Wielkanocny DOOH w szczytnym celu

dooh

Święta to czas refleksji, odpoczynku od pracy, spotkań z najbliższymi, a także… najlepszy okres na kampanie DOOH.

Według badań przeprowadzonych przez CBOS – 70% Polaków deklaruje – że Wielkanoc to przede wszystkim święto rodzinne. Dla wielu z nas jest to moment, w którym skupiamy się na rzeczach naprawdę dla nas ważnych. Fakt ten wykorzystują nie tylko reklamodawcy ale także różne organizacje, które w tym wyjątkowym czasie pragną promować szczytne idee i postawy. Jedną z takich inicjatyw jest zorganizowana w zeszłym roku akcja #EasterSoWhite, która była kolejną już częścią cyklu #SoWhiteProject.

Kampania #EasterSoWhite miała za zadanie zwrócić uwagę na zbyt rzadko pojawiąjący się wizerunek społeczności BAME w reklamie i marketingu. W tym celu wykorzystała zbliżające się święta do ukazania różnych kultur i promowania tolerancji wśród społeczeństwa.

Inicjatywa #EsaterSoWhite polegała na przeprowadzeniu sesji zdjęciowej, w której wzięły udział członkowie wywodzący się z różnych społeczności. Zdjęcia przedstawiały szczęśliwą grupę ludzi w świątecznych nastrojach. Kampania zwróciła uwagę na różnice występujące w zwyczajach dotyczących obchodzenia świąt Wielkanocnych. Oprócz pokazania tradycji malowania jajek i zwyczaju “zajączka” w kampanii przedstawiono obrazy przywołujące także tradycje wielkanocne innych kultur.

Inspiracją do zrealizowania pomysłu na przedświąteczną kampanię była opowieść jednej z założycielek organizacji – Selmy, dla której zwyczaje wielkanocne panujące w Wielkiej Brytanii były dotąd nieznane. Opowiedziała ona o karaibskich tradycjach świątecznych, do których zalicza spotkanie się z rodziną i przyjaciółmi, gdzie w gronie najbliższych rozkoszuje się smakiem bułeczki z serem oraz smażoną rybą.

Fotografie wykonane w czasie sesji, oznaczone hashtagiem #SoWhiteProject można było zobaczyć w okresie świąt Wielkiej Nocy na cyfrowych ekranach OOH na terenie całej Wielkiej Brytanii, w tym m.in. w centrach handlowych Westfield, Cinema Foyers, obok Dworców Kolejowych i przy głównych ulicach.

Zdjęcia #EasterSOwhite zostały udostępnione również na największej platformie fotografii internetowej na świecie – Getty Images – z możliwością darmowego pobierania  i wykorzystania ich w swoich działaniach marketingowych i reklamowych. Dzięki popularności portalu Getty, akcja #EasterSOwhite odniosła wielki sukces.

#SoWhiteProject jest jedną z pierwszych inicjatyw, która zwróciła uwagę na problem związany z niewystarczającą prezentacją wizerunku społeczności BAME w reklamie i marketingu. Jak mówi dyrektor generalny firmy Primesight – Naren Patel – reklama zewnętrzna to medium budujące świadomość, docierające aż do 98% populacji Wielkiej Brytanii w ciągu jednego tygodnia. Przeprowadzona kampania jest wstępem do rozmów w całym kraju na temat wizerunku brytyjskiego zróżnicowanego narodu w mediach.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wiosenne kampanie DOOH

ooh

Każdej wiosny znane marki obmyślają nową strategię marketingową i zaczynają pracę nad kampaniami i reklamami, które mają na celu obudzić konsumentów z zimowej monotonii i zachęcić ich do działania. Najlepszym sposobem na dotarcie do klienta w piękny, słoneczny dzień jest kampania DOOH. Jasny, czytelny komunikat znajdujący się w przestrzeni publicznej to coś, czego nie można przegapić.

Reklamodawcy, którzy chcą wyróżnić się na tle innych i w szczególny sposób przedstawić swoją ofertę, korzystają z ciekawych rozwiązań, które pozwalają im na dotarcie do odbiorcy w odpowiednim miejscu i czasie. Jedną z takich możliwości  jest właśnie dostosowanie komunikatów do aktualnej pogody w kampaniach DOOH.

Jedną z firm wykorzystujących możliwość warunkowania pogodą w swojej reklamie DOOH jest producent znanej wszystkim herbaty mrożonej Lipton. Celem kampanii było wzbudzenie pragnienia u osób dojeżdżających do pracy przez stację Britomart w Auckland. Spoty reklamowe przedstawiały pyszną i orzeźwiającą herbatę z lodem. Na ekranie wyświetlano dodatkowo informacje dotyczące aktualnego stanu pogody oraz wilgotności powietrza. Wyświetlane spoty reklamowe były na bieżąco dopasowywane do zmieniających się warunków atmosferycznych. Jeśli wilgotność powietrza wzrosła, herbata z lodem stawała się jeszcze bardziej orzeźwiająca!

DOOH

Na wiosenną kampanię zdecydowała się również marka odzieżowa Tu, która wykorzystała DOOH do promowania najnowszej kolekcji sklepu. Treści wyświetlane na ekranach były dostosowywanie w czasie rzeczywistym do warunków panujących na zewnątrz. Kampania została zrealizowana w 2017 roku w marcu na terenie Wielkiej Brytanii. Trwała przez 13 dni. Reklamy były wyświetlane na ekranach znajdujących się przy wiatach przystankowych. Komunikaty zmieniały się na podstawie danych dostarczanych przez serwis meteorologiczny Met Office. W czasie trwania kampanii marka Tu proponowała ciekawe zestawienia ubrań ze swojej oferty. Niezależnie od tego, czy za oknem świeciło słońce, było pochmurnie czy padał deszcz, na spotach reklamowych można było zobaczyć odpowiedni strój dopasowany do pogody na zewnątrz.

Świetnym przykładem z Polski jest kampania zrealizowana przez market budowlany OBI we współpracy z agencją reklamową MyLED. Możliwość dostosowywania komunikatów do pogody w reklamie DOOH marka wykorzystała przy promowaniu produktów ze swojej  oferty. Na ekranach wyświetlano szeroką gamę klimatyzatorów i urządzeń chłodniczych dostępnych w sklepach OBI. Emisja spotów odbywała się w momencie, gdy temperatura na zewnątrz przekraczyła 26 stopni Celcjusza.

DOOH

Umiejętne wykorzystanie możliwości reklamy DOOH wpływa na lepszy odbiór i większe zaciekawienie odbiorcy. Nieszablonowe kampanie zawsze przyciągną wzrok przechodniów. Tworzenie kreatywnych reklam przynosi więcej korzyści, zwłaszcza, kiedy te pojawiają się z odpowiednio dobranym komunikatem do czasu i miejsca ich wyświetlania.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF