...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Alpine Katowice stworzyło pierwszą na świecie bibliotekę dźwięków Alpine

Alpine Katowice

Gdy kierowca jest dyrygentem, a samochód orkiestrą… Biblioteka dźwięków Alpine Katowice jest dostępna na kanale YouTube Alpine Katowice, gdzie systematycznie będzie uzupełniana o kolejne nagrania.

Alpine Sound to autorski projekt Alpine Katowice. Jego celem było profesjonalne zarejestrowanie dźwięków charakterystycznych dla kultowego modelu A110: brzmienie silnika, dźwięk wydechu, odgłosy startu i hamowania, zamykanie drzwi, automatyczne chowanie lusterek, otwieranie wlewu paliwa, klik zapinanych pasów bezpieczeństwa, a nawet to co samochód „mówi” do kierowcy wewnątrz.

Stworzenie Alpine Sound było ogromnym wyzwaniem, ale mimo tego, że projekt okazał się bardzo pracochłonny, był także doskonałą zabawą. Jestem dumny, że stworzyliśmy pierwszą na świecie bibliotekę dźwięków wyjątkowego modelu Alpine A110. Dźwięk ma ogromne znaczenie dla każdego miłośnika aut, a w szczególności aut sportowych. Wierzę, że dzięki naszemu projektowi zostanie dla przyszłych pokoleń.

 Mateusz Widuch, marketing manager Alpine Katowice

Dzięki zaangażowaniu całej ekipy udało się zgromadzić wysokiej jakości materiał dźwiękowy o wadze niemal 30GB!

Zadanie było ambitne – na początku należało wytypować odpowiednie ulice i pory nagrań, ekipie nie mogły przeszkadzać inne auta. Ważne było, aby na trasie przejazdu nie znajdowały się żadne „przeszkody”, takie jak drobne kamienie. Kierowcy musieli być czujni i uważać, aby koło nie najechało na oznakowania jezdni, co wpłynęłoby na brzmienie. Znaczenie miało wiele innych szczegółów, jak choćby wysoka wilgotność nawierzchni, która ma negatywny wpływ na jakość dźwięku. W przypadku nagrań z wnętrza auta szumy tworzyła nawet odzież kierowcy, który musiał nauczyć się manewrować pojazdem bez odrywania rąk od skórzanej kierownicy.

biblioteka dźwięków Alpine
źródło: Alpine Katowice

Kolejne epizody Alpine Sound będą publikowane na kanale YouTube Alpine Katowice: https://tiny.pl/7cj7j i profilu Facebook Alpine Katowice: https://www.facebook.com/AlpineCentreCity/

Ekipa AlpineSound: Krzysztof Bąk, Marcin Kostorz, Adam Augustin, Andrzej Cieplik, Mateusz Widuch.
Inżynier dźwięku/autor nagrań: Krzysztof Bąk.

Więcej informacji na temat projektu Alpine Sound: https://katowice.alpinecars.com/aktualnosci/2251/alpine-sound


Źródło: Informacja prasowa Alpine Katowice

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Animacja, dźwięk i wibracja – Visa zwiększa poczucie bezpieczeństwa konsumentów w zmieniającym się świecie płatności

Visa jest pierwszą dużą organizacją płatniczą, która postawiła na identyfikację multisensoryczną. Po długotrwałym procesie twórczym oraz selekcji przeprowadzonej w ramach grup fokusowych i rund eliminacyjnych Visa ostatecznie wybrała „energetyczny” i „optymistyczny” dźwięk, wzbogacony o animację oraz wibrację. Aby rozpowszechnić stworzoną identyfikację, Visa nawiązała współpracę z wieloma partnerami na całym świecie. W ten sposób zapewniła większej liczbie konsumentów poczucie pewności w trakcie dokonywania płatności.

Wprowadzenie przez Visa rozwiązań z obszaru brandingu sensorycznego zbiega się w czasie z coraz powszechniejszym wykorzystaniem Internetu Rzeczy oraz coraz większymi wymaganiami konsumentów.

Partnerami wykorzystującymi nowe rozwiązania są między innymi:

  • Aplikacje mobilne:
    • Aplikacja handlowa Carousell w Singapurze  
    • Aplikacja płatnicza Monyx Wallet stworzona przez Nayax 
    • 11 mobilnych aplikacji portfelowych stworzonych przez wydawców w regionie Ameryki Łacińskiej
  • Największe areny sportowe:
    • Stadiony we Francji podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Kobiet 
    • Stadion Oracle Park, siedziba San Francisco Giants
  • Firmy technologiczne i sprzedawcy detalicznymi:
    • Dostawcy terminali dla punktów sprzedaży, którzy dostarczają technologie bezpośrednio do detalistów, w tym Aurus, Equinox Payments (Ameryka Północna), Pax (Ameryka Północna i Azja), Poynt (San Francisco), IBA (Rosja), VisaNet (Urugwaj)
    • Platforma przetwarzająca płatności TSYS Genius
    • First Data w Singapurze
    • Xpress-pay, wiodący dostawca elastycznego rozwiązania w obszarze elektronicznych płatności dla małych i średnich przedsiębiorstw
    • Payscout, globalny dostawca usług z zakresu przetwarzania płatności oferujący platformę umożliwiającą transakcje w rzeczywistości wirtualnej
    • Ziosk, rozwiązanie wykorzystujące ekran dotykowy do składania zamówień i płatności przy stoliku, wprowadzone w takich restauracjach jak Olive Garden, Yard House, Chili’s, Red Robin, Outback i TGI Friday’s

W miarę jak konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia odnośnie tego, gdzie i jak płacą, szeroko rozumiane płatności muszą ewoluować w taki sposób, by zaufanie od samego początku było wbudowane w doświadczenie konsumenta – powiedziała Lynne Biggar, Chief Marketing and Communications Officer w Visa. – Wzbogacenie doświadczania naszej marki o nowe wymiary, pozwalające konsumentom zobaczyć, usłyszeć i poczuć płatności z Visa, staje się niezbędne w czasach, gdy fizyczne punkty sprzedaży zaczynają ustępować płatnościom w środowiskach cyfrowych. Identyfikacja sensoryczna jest dla nas sposobem na to, by pokazać, że każdej transakcji Visa towarzyszą szybkość, bezpieczeństwo, niezawodność i zaufanie – dodaje.

Aby zmierzyć wpływ brandingu sensorycznego na doświadczenie konsumenckie, w ostatnim czasie zrealizowano badanie wśród detalistów z rejonu zatoki San Francisco¹, którzy korzystają z terminali POYNT. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej w sklepach, konsumenci, którzy doświadczyli brandingu sensorycznego, o 12% częściej uznawali, że sprzedawca dba o ich bezpieczeństwo. Ponadto, w porównaniu do badanych, którzy nie doświadczyli tego rodzaju rozwiązań w punkcie sprzedaży, pozytywne postrzeganie marki wzrosło o 14%, a logo Visa było przez nich częściej rozpoznawane.

Reakcja i wsparcie partnerów dla brandingu sensorycznego

Kiedy pierwszy raz zetknąłem się z brandingiem sensorycznym Visa, pomyślałem sobie: wow, wreszcie ktoś zrobił to, jak należy – powiedział Osama Bedier, założyciel i CEO POYNT. – Te wizualne i dźwiękowe wrażenia towarzyszące płatności będą w przyszłości niezmiernie ważną częścią doświadczenia konsumenta – dodaje.

TSYS postrzega zmieniające się doświadczenie płatnicze konsumenta w punkcie sprzedaży jako ciągłą interakcję między klientem a sprzedawcą. Identyfikacja sensoryczna marki jest znakomitym przykładem tego, w jaki sposób można sprawić, że konsument nabierze jeszcze większej pewności, że jego płatność była bezpieczna – powiedział Jim Egbert, Senior Vice President of Business Development and Strategic Partnerships w TSYS. – Doświadczenie klienta staje się w ten sposób płynne i bezpieczne – dodaje.

Bardzo się cieszymy mogąc uczestniczyć w innowacyjnej inicjatywie Visa, która buduje zaufanie, wzmacnia jej markę i podnosi jakość doświadczenia płatniczego konsumenta – powiedział Bohdan Myroniw, Vice President of Strategic Alliances w Equinox Payments. – To rozwiązanie jest proste i intuicyjne, zarówno dla młodych, jak i starszych. Jest też zwyczajnie fajne – dodaje.

Panel w Cannes

Lynne Biggar wzięła udział w dyskusji na temat rozwoju i skuteczności brandingu sensorycznego Visa podczas Cannes Lions International Festival of Creativity. Panel zatytułowany “The Next Frontier of Sound and Sense Branding” odbył się w Teatrze Debussy mieszczącym się w Palais I. Wśród uczestników panelu znalazł się także Steve Milton, współzałożyciel Listen Agency. Więcej informacji znajduje się na profilu Lynne Biggar na Twitterze @LynneBiggar lub LinkedIn.

¹ Wewnętrzne badanie Visa, “Impact of VSB on Consumer Experience”, 2019 r.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF