...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

5 kroków do sukcesu e-commerce

  W ciągu ostatnich 7 lat baza polskich e-commerców urosła o ponad 50%. W samym pierwszym kwartale 2021 roku przybyło ponad 3,4 tysiąca nowych e-sklepów. Przy tak dynamicznie rozwijającej się konkurencji, coraz ciężej znaleźć odpowiedź na pytanie „Jakie są dobre praktyki dla stron e-commerce?”. Na szczęście ta odpowiedź została właśnie opublikowana.  E-book „E-commerce na 5. […]

 

W ciągu ostatnich 7 lat baza polskich e-commerców urosła o ponad 50%. W samym pierwszym kwartale 2021 roku przybyło ponad 3,4 tysiąca nowych e-sklepów. Przy tak dynamicznie rozwijającej się konkurencji, coraz ciężej znaleźć odpowiedź na pytanie „Jakie są dobre praktyki dla stron e-commerce?”. Na szczęście ta odpowiedź została właśnie opublikowana. 

E-book „E-commerce na 5. Dobre praktyki na stronach e-sklepów” to e-book powstały w wyniku współpracy firmy cux.io ze znanymi ekspertami marketingu. Kompendium wiedzy o optymalizacji stron i pracy z doświadczeniami użytkowników podzielono na podrozdziały, z których każdy dotyczy innej dziedziny: UX, UI i mapowanie ścieżki klienta, copywriting, SEO, SEM oraz analityka.

5 prostych trików

Każdy z autorów artykułów zamieszczonych w e-booku przedstawił 5 uniwersalnych kroków, których wdrożenie ma potencjał podnoszenia wyników e-sklepu. Każda publikacja opatrzona jest również słowniczkiem tłumaczącym najważniejsze pojęcia.

Chcieliśmy stworzyć uniwersalne kompendium wiedzy dla e-przedsiębiorców, niezależnie od poziomu zaawansowania ich wiedzy i umiejętności , narzędziu analizującym zachowań użytkowników online. – Każdy artykuł skupia się na 5 najważniejszych krokach, wskazówkach i tipach od ekspertów, tak aby serwować konkrety, zamiast kwiecistych opisów. 

Kamila Kotowska, Head of Marketing w cux.io

E-book „E-commerce na 5. Dobre praktyki na stronach e-sklepów” można pobrać za darmo ze strony: https://ebook.cux.io/5-sposobów-na-dobre-praktyki-na-stronach-ecommerce

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pozycjonowanie Magento w branży home&decor – jak robią to liderzy?

Budowanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania to cel numer jeden wielu sklepów internetowych. Jak z działaniami pozycjonerskimi radzą sobie czołowe e-commerce z branży home&decor? Na to pytanie odpowiedź postanowili znaleźć eksperci software house’u Smartbees i agencji digital marketingu Smartbuzz. Efekty ich analizy znajdziesz w najnowszej, darmowej publikacji "Magento i SEO w e-commerce – pozycjonowanie największych sklepów z branży home&decor".

 

Ostatnie lata, w szczególności pandemia COVID-19, miały ogromne znaczenie dla branży home&decor. Zmieniające się obostrzenia, lockdowny czy konieczność pracy zdalnej niewątpliwie wpłynęły na zwiększone zainteresowanie wystrojem domów i mieszkań, w których większość z nas zaczęła spędzać o wiele więcej czasu. Jednocześnie, znacznie wzrósł popyt na produkty powiązane z urządzaniem przestrzeni.

W czasie pandemii, zwłaszcza w jej początkowych okresach widoczne było dużo większe zainteresowanie Klientów ofertą, a decyzja zakupowa odbywała się znacznie szybciej  – tłumaczy Mateusz Kusz, Head of SEO w bimago.pl.

Temat ten zainteresował ekspertów firm Smartbees i Smartbuzz, którzy postanowili przyjrzeć się temu, w jaki sposób sklepy internetowe z branży home&decor budują swoją widoczność w sieci z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Jako specjaliści technologii Magento, zdecydowaliśmy się na analizę e-commerców zbudowanych właśnie na tej platformie. Dzięki temu, poza samą analizą SEO czy content marketingu, mogliśmy także spojrzeć na działania firm z perspektywy technicznej – mówi Sebastian Zawadzki, Magento Tech Lead w Smartbees.

Tym sposobem powstał raport „Magento i SEO w e-commerce – pozycjonowanie największych sklepów z branży home&decor”. Publikacja ta przedstawia wnioski z dogłębnej analizy pozycjonowania aż ośmiu sklepów internetowych, które w listopadzie 2021 r. mogły pochwalić się najwyższym ruchem organicznym.

W ramach przeprowadzonej analizy wzięliśmy pod uwagę m.in. widoczność w Google, słowa kluczowe, a także profil linków domeny. Jednakże nie chcieliśmy na tym poprzestać – dla wszystkich analizowanych sklepów internetowych postanowiliśmy znaleźć i opisać elementy wyróżniające na tle konkurentów. Dzięki temu można zaobserwować, że każdy e-commerce buduje swoją strategię pozycjonerską w odmienny sposób. Jedni stawiają na intensywną kampanię link buildingu, inni na wysokiej jakości działania content marketingowe – podkreśla Piotr Sztuka, SEO Specialist w Smartbuzz.

Wyniki swoich analiz specjaliści Smartbees i Smartbuzz zaprezentowali w postaci ponad 90-stronicowego raportu. Ale to nie wszystko. W publikacji można również znaleźć liczne wypowiedzi ekspertów SEO, content marketingu czy programowania.

Naszym celem było stworzenie treści, która będzie zrozumiała zarówno dla doświadczonego specjalisty SEO, jak i właściciela e-commerce czy marketera. Staraliśmy się wyjaśnić trudne pojęcia i zjawiska w przystępny sposób. Liczymy, że raport będzie cennym źródeł praktycznej wiedzy, którą czytelnicy wykorzystają podczas budowania lub realizacji własnej strategii pozycjonowania – mówi Aleksandra Stala, Marketing Specialist w Smartbees.

Darmowy e-book w pełnej wersji możesz pobrać tutaj.

Razem z zespołem Smartbees i Smartbuzz życzymy Ci miłej lektury i mamy nadzieję, ze wykorzystasz zdobytą wiedzę w praktyce.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czy jesteś (NIE)bezpieczny w sieci? [BRIEF PATRONUJE]

cyberbezpieczeństwo

Temat bezpieczeństwa w sieci – dla większości użytkowników Internetu jest po prostu nudny, a co się z tym wiąże – bagatelizowany. Szczególnie w czasie urlopowym, nasza czujność może zostać uśpiona. Autorom e-booka zależało na uświadomieniu użytkowników Internetu, że cyberprzestępcy nie biorą wolnego i będą szukać słabych punktów oraz luk w zabezpieczeniach, aby uzyskać dostęp do danych – poufnych, wrażliwych, a także kluczowych dla prowadzenia biznesu. Skutki wspomnianych działań mogą okazać się bardzo nieprzyjemne. Co najmniej.

Co znajdziesz w e-booku?

Dużo bezpiecznych treści – m.in. dowiesz się, czy Twoje dane już nie wyciekły, co to jest cryptojacking i czy Twój pracodawca nie wykorzystuje keyloggera. Autorzy podają definicję phishingu, który ciągle ewoluuje – mamy z nim do czynienia także w różnych komunikatorach i wiadomościach SMS. Wiele mówi się o atakach hakerskich na duże urzędowe instytucje – w e-booku można znaleźć wiele przykładów opartych o prawdziwe zdarzenia. Znajdują się tam także cenne wskazówki dotyczące korzystania z publicznych sieci Wi-Fi, czyli tzw. hotspotów.

Zhakowany w 0,03 sekundy

Na rozszyfrowanie ciągu 5 znaków z 3 małymi literami i 2 cyframi program do łamania haseł potrzebuje 0,03 sekundy. Mrugnięcie okiem – tyle więc trwa złamanie hasła. W e-booku znajdziesz informacje, jak powinno wyglądać rzetelnie przygotowane hasło i dlaczego nie może być takie same w każdym miejscu, gdzie wymagane jest logowanie. Są także wskazówki dot. zarządzania hasłami ze wskazaniem bezpiecznych narzędzi do tego działania.

Program antywirusowy nie rozwiązuje problemu

Stwierdzenie, że program antywirusowy chroni dane użytkownika przed każdym atakiem cyberprzestępcy, można włożyć między bajki. Owszem, MOŻE ochronić przed złośliwym oprogramowaniem, ale jednocześnie oprogramowanie chroniące system operacyjny wywołuje złudne poczucie bezpieczeństwa, co w efekcie usypia czujność użytkowników Internetu. Należy zatem zachować zasadę ograniczonego zaufania, bo jedno narzędzie nie uchroni nas w pełni przed atakiem hakerskim.

Autorem e-booka jest SARE, firma specjalizująca się w (bezpiecznym) e-mail marketingu i marketing automation, należąca do Grupy Kapitałowej Digitree Group.

Patronat nad e-bookiem objęli:

IAB Polska, Brief.pl, Nowy Marketing, Marketer+, INIS, Salelifter, JU, Revhunter.

 

Pobierz e-booka

 


Źródło: SARE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak zarządzać opiniami o pracodawcy?

W dobie rynku pracownika kandydaci coraz częściej weryfikują, kim jest ich potencjalny pracodawca, często jeszcze przed wysłaniem aplikacji. Kandydaci najczęściej odwiedzają portale z opiniami o pracodawcy np. GoldenLine oraz fora internetowe. Zarządzanie zamieszczonymi tam treściami staje się coraz bardziej istotne dla organizacji, która chce budować pozytywny wizerunek wśród kandydatów i zwiększyć efektywność prowadzonych rekrutacji. Opinie umieszczone w Internecie mogą być nie tylko źródłem informacji o tym, jak firma jest postrzegana wśród pracowników, ale i narzędziem do komunikacji z kandydatami. Wychodząc naprzeciw potrzebom pracodawców, GoldenLine przygotował zbiór porad o tym, jak zarządzać opiniami o pracodawcy. Do współtworzenia e-booka zaprosił przedstawicieli MSL, Brand24 oraz On Board.

Po pierwsze – monitoruj

Przed przystąpieniem do moderacji treści, warto w pierwszej kolejności sprawdzić, co o pracodawcy mówią użytkownicy Internetu. “Jedną z zalet monitoringu jest właśnie identyfikacja miejsc, w których o naszej marce jest głośno. Jeżeli internauci dyskutują, to nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy i my pojawili się tam ze swoją komunikacją” – informuje Mikołaj Winkiel, Chief Evangelist Brand24. “Nie ukrywajmy tego, że jesteśmy przedstawicielami firmy, nie narzucajmy swojego zdania – niech internauta wie, że firma jest jego przyjacielem, że może na niej polegać – zbudowanie silnej więzi spowoduje jego powrót w przyszłości. Nawet potencjalny pracownik lepiej patrzy na markę, która oferuje mu wsparcie” – dodaje Winkiel.

Profile Pracodawców to platforma do komunikacji między firmą a jej potencjalnymi pracownikami, a także miejsce do pokazania mocnych stron firmy tam, gdzie informacji o niej szukają kandydaci w momencie podejmowania decyzji o tym, czy chcą się włączyć w dany proces rekrutacyjny. Profile Pracodawców pozwalają gromadzić opinie wielu osób w jednym miejscu – dzięki temu HR-owcy uzyskują wiedzę, jak organizacja jest postrzegana przez byłych i obecnych pracowników. To okazja do konstruktywnego odniesienia się do krytyki lub poinformowania o zmianach, które zaszły w firmie, np. o rozszerzeniu oferowanych benefitów czy nowym  systemie prowizyjnym.

Po drugie – wyciągaj wnioski

Opinie w Internecie są ważnym źródłem pozyskiwania informacji o pracy w danej firmie. Powtarzające się negatywnie komentarze powinny być motywacją do dementowania nieprawdziwych informacji lub do zmian wewnątrz organizacji. “Każdą opinię, bez względu na to, czy dobrą, czy złą, powinniśmy traktować jako prezent. Dostajemy bonus w postaci informacji, co musimy poprawić, a z czego powinniśmy być dumni. Nie pozostaje nam nic innego, jak rozpakować prezent i zacząć z niego korzystać” – radzi Ewa Iżykowska, Strategic Client Manager GoldenLine.

Negatywne opinie dają możliwość weryfikowania błędów i ich poprawy, są szansą na zwiększenie zaangażowania pracowników, a także pozwalają nawiązać relację z kandydatem poprzez pokazanie dialogu między pracodawcą a pracownikiem.

Po trzecie  – zarządzaj opiniami

Coraz częściej kandydaci wycofują się z rekrutacji po przeczytaniu negatywnej opinii na temat firmy w Internecie. Zarządzanie tymi treściami staje się coraz ważniejsze dla budowania wizerunku firmy i pozyskiwania pożądanych kandydatów. “W zarządzaniu opiniami w Internecie kluczowe są dwa obszary: po pierwsze tworzenie wartościowego contentu, który mówi o kwestiach istotnych i interesujących dla naszych odbiorców, odbiorców, po drugie – odpowiadanie na treści – również te, które nie stawiają nas w najlepszym świetle” – informuje Katarzyna Rek, Head of Corporate Department Grupa On Board Think Kong„Opinie w sieci mają o tyle duże znaczenie, że łatwo na nie trafić. Dlatego ważne są działania Search Engine Reputation Management (SERM) czy SEO PR, który zwiększa widoczność informacji o firmie w wyszukiwarkach takich jak Google” – dodaje Rek.

Po czwarte – zaangażuj pracowników

Jak wynika z badania IABC/Poland: Rola i znaczenie marki pracodawcy, 77% pracodawców uważa, że odpowiednie angażowanie pracowników w działania oraz strategię firmy ma wpływ lub jest kluczowe dla budowania marki pracodawcy, podczas gdy tylko 9% pracowników uważa, że ich pracodawcy budując wizerunek angażują ich w kluczowe dla organizacji działania. “Identyfikujący się z firmą pracownik, który wykonuje swoje obowiązki z pasją, chętniej podzieli się informacjami o swojej pracy niż osoba, która zaangażowana nie jest. Będzie też w stanie przeciwstawić się negatywnym opiniom, które napotka w kontaktach z innymi” – informuje Hubert Kifner, Employee Practice Leader MSL. “Działy marketingu dobrze wiedzą, jak wielkie znaczenie w promocji marki mają influencerzy. Jeśli coś lubią, coś ich interesuje, piszą o tym na wszystkich możliwych portalach społecznościowych. Ich siła, doceniana już od dość dawna w marketingu, nie jest jeszcze odpowiednio dostrzegana i wykorzystywana w działaniach podejmowanych przez działy HR” – dodaje Kifner.

Więcej zasad i porad ekspertów w najnowszym ebooku GoldenLine „Opinie w Internecie a budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy”: http://hs.goldenline.pl/opinie-w-internecie-a-budowanie-wizerunku-pracodawcy.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF