...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Dni otwarte Twojej uczelni. Dlaczego ich następna edycja powinna odbyć się online?

Michał Ratajczak

O ile do nauczania zdalnego wystarczy proste i łatwo dostępne narzędzie wideokonferencyjne (np. Microsoft Teams), o tyle zorganizowanie wirtualnego wydarzenia z wystąpieniami na żywo, osobnymi przestrzeniami dla jednostek i wydziałów, bazą materiałów oraz funkcjonalnościami do networkingu wymaga już bardziej zaawansowanego technologicznie rozwiązania. I właśnie w takim przypadku świetnie sprawdzi się platforma do eventów online i hybrydowych Gridaly.

Już pierwsze dni otwarte zorganizowane przez Gridaly pokazały, w jak wielu aspektach przewyższają one korzyściami podobne wydarzenia w stacjonarnej formie. Dla uczestników to przede wszystkim większa wygoda i oszczędność czasu. Kandydaci na studia mogą bardzo szybko zapoznać się z ofertą konkretnych wydziałów i zebrać wszystkie potrzebne informacje o interesujących ich kierunkach studiów, w czym pomoże im inteligentna wyszukiwarka z sortowaniem po tagach i kategoriach oraz czytelnie zaprojektowane stoiska z sekcją materiałów do pobrania. Dodatkowo do wejścia na wydarzenie wystarczy domowy komputer lub smartfon, co jest szczególnie ważne dla osób mieszkających w innych województwach, dla których uczestnictwo w stacjonarnym dniu otwartym wiązałoby się z kilkugodzinną podróżą, a zaoszczędzony w ten sposób czas można wykorzystać na bardziej produktywne zadania np. przygotowanie do matury. Dla organizatorów dzień otwarty online to z kolei niższe koszty organizacji całego przedsięwzięcia i jego większy zasięg. Dostęp do platformy eventowej może mieć każda osoba z dowolnego miejsca na świecie, a więc uczelnia ma większą szansę na dotarcie do kandydatów z innych województw lub nawet krajów. Co więcej, formuła online wydarzenia daje organizatorom niespotykane dotąd korzyści takie jak lepsze poznanie uczestników czy dostęp wydarzenia także po jego zakończeniu. Integracja platformy z Google Analytics oraz statystyki z eventów dostarczają szczegółowe dane o uczestnikach dni otwartych — ich miejscu zamieszkania, liczbie wysłanych wiadomości czy czasie, który spędzili w każdej przestrzeni. Z kolei dostęp do platformy po zakończeniu eventu pozwoli kandydatom wrócić na stoisko danego wydziału, aby pobrać dodatkowe broszury z informacjami, lub prześledzić historię konwersacji. Na koniec warto również wspomnieć o korzyściach społecznych i ekologicznych, które niosą ze sobą dni otwarte w formule online. Organizacja wirtualnego wydarzenia to walka z wykluczeniem osób z niepełnosprawnościami oraz z nierównościami wynikającymi z gorszego dostępu do środków transportu, a rezygnacja z przygotowania papierowych broszur i ulotek na rzecz cyfrowych materiałów będzie mieć mniejszy wpływ na środowisko naturalne.

Do tej pory przez Gridaly zorganizowaliśmy już kilka edycji dni otwartych m.in. dla Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu czy Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Dzień Otwarty UW 2021 Online odwiedziło na platformie ponad 12,5 tysiąca unikalnych uczestników, którzy w trakcie wydarzenia mogli oglądać jego transmisję na scenie głównej, odwiedzać stoiska wydziałów, rozmawiać z ich przedstawicielami i umawiać się z nimi na spotkanie. Po wydarzeniu dostarczyliśmy uczelni szczegółowy raport ze statystykami odwiedzin poszczególnych stoisk oraz danymi na temat uczestników i ich aktywności na czatach. Dane te pozwoliły organizatorom wyciągnąć bardzo ciekawe wnioski. Przykładowo: sporym zainteresowaniem cieszyły się indywidualne kierunki studiów międzyobszarowych, o czym świadczyła duża liczba wiadomości opublikowanych na stoiskach Kolegium Międzydziedzinowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych oraz Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Matematyczno-Przyrodniczych. Wiedza ta, w połączeniu z dostępem do tekstowego zapisu czatów ze wszystkimi pytaniami uczestników, pozwoli uczelni jeszcze lepiej przygotować i zaprezentować ofertę studiów międzyobszarowych podczas dnia otwartego w kolejnym roku. Interesujące okazały się również statystyki demograficzne, które wyraźnie wskazywały zmianę struktury odwiedzających i zwiększenie zasięgu z lokalnego na ogólnopolski, a nawet zagraniczny. Powyższa zmiana pokrywa się z długofalowym celem Uniwersytetu Warszawskiego, którym jest dotarcie do kandydatów z każdego zakątka Polski oraz zagranicy.

Dotychczasowa współpraca z jednostkami akademickimi w zakresie organizacji dni otwartych przez Gridaly pozwala nam mniemać, że taka forma wydarzeń pozostanie z nami na dłużej, ponieważ organizatorzy zaczynają być świadomi wszystkich płynących z niej korzyści. Oczywiście stopniowe znoszenie obostrzeń covidowych i powrót do “nowej normalności” będą dla uczelni zachętą, by postawić na spotkania face-to-face i zorganizować event w formule stacjonarnej, dlatego warto wspomnieć, że przez ostatni rok na Gridaly pojawiło się sporo nowych funkcjonalności, które zwiększają zaangażowanie uczestników (np. narzędzie do speed networkingu, zaawansowane filtrowanie i kategorie), a w planach mamy również stworzenie pełnego modułu grywalizacyjnego. Organizatorzy dni otwartych powinni więc rozważyć hybrydową formułę swoich wydarzeń, dzięki której zyskają one zupełnie nowy, niespotykany dotąd wymiar.


źródło: Gridaly

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sukces startupu #biuronakółkach. Pierwsze w Polsce mobilne biuro okazało się dobrym pomysłem

Projekt w całości został sfinansowany ze środków własnych.Przygotowując się do realizacji #biuronakółkach naturalnie szukaliśmy inspiracji analogicznych projektów zarówno w kraju jak i poza granicami. W USA zresztą bardzo popularne są tzw. tiny house.Na rynku istnieje kilka podobnych rozwiązań, ale są to własne realizacje firm, tylko na potrzeby konkretnych akcji promocyjnych. Nigdzie jednak nie znaleźliśmy tak unikalnego i uniwersalnego projektu, który umożliwiałby w prosty i szybki sposób dostosować biuro do własnych potrzeb i identyfikacji wizualnej, niezależnie od branży i firmy, która korzysta z mobilnego biura. 

Twórcy startupu #biuronakółkach

Mobilne biuro, w zaaranżowanym na te potrzeby specjalnym samochodzie, jest w pełni wyposażone i dostosowane do potrzeb biurowych. W środku znajdują się m.in. meble biurowe, videowall, urządzenie wielofunkcyjne z drukarką i skanerem, sieć WiFi i 5 gniazdek 230V. Wygodę użytkowania zapewnia komfortowa przestrzeń i klimatyzator z funkcją grzania i chłodzenia, a także regulowane oświetlenie LED. Dodatkowym atutem jest miejsce na reklamę firmy, które pozwoli spersonalizować auto przed wizytą u klientów.

fot.#biuronakółkach

Żyjemy obecnie w wymagającym środowisku gospodarczym. Przedsiębiorstwa szukają oszczędności, ale jednocześnie muszą świadczyć usługi na najwyższym poziomie dla Klienta. Zastanawialiśmy się jak odpowiedzieć na te potrzeby – czy powiedziano już wszystko w kwestii formatów przedsiębiorstw? W teorii znaliśmy sprawdzoną japońską koncepcję Just in Time, która mówi o dostarczaniu materiałów i innych dóbr w ściśle określonych ilościach oraz konkretnym miejscu i czasie – co w efekcie ma prowadzić do oszczędności. Połączyliśmy potrzebę bycia dla Klienta „tu i teraz” z podejściem „just in time”.

 Łukasz Gołda, współzałożyciel startupu

#biuronakółkach jest mobilne, ale i w pełni uniwersalne.

Łukasz Gołda i Piotr Steć, twórcy #biuronakółkach

Usługa uwzględnia opcję dojazdu do klienta (np. w celu prezentacji produktu, usługi lub podpisania umowy w dogodnym miejscu), pozwala też na prowadzenie spotkań w dowolnej przestrzeni (np. pod siedzibą firmy).  Samochód mogą wynająć przedsiębiorcy z dowolnej branży. W środku pojazdu zastosowano stonowaną i neutralną kolorystykę celem dopasowania się do identyfikacji wizualnej firmy aktualnie korzystającej z mobilnego biura. W #biuronakółkach przewidziano bezinwazyjną możliwość zamieszczenia materiałów reklamowych w środku (miejsca na plakaty), jak i na zewnątrz samochodu (logo, reklama na magnes).

Chcemy, aby klient wręcz zapomniał, że pracuje „w terenie”. Może to być rozwiązanie na przykład dla firm deweloperskich, które nie posiadają stacjonarnego biura sprzedaży na terenie inwestycji (lub chcą zorganizować dzień otwarty), ale widzę też możliwe zainteresowanie ze strony agencji nieruchomości, banków, towarzystw ubezpieczeniowych, czy firm doradczych. Wierzę, że może być to również atrakcyjna opcja dla firm, które szukają niestandardowej formy reklamy i nowego sposobu na dotarcie do klientów.

Piotr Steć, pomysłodawca #biuronakółkach

fot.#biuronakółkach

Mobilne biuro jest także odpowiedzią na nagłą potrzebę pracy zdalnej, wywołaną pandemią koronawirusa. Aby zachować bezpieczeństwo powierzchnie w samochodzie są każdorazowo dezynfekowane i ozonowane. W mobilnym biurze znajdują się także płyn do dezynfekcji rąk oraz maseczki i jednorazowe rękawiczki.

#biuronakółkach może być idealnym rozwiązaniem dla firm zatrudniających handlowców i prowadzących bezpośrednią sprzedaż, np. spotkania z klientami, prezentacje produktu lub usługi, negocjacje, finalizacje umów, akcje promocyjne, czy eventy. Usługa skierowana jest również do indywidualnych klientów, np. freelancerów lub osób prowadzących małe firmy, które nie posiadają własnego biura.

fot.#biuronakółkach

Chcemy, aby klient wręcz zapomniał, że pracuje „w terenie”. Może to być rozwiązanie na przykład dla firm deweloperskich, które nie posiadają stacjonarnego biura sprzedaży na terenie inwestycji (lub chcą zorganizować dzień otwarty), ale widzę też możliwe zainteresowanie ze strony agencji nieruchomości, banków, towarzystw ubezpieczeniowych, czy firm doradczych. Wierzę, że może być to również atrakcyjna opcja dla firm, które szukają niestandardowej formy reklamy i nowego sposobu na dotarcie do klientów.

Piotr Steć, pomysłodawca #biuronakółkach


Zamówienie biura odbywa się poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy. Następnie ustalany jest termin i miejsce podstawienia samochodu oraz późniejszego odbioru. Wcześniej podpisywana jest umowa i spisywany protokół przekazania samochodu (w tym opłacenia kaucji), a osoba korzystająca z mobilnego biura otrzymuje na miejscu szkolenie z jego użytkowania. Auto można wynająć z kierowcą i obsługą lub samodzielnie, a do prowadzenia wystarczy najbardziej popularne prawo jazdy kategorii B
.

Zapytaliśmy też twórców Łukasza i Piotra, w jakich branżach zdobywali swoje doświadczenie?

Przede wszystkim mamy doświadczenie we współpracy z klientami. Zdobywaliśmy je m.in. w branży finansowej, bankowej i nieruchomości. Posiadamy też wiedzę ekspercką – chociażby współprojektowanie placówek jednego z polskich banków z pewnością pomogło przystosować biuro i zastosować rozwiązania, które znajdują się w stacjonarnych obiektach. 

Czy dotychczasowe dokonania zawodowe miały wpływ na ostateczny kształt #biuranakółkach?

#biuronakółkach to nic innego jak efekt synergii doświadczeń, wiedzy i umiejętności. Najlepsze pomysły bez umiejętności ich wykonania lądują w koszu. W naszym przypadku mogło być podobnie, ponieważ żadna z firm zajmujących się profesjonalnymi zabudowami nie potrafiła sprostać naszym wymaganiom – postanowiliśmy więc, że… zbudujemy go sami. 

Choć nigdy tego nie robiliśmy, ba nawet nie siedzieliśmy nigdy za kierownicą auta dostawczego, od samego początku mieliśmy wizję jak powinno ono wyglądać – był to zresztą nasz priorytet, klient po otwarciu drzwi ma zapomnieć, że wsiada do przebudowanej furgonetki.

Czy usługę #biuronakółkach można zamówić tylko w Warszawie, czy firma jest też otwarta na inne miasta?

Usługa wynajmu #biuronakółkach dostępna jest nie tylko w Warszawie, ale w innych miastach, w których działają firmy mające na taką usługę zapotrzebowanie. Już pierwsze zlecenie zrealizowane dla MURAPOLU SA – jednego z wiodących deweloperów mieszkaniowych w Polsce – i wykorzystanie mobilnego biura podczas Ogólnopolskiego Dnia Otwartego tuż przy budowie inwestycji w Łodzi pokazało, że nie ma ograniczeń dot. lokalizacji. Warto zaznaczyć, że na tę chwilę mamy nawet więcej zapytań ws. oferty wynajmu mobilnego biura od firm spoza Warszawy. 

Jakie są plany rozwoju tego projektu na rok 2020?

W tym roku skupiamy się na działaniach marketingowych – wprowadzamy projekt #biuronakółkach „na rynek”, przeprowadzamy  prezentacje wśród firm z różnych branż, dla których mobilne biuro może być idealnym rozwiązaniem z punku widzenia marketingowego i sprzedażowego. Naturalnie zdobywamy cenne doświadczenie obsługując pierwszych bardzo poważnych klientów.

 

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas

Liczy się zmiana! Kultura innowacji w prowadzeniu dialogu z klientami

Przedstawiamy przykłady projektów PKO Banku Polskiego, które prezentują interesujące podejście do komunikacji z klientami i pracownikami. 

Bankomania.pl – o finansach w lekkiej i przystępnej formie

To jeden z niewielu portali edukacji finansowej – ma formę poradnika na temat nowości w świecie bankowości, codziennych finansów i zarządzania wydatkami. Przystępne, praktyczne i angażujące treści przedstawiane są lekkim i zrozumiałym językiem, jako życiowe przykłady zastosowania opisywanych rozwiązań oraz odwołania do bieżących wydarzeń czy sytuacji związanych z bankowością. 

Na portalu poruszane są tematy bliskie życiu internautów, takie jak zakup mieszkania, przeprowadzenie remontu, planowanie wakacji czy inwestowania. Dzięki Bankomanii czytelnik zdobywa wiedzę i może podejmować świadome decyzje finansowe – o wzięciu kredytu, zainwestowaniu w fundusz inwestycyjny czy otwarciu konta walutowego. 

Do współtworzenia treści Bank zaprasza ekspertów z dziedziny gospodarowania finansami, oszczędzania oraz nowych technologii, artykuły zawierają też wypowiedzi realnych użytkowników produktów bankowych i klientów Banku. 

Obecnie, Bankomania w swojej nowej odsłonie jest jeszcze bardziej czytelna i łatwiejsza w odbiorze, wykorzystująca innowacyjne rozwiązania user experience. Nowy layout jest intuicyjny i angażujący, dzięki czemu trafia w potrzeby nieustannie ewoluujących użytkowników, którzy oczekują coraz szybszego znajdywania odpowiedzi na nurtujące ich pytania i sprawnego eksplorowania interesujących ich kierunków. 

Strona „100 lat śmiałych decyzji PKO BP” – graficzna podróż przez stulecie

 Portal powstał z okazji jubileuszu setnej rocznicy powstania Banku.  Przedstawione zostały w nim działalność i rozwój PKO Banku Polskiego na przestrzeni stu lat – od momentu podpisania dekretu założycielskiego przez Marszałka Józefa Piłsudskiego, aż do najbardziej współczesnych, innowacyjnych projektów doby cyfryzacji. Dopełnieniem serwisu w świecie off-line jest drukowany album. Strona jest twórczym rozwinięciem drukowanej odsłony – cenne treści są równie ważne, jak wartość artystyczna formy portalu. Efektem jest prezentacja historii Banku w wyjątkowy i nieszablonowy sposób.

Portal w formie interaktywnej osi czasu prezentuje zdarzenia, fakty, osoby, miejsca, przedsięwzięcia i decyzje składające się na historię  stulecia wielu śmiałych i bezprecedensowych decyzji Banku. Projekt oddaje ducha tej śmiałości i odzwierciedla ją oryginalnym językiem graficznym. Design serwisu przełamuje standardowe myślenie o zasadach projektowania korporacyjnego – wchodzi w dialog z klasyką projektowania i omija utarte schematy. Nagina reguły, żeby podkreślić znaczenie odważnych decyzji Banku w ciągu stu lat jego działalności.

Oryginalne środki wyrazu graficznego, czerpiące z estetyki cyfrowej, multiplikowanie zdjęć czy zniekształcenia typografii to nawiązanie do wszechobecnej cyfryzacji komunikacji. Wzbogacony o archiwalne fotografie, reprodukcje historycznych banknotów i dokumentów, ciekawostki z życia społecznego, emancypacji kobiet, a także sztuki, wzornictwa, urbanistyki, architektury jest wyjątkową podróżą przez stulecie historii naszego kraju. 

 

Jubileuszowi „Stu lat śmiałych decyzji” towarzyszą również inne inicjatywy, takie jak jubileuszowy spot, czy cykl krótkich filmów z udziałem Patricka Neya, w których w ciekawy sposób prezentowane są najważniejsze decyzje Banku – od historycznych już, jak stworzenie słynnego logotypu autorstwa Karola Śliwki, po najnowsze, związane z dynamicznym rozwojem aplikacji iKO i nowymi technologiami.

„PKO NOW! Nowa Organizacja i Współpraca” – Transformacja Cyfrowa 

To projekt komunikacji wewnętrznej związany z wdrożeniem przez PKO Bank Polski Transformacji Cyfrowej, zmianą kultury organizacyjnej i wprowadzeniem w Nowy Model Pracy, oparty o zwinne metody zarządzania projektami. W ramach działań edukacyjnych Bank organizuje szkolenia, warsztaty, meet-upy zewnętrzne i wewnętrzne, Akademię Zwinności oraz Dni Otwarte Transformacji Cyfrowej. Dzięki temu – mimo dużej dynamiki zmiany i znacznego zakresu objęcia pracowników Nowym Modelem Pracy w krótkim czasie – są oni przychylnie nastawieni do nowej kultury organizacyjnej.

PKO Bank Polski od prawie dwóch lat stosuje metodyki zwinne, realizując projekty Transformacji Cyfrowej. W Nowym Modelu Pracy funkcjonuje już 14 zwinnych Formacji, które sprawnie dostarczają innowacyjne produkty.

Przedsięwzięcia te są doceniane nie tylko przez czytelników czy pracowników Banku, ale i ekspertów z dziedziny custom publishing w ramach Konkursu Biuletynów Firmowych Agape 2019 – najstarszego i najważniejszego konkursu tego typu w Polsce. Bank nagrodzono pierwszym miejscem w następujących kategoriach dla publikacji elektronicznych:

  • Biuletyn zewnętrzny – portal „Bankomania”,
  • Wideo dla klientów – „Sztuka to wartość”,

  • Projekt jednorazowy korporacyjny – „Portal 100 lat śmiałych decyzji PKO BP”,
  • Projekt content marketingowy dla pracowników – „PKO NOW! Nowa Organizacja i Współpraca”.

Zwycięskie projekty pokazują zarazem konsekwencję i wytrwałość w realizacji stałych, wieloletnich programów (jak portal Bankomania.pl prowadzony od 2013 roku), jak i pomysłowość w kontekście okolicznościowych projektów (jak jubileuszowy Portal „100 lat śmiałych decyzji PKO BP), a także odwagę i profesjonalizm w działaniach z zakresu komunikacji wewnętrznej („PKO NOW! Nowa Organizacja i Współpraca”).

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF