...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Mistrzostwa Polski Digital Motorsport zbliżają się do kluczowych rozstrzygnięć

Blisko 40 tysięcy okrążeń, ponad 400 zawodników i pierwszy w historii Mistrz Polski w Digital Motorsporcie. Transmisja w kanale Eleven Sports 1.

Oficjalne Mistrzostwa Polski w Digital Motorsporcie rozgrywane jako Porsche Esports Sprint Challenge wkraczają w decydującą fazę rywalizacji. Już dziś możemy poznać pierwszego w historii polskiego motorsportu Mistrza Polski w Digital  Motorsporcie. Cykl został oficjalnie wpisany do kalendarza Polskiego Związku Motorowego. Organizatorem i promotorem mistrzostw jest Ragnar Simulator, a patronem – Porsche Polska. Partnerem marketingowym jest organizacja esportowa ESE Entertainment.

Dominik Blajer z zespołu DV1 Triton Racing może już w środę zdobyć tytuł Mistrza Polski Digital Motorsport. Przed piątą rundą serii Porsche Esports Sprint Challenge Poland ma aż 86 punktów przewagi nad drugim w tabeli Mateuszem Tyszkiewiczem z teamu Actina Pact. W dwóch wyścigach każdej rundy można zdobyć maksymalnie 79 punktów (50 za pierwszy wyścig, 25 za drugi i po 2 pkt premii za najszybsze okrążenie), wystarczy więc, że Blajer utrzyma swoją przewagę i będzie mógł świętować zwycięstwo jeszcze przed ostatnią rundą na Torze Poznań.

Zapowiada się niezwykle emocjonujące ściganie na wirtualnym torze Autodrom Most! Bardzo możliwe, że już dziś poznamy pierwszego w historii Mistrza Polski w Digital Motorsporcie. Dominik Blajer ma bardzo dużą przewagę punktową i jest o krok od tytułu. Niemniej poczekajmy na wyścigi, ponieważ sport jest nieprzewidywalny i wszystko może się jeszcze wydarzyć. Zapraszam do oglądania transmisji w kanale Eleven Sports 1

Radek Turek, Ragnar Simulator

Do tej pory kierowcy startujący Porsche Esports Sprint Challenge Poland ścigali się już na wirtualnych obiektach Silesia Ring, Slovakiaring, Salzburg Ring i Hungaroring. Kierowane przez nich Porsche Cayman GT4 Clubsport pokonały ponad 40 tysięcy okrążeń! Na stronie mistrzostw zarejestrowało się blisko 400 zawodników.

Mistrzostwa zakończą się 9 września na Torze Poznań. Zwycięzca całej rywalizacji będzie nagrodzony tytułem Mistrza Polski, pierwsza trójka klasyfikacji generalnej dostanie zaproszenie do udziału w programie Porsche on Track w ramach Porsche Experience w Porsche Experience Center Silesia Ring.

Simracing (Digital Motorsport) to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dyscyplin esportu, od ponad 2 lat wspierana jest przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA), która współpracuje z wydawcami gier wyścigowych oraz zachęca lokalne organizacje do wspierania rywalizacji esportowych. Przełomową decyzją FIA było uznanie rywalizacji w grach wyścigowych, jako jednej z dyscyplin w których członkowie FIA mogą organizować zawody w randze mistrzostw kraju. Używamy określenia Digital MotorSport, bo tak oficjalnie określana jest rywalizacja esportowa w grach wyścigowych. Strategia FIA związana z promocją i rozwojem Digital Motorosportu realizowana jest w Polsce przez Polski Związek Motorowy, który jako jeden z pierwszych z członków FIA (239 organizacji zrzeszonych) ogłosił Mistrzostwa Krajowe w Digital Motorsporcie.

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania kompleksowych strategii z zakresu marketingu oraz komunikacji w sporcie. Odpowiadał za marketing i biura prasowe przy wydarzeniach rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Współpracował z międzynarodowymi federacjami sportowymi. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI), Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzi (IIHF), Międzynarodowa Federacja narciarska (FIS) oraz UEFA. Odpowiadał za komunikacje eventów z udziałem największych klubów piłkarskich w Europie: Real Madryt, Juventus Turyn, Borussia Dortmund Benfica Lizbona AS Monaco i Szachtar Donieck. Z FC Barceloną współpracował przy wydarzeniach sportowych oraz esportowych w Polsce. W 2018 roku był konsultantem największego ogólnopolskiego badania esportu, realizowanego przez firmę Kantar Media. W ESE Europe współtworzył projekt Rocketmania, międzynarodową ligę esportowa dla organizacji z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadził szkolenia z zakresu mediów i Social Media dla związków sportowych oraz Instytutu Sportu.

Michał Mango