...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Nowe, mocne partnerstwo na rynku OZE

współpraca partnerska

Alians OZE zawarła umowę na współpracę partnerską z Mazda Motor Poland. Przed nami ciekawa i mocna fuzja graczy rynku OZE specjalizujących się w fotowoltaice z branżą elektromobilności. To pierwsza tego typu współpraca na polskim rynku.

Mazda Motor Poland i Alians OZE podpisały list intencyjny w sprawie współpracy obu firm w zakresie wzajemnego marketingu i promocji sprzedaży swoich produktów. Doradcy handlowi Alians OZE włączą do swojej oferty pierwszą elektryczną Mazdę MX-30. Model jest doskonałym rozwinięciem ekosystemu składającego się z paneli fotowoltaicznych i innych proekologicznych rozwiązań proponowanych przez firmę. W salonach Mazdy klienci japońskiej marki otrzymają informacje o możliwości zamontowania paneli fotowoltaicznych i kontakt do przedstawicieli firmy Alians, którzy wykonają audyt i przeprowadzą kompleksową usługę montażu paneli wraz z załatwieniem wszystkich formalności u dystrybutora energii elektrycznej.

Tomasz WaskanChcemy razem z Mazdą stworzyć prawdziwe ekologiczne rozwiązanie odnośnie e-mobility. Takiej jakości nie ma jeszcze na polskim rynku. Intencją, którą kieruje się Mazda jest idea, aby samochód elektryczny mógł być ładowany z instalacji OZE, a nie ładowany prądem z sieci, który w Polsce w ponad 70% jest wytwarzany z węgla. Razem patrzymy w przyszłość, przyszłość naszej planety.

Tomasz Waskan, Członek Zarządu Alians OZE

Z kolei kupując auto elektryczne od Mazdy, klient będzie mógł skorzystać z preferencyjnych warunków zakupu instalacji PV oraz stacji ładowania od Alians OZE. Dzięki takiemu rozwiązaniu konsumenci mogą mieć w pełni ekologiczne rozwiązanie: samochód elektryczny, stację ładowania oraz instalację fotowoltaiczną. Proces sprzedaży instalacji PV Alians OZE będzie poszerzony o prezentację możliwości i zalet samochodów elektrycznych oraz o zaproszenie do przetestowania pierwszego elektrycznego modelu Mazdy.

Łukasz PaździorWidzimy bardzo duży potencjał w tej współpracy, bo klienci inwestujący w fotowoltaikę to świadomi odbiorcy, którzy myślą w kategoriach ekologicznych i ekonomicznych. Wiemy, że najczęściej mieszkają w domach jednorodzinnych lub segmentach i dysponują miejscem garażowym, w którym mogą korzystać z własnego gniazdka do ładowania samochodu elektrycznego. A skoro planują pozyskać czysty, tani prąd ze słońca, są dla nas naturalnymi adresatami elektrycznej Mazdy MX-30.

Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland

Jakub JadziewiczDla nas, współpraca z Mazdą jest szansą na stworzenie innowacyjnego rozwiązania na rynku polskim, gdzie będziemy oferować kompleksowe, zielone rozwiązanie e-mobility. Mazda jest globalnym graczem, który mocno stawia na rozwiązania OZE.

Jakub Jadziewicz, ekspert rynku energii, Członek Zarządu Alians OZE 

Dla Alians OZE jest to możliwość rozszerzenia swojej oferty produktowej, ale również możliwość współpracy z globalnym graczem, który prężnie działa w segmencie elektromobilności.

Co jeszcze o współpracy z Alians OZE mówi przedstawiciel Mazda Motor Poland?

Łukasz PaździorFirma Alians, jako ogólnopolski gracz z bardzo dobrą renomą i tysiącami zadowolonych klientów, jest dla nas doskonałym partnerem, który – podobnie jak doradcy handlowi w salonach Mazdy – najpierw bada potrzeby klientów, by zaproponować rozwiązania dopasowane do ich potrzeb. To podstawa zadowolenia z produktów i usług.

Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland

Czekamy na rozwój tego partnerstwa, wierząc, że współpraca ta przyniesie duże i korzystne owoce, nie tylko dla partnerów i klientów, ale przede wszystkim dla klimatu.


Źródło: Alians OZE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

innogy go! kończy działalność

Innogy go

Jedyna w Polsce wypożyczalnia w pełni elektrycznych aut na minuty, innogy go!, kończy działalność w połowie marca. Samochody będą stopniowo wycofywane z ulic Warszawy, ale klienci usługi nadal będą mieli szansę przejechać się elektrykiem. innogy go! ogłasza także partnerstwo na rzecz rozwoju elektromobilności z Traficar.

Przełomowa usługa

innogy go! to największa w Polsce i aktualnie jedyna wypożyczalnia wyłącznie elektrycznych samochodów. Została uruchomiona w kwietniu 2019 roku przez firmę innogy Polska. Ideą projektu było m.in. promowanie ekologicznego transportu w ruchu miejskim oraz poszerzanie świadomości na temat elektromobilności i ekonomii współdzielenia.

Start usługi był wyjątkowy – pierwszy raz w historii krajowego rynku motoryzacyjnego stworzono flotę o tak dużej liczbie samochodów elektrycznych – łącznie było to 500 aut BMW i3. To wydarzenie nie pozostało również bez wpływu na polską elektromobilność i jej rozwój. Podczas całego okresu funkcjonowania użytkownicy przejechali elektrycznymi BMW i3 ponad 7 mln kilometrów, dzięki czemu ograniczono emisję dwutlenku węgla o prawie 1000 ton. W usłudze zarejestrowało się ponad 100 000 osób.

Wzrost zainteresowania e-mobility

innogy go! działa na terenie Warszawy, a w okresie od września do listopada 2020 można było korzystać z niego również testowo w Zakopanem. Od początku usługa cieszyła się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców stolicy – wielu z nich po raz pierwszy mogło przekonać się, jak wygląda jazda autem z napędem elektrycznym. Badania pokazują, że mimo pandemii i mniejszej liczby aktywnych użytkowników, znajomość marki innogy go! wzrasta z miesiąca na miesiąc. Tym samym rośnie również świadomość alternatywnych, zeroemisyjnych sposobów podróżowania.

Obserwujemy obecnie rozwój rynku elektromobilności i zaangażowanie miast w niskoemisyjny transport. Niebagatelny wpływ na nasz rodzimy rynek miał projekt innogy go! Nowatorska usługa w postaci elektrycznego car sharingu przyczyniła się do wzrostu świadomości ekologicznych środków lokomocji. Niestety na przełomie ostatnich miesięcy rynek motoryzacyjny i flotowy w naszym kraju wyraźnie odczuł skutki pandemii koronawirusa. Wyniki w branży wynajmu aut w ostatnich trzech kwartałach znacząco spadły ze względu na ograniczone możliwości i potrzeby przemieszczania się. Uniemożliwiło to dalszy rozwój naszego innowacyjnego projektu i realizację założeń, dlatego też podjęliśmy decyzję o jego zakończeniu.

Andrzej Popławski, Head of Electric Mobility z innogy Polska

Partnerstwo z Traficar

Liczba aut dostępnych w aplikacji innogy go! będzie stopniowo malała – mniej więcej w połowie marca nie będą już dostępne żadne samochody do wypożyczenia. Nie oznacza to jednak końca funkcjonowania aplikacji. Zarejestrowani użytkownicy innogy go! będą mogli logować się do aplikacji maksymalnie do drugiej połowy czerwca br. innogy go! zamierza nadal angażować się w rozwój elektromobilności.

W tym celu podpisało z firmą Traficar list intencyjny o wzajemnym partnerstwie na rynku elektrycznej mobilności współdzielonej. Szczegóły współpracy są aktualnie przedmiotem ustaleń. innogy planuje m.in. udostępnienie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych zasilanej zieloną energią, podzielenie się operacyjnym know-how związanym z dwuletnią działalnością na rynku oraz możliwość wykorzystania funkcjonalności aplikacji. Traficar będzie rozwijać flotę współdzielonych samochodów elektrycznych w Warszawie.

Innogy go
Fot: Innogy

Marka przyjazna mieszkańcom

Na przełomie ostatniego roku usługa nieustannie się zmieniała w odpowiedzi na zapotrzebowanie użytkowników. Wprowadzono nowe sposoby rozliczeń, takie, jak subskrypcje i vouchery oraz poszerzono flotę o ekskluzywne i w pełni elektryczne Jaguary i-PACE, dzięki czemu kierowcy mogli doświadczyć różnorodności w poruszaniu się elektrykami.

W czasie działalności innogy go! podejmowało szereg działań związanych z promowaniem świadomości ekologicznej i wsparciem społeczności lokalnej, takich jak mierzenie jakości powietrza za pomocą samochodów wyposażonych w czujniki smogu, czy wsparcie organizacji charytatywnych w transporcie podczas pierwszej i drugiej fali pandemii.

Innowacyjność i przełomowość usługi przyniosła jej wiele nagród m. in. tytuł Lidera Elektromobilności, a w zakresie designu statuetkę w konkursie Dobry Wzór. Marka zdobyła również uznanie w środowisku marketingowym, zdobywając aż 12 nagród w konkursach, takich jak Effie, Golden Arrow, MiXX Awards czy KTR. Dzięki oryginalnej identyfikacji wizualnej i charakterystycznemu brandingowi marka w niedługim czasie stała się rozpoznawalna dla większości mieszkańców stolicy.

Od początku podstawowym założeniem innogy go! był rozwój elektromobilności na polskim rynku, dlatego firma innogy zdecydowała się stworzyć miejski ekosystem transportowy, obejmujący stacje ładowania i flotę aut z napędem elektrycznym.  Udało nam się zrealizować niestandardowy projekt, który bardzo szybko zdobył uznanie warszawiaków i rynku, co potwierdza liczba zarejestrowanych w usłudze użytkowników. Podjęcie decyzji o wstrzymaniu działalności było dla nas niezwykle trudne, był to jeden z naszych ulubionych projektów. Pandemia koronawirusa uniemożliwiła jednak jej funkcjonowanie i dalszy rozwój. Dziękujemy wszystkim użytkownikom i parterom, z którymi mogliśmy wspólnie realizować i rozwijać tak innowacyjny projekt.

Andrzej Popławski , Head of Electric Mobility z innogy Polska


Źródło: Innogy

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pierwsza w Polsce sieć ekspertów elektromobilności

W ramach Pilot Maker Elektro ScaleUp ruszyła internetowa sieć ekspertów elektromobilności! Platforma gromadzi osoby, które z racji swojej wiedzy i doświadczenia mogą wspierać rozwój polskiego rynku e-mobility.

W nowych gałęziach gospodarki zarządzanie sieciowe daje dużo większe efekty niż praca w hierarchicznych strukturach. Rozwój elektromobilności zdynamizować może więc elastyczna, pozioma współpraca ekspertów, płynny przepływ informacji i wymiana wiedzy. Dlatego zbudowaliśmy pierwszą w Polsce, sieć ekspertów e-mobility – wyjaśnia Magdalena Jackowska-Rejman, prezes techBrainers, operatora programu Pilot Maker Elektro ScaleUp. – Łączymy różnorodne obszary w jednym ekosystemie, dając ekspertom, korporacjom i startupom możliwość bezpośredniego, szybkiego i efektywnego docierania do potrzebnej wiedzy i kompetencji – dodaje.

Energetycy, informatycy, specjaliści od motoryzacji, logistyki i komunikacji czy ochrony środowiska z całego kraju, z doświadczeniami w elektromobilności zostali  włączeni do internetowej bazy ekspertów. – Nasza sieć działa jak system rekomendacji. Wzajemne wskazania ekspertów oraz stałe dołączanie nowych metodą kuli śnieżnej tworzy na wielką skalę mapę niezwykle wartościowej wiedzy. Siła rekomendacji w biznesie jest znacznie bardziej miarodajna niż np. mechanizmy stosowane w nauce jak liczba cytowań – tłumaczy Magdalena Jackowska-Rejman. – Dlatego właśnie budując naszą platformę odwzorowaliśmy siłę rekomendacji. W ten sposób dotrzemy do ekspertów, którzy nie są eksponowani w mediach, a tym samym do „ukrytej” wiedzy, którą reprezentują – dodaje.

Platforma ułatwi im komunikację i wspólną pracę nad pomysłami. W prosty sposób mogą tworzyć wirtualne zespoły, dzielić się opiniami i sugerować rozwiązania. Podobne sieci skróciły czas powoływania grup roboczych w wielu korporacjach. Platforma ma charakter otwarty. Eksperci włączeni do sieci mogą zapraszać kolejne osoby wskazując ich doświadczenie, wiedzę czy obszary badawcze. Główną zaletą perspektywy sieciowej jest jej transparentność i wykorzystanie tzw. mądrości grupy. Eksperci wskazywani najczęściej są zazwyczaj liderami w swoim obszarze kompetencji. Mapa motywuje do aktywnego dzielenia się wiedzą i współpracy. Zainteresowani specjaliści mogą też samodzielnie zgłaszać się do operatorów sieci – wiadomości z opisem kompetencji można przesyłać na adres mapa@techbrainers.com.

Sieć może przyśpieszyć proces komercjalizacji innowacyjnych pomysłów. Z narzędzia korzystają też korporacje, które uczestniczą w Pilot Maker Elektro ScaleUp jako odbiorcy technologii. Na pomysły i rady ekspertów czekają m.in., PKN ORLEN, Carrefour Grupa TAURON, LARQ, Siemens, PKP Telkol czy Synerise.

Każdy z naszych korporacyjnych partnerów może samodzielnie sformułować pytania i problemy badawcze, a następnie przesłać je do zaopiniowania wszystkim lub tylko wybranym, wyspecjalizowanym ekspertom z naszej sieci – mówi Magdalena Jackowska-Rejman. – Udział w projekcie dużego biznesu to szansa na skrócenie drogi od ciekawej idei do jej rynkowego wdrożenia – dodaje.

Mapa powstała w oparciu o narzędzie www.mapaorganizacji.pl, stworzone przez dr Anitę Zbieg z firmy Network Perspective. Opracowano ją w ramach Pilot Maker Elektro ScaleUp, który łączy korporacje i startupy. Jego celem jest komercjalizacja 23 innowacji dla elektromobilności. Program realizowany jest przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, a jego operatorem jest techBrainers. Więcej informacji na www.pilotmaker.pl

Pilot Maker Elektro ScaleUp jest finansowany z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, poddziałanie 2.4.1 Centrum analiz i pilotaży nowych instrumentów inno_LAB. Więcej informacji na temat założeń pilotażu dostępnych jest na stronach  www.poir.parp.gov.pl/elektroscaleup oraz www.pilotmaker.pl.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF