecierpliwością na pewno wymienić muszę Imagination Day i oczywiście Mundial w Katarze, podczas którego na pewno zobaczymy mnóstwo ciekawych kreacji 🙂

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

O różnorodności i inkluzji globalnie [BRIEF PATRONUJE]

DI Changemakers Conference 2021_graphics_ENG_1

Zbliża się D&I Changemakers Conference 2021 – największe w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie na temat różnorodności i inkluzji (diversity & inclusion). 1-3 grudnia br. - warto zapisać sobie tę datę w kalendarzu!

D&I Changemakers to globalna konferencja przeznaczona dla top menedżerów, D&I lub HR menedżerów, ekspertów D&I, liderów oraz członków sieci pracowniczych oraz dla… wszystkich osób zainteresowanych tematyką diversity & inclusion. Tegoroczna edycja to ponad 70 Prelegentów i Prelegentek oraz ponad 40 wystąpień w następujących blokach tematycznych:

  • The Big Picture and D&I Trends
  • D&I Strategy & Evidence-based D&I
  • Inclusive Leadership
  • Inclusive Recruitment
  • Inclusive Language
  • Employee Resource Groups
  • Remote work and D&I
  • Gender balance
  • LGBTQ+ inclusion
  • Mental Health.

Wydarzenie odbędzie się w całości online, w języku angielskim, a udział w nim jest bezpłatny – wystarczy zarejestrować się na www.changemakers2021.diversityhub.org.

Złotym Partnerem Konferencji jest PepsiCo. Partnerzy: Accenture Polska, Capgemini Polska, Euroclear Bank, Franklin Templeton, HEINEKEN Global Shared Services, HSBC, IG Group, Intel, Luxoft, Sodexo, State Street, TikTok, UBS. Partner Strategiczny: State Street.


Źródło: Think Tank Diversity Hub 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

DZIŚ rusza #MiesiącRóżnorodności

miesiac roznorodnosci

Różnorodność i inkluzja w miejscu pracy są koniecznym elementem cyfrowej transformacji sprzyjającej spójności społecznej. Ta myśl przewodnia będzie towarzyszyła tegorocznemu Miesiącowi Różnorodności. Przez cały maj będzie można śledzić eksperckie debaty, zainspirować się dobrymi praktykami, a nawet skorzystać z weekendowego przeglądu filmów. To wszystko od 6 maja na stronie kartaroznorodnosci.pl/diversitymonth oraz na profilu Karty Różnorodności na Facebooku.

6 maja na stronie internetowej kartaroznorodnosci.pl/diversitymonth oraz na profilu Karty Różnorodności na Facebooku wystartuje druga edycja Miesiąca Różnorodności. To cyfrowe wcielenie organizowanego przez wiele lat Ogólnopolskiego Dnia Różnorodności. Wydarzenie odbędzie się w ramach #EUDiversityMonth, ogłoszonego przez Komisję Europejską. W ten sposób sygnatariusze Karty Różnorodności, funkcjonującej już w 26 krajach UE, chcą wspólnie zwrócić uwagę na rolę budowania inkluzywnych społeczeństw i otwartego na różnorodność rynku pracy, co jest istotne zwłaszcza w kontekście odbudowy gospodarek po pandemii.

#MiesiącRóżnorodności adresowany jest do wszystkich osób, które interesują się tematyką zarządzania różnorodnością, rozwijaniem włączającej kultury organizacyjnej, ale także pragnących poznać najnowsze trendy HR, CSR i zrównoważonego rozwoju.

Różnorodność jest faktem, ale włączenie to wybór, który zależy od chęci przezwyciężenia naszej niewiedzy i stereotypów, które są w każdym z nas. Warto więc dzielić się wiedzą, okazywać wsparcie i solidarność osobom zagrożonym dyskryminacją. Zwłaszcza dziś, w czasie cyfrowej transformacji i konieczności wymyślenia rynku pracy i gospodarki na nowo oraz rosnących nierówności i wyzwań związanych ze spójnością społeczną. Dlatego wraz z naszymi Partnerami, Komisją Europejską i EU Platform of Diversity Charters serdecznie zachęcam do śledzenia debat, dzielenia się refleksjami w mediach społecznościowych czy czerpania inspiracji podczas weekendowego przeglądu filmów. Razem pokażmy, że maj to #MiesiącRóżnorodności.

Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, koordynującego Kartę Różnorodności w Polsce

Czwartki z różnorodnością

Jednym z głównych punktów Miesiąca Różnorodności będzie cykl czterech debat, których celem jest wspólne zastanowienie się nad najważniejszymi wyzwaniami związanymi z zarządzaniem różnorodnością i budowaniem włączających miejsc pracy.

6 maja o godz. 10.00 odbędzie się debata “Praca w cyfrowym świecie. Jak tworzyć inkluzywną organizację w świecie popandemicznym”. Będzie ją można śledzić poprzez stronę kartaroznorodnosci.pl/diversitymonth oraz Facebooka Karty Różnorodności. Partnerem debaty jest Fundacja Veolia Polska.

Żartujemy sobie, iż w ostatnim czasie to nie prezesi czy dyrektorzy IT mieli największy wpływ na transformację cyfrową w firmach, tylko COVID. Faktem jest, że w 2020 roku zmiany technologiczne zaakceptowali nawet ci, którzy im się do tej pory opierali. Jednak dla wielu osób, szczególnie starszych, wdrażane rozwiązania są poznawczym i emocjonalnym wyzwaniem. Prognozy demograficzne przewidują, że do 2030 roku połowa pracowników będzie miała ponad 45 lat. Nie wszyscy nadążać będą za postępem technologicznym, którego dynamiki już nawet nie jesteśmy w stanie uchwycić. Brak dostępu do świata w sieci, brak kompetencji cyfrowych to już dziś forma wykluczenia. Musimy zatem sprawnie działać, by skutecznie rozwijać społeczności, z którymi pracujemy. Istotnym wyzwaniem dla zarządów staje się też zapewnienie angażujących warunków pracy dla populacji różnorodnych wiekowo.

Agata Mazurek-Bąk, dyrektorka personalna Grupy Veolia w Polsce i dyrektorka HR Strefy Europy Środkowo-Wschodniej

Czy praca hybrydowa, zdalna i praca w cyfrowym świecie zwiększa ryzyko dyskryminacji, czy je niweluje? Jakie są dobre praktyki firm, które pomagają zapewnić równość szans i inkluzję w organizacji funkcjonującej w świecie cyfrowym (np. osobom w różnym wieku, pełniącym różne role, mającym różny dostęp do zasobów technologicznych)? Na czym polega charakter wyzwań, które unaoczniła pandemia? Jakie działania i jakie refleksje są konieczne by w świecie cyfryzacji zadbać o pracowników o różnych poglądach, pochodzeniu, umiejętnościach, pełniących różne role i wyznających różne wartości? O tym w kontekście zmian w modelach pracy, które przyspieszyła pandemia, 6 maja o godz. 10.00 porozmawiają:

  • Katarzyna Siemienkiewicz, ekspertka prawa pracy Pracodawcy RP – wystąpienie wprowadzające;
  • Sylwia Gołębiowska, dyrektorka Departamentu Partnerstwa Biznesowego Santander Bank Polska;
  • Ewa Krupa, dyrektorka Kultury i Rozwoju, Kapitał Ludzki Orange Polska (online);
  • Agata Mazurek-Bąk, dyrektorka personalna Grupy Veolia w Polsce i dyrektorka HR Strefy Europy Środkowo-Wschodniej;
  • Rafał Hrynyk, Standard Development & Regulatory Affairs Leader for East Europe, 3M Company; Przewodniczący Platformy Promocji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy Pracodawców RP.

Następne debaty odbędą się w kolejne majowe czwartki i także rozpoczną się o godz. 10.00:

  • 13 maja – “Role opiekuńcze – praktyki w zarządzaniu pracownikami pełniącymi role opiekuńcze (dzieci, osoby starsze, inne osoby zależne)”;
  • 20 maja – “Dobrostan – o co powinien zadbać pracodawca w cyfrowym świecie” (partner debaty: BNP Paribas Bank Polska);
  • 27 maja – “Zarządzanie różnorodnością i inkluzją w dobie napięć społecznych” (partner debaty: BNP Paribas Bank Polska).

Transmisja i zapis wszystkich czterech debat na stronie kartaroznorodnosci.pl/diversitymonth oraz profilu Karty Różnorodności na Facebooku. Szczegółowy program znajduje się na stronie kartaroznorodnosci.pl/diversitymonth/czwartki/

Przegląd filmów

Nowością w tegorocznej edycji Miesiąca Różnorodności są weekendowe przeglądy filmów o tematyce związanej z Diversity & Inclusion. Filmy będą dostępne bezpłatnie, ale konieczne jest posiadanie elektronicznych wejściówek. Będzie je można zdobyć wkrótce na stronie kartaroznorodnosci.pl/diversitymonth/przeglad-filmow/

BNP Paribas Bank Polska jest organizacją, która ceni różnorodność i prowadzi działania na rzecz inkluzywności adresowane zarówno do Klientów i pracowników, jak i otoczenia społecznego. Bardzo ważnym aspektem promowania różnorodności jest reprezentacja w dziełach kultury, dlatego inicjatywy, takie jak Przegląd Filmów Miesiąca Różnorodności są szczególnie potrzebne i wartościowe. Cieszymy się, że możemy przyczyniać się do zmiany na lepsze jako partner tego wydarzenia. Serdecznie zachęcam do wzięcia udziału.

Małgorzata Petru, Diversity Officer w BNP Paribas Bank Polska

Filmy będzie można oglądać podczas trzech majowych weekendów:

7– 9 maja
“Czyściciele internetu”(reż. Moritz Riesewieck, Hans Block; Brazylia, Niemcy, 2018, 88′);
“Bellingcat. Prawda w czasach postprawdy” (reż. Hans Pool; Holandia, 2018, 88′);

14 – 16 maja
“Marzycielki miast” (reż. Joseph Hillel; Kanada, 2020, 81′);
“Miara człowieka” (reż. Stéphane Brizé; Francja, 2015, 93′);

21-23 maja
Przegląd filmów krótkometrażowych z Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych “17 Celów”.

#EUDiversityMonth

Polski #MiesiącRóżnorodności jest częścią European Diversity Month, organizowanego przez Komisję Europejską oraz EU Diversity Charters Platform, do której należy także Karta Różnorodności, koordynowana w Polsce przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

To święto różnorodności i inkluzji nie tylko w miejscu pracy, ale i całym społeczeństwie, okazja do pogłębienia wiedzy i budowania świadomości. Uroczysta inauguracja #EUDiversityMonth odbyła się 4 maja w formie spotkania wysokiego szczebla z udziałem m.in. Heleny Dalli, unijnej komisarz ds. równości. Wydarzenie to zgromadziło decydentów/ki, CEOs, sygnatariuszy Kart Różnorodności oraz organizacje działające na rzecz budowania inkluzywnego rynku pracy. Nagranie dostępne jest na stronie https://www.eudiversity-month2021.eu/.

Nie bójmy się zajmować wyraźnego stanowiska wobec różnorodności i podejmujmy działania. Pokażmy nasze zaangażowanie na rzecz równości i świętujmy wspólnie Europejski Miesiąc Różnorodności w maju 2021 r. Dzięki większej różnorodności w miejscach pracy stworzymy sprawiedliwszą i równiejszą Europę dla wszystkich.

Helena Dalli, komisarz UE ds. równości

Diversity IN Check

27 maja na profilu Karty Różnorodności na Facebooku ogłoszony zostanie także skład pierwszej edycji “Diversity IN Check. Listy pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodności i inkluzji w Polsce”. Więcej informacji już wkrótce na kartaroznorodnosci.pl/diversitymonth

***
Organizator: Forum Odpowiedzialnego Biznesu w ramach Karty Różnorodności
Patroni: Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Belgijska Izba Gospodarcza
Patroni medialni: POLITYKA, PulsHR.pl, PRoto, RynekPracy.org, BIZON – Biznes Odpowiedzialny i Nowoczesny, EmployerBranding.pl


Źródło: Forum Odpowiedzialnego Biznesu 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Diversity & inclusion w branży nowych technologii – premiera raportu Strong Leaders Creator in IT [RAPORT]

Outsourcing działów backoffisowych do Indii i Chin, praca zdalna na pełen etat, wielokulturowość, zmiany gospodarcze, globalizacja i pandemia - wszystko to konfrontuje biznes z nowymi wyzwaniami. Jednym z nich jest kwestia diversity & inclusion - w ostatnich latach to właśnie idea różnorodności i zaangażowania w funkcjonowanie firm jest wskazywana jako niezaprzeczalny “must have” w przedsiębiorstwach, które chcą rozwijać się we współczesnym świecie.

Idea divesrity&inclusion jednocześnie zwraca uwagę w stronę grup dotychczas marginalizowanych w biznesie, wśród których znajdują się również kobiety. Chociaż z roku na rok kwestia rozwoju zawodowego kobiet przedstawia się coraz lepiej, firmy wciąż jeszcze mają sporo lekcji do odrobienia właśnie z tego zakresu. Potwierdzają to wyniki opublikowanego właśnie raportu „Strong Leaders Creator in IT”, ukazującego jak organizacje wspierają budowanie kariery kobiet.

Opracowanie wychodzi naprzeciw wyzwaniom, przed jakimi stoją firmy, którym zależy na wsparciu kobiet i analizuje ważne obszary takie jak: edukacja, macierzyństwo i opieka, rekrutacja oraz ścieżka rozwoju. Raport prezentuje wyniki na podstawie odpowiedzi udzielonych przez 52 firmy z branży IT, które podzieliły się swoim doświadczeniem.

Dobre praktyki, zebrane w jednym miejscu są wstępnym audytem, prezentacją tego co już dziś firmy z branży IT wypracowały w kwestii D&I na rynku polskim. Wyniki raportu zachęcają do tego, aby to opracowanie było początkiem dyskusji w tak ważnym temacie, jakim jest diversity&inclusion. Jak więc przedstawia się obraz polskich firm z sektora IT?

Szanse kobiet w IT przez wielu z nas uznawane są za równe, lecz doświadczenie niestety pokazuje, że nie zawsze tak jest. Osobiście jestem zwolennikiem myśli, że biznes nie powinien mieć płci. Kobiety i mężczyźni powinni mieć taki sam start, takie same możliwości rozwoju, dostępu do wiedzy, benefitów czy awansów.

Zaskoczyły mnie dane pokazujące, że wciąż tak mało mężczyzn korzysta z urlopów tacierzyńskich. Cieszy natomiast fakt zwrócenia większej uwagi na wsparcie przed oraz po okresie urlopów macierzyńskich i rosnąca liczba awansujących kobiet.
Optymizmem i nadzieją napawa trend pokazujące, że mniejsze firmy dostosowują  i modyfikują w miarę swoich możliwości rozwiązania do tej pory dostępne tylko dla pracownic firm większych. Rozwijające się organizacje nie zawsze powinny iść z nurtem, lecz szukać rozwiązań innowacyjnych i dostosowanych do sytuacji.

Karolina Ignyś, Head of People & Culture, Miinto Poland

 

Kobiety na wysokich stanowiskach – co mówią liczby?

Wyniki raportu potwierdzają, że branża IT nadal jest zdominowana przez mężczyzn – widać to szczególnie w przypadku przedsiębiorstw zatrudniających od 51 do 250 i powyżej 250 pracowników – kobiety stanowią tam odpowiednio 38% i 40% kadry. Najlepiej kwestia ta wygląda w firmach posiadających do 50 pracowników – co druga osoba zatrudniona to kobieta (dokładnie 53,7%).

Bardzo cieszy jednak, że firmy z sektora IT coraz częściej kładą nacisk na likwidację “szklanych sufitów”, utrudniającym kobietom zajmowanie wysokich pozycji zawodowych. Z raportu wynika, że wśród awansów na stanowisko C-level (pod uwagę brane były awanse w ciągu ostatniego roku), ¾ wakatów w firmach zatrudniających ponad 250 osób przypadło kobietom, w przypadku średnich firm była to dokładnie połowa, a w najmniejszych przedsiębiorstwach – 56%.

Taka sytuacja wynikać może z faktu, że kobiety są coraz bardziej pewne swoich umiejętności, kompetencji, a także merytorycznego przygotowania do pełnienia najwyższych funkcji w danej organizacji. Zarządy firm częściej dostrzegają też, że kobiety mają nieco inny styl przywództwa – oparty na budowaniu relacji i empatii – a to może bardzo dobrze wpływać na utrzymanie efektywnych zespołów, szczególnie w czasach pandemii, przechodzenia wielu firm na pracę zdalną, radzenia sobie z nieustającą zmianą.

Edukacja – dobry przykład pochodzi od największych graczy w branży

Sektor IT charakteryzuje się ciągłymi zmianami. Ten, kto za nimi nie nadąża szybko przegra z konkurencją, straci klientów, a tym samym – cały biznes. Dlatego tak ważne jest nieustanne doskonalenie się oraz edukacja pracowników. Wyniki raportu pokazują, że wszystkie firmy zatrudniające powyżej 250 pracowników oferują wewnętrzne i zewnętrzne programy mentoringowe dla kobiet i mężczyzn.

Mentoring to jedna z indywidualnych form rozwoju kompetencji, wyjątkowo istotna w przypadku rozwoju indywidualnej ścieżki kariery. Mentoring daje szansę na spotkanie z osobą doświadczoną w danym obszarze, co przekłada się na uzyskanie bezcennej wiedzy. W tej kwestii najwięcej do zrobienia mają średnie firmy, zatrudniające 51-250 pracowników – niecała 1/3 z nich oferuje swojej kadrze takie wsparcie. Na dobrej drodze są jednak małe firmy – w 64% umożliwiają pracownikom uzyskanie pomocy mentora.

Macierzyństwo – branża IT odpowiada na potrzeby kobiet

W tak ważnej dla każdej kobiety kwestii, jaką jest możliwość godzenia kilku ról życiowych jednocześnie, firmy z branży IT już od wielu lat wychodzą tym potrzebom naprzeciw. Potwierdziły to również wyniki raportu – wśród form wsparcia prowadzonych przed porodem wymieniane są głównie elastyczne godziny pracy – wskazane przez 88% firm zatrudniających do 50 pracowników, gwarancję utrzymania stanowiska i wynagrodzenia, którą zapewniają wszystkie firmy posiadające 51-250 pracowników i pracę zdalną – wskazaną przez wszystkie organizacje zatrudniające powyżej 250 osób.

Z przyjemnością przeczytałam cały raport ale moją szczególną uwagę przykuła ta część raportu, która zwraca uwagę na sytuację kobiet podejmujących się dzielenia macierzyństwa z pracą zawodową. Powrót do pracy, po rocznej nieobecności często jest wyzwaniem dla kobiet, które zastanawiają się czy sobie poradzą w tej dynamicznej branży. Przez rok w firmach wiele się zmienia i po powrocie na nowo odkrywamy procesy, systemy, członków zespołu. Dzielenie pracy zawodowej z opieką nad małym dzieckiem jest nie lada wyzwaniem i to właśnie kobiety muszą być podwójnie dobrze zorganizowane. Dzień pracownic z małymi dziećmi jest zaplanowany od wczesnych godzin porannych do późnej nocy i jeśli pracodawca rozumie i wspiera kobiety w macierzyństwie, zyskuje lojalnych i świetnie zorganizowanych pracowników, którzy swoją karierę nadal będą rozwijać w firmie, a nie poza nią.

Branża IT jest niezwykle dynamiczna i szczególnie tu powrót do pracy, po rocznej nieobecności jest olbrzymim wyzwaniem dla kobiet, które zastanawiają się czy sobie poradzą. Przez rok w firmach wiele się zmienia i po powrocie na nowo odkrywamy procesy, systemy, członków zespołu. Tym bardziej należy docenić inicjatywy, w których kobiety na macierzyńskim mogą się szkolić on-line i wrócić do pracy z dużym komfortem i przekonaniem, że są „na bieżąco”.

Maria Sabiniewicz,  Enterprise Sales Director, Mindbox S.A.

Podobnie sytuacja wygląda po powrocie z urlopu macierzyńskiego – wszystkie firmy oferują możliwość pracy zdalnej, na kolejnych miejscach pojawiają się elastyczne godziny pracy, czy możliwość zabrania dziecka do biura.

Taka sytuacja wynikać może z faktu, że firmy z sektora nowych technologii są dużo bardziej otwarte na kwestie pracy zdalnej wykonywaną z różnych miejsc na świecie. Z kolei przedsiębiorstwa z innych sektorów są mocniej przywiązane do wykonywania obowiązków zawodowych tradycyjnie – w siedzibie firmy.

Ciekawe są również dane dotyczące metod komunikacji z firmą podczas urlopu macierzyńskiego (jak podkreślają przedsiębiorstwa – jeśli kobieta wyrazi na to zgodę). Najczęściej wymienianym rozwiązaniem jest udział w wewnętrznych eventach firmowych – takiej odpowiedzi udzieliło 84% przedsiębiorstw zatrudniających do 50 osób, 90% firm posiadających 51-250 pracowników oraz 88% firm zatrudniających powyżej 250 osób.

Wszystkie te możliwości niezmiennie zachęcają kobiety do pracy w tej właśnie branży. Szczególnie ceniona jest praca zdalna, która pozwala zaoszczędzić czas na dojazdy i przeznaczyć go na kwestie rozwojowe – zarówno prywatne, jak i zawodowe. Podsumowując, oferowanie tak wielu rozwiązań wspierających kobiety pokazuje, że w branży IT świadomość potrzeby i korzyści ze wspierania kobiet jest coraz większa – co jest szczególnie istotne w świecie pełnym pośpiechu, niepewności i zmienności, w jakim obecnie wszyscy funkcjonujemy.

Idea raportu “Strong Leaders Creator in IT”

Opracowanie ma na celu pokazanie, jak wygląda sytuacja w firmach z sektora nowych technologii w obszarze zatrudniania i promowania kobiet oraz jakie inicjatywy podejmują przedsiębiorstwa, aby kobiety czuły się zrozumiane, docenione i miały szansę na rozwój kariery

Firmy z sektora nowych technologii wyznaczają trendy nie tylko w zakresie szybkości rozwoju czy innowacyjności, ale również w kwestii dbania o swoich pracowników. My już dziś pokazaliśmy, w jaki sposób to wsparcie jest okazywane na rynku polskim. W raporcie zdradzamy, w jaki sposób firmy przeprowadzają rekrutacje, jakie stosują programy do dzielenia się wiedzą, czy jakie formy wsparcia oferują kobietom. To zbiór wyjątkowych informacji, z których warto czerpać inspiracje, bez względu na branżę.

Anita Kijanka, pomysłodawczyni projektu

Warto dodać, że “Strong Leaders Creator in IT” to kolejna edycja inicjatywy, za którą stoi agencja Come Creations Group, zajmująca się komunikacją firm z branży nowych technologii. Poprzedni raport agencji – “Strong Women in IT” skupił się na pokazaniu sylwetek kobiet na wysokich stanowiskach w przedsiębiorstwach technologicznych.

Niezmiennie bardzo się cieszę, kiedy powstają raporty, takie jak ten, który pokazuje praktyki, przykłady, procesy i rozwiązania wspierające rozwój kobiet.
To materiał, który ma nas edukować, pokazywać perspektywę, a przede wszystkim przypominać o tym, że wszyscy, wspólnie musimy wykonać jeszcze dużo pracy, aby tego rodzaju badania nie były czymś wyjątkowym i odkrywczym. Abyśmy nie musieli analizować i komentować tego, dlaczego „gwarancja utrzymania stanowiska i wynagrodzenia kobiety w ciąży” nie ma we wszystkich kategoriach 100% pozytywnych odpowiedzi? Jakiego wsparcia i dlaczego nie zapewnia się kobietom po powrocie z urlopu macierzyńskiego w 19% firm zatrudniających do 250 osób? Abym przed moim komentarzem do raportu o rozwoju kobiet nie musiał upewniać się, czy co najmniej 50% ekspertów, notabene będzie ekspertkami?

Niech te wyniki i wnioski zmotywują nas wszystkich do tego, aby czasy patriarchatu odeszły w niepamięć, a wymagający i mijający rok, w którym tworzony był raport otworzył nas na to, co powinno być oczywiste i bezdyskusyjne. Odważę się zrobić krok dalej i napisać, że to czas, w którym biznes musi dokonać rewolucji, a taką rewolucję są w stanie przeprowadzić właśnie kobiety. Kobiety liderki.

Patryk Adamczyk, Co-founder & Managing Partner Be About | Hybrid Agency

Więcej infografik, wniosków i komentarzy oraz pełny raport do pobrania znajdziesz na stronie DREAM EMPLOYER. Zapraszamy do pogłębionej lektury.


Źródło: informacja prasowa Come Creations Group 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF