...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Tulipany nie wystarczą

dzień kobiet

Dzień Kobiet stał się kontrowersyjnym tematem na całym świecie, ponieważ działaczki na rzecz praw kobiet domagają się rzeczywistych praw zamiast kwiatów. Neticle, firma zajmująca się analizą mediów i tekstu, przestudiowała, jaki był oddźwięk tego wyjątkowego dnia w polskiej sieci.

dzień kobiet
Źródło: Neticle.com

Tematyka Dnia Kobiet pojawiła się w 90 tys. publicznych postach i komentarzach od 1 lutego do połowy marca br. Prawie jedna trzecia z nich, czyli 28 tys. wzmianek, została oczywiście zamieszczona 8 marca, w tygodniu poprzedzającym wzmianek pojawiło się 35 tys., a w trzy dni po – 10 tysięcy.

Zdecydowana większość wzmianek, bo aż 78,5% pochodziła z Facebooka, 10% zaś stanowiły tweety.

dzień kobiet wykres

Reszta wzmianek była niemniej nadal znacząca, szczególnie pod względem liczby wywołanych interakcji (co oznacza polubienia/reakcje, komentarze, wyświetlenia filmów wideo i udostępnienia), tutaj bezapelacyjnie prowadził Youtube i TikTok. Najbardziej angażującym wideo na Tiktoku była piosenka muzyka hiphopowego Pawella Witta, wychwalająca kobiety przy tej specjalnej okazji. Trzy filmy z największą liczbą interakcji na YouTube znacznie się od siebie różnią. Jeden z nich to krótkometrażowa komedia smiechawyTV, kolejny to zabawny filmik FIT LOVERS o otwarciu domowej restauracji, trzecim zaś był vlog z protestów, które miały miejsce w Dzień Kobiet w Warszawie, nagrany przez yellowbox.

Dzień Kobiet bez kompromisów?

Tysiące postów i komentarzy dotyczyło protestów organizowanych przez Strajk Kobiet w całym kraju, zwłaszcza w Warszawie i Wrocławiu, pod hasłem „Dzień Kobiet bez kompromisów”. W obu miastach rozmieszczono siły policyjne. W Warszawie było więcej policjantów niż demonstrantów, natomiast we Wrocławiu przeciwko protestującym używano gazu. Lokalni politycy opozycji domagają się teraz dymisji komendanta miejskiej policji Macieja Januszkiewicza i naczelnika Wydziału Prewencji Pawła Adamczaka.

Najczęściej udostępnianym postem z 90 tysięcy, był ten Wadima Tyszkiewicza, który porównał działania policji przeciwko garstce kobiet protestujących w Warszawie do tych przeciwko 2 tysiącom uczestniczących w zamieszkach kibiców. Drugi również dotyczył protestu, a trzeci był zabawnym tweetem na temat alternatywnych prezentów.

dzień kobiet wykres 2
Posty dotyczące protestów okupywały pierwsze miejsca na liście najczęściej udostępnianych treści

Liderzy Strajku Kobiet przygotowali ustawę, która zapewnia prawo do bezpiecznego przerywania ciąży do 12 tygodnia, a w szczególnych przypadkach także później, wprowadzenie jednolitych procedur dla osób, które chcą dokonać aborcji, a także regulacje dotyczące „klauzuli sumienia ”(zgodnie z którą lekarz może powstrzymać się od wykonywania świadczeń zdrowotnych niezgodnych z jego sumieniem). Jednak w niektórych artykułach zauważono, że frekwencja na demonstracjach Strajku Kobiet okazała się znacznie niższa niż na poprzednich, skłonność do protestów wydaje się słabnąć. Nie słabnie natomiast zainteresowanie tematem w sieci: na przykład to video na żywo z Facebooka było trzecią najczęściej komentowanym z 90 tysięcy postów.

Uroczystość i prezenty wciąż wygrywają z protestami

Pomimo protestów nastroje wzmianek były w większości dobre: ​​prawie 30% z nich miało wydźwięk pozytywny, podczas gdy tylko 5,5% negatywny. Tematem numer jeden były prezenty, było też wiele postów gratulujących kobietom z okazji ich święta. Na liście najbardziej angażujących tematów uplasowały się konkursy z nagrodami, wygrać można było torebki i kosmetyki.

Tabela kluczowych tematów przedstawia kilka tych związanych z konkursami, jak niespodzianka i nagroda. „Pomysł” pojawia się na liście z dwóch powodów: pojawiło się wiele postów firm mówiących o idealnych pomysłach na prezent, ale również i dyskusje na temat samej koncepcji Dnia Kobiet i tematyki gender, a także rozbicie szklanego sufitu. „Koncert” również należał do kluczowych pojęć, ponieważ z okazji Dnia Kobiet odbyło się ich wiele i okazały się one bardzo popularne.

Dzień kobiet wykres 3
Prezenty I nagrody do wygrania nadal na szczycie listy top tematów

Podsumowując, podczas gdy większość internetu wydawała się obchodzić Dzień Kobiet w tradycyjny sposób, organizując koncerty, kupując kwiaty i prezenty, niemała mniejszość starała się również zwrócić uwagę na kwestie praw kobiet i podwójne standardy. Tylko czas pokaże, czy te dwa podejścia mogą współistnieć w dłuższej perspektywie.

Zsófia od 10 lat pracuje jako dziennikarz, blogger, copywriter oraz account manager w obszarze komunikacji i marketingu. Jest autorką wielu publikacji w takich branżach jak turystyka, telekomunikacja, bankowość a nawet budownictwo. Pomimo wykształcenia socjologicznego i kilku projektów z tym związanych w okresie studiów, przez ostatnie dwa lata związana była z jednym z największych węgierskich banków gdzie pracowała jako Data Miner/Text Analyst. Aktualnie wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie w Neticle, gdzie zajmuje się analizami mediów.

Zsófia Antal

Columbus ufundował żeńskiej kadrze badania profilaktyczne

Zbadaj się na zdrowie

Nie goździki, nie pończochy, także nie czekoladki. Z okazji Dnia Kobiet Columbus Energy S.A., spółka działająca w branży fotowoltaiki, obdarowała żeńską część kadry zestawem pobraniowym do cytologii płynnej LBC. Zestaw pozwala na wykrycie wczesnego stadium raka szyjki macicy. Firma Columbus jest partnerem 11. edycji konkursu Brief.pl na 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.

Jedną z głównych wartości Columbus Energy, wpisaną w DNA firmy, jest #troska – o pracowników, klientów, społeczności lokalne, a także o środowisko naturalne. Spółka troszczy się swoich pracowników na różnych płaszczyznach: poprzez edukację, przyjazne środowisko pracy, opiekę medyczną, a także różnego rodzaju inicjatywy wewnętrzne, mające na celu integrację i wzajemnie wsparcie.

Z inicjatywy działu HR Columbus, w ramach tegorocznego święta kobiet, firma zorganizowała akcję „Zbadaj się na zdrowie”, która ma na celu profilaktykę raka szyjki macicy oraz podniesienie świadomości wśród pracowników na temat tego, jak ważną rolę odgrywają badania ginekologiczne.

Kwiaty na Dzień Kobiet są docenieniem piękna, rajstopy odzwierciedleniem nieuzasadnionej niczym tradycji, że kobiety lubią praktyczne prezenty. Tegoroczny podarunek dla Columbusowych kobiet był wyrazem ogromnej #troski o nasze zdrowie. Jako zdrowe kobiety, będziemy mogły nadal doświadczać piękna kwiatów i ciepła rajstop.

  Natalia Marciniec, Dyrektor HR w Columbus Energy S.A.

Każda z niespełna 500 pań pracujących w Spółce otrzymała zestaw do przeprowadzenia badania metodą cytologii płynnej LBC, która jest niezwykle skuteczna w wykrywaniu nawet bardzo wczesnych zmian nowotworowych szyjki macicy i dużo bardziej dokładna od konwencjonalnego badania.

Naszą intencją było zainspirowanie pań, ale też umożliwienie im bezpłatnego, szczegółowego badania, które daje niezbędną wiedzę do tego, żeby właściwie o siebie zadbać. Wiedza, również o stanie własnego zdrowia, jest ogromną wartością. Dlatego zachęcamy i dajemy narzędzia, aby tę wiedzę pozyskać.

  Natalia Marciniec, Dyrektor HR w Columbus Energy S.A.

W celu promocji akcji wśród żeńskiej kadry Columbusa został przygotowany materiał wideo, który firma rozesłała mailowo do wszystkich pracowników w Dniu Kobiet. W filmie wystąpili dyrektorzy poszczególnych działów organizacji, którzy zadedykowali akcję pracownicom swoich zespołów i wyjaśnili dlaczego ważne są badania profilaktyczne, a cały przekaz wzmocnił Prezes Columbus – Dawid Zieliński.


Źródło: Columbus energy

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zainspiruj się wyjątkową historią!

Be The Change

Sieć Przedsiębiorczych Kobiet już od ośmiu lat pomaga kobietom być sprawczymi i niezależnymi finansowo. Fundacja kierowana przez Dorotę Czekaj wspiera przedsiębiorczość kobiet poprzez rozwijanie kobiecej społeczności zawodowej, mentoring, inicjowanie programów akceleracyjnych i biznesowych oraz popularyzowanie kobiecych sieci anielic biznesu. Dlatego właśnie Dzień Kobiet jest szczególnie ważny dla tej społeczności przedsiębiorczyń i z tej okazji Sieć po raz kolejny zaprasza na wieczór Be the Change. Sieć Przedsiębiorczych Kobiet jest Partnerem 11. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Dzień wzruszających historii

9 marca we wtorek o godzinie 18:00 będzie można wysłuchać niezwykłych historii o tym, jak zmiany wpływają na nasze życie i jak mimo trudności mogą uskrzydlać i dawać siłę do działania. To okazja, aby usłyszeć opowieści kobiet, które nadały swojemu życiu nowy kierunek dzięki odważnym wyborom i odmieniły swój biznes, rodzinę czy edukację obracając swoje życie o 180 stopni.

Zanim dołączyłam do Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, uczestniczyłam w Be the change jako słuchaczka i nie mogłam uwierzyć, jak historie bohaterek wywołują u mnie tak silne emocje. Dzięki temu jako organizatorka cieszę się, że uczestniczki mają okazję poznać inne kobiety, będące na podobnym etapie w życiu, zainspirować się ich opowieściami i poczuć te wyjątkowe emocje.

Justyna Bobko, organizatorka wydarzenia Be the change

Poznaj wyjątkowe historie

Bohaterkami spotkania będą Zofia Szawernowska, zawodniczka brazylijskiego Jiu Jitsu, mistrzyni świata i Europy w grapplingu, psycholożka sportu i trenerka personalna. Drugą bohaterką Be the change będzie Patrycja Strzelecka, współzałożycielka CashDirector, spółki z branży Fintech, oferującej system księgowości on-line zintegrowany z bankiem oraz Mentorka Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, która na co dzień wspiera początkujące biznesmenki dzieląc się z nimi swoim wieloletnim doświadczeniem.

Od lat widzimy, że zmiana nieustannie towarzyszy kobietom. Śmiemy nawet twierdzić, że jest to jedyny stały element życia. Zainspirowane wieloma historiami kobiet z Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, ich punktami zwrotnymi, od kilku lat prezentujemy je w trakcie sesji Be the change. Poprzez te historie chcemy inspirować, pokazywać, że zmiany mogą być dobre. Dzielenie się doświadczeniami, emocjami, buduje relacje, wyzwala potencjał ukryty w słuchaczach. Przed nami już 29 sesja, w czasie której poznacie magiczną siłę Zofii Szawernowskiej i Patrycji Strzeleckiej. Zapraszam serdecznie 9 marca, do zobaczenia!

Magdalena Jeżyńska, organizatorka wydarzenia Be the change

Rozmowy kluczem sukcesu Sieci Przedsiębiorczych Kobiet

Tradycyjnie po spotkaniu odbędzie się networking, w czasie którego wszystkie zapisane wcześniej uczestniczki będą miały możliwość poznać się, porozmawiać, zainspirować, zmotywować do działania i nawiązać współpracę. Aby dołączyć do wydarzenia, wystarczy wypełnić formularz na https://app.evenea.pl/event/29bethechange, podać podstawowe informacje tj. Imię, nazwisko i adres mailowy i poczekać na maila z linkiem do spotkania.

Odpowiedź na pandemiczny smutek

Szczególnie teraz, kiedy po roku pandemii brakuje nam możliwości poznawania nowych ludzi, a spotkania biznesowe czy networkingowe są całkowicie odwołane, historie takie jak Be the change są bardzo potrzebne. Poznanie wyjątkowych bohaterek i ich losów pokazuje, że każda sytuacja może prowadzić do pozytywnego zakończenia, a słuchaczkom może dać motywację do działania, nadzieję na lepszą przyszłość a ostatnia część wydarzenia nawet nowe możliwości biznesowe.

Zobacz plan spotkania:

godz. 18.00 – przywitanie gości przez Dorotę Czekaj, prezeskę SPK
godz. 18.00 – 19.00 – sesja Be the change #29
godz. 19.00 – 20.00 – networking online, zakończenie

Dołącz do Sieci Przedsiębiorczych Kobiet!


Źródło: Sieć Przedsiębiorczych Kobiet 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kobieta – klucz do marketingu?

8 marca to z pozoru idealna okazja dla marketerów w celu dotarcia do kobiet i postawienia ich w świetle reflektorów. Zastanówmy się jednak: czy zaplanowanie działań na dzień, w którym płeć żeńska jest bombardowana z każdej strony prokobiecymi reklamami, promocjami i kampaniami społecznymi, jest dobrym pomysłem na wyróżnienie się na tle konkurencji czy też zdobycie rozgłosu w jakiejś sprawie?

Przeanalizujmy tą kwestię pod paroma względami.

OLX „Bez jaj”

W 2020 roku OLX wypuścił bardzo ciekawą kampanię na temat nierówności kobiet pod względem wynagrodzeń w Polsce. Jak podają bohaterki reklamy: „Zarabiamy w Polsce ok. 18,5% mniej od mężczyzn. To tak, jakbyśmy pracowały za darmo przez 68 dni w roku, czyli do dzisiaj, do 8 marca. I jak się z tym czujecie w Dzień Kobiet?”. Kampania „Bez jaj” pomimo, że ujrzała światło dzienne akurat w święto płci żeńskiej, nawiązuje do niego wyłącznie poprzez podkreślenie realnej sytuacji, jaka ma miejsce w Polsce. W ten sposób OLX w ciekawy sposób wykorzystał 8 marca zwracając uwagę na problem, z jakiego większość z kobiet mogła sobie w ogóle nie zdawać sprawy. Dzień Kobiet w tym przypadku był jednym z elementów kampanii, a nie jej głównym powodem.

Avon „Niech Cię usłyszą”

Nowa kampania powstała jako część strategii „Watch Me Now” prowadzonej przez markę Avon. Jej celem jest zachęcenie kobiet do dzielenia się swoimi historiami, które mogłyby zainspirować innych do działania. Akcja #MeToo pokazała, że właśnie jeden głos może mieć ogromne znaczenie i zapoczątkować globalne zmiany w tematach, o których się nie mówi.

Avon w tym przypadku porusza problem pewności siebie. Motywuje, wspiera i daje poczucie Girl Power wszystkim kobietom, a także możliwość zabrania głosu i przyczynienia się do zmian na lepsze jutro. Na dodatek każda historia to 1 dolar przekazany na prokobiece cele społeczne.

Kampania ruszyła na tyle wcześnie, że nie została przyćmiona przez inne działania komunikacyjne.

GaleriaMarek.pl „tydzień kobiet”

Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że z okazji pewnych świąt i wydarzeń, możemy liczyć na symboliczne rabaty od ulubionych marek. Zwykle jednak taka promocja ogranicza się wyłącznie do jednego dnia lub ewentualnie weekendu. GaleriaMarek.pl wpadła natomiast na nieco inny pomysł. Promocje rozpoczęły się na tydzień przed Dniem Kobiet, dając swoim klientom możliwość skorzystania z rabatów dla poszczególnych marek z dużo większym wyprzedzeniem. Dlaczego był to dobry pomysł? Klienci, mogąc dokonać zakupów przed „Dniem Ostatecznym”, są bardziej skłonni do wydawania pieniędzy przez cały tydzień w jednym miejscu niż tego samego dnia, szukając ofert u różnych dostawców.

Chcemy czegoś więcej

Współcześni konsumenci, a przede wszystkim kobiety, oczekują wartości dodanej od komunikacji, która jest do nich skierowana. Obecnie promocje z okazji jakiegoś święta nie są niczym szczególnym, a raczej czymś oczekiwanym i wymaganym. Badania Boston Consulting Group pokazują, że kobiety odpowiadają za ponad 80% decyzji zakupowych. Właśnie dlatego wszelkie kampanie kierowane do nich, nie powinny być czymś „okazjonalnym”; taka komunikacja powinna być prowadzona długoterminowo.

Zauważ, że wiele marek w swoich kampaniach stara się w odpowiedni sposób dotrzeć do swojej grupy docelowej. W przypadku kobiet możemy się spotkać z działaniami opartymi o femvertising, czyli nurt poruszający takie tematy, jak: body positiving, równość płci, obalanie stereotypów, a także siłę kobiet, tzw. „woman empowerment”.

Weźmy dla przykładu markę H&M, która posiada w swojej ofercie zarówno odzież damską, jak i męską, a także dziecięcą. Ich kampanie, pomimo że są skierowane do różnych grup docelowych, są przy tym odpowiednio dostosowane pod względem treści. W 2016 roku H&M wypuścił kampanię „She’s a Lady”, promującą nową kolekcję jesienną dla kobiet, a jednocześnie obalającą stereotypy życia codziennego. W 2019 roku marka zaprezentowała nową kampanię strojów kąpielowych na lato, w której postawiła na #bodypositive. Na zdjęciach mogliśmy dostrzec modelki o różnych typach sylwetki, a także w ich naturalnym wydaniu – bez obróbki Photoshopa. Można nawet zauważyć, że w ostatnim czasie marka rozszerzyła swoją ofertę o H&M+, wprowadzając modele dla osób +size.

Jaki jest wniosek? Wykorzystanie femvertisingu w działaniach komunikacyjnych marki przekłada się na budowanie wizerunku marki przyjaznej kobietom. Zauważ, że taka komunikacja nie jest jednorazową akcją, ale ciągłym procesem, podczas którego marka zdobywa szacunek płci pięknej. W ten sposób firma traktuje Dzień Kobiet jako dodatek do swojej prokobiecej komunikacji, a nie jako jej główny element.

Kobieta to Twój target

Jak już wspomniałam, kobiety odpowiadają za większość decyzji zakupowych. Marka Old Spice w swojej reklamie idealnie wykorzystała ten fakt.  Chcąc wypromować produkt dla mężczyzn, Isaiah Mustafa, zwraca się do kobiet jako decydentek w sprawie męskich kosmetyków. Określając siebie jako „The Man Your Man Could Smell Like”, sugeruje, że dzięki użyciu produktu marki Old Spice przez swojego partnera, będą mogły poczuć się jak przy nim – bohaterze reklamy. Efekt? Spot ukazał się w 2010 roku, jednak liczba wyświetleń na youtube w dalszym ciągu rośnie, a pod filmem stale pojawiają się nowe komentarze.

Zauważ, że pomimo, że grupą docelową produktu są mężczyźni, komunikacja została skierowana do kobiet, które mogą mieć wpływ na decyzje zakupowe płci męskiej.

Woman remembers

Spójrzmy jeszcze na sytuację, która miała miejsce pod koniec 2020 roku. Żyjemy w czasach, kiedy konsumenci wymagają od marek objęcia konkretnego stanowiska w danym temacie. Jednak, pomimo, że sporo firm starało się nie wypowiadać w sprawie Strajku Kobiet i pozostać neutralne pod tym względem, czerwone błyskawice zalały nasze media społecznościowe zarówno przez konta osobiste, jak i biznesowe. Należy zauważyć, że mimo, że znak stał się popularnym chwytem marketingowym i okazją do podkręcenia sprzedaży, większość marek potraktowała go raczej jako symbol niezależności, wsparcia i wolności słowa, co dodawało i w dalszym ciągu dodaje otuchy kobietom w walce z systemem.

Tematy polityczne nie należą jednak do najłatwiejszych i często budzą kontrowersję. Właśnie dlatego marki, które poparły Strajk Kobiet z pewnością zyskały przychylność wielu konsumentek, co może mieć znaczący wpływ na dalsze „obserwowanie” marki.

 

Jak zatem przyciągnąć uwagę kobiet?

  1. Nie prowadź działań prokobiecych wyłącznie w okolicach 8 marca – możesz zginąć w tłumie. Jeżeli zależy Ci natomiast na osiągnięciu szybkich efektów w stosunkowo krótkim czasie, zacznij z wyprzedzeniem – przynajmniej na tydzień przed Dniem Kobiet.
  2. Poruszaj problemy społeczne dotyczące kobiet – one zawsze walczyły i zawsze będą walczyć o swoje prawa. Dlatego warto o tym mówić głośno.
  3. Nie kieruj się stereotypami – kobiety chcą je obalać. Pink is not always the new black.
  4. Bądź odważny/odważna w swoich działaniach marketingowych – to nie czas na chowanie głowy w piasek, obecnie nie ma tematów tabu.

 

Jak widzisz, kobieta ma obecnie ogromne znaczenie w świecie marketingu. Warto jednak zadbać o odpowiednią komunikację, która będzie do nich skierowana. Jak możesz tego dokonać? Obserwuj – sytuację, trendy, zachowania. Wszystko może mieć wpływ na Twoje działania i Twój sukces. Powodzenia!

 

Cyrek Events to agencja eventowa, która powstała by łączyć dwie rzeczywistości: offline i online, zamiłowanie do nowych technologii i miłość do eventów. Wiemy, że coraz trudniej zaskoczyć czymś uczestników, dlatego uważnie śledzimy, (a czasem wyprzedzamy!) bieżące trendy, aby zapewnić naszym klientom niepowtarzalne doznania i efekt WOW! cyrekevents.com

Cyrek Events

Dla kobiet KOLOR samochodu NIE JEST WAŻNY. Sprawdź czym się kierują wybierając auto [BADANIE]

Kobieta samochód

Kolor jest zupełnie nieistotnym kryterium dla kobiety, która poszukuje nowego samochodu. Najważniejsze są … pieniądze – wynika z badania przeprowadzonego przez platformę Carsmile. Panie lubią podróżować wygodnie, bo aż 8 na 10 najbardziej poszukiwanych przez nie modeli w 2020 roku to SUVy i crossovery. Najpopularniejszy rozwiązaniem finansowym jest wśród kobiet wynajem, a najmniej popularnym – leasing. Carsmile jest laureatem 9. edycji konkursu na 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie organizowanym przez Brief.pl.

„Jeśli ktoś jeszcze uważa, że kobieta wybierając samochód patrzy w pierwszej kolejności na kolor, ten powinien natychmiast wyzbyć się tego typu poglądów. To stereotyp. Kobieta skupia się przede wszystkim na pieniądzach”. Tak można podsumować wyniki badania przeprowadzonego wśród użytkowników platformy Carsmile. Sondaż wskazuje, że kolor jest dla pań jednym z najbardziej nieistotnych czynników przy wyborze samochodu. Jeśli coś ma dla nich mniejsze znaczenie niż kolor, to tylko nagrody typu auto roku. W sumie preferencje kobiet nie różnią się istotnie od kryteriów, którymi kierują się mężczyźni wybierając auto dla siebie.

Budżet, bezawaryjność i bezpieczeństwo

Co jest dla pań najistotniejsze?

Miesięczny koszt to priorytet. Kobiety patrzą na samochód pragmatycznie. Traktują go jako środek transportu, który umożliwia realizację codziennych aktywności. Auto musi mieścić się w założonym budżecie, również jeśli chodzi o koszt paliwa. Musi być bezawaryjne i bezpieczne. Nie ma znaczenia, jaka to marka czy model.

Michał Knitter, wiceprezes Carsmile

Kobiecy wybór samochodu
Jak interpretować wyniki? 100% oznacza, że wszyscy ankietowani uznali dany czynnik za bardzo ważny; -100% oznacza, że wszyscy badani uznali dany czynnik za nieważny ; Źródło: Carsmile

Kobiety chętnie korzystają z wynajmu, a rzadko z leasingu

Badanie, mające formę ankiety internetowej, przeprowadzono wśród użytkowników platformy Carsmile na przełomie czerwca i lipca ub.r. Większość kobiet, które wzięły w nim udział (51%), zadeklarowało, że wykorzystują samochód do celów prywatnych. Najpopularniejszym rozwiązaniem finansowym, z jakiego skorzystały panie wybierając ostatnio samochód był wynajem (42%), a najmniej popularnym – leasing (16%). Odpowiednio 23% i 19% badanych zadeklarowało zakup auta za gotówkę i na kredyt.

Panie kochają crossovery

Z okazji Dnia Kobiet, analitycy Carsmile sprawdzili także, jakich samochodów kobiety najczęściej poszukują. Wytypowali 10 modeli, które były najczęściej oglądane przez użytkowników płci pięknej (liczba odsłon) w 2020 roku. Najważniejszy wniosek z tego zestawienia jest następujący: kobiety kochają SUVy i crossovery. Dlaczego? Bo są wygodne i jednocześnie modne, dają poczucie większego bezpieczeństwa, zwiększają widoczność na drodze. Mają też atrakcyjna cenę. W sumie aż 8 na 10 najbardziej poszukiwanych modeli przez kobiety korzystające z platformy Carsmile to SUVy i crossovery. W zestawieniu pojawił się tylko jeden hatchback i jeden sedan. Panie najczęściej oglądały w 2020 roku Hyundaia Tucsona. Na drugim miejscu znalazła się Toyota C-HR, a na trzecim – Dacia Duster.

Top 10 marek samochodów dla kobiet
Źródło: Carsmile

Źródło: Carsmile

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

O kobiecych marzeniach i potrzebach [BADANIE]

Kobiety

Zdaniem 83% respondentów badania serwisu Prezentmarzeń kobiety lubią być zaskakiwane niestandardowymi upominkami z okazji ich święta. Jeśli otrzymałyby w prezencie voucher na realizację rozrywki, to 46% zdecydowałoby się na przyjemność z kategorii relaks i uroda, 27% na rozrywki kreatywne, na przykład lekcję tańca, a 14% spróbowałoby sportów ekstremalnych. Jak obecnie postrzegamy Dzień Kobiet? Jakie są współczesne kobiety? Czy istnieje podział na damskie i męskie rozrywki? W jakiej kwocie wypada kupić upominek na Dzień Kobiet? – sprawdził serwis Prezentmarzeń.

Zdaniem 57% zapytanych Polaków 8 marca to dzień doceniania roli kobiet. Według 18% to święto postrzegane stereotypowo, bo kojarzy nam się staromodnie. Mimo to, aż 83% respondentów badania twierdzi, że Dzień Kobiet składnia do refleksji na temat współczesnych kobiet. W dzisiejszych czasach, zdaniem 41%, kobiety są przebojowe, silne i niezależne oraz jak twierdzi także 41%: szalone i chętne przygód. W opinii 12% zapytanych Polaków są spokojne, opiekuńcze i empatyczne.

Na pytanie „Czy istnieje podział na damskie i męskie rozrywki?”67% uważa, że nie, z czego 43% respondentów podkreśla, że współczesne kobiety są aktywne i odważne, a 24% akcentuje, że współczesne kobiety skaczą ze spadochronem i jeżdżą w rajdach. W opinii 27% kobiety wolą spokojniejsze rozrywki niż mężczyźni. Tylko 6% sądzi, że kobiety zastanawiają się ciągle czy coś im wypada zrobić.

Zdaniem 29% Polaków zapytanych przez serwis Prezentmarzeń, współczesne kobiety najchętniej spędzają czas wolny relaksując się, na przykład w salonie SPA lub u kosmetyczki, według 27% – przede wszystkim uprawiając sport, a wedle 24% w mediach społecznościowych. Mając do wyboru listę przyjemności, w pierwszej kolejności wybrałyby masaż relaksacyjny – 42% odpowiedzi, indywidualną sesję zdjęciową – 17% odpowiedzi, naukę makijażu – 13% odpowiedzi, lekcję tańca – 10% odpowiedzi, skok ze spadochronem lub na bungee – 9% odpowiedzi. Na dalszych pozycjach znalazły się porady stylisty, niestandardowe warsztaty kulinarne oraz przejażdżka luksusowym samochodem.

Na Dzień Kobiet oprócz wręczenia kwiatka, jak potwierdziły wyniki naszego badania, Polki lubią być pozytywnie zaskakiwane niestandardowymi upominkami, jeśli pozwalają im zdobyć nowe doświadczenia lub są związane z możliwością relaksu. Dlatego prezenty w formie przeżyć zyskują coraz większą sympatię Polek, a panom pozwalają wykazać się kreatywnością.

  Grzegorz Rożalski, serwis Prezentmarzeń

Zdaniem co drugiego respondenta upominek z okazji Dnia Kobiet wypada kupić w cenie od 100 do 300 zł. Według co trzeciego wystarczy kwota na poziomie 50-100 zł.Współczesne kobiety oczekują nie tylko docenienia w dniu ich święta, ale także na co dzień. Dla pań liczy się przede wszystkim wsparcie i partnerstwo – 34% odpowiedzi, docenienie ich wysiłków i odciążenie – 34%, pomoc i wyręczenie w niektórych obowiązkach – 18% oraz traktowanie na równi z mężczyznami – 14% odpowiedzi.

Najbardziej irytuje Polki postrzeganie ich w kontekście: baby za kierownicą, czyli gorszego kierowcy – 23% odpowiedzi, kury domowej 24% odpowiedzi, uważania, że kobiety są emocjonalne, a mężczyźni racjonalni – 22% odpowiedzi czy traktowania jak matki Polki – 21% odpowiedzi. Według 7% denerwujący jest także stereotyp, iż kobiety nie znają się na technologiach, jak również, że sporty ekstremalne nie są dla kobiet. Panie wyrażają swoją niechęć do postrzegania ich stereotypowo przede wszystkim manifestując na ulicach i w mediach społecznościowych oraz prowadząc blogi – jak twierdzi łącznie 79% respondentów. Zdaniem 11% wykonują zawody, które są postrzegane jako męskie, a według 10% podkreślają swój sprzeciw wobec postrzegania ich stereotypowo uprawiając sporty ekstremalne.

Dla co drugiej kobiety wsparciem jest przyjaciółka, dla 18% siostra, dla 16% partner, a dla 15% mama. Jak pokazały wyniki badania serwisu Prezentmarzeń, wśród kluczowych zmian, jakich chciałyby kobiety, na pierwszym miejscu jest zadbanie o swoje prawa i potrzeby – 36% odpowiedzi, wygospodarowanie czasu dla siebie – 23% oraz znalezienie równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym – 21% odpowiedzi.

*Badanie sondażowe „Z jakimi stereotypami mierzą się współczesne kobiety” została zrealizowana przez serwis Prezentmarzeń na próbie 501 respondentów w formie ankiety online w lutym 2021.


Źródło: Prezentmarzeń

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Portrety audio niezwykłych Polek. Już w Storytel!

Każda z nich była inna – czasem szokowały, czasem budziły podziw. Zawsze inspirowały. Siedem kobiet, siedem niezwykłych Polek, o których nie zawsze pamiętamy, i siedem dobrze znanych ambasadorek, przypominających ich historie. Posłuchajcie niezwykłych portretów audio, przygotowanych przez Storytel na Dzień Kobiet.

W siedmiu odcinkach serialu audio usłyszymy historie siedmiu niezwykłych Polek. Począwszy od 6 marca, co tydzień w aplikacji Storytel publikowane będą kolejne portrety audio kobiet, które zmieniały polską rzeczywistość. Projekt jest efektem połączenia zamiłowania do dawnych historii i opowieści o życiach kobiet pisarki Weroniki Wierzchowskiej oraz uczczenia przez dziennikarkę Monikę Frenkiel rocznicy przyznania praw wyborczych kobietom.

– Zaczęło się od Weroniki Wierzchowskiej, autorki m.in. serialu audio „Pani doktor”, opisującego losy pierwszej polskiej lekarki, Anny Tomaszewicz-Dobrskiej. Gdy przyszło do selekcjonowania bohaterki nowej produkcji, kolejnej wspaniałej Polki, w głowie Marcina Zwierzchowskiego, odpowiedzialnego za projekt Storytel Original, zrodził się pomysł, by wszystkie propozycje przekuć w serial non-fiction, gdzie każdy odcinek skupiałby się na jednej historycznej postaci. Z czasem do projektu dołączyła Monika Frenkiel, która w ramach uczczenia setnej rocznicy uzyskania przez Polki praw wyborczych opracowała sto biogramów wyjątkowych kobiet, które kształtowały historię naszego kraju. Wspólnie z ambasadorkami projektu, współczesnymi, niesamowitymi kobietami, które zgodziły się wcielić także w rolę lektorek, wybraliśmy siedem historii Polek, które nie są powszechnie znane, a nam wydały się niezwykle inspirując. Przygotowaliśmy serię „Portretów audio”, które w marcu i kwietniu będziemy publikować w formie audiobooków w naszej aplikacji. – mówi Jakub Barzak, marketing manager, Storytel Polska.

                                                    

W role lektorek w tym projekcie specjalnym Storytel wcieliły się znane i lubiane Polki, z różnych światów, zaangażowane w działania na rzecz praw kobiet i równości płci. Modelka Marta Dyks; dziennikarka i prezenterka telewizyjna Magda Mołek; Joanna Jędrzejczyk – utytułowana fighterka, była mistrzyni świata mieszanych sztuk walki organizacji UFC; Maria Sadowska – piosenkarka, a także scenarzystka i reżyserka filmowa; Aleksandra Domańska – aktorka młodego pokolenia; projektantka mody Gosia Baczyńska; i Marta Drożdż – redaktor naczelna polskiego wydania magazynu ”Elle”.  Każda ambasadorka przed nagraniem swojego audiobooka przeszła profesjonalny trening pod okiem doświadczonego lektora, Macieja Jabłońskiego.

Pierwsza historia, której bohaterką jest Narcyza Żmichowska, jest już dostępna na platformie Storytel. Lektorką tego odcinka jest Marta Dyks. Narcyza Żmichowska ceniła sobie wolność, była aktywna społecznie i jest uważana za prekursorkę feminizmu w Polsce. Cool kobieta, bezdzietna singielka, nosiła krótkie włosy, paliła papierosy i chodziła do Biblioteki Narodowej, która była zamknięta dla kobiet. Była powieściopisarką i poetką, zwracała szczególną uwagę na rolę kształcenia kobiet, czyli dawanie kobiecie wyboru i prawa do podejmowania świadomych decyzji dotyczących tego, jak ma wyglądać jej życie i rola w społeczeństwie. Narcyza Żmichowska żyła w XIX wieku, ale uważam, że podejmowana przez nią tematyka jest wciąż aktualna, dlatego cieszę się, że mogę przybliżyć jej historię w jednym z portretów audio wydanych przez Storytel. Uważam, że ten projekt dedykowany jest nie tylko kobietom, ale też mężczyznom. Bo świat zbudowany jest na dwóch płciach i bohaterki, których losy przypominamy, odegrały w naszej historii równie ważne role jak niejeden mężczyzna. Warto je poznać. – mówi Marta Dyks

 

 

O kim usłyszymy w projekcie Storytel?

Narcyza Żmichowska – powieściopisarka i prekursorka feminizmu w Polsce; Izabela Czartoryska – mecenaska sztuki i założycielka pierwszego muzeum w Polsce; Maria Kwaśniewska – medalistka olimpijska, brała czynny udział w ruchu oporu podczas II wojny światowej; Zofia Kielan-Jaworowska – paleontolożka, odkrywczyni nowego gatunku dinozaurów; Elżbieta Czyżewska – gwiazda filmowa lat 60.; Zofia Stryjeńska – najsłynniejsza artystka polskiego międzywojnia; Jadwiga Piłsudska – polska pilotka, córka Józefa Piłsudskiego.
Seria inspirujących historii, które warto poznać, powstała w ramach Storytel Original.
Wszystkie odcinki będą publikowane w aplikacji Storytel w marcu i kwietniu. Fragmenty audiobooków są już dostępne na dedykowanej stronie internetowej  www.portretyaudio.storytel.com, gdzie dowiemy się też więcej o bohaterkach historii i ambasadorkach projektu. Kampanię otwiera specjalna sesja zdjęciowa na łamach najnowszego, kwietniowego wydania magazynu „Elle”.
W ramach promocji projektu Storytel przygotował aż 30 dni darmowego dostępu do całej platformy z audiobookami i podcastami dla wszystkich, którzy skorzystają ze specjalnego formularza rejestracyjnego na www.storytel.pl/portretyaudio 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF