...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Zmiany na najwyższym szczeblu w spółce CitySpace

Lisa Zettlin, która funkcję dyrektora zarządzającego objęła z dniem 1 maja, jest związana z CitySpace od 3 lat. Wcześniej pracowała na stanowisku Head of Business Development. W tej roli była odpowiedzialna za ekspansję, zarządzanie projektami i strategię marketingową.

Ostatnie trzy lata były okresem dynamicznego rozwoju. W tym czasie podwoiliśmy powierzchnię biurową i liczbę stanowisk, którymi zarządzamy w Polsce. Ogromnymi sukcesami były także wprowadzenie do portfolio hot-desków, aplikacji mobilnej z usługami na życzenie czy rozbudowa zespołu o zupełnie nowe kompetencje.

Ostatnie lata zaowocowały przygotowaniem firmy do dynamicznego skalowania oraz gruntowną digitalizacją procesów operacyjnych. CitySpace stał się jeszcze bardziej elastyczny i gotowy do dalszej ekspansji, którą planujemy na najbliższe miesiące i lata.

Lisa Zettlin, dyrektorka zarządzająca

W poprzedniej roli do zakresu obowiązków Lisy Zettlin należało również prowadzenie transformacji i projektów strategicznych, takich jak rebranding, rozwój produktów i repozycjonowanie na rynku w odniesieniu do wzornictwa i marketingu.

20-letnie doświadczenie w zarządzaniu

Lisa Zettlin posiada prawie dwudziestoletnie doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowym zespołem marketingowym, sprzedażowym i produktowym. Zanim dołączyła do CitySpace, pracowała na różnych stanowiskach kierowniczych w międzynarodowej firmie przemysłowej Atlas Copco. Firma ta jest jednym z globalnych liderów w dostarczaniu rozwiązań montażowych dla branży lotniczej, motoryzacyjnej i energetycznej.

W Atlas Copco Lisa Zettlin pełniła międzynarodowe funkcje w Rosji i Europie Wschodniej. Jej ostatnie stanowisko obejmowało pracę w centrali w Szwecji jako Business Development Manager w dziale General Industry. Do zakresu obowiązków w tej roli należało m.in. kierowanie globalnym segmentem, sprzedaż i marketing rozwiązań przemysłowych dla segmentu klientów: rolnictwo, budownictwo i sprzęt górniczy (roczny budżet około 50 milionów dolarów), a także kierowanie zespołem menedżerów ds. kluczowych klientów oraz rozwojem biznesu w zakresie marketingu i zarządzania portfelem produktów.

Lisa Zettlin jest absolwentką KTH Royal Institute of Technology w Sztokholmie na kierunku inżynierii materiałowej. Ukończyła studia MBA w Stockholm School of Economics. Jest mieszkającą w Warszawie obywatelką Szwecji. Mówi w czterech językach: szwedzkim (ojczystym), angielskim, polskim i rosyjskim.
Ważny krok na drodze ekspansji

Lisa Zettlin przejmuje stanowisko dyrektora zarządzającego od Jarosława Batora, który, pozostając w ramach Echo Investment, skoncentruje się teraz na rozwoju Resi4Rent – firmy zajmującej się dostarczaniem produktów mieszkaniowych na wynajem.

Zmiana na stanowisku dyrektora zarządzającego jest kolejnym krokiem w umacnianiu pozycji CitySpace na rynku polskich operatorów biur elastycznych. W kwietniu operator uruchomił nowe centrum biurowe w Face2Face Business Campus w Katowicach, a jeszcze w tym roku otworzy kolejne – we Wrocławiu. Następne ekspansje zaplanowane są na przyszły rok. Będą to dwie nowe inwestycje w miastach, w których operator jest obecny, oraz wejście na nowe rynki regionalne.

Druga ważna zmiana kadrowa

Nowa osoba na stanowisku dyrektora zarządzającego to jedna z dwóch zmian na wysokim szczeblu struktury kadrowej CitySpace. W marcu stanowisko dyrektora finansowego objęła Agnieszka Dębińska, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, posiadająca uprawnienia biegłego rewidenta, która może pochwalić się kilkunastoletnim doświadczeniem w działach finansowych takich firm jak: Legia Training Center, HP i PwC.
CitySpace zarządza biurami elastycznymi w pięciu miastach Polski: Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie i Gdańsku. Obecnie w tych miastach posiada łącznie 11 lokalizacji biurowych.


Źródło: CitySpace

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polska na szarym końcu. Nowoczesne technologie nie dla nas

Sztuczna inteligencja ma ogromny wpływ na rozwój przemysłu. Dziś mówimy już o czwartej rewolucji przemysłowej (tzw. przemysł 4.0), czyli wykorzystaniu automatyzacji i cyfryzacji oraz analizy big data w celu poprawy efektywności procesów produkcyjnych poprzez uzyskanie większej elastyczności produkcji, zwiększenie jej wydajności przy zachowaniu najwyższych standardów jakości, obniżenie kosztów, większą kontrolę i zadbanie o bezpieczeństwo pracowników.

Zbigniew CzajkowskiSztuczna inteligencja umożliwia systemom analizowanie pracy maszyn oraz czynników otoczenia w celu podejmowania w pewnym stopniu autonomicznych decyzji aby osiągać założone cele. Pomaga zarazem sprostać wielu wyzwaniom współczesnego świata takim jak np. leczenie chorób czy też minimalizowanie wpływu rolnictwa na środowisko. Dodatkowo obecnie rozwiązania w postaci usług chmury, które wykorzystują możliwości związane z AI, a w szczególności Big Data pomagają przedsiębiorcom dokonywanie niezwykle skomplikowanych obliczeń. Oszczędzają czasu, dzięki czemu firmy budują swoją przewagę i konkurencyjność na rynku. Korzyści jakie osiągają dzięki wdrożeniom AI to m.in. przyspieszenie cyklu sprzedaży, szybsze rozwiązania problemów klienta, optymalizacja dystrybucji i logistyki, dostosowanie cen do rynku czy łatwiejsze wykrywanie nadużyć. Sztuczna inteligencja wykorzystywana może być też przy zarządzaniu zasobami ludzkimi, w rozwiązaniach inteligentnej fabryki czy też zarządzania energią elektryczną.

Zbigniew Czajkowski, Channel & Marketing Manager w NMG S.A., polskiej firmy IT, tworzącej oprogramowanie dla przemysłu i energetyki oraz zarazem lidera wdrożeń w zakresie smart metering w energetyce w Polsce.

Według najnowszych danych Eurostatu z 2020 roku tylko 7% przedsiębiorstw w UE zatrudniających co najmniej dziesięć osób korzystało z aplikacji AI. Polska znajduje się znacznie poniżej średniej, bo zaledwie 4% firm używało któregoś zastosowania sztucznej inteligencji. Gorzej jest tylko w czterech państwach, czyli na Łotwie (2%), Słowenii, Węgrzech oraz Cyprze (po 3%). Na drugim biegunie jest Irlandia (23%) oraz Malta (19%), Finlandia (12%) i Dania (11%).

Natomiast z badania ADP Polska wiemy, że w skali całego 2020 r. przedsiębiorstwa wdrażające innowacyjne rozwiązania, odnotowały wyższą dynamikę zatrudnienia (+4,3% względem 2019 roku) niż ogół rynku (-1,1%).

Zbigniew CzajkowskiBrak inwestycji w AI na polskim rynku to niepokojący trend. Jak pokazują dane, wspieranie procesów zachodzących w firmie poprzez sztuczną inteligencję przynosi rozwój i daje szansę tym przedsiębiorstwom nie tylko na przetrwanie czasu po pandemii, ale też rozwój w jej trakcie.

Zbigniew Czajkowski, Channel & Marketing Manager w NMG S.A.

Od prostych chatbotów po zarządzanie energią

Według danych Eurostatu najwięcej firm wykorzystywało uczenie maszynowe do wewnętrznej analizy danych, popularne były też chatboty, które ułatwiały kontakt z klientem oraz generatory mowy. Firmy wykorzystywały też roboty usługowe, które charakteryzują się pewnym stopniem autonomii przy wykonywaniu m.in. czynności porządkowych, niebezpiecznych lub powtarzalnych, takich jak sprzątanie trujących substancji, sortowanie towarów w magazynie, czy też pomaganie klientom w zakupach.

Zbigniew CzajkowskiJednak przełom jest gdzie indziej. Chcąc w pełni przejść na stronę cyfrowej rewolucji należy jeszcze mocniej inwestować w przemysłowy internet rzeczy (IIoT). To jest prawdziwy wielki skok, bo IIoT umożliwia automatyzację na niespotykaną wcześniej skalę. Połączenie ze sobą urządzeń i czujników usprawnia produkcję i konserwację, a także przetwarzanie w czasie rzeczywistym wielu danych. Internet rzeczy umożliwia tworzenie inteligentnych fabryk, usprawnienie łańcuchów dostaw czy zarządzanie zasobami ludzkimi i energetycznymi w sposób całkowicie zdalny.

Zbigniew Czajkowski, Channel & Marketing Manager w NMG S.A.

Zadaniem nawet najbardziej nowoczesnej aplikacji może być monitorowanie parametrów technicznych w czasie rzeczywistym i wyłapywanie w odpowiednim momencie ewentualnych problemów, ale ich rozwiązanie z reguły wymaga już interwencji pracowników. Podobnie wygląda sytuacja z platformami, które wspierają firmy w obszarze redukcji kosztów zakupu i zużycia energii. Aplikacja może pomóc w identyfikacji miejsc dla działań pro-oszczędnościowych, ale to zarządzający przedsiębiorstwem muszą później podjąć odpowiednie decyzje na podstawie szczegółowych danych. – Gromadzenie danych bez rzeczywistego przetwarzania może spowodować dużo szumu zamiast realnego wglądu w stan faktyczny – ostrzega Czajkowski.

W sieci może być bezpiecznie

Odpowiednie przetwarzanie i wykorzystywanie danych to jedno wyzwanie, ale nie mniej istotna jest kwestia ich ochrony i bezpieczeństwa informacji. Coraz więcej wzajemnie połączonych urządzeń, które generują coraz to większe obciążenia systemów mogą uwydatniać potencjalne słabości, które mogą zostać wykorzystane poprzez działania z zewnątrz.

Zbigniew CzajkowskiRozumiem obawy przed pełnym wejściem w cyfrowy świat. To oczywiste, że czai się tam wiele problemów i zagrożeń związanych z bezpieczeństwem. Jednak już dziś wiele wrażliwych danych przekazujemy sobie przez internet. Również takich, od których zależy los naszych przedsiębiorstw. Dlatego dziś najlepsi developerzy opierają swoje aplikacje na usłudze VPN. To wirtualna sieć prywatna, która co prawda wykorzystuje internet, ale dzięki szyfrowaniu i kompresowaniu danych dostępna jest tylko dla nadawcy i wskazanego odbiorcy.

Zbigniew Czajkowski, Channel & Marketing Manager w NMG S.A.


Źródło: NMG S.A.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Katarzyna Włodarczyk dyrektor zarządzającą BBDO Warszawa

– Kasia to doświadczona menedżerka, która BBDO zna jak mało kto. Do tej pory współzarządzała agencją jako Client Service Director i członek zarządu. Cieszę się, że mogę powierzyć jej nowe, jeszcze bardziej odpowiedzialne stanowisko – mówi Igor Kaleński, CEO BBDO w Polsce i Global eCommerce Lead Molecular BBDO. 

Z branżą marketingowo-reklamową i BBDO Katarzyna Włodarczyk jest związana od ponad 20 lat. W tym czasie nadzorowała kilkadziesiąt złożonych projektów komunikacyjnych dla znanych polskich i międzynarodowych firm. W latach 2011-2019 pełniła funkcję Client Service Directora i członka zarządu BBDO Warszawa. Była odpowiedzialna m.in. za pracę kilkunastoosobowego zespołu odpowiadającego za kompleksową obsługę klientów, rozwój nowego biznesu oraz kwestie budżetowe. 

– Niektórzy śmieją się, że znam BBDO dłużej niż własne dzieci, ale ja uważam to za jeden z największych atutów, które mogę wykorzystać na nowym stanowisku. BBDO to jedna z najbardziej utytułowanych agencji sieciowych na świecie, a to oznacza wiele wyzwań, także w codziennym zarządzaniu pracownikami, klientami i projektami. Cieszę się, że przede mną kolejny, ciekawy etap zawodowy, tym bardziej, że w ostatnim czasie agencja przeszła głęboką transformację. Zmiany przekładają się zarówno na efektywność finansową, jak i na prestiżowe wyróżnienia branżowe i wygrane przetargi – mówi Katarzyna Włodarczyk, dyrektor zarządzająca BBDO Warszawa.

Minione dwa lata to dla BBDO Warszawa czas restrukturyzacji i strategicznych zmian. Agencja zdecydowanie wzmocniła swoje kompetencje w obszarze digital i e-commerce, tworząc w 2018 r. Molecular BBDO – globalny hub świadczący usługi doradcze, technologiczne i produkcyjne e-commerce dla klientów całej sieci BBDO Worldwide. Efektywność biznesowa BBDO wzrosła o blisko połowę, a do grona klientów dołączyły nowe, prestiżowe marki. W czerwcu agencja wygrała przetarg na obsługę marketingową dwóch segmentów biznesowych mBanku: „klienta masowego” oraz dywizji „young”.
Był to jeden z największych i najważniejszych przetargów w branży w tym roku.

– Przekazanie Kasi sterów agencji pozwoli mi na większe skupienie się na rozwoju globalnych struktur Molecular BBDO – mówi Igor Kaleński.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Agnieszka Gosiewska obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzajacego Nielsen Audience Measurement (Nielsen Media)

Agnieszka Gosiewska będzie zarządzać całością badań mediowych Nielsena w Polsce. Kierować będzie zespołami odpowiedzialnymi obsługę ponad 170 klientów, sprzedaż rozwiązań i produktów telemetrycznych oraz cyfrowych (takich jak na przykład Digital Ad Ratings).

Mam pełną świadomość tego, że przejmuję odpowiedzialność za firmę w fascynującym czasie dla rynku. Wiem też doskonale, w jakim kierunku jako Nielsen musimy podążać. Mam bardzo doświadczony zespół i razem będziemy ciężko pracować, by tworzyć pełną synergię dla naszych produktów przeznaczonych dla telewizji tradycyjnej i mediów cyfrowych, których treści konsumowane są w internecie. To jest przyszłość branży i jestem przekonana, że nasi klienci w dalszym ciągu będą otrzymywać dokładnie to, czego od nas oczekują – niezależne, transparentne dane o najwyższej jakości, będące walutą przyjętą przez rynek. Cieszę się też, że Elżbieta Gorajewska będzie blisko Nielsena, bo jej wiedza i doświadczenie to ogromny kapitał dla całej branży – mówi Agnieszka Gosiewska, Dyrektor Zarządzająca Nielsen Audience Measurement Polska (Nielsen Media).

Nowa Dyrektor Zarządzająca Nielsen Audience Measurement (Nielsen Media) związana jest z Nielsenem od kilkunastu lat. Przez ten czas Agnieszka kierowała zespołami, wdrażała nowe produkty i współpracowała z klientami w większości obszarów działalności firmy. Przez ostatnie 2 lata odpowiadała za rozwój projektów strategicznych i za zespoły client service w Nielsen Audience Measurement (Nielsen Media).

Elżbieta Gorajewska, jako Dyrektor Zarządzający, kierowała całością działań Nielsen Audience Measurement (Nielsen Media) przez ponad 23 lata. Z branżą badawczą związana od ponad 35 lat. Wcześniej pracowała w GFK Polonia, a pierwsze szlify zawodowe zdobywała w CBOS. Przez kilka kadencji była Prezesem OFBOR – Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku w Polsce. Obecnie jest członkiem Komisji Odpowiedzialności Zawodowej w tej organizacji. Od wielu lat angażuje się w działania EMRO (European Media Research Organisation), jest także członkiem ESOMAR i PTBRiO. Od 2 kadencji  jest w Radzie Nadzorczej IAA – International Advertising Association. Wielokrotnie zasiadała w jury różnych konkursów branżowych, między innymi: Effie Awards. Jest także prelegentką na branżowych konferencjach w Polsce i za granicą.

Jestem dumna z tego, co razem z Nielsenem udało nam się zbudować. Firma jest niekwestionowanym liderem rynku, cieszy się ogromnym zaufaniem całej branży. Jakość naszych rozwiązań i danych potwierdzają polskie oraz międzynarodowe organizacje branżowe. Miałam wielką przyjemność pracy ze wspaniałymi ludźmi – pracownikami Nielsena i naszymi klientami. Wspólnie dyskutowaliśmy i wdrażaliśmy wiele projektów, które zmieniały obraz całego rynku – od badań mediów tradycyjnymi metodami, przez cross mediowe badania single source, po bardziej zaawansowane technologiczne projekty, jak telemetria, wykorzystanie wielkich baz danych RPD, czy pomiar digital. Wiem, że zostawiam firmę w dobrych rękach Agnieszki i wiem także, że jeszcze wiele fascynujących projektów przede mną i przed Nielsenem w Polsce – mówi Elżbieta Gorajewska.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF