Firmy odkrywają, co daje im Big Data
Jakie dane są wykorzystywane przez firmy?
Tego typu dane wykorzystywane są głównie do celów marketingu online lub geotargetowanych reklam. Jednak w ostatnim czasie na popularności zyskuje także zastosowanie ich do lepszego rozumienia konsumentów w świecie offline. Zauważamy ten trend, także wśród naszych klientów. Coraz więcej dużych marek, takich jak Carrefour, P&G, Coca-Cola czy PKO BP wykorzystuje informacje o zachowaniach konsumentów w offline na podstawie danych z milionów urządzeń mobilnych.Marki zauważyły, jak dużo zyskują na poznawaniu i rozumieniu klienta. Niestety popularne narzędzia do np. analityki sprzedaży online nie mają zastosowania w offline, choć to dalej sprzedaż. Firmy dostrzegają tę lukę i starają się ją załatać.Hubert Guzera, CEO i współzałożyciel dataplace.ai, firmy specjalizującej się w usługach typu location intelligence
Location intelligence w biznesie
Dużo ciekawsze i mniej oczywiste jest zastosowanie danych geolokalizacyjnych do budowania strategii działań marketingowych i sprzedażowych w świecie offline. Jednak dobór rozwiązania jest zawsze poprzedzony analizą problemu, z którym mierzy się klient. Przykładem jest firma mediowa specjalizująca się w marketingu w galeriach handlowych, stosująca dane do szacowania liczby osób, które konkretnego dnia lub tygodnia odwiedziły galerię a tym samym miały szansę wysłuchać nadawanego komunikatu reklamowego. Zespół wie do ilu gości placówki handlowej dotarł przekaz, co jest też istotne przy planowaniu działań dla innych klientów. Pozwala szacować potencjał kampanii: do ilu osób dotrze i jak to wpłynie na ruch w konkretnym sklepie.Hubert Guzera, CEO i współzałożyciel dataplace.ai
Dane z naszej aplikacji pozwalają oszacować również w jaki sposób, i na ile dana marka współdzieli klientów z konkurencją. Która placówka jest miejscem pierwszego wyboru, jaka jest penetracja marki w skali mikrorynku np. dzielnicy czy miasta. Mając tę wiedzę firmy lepiej rozumieją otoczenie i tym samym celniej dobierają działania.Hubert Guzera, CEO i współzałożyciel dataplace.ai
Przykład wykorzystania danych typu location intelligence dla branży FMCG oraz dla sieci sklepów budowlanych zamieszczone są na blogu dataplace.ai.
Źródło: dataplace.ai
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.