...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Firma Secfense z niespodziewanie dużym dofinansowaniem

Secfense

Secfense działa w obszarze cyber security od 2018 roku. Ich misją jest wyeliminowanie ataków związanych z kradzieżą haseł. Robią to, wprowadzając autorskie systemy uwierzytelniania oraz chroniąc aplikacje i ich systemy bez ingerencji w kod źródłowy.

Na rynku jest mnóstwo rozwiązań uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA), ale do tej pory nikt nie zaproponował dobrego sposobu na szybkie i łatwe wprowadzenie ich do wielu aplikacji i systemów. My to zrobiliśmy. Inwestorzy zauważyli, że broker Secfense to technologia, która rozwiązuje niektóre z największych problemów cyberbezpieczeństwa dużych organizacji. Rozprzestrzenia niewidzialną warstwę ochronną nad całą organizacją i wprowadza uwierzytelnianie MFA do wszystkich systemów i aplikacji. MFA jest wdrażane przy zerowych kosztach integracji, bez obciążania użytkowników końcowych oraz w szybki i zautomatyzowany sposób. Pomaga łączyć i usystematyzować to, z czego firmy już korzystają, tak aby MFA obejmowało całą organizację, a nie tylko jej część.

Tomasz Kowalski, współzałożyciel Secfense

Firm chcących zainwestować w Secfense było trzykrotnie więcej, niż pierwotnie zakładano. Ostatecznie wybrano te, które poza dofinansowaniem mogą wesprzeć firmę również wiedzą, kontraktami i wspomóc w jej dalszym rozwój. W drugiej rundzie inwestycyjnej Secfense pozyskało łącznie 2 miliony dolarów od funduszy Tera VC, Presto Ventures oraz RKKVC. Istotne było również wsparcie od aniołów biznesu, m.in. Marka Schustera (UiPath), Bartosza Dobrzyńskiego oraz Elżbiety Kozery.

Adam Daniluk

Mediately z dofinansowaniem. Aplikacja mobilna ułatwi pracę lekarzom

Mediately

Mediately to aplikacja mobilna, która pomaga lekarzom. Platforma upraszcza informację na temat leków, podpowiada lekarzom w kwestiach diagnozy oraz udostępnia im materiały w celach poszerzenia wiedzy z zakresu medycyny. Korzysta z niej już 10% lekarzy w całej Europie. Dofinansowanie pomoże im rozszerzyć działalność o kolejne kraje, w tym Polskę.

Firma udostępnia apikacje lekarzom całkowicie za darmo. Ma to na celu poprawienie opieki medycznej w jak najszerszej skali. Współpracują już z 28 na 30 największych firm farmaceutycznych.

Aplikacja od słoweńskiej firmy pozyskała aż 7,2 miliona euro dofinansowania. Największym inwestorem w ramach Serii A był Piton Capital, wsparty przez VentureFriends oraz dotychczasowych inwestorów SiliconGardens, LAUNCHubVentures, a także aniołów biznesu.

 

 

Adam Daniluk

Ponad 5 milionów złotych od NCBR dla EpicVR na rozwiązanie dla użytkowników „Metaverse”

Epic VR

 

Adrian Łapczyński CEO EpicVR

Wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie, chcemy stworzyć innowacyjne narzędzie wpisujące się w koncepcję zapowiadanego głośno w ostatnim czasie„Metaverse”, czyli trójwymiarowej przestrzeni zacierającej granice między światem wirtualnym a realnym. Nasz produkt będzie wieloplatformowy i znacznie ułatwi tworzenie i wdrażanie rozwiązań wieloosobowych w projektach VR. Dzięki naszemu otwartemu rozwiązaniu wszelkie aktywności, które jesteśmy w stanie wykonywać w świecie Virtual Reality, nie będą miały żadnych barier dla użytkowników. Narzędzie będzie można wykorzystywać zarówno w celach rozrywkowych – grając w wieloosobowe gry VR, ale też edukacyjnych czy biznesowych biorąc udział w szkoleniach, eventach czy spotkaniach w przestrzeni wirtualnej

Adrian Łapczyński, prezes EpicVR

EpicVR to doświadczony producent oprogramowania na rynku wirtualnej rzeczywistości. Na koncie firmy są projekty zrealizowane w wirtualnej rzeczywistości dla tak uznanych firm, jak Procter&Gamble, FedEx, PGE, Mitsubishi Motors czy Arcelor Mittal. Spółka zajmuje się także tworzeniem rozwiązań szkoleniowych oraz wspierających sprzedaż i marketing. Obecnie pracuje nad narzędziem przeznaczonym dla użytkowników „Metaverse”. Jego prototyp powstanie w ciągu 2 lat.

Niezależnie od działalności software house w segmencie VR, EpicVR tworzy również gry na platformy Oculus Quest i Steam VR. Od chwili pojawienia się Grupy PlayWay w strukturze udziałowców EpicVR, spółka we współpracy z giełdowym Live Motion Games pracuje nad adaptacją w VR gry „Builder Simulator”.

Kolejną grą, jaką zamierza stworzyć zespół EpicVR, jest „Reptile Park VR”. Gra ma być survivalową produkcją utrzymaną w realiach współczesności z uwzględnieniem elementów sci-fi.
EpicVR stale rozwija swoje kompetencje w obszarze szkoleniowym. Wyspecjalizowani eksperci firmy dostarczają zaawansowane rozwiązania m.in. dla branży lotniczej, motoryzacyjnej i medycznej.

Jak wynika z najnowszych raportów rynek rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości VR / AR ma przed sobą olbrzymi potencjał, zwłaszcza po zmianach nazwy Facebook na Meta. Według TechNavio w 2021 r. jego wartość wzrosła o jedną czwartą. Szacunki pokazują, że do 2025 r. rynek VR będzie rósł średnio w tempie 46 proc. rocznie.

EpicVR w dalszym ciągu zamierza dołączyć do spółek notowanych na rynku giełdowym NewConnect.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polski startup przedłuży świeżość owoców i warzyw

warzywa i owoce

Technologia Fresh Inset bazuje na substancji 1-MCP. Służy do zatrzymania świeżości w owocach i warzywach. Vidre+ wprowadzi specjalne naklejki, które pozwolą uwalniać substancje stopniowo z opóźnieniem. Nie będzie potrzeby trzymania owoców w chłodni. Zwykła naklejka pozwoli konsumentom cieszyć się dłużej świeżymi produktami.

Technologia Vidre+ została stworzona przez naukowców z Torunia. Rozwija ją obecnie międzynarodowy zespół. Opatentowano ją w USA i 50 innych krajach, a produkty z jej zastosowaniem sprzedawane były już w Argentynie oraz Pakistanie. Wprowadzenie technologii na kolejne rynki jest tylko kwestią czasu.

Cieszę się, że nasza technologia spotkała się z tak dużym zainteresowaniem rynku, ponieważ  może mieć ogromny wpływ na ograniczenie marnowania żywności. Możliwość aplikacji 1-MCP  poza chłodnią czy centrum logistycznym to korzyści na każdym etapie łańcucha dostaw – od producenta i przewoźnika,  którzy tracą mniej zbiorów w transporcie, a zatem zwiększają zyski, po sklepy i klientów końcowych, który otrzymują świetnie zachowane warzywa i owoce. Co ważne, Vidre+ jako pierwsze na świecie pozwala na jednocześnie opóźnione i stopniowe uwalnianie 1-MCP. Naszą technologią zainteresowane są największe międzynarodowe koncerny z branży agrochemicznej, w tym szczególnie post-harvest, FMCG i material science.

dr Andrzej Wolan, CEO Fresh Inset, Prodziekan ds. Studenckich i Dydaktyki Wydziału Chemii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu

Spółka pozyskała pierwsze fundusze kilka lat temu w rundzie pre-seed. Wynosiły łącznie milion dolarów. Teraz ta suma jest większa. Fundusz Montis Capital dofinansował startup na kwotę 7 mln dolarów.

Adam Daniluk

Infermedica z dofinansowaniem na 120 mln zł

Piotr Orzechowski

Infermedica to polski startup wykorzystujący narzędzia sztucznej inteligencji w medycynie. Wspiera lekarzy i pracowników medycznych w diagnozowaniu i opiece zdrowotnej. Technologia firmy pozwala sztucznej inteligencji analizować symptomy pacjenta, sugerując możliwe przyczyny i rekomendację dalszych działań.  Startup założony w 2012 roku przez Piotra Orzechowskiego funkcjonuje dziś w 30 krajach i obsługuje 19 języków. Współpracę z firmą podjęły między innymi Allianz, Microsoft czy też PZU Zdrowie. W przyszłości planują wchodzić na kolejne rynki międzynarodowe.

Infermedica otrzymała dofinansowanie wynoszące 120 mln zł. Kwota została pozyskana w Serii B, przewodził temu fundusz One Peak przy udziale dotychczasowych inwestorów. Środki mają pomóc w dalszym rozwijaniu technologii i rozwiązań wspierających pracę służby zdrowia.

W planach startupu znajduje się platforma, która usprawni wizyty lekarskie na wszystkich jej etapach. Ma to za zadanie ułatwić komunikację lekarzy z pacjentami. W ostatnich tygodniach firma weszła we współpracę z Talkie.ai, która umożliwia przeprowadzenie wstępnego wywiadu z botem. Sztuczna inteligencja rozpoznaje i interpretuje wypowiedzi pacjenta, następnie na podstawie technologii Infermedica formułuje kolejne pytania, by móc skierować pacjenta do właściwego specjalisty lub zaproponować inne działania.

Adam Daniluk

Rusza nabór do programu akceleracji dla start-up’ów Digital Now! Holding

program akceleracyjny

Zespoły, które pozytywnie przejdą proces rekrutacyjny, podejmą 3-miesięczną współpracę z partnerami technologicznymi. Organizator w ciągu najbliższych dwóch lat przeznaczy na ten cel 2 mln zł.

Lukasz-NawrockiZakwalifikowane do udziału w programie projekty będą miały szansę współpracować z ponad setkami partnerów i ponad tysiącem klientów Holdingu, a także podejmą bliską współpracę z jednym z dwóch czołowych partnerów programu akceleracji, których ogłosimy niedługo. Nasz program obejmuje nie tylko akcelerację start-up’ów, ale również działania towarzyszące temu procesowi. Najbardziej perspektywiczne rozwiązania podejmą współpracę z inwestorami, których instrumenty i network zapewnią wsparcie projektów z różnymi potrzebami, na każdym etapie rozwoju.

Łukasz Nawrocki, CEO Digital Now! Holding

Po upływie 3-miesięcznego okresu współpracy zespoły, które zrealizowały założenia programu, wezmą udział w „Demo day” organizowanym przez wchodzącą w skład holdingu Grupę iCEA. Po zakończeniu programu zespoły w dalszym ciągu będą mogły korzystać ze wsparcia mentorskiego Digital Now! Holding.

Rekrutacja do udziału w programie potrwa do 31 lipca.

W gronie partnerów programu znajdują się ffVC, Scaleway, YouNick Mint, SpeedUp Group oraz SMSApi.

Formularz rekrutacyjny oraz szczegółowe informacje dotyczące programu dostępne są na stronie internetowej: https://digitalnow-holding.com/program-akceleracji.html


Źródło: Digital Now! Holding

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bony na innowacje: Ponad 45 mln zł z Funduszy Europejskich na prace badawczo-rozwojowe dla MŚP

prace R&D

„Bony na innowacje dla MŚP” to dwuetapowy konkurs dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorców. Etap 1. umożliwia sfinansowanie usług badawczo-rozwojowych w jednostkach naukowych potrzebnych do opracowania nowego lub znacząco ulepszonego produktu, technologii lub projektu wzorniczego. Przedsiębiorcy mogli liczyć nawet na 340 tys. zł przy 15-proc. wkładzie własnym.

Popularność „Bonów na innowacje”, rekordowo wysoka w zeszłorocznych naborach, pokazuje, że polskie firmy myślą o rozwoju przez innowacje. W konkursie aplikowały i otrzymały wsparcie przede wszystkim mikro- i małe firmy produkcyjne. To oznacza, że każda firma może poprawiać swoją ofertę dzięki B+R. Nawet jeśli sama nie ma potencjału badawczo-rozwojowego, to może opracować swoje pomysły na nowe lub udoskonalone produkty we współpracy z jednostkami naukowymi.

Anna Forin, dyrektor Departamentu Usług Proinnowacyjnych PARP

Pomyślne ukończenie etapu usługowego pozwalało sięgnąć po pieniądze na wdrożenie opracowanych innowacji w ramach 2. etapu inwestycyjnego. Przedsiębiorcy mogli otrzymać na ten maksymalnie 560 tys. zł m.in. na zakup: maszyn i urządzeń, patentów, licencji, know-how albo innych praw własności intelektualnej niezbędnych do wdrożenia opracowanej innowacji.

Etap usługowy – wyniki dla 9. rundy

W konkursie ogólnym „Bony na innowacje dla MŚP” złożono łącznie 535 wniosków na niemal 150 mln zł. Do dofinansowania rekomendowano 152 spośród nich. Do przedsiębiorców w ramach tej rundy trafi łącznie ponad 44 mln. zł.

Przedsiębiorcy mogli starać się o dofinansowanie także w równolegle prowadzonym konkursie Dostępność Plus. Firmy ubiegające się o dotacje musiały tam wykazać, że opracowane przez nich rozwiązania ułatwią codzienne funkcjonowanie osób z trwałymi lub czasowymi ograniczeniami funkcjonalnymi, czyli poza niepełnosprawnymi, np. seniorów czy kobiety w ciąży.

W ostatniej rundzie wspomnianego konkursu złożono 24 wnioski o dofinansowanie na ponad 6,4 mln zł. Do otrzymania dotacji w kwocie bliskiej 1,2 mln zł rekomendowano cztery z nich.

Na bardzo duże zainteresowanie tą formą wsparcia MŚP z pewnością wpływ mają warunki konkursu opracowane przez PARP, czyli przystępna wartość projektu i poziom dofinansowania oraz wymóg utrzymania pełnych praw do powstałych opracowań dla przedsiębiorców – tak, by zapewnić im możliwość dalszego rozwijania opracowanych innowacji i zwiększyć wartość aktywów firmy o ich własne wyniki prac B+R, wartości niematerialne i prawne lub wynalazki czy wzory możliwe do objęcia ochroną własności przemysłowej.

Anna Forin, dyrektor Departamentu Usług Proinnowacyjnych PARP

Różnorodność pomysłów na innowacyjne produkty

Wśród rekomendowanych do wsparcia w konkursie ogólnym znalazły się projekty głównie mikro- i małych firm produkcyjnych (93 proc.) wpisujące się w wiodące trendy rozwoju innowacji, tj. automatyzacja i cyfryzacja, GOZ/ochrona środowiska, czy zdrowe społeczeństwo, a tym samym, w rozwój kluczowych obszarów polskiej gospodarki zebrane w katalogu krajowych inteligentnych specjalizacji (KIS). Najliczniej reprezentowane były te dotyczące: automatyzacji i robotyki procesów technologicznych (KIS 12), innowacyjnych technologii, procesów i produktów sektora rolno-spożywczego i leśno-drzewnego (KIS 2), inteligentnych sieci i technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz geoinformacyjnych (KIS 10), gospodarki o obiegu zamkniętym (KIS 7), inteligentnego i energooszczędnego budownictwa (KIS 5), zdrowego społeczeństwa (KIS 1), wysokosprawnych, niskoemisyjnych układów i dystrybucji energetycznych (KIS 4). W konkursie Dostępność Plus do wsparcia rekomendowano projekty firm produkcyjnych z obszaru: zdrowe społeczeństwo (KIS 1).


Źródło: PARP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

GRID pozyskuje 10 mln USD na dalszy podbój rynku gamingu i esportu

GRID

  • GRID Esports to wiodący dostawca danych z turniejów esportowych i rozgrywek gamingowych. Współpracuje z organizatorami najważniejszych wydarzeń, wydawcami kluczowych tytułów gier i drużynami esportowymi na całym świecie.
  • Opracowana przez GRID technologia umożliwia pozyskiwanie i przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym. Daje to zupełnie nowe możliwości ich wykorzystania i monetyzacji oraz budowania zaangażowania fanów i graczy.
  • Spółka pozyskała właśnie 10 mln USD finansowania w Serii A od wiodących międzynarodowych inwestorów finansujących projekty z branży gamingu i esportu.
  • GRID jest spółką portfelową Tar Heel Capital Pathfinder, który zainwestował w nią w formule venture buildingu. Fundusz pozostaje jednym z głównych udziałowców spółki.

GRID Esports, platforma dostarczająca dane z rozgrywek gamingowych i turniejów esportowych, zamknęła właśnie rundę inwestycyjną Serii A pozyskując 10 milionów dolarów. W potencjał spółki uwierzyli międzynarodowi inwestorzy z Alinea Capital i Bumble Ventures, specjalizujący się w projektach z zakresu gamingu, iGamingu oraz technologii, a także gwiazda futbolu amerykańskiego JuJu Smith-Schuster, znany ze swoich inwestycji i zainteresowań esportowych.

Współzałożycielem i jednym z głównych udziałowców GRID jest fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder, który również wziął udział w tej rundzie.

Platforma GRID dostarcza na żywo najwyższej jakości dane z rozgrywek gamingowych, czyli informacje o wszystkich zdarzeniach mających miejsce w grze, takich jak działania podejmowane przez graczy, postępy czy sukcesy (zdobycie broni, przejście lub zwycięstwo w kolejnych etapach, itp.). Spółka współpracuje z organizatorami turniejów esportowych i wydawcami gier, którym oferowana technologia daje nowe możliwości budowania zaangażowania graczy i widzów oraz monetyzacji pozyskiwanych danych, np. poprzez budowanie nowych produktów powiązanych z rozgrywką.

GRID
Źródło: GRID

Dotychczas przetwarzanie takich danych wiązało się z szeregiem wyzwań. Innowacyjna technologia GRID rozwiązuje te problemy, otwierając nowe możliwości rozwoju dla całej branży.

Moritz MaurerRok 2020 był rokiem wzrostu dla całego rynku, w tym również dla GRID. Do grona organizacji wykorzystujących naszą technologię dołączyli kolejni kluczowi gracze tego ekosystemu. Udało nam się rozszerzyć listę wydarzeń, które obsługujemy oraz bazę klientów. Zdobyta przewaga technologiczna pozwala nam wyznaczać nowe standardy w świecie danych esportowych. Oferujemy wydawcom gier i organizatorom turniejów możliwość pełnego wykorzystania ich potencjału.

Moritz Maurer, CEO i założyciel GRID

GRID rozpoczął działalność w 2018 roku dzięki wsparciu funduszu Tar Heel Capital Pathfinder, który zainwestował w spółkę w modelu venture buildingowym, stając się jej współzałożycielem. W ramach udzielonego wsparcia fundusz udostępnił spółce m.in. gotowe do działania zespoły deweloperskie. Dzięki temu GRID uruchomił swoją platformę jeszcze w tym samym roku, wchodząc na rynek w trakcie FaceIt London – topowych zawodów w Counter Strike: Global Offensive. Niedługo potem rozpoczął współpracę z organizatorami kolejnych znanych turniejów; FLASHPOINT oraz WePlay.

Technologia opracowana przez GRID daje zupełnie nowe możliwości wykorzystania i monetyzacji danych esportowych. To rewolucyjna zmiana z perspektywy drużyn, organizatorów turniejów i wydawców gier. Jesteśmy dumni mogąc wspierać GRID od samego początku w rozwoju produktu, który wywiera realny wpływ na przyszłość esportu.

Arkadiusz Seńko, partner zarządzający Tar Heel Capital Pathfinder

Po zaledwie trzech latach od startu platforma dysponuje rozwiązaniami umożliwiającymi pozyskiwanie danych ze wszystkich kluczowych tytułów gier, a w gronie jej partnerów znajduje się większość organizacji odpowiedzialnych za najważniejsze turnieje esportowe.

Jesteśmy pod wrażeniem tak szybkiego sukcesu Moritza i jego zespołu, którzy sprawili, że GRID już teraz jest liderem rynku. Wierzymy, że ich niezrównana wiedza o świecie esportu i troska o najwyższą jakość świadczonych usług wpłynęły na dotychczasowe osiągnięcia spółki i przyniosą kolejne sukcesy w przyszłości.

William Hattle, portfolio manager i partner w Alinea Capital

Na początku 2020 r. GRID z sukcesem wszedł na rynek amerykański, gdzie rozwija działalność m.in. w obszarze zakładów esportowych.

W świecie esportu GRID znacznie wyprzedził tempo rozwoju podobnych rozwiązań dla sportu tradycyjnego. Zamierzamy blisko współpracować ze spółką, aby ten trend podtrzymać. Trzon zespołu tworzą branżowi weterani, którzy na bazie swoich unikatowych umiejętności i miłości do gier zbudowali niezwykle silny biznes. Chcemy pomóc zespołowi jeszcze bardziej przyspieszyć i umocnić się na pozycji zdecydowanego lidera rynku danych esportowych.

Carsten Salling, reprezentujący Bumble Ventures

Pozyskane finansowanie posłuży GRID m.in. do dalszego podboju branży esportu na rynkach globalnych i w USA.


Źródło: GRID Esports

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Konkurs unijny „Design dla przedsiębiorców – Dostępność Plus”: złożono 825 wniosków na 447 mln zł

Dofinansowanie Unijne

Przedsiębiorcy złożyli do PARP 825 wniosków. Dodatkowo, 38 firm poprosiło – ze względu na pandemię, a zgodnie z procedurami – o maksymalnie 14 dni więcej czasu na złożenie wniosku.

Już w pierwszej rundzie naboru, która trwała od 24 listopada 2020 r. do 28 lutego 2021 r., do PARP wpłynęło 467 wniosków o dofinansowanie opracowania projektów wzorniczych, których wdrożenie zaspokoi specyficzne potrzeby osób z ograniczeniami funkcjonalnymi. Ze względu na tak duże zainteresowanie konkursem druga runda została skrócona, a trzecia się nie odbędzie. Zgodnie ze zmianami regulaminu, wnioski można było składać do 31 marca br., zamiast pierwotnie do 28 lipca br.

Konkurs był skierowany do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw działających na terytorium Polski z wyłączeniem województw ze wschodniej części Polski: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego i podkarpackiego.

Na co można przeznaczyć dofinansowanie?

Wartość złożonego projektu musiała się mieścić w przedziale pomiędzy 60 tys. zł, a 1,5 mln zł, przy czym wkład własny w części usługowej wynosił minimum 15 proc. Wysokość przyznanego dofinansowania w części inwestycyjnej jest zależna od wielkości firmy oraz zakresu i lokalizacji wdrożenia projektu. Otrzymane wsparcie firmy będą mogły przeznaczyć na sfinansowanie profesjonalnego procesu projektowego, czyli na usługi audytu wzorniczego i otoczenia rynkowego, przygotowanie strategii wzorniczej, prototypowanie i testowanie, usługi doradcze pomocne w komercjalizacji innowacyjnego produktu opracowanego na podstawie projektu wzorniczego, a także na realizację inwestycji, czyli wdrożenia na rynek tak opracowanego wyrobu, w tym zakup środków trwałych służących jego wdrożeniu oraz zakup patentów i licencji.

Zainteresowanie ze strony firm, również w tym konkursie, znacznie przewyższyło nasze oczekiwania, co po raz kolejny pokazuje, że polskie firmy pozytywnie myślą o rozwoju poprzez innowacje i design, mimo pandemii. Tym bardziej, że to wymagający konkurs. Zgłaszane wnioski dotyczą bowiem projektów usługowo-inwestycyjnych, które służą opracowaniu i rynkowemu wdrożeniu innowacji produktowych. A ich efekty, konkretne wyroby, mają pomóc różnorodnym grupom osób przezwyciężyć konkretne bariery, by lepiej, tzn. bardziej samodzielnie funkcjonować w społeczeństwie. To kolejny konkurs PARP, który wpisuje się w realizację rządowego programu Dostępność Plus.

Łącznie w obu rundach konkursu wpłynęło najwięcej projektów na realizację w województwach: mazowieckim, małopolskim, dolnośląskim, wielkopolskim i pomorskim.

Anna Forin, dyrektor Departamentu Usług Proinnowacyjnych, PARP

Wnioskodawcy musieli wykazać przydatność opracowanych rozwiązań w eliminowaniu konkretnych dla danej grupy osób barier dostępności w codziennym i bardziej samodzielnym funkcjonowaniu w społeczeństwie. Chodzi o seniorów, osoby z niepełnosprawnościami fizycznymi i poznawczymi oraz osoby czasowo mniej sprawne, na przykład ruchowo. Mogły to być np. projekty wspierające kobiety w ciąży lub osoby z małymi dziećmi, a także ludzi o nietypowym wzroście czy poruszających się z nieporęcznym lub ciężkim bagażem.

Więcej informacji: link


Źródło: PARP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Granty na Eurogranty: 5 mln zł dla firm starających się o granty UE

Eurogranty

Arkadiusz DewódzkiUbiegłoroczny nabór, w którym do PARP wpłynęło ponad 200 wniosków, pokazał że instrument taki jak „Granty na Eurogranty” jest bardzo potrzebny naszym przedsiębiorcom w staraniach o wsparcie z programów zarządzanych bezpośrednio przez Komisję Europejską.

Arkadiusz Dewódzki, dyrektor Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w PARP

Dofinansowanie unijne, które można zdobyć w konkursie prowadzonym przez PARP to duże ułatwienie dla firm, które przygotowują się do udziału w takich europejskich programach jak Kreatywna Europa, LIFE czy Horyzont Europa i Single Market Programme planowanych na lata 2021-2027. Działanie jest przeznaczone dla MŚP, które mają siedzibę lub oddział na terenie Polski.

Arkadiusz Dewódzki„Granty na Eurogranty” to wciąż stosunkowo nowy instrument finansowy. Uczymy się go wspólnie z wnioskodawcami. Aby ułatwić przedsiębiorcom zdobycie dotacji z Brukseli dopracowaliśmy zasady ubiegania się o wsparcie. Chcemy wesprzeć wszystkie projekty, które na to zasługują. Nie wymagamy od wnioskodawców faktur i dokumentowania wszystkich wydatków. W trakcie oceny projektu przedsiębiorcy będą mieć też możliwość doprecyzowania szczegółów przedsięwzięcia.

Arkadiusz Dewódzki, dyrektor Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w PARP

W tej edycji o dofinansowanie mogą ubiegać się także przedsiębiorcy, którzy chcą wziąć udział w konkursie, który jeszcze nie wystartował, jeśli Komisja Europejska opublikowała warunki udziału w naborze. Na pomoc mogą liczyć ponadto przedsiębiorcy, którzy już złożyli projekty do weryfikacji Komisji Europejskiej – o ile wniosek do PARP złożą nie później niż 30 dni po terminie złożenia wniosku do KE.

Dofinansowanie pokrywa 100 proc. kosztów kwalifikowanych projektu. Koszty rozliczane są w formie ryczałtu. Górna granica dofinansowania różni się w zależności od tego, czy przedsięwzięcie wymaga opracowania studium wykonalności oraz tego, czy przedsiębiorca ubiega się o wsparcie samodzielnie, czy w ramach konsorcjum.

Przedsiębiorca ubiegający się samodzielnie o dotację do projektu, który wymaga studium wykonalności otrzyma 280 060 zł (w konsorcjum będzie to ok. 240 tys. zł). Jeśli wykonanie studium wykonalności nie będzie konieczne, wówczas ten sam przedsiębiorca otrzyma 64 tys. zł (ok. 23 tys. zł, kiedy działa w ramach konsorcjum).

Środki z dotacji można przeznaczyć m.in. na sfinansowanie:

  • usług doradczych, dzięki którym zostaną przygotowane projekty planowane do realizacji w ramach jednego z Programów UE;
  • opracowania studium wykonalności – pod warunkiem, że jest ono wymagane w konkursie Komisji Europejskiej;
  • organizacji spotkań (w tym kosztów poszukiwania partnerów projektu oraz kosztów podróży służbowych);
  • przygotowania wniosku/ aplikacji o dotację, zgodnie z wymaganiami określonymi przez organizatora konkursu oraz działania związane z ich ewentualną korektą – w tym koszty wynagrodzeń pracowników w części, w jakiej wynagrodzenia te są bezpośrednio związane z przygotowaniem projektu, a także koszty związane z prezentacją wniosku/ aplikacji przed komisją oceny projektów powołaną przez organizatora konkursu;
  • tłumaczenia dokumentacji aplikacyjnej przedkładanej organizatorowi konkursu.
    W konkursie „Granty na Eurogranty” na przedsiębiorców czeka łącznie 5 mln zł, z czego 1 mln zł przeznaczono dla MŚP z województwa mazowieckiego. Nabór został podzielony na pięć rund. Ostatnia z nich zakończy się 27 stycznia 2022 r.

Więcej informacji o konkursie


Źródło: PARP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF