Jak zostać pracodawcą marzeń? Odpowiedź na to pytanie poznaliśmy podczas DES’21

Dream Employer Summit 2021

Pierwsza edycja programu Dream Employer dobiegła końca. Zwieńczeniem i podsumowaniem całorocznych działań była konferencja Dream Employer Summit, podczas której odbyło się wręczenie wyróżnień laureatom konkursu DE.

16 godzin wymiany wiedzy i doświadczeń, 20 merytorycznych prezentacji, 3 panele dyskusyjne i wręczenie tytułów Dream Employer. Tak można podsumować konferencję Dream Employer Summit, która odbyła się 7 i 8 czerwca w formule online.

Konferencja Dream Employer Summit 2021 poświęcona została tematowi zmian, jakie nastąpiły na szeroko rozumianym rynku pracy i w relacjach pracodawca – pracownik w wyniku pandemii. Zmieniają się modele biznesowe, powstają nowe szanse, zmieniają się systemy pracy i rola lidera w organizacji. Przechodzimy w zupełnie nową rzeczywistość i stajemy przed nowymi, zupełnie odmiennymi niż dotychczasowe wyzwaniami. Celem konferencji było odpowiedzenie na pytanie, jak przygotować się do nowego.

Dream Employer to redefinicja rynku i sposobu pracy. Odkrywanie na nowo roli lidera, współpracy i budowania zaangażowania w zespołach, a to wszystko usystematyzowane zostało w oparciu o znakomitą wiedzę ekspercką i najnowsze trendy. Nie zabrakło też tematyki nowych technologii, które umożliwiają rozwój i wynoszą współpracę w obszary nowoczesnych, eksplorowanych wciąż rozwiązań. Jednak najważniejszy w programie okazał się człowiek, jego potencjał i potrzeby związane z pracą jutra. Emocje, elastyczność i dbałość to tylko niektóre z filarów wyznaczających przyszłe doświadczenia pracowników. Firmy, które to rozumieją, zakończyły roczny cykl działań DE, wychodząc z niego ze statuetką wymarzonego pracodawcy.

Monika Domańska – budujrelacje.com, członek Rady Programowej Dream Employer oraz prelegentka DES’21

Prelegenci DES’21 podzielili się swoją wiedzą i praktykami w wystąpieniach podzielonych na 8 kategorii: nowe doświadczenia, nowe oczekiwania, nowe przywództwo, nowe kompetencje, nowa rzeczywistość, nowe szanse, nowe wyzwania oraz diversity&nclusion. Szczególną uwagę poświęcili tematom związanym z przywództwem i zmieniającą się rolą liderów oraz działów HR w organizacjach, modelami zarządzania inkluzywnego i tzw. servant leadership, budowaniem i zmianą kultury organizacyjnej oraz skutecznym jej wyrażaniem w działaniach EB, różnorodnością związaną z wiekiem i z rodzajem wykonywanej pracy, holistycznym podejściem do dbania o dobrostan/wellbeing pracowników oraz talentami w organizacji – jak je pozyskiwać i jak o nie dbać.

Konferencja Dream Employer Summit 2021 to przede wszystkim odpowiedź na wiele wyzwań, przed którymi stoją dziś organizacje. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że cyfryzacyjne przyspieszenie zmieniło i nadal zmienia podejście, modele, metody i narzędzia pracy. Transformacja cyfrowa owszem dziś jest niezwykle istotna, natomiast nie mniej istotnym wyzwaniem jest również zmiana organizacji pracy w firmach, a taka zmiana nie jest i nie będzie łatwa. Praca zdalna nie jest bowiem jedynie zmianą natury technicznej, ale prawdziwą rewolucją w relacjach między pracownikiem a pracodawcą. Wypowiedzi ekspertów i prelegentów tylko potwierdziły, że żeby ów proces zmian mógł zakończyć się sukcesem, pracownicy muszą rozumieć zmianę i w niej uczestniczyć. Sukces lub porażka w dużym stopniu zależy od liderów, których rolą jest komunikowanie przyczyn zmian i ich przełożenia na sytuację zatrudnionych. Przywództwo strategiczne i wspomagające będzie miało ogromne znaczenie, a dbałość o dobrostan pracowników powinna być bez wątpienia elementem strategii biznesowej. Bardzo wysoko oceniam jakość merytoryczną programu Konferencji – zostały poruszone tematy, które są ogromnym i potrzebnym kompendium wiedzy, doświadczenia i praktyki po minionym roku, który niezaprzeczalnie był bardzo trudnym okresem dla rynku pracy.

Katarzyna Oracz, Well-Being Expert, JoinMe, prelegentka DES’21  

Wieczorem pierwszego dnia konferencji odbyło się przyznanie tytułów Dream Employer 2021. Wśród wyróżnionych znalazły się takie firmy jak: Bouygues Immobilier Polska Sp. z o.o., Enxoo sp. z o.o., Nexera Holding Sp. z o.o., Capgemini Polska Sp.z o.o., KatalogMarzeń.pl Joanna Zubik-Borucka, Tomasz Zubik s.c.. Laureatem tytułu Dream Employer Grand Prix został Tradedoubler Sp. z o.o..

laureaci Dream Employer
Laureaci Dream Employer 2021 wraz z organizatorami i członkami Jury konkursu, fot. Beata Kościuczyk.

Wydarzenie spotkało się z bardzo dobrym, pozytywnym odbiorem uczestników, którzy utwierdzili nas w przekonaniu, że taki program na polskim rynku jest potrzebny, a zarówno pracodawcy jak i pracownicy chcą się angażować w całoroczne działania i poszerzać swoją wiedzę w zakresie różnorodności w organizacjach i budowania  kultury organizacyjnej odpowiadającej nowym wyzwaniom i oczekiwaniom.

„Słuchajcie – skończyłam pracę, wyłączyłam Teamsy i telefon i chcę być jeszcze na tej konferencji – dziękuję za tę atmosferę :)”.

„To spotkanie pomogło mi udowodnić, że jestem na dobrej drodze, jeśli chodzi o kontakty z pracownikami i przełożonymi 💪🏻😎”.

„Bardzo rzeczowe i realne podejście do problemów dnia codziennego nie tylko działów HR. Dziękuję i do zobaczenia”.

Na scenie Dream Employer Summit wystąpili m.in. dr Maria Mycielska (ICAN Institute), Paulina Maslich i Anna Rząca (DOTWAY), Magdalena Kamińska (BIG CALL), Izabela Bartnicka (Digital University), Maja Gojtowska, Karolina Karwowska, Anna Macnar (HRM Insitute), Adrian Martinez (HR Embasssy), Sandra Bichl i Anna Zadrożna (Career Angels), Jolanta Piątkowska (Growth Advisors), Monika Reszko (RemoteSchool.Net), Maciej Hassa (Jobflow/Be About), Paulina Mazur, Patrycja Załuska (RE: START KARIERY), Nadia Harris (Remote School), Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska (Akademia Leona Koźmińskiego).

Konferencję poprowadził Kuba Sito (ChilliZet).

Przegapiłeś/aś wydarzenie?  Nic się nie stało!

Teraz możesz wykupić dostep do nagrań prelekcji i paneli eksperckich na tydzień lub miesiąc. Zakup dostepu gwarantuje możliwość nieograniczonej liczby odtworzeń w danym okresie czasu.

CHCĘ DOSTĘP DO NAGRAŃ DES’21!

Program Dream Employer jest inicjatywą, za którą stoi idea edukowania i uświadamiania pracodawców oraz działów HR i marketingu o zmianach zachodzących na szeroko rozumianym rynku pracy takich jak wielopokoleniowość, rozproszenie zespołów, zmiany w modelach zarządzania zasobami ludzkimi czy nowe oczekiwania pracowników. Program powstał z inspiracji i potrzeb samych przedsiębiorców stojących wobec wyzwań związanych z przyspieszającym zjawiskiem wielopokoleniowości w organizacjach. W ramach programu dzielimy się wiedzą naszych ekspertów, doświadczeniem pracodawców, którzy z powodzeniem realizują transformację swoich firm oraz doświadczeniem liderów, których postawa inspiruje. Całoroczna aktywność obejmuje publikację raportów, komentarzy i artykułów eksperckich, organizację i wsparcie bezpłatnych webinariów, realizację podcastów, organizację spotkań networkingowych oraz wsparcie inicjatyw, konferencji i publikacji skierowanych do interesariuszy relacji pracownik – pracodawca.

Więcej o programie Dream Employer: dreamemployer.pl

Więcej o konferencji Dream Employer Summit: konferencja.dreamemployer.pl

Partnerzy programu Dream Employer: E. Wedel, Żabka, PKN ORLEN, Centrum Kreatywności Targowa, Krajowa Izba Gospodarcza, GfK, Made in PR, Digitree Group, Inicjatywa Firm Rodzinnych, Izba Gospodarki Elektronicznej

Partnerzy merytoryczni konferencji: Sodexo Benefits and Reward Systems, Indeed, PZU Cash, Digital University, Jobflow, Be About, Growth Advisors, DOTWAY, Career Angels, Remote School, Karolina Karwowska, Monika Reszko, Adrian Martinez, Re:Start Kariery, HRM Institute,

Partnerzy wspierający konferencji: Goldenline, Diversity Hub, Mental Health Center, Mental Health Helpline, MT Biznes, BIBLIO, ICAN, MBE: Group

Patroni mediowi: ChilliZet, HR Business Partner, MITSloan Management Review, ICAN Management Review, Poradnik Przedsiębiorcy, Silanauki.pl, Głos Mordoru, Ladybusiness.pl

Partnerzy DES

Anita Florek

Jak zostać pracodawcą, o którym marzy każdy kandydat?

dream employer summit

Już w najbliższy poniedziałek, 7 czerwca o godzinie 9:00 rozpocznie się konferencja Dream Employer Summit 2021. Przygotowaliśmy 16 godzin wymiany wiedzy i doświadczeń, 20 merytorycznych prezentacji, 3 panele dyskusyjne i wręczenie tytułów Dream Employer 2021.

Konferencja Dream Employer Summit 2021 poświęcona została tematowi zmian, jakie nastąpiły na szeroko rozumianym rynku pracy i w relacjach pracodawca – pracownik w wyniku pandemii. Zmieniają się modele biznesowe, powstają nowe szanse, zmieniają się systemy pracy i rola lidera w organizacji. Przechodzimy w zupełnie nową rzeczywistość i stajemy przed nowymi, zupełnie odmiennymi niż dotychczasowe wyzwaniami. Jak przygotować się do nowego?

O tym będziemy rozmawiać już w najbliższy poniedziałek i wtorek!

Pierwszego dnia konferencji odbędzie się Gala Finałowa konkursu Dream Employer, podczas której ogłosimy zwycięzców pierwszej edycji i wręczymy wyróżnienia pracodawcom, którzy najlepiej rozumieją zmiany obecnie zachodzące na rynku pracy i z sukcesem dostosowują do nich swoje organizacje.

Wśród prelegentów i panelistów konferencji DES’21 zobaczymy m.in.: dr Marię Mycielską (ICAN), Macieja Hermana (Wedel), Piotra Piętkę (Publicis Group), Susannę Romantsovą (IKEA), Agatę Boroń (DHL Parcel), Katarzynę Turską (Sodexo Benefits), Joannę Stawarz (AmRest, PizzaHut), Jolantę Bańczerowską (Żabka), Nadię Harris, Patrycję Załuską, Maję Gojtowską, Adriana Martineza, Paulinę Mazur, Annę Macnar i wielu innych ekspertów.

W ciągu dwóch dni DES 2021:

  • poznasz organizacje, które skutecznie zmieniły swoją kulturę organizacyjną,
  • docenisz wpływ przejrzystego i autentycznego przywództwa na kulturę,
  • dowiesz się, jak zidentyfikować różnice i sprawić, by pracownicy współpracowali mimo to,
  • zbadasz sposoby skuteczniejszego konkurowania o talenty – niezależnie od różnic pokoleniowych,
  • sprawdzisz, jak transformacja cyfrowa wpływa na doświadczenia Twoich pracowników i kandydatów,
  • poznasz najlepsze modele zmiany kultury,
  • poznasz prawdziwe historie firm i poznasz najnowsze dane i badania,
  • otrzymasz mnóstwo praktycznych wskazówek jak wdrażać najlepsze praktyki.

Co zyskujesz, biorąc udział w konferencji?

  • dostęp do wiedzy najlepszych ekspertów i praktyków
  • możliwość zadawania pytań w trakcie prelekcji
  • wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami
  • prezenty i specjalne rabaty od PARTNERÓW KONFERENCJI

 

Posłuchaj prelegentów, wymień się z nimi i innymi uczestnikami doświadczeniami w bezpiecznej przestrzeni swojego biura lub domu!

Bilety LAST CALL dostępne w cenach od 290 do 690 zł.

 

SPRAWDŹ PROGRAM!

 

Partnerzy programu Dream Employer: E. Wedel, Żabka, PKN ORLEN, Centrum Kreatywności Targowa, Krajowa Izba Gospodarcza, GfK, Made in PR, Digitree Group, Inicjatywa Firm Rodzinnych, Izba Gospodarki Elektronicznej

Partnerzy merytoryczni konferencji: Sodexo, Indeed, Digital University, Jobflow, Be About, Growth Advisors, DOTWAY, Career Angels, Remote School, Karolina Karwowska, Monika Reszko, Adrian Martinez, Re:Start Kariery, PZU Cash, HRM Institute,

Partnerzy wspierający konferencji: Goldenline, Diversity Hub, Mental Health Center, Mental Health Helpline, MT Biznes, BIBLIO, MBE: Group, ICAN

Patroni mediowi: ChilliZet, HR Business Partner, Głos Mordoru, MITSloan Management Review, ICAN Management Review

Anita Florek

Benefity finansowe odpowiedzią na oczekiwania pracowników [BADANIE]

badanie benefity pracownicze

Zakupowe zniżki, karty sportowe, a tym bardziej „owocowe czwartki” już nie wystarczą. Pracownicy oczekują od pracodawców konkretnych rozwiązań wspierających ich komfort finansowy. Wśród oczekiwanych przez nich benefitów pierwsze miejsca zajmują te związane z financial wellness. Jednym z nich mogą być niskooprocentowane pożyczki oferowane przez pracodawców we współpracy z portalem Cash. Dostęp do niego ma już ponad 330 000 pracowników w całej Polsce. Portal Cash jest Partnerem konferencji Dream Employer Summit 2021.

Karty sportowe, zwrot kosztów zakupu okularów czy ubezpieczenia grupowe – to pewien standard benefitów oferowanych dotychczas przez pracodawców. Jednak pandemia koronawirusa i kryzys gospodarczy pogorszyły sytuację wielu rodzin, powodując, że wiele osób, w tym pracownicy, baczniej ogląda teraz każdą złotówkę i zwraca uwagę na stan swojego konta. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego przez GFK na zlecenie PZU Cash na reprezentatywnej grupie 800 respondentów zatrudnionych na umowę o pracę.

zrodlo stresu dla pracownikow
Źródło: badanie GfK dla portalu Cash

Okazuje się, że ostatnich kilkanaście pandemicznych miesięcy negatywnie odczuła w swoich portfelach 1/3 pracowników. Z drugiej strony, pandemia wpłynęła pozytywnie na zmianę postaw pracowników w kwestii oszczędzania. Co trzeci badany zaczął odkładać pieniądze, mimo że wcześniej nie miał tego w zwyczaju. Natomiast pracownicy, którzy już przed wybuchem pandemii starali się oszczędzać, teraz robią to bardziej sumiennie. Martwić może to, że aż 40 proc. ankietowanych przyznaje, że nie ma żadnych oszczędności. Równo 50% uczestników badania przyznało, że pieniędzy wystarcza im na co dzień, chociaż brakuje na niespodziewane, większe wydatki. Aż 34% pracowników 3-4 razy do roku zdarza się brak środków na koncie.

Bezpieczeństwo finansowe pracowników to temat, który zyskał szczególnie na znaczeniu ze względu na zawirowania ekonomiczne spowodowane przez pandemię. Cash to element zintegrowanego ekosystemu pozapłacowych benefitów pracowniczych, tworzonego w ramach strategii Grupy PZU na lata 2021-2024. Łączymy prostotę uzyskania wsparcia finansowego całkowicie zdalnie z atrakcyjnym oprocentowaniem – wszystko to bez ukrytych kosztów dodatkowych. Przy okazji dajemy pracodawcom benefit na miarę oczekiwań ich pracowników.

Weronika Dejneka, prezes zarządu PZU Cash

Uczestnicy badania zostali również poproszeni o wskazanie benefitów pracowniczych, które są dla nich atrakcyjne i naprawdę ważne. Wśród czołowych odpowiedzi aż trzy dotyczą typowo finansowego wsparcia. Zdaniem ankietowanych, tego rodzaju benefity mają realny wpływ na podniesienie ich komfortu życiowego. Potwierdza to, że trend budowania strefy komfortu finansowego pracownika (z ang. financial wellness) na dobre zawitał do Polski. Jest to istotne również ze względu na kondycję psychiczną, bo – jak wynika z badania – sytuacja finansowa jest jednym z najsilniejszych źródeł stresu dla pracowników. Brak możliwości utrzymania równowagi między wydatkami a posiadanymi źródłami finansowania może mieć bezpośredni wpływ na zaangażowanie pracowników, efektywność i uważność w realizacji powierzonych im zadań.

Odpowiedzią na nowe wzywania i zmianę w oczekiwaniach benefitowych pracowników jest portal Cash. Umożliwia on pracodawcom oferowanie atrakcyjnie oprocentowanych pożyczek dla osób zatrudnionych w ich przedsiębiorstwach. Zdaniem uczestników badania, benefit w postaci pożyczki związanej z miejscem zatrudnienia zwiększyłby zaufanie do tej formy finansowania, bo pracodawca nie wprowadzi pracownika w błąd i nie będzie oferował ryzykownych dla pożyczkobiorcy rozwiązań. Oczywiście korzyści jest więcej. Ankietowani wymieniali również zwiększenie lojalności pracowników w stosunku do firmy czy wzrost atrakcyjności pracodawcy na rynku pracy.

O trend financial wellnes i oczekiwania pracowników związane z bezpieczeństwem finansowym zapytaliśmy Weronikę Dejnekę, prezes zarządu PZU Cash:

Weronika Dejneka

Czy trend financial wellness zawitał do Polski dopiero na skutek pandemii?

W Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych rozwiązania z zakresu financial wellness funkcjonują od lat i są standardem. Na tych rynkach pandemia dodatkowo zwiększyła zainteresowanie pracodawców oraz pracowników tego typu rozwiązaniami. W Polsce trend dotyczący programów z obszaru bezpieczeństwa finansowego pracowników zaczął się powoli rodzić już przed pandemią. Pandemia jednak na pewno zachęciła pracodawców do weryfikacji ich dotychczasowej oferty benefitowej, która w nowej sytuacji często straciła rację bytu. Ta świadomość skłania działy HR do poszukiwania nowych rozwiązań, które dadzą pracownikom wsparcie w codziennym życiu, w tym w dziedzinie finansów osobistych.

najbardziej atrakcyjne benefity dla pracownikow
Źródło: badanie GfK dla portalu Cash

Jakich benefitów finansowych oczekują pracownicy?

Okazuje się, że dla pracowników bardzo istotne, a co za tym idzie atrakcyjne, staje się realne wsparcie w obszarze finansowym. Dzieje się tak między innymi dlatego, że sytuacja finansowa jest dla nich jednym z najsilniejszych źródeł stresu, zaraz po zdrowiu i szczęściu rodzinnym. W badaniu przeprowadzonym na zlecenie portalu Cash respondenci w czołówce wskazali aż trzy benefity typowo finansowe: niskooprocentowaną pożyczkę, bony podarunkowe i bezzwrotną zapomogę. Ich zdaniem, takie benefity posiadają rzeczywisty wpływ na podniesienie ich komfortu życiowego.

Mówi się, że benefity pozapłacowe, mają coraz mniejsze znaczenie dla pracowników. Jak wynika z badania, bezpieczeństwo finansowe jest jednak nadal bardzo ważne. Na co zatem pracodawcy powinni zwracać uwagę, tworząc systemy motywujące i wspierające pracowników, by odpowiadać na ich potrzeby?

Nowa sytuacja rodzi nowe potrzeby i działy HR na pewno nie mogą przechodzić obok tego obojętnie. Chwilowe problemy finansowe pracowników związane np. z większymi niż zwykle wydatkami, które zaprzątają uwagę pracowników, przekładają się również na poziom realizowanych zadań i mogą skutkować spadkiem efektywności. Badanie pokazuje, że pracownicy w pracodawcy widzą partnera, który pomoże im w niespodziewanych wyzwaniach finansowych i zapewni realne wsparcie, kiedy tego będą potrzebować. Wysoko oceniają pomysł włączenia rozwiązań z zakresu financial wellness do oferty benefitów firmowych. To duży kapitał zaufania.

opinie pracowników pożyczki
Źródło: badanie GfK dla portalu Cash

Badanie zostało zrealizowane w grudniu 2020 przez firmę badawczą GfK na zlecenie portalu Cash techniką badawczą CAWI (wywiady internetowe) na reprezentatywnej grupie 800 zatrudnionych na umowę o pracę (bez właścicieli jednoosobowych firm/osób samozatrudnionych). 

Raport z badania w pełnej wersji będzie dołączany do materiałów pokonferencycjnych dla uczestników Dream Employer Summit 2021.

Dołącz do wydarzenia! Do 6 czerwca bilety LAST CALL w niżej cenie!

SPRAWDŹ AGENDĘ WYDARZENIA!


Źródło: PZU Cash 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Diversity & Inclusion – NOWE WYZWANIA, NOWE KOMPETENCJE, NOWE SZANSE

diversity inclusion DES

W tej edycji programu Dream Employer staraliśmy się pochylić nad różnorodnością pokoleniową. To zasługa Milenialsów, którym tak wiele badań i analiz poświęcano w ostatnich latach, do czasu kiedy ktoś zadał pytanie - dobrze, a co z pozostałymi pokoleniami? Wtedy na powrót zaczęliśmy dostrzegać pozostałe grupy wiekowe.

 

 Dziś nie mamy już wątpliwości, że bardziej zróżnicowana i włączająca kultura wpływa w sposób trudny do przecenienia na wyniki biznesowe firmy. Jednak mimo dostępnych statystyk i wielu wspaniałych studiów przypadków dotyczących rekrutacji i zatrzymywania różnorodnych talentów, wielu liderów wciąż ma trudności z wprowadzeniem długoterminowych, prawdziwie trwałych zmian.

Gianluca Bonacci z firmy Sodexo

ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ GIANLUCA BONACCI: Make Diversity & Inclusion Part of Your DNA (7 czerwca, g. 11:00)

 

 

 

Wg  prognoz GUS odsetek młodych ludzi zmniejszy się do 24% do 2025 r. i do 20% do 2050 r., co oznacza, że nasileniu ulegnie proces starzenia się populacji, któremu towarzyszyć będzie starzenie się zasobów pracy.

Różnorodność pokoleniowa w organizacjach staje się faktem. Wspomniane dane demograficzne pokazują, że pokolenie X czy BB z konieczności zostanie na rynku pracy dużo dłużej, niż ktokolwiek się spodziewał. Dziś najstarsze aktywne zawodowo pokolenie już nie chce być nazywane Silver Generation – mówią o sobie Power albo Flexi Generation i mają wiele do zaoferowania. Podobnie jak Zetki i Millenialsi.

 

Niezależnie od sytuacji na rynku pracy (czy rynek pracownika czy nie) celem pracodawców jest budowanie przewagi konkurencyjnej opartej na ludziach. Technologie, produkty czy usługi łatwo jest kopiować, ale ludzi już nie. Dlatego przyglądamy się pracodawcom i szukamy kultur, w których króluje różnorodność kompetencji i doświadczeń. Promujemy rozwiązania i działania wspierające współpracę osób z różnych pokoleń. Wiedzą i zebranymi doświadczeniami będziemy się dzielić po to, aby wspierać pracodawców w budowaniu angażujących środowisk. Angażujących wszystkich pracowników, niezależnie od pokoleń.

Paulina Mazur, Konsultant HR i Strateg EB, Mówca i Ekspert ds. pokoleń

ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ PAULINY MAZUR : Czynniki sukcesu zmiany kultury organizacyjnej. Rola lidera. (7 czerwca, g. 09:15)

 

 

Aktualnie działania z obszaru diversity&inclusion w organizacjach skupiają się głównie na płci, rasie i orientacji seksualnej. Wiek jako element świadomej polityki zarządzania jest dopiero wdrażany w organizacjach często jako zalecenie od spółki „matki”. Tylko 8% firm ma politykę D&I ustanowioną w kontekście wieku.

Doświadczony, wykwalifikowany kandydat zamiast w ocean ofert trafia w „trójkąt bermudzki”. Nie można znaleźć dowodów na jego istnienie ale ci, którzy wpływają w jego rejon bezpowrotnie przepadają. Według statystyk (dane GUS) w okolicach 55 r.ż. obserwujemy spadek wskaźnika zatrudnienia i wzrost bezrobocia (to ostatnie dotyka silniej kobiety). Posiadane kompetencje, doświadczenie czy efektywność nie są już brane pod uwagę, choć oprócz upływu lat nie tracą na wartości czy nie znikają w cudowny sposób. A przecież:

• osiągnięcie przez Polskę poziomu zatrudnienia osób 55+ równego poziomowi wskaźnika Nowej Zelandii (wzrost z 49% do 78%) spowodowałoby w dłuższym okresie zwiększenie PKB o 66 mld dolarów!
• w grupie 40 i 50+ leżą największe rezerwy zatrudnienia specjalistów, ekspertów, doświadczonych talentów

Pomijanie doświadczonych pracowników jest marnotrawstwem, na które jako społeczeństwo nie możemy więcej sobie pozwalać. Jaki potencjał rozwojowy wnoszą? Zapraszam do wspólnego przyjrzenia się i dyskusji podczas Konferencji Dream Employer.

Patrycja Załuska, autorka książki „reStart Kariery. Zbuduj swoją przewagę na rynku pracy”, założycielka firmy: RE:START KARIERY

ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ PATRYCJI ZAŁUSKIEJ : Age Diversity&Inclusion: zespoły różnorodne wiekowo i włączanie dojrzałych pracowników w rynek pracy (8 czerwca, g. 14:05)

 

Uczestnicy wydarzenia będa mogli wygrać pięknie wydaną, w twardej oprawie, książkę Partnera Wspierającego naszą konferencję Diversity Hub pt.: „Theessentialsof diversity & inclusion management  by Diversity Hub”.

Weź udział w konferencji Dream Employer Summit 2021: konferencja.dreamemployer.pl

Partnerzy DES

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF