Jak działa platforma handlu internetowego?
Branża e-commerce od lat rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Wszyscy eksperci podkreślają, że trend ten w dalszym ciągu będzie się pogłębiał. Do sporego wzrostu popularności handlu internetowego przyczyniła się przede wszystkim pandemia COVID-19. Wiele osób dopiero podczas lockdownu dostrzegły ogromne korzyści wynikające z realizowania zakupów przez internet. W poniższym artykule tłumaczymy, jak działają platformy handlu internetowego.
Popularność e-commerce w Polsce i na świecie
Branża e-commerce należy do najlepiej rozwijających się sektorów w gospodarce – zarówno polskiej jak i globalnej. Tempo wzrostu jest w tej chwili ponad dwucyfrowe i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić w najbliższym czasie.
Popularność e-sklepów w czasach COVID-19
Największy przyrost klientów sklepy internetowe zanotowały w 2020 roku, kiedy to w związku z pandemią COVID-19 znacząco ograniczyła się mobilność ludzi. Wówczas wiele osób po raz pierwszy dostrzegło, jak wielkie korzyści wiążą się z możliwością realizowania zakupów bez wychodzenia z domu.
Trwałym zjawiskiem na rynku e-commerce są także nieustannie rosnące potrzeby i oczekiwania klientów – zarówno pod względem jakości kupowanych towarów jak i poziomu obsługi, czasu dostawy itd. Obecnie w handlu internetowym wygrywa się nie tylko niską ceną, ale również innymi bardzo ważnymi kwestiami, których sprzedawcy nie mogą lekceważyć. Wielu przedsiębiorców łączy sprzedaż internetową ze stacjonarną, ponieważ jest to dla nich najlepsze rozwiązanie ze względów logistycznych i finansowych.
Środowisko sprzedaży e-commerce
Ogromny wzrost popularności internetowych zakupów spowodował, że jednocześnie znacząco wzrósł popyt na dedykowane środowiska online dla sprzedawców. Mowa tutaj m.in. o platformach e-commerce, portalach ogłoszeniowych i aukcyjnych czy o specjalnych forach integrujących sprzedawców z kupującymi. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety, jednak profesjonalni handlarze decydują się przede wszystkim na platformę handlu internetowego.
Czym jest platforma handlu internetowego?
Jaka jest definicja platformy handlu internetowego (e-commerce)? Jest to dedykowane rozwiązanie technologiczne, które pozwala na realizowanie transakcji kupna-sprzedaży pomiędzy sprzedawcą i konsumentem z wykorzystaniem sieci internetowej.
Dzięki platformie handlu internetowego klient odwiedzający dany e-sklep może umieszczać produkty w wirtualnym koszyku, a następnie w szybki i wygodny sposób opłacać swoje zamówienie.
Rodzaje platform handlu internetowego
Platformy handlu internetowego dzieli się na trzy podstawowe rodzaje:
- Platform as a service (PaaS). Oznacza to „platforma jako usługa”. W tym przypadku udostępnia się chmurę, w której można uruchomić własną strukturę oprogramowania i przekazywać własne pliki. Jest to rozwiązanie gwarantujące wysoki poziom dopasowania sklepu do potrzeb sprzedawców.
- Software as a service (SaaS). Oznacza to „oprogramowanie jako usługa”. Właściciel e-sklepu otrzymuje tutaj gotową infrastrukturę z określonym oprogramowaniem. Są tam dostępne konkretne funkcje, które można wykorzystać przy tworzeniu swojego e-sklepu. Atutem tego rozwiązania jest prostota obsługi, jednakże oferuje ono mniej rozwiązań w zakresie personalizacji.
- Platformy lokalne. Są to platformy budowane od zera przez właściciela e-sklepu we współpracy z zatrudnianymi przez niego informatykami. Jest to rozwiązanie najdroższe.
Merkandi – nowoczesna, międzynarodowa platforma handlu internetowego
Przykładem dynamicznie rozwijającego się biznesu opartego na dedykowanej platformie handlu internetowego jest https://merkandi.pl/. Merkandi to międzynarodowa platforma handlu internetowego B2B. Z jej oferty można korzystać w aż 150 krajach. Platforma stanowi dla hurtowników nieocenione narzędzie biznesowe, które jest proste w użyciu, a jednocześnie daje nieograniczone możliwości.
Merkandi oferuje aż 20 wersji językowych: bułgarską, czeską, niemiecką, grecką, angielską, hiszpańską, francuską, węgierską, włoską, litewską, łotewską, niderlandzką, polską, portugalską, włoską, rosyjską, rumuńską, słowacką, słoweńską, turecką i ukraińską.
Tym, co wyróżnia Merkandi od podobnych platform istniejących na rynku jest fakt, że ma ona w swojej ofercie bardzo zróżnicowany towar, a ceny są niejednokrotnie nawet o 90% niższe niż w regularnym obrocie u hurtowników i producentów z całego świata. Merkandi w szczególny sposób dba także o bezpieczeństwo. Wszyscy sprzedawcy podlegają drobiazgowej weryfikacji, za którą odpowiada wykwalifikowana kadra Merkandi. Marce przyświeca dewiza „Tworzymy przyszłość handlu hurtowego”.
Źródło: merkandi.pl