...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak usprawnić polski m-commerce, aby konkurował z najlepszymi? Wyniki audytu Google i e-point na Mobile Trends Conference 2022

Szybkość działania oraz User Experience mobilnej strony internetowej mają istotny i dający się zmierzyć wpływ na rozwój e-biznesu. To teza którą udowadniają wyniki audytu przeprowadzonego przez Google oraz e-point, a które będą zaprezentowane podczas tegorocznej edycji największej konferencji branży mobile w Polsce.

Autorzy raportu, Piotr Kowalski z Google oraz Michał Szklarski z e-point, przyjrzeli się wnikliwie problemom polskich sklepów mobilnych. Efektem partnerskiej współpracy jest ponad 1110 rekomendacji, zarówno w obszarze usprawnień dotyczących doświadczenia klienta (User Experience), jak również szybkości działania sklepów w kanale mobilnym. Prezentacja wyników odbędzie się 18 marca w godzinach 11.35-12.00 podczas Mobile Trends Conference 2022. Wystąpieniu towarzyszyć będzie premiera ebooka zawierającego wyniki audytu. Patronatem medialnym publikacji jest organizator Mobile Trends Conference.

Audyt mobilnego User Experience oraz szybkości działania serwisów został przeprowadzony wśród 50 polskich firm e-commerce z bardzo różnych branż: zdrowie i uroda, meble, artykuły spożywcze, elektronika, książki i moda, by pomóc im w przystosowaniu się do klientów i niwelowaniu barier, czyli de facto w zwiększeniu sprzedaży.

O tym, jak ważnym kanałem kontaktu z klientami e-commerce jest mobile świadczy fakt, że liczba zapytań w polskiej wyszukiwarce Google w 2021 roku była dwukrotnie wyższa z telefonu niż ze stacjonarnego komputera. Ten trend jest trwały, a liczba mobilnych internautów stale wzrasta. Liczy się dopasowanie do potrzeb użytkownika smartfona, który jest zabiegany i zdekoncentrowany, a przy tym oczekuje że mobilna wersja sklepu będzie działać szybko i sprawnie.

Piotr Kowalski, Senior Analytical Consultant z Google Polska

 

Wzięliśmy udział w tym projekcie, aby zbadać, jak można efektywnie od strony technologicznej pomóc polskim firmom. Wierzymy, że warto poświęcić czas i zasoby zarówno na aspekt projektowania serwisów, jak i wyboru odpowiednich technologii, aby poprzez skalowanie sprzedaży osiągać wymierne korzyści biznesowe.

Michał Szklarski, Członek Zarządu, e-point Mobile

Firmy, który zrealizowały usprawnienia dotyczące doświadczenia klienta (User Experience) wersji mobilnej sklepów, uzyskały ponad 3,3% średniego wzrostu mobilnego Conversion Rate (współczynnika konwersji, czyli jednej z najważniejszych metryk, wskazującej ilu klientów z rozpoczynających proces zakupowy w jakimkolwiek kanale, faktycznie go kończy transakcją). Natomiast firmy, które nie zastosowały żadnej rekomendacji miały średni spadek mobilnego Conversion Rate na poziomie -6,2%.W przypadku rekomendacji dotyczących szybkości działania sklepów w kanale mobilnym, firmy, które zastosowały się do zaleceń uzyskały średnio 11% wzrostu mobilnego performance (szybkości działania). Natomiast tam, gdzie nie zostały wdrożone żadne rekomendacje, wystąpił spadek na poziomie -4% mobilnego performance.

Jedenasta edycja Mobile Trends Conference odbędzie się 17 i 18 marca 2022 roku w Starej Zajezdni by DeSilva w Krakowie. Poza bogatym planem spotkań i prezentacji, w trakcie wydarzenia wręczone zostaną prestiżowe nagrody w ramach konkursu Mobile Trends Awards. Całość poprowadzi Jarosław Kuźniar, a gwiazdą wieczoru będzie Natalia Capelik-Muianga.

WIĘCEJ INFORMACJI O WYDARZENIU


źródło: e-point

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Współpraca e-point SA z Google przy rozwoju polskiego e-commerce

E commerce

Retail Growth to program rozwoju polskiego handlu detalicznego, skierowany do grupy przedsiębiorców o potencjale do ekspansji w przestrzeni cyfrowej, stworzony w 2019 przez polskie biuro Google. Jeden z jego obszarów tematycznych skoncentrowany wokół rozwoju kanału mobile, jest realizowany przy współpracy z e-point.

Dynamiczny rozwój e-commerce w Polsce

Handel elektroniczny, czyli e-commerce stanowi około 14% całkowitej sprzedaży detalicznej w Polsce i dynamicznie rośnie, nawet o 35% rok do roku1. Bardzo dużym akceleratorem zmian była i jest oczywiście pandemia COVID-19, która zniechęciła wiele osób do wizyt w fizycznych placówkach, skłaniając do bezpieczniejszych zakupów online. Ta zmiana zachowania będzie raczej trwałym zjawiskiem, bo ponad 85% klientów deklaruje, że po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszać częstotliwości e-zakupów.2

Oprócz pandemii, jednym z głównych motorów tego wzrostu jest kanał mobilny. Użytkownicy smartfonów coraz częściej przeglądają strony internetowe na smartfonach i decydują się na zakup za pomocą tych urządzeń. Kluczową rzeczą jest tu dobre doświadczenie użytkownika, tzw. UX (User Experience), równoważące ograniczenia małego ekranu i słabszych podzespołów smartfona. Szybkość ładowania i użyteczność witryny mobilnej mają duży wpływ na takie biznesowe wskaźniki jak współczynnik konwersji czy przeciętna wartość zamówienia. Nawet jedna sekunda opóźnienia w ładowaniu serwisu mobilnego może obniżyć prawdopodobieństwo zakupu o kilka-kilkanaście procent! Nie wszystkie firmy jednak są świadome zachodzących zmian i aktywnie dostosowują swoje działania do nich. Chcemy im pomóc.

Piotr Kowalski, Senior Analytical Consultant w Google Polska

Współpraca z e-point SA

Retail Growth to program rozwoju polskiego handlu detalicznego, skierowany do grupy przedsiębiorców o potencjale do ekspansji w przestrzeni cyfrowej, stworzony w 2019 przez polskie biuro Google. Jeden z jego obszarów tematycznych skoncentrowany wokół rozwoju kanału mobile, jest realizowany przy współpracy z e-point. Inicjatywa ta obejmuje:

  • audyt mobilnego User Experience i szybkości witryn firm, którego wynikiem będzie wskazanie elementów do poprawy,
  • prezentacja raportu z audytu wraz z dokładnym omówieniem proponowanych zmian i zaleceń,
  • wdrożenie zaleceń przez firmy w celu poprawy doświadczeń użytkowników,
  • cykl spotkań, dotyczących podsumowania wdrożonych zaleceń, planów na kolejne usprawnienia oraz ich wpływu na wyniki biznesowe.

Współczesnym konsumentom zależy na szybkości i użyteczności mobilnej. Oferowanie pierwszorzędnych doświadczeń użytkownika to obecnie ‘must-have’ każdego biznesu, niezależnie od jego wielkości. Stąd warto poświęcić czas i zasoby zarówno na aspekt projektowania serwisów jak i wyboru odpowiednich technologii. W ramach tego projektu szczegółowo analizujemy użyteczność mobilnej witryny oraz jej konstrukcję, wykorzystując zestaw najlepszych praktyk UX-owych oraz zaawansowane narzędzia diagnostyczne.

Dzięki naszym rekomendacjom witryny mobilne powinny działać szybciej i być znacznie wygodniejsze w użyciu, co z pewnością wpłynie pozytywnie na wyniki biznesowe firmy. Będziemy też doradzać klientom w procesie implementacji.

Michał Szklarski, Director Of Digital Services, R&D, Mobile w e-point SA

Realizacja projektu jest zaplanowana na pierwszą połowę 2021 roku.


1 Raport “Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce”, PWC 2021

2 j.w.


Źródło: e-point 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF