...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Naukowcy z UW stworzyli dokładną mapę z uniwersum Wiedźmina

mapa Wiedźmin

Uniwersum wykreowane przez Andrzeja Sapkowskiego przyciąga do siebie wiele fanów. Nic więc dziwnego, że grono czytelników porywa się na ambitniejsze projekty związane z ich ulubionym światem. Tym razem to eksperci z UW stworzyli coś niesamowitego. Pełnoprawna mapa świata Wiedźmina pozwoli zmierzyć realną odległość między Wyzimą, a Nowigradem, a także sprawdzić jak wysoko nad poziomem morza znajduje się Kaer Morhen.

Mapę świata Wiedźmina stworzył zespół kartografów z Uniwersytetu Warszawskiego. Całość została zaprojektowana przy pomocy informacji zawartych w książkach, grach, a także netflixowym serialu i mniej znanych dziełach z uniwersum Sapkowskiego. Autorzy mapy uzupełnili ją o nową zawartość, gdyż niektóre fragmenty pozostałyby puste.

To pierwsza mapa dokładnie pokazująca rzeźbę terenu, granice państw, lokalizację miast, a także liczbę ludności.

Więcej o mapie znajdziesz pod tym LINKIEM.


O trendach panujących w gamingu i esporcie dowiecie się podczas śniadania społeczności Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Najbliższe bezpłatne spotkanie już 29 marca 2022 r. o godz. 9:00 w Food Town w Fabryce Norblina oraz online!
Temat przewodni: Gaming Decoded — jak komunikować do środowiska gamerów

Adam Daniluk

Riot Games zawiesza europejskie Valorant Champions Tour

Valorant Masters

Riot Games tymczasowo zawiesza zawody Valorant Champions Tour rozgrywane w Europie. Decyzja jest podyktowana obecną sytuacją na Ukrainie.

Trzeci tydzień rozgrywek nie odbędzie się, tak jak pierwotnie planowano. Decyzję podjęto 25 lutego, zaraz po rozpoczęciu agresji kraju ze wschodu na terenie Ukrainy. Nie wiemy jeszcze kiedy gracze wrócą. Zawody miały zakończyć się 27 marca, jednak przez obecną sytuację wątpliwą jest kontynuacja turnieju w najbliższym czasie. W lidze bierze udział 13 zawodników z Rosji i dwóch z Ukrainy.

Adam Daniluk

PGE pozostaje sponsorem tytularnym Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej i Superpucharu

PGE

PGE Polska Grupa Energetyczna i Polska Liga Esportowa (PLE) przedłużają współpracę, która wyznacza nowe standardy w obszarze sponsoringu profesjonalnych rozgrywek esportowych. Nowy sezon PGE Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej wystartował 28 lutego.

Z Polską Ligą Esportową współpracujemy od roku. W tym czasie wspólnie zrealizowaliśmy dwa sezony PGE Dywizji Mistrzowskiej oraz PGE Superpuchar. Działania te sprawiły, że marka PGE stała się bardzo rozpoznawalna w środowisku gamingowym, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Blisko 55 proc. kibiców Polskiej Ligi Esportowej wskazuje PGE jako firmę, zaangażowaną w jej działalność. Ten kontrakt potwierdza, że PGE wyznacza standardy działania nie tylko w biznesie związanym z branżą energetyczną, ale również w działaniach sponsoringowych.

Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej

W ramach nowej umowy PGE będzie partnerem tytularnym dwóch kluczowych wydarzeń: PGE Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej oraz Superpucharu. Współpraca zakłada także promocję profesjonalizacji esportu i jego popularyzację jako zawodu przyszłości.

Dzięki umowie o współpracy, będziemy mogli wspólnie realizować projekty, które są już znane naszym odbiorcom. Partnerstwo wydatnie wpłynie na dalszy proces profesjonalizacji rozgrywek esportowych w Polsce. Możemy już teraz zapewnić społeczność fanów i graczy, że w tym roku mogą liczyć na jeszcze więcej emocji, wydarzeń i rywalizacji.

Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej

Dzięki dotychczasowym wspólnym działaniom dwóch firm udało się przenieść wzorce ze świata sportu do branży esportowej. W ubiegłym roku współorganizowane przez PLE i PGE wydarzenia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem – nie tylko graczy czy kibiców, ale też osób, które na co dzień nie mają styczności z esportem. Niekonwencjonalna forma PGE Superpucharu, który odbył się na nadbałtyckiej plaży, przyciągnęła na wydarzenie całe rodziny.

W ubiegłym roku przedstawiciele Polskiej Ligi Esportowej i PGE wspólnie wypracowali zasady Centralizacji Praw Sponsoringowych (CPS). CPS to umowa, która wprowadziła innowacyjne rozwiązania w polskim esporcie i pozwoliła na uregulowanie zależności między Polską Ligą Esportową, a grającymi w niej organizacjami. Stanowi kolejny krok na drodze profesjonalizacji rywalizacji graczy i uzyskania przez nich stabilnych źródeł dochodu.
PGE Dywizja Mistrzowska Polskiej Ligi Esportowej rozpoczęła się 28 lutego. Rozgrywki można śledzić na antenie Polsat Games oraz na kanałach PLE na Twitch TV oraz YouTube. W rywalizacji bierze udział 12 drużyn: MAD DOG’S PACT, M1 GAMING, Team ESCA Gaming, Creative AVEZ, Izako Boars, Sioguns Esports, PGE Turów Zgorzelec, Ungentium, Wisła All in Games Kraków, IMPRESSION, Project Gorillas oraz Illuminar Gaming. Platformą ich zmagań jest gra Counter Strike:Global Offensive.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Gracze mobilni z USA najwięcej wydają na gry akcji

genshin impact

Według raportu Sensor Tower w zeszłym roku Amerykanie wydali prawie 966,8 miliona dolarów na gry akcji na urządzenia mobilne. Oznacza to wzrost o prawie 70% w porównaniu do roku 2020.

Mobilne gry akcji były najszybciej rozwijającym się gatunkiem w zeszłym roku pod względem generowanych przychodów. Najwięcej zarabiały tytuły przygodowe z otwartym światem. Tutaj dużą rolę odegrał Genshin Impact, który zgromadził 406 milionów dolarów od graczy ze Stanów. Na podium znalazły się również gry Marvel Contest of Champions oraz Dragon Ball Legends.

Innym popularnym w USA gatunkiem były gry hyper-casual. Tytuły te przyciągają użytkowników swoją prostotą. Należy do nich np. popularny w Polsce Timberman. Przychody z tego typu gier mobilnych przyniosły twórcom 111 milionów.

Adam Daniluk

FACEIT uruchamia platformę reklamową

FACEIT ads

Firma FACEIT uruchomiła FACEIT Ads. Nowa platforma reklamowa jest skierowana do marek, które chcą dotrzeć do odbiorców konkurencyjnych gier.

Platforma FACEIT liczy ok. 23 milionów użytkowników na całym świecie. Firma chce wykorzystać wiedzę i doświadczenie zdobyte przy kierowaniu tak dużym projektem.

Nowy oddział będzie dążyć do zapewnienia markom przestrzeni reklamowej na platformie FACEIT. Firma będzie również działać jako konsultant dla marek, które chcą dotrzeć do odbiorców gier. Pomimo że reklamy nie są niczym nowe na platformie, to z pewnością powołanie całego działu doradców już jest.

 

Adam Daniluk

BLIK kontynuuje swoje działania w świecie gamingu i e-sportu w 2022 roku

beloud CUP powered by BLIK__logo

System płatności mobilnych BLIK nawiązał współpracę z organizatorem turniejów dla amatorów — marką beloudGG. To kolejna inicjatywa BLIKA w świecie gamingu i e-sportu, po tym jak pod koniec 2021 roku, z pomocą agencji _game changer wszedł do tego środowiska jako partner mistrzostw świata CS:GO, współpracując przy tym z Almoust Famous.

BeloudGG, czyli organizator turniejów e-sportowych dla amatorów i półprofesjonalistów, nawiązał współpracę z marką BLIK – systemem płatności mobilnych. W ramach kooperacji zostanie przeprowadzona seria 7 turniejów w różnych tytułach gamingowych (CS:GO, VALORANT, TFT, World of Tanks, Starcraft 2 i innych) gwarantująca dotarcie do szerokiego grona graczy. Dwa pierwsze turnieje w VALORANTA oraz TFT już za nami! Odbyły się one pod koniec stycznia i lutego i wzięło w nich udział ponad 670 graczy. Widowisko pozwoliło wygenerować blisko 200 tys. wyświetleń w trakcie transmisji na żywo oraz ponad 4 mln dzięki komunikacji w social mediach.

Turnieje dla amatorów i półprofesjonalistów są tylko jednym z wielu wymiarów aktywności BLIKA w 2022 roku. Chcemy pokazywać, żę dzięki BLIKOWI można “żyć bardziej”. Właśnie dlatego łączymy świat BLIKA ze światem gier – “grać bardziej, streamować bardziej, rywalizować bardziej”. Gaming to świat pozytywnych emocji, cieszymy się, że możemy te emocje wspierać

Krzysztof Ziewiec z Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA

Ważnym elementem w całej kampanii i realizacji turniejów jest wykorzystanie funkcjonalności BLIKA w kolejnych edycjach turnieju. Wspólnie z organizatorami stworzyliśmy dedykowany mechanizm, którym będziemy zachęcać użytkowników do zapisu do rywalizacji poprzez wykonanie Przelewu na telefon BLIK o wartości 1 zł. Dzięki temu, wraz z liczbą zgłoszeń rośnie podstawowa pula nagród.

Tomasz Przeździecki, CEO spółki _game changer

Przed nami trzeci turniej! W dniach 7-13 marca będzie można śledzić zmagania najlepszych zawodników StarCraft 2 w Polsce
BLIK będzie obecny w mediach społecznościowych na profilach beloudGG, w komunikacji realizowanej z udziałem influencerów współpracujących z kreatywną agencją gamingową beloud oraz podczas transmisji prowadzonej z jej warszawskiego studia.

Za współpracę pomiędzy firmami odpowiada agencja _game changer, działająca z ramienia Group One, koordynująca działania związane z gamingiem i e-sportem. W związku z połączeniem marki BLIK z turniejami tworzonymi przez beloudGG gracze otrzymają możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w starciu z internetowymi rywalami. Planowane turnieje odbędą się w najpopularniejszych tytułach, takich jak: Fortnite, Valorant, Counter-Strike: Global Offensive, World of Tanks, Starcraft 2, Rocket League i Brawl Stars.

Mecze utalentowanych polskich zawodników będzie można obejrzeć na kanale beloudGG, na platformie Twitch. Dla najlepszych z nich przewidziane są nagrody pamiątkowe, zestawy sprzętu oraz pamiątkowe statuetki, które zostaną wręczone przez komentatorów występujących w merchandisingu przygotowanym specjalnie na potrzeby turniejów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

GRID Esports ogłosiło uruchomienie GRID Open Platform

GRID_OP 1920x1080 (X2) (1)

GRID Open Platform pozwoli na sprawdzenie danych e-sportowych za darmo. Umożliwi to tworzenie projektów opartych na danych z gier przez każdego.

Zarejestrowani użytkownicy uzyskają dostęp do ponad 70 posiadaczy praw do danych e-sportowych, w tym informacji od BLAST, WePlay Holding i Epic Events.

Platforma jest już dostępna i przejmuje zgłoszenia do udziału we wczesnym dostępie do 14 marca. Uczestnicy otrzymają bezpośrednie wsparcie z ramienia GRID, a ich opinie będą miały wpływ na kształt portalu w przyszłości. Dostęp do early acces można uzyskać tutaj:  grid.gg/open-platform

 

Adam Daniluk

ERBUD i Gameset angażują środowisko esportowe w sprawę pisowni słowa „esport”

erbud esport

Polska firma budowlana ERBUD kontynuuje swoje zaangażowanie w komunikację z fanami esportu i gamingu w Polsce. Po nagrodzonej kampanii employer brandingowej pod nazwą Walka o Koszyki przyszedł czas na kolejne działania. W ramach najnowszej akcji #esportpiszemyjakerbud marka zaangażowała środowisko esportowe do poruszenia tematu pisowni słowa „esport”.

Profesjonalna rywalizacja w grach wideo to obecnie popularna forma rozrywki, która ma już prawie pół miliarda odbiorców na całym świecie. Nadal trwa jednak dyskusja na temat tego, jakiego słowa używać do opisu tego rodzaju aktywności. W rozumieniu słownikowym za poprawną wersję uznawana jest pisownia z dywizem, czyli „e-sport”. Od kilku lat osoby tworzące polską branżę esportową niemal jednoznacznie opowiadają się jednak za tym, by w języku polskim używać zapisu „esport”. Argumentów jest wiele — branża esportu jest międzynarodowa, nowoczesna i osadzona w świecie cyfrowym. Dodatkowo geneza przedrostka „e-”, która w języku polskim wskazuje na związek znaczeniowy z Internetem, zdaje się być już trochę archaiczna w realiach współczesnego świata.

Dyskusja ta nie jest zresztą czymś nowym i nie wynika ze specyfiki polskiego rynku. W 2017 roku w Stanach Zjednoczonych agencja Associated Press poruszyła tę kwestię w swoim stylebooku. Według niego poprawnym zapisem określającym profesjonalną rywalizację w grach wideo jest po prostu „esports”. Już wtedy w polskiej branży esportowej pojawiły się dyskusje i ruchy związane z tym, by przyjąć u nas pisownię bez dywizu, czyli „esport”. Dotychczas nie pojawiła się jednak inicjatywa, która pozwoliłaby to przypieczętować.

Wewnątrz firmy żartujemy, że w nazwie ERBUD zawsze był element łączący firmę z esportem, czyli przedrostek „e”. Jednak całe środowisko esportowe wie, że „esport” piszemy zawsze bez łącznika, bez pierwszej litery małej i drugiej wielkiej. Sami jednak nie jesteśmy ekspertami w tym temacie, dlatego powołujemy się na opinię językoznawczą profesora Mirosława Bańko z Uniwersytetu Warszawskiego, a do akcji zaangażowaliśmy agencję Gameset oraz przedstawicieli branży esportowej.

Marcin Kasprzak, Dyrektor ds. Marketingu i PR w GRUPIE ERBUD

Opinia profesora Mirosława Bańko pozwoliła wzmocnić argumenty strony popierającej bez dywizu:

Z perspektywy językoznawczej należy uznać pisownię esport za dopuszczalną, co najmniej w środowisku ludzi związanych z esportem, a nawet rokującą – w tym sensie, że prawdopodobne jest jej dalsze upowszechnianie się kosztem pisowni z dywizem. Upowszechnia się też łączny zapis wyrazów pochodnych, np. esportowiec i esportowy. Pomijanie dywizu czyni oczywiście wyłom w pewnej niepisanej zasadzie, która nakłania do używania go po cząstce e-, a to sprawia, że esport i wyrazy pochodne w pisowni „bezdywizowej” wyróżniają się na tle innych, podobnych. Jeśli jednak środowisku związanemu z esportem na takim efekcie zależy, to może używać pisowni łącznej jako symbolu swojej odrębności i tożsamości.

prof. Mirosław Bańko

Kampania #esportpiszemyjakerbud jest realizowana na Twitterze, który dla środowiska esportowego jest popularną platformą kontaktu i wymiany myśli. Pojawiły się tam posty i dyskusje na temat poprawnej pisowni słowa esport. Do akcji zaangażowano komentatorów i publicystów esportowych: Grzegorza Łatkę, Zbigniewa Pławeckiego, Andrzeja Śledzia, Radosława Florkowskiego, Krystian Terpińskiego, Damiana Dąbrowskiego oraz Kamila Kozaka. Po publikacjach na profilach przedstawicieli branży wywiązała się niejedna dyskusja, do której włączyli się fani esportowych rozgrywek, z których większość opowiadała się za zapisem „esport”.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

BLAST wyprodukuje rozgrywki FIFA ePremier League

ePremier League

Organizator turniejów BLAST wchodzi na scenę profesjonalną w grze FIFA. Zajmą się produkcją turnieju ePremier League w sezonie 2021/22.

Organizatorami rozgrywek ePremier League są EA Sports oraz Premier League, najwyższy poziom rozgrywek ligowych w Anglii. W turnieju weźmie udział reprezentant każdego z 20 klubów Premier League. Pula nagród wyniesie 100 tys. funtów podzielonych na rozgrywki na platformach Playstation 5 i XBox Series X. Całość zostanie zwieńczona wielkim finałem rozgrywanym 26-27 marca.

Produkcją zajmie się firma BLAST, znana z tworzenia turniejów m.in. w Counter Strike: Global Offensive czy Valorant. Firma chce wejść w świat profesjonalnych rozgrywek FIFA, dając fanom zupełnie nowy format online oraz polepszając doświadczenia z wynikające z oglądania rozgrywek.

Adam Daniluk

FRENZY uruchomiło nowe studio transmisyjne w Warszawie

Studio_FRENZY_1

W połowie lutego firma FRENZY oficjalnie uruchomiła nowe studio transmisyjne, które ma pozwolić na realizację większej liczby projektów esportowych jednocześnie. W początkowej fazie będzie ono wykorzystywane do realizacji polskiej transmisji regionalnego turnieju VRL East: Surge w grę VALORANT, którego faza zasadnicza rozpoczęła się w pierwszym dniu nadawania nowego studia.

Nowe warszawskie studio ma powierzchnię 84m2 i jest obecnie przeznaczone do prowadzenia i transmitowania analiz z turnieju VRL East: Surge. Obiekt pomieści maksymalnie 15 wykwalifikowanych pracowników, w tym operatorów, montażystów, dźwiękowców i realizatorów. Studio pozwoli firmie na dalszy rozwój w obszarze transmisji wydarzeń esportowych w najpopularniejsze tytuły, takie jak League of Legends, CS:GO, Rainbow Six oraz nagrywania audycji o charakterze publicystycznym.

Uruchomienie dodatkowego studia, było konieczne w celu zapewnienia jak najlepszej jakości transmisji z meczów w ramach turnieju VRL East: Surge. W odróżnieniu do pozostałych obsługiwanych przez nas obiektów, studio VALORANT, zlokalizowane jest w biurowcu Blue Point. Dzięki temu możemy być bardziej elastyczni, jeśli chodzi o przeprowadzanie kilku transmisji w tym samym czasie.

Marcin Kilar, Dyrektor Zarządzający FRENZY

Trwający turniej VRL East: Surge jest regionalnym projektem realizowanym w całości przez FRENZY. Firma odpowiada za organizację rozrywek od strony administracyjnej i operacyjnej, produkcję sygnału z transmisji, obsługę kanałów społecznościowych w języku polskim i angielskim, a także kwestie związane z pozyskiwaniem sponsorów i współpracę z partnerami komercyjnymi. FRENZY koordynuje również działania partnerów z rynku czeskiego, rumuńskiego, węgierskiego i greckiego.


źródło: FRENZY

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF