Wyjątkowy Dzień Dziecka z Jarkiem “pashaBiceps” Jarząbkowskim

Tegoroczny Dzień Dziecka dla uczniów szkół podstawowych w Nasielsku zapowiada się wyśmienicie. Jarosław “pashaBiceps” Jarząbkowski postanowił wyjść ze szczególną inicjatywą w swojej rodzinnej miejscowości i zorganizować dzień pełen sportowych i esportowych atrakcji. W akcji pod nazwą “pashaBiceps & friends” wezmą udział trenerzy, specjaliści oraz znani goście ze świata esportu. Wesprzeć akcję postanowił także burmistrz Nasielska obejmując wydarzenie swoim patronatem.

1 czerwca każdego roku, to szczególny dzień dla wszystkich dzieci. Dzień Dziecka jest ich świętem, które dorosłym ma w sposób szczególny przypominać o istocie praw dzieci oraz o potrzebie dbania o ich bezpieczeństwo i rozwój w obliczu wielu zagrożeń. Obecne czasy stawiają liczne wyzwania dla dzieci i młodzieży – pandemia, lockdowny, nauka zdalna, hejt, dyskryminacja czy w końcu konflikt zbrojny w sąsiednim kraju – z tym wszystkim muszą na co dzień mierzyć się nieletni, którzy coraz częściej potrzebują profesjonalnej pomocy. Nie każdego jednak stać na psychologa, zajęcia sportowe z trenerem, czy wyjazdy.

Potrzeby nasielskiej młodzieży nie są obojętne wyjątkowemu obywatelowi tego miasteczka — Jarkowi Jarząbkowskiemu, który 4 czerwca przygotowuje dzień pełen atrakcji, mających na celu pomoc w inspirowaniu i motywowaniu młodych ludzi do przezwyciężania codziennych problemów. Popularny esportowiec i streamer znany jako “pashaBiceps” pokazał już swoje niebywałe podejście do młodzieży podczas obozów sportowo-esportowych Pasha Gaming Camp w minionym roku. Kilkuset uczestników każdego dnia brało udział w zajęciach ogólnorozwojowych, lekcjach sztuk walki, treningach esportowych czy sesjach z psychologiem sportu. Obozy cieszyły się ogromną popularnością, a tegoroczne 300 miejsc wypełniło się w ciągu 4 minut. Uczniowie nasielskich podstawówek będą więc mieli niebywałą okazję, by na jeden dzień zaznać bardzo aktywnego życia pod okiem swojego idola.

Jarosław “pashaBiceps” Jarząbkowski, który jest dumą dla całego Nasielska, nigdy nie zapomniał o swoich korzeniach. Utrzymuje bardzo dobre relacje również z władzami miasta, a burmistrz Bogdan Ruszkowski obiecał wsparcie i patronat nad wydarzeniem, by zapewnić dla dzieci dodatkowe atrakcje oraz upominki. Tak jak i podczas obozów pashaBiceps może liczyć na wsparcie partnerów – Actina, Steelseries i Manto, którzy dostarczą niezbędny do realizacji sprzęt. Wśród trenerów i specjalistów pojawią się m.in. Dawid Nowak, który poprowadzi zajęcia z boksu tajskiego oraz Urszula Klimczak, która podejmie temat hejtu w internecie i innych zagrożeń w sieci podczas sesji coachingowej. Trenerzy, specjaliści oraz goście wezmą udział w wydarzeniu nieodpłatnie.

Wydarzenie “pashaBiceps & friends” odbędzie się na terenie Szkoły Podstawowej nr 2 im. Stefana Starzyńskiego w Nasielsku w dniu 4. czerwca 2022 r.


źródło: Fantasyexpo

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polscy uczniowie w specjalnym projekcie z okazji Dnia Dziecka w międzynarodowej stacji Euronews

dzień dziecka

Internetowa szkoła języka angielskiego Novakid zaprosiła w kwietniu dzieci z dziewięciu krajów, w tym z Polski, do udziału w kampanii #KidsTalkFuture. W jej ramach nasi najmłodsi odpowiedzieli na pytanie, jak według nich powinna wyglądać szczęśliwa przyszłość. Wśród udostępnionych w social mediach filmów z wypowiedziami dzieci wybrano te najciekawsze i najbardziej kreatywne. Zostaną one wyemitowane 1 czerwca, w Dniu Dziecka, przez Euronews – jedną z największych stacji telewizyjnych na świecie.

Innowacyjna platforma do nauki języka angielskiego Novakid łączy nowe technologie z praktycznym, angażującym nauczaniem w formie quizów, gier i konwersacji, które prowadzą native speakerzy. Szkoła często zachęca dzieci do udziału w kreatywnych konkursach i zabawach, które łączą małych uczniów na całym świecie. Tym razem Novakid zrealizowała międzynarodową kampanię #KidsTalkFuture, w której dzieci z dziewięciu krajów – Polski, Rosji, Włoch, Hiszpanii, Niemiec, Francji, Turcji, Arabii Saudyjskiej i Izraela – mogły podzielić się wizją swojej wymarzonej przyszłości.
Z okazji Dnia Dziecka najmłodsi zostali zaproszeni do opowiedzenia, czym jest szczęśliwa przyszłość dla nich i dla całej planety. Choć zazwyczaj to dorośli przekazują wiedzę młodszym pokoleniom, tym razem to dzieci podzielą się swoją perspektywą i przemyśleniami dotyczącymi przyszłości, którą to przecież oni będą budować i kształtować.
Max AzarovDostaliśmy wiele zgłoszeń od dzieci z różnych krajów. Wszystkich z przyjemnością wysłuchaliśmy i bardzo dziękujemy za takie zaangażowanie. Co ciekawe, dzieci z całego świata zwracały uwagę na podobne zagadnienia. Szczęśliwa przyszłość to według wielu z nich pokój, dostatek, nowoczesny transport ułatwiający ekologiczne podróżowanie i brak zanieczyszczeń środowiska. Teraz pora na nas, dorosłych, byśmy wyciągnęli wnioski i stworzyli taki świat, w którym nasze pociechy będą jeszcze szczęśliwsze. To w końcu od dzieci zależy przyszłość nas wszystkich.
Max Azarov, CEO Novakid
Wśród filmów publikowanych w serwisach społecznościowych, oznaczonych hasztagami kampanii, specjalne jury wyłoniło najbardziej kreatywne i oryginalne wypowiedzi. Zostaną one wyemitowane przez Euronews, jedną z największych stacji telewizyjnych na świecie. Dzieci, dzielące się swoją wizją przyszłości z dorosłymi, możemy oglądać 1 czerwca w kilku blokach godzinowych: o 04:53, 07:50, 15:09, 18:08, lub o 20:53.
Szczególowe informacje o akcji znajdują się na stronie: https://new.novakid.pl/kidstalkfuture.

Źródło: Novakid

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najlepszy prezent na Dzień Dziecka – pomóc mu zrozumieć dane

dzień dziecka

Z okazji przypadającego jutro Dnia Dziecka warto pomyśleć o prezencie, który pomoże mu rozwijać umiejętności cyfrowe. Pokolenie „data native” potrzebuje wiedzy, jak odnaleźć się w świecie, którym rządzą dane. SAS udostępnia darmowe zasoby edukacyjne pozwalające zrozumieć, jaki wpływ mają dane na naszą rzeczywistość. Uczestnicy nowego kursu e-learningowego „Data Literacy Essentials” dowiedzą się, jak lokalizować przydatne dane, przetwarzać je, odkrywać zawarte w nich informacje, podejmować decyzje na ich podstawie oraz prezentować otrzymane wyniki.

Według IDC w tym roku ilość danych na świecie sięgnie ponad 60 zettabajtów. Generujemy je, korzystając z mediów społecznościowych, serwisów car-sharingowych, platform do dostarczania posiłków lub urządzeń ubieralnych i mobilnych. Jednocześnie, codziennie przetwarzamy ogromną ilość newsów. Niektóre z nich są prawdziwe, jednak inne to tzw. fakenewsy lub treści nieobiektywne i wprowadzające w błąd. To sprawia, że walka z dezinformacją staje się jednym z głównych wyzwań obecnych czasów, a właściwe interpretowanie danych kluczową umiejętnością.

Uczestnicy organizowanych przez SAS kursów Data Literacy Essentials uczą się m.in. jak pracować z danymi w sposób etyczny. Dedykowane zajęcia przygotowane są między innymi dla uczniów i studentów. Określone poglądy wpływają na sposób prezentacji danych, przez co tezy wysuwane na podstawie zebranych informacji mogą być stronnicze. Eksperci SAS uczą młodych użytkowników sieci, aby być wyczulonym na takie sytuacje.

Dzięki potędze danych łatwiej jest zrozumieć otaczający nas świat. Poprzez analizę zawartej w nich wiedzy jesteśmy w stanie czynić dobro i rozwiązywać liczne problemy. W społeczeństwie, w którym każdy jest podłączony do sieci, umiejętność wykorzystywania danych jest kluczowa, nie tylko dla specjalistów data science.

Jim Goodnight, CEO w SAS

Chcąc wspierać rozwój kompetencji analitycznych wśród dzieci i młodzieży, SAS udostępnia m.in.: 

  • Darmowe narzędzie DataFly dla uczniów i nauczycieli, pozwalające szybko zbierać i odkrywać dane w czasie rzeczywistym.
  • CodeSnaps, środowisko do wspólnej nauki kodowania. Uczniowie tworzą program korzystając z kolorowych klocków, do których przypisana jest konkretna komenda. Następnie skanują je za pomocą aplikacji i z poziomu iPada sterują robotem, takim jak Sphero, SPRK, SPRK+ czy Ollie.
  • Materiały edukacyjne przygotowane wspólnie z organizacją News Literacy Project, która uczy krytycznego podejścia do informacji pojawiających się w mediach.

Pokolenie data native

Przedstawiciele pokolenia Z, którzy obecnie wchodzą na rynek pracy, nazywani są również „pokoleniem internetowym”. Zdaniem ekspertów SAS, osoby urodzone w połowie lat 90-tych cechuje również naturalna zdolność do konsumpcji danych, czyniąc z nich tak zwanych „data natives”. Wyszukiwanie informacji w sieci, korzystanie z nowych aplikacji i rozwiązań jest dla tej grupy czymś naturalnym. Świat, w którym miernikiem popularności jest liczba polubień w serwisach społecznościowych, a wyznacznikiem zdrowego trybu życia jest liczba kroków, opiera się właśnie na danych. Niestety nie każdy posiada umiejętność ich trafnego interpretowania. Edukowanie dzieci i młodzieży już na etapie szkolnym, pomoże im w przyszłości stać się świadomymi odbiorcami informacji.


Źródło: SAS

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF