Elon Musk miał zapłacić 5 tysięcy dolarów nastolatkowi za usunięcie konta na Twitterze

Jak donosi amerykański portal technologiczny Protocol, Elon Musk oferował 5 tysięcy dolarów za usunięcie pewnego profilu na Twitterze, który informuje użytkowników o prywatnych lotach odrzutowca miliardera.

Porotocol wskazuje, iż  Twitterowe konto identyfikujące się pod nazwą Elon Musk’s Jet zajmuje się informowaniem fanów na bieżąco o przelotach prywatnego odrzutowca jednego z najbogatszych osób na świecie. W tych informacjach uwzględniono także jego postoje i loty odrzutowca.

https://twitter.com/ElonJet/status/1486471951606599683

 

Wszystkie dane dotyczące ruchów maszyny gromadzone są za pomocą prosto zaprojektowanych botów, które w czasie rzeczywistym monitorują jego aktywność.  Pojawiły się również plotki, jakoby prowadzący wspomniane konto 19-latek, miał otrzymać korzystną ofertę od samego Elona Muska. W prywatnej wiadomości zapytał Jacka Sweeney’go o możliwości rychłego zakończenia jego działalności, poprzez likwidację wspomnianego profilu.

W swojej wypowiedzi miliarder powoływał się bezpieczeństwo. Według niego może być ono zagrożone.  Podkreślił, że udostępnianie wrażliwych danych na temat jego położenia w trakcie lotu. Musk stwierdził, że nie byłby zachwycony, gdyby został zestrzelony przez jakiegoś szaleńca.

Na odpowiedź nie musiał długo czekać.  Sweeny potwierdził, że może usunąć profil pod jednym warunkiem- przekazania mu nowiutkiej Tesli Model 3. Jednak propozycja przedsiębiorcy wyniosła o wiele mniej w stosunku do wymagań nastolatka. Miliarder zaproponował Jackowi 5 tysięcy dolarów za usunięcie konta.

Media technologiczne donoszą, że negocjacje stanęły na 50 tysiącach dolarów, które zaproponował właściciel konta. Ostatecznie Elon Musk miał zastanowić się co do propozycji i powrócić ze zwrotną odpowiedzią. Jak wskazuję portal Protocol  Elon, nie wrócił z odpowiedzią, co oznaczyło zerwanie negocjacji i kontynuowanie dalszej aktywności Sweeneygo na Twitterze.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Miliony dolarów za wirtualne nieruchomości w Metaverse

Wraz z rosnącą popularnością Metaverse rosną ceny na wirtualne nieruchomości. Jak bardzo wzrosła ich wartość?

Ceny nieruchomości w Metaverse wzrosły w ciągu ostatnich miesięcy o 500 procent. Według oficjalnego raportu stacji telewizyjnej CNBC, nagły skok cenowy spowodował przekształcenie firmy Marka Zuckerberga (Facebook) w Metę i zainteresowanie wirtualną rzeczywistością celebrytów, tj.: Justin Bieber, Snoop Dogg, Paris Hilton, DJ Marshmello, Ariana Grande itp. Wielu z nich uważa, że inwestycja w tego typu tereny są niezwykle opłacalne.

W ślad wielkich muzyków i aktorów poszły również wielkie korporacje, jak np.: PwC Hongkong, które zainwestowało pokaźną kwotę 3 mln dolarów w wirtualną działkę w  świecie gry The Sandbox (Pochodna Metaverse). Kolejną z takich inwestycji wykonała firma deweloperska Republic Realm, która zapłaciła rekordowe 4,3 mln dol. za elektroniczną nieruchomość.

Social media i wirtualna rzeczywistość

Zdaniem ekspertów firmy Tokens.com (inwestującej w rynek NFT i cyfrowe działki) – Metavers jest kontynuacją, a raczej wcieleniem mediów społecznościowych, które znamy od lat. W ostatnim czasie spółka również kupiła za 2,5 mln dolarów wirtualną przestrzeń w grze Decentraland — świecie, który powiązany jest z Metaverse.

Prognozy na przyszłość

Jak wskazują eksperci zajmujący się rynkiem kryptowalut- w ciągu kilku następnych lat rynek Metaverse może wzrosnąć do 1 mld dolarów. Wielu entuzjastów gier VR i wirtualnych światów uważa, że kupowanie nieruchomości w grach wideo jest bardziej opłacalne, niż inwestycja w realne rynki. Dowodem na tego typu inwestycje jest ostatni zakup fana popularnego rapera — Snoop Dogga, który zapłacił 450 tysięcy dolarów, by stać się sąsiadem muzyka.

Potencjał tego rynku wyczuwają również reklamodawcy, którzy chcą dotrzeć do jak największej grupy młodych odbiorców, którzy interesują się wirtualnymi światami. Przykładowo część z nich posiadających domy w atrakcyjnych lokacjach, otrzymują oferty umieszczenia na nich reklam różnych korporacji i firm.


Źródło: CNBC

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF