Clear Channel Poland prezentuje największy w swoim portfolio zewnętrzny ekran LED

Ekran_Galeria Mokotów_Clear Channel

Nowy tzw. digital spektakularny, oferowany przez jedną z wiodących firm reklamy zewnętrznej w Polsce, znalazł się na niedawno wyremontowanej elewacji warszawskiej Galerii Mokotów. Ekran o powierzchni 140 m2 to kolejny krok w rozwoju sieci nośników DOOH (digital out-of-home) firmy, dostępnych m.in. w 14 galeriach handlowych premium w Warszawie, Trójmieście, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie i Katowicach. Clear Channel jest Partnerem 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Ściana LED obsługiwana przez firmę Clear Channel Poland stanowi element rotundy znajdującej się przy głównym wejściu do popularnej warszawskiej galerii. W centrum handlowym o powierzchni 62 tys. m2 zlokalizowanych jest ponad 250 sklepów, lokali usługowych i gastronomicznych, które rocznie odwiedza blisko 13 mln osób. Lokalizacja ekranu od strony ulicy Wołoskiej oraz ronda Unii Europejskiej sprawia, że oprócz klientów Galerii Mokotów, jest on widoczny również dla kierowców, pieszych oraz pasażerów komunikacji miejskiej – autobusów i tramwajów.

Nowoczesna powierzchnia reklamowa oferuje wysoką jakość ekspozycji prezentowanych materiałów. Ekran o wymiarach 18,7 na 7,5 metra zapewnia nie tylko dobrą widoczność z odległości nawet kilkuset metrów, ale także rozdzielczość, pozwalającą zachować dużą szczegółowość obrazu. Dodatkowo nośnik został wyposażony w czujnik, który automatycznie dostosowuje jasność obrazu do warunków zewnętrznych, umożliwiając komfortowy odbiór treści przez widza, niezależnie od pory dnia czy nasłonecznienia.

Sieć digitali w całej Polsce

Ekran w Galerii Mokotów to 14 digital spektakularny w ofercie Clear Channel Poland oraz kolejny zlokalizowany w tym centrum handlowym. Pierwszy nośnik, widoczny z dwóch kondygnacji, znajduje się w strefie luksusowych butików THE DESIGNER GALLERY.

Spektakularne ekrany cyfrowe zapewniają naszym Klientom widoczność i stanowią nowoczesną formę reklamy, która zapada w pamięć. Jest to w pewnym sensie demonstracja siły w lokalizacji, która skupia wartościowych z ich perspektywy konsumentów. Mając na uwadze, że 70 proc. decyzji zakupowych podejmowanych jest w miejscu sprzedaży, nasz nowy nośnik, wpisujący się także w przestrzeń miejską, pozwala zwiększyć dotarcie i prowadzić jeszcze bardziej skuteczne działania reklamowe.

Michał Kaliński, Dyrektor Sprzedaży w Clear Channel Poland

Portfolio Digital OOH firmy Clear Channel Poland obejmuje obecnie 186 ekranów elektronicznych w galeriach handlowych premium oraz sieć nośników City Digital w 66 najlepszych lokalizacjach w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Łodzi i Katowicach.

Dla klientów zainteresowanych prowadzeniem działań reklamowych z wykorzystaniem tego nośnika jest on dostępny od 1 sierpnia br.

Więcej informacji na temat nowego DOOH w ofercie Clear Channel Poland można znaleźć tutaj.


Źródło: informacja prasowa Clear Channel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Clear Channel Poland częścią największej globalnej kampanii DOOH – #OurSecondChance

Clear Cahnnel kampania DOOH

Jedna z wiodących firm reklamy zewnętrznej w Polsce przyłączyła się do inicjatywy organizacji World Out of Home Organization (WOO). Celem akcji #OurSecondChance jest zwrócenie uwagi na to w jaki sposób pandemia COVID-19 zmieniła globalną społeczność. Kampania jest już dostępna na sieci nośników City Digital firmy Clear Channel Poland w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Łodzi i Katowicach. Clear Channel Poland jest Partnerem 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Stopniowy powrót do przestrzeni miejskiej skłania do refleksji nad tym, jak okres izolacji wpłynął na nasz styl życia. #OurSecondChance stawia pytania o to, czy ludzkości uda się utrzymać takie wartości, jak poczucie wspólnoty czy troska o środowisko, gdy zagrożenie związane z pandemią minie.

Kampania to efekt współpracy międzynarodowej organizacji zrzeszającej firmy reklamy zewnętrznej World Out of Home Organization i brytyjskiej agencji kreatywnej New Commercial Arts. Akcja jest wspierana przez firmy z sektora OOH na całym świecie, które bezpłatnie udostępniły swoje nośniki. Szacunkowa wartość działań reklamowych to 25 mln dolarów. Kampania będzie promowana w Europie, Ameryce Północnej i Południowej, Afryce, Azji, Australii i Oceanii, co czyni #OurSecond Chance jedną z największych inicjatyw branży w historii. Za produkcję i dystrybucję odpowiada firma Grand Visual.

Clear Channel Poland na rzecz lokalnych społeczności

Hasła promujące kampanie #OurSecondChance będą emitowane na wszystkich nośnikach typu City Digital znajdujących się w ofercie Clear Channel Poland. Sieć obejmuje 5 polskich aglomeracji (Warszawa, Kraków, Poznań, Łódź i Katowice).

DOOH to niezwykle skuteczne i jakościowe medium umożliwiające dotarcie do dużej grupy odbiorców, a jednocześnie zainteresowanie ich emitowaną treścią. Rozumiemy potencjał tego narzędzia, dlatego korzystając z naszej sieci City Digital, chcemy mówić o rzeczach ważnych i mających wpływ na społeczności lokalne, w których jesteśmy obecni.

Michał Kaliński, Dyrektor Sprzedaży w Clear Channel Poland

#OurSecondChance to kolejny przykład zaangażowania Clear Channel Poland w akcje związane z obecna sytuacją epidemiologiczną na świecie. Z początkiem marca firma udostępniła swoje nośniki na potrzeby działań informacyjnych Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ). We współpracy z artystą i grafikiem Pawłem Sadajem zainicjowała, także autorską kampanię #ZostajemyWDomu dla Was, emitowaną na citylightach i digitalach miejskich Clear Channel Poland w 8 polskich miastach.


Źródło: informacja prasowa Clear Channel 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

#zostajemywdomu dla Was – akcja Clear Channel dla służb medycznych

citylight Clear Channel zostańwdomu

Clear Channel organizuje kolejną akcję, tym razem dla służb medycznych - #zostajemywdomu dla Was. Clear Channel jest Partnerem 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Startujemy z akcją przed Wielkanocą, aby zwrócić uwagę, że to co możemy zrobić dla lekarzy, pielęgniarek, laborantów i tych wszystkich, którzy walczą na pierwszej linii frontu z koronawirusem – to zostać w domach, szczególnie w Święta. Chcemy też zwyczajnie podziękować za ich ekstremalnie ciężką pracę i odwagę w obecnej sytuacji.

Agnieszka Szlaska, Dyrektor Komunikacji Clear Channel

W akcję włączył się artysta grafik Paweł Sadaj, który opracował pro bono projekty graficzne plakatów. Akcja odbywa się w 8 miastach na citylightach i digitalach miejskich Clear Channel.

Clear Channel DOOH #zostajemywdomu dla Was
fot. Clear Channel

To nie pierwsza akcja Clear Channel odkąd pojawił się koronawirus w Polsce. Z początkiem marca Clear Channel natychmiast udostępniło swoje digitale na komunikaty NFZ o profilaktyce w przeciwdziałaniu COVID-19 oraz równocześnie kampanię „Razem damy radę” – DZIŚ #zostanwdomu aby JUTRO cieszyć się życiem.


Źródło: informacja prasowa Clear Channel 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Program dożywiania dzieci Pajacyk działa bez przerwy

pajacyk_PAH

Zamknięte z powodu pandemii szkoły to dodatkowe wyzwanie w wielu rodzinach. Kampania #PajacykBezPrzerwy zwraca uwagę na problem głodnych lub niedożywionych dzieci.

Zamknięcie szkół na skutek pandemii koronawirusa to dla wielu dzieci koniec regularnych posiłków. Często – odebrana jedyna szansa na ciepły posiłek w ciągu dnia. Polska Akcja Humanitarna, poprzez kampanię #PajacykBezPrzerwy, apeluje o pomoc i działanie na rzecz najmłodszych, którzy bardzo potrzebują teraz pomocy. Dla najbardziej potrzebujących rodzin, PAH przygotuje paczki żywnościowe, a dystrybucja zaplanowana jest na pierwszą połowę kwietnia, aby zdążyć jeszcze przed Świętami Wielkanocnymi.

PAH apeluje o wsparcie zbiórki #PajacykBezPrzerwy, a my w Jet Line bardzo wspieramy tę ideę i mówimy o niej tak głośno, jak w tej sytuacji jest to tylko możliwe: na blisko 130 ekranach cyfrowych w Warszawie. Sami prowadzimy fundację, działamy na rzecz dzieci i młodzieży z trudniejszym startem i doskonale wiemy, co znaczy zamknięcie szkół i ośrodków dla wielu z nich.

Agnieszka Maszewska, szefowa komunikacji Jet Line i członkini zarządu Fundacji Rejs Odkrywców

Wpłaty na rzecz dzieci można dokonywać na stronie: https://pomagamy.pl/pajacyk/16-2251


Źródło: informacja prasowa JetLine

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kampania DOOH 10. edycji rankingu 50 Kreatywnych na nośnikach Clear Channel

kampania Clear Channel 50 Kreatywnych

Wraz inauguracją 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie rozpoczęła się kampania DOOH na nośnikach Clear Channel Polska we wszystkich najwiekszych galeriach handlowych w calej Polsce. Clear Channel jest Parterem 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jej bohaterami są członkowie Kapituły: Anna Ziobroń, dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów w PKN ORLEN; Agnieszka Szlaska, dyrektor ds. Komunikacji i Promocji, Clear Channel Poland; Marcin Balicki, prezes Zarządu Millennium Leasing; Adam Burak, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej w PKN ORLEN; Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający E. Wedel; Andrzej Matuszyński, prezes Grupy Eurozet; Michał Kramarz, dyrektor Google for Startups; Paweł Patkowski, Dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska.

Zgłoszenia do 10. edycji przyjmujemy do 26 kwietnia pod adresem kreatywni.brief.pl/zgloszenia. Ich weryfikacją i oceną zajmie się Kapituła pod przewodnictwem Grzegorz Kiszluka, złożona z doświadczonych managerów, specjalistów od reklamy i komunikacji, praktyków biznesu oraz laureatów poprzednich edycji. Wyniki zostaną ogłoszone podczas Gali Finałowej, która odbędzie się 18 czerwca.

Tegoroczna edycja jest szczególna, ponieważ ranking 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie obchodzi swoje dziesięciolecie. Zestawienie po raz pierwszy powstało w 2011 redakcji magazynu BRIEF jako subiektywny wybór 50 najbardziej kreatywnych osób, które przez dany rok pojawiły się na drodze dziennikarzy oraz redaktora naczelnego. Siedem lat później ranking wzmocnił swoją wiarygodność dzięki powstaniu Kapituły, która corocznie czuwa nad transparentnością zgłoszeń i ocenia uczestników oraz ich projekty. Od 2017 roku można również zgłaszać swój udział online. W 9. edycji ranking przekształcił się w całoroczny program, na który składają się liczne spotkania eksperckie i networkingowe.

Partnerzy 10. edycji 50 kreatywnych

Grzegorz Kiszluk

Nowa sieć nośników DOOH od Jet Line

Jet Line uruchamia nową sieć ekranów DOOH. MORE - Miejskie Okna REklamowe - to sieć cyfrowych nośników outdoorowych (DOOH), która w październiku startuje w Warszawie, a następnie w kolejnych największych miastach w Polsce.

Powiększamy przestrzeń do komunikacji. Stworzyliśmy sieć miejskich ekranów w witrynach sklepów
i restauracji, punktów usługowych  i nazwaliśmy ją MORE, Miejskie Okna RE
klamowe. Poszerzamy w ten sposób naszą ofertę DOOH o kolejne miejsca najpierw w Warszawie, a następnie w innych miastach – mówi Michał Ciundziewicki, prezes zarządu Jet Line Sp. z o.o.

Sieć MORE uzupełni outdoorową ofertę Jet Line o nowe miejsca w centrach miast. Od momentu zakupu platformy MyLED w 2017 r., Jet Line rozwija cyfrową część oferty outdoorowej. Miejskie Okna REklamowe, MORE, to ekrany LCD 55’ montowane w witrynach lokali tak, aby informacje na nich wyświetlane były widoczne dla przechodzących obok nich pieszych oraz osób poruszających się
po mieście na rowerach czy hulajnogach. 

Reklamy będą emitowane w postaci 10-sekundowych spotów. Ich uruchomienie to kwestia czasu potrzebnego do podjęcia decyzji o komunikacji i przygotowania reklamy.

Sieć MORE w całości jest zarządzana z jednego miejsca – biura Jet Line, a pierwsze kampanie reklamowe w sieci wystartują w październiku.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najważniejsze czynniki wpływające na popularność cyfrowej reklamy zewnętrznej

Jak pokazują najnowsze badania, wydatki przeznaczone na reklamę zewnętrzną stale rosną i trend ten nadal będzie się utrzymywał. Według danych opublikowanych przez Magna i Zenith, w samych Stanach Zjednoczonych, między 2018 a 2021 przewiduje się wzrost wydatków o ponad 4 mld dolarów.

Wzrost wydatków przeznaczonych na reklamę zewnętrzną jest najlepszym dowodem na to, że DOOH jest coraz lepiej postrzeganym medium wśród reklamodawców i stanowi atrakcyjny kanał do komunikowania się z klientami. Dzięki nowym możliwościom, reklama OOH pozwala na wzbudzenie emocji i zaangażowanie odbiorcy, co przekłada się na lepszy i trwalszy odbiór treści.

Jakie czynniki wpływają na rosnący sukces medium OOH? Możemy wyróżnić trzy najważniejsze, które pokazują, dlaczego warto inwestować w reklamę zewnętrzną.

  1. Dynamiczny przekaz

Aby zrozumieć możliwości reklamy OOH zwróćmy się w stronę zmian, jakie zaszły w tym medium w przeciągu kilku ostatnich lat. Wyklejane billboardowe reklamy są coraz częściej zastępowane treściami video. Przejście ze statycznej reklamy do ruchomego obrazu jest oczywiście największą, ale nie jedyną zmianą. Cyfrowe reklamy oprócz dynamicznych spotów oferują nam możliwość zdalnego zarządzania parametrami kampanii. Korzystając z interfejsu API, nie ma żadnych ograniczeń dotyczących sposobu kreowania treści wyświetlanych na cyfrowych ekranach OOH. Spoty wyświetlane na nośnikach mogą być dynamicznie dostosowywane do potrzeb kampanii. Zarządzanie emisją reklamy DOOH w czasie rzeczywistym daje nam m.in.: możliwość pobierania różnego rodzaju wpisów pojawiających się w mediach społecznościowych, wiadomości, a nawet informacji na temat kursów wymiany walut czy zmian w kursowaniu lotów bądź innych środków komunikacji.

  1. Wygoda w zarządzaniu

Coraz więcej agencji reklamowych przechodzi na automatyzację w sposobie kupowania i sprzedawania mediów. Programowe kupowanie reklam wyświetlanych na cyfrowych ekranach jest nie tylko szybsze niż wcześniej ale wpływa również na wygodę i efektywność w kreowaniu kampanii. W praktyce oznacza to, że reklamodawca ma bardzo wiele możliwości w doborze miejsca i czasu wyświetlania spotów. Emisja kampanii DOOH oprócz geolokalizacji może być uzależniona również od wielu innych czynników  tj. pogoda, pora dnia, natężenie ruchu, natężenie alergenów w powietrzu itp. Co więcej, korzystanie z jednej platformy do planowania kampanii, oprócz możliwości zarządzania przebiegiem emisji wyświetlanych spotów, daje reklamodawcy dostęp do stałego monitoringu i wglądu w raporty z przebiegu kampanii.

  1. Zwiększony zasięg

Dynamiczny spot i możliwość zdalnego zarządzania parametrami kampanii to nie wszystko. DOOH pozwala reklamodawcom wyjść ze swoją kampanią poza ramy cyfrowego ekranu. Świetnym sposobem na zwiększenie skuteczności kampanii jest cross cyfrowej reklamy zewnętrznej z urządzeniami mobilnymi. Takie połączenie pozwala na wzrost zaangażowania wśród odbiorców w odbiór prezentowanych na ekranie treści. Potwierdza to IAB, według którego użytkownicy mobilni są o 48% bardziej skłonni do angażowania się w odbiór reklamy pojawiającej się na telefonie, z którą mieli już wcześniej styczność na cyfrowym ekranie zewnętrznym. Nie chodzi bowiem tylko o to, jak żywą i interesującą kreację reklamodawca przedstawi odbiorcom na dużym ekranie ale również, jak wykorzysta możliwość przypomnienia odbiorcy o zauważonej przez niego reklamie w równolegle prowadzonej kampanii mobilnej.

DOOH, czyli medium przyszłości

Cyfrowa reklama zewnętrzna cały czas się rozwija, oferując reklamodawcom coraz to nowsze rozwiązania. Dowolność w planowaniu terminu uruchomienia kampanii bez wcześniejszej rezerwacji nośników oraz możliwość zdalnego zarządzania parametrami reklamy DOOH podczas jej trwania sprawia, że cyfrowy outdoor będzie zyskiwał coraz większą popularność i stanie się jeszcze chętniej wybieranym medium.     

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Niepowtarzalne kampanie – siła cyfrowej reklamy OOH

Według 60% ekspertów z branży reklamowej, biorących udział w badaniu MyLED, DOOH to jedno z najszybciej rozwijających się mediów w Polsce. Zdanie respondentów potwierdzają wyniki raportu IGRZ, które pokazują, że wydatki przeznaczone na ten rodzaj reklamy w pierwszym półroczu 2018 roku wyniosły 8,8% w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. Na polskim rynku rośnie coraz większe przekonanie o konieczności szybszego zastępowania klasycznych rozwiązań outdoorowych, nowymi rozwiązaniami cyfrowymi, które sprzyjają uruchamianiu i wykorzystywaniu kolejnych nośników. 

DOOH i oryginalne pomysły

DOOH pozwala na urzeczywistnienie nawet najbardziej oryginalnych pomysłów. Przekonali się o tym twórcy cyfrowej reklamy Dulux, zrealizowanej w dwóch stolicach państw europejskich: Wielkiej Brytanii i Holandii. Znana marka farb w kampanii DOOH zachęcała mieszkańców Londynu i Amsterdamu do wzięcia czynnego udziału w kampanii. Dzięki aplikacji mobilnej Visualiser, uczestnicy zabawy mogli zmieniać kolory najbardziej znanych budowli w miastach i pochwalić się swoim arcydziełem na cyfrowym ekranie LED. Osoby biorące udział w kampanii wykorzystywały w kreacjach szeroką paletę kolorów farb Dulux dostępnych w aplikacji. Nadesłane zgłoszenia zostały dodane do galerii online, z której uczestnicy „Let’s Color” mogli je pobierać i udostępniać za pośrednictwem wybranych kanałów społecznościowych. Henrique Striker, dyrektor ds. aktywacji Dulux, tak skomentował tę realizację: „Farba i kolor mają większą moc, niż ludzie często zdają sobie z tego sprawę. W naszej firmie głęboko wierzymy, że kolor ma duży wpływ na atmosferę panującą w pomieszczeniu. Może silnie łączyć ludzi. Kampania DOOH zrealizowana przy pomocy MullenLowe i Ocean Outdoor jest doskonałym na to dowodem. Stanowi ciekawa atrakcję dla mieszkańców Amsterdamu i Londynu. Reklama na cyfrowych nośnikach oparta była na tej samej technologii, którą stosujemy w aplikacji Dulux Visualizer – rozszerzonej rzeczywistości!  Realizacja DOOH jest świetnym dowodem na to, jakie rzeczy mogą się wydarzyć, gdy kreatywność i technologia spotykają się w jednym miejscu”.

 

Angażujące kampanie

Inną ciekawą kampanią DOOH, angażującą odbiorców w dość nietypowy sposób jest realizacja firmy Airbnb. Popularny portal na rynku wynajmu uruchomił ogólnoeuropejską reklamę DOOH, włączając w jej tworzenie lokalnych gospodarzy. Kampania miała na celu zachęcić ludzi do skorzystania z możliwości wynajęcia swojego domu bądź mieszkania turystom. Reklama wyświetlana na cyfrowych ekranach ukazywała szereg korzyści jakie czerpią gospodarze Airbnb, wynajmując swoje lokum innym. Spoty ukazywały prawdziwych ludzi, takich jak np. Silvia i Matteo, którzy dzięki Airbnb są w stanie opłacić sobie podróże dookoła świata.

 

Interaktywna zabawa

Kolejnym świetnym przykładem wykorzystania medium DOOH była eksperymentalna kampania LEGO wykorzystująca technologię rozpoznawania gestów, która zapraszała klientów galerii handlowej do udziału w interaktywnej zabawie na cyfrowym ekranie LED. Korzystając z technologii rozpoznawania ruchów, twórcy reklamy poprosili odbiorców o przystąpienie do gry przez wybranie jasnej albo ciemnej strony mocy i zbieranie punktów potrzebnych do budowy statku kosmicznego. W grze wykorzystano nową technologię aparatów, za pomocą których śledzono ruchy gracza w 3D.  Po zakończeniu gry uczestnicy mieli możliwość „zrobienia zdjęcia z załogą”, co znacznie zwiększyło zasięg kampanii.

 

DOOH jest w stanie sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Wyżej wspomniane kampanie są tego świetnym potwierdzeniem. Realizowanie kampanii z udziałem odbiorców znacznie wpływa na pozytywny odbiór reklamy oraz zwiększa jej zasięg. Czemu więc reklama DOOH z roku na rok się rozwija, a reklamodawcy coraz chętniej wybierają to medium jako kanał komunikacji z klientem? Wszystko dzięki jej nowoczesnym, technologicznym możliwościom.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Grzegorz Śliwa CEO MyLED: „Branża DOOH zmierza w kierunku interaktywnych, niestandardowych i innowacyjnych możliwości.”

DOOH jako bardziej elastyczna, nowocześniejsza i sprytniejsza siostra drukowanej reklamy outdoorowej. Jak wpływa na rynek reklamy Out Of Home? O branży DOOH - jej możliwościach oraz rozwoju w Polsce opowiada Grzegorz Śliwa, CEO, MyLED

Obecnie reklamodawcy mają możliwość komunikowania się na wiele różnych sposobów ze swoimi klientami. Najczęściej wykorzystywanymi kanałami komunikacji marketingowej w promowaniu produktów i usług jest Internet. Jak reklama DOOH prezentuje się  na tle innych mediów?

To prawda, reklamodawcy obecnie mają szerokie spektrum możliwości, z których mogą korzystać przy promowaniu swoich produktów i usług. Obecnie najchętniej wykorzystywanymi kanałami w komunikacji z klientami są: Internet, radio i telewizja. Obok nich znajduje się również reklama zewnętrzna, która stanowi świetne uzupełnienie kampanii reklamowych. DOOH pozwala dotrzeć do osób znajdujących się poza ich miejscem zamieszkania. Dzięki nowoczesnej technologii może wpływać na odbiorców z większą siłą i sprawić, że spot wyświetlany na ekranie przyciągnie ich wzrok i zapadnie im w pamięć z większą skutecznością niż zwykła statyczna reklama zewnętrzna.     

Reklamę DOOH zaliczyłby Pan do mediów tradycyjnych czy nowoczesnych?

W porównaniu do tradycyjnej reklamy OOH – cyfrowa reklama zewnętrzna posiada nieograniczone możliwości, dzięki którym każda realizowana kampania jest wyjątkowa i niepowtarzalna – w MyLED udowodniliśmy to niejednokrotnie. DOOH to innowacyjne medium, za pomocą którego reklamodawcy mogą komunikować się ze swoimi odbiorcami na wiele różnych sposobów. Cyfrowe nośniki LED pozwalają na realizację najróżniejszych koncepcji: od konkursu, interaktywnej zabawy po transmisję live czy odliczanie czasu do zbliżającego się wydarzenia.  

Efekty kampanii w Internecie można bardzo łatwo zmierzyć. Przykładowo  za pomocą odsłon lub kliknięć. W jaki sposób mierzyć skuteczność kampanii DOOH?

Branża DOOH nadal boryka się z problemem zmierzenia skuteczności cyfrowej reklamy zewnętrznej. Brak badań na temat skuteczności DOOH rzeczywiście stanowi duży problem. Za granicą przeprowadza się wiele analiz wykorzystujących już np. techniki neuromarketingu, aby jak najskuteczniej weryfikować wpływ tej formy reklamy na odbiorcę. MyLED jest pierwszym krokiem w kierunku zmiany sytuacji w Polsce. Obecnie pracujemy nad projektem, który pozwoli nam nie tylko rozpoznać liczbę osób, które obejrzały daną reklamę ale również umożliwi nam odczytać reakcję odbiorcy na wyświetlaną treść oraz sprawdzić ile razy dana osoba miała styczność z konkretną kampanią. Już niedługo będziemy mogli pochwalić się naszym rozwiązaniem na forum.

Coraz więcej firm stawia na personalizację przekazu, co przekłada się w znacznym stopniu właśnie na skuteczność reklamy. Jak utrzymać wysoką skuteczność przy personalizacji reklamy?

W MyLED odpowiadamy na potrzeby naszych klientów. Dzięki połączeniu ekranu, na którym zostanie wyemitowany spot z beaconem zbierającym dane o widzach jesteśmy w stanie kierować spoty do konkretnych osób znajdujących się w pobliżu nośnika. Technologia ta pozwala odczytywać informacje zbierane w aplikacjach mobilnych i na ich podstawie wyświetlać dopasowane treści reklam do  zainteresowań odbiorców poruszających się w obrębie cyfrowego ekranu LED. Taki sposób targetowania reklamy w znacznym stopniu wpływa na podniesienie jej skuteczności co z kolei przekłada się na większą sprzedaż i zysk u reklamodawcy.

Jakie branże najchętniej decydują się na kampanię DOOH?

Branże, które najczęściej decydują się na cyfrową kampanię zewnętrzną możemy podzielić na cztery sektory.

Pierwszym z nich jest handel, czyli wszelkiego rodzaju biznesy, które chcą zachęcić klientów do odwiedzenia ich punktu oraz wpłynąć na ich decyzję tuż przed dokonaniem zakupu. Tyczy się to również produktów z kategorii FMCG. Największą liczbę kampanii dla klientów tej branży możemy odnotować w okresach przedświątecznych, kiedy klienci są najbardziej podatni na tego typu treści.

Drugi sektor to branża telekomunikacyjna, czyli firmy które od lat walczą o pozyskanie coraz to większej liczby klientów, a tym samym o uzyskanie pozycji lidera na rynku.  

Trzeci sektor, który zasługuje na wyróżnienie to oczywiście branża motoryzacyjna. Zasługuje ona na szczególną uwagę ze względu na grupę odbiorców reklamy DOOH, jaką są w dużej mierze kierowcy.

Ostatni sektor stanowi branża e-commerce, czyli wszelkiego rodzaju platformy transakcyjne on-line, którym zależy na przyciągnięciu uwagi jak największej grupy odbiorców i przekierowaniu ich do odwiedzenia swojej strony internetowej.        

Czy technologia DOOH to kolejny etap rozwoju tradycyjnego outdooru takiego jak frontlight, backlight itd., czy może stanowi zagrożenie i ostatecznie wyprze formaty drukowane z reklamy zewnętrznej?

Przyglądając się danym opublikowanym przez IGRZ za pierwszy kwartał 2018 roku – możemy zauważyć, że sprzedaż DOOH cały czas rośnie i wszystko wskazuje na to, że wzrost ten będzie się utrzymywał. DOOH oferuje szeroki wachlarz możliwości, który z większą siłą przyciąga uwagę odbiorców i reklamodawców niż tradycyjne reklamy outdoorowe. Pozwala na wyświetlanie wielu kampanii w jednym miejscu, nie wymaga wcześniejszej rezerwacji nośnika jak jest to w przypadku standardowej reklamy OOH, a co najważniejsze, pozwala na dopasowanie wyświetlanego contentu do odbiorcy co przekłada się na wzrost pozycji tego medium.    

Jakie są obecnie najbardziej nowoczesne trendy w technologiach outdoorowych?

Branża DOOH zmierza w kierunku interaktywnych, niestandardowych i innowacyjnych możliwości. Znane marki coraz chętniej decydują się na odważne rozwiązania, które korzystają z nowoczesnych technologii i dostępu do danych. Coraz częściej w kampaniach DOOH stawiamy na angażowanie adresatów nie tylko w odbiór wyświetlanych treści ale również zachęcamy ich do wzięcia czynnego udziału w tworzeniu kampanii. Do najbardziej nowoczesnych trendów w technologiach outdoorowych należą kampanie z wykorzystaniem geolokalizacji, czyli z dostosowaniem komunikatu do czasu i lokalizacji jego wyświetlenia. Geotargetowanie jest powszechnie wykorzystywane zarówno w Polsce jak i na świecie. Pokazują to badania. Według Pierwszego Raportu o Polskim Rynku DOOH – 62% specjalistów branży reklamowej biorących udział w badaniu MyLED potwierdziło, że w latach 2018-2019 na nośnikach  DOOH będą emitowane kampanie dostosowane kontekstowo do czasu i dodatkowo do lokalizacji.

Potwierdzają to również badania Kinetic Panel przeprowadzone na 1000 respondentach, które wykazały, że informacje o lokalizacji są najbardziej pożądaną możliwością wykorzystywaną w cyfrowej reklamie zewnętrznej.

Oprócz lokalizacji równie atrakcyjny dla reklamodawców jest real time marketing, czyli pobieranie treści z Internetu i aktualizowanie ich w czasie rzeczywistym w kampanii DOOH oraz możliwość dostosowania przekazu reklamowego do widza znajdującego się w pobliżu nośnika. Tego typu rozwiązania użyte w kampanii wpływają na zwiększenie zaangażowania publiczności w odbiór wyświetlanych treści oraz pozwalają na lepsze zapamiętywanie tychże realizacji.

Czy możemy prosić o jakieś ciekawe, niestandardowe przykłady takiej reklamy?

W ciągu 4 lata działalności naszej agencji reklamowej MyLED mieliśmy okazję przeprowadzić wiele ciekawych i innowacyjnych kampanii z wykorzystaniem szerokiego spektrum możliwości medium DOOH. Spośród nich, szczególnie dumny jestem z kampanii śniadaniowej zrealizowanej dla McDonald’s w 2017 roku, która podczas konkursu Mixx Awards 2017 w kategorii Offline Digitizing została nagrodzona brązem.

W realizacji tej wykorzystaliśmy szereg możliwości, tj: geotargetowanie, elastyczność, czy pobieranie treści w czasie rzeczywistym. Dzięki zastosowaniu technologii API Google, z której pobieraliśmy w czasie rzeczywistym informacje na temat natężenia ruchu w konkretnych lokalizacjach, mieliśmy możliwość wyświetlania na nośnikach LED komunikatów z informacją o dokładnym czasie dojazdu do najbliższej restauracji McDonald’s.

Emisja spotów odbywała się w godzinach porannych, dostosowanych do oferty śniadaniowej w McDonald’s. Kampania trwała 7 dni i przyciągnęła uwagę blisko 5 milionów osób.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ZOO Market rusza z kampanią DOOH

myled

ZOO Market we współpracy z agencją reklamową MyLED realizuje intensywną kampanię DOOH, informującą o nadchodzących wydarzeniach i odliczającą czas do atrakcji zaplanowanych na kolejny weekend.

Eventowa przestrzeń miejska – ZOO Market – znajdująca się na warszawskiej Pradze Północ, w drugi weekend maja rozpoczęła kolejny sezon swojej działalności. To niezwykłe miejsce co tydzień przyciąga grono wystawców z antykami, rękodziełem, vinylami, regionalnymi potrawami, modą vintage oraz z pięknymi grafikami i obrazami. Oprócz targów organizowane są tu również liczne atrakcje dla uczestników, m.in.: kino letnie czy kawiarnia, gdzie goście mogą odpocząć i zrelaksować się przy lampce wina lub filiżance aromatycznej kubańskiej kawy.

O wszystkich niespodziankach zorganizowanych dla uczestników z okazji zbliżających się targów, odbiorcy mogli dowiedzieć się z cyfrowych reklam OOH emitowanych w samym centrum Warszawy. Na szczególną uwagę zasłużyły spoty zapraszające przechodniów do organizowanego w każdą sobotę kina letniego. Wyświetlane reklamy informowały odbiorców o  zbliżającym się seansie filmowym i odliczały czas do jego rozpoczęcia.

Kampanie swoim zasięgiem objęły siedem cyfrowych ekranów LED z oferty MyLED, w tym sześć znajdujących się przy Domu Towarowym Centrum i jeden umieszczony na Cepelii przy Alejach Jerozolimskich. 15 sekundowe spoty ukazywały się co 2,5 minuty.

Cyklicznie uruchamiane reklamy DOOH co tydzień przyciągają grupy zainteresowanych, a to wszystko dzięki systemowi MyLED, który potrafi w kilka chwil stworzyć cyfrową kampanię OOH, docierającą do szerokiej grupy odbiorców poza ich miejscem zamieszkania.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF