TikTok łączy pokolenia – mamy królują na platformie, nie tylko 26 maja!

@Mamaiwerka TikTok

Dzień Matki to jedno z ulubionych świąt w Polsce, które wzbudza ogromną ilość pozytywnych emocji. Ten dzień co roku hucznie obchodzony jest także na TikToku. Globalna platforma łączy pokolenia, zrzeszając młodych kreatorów oraz rodziców, którzy coraz chętniej dzielą się swoimi kreatywnymi treściami w aplikacji. Ubiegłoroczny hashtag #kochamymamy obejrzano już ponad 20 milionów razy. Z okazji tegorocznego święta TikTok dzieli się wizerunkami polskich mam korzystających z aplikacji i zaprasza do udziału w challeng’u #mamynatiktoku.

TikTok łączy pokolenia

Międzypokoleniowość na TikToku jest coraz bardziej widoczna. Duety matka-córka są niezwykle popularne w aplikacji. Pokazują, że współczesne mamy doskonale nadążają za nastoletnimi pociechami, czują się piękne, pewne siebie oraz nie boją się nowych wyzwań.

Z mamą od zawsze mam świetny kontakt i jest dla mnie prawdziwą przyjaciółką. Chciałyśmy pokazać młodym odbiorcom, że z rodzicami też można się dobrze bawić, dlatego stworzyłyśmy nasz profil na TikToku. Często słyszymy od osób w młodszym wieku, że ich mamy lubią oglądać nasz duet. Na profilu staramy się pokazać, że niezależnie od wieku można być sobą

Odkąd moja mama przegląda TikToka, lepiej się rozumiemy. Gdyby każdy rodzic poświęcił chwilę na poznanie tej platformy, na pewno łatwiej zrozumiałby swoje dziecko. Innym mamom w dniu ich święta życzymy, żeby pamiętały, że mają w sobie dużo siły, żeby zawsze czuły się młode i piękne, i żeby nie bały się być sobą.

Werka z duetu @mamaiwerka (ponad 1 milion obserwujących na TikToku!)

Matki i córki na TikToku chętnie dzielą się swoimi historiami, odpowiadają na trudne pytania związane z rodziną oraz akceptacją siebie. Młodsze dzieci także zapewniają zdrową dawkę śmiechu: są kopalnią kultowych tekstów i inspiracją do pokazania innym, że żyjąc z dorastającym dzieckiem, nie da się nudzić, co można zauważyć między innymi na profilu @korpo_matka (97 tysięcy obserwujących w aplikacji).

Mamy na TikToku

Globalna platforma TikTok to idealne miejsce do pokazania swojej kreatywności oraz podzielenia się niesamowitymi, inspirującymi historiami. W aplikacji pewne siebie kobiety epatują pozytywnym podejściem do życia i udowadniają, że każda mama może wyrazić swoją pomysłowość oraz przedstawić macierzyństwo na swój własny, unikalny sposób. Wiele z nich odnajduje małe radości w codziennym życiu oraz obowiązkach. Często oglądają treści video poświęcone domowym lifehackom, sprzątaniu (wyzwanie #cleantok poświęcone tej tematyce ma globalnie ponad 12 miliardów wyświetleń!) czy gotowaniu nieskomplikowanych, ale efektownych dań.

Mamy na TikToku chętnie występują również w rolach komediowych, w aplikacji zwanych „POV” (ang. point of view, czyli punkt widzenia), które biją rekordy popularności. Jedną ze znanych TikTokerek, która przełamuje wizerunek stereotypowej mamy, jest @mamanaobrotach (prawie milion fanów w aplikacji). Komediowe zacięcie oraz charakterystyczne posługiwanie się śląską gwarą zapewniło jej popularność i zaskarbiło serca wielu rówieśniczek.

TikTok na dzień Matki

Na 26 maja zespół TikTok Polska przygotował hashtag chellenge #mamynatiktoku, który zachęca mamy do pokazania się w aplikacji. Pod tym hashtagiem odnaleźć będzie można portrety polskich mam, które wykazują się siłą, poczuciem humoru i dzielą się swoją historią. Na dzień mamy TikTok zaplanował również transmisję live z wyjątkowymi gośćmi: @mamanaobrotach, @mamaiwerka, @korpo_matka oraz @zorganizowana_mama (24 tysiące obserwujących w aplikacji) – więcej szczegółów znaleźć można na platformie TikTok.


Źródło: TikTok

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Z okazji Dnia Matki Spotify prezentuje najczęściej słuchane mamy wokalistki

Dzień Matki Spotify

Dzień Matki to czas, w którym warto zwrócić uwagę na to, jak wiele siły i energii wymaga łączenie macierzyństwa z życiem zawodowym, pasjami oraz obowiązkami. W tym specjalnym dniu Spotify prezentuje listę najczęściej słuchanych przez Polaków artystek, które łączą wychowanie dzieci z karierą na globalną skalę.

Liderką rankingu została Sia, mama dwóch adoptowanych chłopców. Tuż za nią lokuje się Katy Perry, mama urodzonej pod koniec lata zeszłego roku Daisy Dove Bloom. Trzecie miejsce zajęła natomiast Cardi B, mama Kulture Kiari Cephus, która w lipcu będzie świętować swoje trzecie urodziny. Wysokie pozycje w rankingu najpopularniejszych mam ze świata muzyki przypadają także Beyoncé, Nicki Minaj i Britney Spears, a zamyka go Adele.
Najczęściej słuchane Mamy na Spotify przez Polaków:
  1. Sia
  2. Katy Perry
  3. Cardi B
  4. Beyoncé
  5. Nicki Minaj
  6. Britney Spears
  7. Melanie Martinez
  8. Shakira
  9. RAYE
  10. Adele
Na polskiej scenie muzycznej najchętniej słuchane mamy to:
  1. Kayah
  2. Sylwia Grzeszczak
  3. Bajm (Beata Kozidrak)
  4. Magda Umer
  5. Ania Dąbrowska
Dzień Matki to doskonała okazja, aby docenić kobiety, które spodziewają się dziecka w najbliższym czasie. Jedną z przyszłych mam super gwiazd jest Halsey, amerykańska piosenkarka i autorka tekstów, która oczekuje swojego pierwszego dziecka jeszcze tej wiosny.
Z okazji Dnia Matki, możesz podarować swojej mamie samodzielnie skomponowaną i spersonalizowaną playlistę na Spotify. Jeśli sam nie zdążysz jej przygotować, skorzystaj z dedykowanej playlisty Mother’s Day Love, stworzonej przez Spotify specjalnie na tę okazję.

Źródło: Spotify

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

AdColony i Mobiem: Dzień Mamy 2021 – zakupowe preferencje Polaków [BADANIE]

Dzień Matki

Około 13 milionów Polek już za kilka dni będzie obchodzić swoje święto. Dzień Matki w większości krajów na świecie wypada w drugą niedzielę maja, ale w Polsce obchodzimy go 26 dnia tego miesiąca. Według badania AdColony przygotowanego dla Mobiem – „Dzień Matki – zakupowe preferencje” – ponad 6 na 10 respondentów przyznało, że regularnie kupuje prezenty z tej okazji i w tym roku również to zrobi. Blisko 70 proc. Polaków do zakupu użyje telefonu. Jakie upominki wybiorą na Dzień Mamy? Czym się będą kierować przy szukaniu prezentu? Zrobią zakupy stacjonarnie czy może zamówią produkty online?

Według raportu Mobile Institute, Polka jest silna, pracowita i niezależna. Oszacowano, że gdyby zsumować wszystkie aktywności, jakie wykonuje w ciągu dnia, doba musiałaby mieć 36 godzin! Panie podejmują wiele ważnych decyzji związanych z prowadzeniem gospodarstwa domowego, planowaniem budżetu, a także zdecydowanie częściej dokonują wyborów zakupowych w obszarze FMCG. Decydują o żywności i napojach dla dzieci, środkach czystości i chemii gospodarczej, kosmetykach, a także o ubraniach i butach, ale też o sprzęcie AGD. To one również częściej podejmują decyzje i kupują prezenty w rodzinie, jak na przykład te, podarowane 26 maja.

Dzień Mamy 2021 – Polacy na zakupach mobilnych

Jak wynika z badania AdColony przeprowadzonego dla Mobiem, w którym wzięło udział 53 proc. mężczyzn i 47 proc. kobiet – w tym roku 4 na 10 z nich zamierza zrobić zakupy na Dzień Matki online. Respondenci zazwyczaj korzystają przy tym z telefonu (68 proc.) lub laptopa czy komputera stacjonarnego (28 proc.). Najmniej osób do zamawiania używa tabletu (zaledwie 4 proc.).

raprot polki dzień matki infografika
Źródło: Mobiem

Blisko połowa badanych konsumentów przyznała, że o prezentach, ciekawych ofertach i promocjach dowiaduje się przede wszystkim z reklam mobilnych, z kolei 45 proc. odkrywa produkty za pomocą kanałów społecznościowych, a pozostali, czyli 40 proc. poprzez wyszukiwarkę internetową.

Dzień matki infografika raport
Źródło: Mobiem

Michał GieraWidzimy, że handel mobilny to bardzo dynamiczny obszar rynku, który zmienia się w szybkim tempie. Polacy pewniej i częściej korzystają z rozwiązań mobilnych, mają też większą świadomość obszarów wykorzystywania tych urządzeń. Stają się pełnoprawnymi konsumentami mobilnymi. Smartfon stał się podstawowym narzędziem Polaków do komunikacji i przeglądania kanałów społecznościowych, ale także do robienia zakupów online czy dokonywania płatności. Według badania AdColony, ok. 7 na 10 respondentów do zamawiania prezentów na Dzień Matki używa właśnie telefonu. Blisko połowa, bo 48 proc. z nich zainspirowała się w tym czasie mobilnymi reklamami.

Michał Giera, Mobiem Polska

Jakie upominki Polacy najczęściej kupują na Dzień Mamy?

Dla swoich mam kupujemy przede wszystkim prezenty w postaci kwiatów, kosmetyków, ubrań i biżuterii. Spośród zapytanych osób, 4 na 10 zdecyduje się na zakup z opcją doręczenia upominku bezpośrednio do mamy, a 1/4 badanych chce podarować prezent osobiście.

Biorąc pod uwagę kwestie kupowania prezentów to Polacy pozostają niewątpliwie tradycjonalistami i jak co roku stawiają na sprawdzone prezenty dla mam, jak bukiety kwiatów, perfumy i odzież. To te produkty były najczęściej wskazywane przez osoby w badaniu, które przeprowadziło AdColony.


Źródło: Mobiem

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF