Efektywność technologii AstraOne | Artykuł Sponsorowany
Jedna z największych w Polsce sieci sklepów typu convenience licząca ponad 5 tys. placówek w zakończyła pierwszą kampanię reklamową w modelu In-Image. Miesięczne działania prowadzone za pomocą technologii AstraOne zwiększyły czas spędzony przez użytkowników na stronie o 15 sekund, zredukowały bounce rate o 16 proc. oraz wykazały się wskaźnikiem viewablity na poziomie 100 proc.
Przełomowa technologia
W kampanii trwającej od 22 września do 22 października 2019 roku wykorzystano AstraOne najnowszą technologię In-Image Ads, której mechanizm umożliwia emisję reklam na zdjęciach. Najnowsze rozwiązanie wykorzystujące sztuczną inteligencję dało sieci sklepów możliwość dopasowania treści fotografii do danego przekazu reklamowego. AstraOne to zdaniem twórców systemu: precyzja w dotarciu do nawet bardzo wąskiej grup docelowej, efektywna optymalizacja budżetu oraz pełne wykorzystanie najbardziej atrakcyjnej dla potencjalnych klientów powierzchni strony internetowej. Rozwiązanie było już wykorzystywane w kampaniach reklamowych w Europie.
Mechanizm działania AstraOne umożliwia zamieszczanie kreacji w formie dynamicznych bannerów na zdjęciach redakcyjnych. Główną zaletą rozwiązania jest bardzo precyzyjne targetowanie grupy docelowej odbiorców oraz dopasowywanie treści kreacji do niej. Mechanizm bazuje na sztucznej inteligencji oraz technologii picture recognition, co w konsekwencji oznacza optymalizację kosztową oraz w pełni efektywne wykorzystanie budżetów reklamowych.
Grupą docelową byli użytkownicy zainteresowani następującymi zakresami tematycznymi online: Kobieta, Mężczyzna, Biznes, Gwiazdy, Nowości, Lifestyle. Kampanię realizowano w formacie mobile, jak i desktop. CTR wynosił 0,6 proc. Działania realizowano w następujących witrynach: Rmfmaxx.pl, Kobieta.pl, Przeslijprzepis.pl, Glamour.pl, Rodzice.pl. Aktualnie kampanie AstraOne z wykorzystaniem formatu InImage Ads są realizowane między innymi na serwisach: Grupy Burda Media, Grupy NaTemat, Grupy ZPR Media i Rodzice.pl.
AstraOne na polskim rynku
AstraOne.io wykorzystuje autorską technologię „picture recognition” i oferuję nowy format reklamowy In-Image Ads. Na ten moment algorytm umożliwia rozpoznawanie ponad 5000 różnych obiektów na zdjęciach redakcyjnych między innymi takich jak: konkretne brandy i celebryci, emocje, logotypy oraz sytuacje. Dzięki tej technologii nasze kampanie są realizowane z całkowicie nowym targetowaniem kontekstowym.
Dmitriy Shevchenko, CEO, AstraOne Poland
AstraOne jest od września dostępna dla polskich reklamodawców. Rozwiązanie obecne jest od kilku miesięcy na europejskich rynkach reklamowych. Spółka AstraOne zrealizowała za pomocą swojej technologii In-Image kampanie reklamowe dla takich marek jak: Nike, KIA, Samsung, Volkswagen, Adidas, Volvo, Sony Pictures, Huawei, Fujifilm, Swatch, Subaru czy Gorenje. W Polsce natomiast realizowano działania reklamowe m.in. dla Ikea, Canal+, Dip, Dafi, Rossman, Circle, Porsche, BMW. Kilka przykładów działania dla marki Rossman: http://gallery.astraone.io/pl/#rossmancosmetic
Więcej informacji na temat projektu można uzyskać na specjalnej stronie internetowej: www.AstraOne.io