...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Słodkie Usprawiedliwienie na Dzień Dziecka od E. Wedel

 

Wydawać by się mogło, że to banalne. Jednak czas, który poświęcimy naszym pociechom, to najlepszy prezent z okazji ich święta. Dzięki chwilom wspólnie spędzanym z rodzicami dzieci lepiej poznają świat, budują poczucie własnej wartości i uczą się, jak radzić sobie z trudnymi emocjami. Czy możemy im dać coś lepszego, co przygotuje do dorosłości? Problem jednak leży w czasie, którego – ze względu na aktywność zawodową – mamy jak na lekarstwo.

Z badania realizowanego w 2022 roku na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka wynika, że wrażenie smutku czy zniechęcenie do podejmowania jakichkolwiek aktywności dotyka coraz więcej dzieci. Poczucie osamotnienia towarzyszy co 10. uczniowi klasy drugiej i niemalże ¼ uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. My, dorośli, zaabsorbowani nadmiarem obowiązków możemy tego nie zauważyć.

#SłodkieUsprawiedliwienie od E. Wedel

Dlatego firma E. Wedel z okazji Dnia Dziecka postanowiła ułatwić to zadanie zapracowanym rodzicom. Wszystko za sprawą akcji #SłodkieUsprawiedliwienie, która zaprasza ich do wspólnego spędzenia czasu z własną pociechą, zachęca do refleksji nad „Czasem na przyjemność” dla dzieci i przypomina, jak ważna dla tej relacji jest każda godzina. Nie „po pracy” i nie „na urlopie”. W tym celu powstało właśnie #SłodkieUsprawiedliwienie, które na chwilę spróbuje odwrócić role. Skoro rodzice mogą usprawiedliwiać nieobecność pociech w szkole, to może z okazji wyjątkowego święta dzieci, mechanizm ten zadziała także w pracy? Wystarczy wymyślić sposób, w jaki razem będziecie celebrować Dzień Dziecka, wejść na stronę www.slodkieusprawiedliwienie.pl, pobrać dokument, który wspólnie uzupełnicie i pokazać go swojemu przełożonemu w pracy.

– Wspieranie pracowników w łączeniu życia zawodowego i prywatnego jest w naszej firmie obecne od czasów założycieli. Przez lata odpowiadaliśmy na nie adekwatnie do okoliczności. Współcześnie największe wyzwanie z jakim się mierzymy na linii praca-dom to deficyt czasu, który najmocniej odczuwają nasze dzieci. W ramach akcji „#Slodkieusprawiedliwienie chcemy zwrócić uwagę na kwestię jakościowego wspólnego spędzania czasu – bez względu na to, czy nasze dzieci mają 5, 10 czy 18 lat. Wszyscy w równej mierze potrzebujemy przestrzeni na przyjemność, która najlepiej smakuje razem – mówi Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel.

Czy uda się dostać wolne z okazji Dnia Dziecka? Czy zrealizujecie wszystkie pomysły, jakie przyjdą wam do głowy? Tego nie możemy zagwarantować. Jednak już samo wymyślanie atrakcji i wypisywanie usprawiedliwienia zapewnią frajdę i będą bezcennym czasem, który damy naszym dzieciom. A kto wie, może pracodawcy w tym dniu pozytywnie nas zaskoczą i z chęcią przyjmą wedlowskie, słodkie usprawiedliwienie?

Więcej informacji na stronie: www.slodkieusprawiedliwienie.pl.

Wedel od lat bierze udział i samodzielnie inicjuje projekty skierowane do dzieci. Za sprawą autorskiego programu „Wedel od serca” pracownicy mogą zgłaszać dowolne inicjatywy społeczne, które firma wspiera finansowo. Ich znaczna część jest poświęcona najmłodszym jak np. wsparcie inicjatyw sportowych czy remont placówek dziecięcych. Firma współpracuje również z organizacjami pozarządowymi np. Fundacja Dobrych Inicjatyw, czy Stowarzyszenie „Serduszko dla Dzieci”, których działalność w znacznej mierze opiera się na działaniach dla dzieci.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wedel podsumowuje 2022 – rynek i jego wpływ na działanie marketingowe firmy.

Katarzyna Kowalczyk – Kierownik grupy marek w firmie Wedel

Rok 2022 przyniósł branży słodyczy wiele zmian. Przede wszystkim, zanotowaliśmy w Polsce ogromny skok sprzedaży – o 16% w porównaniu z 2021 r., co było spowodowane zniesionymi obostrzeniami pandemicznymi oraz masową migracją z Ukrainy. Ponad 3 miliony osób zasiliło rynek konsumencki w Polsce, istotnie wpływając na ostateczny wynik sprzedaży pod koniec roku.

Posłuchajmy:

Jednocześnie mierzymy się z niełatwą sytuacją gospodarczą związaną m.in. z rosnącą inflacją, co silnie warunkuje nastroje konsumentów w Polsce. Według badań GfK, w naszym kraju ok. 60% kupujących wyroby cukiernicze rozważa ograniczenie ich ilości lub całkowitą rezygnację z zakupu. Wierzymy jednak, że to właśnie słodycze są jedną z najszybszych i stosunkowo najtańszych form dostarczania konsumentom drobnych, codziennych przyjemności. Dlatego tak ważne, nie tylko dla Wedla, ale i pozostałych marek, będzie utrzymanie statusu firm dostarczających jak najwyższą jakość produktów, żeby pozostać w wachlarzu wyborów zakupowych konsumenta.

Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia wychodzą jednak naprzeciw wszechobecnemu trendowi oszczędzania. Jak wynika z opracowania globalnej agencji badawczej Mintel i firmy Wedel, w Święta zamierzamy odpocząć od stałego utrzymywania budżetu w ryzach, a wydatki usprawiedliwiamy faktem, że w skali całego roku Boże Narodzenie, to wyjątkowy czas celebracji [1].

Nie od dziś wiadomo, że Boże Narodzenie to okres najwyższej sprzedaży słodyczy w ciągu roku. Wnioski z analizy Mintel wskazują, że czekolady, ciastka i inne słodycze stanowią około 50% wszystkich sezonowych, świątecznych nowości produktowych – potwierdzają to także nasze obserwacje w ślad za którymi co roku tworzymy wyjątkową ofertę produktową. Z kolei – co również wynika z raportu Mintel – w okresie świątecznym, wśród słodkich nowości, produkty markowe znacznie przeważają nad markami własnymi, w kategorii czekolad stanowiąc aż 83%, co dodatkowo pozycjonuje Wedla w czołówce wybieranych na sklepowej półce świątecznych słodkości.

Towarzyszymy naszym klientom i konsumentom przez okrągły rok za sprawą promocji marki w różnych kanałach. To był rok pełen ciekawych kampanii Wedla. Oprócz kontynuacji naszej platformy reklamowej „Czas na przyjemność”, zorganizowaliśmy loterię konsumencką „Wygraj czas na przyjemność”, w której można było wygrać roczną pensję i przeznaczyć ją na swoje ulubione przyjemności.  Zupełnie nowym wyzwaniem w tym roku było przygotowanie oferty produktów, które zdobią kultowe Minionki. Pojawiły się one tam za sprawą współpracy pomiędzy E.Wedel a najpopularniejszą, animowaną serią wszechczasów studia Illumination – Minionkami. Nowa animacja z żółtymi bohaterami trafiła na listę top 3 najpopularniejszych filmów animowanych w Polsce, a nasze produkty w charakterystycznych, żółtych opakowaniach z sympatycznymi postaciami do dziś można znaleźć w polskich sklepach.  Dalej rozwijaliśmy również naszą nową kategorię, czyli lody. Dzięki ciekawym połączeniom smakowym promowanym w kampanii marketingowej #jestoh sprzedaż marki Wedel OH! wzrosła o 103% w tym roku. Zakładamy, że w 2023 r.  kategoria słodyczy spowolni swoją dynamikę wolumenową do poziomu bliskiemu zeru, natomiast w tempie jednocyfrowym będzie wzrastać wartościowo. Wynika to m.in. z annualizacji dużych wzrostów z 2022 r. oraz pełnej wyzwań sytuacji ekonomicznej.

[1] Mintel, The Future of Christmas Food and Drink: 2022.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Marka E.Wedel dołożyła słodką cegiełkę do budowy szkoły w Ghanie

E.Wedel Ghana

Otwarcie szkoły jest zwieńczeniem marzenia Omeny Mensah, która zakładając swoją Fundację, zaczęła zbierać fundusze na jej budowę. Decyzję o pomocy najbiedniejszym dzieciom z Ghany w zdobyciu edukacji Omena podjęła 7 lat temu. To wtedy po raz pierwszy odwiedziła kraj, z którego pochodzi jej ojciec i poznała trudy życia mieszkających tam ludzi. Uznała, że porządne wykształcenie pomoże odmienić los dzieci i sprawi, że staną się niezależne i będą potrafiły samodzielnie decydować o swoim życiu. W zbieraniu funduszy na budowę szkoły Omenę postanowiła wesprzeć marka E.Wedel.

Marka E.Wedel jest silnie związana z Ghaną. Z tego miejsca pochodzi najwyższej jakości kakao wykorzystywane do produkcji naszych czekoladowych słodkości. Jako odpowiedzialny producent chcemy wspierać rozwój lokalnych społeczności, z którymi współpracujemy od wielu lat, dlatego pod koniec 2018 roku postanowiliśmy wesprzeć działania Fundacji. Rozpoczęliśmy wspólne projekty, których celem było pozyskanie funduszy na budowę szkoły dla dzieci w Ghanie. Charytatywna sprzedaż Czekotubek w sieci Rossmann, czy realizowana we współpracy z Maciejem Zieniem akcja „#Każda koszula pomaga”, istotnie przyczyniły się do spełnienia marzeń dzieci z Ghany. Dzięki zebranym w tych akcjach funduszom byliśmy w stanie sfinansować budowę dachu szkoły i tym sposobem dołożyć swoją cegiełkę do tego ważnego również dla nas projektu. Aby ułatwić dzieciom start w szkole, przekazaliśmy wyjątkowe plecaki, które przydadzą się każdemu uczniowi oraz słodkie drobnostki.

Dominika Igielińska, Branded Content Manager E.Wedel

Budowa i wyposażanie szkoły, od momentu wkopania kamienia węgielnego pod inwestycję do dnia oficjalnego otwarcia, trwała ponad 4,5 roku. Był to bardzo intensywny czas pełen radości, gdy obserwowaliśmy szybkie postępy prac, ale też trudny, bo — jak to bywa przy tak dużych inwestycjach — napotykaliśmy problemy, które opóźniały prace.

Omenaa Mensah

Budynek nowej szkoły jest przestronny i ma powierzchnię 1 500 m2. Mieści 6 klas lekcyjnych, salę komputerową, bibliotekę, pokój nauczycielski, pomieszczenia administracyjne i socjalne oraz 4 pomieszczenia pomocnicze i noclegowe dla wolontariuszy z Polski.

E.Wedel jest Partnerem 11. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.


Źródło: E. Wedel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Samolot RWD-13 wyląduje na Placu Defilad w Warszawie!

samolot reklamowy Wedel

Wszystkich miłośników czekolady zapraszamy 4 września na Plac Defilad 1, od strony Teatru Dramatycznego. W najbardziej czekoladowy dzień w roku, oprócz niepowtarzalnej repliki samolotu RWD-13, na gości będą czekały batony Ptasie Mleczko®. Kultowe pianki są istotnym wątkiem fabuły serialu ,,Receptura”. Samolot wyląduje na Placu Defilad już o 8:00, natomiast od 11:00 będzie można skosztować słodyczy.

Słodka historia w powietrzu

RWD-13 to więcej niż latająca maszyna. To samolot, który stał się symbolem marki E.Wedel, która obchodzi w tym roku już 170-te urodziny. Samolot, zakupiony przez Jana Wedla, ostatniego właściciela Fabryki Czekolady w 1937, był wykorzystywany do projektów marketingowych marki E.Wedel – rozrzucano z niego cukierki nad polskim morzem oraz ulotki w czasie warszawskich festynów. Co więcej, ekspresowo dostarczał produkty do Gdyni, Paryża i Kopenhagi. Służył również do projektów specjalnych, dzięki niemu sam Ignacy Jan Paderewski otrzymywał słodycze prosto do swojego domu w Szwajcarii.

serial Receptura

Od samolotu do serialowego rekwizytu

Model samolotu zobaczymy także w nowej produkcji ,,Receptura”, która pojawi się na TVN już 5 września o godz. 21.30. Serial „Receptura” to sześcioodcinkowa opowieść rozgrywająca się równolegle w okresie międzywojennym oraz teraźniejszości, w intrygujący sposób przeplatająca ze sobą perspektywę tradycji ze współczesnością. Serial jest niekonwencjonalną formą celebracji jubileuszu – 170-tych urodzin E.Wedel. ,,Receptura” nie tylko podaruje widzom ciekawą rozrywkę i relaks, ale także przybliży barwną postać Jana Wedla (w tej roli Jacek Koman), który był wielkim innowatorem słodkiego przedsiębiorstwa oraz szanowanym warszawiakiem. Ostatni z rodu Wedlów uchodził za filantropa i wizjonera wyprzedzającego czasy, w których żył. Oprócz tego, śledząc losy pozostałych bohaterów (m.in. Agnieszka Więdłocha, Zofia Wichłacz), będzie można poznać ciekawostki z bogatej historii E.Wedel.

„Receptura” już od niedzieli 5 września o 21.30 tylko w TVN. Prapremiery od niedzieli 29 sierpnia na Playerze.


Źródło: E.Wedel 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polscy streamerzy łączą siły dla potrzebujących ze Szlachetnej Paczki! Gra Paczka 3 startuje już 27.05.

Gra Paczka

Charytatywny stream Gra Paczka odbędzie się w dniach 27-30 maja. To już trzecia odsłona eventu Szlachetnej Paczki, który gromadzi przed ekranami tysiące fanek i fanów dobrej zabawy oraz mądrego pomagania.
Streamy w ramach eventu Gra Paczka 3 będzie można oglądać na kanale głównym wydarzenia na Twitchu (https://www.twitch.tv/grapaczka) oraz na stronie www.grapaczka.pl. Gracze mogą dołączyć także do społeczności Gra Paczki w aplikacji Discord (https://discord.com/invite/e76UZcTTpf).

„Streamerzy pomagają”

Jeszcze kilka lat temu pan Tomasz wiódł normalne życie. Podczas niefortunnego skoku do wody złamał kręgosłup. Teraz nie jest w stanie poruszać się samodzielnie, nawet na wózku. Aby utrzymywać kontakt z ludźmi, mężczyzna potrzebował sprzętu, na który nie było go stać. Gamerzy biorący udział w poprzednich edycjach Gra Paczki postanowili pomóc, przygotowując dodatkowo Szlachetną Paczkę. Oprócz sprzętu do pana Tomasza trafiło upragnione łóżko rehabilitacyjne.

To stało się dzięki Gra Paczce. Środki z tej edycji pomogą Szlachetnej Paczce dotrzeć do tych, u których pomocy jeszcze nie było. Wszystko dzięki streamerom, dzięki graczom. Mamy ogromną wdzięczność. Przy poprzednim projekcie, gdy nie wiedzieliśmy jeszcze, czy znajdzie się darczyńca dla pana Tomasza, mieliśmy taki cel: żeby mógł obejrzeć kolejną edycję streamu. Dziś wiemy, że to się wydarzy. Pan Tomasz będzie widzem Gra Paczki 3.

Konrad Kruczkowski, Wiceprezes Stowarzyszenia WIOSNA, organizatora Szlachetnej Paczki i Gra Paczki

Jestem szczęśliwym człowiekiem. Mogę się uczyć, próbuję znaleźć pracę. Mam łóżko, które sprawia, że nie mam odleżyn. Czuję się lepiej, w końcu się wysypiam.

Pan Tomasz

Dołącz do ich drużyny, zdobądź cenne nagrody

Event to nie tylko gamingowe transmisje live, ale także challenge – zadania, którym będą próbowali sprostać streamerzy rywalizujący o najlepsze miejsca w Gra Paczkowych rankingach. Lista zaangażowanych w projekt graczy i streamerów ciągle się powiększa. Dla najbardziej potrzebujących zagrają m.in. AlbanPL, Aleks Makowski, Anianiania, Ayanoo, Baniak, Bonkol, Bonnguś, Brunecia, CTSG, CzugA, Demonidias, Diger, Dreuu, Druvik, Grzegorz Rycko, Guliasz, HighStyled, JustThePhil, Kaluch, Karolek, KromkaChleba, kycu, Lucek, Łosiu, Miniuwa, Nexos, Niklaus, Nitek, Patryk Krutyj, PC by TQ, RealMrQ, Seto, Sheo, SirMisiek, Slayproxx, Szczurek, SzejkTiVi, wiciu_ck, Xemtek, Yuuhi. To właśnie oni będą dbali o to, aby podczas Gra Paczki nie zabrakło zarówno świetnej zabawy, jak i wsparcia potrzebujących.

Podczas Gra Paczki 3 będą organizowane także konkursy. Każdy wpłacający może liczyć na cenne nagrody ufundowane m.in. przez Firmę GIGABYTE, właściciela marek AORUS oraz AERO, partnera głównego Gra Paczki 3, a wśród nich laptop najnowszej generacji, monitor gamingowy 4K AORUS FV43U oraz płyty główne.
W ramach eventu do wygrania jest ponad 150 nagród o łącznej wartości kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wśród nich znajdują się edycje kolekcjonerskie gier, klawiatury, myszki, słuchawki i akcesoria, a także fotele gamingowe i wiele innych.

Wydarzenie wspiera jednak nie tylko branża gamingowa. Wielkie serce do gier pokazuje także sponsor Gra Paczki, E.Wedel.

Już od paru lat marka E.Wedel widoczna jest w świecie gamingu. Staramy się pokazać inną stronę gamingu, która nastawiona jest na współpracę i czerpanie czystej przyjemności z gry. Charytatywny stream Gra Paczka pozwala nam na poszerzenie tej perspektywy o zupełnie nowy wymiar przyjemności, który płynie z pomagania.

Dominika Igielińska, Branded Content Manager w firmie

W event angażują się także agencje Fantasyexpo, Gameset (grupa LTTM) oraz JaRock. Patronat medialny nad Gra Paczką 3 objęli zaś: CD-Action, Esport Now, PC-Format, GRYonline.pl.

 

Good game dla potrzebujących

Dwie poprzednie edycje Gra Paczki okazały się sukcesem. W maju 2020 roku udało się zebrać 330 tys. złotych, w listopadzie tego samego roku zaś pobito ten wynik – streamerzy ugrali na rzecz Szlachetnej Paczki 344 tyś. Dzięki wsparciu społeczności graczy Szlachetna Paczka dotarła w zeszłej edycji do ponad 14 tyś. potrzebujących rodzin.

Wygranych meczów czy rozgrywek online nie można skomentować inaczej jak – gg. Najbliższa edycja Gra Paczki może również być „good game” dzięki Twojemu zaangażowaniu.

Oglądaj najlepszych polskich streamerów, baw się z nami i wesprzyj Szlachetną Paczkę. 27 maja wejdź na www.grapaczka.pl.


Źródło: Gra Paczka

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przejdź się na wirtualny spacer i odwiedź Fabrykę Czekolady E.Wedel

Fabryka Czekolady Wedel

Podczas Nocy Muzeów 2021 po raz kolejny, lecz tym razem wirtualnie, otworzą się drzwi Fabryki Czekolady E.Wedel, działającej od lat 30. XX wieku na warszawskim Kamionku. Dzięki możliwościom wirtualnego zwiedzania, uczestnicy wydarzenia, z dowolnego miejsca na świecie, będą mogli odwiedzić gabinet legendarnego założyciela – Jana Wedla, obejrzeć galerię czekoladowych rzeźb i dekorowanie Torcika Wedlowskiego, czy też dowiedzieć się, jak powstaje czekolada. W tym roku marka E.Wedel zdecydowała się także pokazać linię produkcyjną, na której powstają kultowe pianki Ptasie Mleczko®. To niezwykłe miejsce nigdy wcześniej nie było prezentowane szerszej publiczności, bowiem zarówno receptura, jak i produkcja niebiańsko lekkich pianek, od lat są pilnie strzeżone. Podczas spaceru nie zabraknie także ciekawostek dotyczących pracowników firmy, którzy dumnie kontynuują dziedzictwo rodziny Wedlów i piszą nowe karty czekoladowej historii na co dzień.

Wirtualny spacer to także ukłon w kierunku historii i wspomnianego wyżej Jana Wedla, który słynął z niecodziennych pomysłów i śmiałych innowacji. Zwiedzanie w trybie online zostanie zainagurowane w Noc Muzeów i będzie dostępne przez cały miesiąc, od 15 maja do 15 czerwca, na stronie www.wedel.pl/wirtualny-spacer

Na wirtualnych zwiedzających czekać będą aż 4 trasy spaceru. Jakie?

Linia Venus

To miejsce, w którym codziennie produkowane się kultowe produkty E.Wedel. Mowa o różnych rodzajach tabliczek oraz batonie Pawełek. Można tu poznać dokładny proces ich produkcji, dowiedzieć się, co jest sekretem oryginalnej wedlowskiej czekolady, jak pozyskuje się wyselekcjonowane kakao z Ghany, czy też ile tabliczek czekolady codziennie opuszcza mury Fabryki.

Linia Ptasie Mleczko ®

Chociaż Ptasie Mleczko® jest lekkie i pyszne to nie spada z nieba. Zapraszamy do odwiedzenia linii produkcyjnej tych kultowych pianek – miejsca, które nigdy wcześniej nie było udostępniane zwiedzającym. To tutaj dowiemy się, jak powstaje przysmak uwielbiany przez Polaków już od 85 lat oraz ile kostek produkowanych jest w Fabryce w ciągu minuty.

Torcik Wedlowski

Stworzony, by celebrować wyjątkowe chwile. Jego popularność stała się inspiracją do pokazania tajników procesu jego powstawania, który do dziś częściowo opiera się na ręcznej produkcji. Chociaż trudno w to uwierzyć, te misterne zdobienia na powierzchni Torcika, to ręczna robota. Tu uzyskamy informacje, ile Torcików można udekorować w ciągu 8 godzin pracy i czy ich autorki potrafią rozpoznać swoje dzieła na sklepowych półkach.

Galeria Rzeźb i Gabinet Historyczny

Słyszałeś o czekoladowych rzeźbach? To sztuka, którą wedlowscy artyści – Maestro i Mistrzyni Czekolady – Janusz i Joanna Profusowie, opanowali do perfekcji. Ich unikalne prace będzie można podziwiać w Galerii Rzeźb. To niewiarygodne, że wszystkie zostały stworzone z czekolady!

Tuż obok niezwykłej Galerii znajduje się Gabinet Historyczny Jana Wedla. Zwiedzenie go to jedyna okazji do poznania historii założycieli firmy, która w tym roku świętuje swoje 170. urodziny! To właśnie dzięki Janowi Wedlowi dzisiejsza Fabryka znajduje się przy ul. Zamoyskiego w Warszawie.

Już od 15 maja do 15 czerwca znajdź czas na przyjemnośći przejdź się na wirtualny spacer odwiedzając Fabrykę Czekolady E.Wedel.

Poznaj dawnych i współczesnych pasjonatów czekoladowej sztuki

Wirtualny spacer to nie jedyna atrakcja online, jaką przygotowała kultowa czekoladowa marka. Na stronie www.wedel.pl znajdziesz także test „Twoje stanowisko w dawnym Wedlu” Wypełniając go, nie tylko dowiesz się, jakie kwalifikacje były potrzebne przy określonych profesjach, ale też przeniesiesz się w czasie i poczujesz wyjątkowy, magiczny klimat dawnej Fabryki Czekolady. Nie zabraknie także ciekawostek o tym, jak wygląda praca w wybranych obszarach obecnie, ponieważ to właśnie ludzie stoją za sukcesem Wedla – kiedyś i dziś.


Źródło: E.Wedel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jan Wedel – wizjoner na miarę współczesności – Światowy Dzień Kreatywności i innowacji

Jan Wedel innowator

Dawniej kreatywność przypisywano wyłącznie wybitnym artystom, pisarzom czy odkrywcom. Tymczasem, aby być kreatywnym, wystarczy być odważnym. Udowodnił to Jan Wedel, potomek Karola i Emila Wedlów, warszawski przedsiębiorca, który z małego sklepiku przy ul. Miodowej założonego przez dziadka, stworzył przedsiębiorstwo prosperujące do dzisiaj przy ul. Zamoyskiego w Warszawie. Czym zasłużył sobie na miano wizjonera?

W 1919 roku, po śmierci Emila Wedla, Jan objął samodzielną pieczę nad rodzinną firmą. Podobnie jak ojciec od młodzieńczych lat nabywał praktykę w czekoladowej branży. Zdobył nawet w tej dziedzinie tytuł doktora chemii spożywczej. Zagraniczne nauki i częste podróże poszerzały horyzonty przedsiębiorcy, który z sukcesem stosował nowoczesne metody produkcji i zarządzania. Dbał także o rozwój pracowników – każdy, kto rozpoczynał pracę w fabryce, przechodził przez szkolenia na wszystkich stanowiskach. Jednak to jego wzorowy stosunek do zatrudnianych przez siebie ludzi sprawił, że był wśród nich powszechnie szanowany. W trosce o nich utworzył działające przy fabryce udogodnienia, m.in.: stołówkę, żłobek, gabinet lekarski, a także zakład szewski.

samolot Wedel
Źródło: E.Wedel

Wedlowi nie brakowało także pomysłów na rozsławienie rodzinnej firmy – prawdopodobnie dzisiaj nie powstydziłby się ich niejeden marketingowiec. W 1926 roku na zlecenie Jana Wedla powstała niecodzienna grafika i dzisiejszy symbol firmy – Chłopiec na Zebrze, zaprojektowana przez włoskiego malarza Leonetto Cappiello. Jej bohaterowie promowali m.in. pierwszy sklep firmowy w Paryżu, a także zdobili samolot RWD-13 wykorzystywany do transportu i celów reklamowych. Kooperacja z Włochem była tylko początkiem działań z artystami, m.in. ze słynną Zofią Stryjeńską, czy też Mają Berezowską. Wedel wprowadził też pierwszą w Polsce maszynę vendingową przy wejściu do pobliskiego parku, dzięki której Warszawiacy mogli skosztować popularnych karmelków śmietankowych.

Pomysłowość i innowacyjność Jana Wedla są dzisiaj inspiracją i motywacją dla marki E.Wedel, która w tym roku obchodzi 170. urodziny. Mimo upływających lat obecni wielbiciele czekoladowych przysmaków mogą nadal próbować słodkości jego autorstwa. Czekolada „Jedyna”, ręcznie dekorowany Torcik Wedlowski, a także kultowe pianki Ptasie Mleczko® do dziś dostępne są w ofercie E.Wedel.


Źródło: E.Wedel 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Celebruj Światowy Dzień Sztuki

Banksy

Artystyczny E.Wedel

W tym roku E.Wedel świętuje wyjątkowy jubileusz, 170-te urodziny. Wedlowska czekoladowa i bogata historia ma wiele wątków artystycznych. Już na początku XX wieku marka angażowała ilustratorów do projektowania wyjątkowych opakowań. Dla E.Wedel tworzyli słynni polscy artyści tacy jak: Zofia Stryjeńska, Maja Berezowska czy Karol Śliwka.

Z marką współpracował również włoski artysta – Leonetto Cappiello, autor znanego symbolu Chłopca na Zebrze.

Obecnie E.Wedel kontynuuje działania z polskimi artystami. Dzięki temu, opakowania pianek Ptasie Mleczko® przeszły szczególną metamorfozę. Do współpracy zaangażowano polskich młodych artystów. Każdy z nich stworzył swój własny indywidualny projekt opakowania w nawiązaniu do ptasiego motywu oraz smaku produktu. Jedna z nich – Martyna Wójcik-Śmierska, zaprojektowała także mural, który widnieje na ścianie fabryki E.Wedel. Rok temu marka we współpracy z Empikiem i Omenaa Foundation zorganizowała charytatywny projekt #Każdy Plakat Pomaga. Projekty plakatów wykonał ceniony grafik – Jan Kallwejt. Celem akcji było wsparcie domów dziecka w Polsce.

Co więcej, E.Wedel jest obecny w przestrzeni miejskiej Warszawy. Marka może pochwalić się niejedną instalacją. W stolicy można zobaczyć neon z kultowym symbolem E.Wedel, Chłopcem na zebrze przy ul. Szpitalnej 8 lub słynny napis „CZEKOLADA E.WEDEL” na kamienicy przy ul. Puławskiej 28.

,,The Art of Banksy. Without Limits” &. E.Wedel

Wystawa ,,The Art of Banksy. Without Limits” to pierwsza w Polsce okazja do zobaczenia prac najbardziej tajemniczego artysty street artu. Ekspozycja miała swoją premierę w 2016 roku w Istambule, a następnie gościła w kilku światowych stolicach. Od połowy lutego ponad 100 eksponatów, w tym oryginalnych prac Banksy’ego, instalacji, rzeźb, fotografii, a także specjalnie na tę okazję tworzonych szablonów i replik można zobaczyć w warszawskim Centrum Praskim Koneser. Drugą odsłonę wystawy będzie można zobaczyć po stabilizacji sytuacji pandemicznej w Polsce oraz zniesieniu przez rząd obostrzeń. Partnerem wydarzenia jest czekoladowa marka E.Wedel.

Dominika IgielińskaSztuka oraz design stanowią dużą wartość dla E.Wedel. Wnuk założyciela marki oraz ostatni właściciel fabryki – Jan Wedel, już blisko 100 lat temu chętnie nawiązywał współprace z artystami, którzy tworzyli piękne opakowania słodyczy. Kontynuując tę tradycję, chętnie wspieramy artystów i wydarzenia związane ze sztuką. Z tego względu, w tym roku postanowiliśmy zostać partnerem wystawy ,,The Art of Banksy. Without Limits”, która zlokalizowana jest na warszawskiej Pradze, czyli tam, gdzie znajduje się serce naszej firmy, Fabryka E.Wedel. Zachęcamy do odwiedzenia wydarzenia, kiedy sytuacja pandemiczna ulegnie już poprawie i będziemy mogli bezpiecznie cieszyć się sztuką!

Dominika Igielińska, Junior Branded Content E.Wedel


Źródło: E. Wedel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

The Art of Banksy. Without Limits” & E.Wedel – czekoladowa marka zaprasza do świata sztuki!

E. Wedel

,,The Art of Banksy. Without Limits”

Wystawa ,,The Art of Banksy. Without Limits” to pierwsza w Polsce okazja do zobaczenia prac najbardziej tajemniczego artysty street artu. Ekspozycja miała swoją premierę w 2016 roku w Istambule, a następnie gościła w kilku światowych stolicach. Od połowy lutego ponad 100 eksponatów, w tym oryginalnych prac Banksy’ego, instalacji, rzeźb, fotografii, a także specjalnie na tę okazję tworzonych szablonów i replik można zobaczyć w warszawskim Centrum Praskim Koneser.

Sztuka oraz design stanowią dużą wartość dla E.Wedel. Wnuk założyciela marki oraz ostatni właściciel fabryki – Jan Wedel, już blisko 100 lat temu chętnie nawiązywał współprace z artystami, którzy tworzyli piękne opakowania słodyczy. Kontynuując tę tradycję chętnie wspieramy artystów i wydarzenia związane ze sztuką. Z tego względu, w tym roku postanowiliśmy zostać partnerem wystawy ,,The Art of Banksy. Without Limits”, która zlokalizowana jest na warszawskiej Pradze, czyli tam gdzie znajduje się serce naszej firmy, Fabryka E.Wedel. Zachęcamy do odwiedzenia wydarzenia!

Dominika Igielińska, Junior Branded Content E.Wedel

Czekoladowa marka jest również obecna na muralu prezentującym jedną z najbardziej znanych prac Banksy’ego „Dziewczyna z balonikiem”, który znajduje się przy metrze Politechnika w Warszawie. Projekt został wykonany antysmogowymi farbami KNOxOUT. Dzięki temu każdy wymalowany metr murala działa jak jedno drzewo, oczyszczając dziennie ok. 3000 m3 powietrza.

Artystyczny E.Wedel

W tym roku E.Wedel świętuje wyjątkowy jubileusz, 170-te urodziny. Wedlowska czekoladowa i bogata historia ma wiele wątków artystycznych.  Już na początku XX wieku marka angażowała ilustratorów do projektowania wyjątkowych opakowań. Dla E.Wedel tworzyli słynni polscy artyści tacy jak: Zofia Stryjeńska, Maja Berezowska czy Karol Śliwka. Z marką współpracował również włoski artysta – Leonetto Cappiello,  autor znanego symbolu Chłopca na Zebrze.
Obecnie E.Wedel kontynuuje działania z polskimi artystami. Dzięki temu, opakowania pianek Ptasie Mleczko® przeszły szczególną metamorfozę. W 2019 roku grafiki opakowań dla tego produktu stworzyli polscy młodzi ilustratorzy. Jedna z nich – Martyna Wójcik-Śmierska, zaprojektowała także mural, który widnieje na ścianie fabryki E.Wedel. Rok temu marka we współpracy z Empikiem i Omenaa Foundation zorganizowała charytatywny projekt #Każdy Plakat Pomaga. Projekty plakatów wykonał ceniony grafik – Jan Kallwejt. Celem akcji było wsparcie domów dziecka w Polsce.
Co więcej, E.Wedel jest obecny w przestrzeni miejskiej Warszawy. Marka może pochwalić się niejedną instalacją. W drodze na wystawę Banksy’ego można zobaczyć neon z kultowym symbolem E.Wedel, Chłopcem na zebrze przy ul. Szpitalnej 8 lub słynny napis „CZEKOLADA E.WEDEL” na kamienicy przy ul. Puławskiej 28.
Bilety są dostępne na: www.ebilet.pl
Więcej informacji o wystawie: www.facebook.com/ArtofBanksyExhibition

Źródło: E. Wedel

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wedlowskie urodziny z nutą odpowiedzialności

Wedel

Dziedzictwo rodziny Wedlów

Wedlowie od początku łączyli prowadzenie biznesu z troską o najbliższe otoczenie: pracowników i lokalną społeczność. W podejściu do załogi wyprzedzali swoją epokę, a współcześni menadżerowie śmiało mogą się nimi inspirować. W historii firmy można również odnaleźć wrażliwość na dobro przyrody – Emil Wedel jako miłośnik zieleni, wokół czekoladowej manufaktury przy ul. Szpitalnej założył i uprawiał ogródek. Aktywnie wspierał też różnego rodzaju działania dobroczynne. Jego syn Jan znacznie rozwinął to podejście. Przede wszystkim troszczył się o załogę, wspierając godzenie życia zawodowego z prywatnym. Przy fabryce Wedla na warszawskim Kamionku (która do dziś pozostaje sercem wedlowskiej produkcji) działały żłobek i przedszkole, a także gabinet lekarski i dentystyczny. Pracownicy mogli wspólnie uprawiać sport w ramach firmowego Klubu Sportowego Rywal, w którym działały sekcje m.in. zapaśnicza, kolarska, pływacka. Jan Wedel włączał się również aktywnie w życie Warszawy i warszawiaków. Współfinansował budowę m.in. Filharmonii Narodowej czy pomnika Ignacego Paderewskiego. Regularnie wspierał Komitet Opieki Społecznej, przekazując wedlowskie produkty. Pomagał także ludności Warszawy w czasie II wojny światowej, m.in. poprzez udostępnienie stołówki pracowniczej i przygotowanie paczek żywnościowych.

 Jan Wedel, śniadanie z dziećmi pracowników 1941
Źródło: Walk PR

Z przyjemnością dla przyszłości

Dziś firma Wedel, pamiętając o wyjątkowej wrażliwości na otoczenie, kontynuuje wyznaczoną przez założycieli drogę, w swoich działaniach kieruje się swoją strategią CSR. Z myślą o dziedzictwie Wedlów przygotowano ją w sposób kompleksowy, uwzględniający opinie pracowników i otoczenia zewnętrznego, wartości firmy i łańcucha dostaw.

Jesteśmy otwarci na dialog, dlatego do prac nad naszą strategią CSR włączyliśmy blisko 100 osób: przedstawicieli wszystkich działów i Zarząd firmy oraz reprezentantów otoczenia zewnętrznego. Dialog z interesariuszami, przeprowadzony zgodnie z normą AA SES100, pozwolił na poznanie potrzeb naszych partnerów biznesowych i społecznych oraz zaplanowanie wspólnych działań.

Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel

Strategia CSR Wedla obejmuje działania w ramach 42 projektów z 18 obszarów. Opiera się na 3 filarach: Ludzie, Innowacje, Środowisko, które odpowiadają na 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Ponadto, strategia CSR została wpisana w długoterminową strategię firmy, dzięki czemu jest skutecznym narzędziem do realizowania inicjatyw oraz mierzenia efektów działań. Takie podejście jest zgodne z oczekiwaniami większości Polaków, spośród których 63 proc. uważa, że firmy powinny w swoich działaniach stale uwzględniać cele społeczne.1

 

Ludzie

Najszerszym obszarem w strategii CSR są „Ludzie”. Wynika to przede wszystkim z wedlowskiej misji i filozofii działania, w których centrum zawsze znajduje się człowiek – pracownik, konsument, partner, przedstawiciel lokalnej społeczności. Kategoria ta obejmuje wszystkie działania odpowiedzialnego pracodawcy, ale także dobrego sąsiada w swojej bliskiej okolicy.

Ważnym elementem strategii CSR jest zaangażowanie lokalne, będące kontynuacją aktywności Jana Wedla na rzecz Warszawy. W ramach wieloletniej współpracy, Wedel działa z partnerami społecznymi, wspierając mieszkańców i podopiecznych różnych instytucji. Od ponad 20 lat przez Bank Żywności SOS w Warszawie firma przekazuje produkty tym, którzy najbardziej ich potrzebują, jednocześnie przyczyniając się do walki z marnotrawieniem żywności. W tym roku po raz piętnasty Wedel był partnerem tytularnym Biegu Wedla, który organizowany jest w Parku Skaryszewskim w Warszawie. 20 lat trwa również współpraca firmy z działającym na warszawskiej Pradze Stowarzyszeniem „Serduszko dla Dzieci”, które wspiera dzieci i młodzież z trudnych środowisk. Wśród wspólnych osiągnięć dwóch dziesięcioleci wymienić należy m.in. specjalną przestrzeń ekologiczno-edukacyjną Folwark Wawer, zlokalizowaną na dachu fabryki Wedla pasiekę, turniej piłkarski Serduszko Cup czy Praski Festiwal Filmów Młodzieżowych.

We współpracy z partnerami społecznymi stawiamy na długie dystanse. Nasze współdziałanie z niektórymi warszawskimi i praskimi organizacjami trwa już nawet od 20 lat. Dzięki takiemu podejściu możemy skutecznie planować wspólne działania i trafiać w aktualne potrzeby otoczenia.

Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel

W swoje działania dobroczynne Wedel co roku angażuje pracowników. W ramach działającego od 16 lat programu grantowego „Wedel od Serca. Pomagamy Innym”, dzięki aktywności wedlowskiej załogi oraz wsparciu finansowemu firmy, udało się zrealizować ponad 170 prospołecznych inicjatyw, skierowanych najczęściej do dzieci i osób z niepełnosprawnościami. W ubiegłym roku, rozwijając kolejne formy włączania pracowników, wraz z Fundacją Dobrych Inicjatyw uruchomiono „Akademię Wedla”, opierającą się na wolontariacie kompetencyjnym, w ramach którego prowadzone są szkolenia online dla dzieci i młodzieży, podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych.

Wolontariat pracowniczy

Innowacje

W Wedlu od zawsze poszukiwano nowych rozwiązań w każdym obszarze działania: troski o pracowników, produkcji, sprzedaży. 100 lat temu Jan Wedel postawił w Parku Skaryszewskim nowatorskie automaty ze słodyczami, jednocześnie cały czas opracowując nowe produkty do swojej oferty.

Dziś filar „Innowacje” to nie tylko produkty i rozwiązania wprowadzane po raz pierwszy, ale przede wszystkim procesy, służące udoskonalaniu prowadzenia działalności w sposób zrównoważony i odpowiedzialny. Wedel w swojej strategii skupia się szczególnie na budowaniu długotrwałych partnerstw w łańcuchu wartości, polegając na odpowiedzialnych dostawcach. Realizując ten kierunek, włącza się aktywnie w inicjatywy promujące uczciwą współpracę. Jako pierwszy reklamodawca w Polsce podpisał Białą Księgę Branży Komunikacji Marketingowej. Zobowiązał się tym samym do stosowania w działaniach biznesowych sprawiedliwych i równych zasad na wszystkich etapach współpracy. Jako członek – założyciel Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego, firma aktywnie włącza się w działania na rzecz pozyskiwania surowca w sposób odpowiedzialny, z poszanowaniem różnorodności biologicznej i lokalnych społeczności.

Środowisko

Wedel konsekwentnie wdraża działania, ograniczające wpływ jego działalności biznesowej na środowisko naturalne, m.in. poprzez racjonalną gospodarkę odpadami oraz zwiększenie wydajności na wszystkich etapach produkcji.

Zgodnie z jednym ze strategicznych celów CSR, w 2020 roku firma przeszła na korzystanie z energii elektrycznej pozyskiwanej w pełni ze źródeł odnawialnych. W efekcie cała produkcja i wszystkie inne procesy w fabryce zasilane są energią z farm wiatrowych.

Troskę o środowisko naturalne Wedel realizuje również poprzez wsparcie ciekawych partnerskich projektów przestrzeni publicznej. Jednym z nich jest rewitalizacja Ogrodów Polsko-Niemieckich, mieszczących się w Parku Skaryszewskim, nieopodal siedziby firmy. Projekt uwzględnia poszanowanie ekosystemu parku oraz zaangażowanie okolicznych mieszkańców w wydarzenia edukacyjne na tym terenie.

Słodki jubileusz

Nawiązując do tradycji zapoczątkowanych przez rodzinę Wedlów, firma chce w tym roku świętować swoją wyjątkową rocznicę z pracownikami i partnerami społecznymi, jednocześnie odpowiadając na oczekiwania Polaków, którzy oczekują od przedsiębiorstw bycia dobrym sąsiadem (24 proc.) i partnerem (23 proc.).2

Również przy okazji jubileuszu firma angażuje pracowników we wspólne działania dobroczynne. W ramach akcji „170% normy” planują do grudnia wspólnie pokonać 1 170 000 km w sportowej rywalizacji, a zebrane w ten sposób 30 000 zł od firmy przekażą na wybrany przez pracowników cel społeczny. Załoga chce też włączyć się w tym roku w realizację 170 dobrych uczynków. W specjalnej wewnętrznej akcji przez cały rok będą zbierane działania i projekty wspierające lokalne społeczności, a realizowane przez Wedlowców, zarówno w ramach firmowych inicjatyw (np. „Akademia Wedla”, „Wedel od Serca. Pomagamy Innym”), jak i działań oddolnych (np. pomoc sąsiedzka).

W ekipie Wedla każdego dnia inspirujemy się wzajemnie, zarówno w pracy, jak i przy różnorodnych inicjatywach społecznych, pokazując że wartości założycieli są żywe na co dzień. Naszym przepisem są ludzie, którzy żyją z pasją. Nie tylko do czekolady, ale także do pomagania innym.

Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel


1 Badanie „Zaangażowanie społeczne firm” zrealizowane przez Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech Uniwersytetu SWPS na zlecenie firmy Wedel. Badanie przeprowadzone w dniach 29.09-08.10.2020, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie Polaków (N=1665), dobranej wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania, na panelu badawczym Ariadna, w wieku od 18 lat wzwyż.

2 Badanie „Zaangażowanie społeczne firm” zrealizowane przez Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech Uniwersytetu SWPS na zlecenie firmy Wedel. Badanie przeprowadzone w dniach 29.09-08.10.2020, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie Polaków (N=1665), dobranej wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania, na panelu badawczym Ariadna, w wieku od 18 lat wzwyż.

 


Źródło: Walk PR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF