...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Monetyzacja popularności, czyli jak influencerzy zarabiają na e-książkach

Demokratyzacja kultury przekłada się na coraz większą partycypację uczestników i mieszanie się ról, wcześniej zarezerwowanych dla “profesjonalnych” autorów i autorek. Bloger, vlogerka, podcaster czy instagramerka to internetowi twórcy i twórczynie, którzy chętnie monetyzują swoją popularność wydając książki – tradycyjne i cyfrowe. Jak wygląda ten rynek wydawniczy? Jak będzie wyglądał za rok, gdy nasilą się problemy z dostępnością papieru?

Pisanie książek jest dla internetowych twórców – m.in. blogerów, podcasterów, youtuberów – sposobem na monetyzowanie swojej działalności i rozpoznawalności w internecie. Dzięki nim nie muszą opierać swojego modelu biznesowego (wyłącznie) na współpracach komercyjnych z markami i dywersyfikują przychód. Ze względu na możliwość podejmowania niezależnych decyzji i lepsze zarobki, często ich wybór pada na self-publishing, czyli wydanie książki samodzielnie, z pominięciem tradycyjnych wydawnictw.

Pomoc w stworzeniu, sprzedaży i wysyłce produktów tworzonych przez influencerów i niezależnych autorów oferuje m.in. firma IMKER. W 2021 za pomocą jej oprogramowania, klienci sprzedali niemal pół miliona produktów o łącznej wartości 68,5 mln zł, z czego prawie 40 proc. stanowiły treści w formie elektronicznej. Za znaczną część sprzedaży odpowiadają właśnie książki w różnych formatach.

Na jakie formaty decydują się niezależni autorzy?

IMKER przeanalizował ponad 400 tytułów sprzedawanych przez niezależnych twórców przy pomocy oprogramowania i przy wykorzystaniu zaplecza logistycznego tej firmy. Z danych wynika, że tytuły w formie papierowej stanowią połowę ich oferty. Ebooki odpowiadają za ponad 43 proc. a audiobooki – ponad 7 proc. wydawanych publikacji.

Wciąż najwięcej, bo 35 proc. autorów decyduje się na wydanie jedynie książki papierowej, ale już 28 proc. publikuje tylko ebook. Co czwarty wydaje książkę w dwóch formatach: papierowej i jako ebook. Ponad 7 proc. oferuje czytelnikom pełen komplet do wyboru – papier, ebook lub audiobook.

Książki tradycyjne to często książki dla dzieci, autobiografie celebrytów lub specjalistyczne poradniki, np. z zakresu medycyny czy księgowości. Na ebooki decydują się przede wszystkim blogerzy kulinarni wydający sezonowe przepisy lub influencerzy piszący poradniki biznesowe. Wybór formy audio nie koreluje wyraźnie z tematyką działalności internetowej autora.

Samodzielnie wersję książek audio nagrywają głównie blogerzy – finansowi czy parentingowi – dla których naturalne jest mówienie do swoich fanów. Często równolegle tworzą podcasty lub publikują relacje wideo w mediach społecznościowych, a ich odbiorcy są przyzwyczajeni do ich głosu i lubią ich słuchać.

Po ile ten ebook? Czyli polityka cenowa

Z danych IMKER wynika, że średnia cena książki papierowej to ponad 67 zł. O około 17 zł mniej wyceniane są ebooki i audiobooki, których cena jest porównywalna – to średnio około 50-52 zł. Z kolei, według danych zebranych przez Nielsen BookScan Polska średnia cena za egzemplarz książki w księgarni w 2020 wyniosła 25,21 zł.

Na rynku self-publishingu ceny dyktują autorzy. Ustalają je, kalkulując koszty wydania, dystrybucji i promocji książki, wyceniają przekazywaną wiedzę, czas na napisanie/nagranie i promocję tytułu. Biorą też pod uwagę możliwości nabywcze swoich odbiorców. Patrząc na sukcesy takich autorów jak Michał Szafrański (Jakoszczedzacpieniadze.pl), Ola Budzyńska (Pani Swojego Czasu) czy Krzysztof Gonciarz, widać, że taka polityka jest skuteczna.

Krzysztof Bartnik, założyciel i prezes IMKER

Radzimy autorom książek, z którymi współpracujemy, by wyceniać tak samo format papierowy i cyfrowy. Bo choć wydrukowanie książki nie kosztuje tyle samo, co wyprodukowanie ebooka, a nagranie wersji audio zajmuje więcej czasu niż złożenie pliku do epub, to uznajemy, że powinno się wyceniać treść a nie formę. I rzeczywiście, coraz więcej twórców korzystających z naszych usług i decydujących się na publikacje w trzech formatach, trzyma się jednej ceny. Taką strategię sprzedaży widzimy też w wydawnictwach i księgarniach. Czasy, gdy ebooki były traktowane jako mniej wartościowe, minęły. Tymczasem na sytuację na rynku wydawniczym wpływa brak papieru i opóźnienia w łańcuchach dostaw. – Ceny książek papierowych w ciągu roku prawdopodobnie pójdą w górę, nawet o 15-30 proc. Prognozujemy, że wpłynie to na większy udział formatów cyfrowych wśród książek wydawanych przez współpracujących z nami twórców.

Krzysztof Bartnik, IMKER

Potencjał rozwoju treści audio

Według cyklicznego raportu Omdia Digital Audiobooks Forecast, wartość sprzedaży audiobooków na świecie w 2021 wyniosła 4,8 mld dolarów i wzrośnie jeszcze niemal dwukrotnie w ciągu najbliższych 5 lat – do 9,3 mld dolarów. Zainteresowanie książkami w formacie cyfrowym gwałtownie wzrosło w czasie pandemii, a szczególnie w okresie gdy zamknięte były księgarnie i biblioteki. Od kilku lat rośnie popularność platform streamingowych z audio- i ebookami w modelu abonamentowym, jak Audioteka, Legimi, Empik Go – zarówno liczba użytkowników, jak i dostępnych w nich treści rośnie z roku na rok dwucyfrowo.

Tymczasem nagrywanie i wydawanie przez niezależnych twórców publikacji audio wciąż wydaje się wyzwaniem. – By nagrać dobrej jakości audiobook autorzy nierzadko decydują się na wynajem profesjonalnego studia, które na szczęście stają się coraz bardziej popularne i dostępne. Schody zaczynają się przy dystrybucji materiału. W księgarniach audiobooki wciąż ukazują się w formie płyty CD, a przecież często odbiorcy nie mają już odtwarzaczy CD. Plik do pobrania na urządzenie, takie jak telefon komórkowy, może być zbyt ciężki i zajmować za dużo miejsca w pamięci. Z kolei model rozliczeń z platformami subskrypcyjnymi oparty na prowizji nie jest korzystny dla autorów. Więcej skorzystają oni na platformach umożliwiających streaming konkretnych plików, które można łatwo zintegrować z systemem sprzedaży, a które rozliczają się za zużyty transfer, czyli za rzeczywiste odsłuchania.

Krzysztof Bartnik z IMKER

Era influencera

Grono osób tworzących w sieci rośnie z roku na rok i wcale nie zamierza maleć. Z analizy amerykańskiego funduszu VC SignalFire wynika, że na świecie za internetowych twórców uznaje się około 50 mln ludzi, z czego zaledwie 4 proc. to profesjonaliści (czyli utrzymujący wyłącznie się ze swojej internetowej twórczości). Działalność wydawnicza internetowych autorów rozwija się m.in. dzięki zapotrzebowaniu odbiorców na treści cyfrowe – trafiające w ich zainteresowania, dostępne od ręki i wygodne w odbiorze. Niezależnie od tego, czy bierzemy pod uwagę treści rozrywkowe czy merytoryczne poradniki – e-booki i audiobooki od influencerów będą tylko zyskiwać na popularności.


źródło: IMKER

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Cyfrowe doświadczenie — nowa jakość troski o klienta [ebook]

ebook o Augmented Reality

Precyzyjne targetowanie, personalizacja, dostosowanie treści do potrzeb i preferencji klientów, przy jednoczesnym zwiększaniu zaangażowania i redukcji kosztów operacyjnych. To cele, które realizuje nowa klasa rozwiązań określanych jako Digital Experience Platform.

Wśród firm, które się o tym przekonały, znalazły się już m.in.: Microsoft, Helly Hansen czy CWB Financial Group, których historie zostały zebrane w e-book’u: Digital Experience Platforms: doświadczenie klienta… nie z tej ziemi!”

Mówiąc o modelu Digital Experience Platform, należy mieć na myśli architekturę zintegrowanych produktów dopasowanych do potrzeb danej firmy w kontekście cyfrowych doświadczeń jej klientów. DXP odpowiada za trzy strategiczne obszary: 

  • Doświadczenia użytkownika (​​strona www, e-commerce, aplikacje, e-mail, BOK, personalizacja)
  • Procesy (self-service, rejestracja, onboarding, zakup, reklamacja)
  • Centralne rejestry treści (Content Management System, Product Information Management, Digital Asset Management)

System łączy więc funkcjonalności CMS (WCM), e-commerce, Marketing Automation, PIM i aplikacji dedykowanych. Często ma także funkcje przekrojowe – obiegi dokumentów i procesów czy analizę ruchu we wszystkich kanałach. Celem wdrożeń poszczególnych produktów jest zapewnienie użytkownikom spersonalizowanego i spójnego środowiska, niwelując przy tym ryzyko negatywnego doświadczenia i budując lojalność konsumentów wobec marki. Otwartość na integrację i odejście od budowania wielkich, monolitycznych platform, czyni z DXP reagujący na bieżące potrzeby użytkowników ekosystem.

Z jakimi wyzwaniami mierzyli się liderzy rynku, zanim wdrożyli DXP?

Niezależnie od branży czy wielkości firmy, zarówno lokalne jak i globalne organizacje wraz z rozwojem i postępującą ekspansją rynkową napotykają na wyzwania związane z zapewnieniem klientom pozytywnego Customer Experience. Rosnąca liczba klientów, poszerzanie oferty produktowej lub usługowej, rozbudowywanie struktury firmowej czy coraz większa dywersyfikacja kanałów sprawiają, że zapewnienie spójnej, intuicyjnej i spersonalizowanej ścieżki zakupowej staje się wymagającym przedsięwzięciem. 

Jako znacząco utrudniające zapewnienie użytkownikom pozytywnego CX firmy definiują takie czynniki jak: 

  • Praca w silosach informacyjnych – struktura organizacji oparta na działaniu wielu działów i pionów, które posiadają odrębne cele i założenia oraz niezintegrowane ze sobą bazy danych o użytkownikach i ich zachowaniach
  • Metoda Planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) jako centrum działań IT — systemy informatyczne ERP pozwalają na gromadzenie cennych danych oraz wykonywanie na nich biznesowych operacji. Problem stanowi jednak udostępnienie zebranych informacji poszczególnym pracownikom działu. 
  • Zachowanie status quo w modelu biznesowym – działanie firmy w przestrzeni wirtualnej często wymaga przemodelowania dotychczasowej strategii biznesowej i dostosowania jej do specyficznych potrzeb użytkownika cyfrowego. 

Mając świadomość istnienia wyzwań związanych z wyżej wymienionymi aspektami, firmy skutecznie mogą definiować obszary działalności, które wymagają poprawy i usprawnienia. DXP pozwala dobrać dedykowane rozwiązania, które dzięki wzajemnej integracji stanowią odpowiedź na wyzwania związane z Customer Experience. Potwierdzają to historie firm, które wdrożyły w swojej organizacji tę klasę rozwiązań.  

Jakie efekty i wyniki biznesowe pozwala osiągnąć wdrożenie DXP?

DXP poprzez rozwiązania oparte na trosce o cyfrowe doświadczenie użytkownika minimalizuje zagrożenia związane ze zniechęceniem klienta do skorzystania z oferty lub niewykorzystania okazji zakupowej. Liderzy rynku, którzy zdecydowali się wdrożyć architekturę opartą na Digital Experience Platform osiągnęli następujące cele biznesowe:

  • wzrost poziomu personalizacji obsługi
  • zwiększenie konwersji, a w efekcie przychodów firmy
  • spadek wskaźnika porzuceń
  • efektywność operacyjna
  • wzrost ruchu online, w tym także na kanałach mobilnych
  • precyzyjna analiza efektywności przyjętych rozwiązań
  • zwiększenie liczby okazji cross-sellingowych
  • spadek liczby zgłoszeń serwisowych do działu IT
  • wzrost wskaźników unikalnych odsłon 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bezpłatny E-book o content marketingu. Premiera!!!

Content marketing to trend marketingowy 2022. Czemu jest taki skuteczny i jak się go robi?

Pobierz darmowy e-book Joanny Burdek z Brand Useful, którego jesteśmy patronem.

Dowiesz się:

  • czym jest content marketing
  • jakie są cele i zasady content marketingu
  • dlaczego marketing treści jest skuteczny

W e-booku znajdziesz link do darmowego wzoru planu content marketingowego.

Całość możesz pobrać pod tym linkiem:

https://www.branduseful.pl/ebook-contentmarketing/

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bezpieczny transport publiczny napędzi rozwój smart city

transport publiczny ebook

Globalny rynek smart city będzie rósł w tempie 20 proc. rocznie i osiągnie wartość 297,7 miliarda dolarów przed końcem 2026 roku, wynika z najnowszych danych firmy badawczej Facts & Factors. Jednym z głównym czynników napędzających wzrost będą wydatki na transport publiczny i zapewnienie jego bezpieczeństwa. Ten ostatni obszar ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania i rozwoju inteligentnych miast, co pokazała choćby pandemia Covid-19. Powodów do wzrostu inwestycji w bezpieczeństwo jest jednak znacznie więcej.

Firma Milestone Systems, jeden z największych globalnych dostawców rozwiązań do inteligentnego monitoringu dla smart cities, wskazała w swoim niedawno wydanym ebooku „Bezpieczeństwo transportu publicznego w erze smart city” 6 trendów, które będą wymuszą konieczność wzrostu inwestycji w bezpieczeństwo transportu publicznego. Należą do nich:

  • postępująca urbanizacja – obecnie niemal 54,5 proc. światowej populacji mieszka w miastach, a do 2050 roku ten odsetek wzrośnie do 70 proc.,
  • coraz bardziej masowe zastosowanie Internetu Rzeczy – w latach 2017–2030 europejski rynek IoT wzrośnie o ponad 18 proc., a największą część tego rynku (23 proc.) stanowi segment transportu i logistyki,
  • przyśpieszenie i złożoność zachodzących zmian w technologii, kulturze i zachowaniu,
  • wzrost świadomości klimatycznej mieszkańców miast, która przekłada się na większą skłonność do wybierania transportu publicznego,
  • coraz większa liczba danych przetwarzanych i przechowywanych w inteligentnych miastach.

Wyzwania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa w transporcie publicznym

Zdaniem Milestone, trendy te rodzą szereg wyzwań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa w transporcie publicznym. Do najważniejszych z nich należą: zachowanie komfortu podróżowania przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa, większy nacisk na przewidywanie zagrożeń, a także możliwość skuteczniejszego zarządzania w sytuacjach kryzysowych oraz cyberbezpieczeństwo.

Wyzwania, przed jakimi stają przewoźnicy publiczni, wynikają zazwyczaj z sytuacji, gdy infrastruktura i sprzęt do sterowania siecią bazują na przestarzałym oprogramowaniu, podczas gdy urządzenia do ochrony infrastruktury krytycznej coraz częściej bazują na najnowocześniejszych systemach.

wskazał Milestone w swojej publikacji

Jak zaznaczają eksperci firmy, aby sprostać tym wyzwaniom, potrzebna jest proaktywna ochrona, którą można uzyskać stosując nowej generacji, otwarte platformy monitoringu wizyjnego. W skład takich rozwiązań wchodzą m.in. systemy kontroli dostępu, dozoru wizyjnego, analiza obrazu wideo, inteligentne kamery i czujniki, które można łatwo zintegrować ze służbami porządku publicznego i centrami monitoringu. Dzięki temu jest możliwe nie tylko reaktywne reagowanie na zagrożenia, ale także identyfikowanie zagrożeń zanim one wystąpią.

Przekłada się to na szybsze i skuteczniejsze reagowanie w sytuacjach kryzysowych, lepszą ochroną pasażerów bez obniżania komfortu podróży, a także zmniejszenie prawdopodobieństwa zakłóceń wywołanych cyberatakiem.

przekonują autorzy ebooka

Jak dużo jest smart cities w Polsce i Europie?

Według Parlamentu Europejskiego już 240 miast Europy stało się smart. Inteligentne są wszystkie miasta w krajach skandynawskich, większość miast powyżej 100 tys. mieszkańców we Włoszech, Austrii i w Holandii oraz połowa miast w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Francji. Znacznie mniej smart cities jest w Niemczech i Polsce, zdaniem autorów unijnego raportu „How many smart cities are there in Europe?”.

Według ostatniej edycji jednego z najbardziej znanych rankingów inteligentnych miast – „Cities in Motion Index” autorstwa IESE Business School – w pierwszej setce najbardziej inteligentnych miast świata jest Warszawa (54. miejsce) oraz Wrocław (88. miejsce). Rozwój smart cities w Polsce jest jednak nieunikniony, czemu powinny sprzyjać nie tylko trendy wskazane przez Milestone, ale także zwiększenie dostępności środków na inwestycje w rozwiązania smart city i bezpieczeństwo transportu publicznego w ramach nowej puli funduszy unijnych.

Dodatkowe informacje na temat kwestii bezpieczeństwa w transporcie publicznych i możliwości zaawansowanych rozwiązań do monitoringu wizyjnego można znaleźć w ebooku Milestone, który jest dostępny tutaj.


Źródło: Milestone

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak pokochać dane w 2021 roku?

Pokochać dane

Organizacje opierające swoje decyzje na danych mają 23-krotnie większe szanse na pozyskanie klientów! Ponadto 6 razy częściej są w stanie ich zatrzymać, a prawdopodobieństwo zysku jest dla nich 19 razy większe niż u przedsiębiorców rezygnujących z analityki. Prawidłowa analiza danych to klucz do sukcesu w 2021 roku. Jak się za nią zabrać?

Analityka już dawno przestała być tylko mierzeniem konwersji i ruchu w Google Analytics. Obecnie jest to raczej suma obserwacji doświadczeń i zachowań użytkowników, które na tę konwersję i sukces wpływają. To również umiejętność wyłuskania danych istotnych dla naszego biznesu z całego ich zestawu oraz wyciągania na ich podstawie poprawnych wniosków.

Znaczenie danych, a przede wszystkim ich analiza i poprawne wyciąganie wniosków są kluczowe dla biznesów chcących zaistnieć w świecie digitalowej konkurencji. Obecnie wielu przedsiębiorców jest przekonanych, że pytanie użytkowników o feedback, wystarczy, aby tworzyć produkty odpowiadające ich potrzebom. Fakty są jednak takie, że aż 91% niezadowolonych klientów, którzy nie narzekają, po prostu znika bez pozostawienia opinii. A więc jak się o ich problemach dowiedzieć? Z danych oczywiście!

Przy dynamicznie rosnącej konkurencji i likwidacji takich czynników rynkowych, takich jak np. lokalizacja biznesu, nie mamy innego wyjścia jak skupienie swojej uwagi na danych. Wskaźniki sprzedaży czy współczynniki odrzuceń to jedno. Warto jednak przyjrzeć się dokładniej informacjom dotyczącym użytkowników – ich preferencji, frustracji, oczekiwań i doświadczeń. To tam leży klucz do zbudowania konkurencyjnej, silnej marki z lojalną grupą konsumentów.

Uwzględnienie analityki w strategii marketingowej czy sprzedażowej firmy okazuje się niezbędne do świadomego budowania biznesu.  

Specjalnie dla BRIEF Paulina Walkowiak, CEO cux.io

ebookpl cover
Źródło: Cux.io

CUX.io – startup specjalizujący się w analityce wzorców zachowań użytkowników – wraz z polskimi firmami SaaSy oraz przedstawicielami agencji marketingowych stworzyli darmowy e-book „Sztuka uwodzenia danymi. Przewodnik dla przedsiębiorców rozpoczynających prace z analityką”.

Praca z danymi bywa przerażająca. Jednak ich zrozumienie jest w stanie zbudować przewagę konkurencyjną naszego biznesu, o jakiej dotąd nie śniliśmy . Wytłumaczenie jak tego dokonać było dla nas głównym motywatorem przy tworzeniu tego e-booka.

Paulina Walkowiak, CEO cux.io

Wśród materiałów znajdą się takie wskazówki jak: efektywne prowadzenie kampanii SEO, prawidłowa analiza płatnych kampanii, e-mail marketing oparty na danych, mierzenie działań z influencerami, interpretowanie danych z Google Analytics czy wpływ socialproof (społeczny dowód słuszności) na wzrost konwersji.

E-book wprowadzający czytelnika w świat poprawnej analizy danych dostępny jest do pobrania w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. Do jego stworzenia dołączyły firmy takie jak: GetResponse, Senuto, SentiOne, WhitePress, Performance Labs, More Bananas, Trustisto oraz cux.io.

POBIERZ EBOOK SZTUKA UWODZENIA DANYMI


Źródło: Informacja prasowa Cux.io

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rewolucja na rynku mediów sportowych

rewolucja na rynku mediów sportowych

E-book „YouTube – #GameChanger sportu. Success Story Kanału Sportowego… i nie tylko!” ujrzał światło dzienne. Publikacja powstała z inicjatywy dwóch agencji – marketingu sportowego Arskom Sport Brokers oraz digital marketingu Harbingers. E-book pokazuje, jaką ewolucję przeszły branże marketingu i mediów sportowych od momentu, gdy przeniosły swoje działania do social mediów.

Skąd porównanie YouTube’a jako #GameChangera sportu? Arskom Sport Brokers i Harbingers pokazali, jak przez dekady zmieniał się sposób konsumowania informacji sportowych. Finalnym punktem tej podróży stał się właśnie YouTube, gdzie wiele postaci telewizyjnych kreuje swoją przestrzeń, przenosząc formaty znane z telewizji do Internetu.

Arskom Sport Brokers i Harbingers wyszli od opowieści na temat transformacji nowych mediów aż do case study powstania i sukcesu nominowanego do tegorocznej nagrody Grand Press Digital 2020 Kanału Sportowego. Do współpracy nad e-bookiem zaangażowali się m.in. dziennikarze i prowadzący ten znany w serwisie YouTube program.

E-book powstał, żeby zobrazować zmiany, jakie obserwujemy na rynku mediów od kilku lat, a które jeszcze przyspieszyły w trakcie lockdownu. Dziś czołowi twórcy internetowi dystansują media tradycyjne pod względem zasięgów, ale też zaczynają z nimi skutecznie rywalizować w wyścigu o budżety marketingowe. Kibice chcą być w centrum wydarzeń i współtworzyć treści, konsumowane na żywo i komentowane przez najważniejszych liderów opinii. To wszystko umożliwia Kanał Sportowy, którego success story u progu sportowego roku 2021 omawiamy razem z jego twórcami i ekspertami digital marketingu z agencji Harbingers.

Mateusz Brzeźniak, Senior Account Manager w Arskom Sport Brokers

Sport, marketing, YouTube – przepis na sukces

Arskom Sport Brokers to pasjonaci i eksperci w tworzeniu kampanii w marketingu sportowym. Harbingers z powodzeniem przenosi te działania do świata e-commerce.

Agencje połączyły siły, aby pokazać niebywałą transformację sportu do digitalu, a zwłaszcza siłę YouTube. Szerokie spojrzenie na temat oraz twarde dane, do których sięgają Arskom i Harbingers, pokazują, że sport, marketing i YouTube to mieszanka, która może dawać wysokie efekty.

Jesteś marketerem, który szuka kreatywnego sposobu na promocję marki na YouTubie? Pracujesz w firmie, która myśli o tym, aby współpracować z youtuberami? A może po prostu jesteś youtuberem, który szuka pomysłu na swój kanał? Każdy znajdzie tu coś dla siebie! Projektując tego e-booka, staraliśmy się spojrzeć na temat szeroko, z perspektywy kilku osób, które mogą zajmować zupełnie odmienne stanowiska i czym innym zajmować się na co dzień. Jesteśmy jednak pewni, że coś, co po tej lekturze je połączy, to YouTube.

Anna Socha, Social Media Manager w Harbingers

O publikacji porozmawiają również paneliści podczas czwartkowej konferencji online, organizowanej przez Forbes i Pentagon Research, w związku z „Rankingiem 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie”. Wnioski autorów e-booka zostaną omówione w ramach panelu „Sponsoring w czasie zarazy”. Partnerami merytorycznymi e-booka są Brand24 oraz TGI Smart.

Darmowy e-book jest dostępny do pobrania na stronie www.gamechanger.sportu.yt. Jeśli chcesz podzielić się opinią na jego temat, zrób to, pamiętając o hashtagu #GameChangerSportu!


Źródło: informacja prasowa Harbingers 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kolejny ebook z serii ABC Pracy zdalnej

ABC Pracy Zdalnej

Praca zdalna to przyszłość dla wielu firm - zarówno dla tych, które zatrudniają mniejszą liczbę pracowników jak i dużych korporacji. Aktualnie coraz więcej z nich zauważa szerokie możliwości i zalety związane z tego typu modelem pracy, ponieważ jest to stale rosnący trend, który w najbliższych latach może stać się standardem w wielu branżach.

Z uwagi na tak szczególne zainteresowanie danym tematem, firma Fly On The Cloud postanowiła stworzyć kompletne źródło wiedzy zawierające spis praktycznych porad, strategii oraz opinii od ekspertów pracy zdalnej (m.in GitLab czy Netguru).

Seria darmowych ebooków “ABC pracy zdalnej” to łącznie ponad 150 stron, w których można znaleźć:

  • Dane i statystyki dotyczące rynku pracy zdalnej oraz sposoby na jej wdrożenie,
  • Szczegółowe wskazówki dotyczące wykorzystania cyfrowych narzędzi do współpracy,
  • Efektywne sposoby na koordynowanie pracy zespołu oraz zarządzanie urządzeniami,
  • Opinie praktyków wieloletniej pracy zdalnej na temat wykorzystywanych metod i narzędzi,
  • Prawne aspekty zatrudniania pracowników na odległość (przykładowe regulaminy oraz umowy)
  • Zasady kontroli i zachowania bezpieczeństwa danych w organizacjach opartych o pracę zdalną.

Pobierz wszystkie części ebooków “ABC pracy zdalnej” zupełnie za darmo:

Część 1 “Zespoły rozproszone w erze cyfryzacji”

Część 2 “Selekcja narzędzi, które usprawnią pracę Twojego zespołu”

Część 3 “Podstawy kontroli bezpieczeństwa danych”

Część 4 “Prawa i obowiązki pracownika zdalnego”

Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej na temat pracy zdalnej, zapraszamy na kanał na YouTube Fly On The Cloud, na którym można znaleźć wiele wskazówek oraz nagrań z webinarów z udziałem praktyków pracy zdalnej.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Augmented Reality w służbie marketingu [bezpłatny e-book]

ebook o Augmented Reality

Augmented Reality, czyli rozszerzona rzeczywistość, po raz pierwszy pojawiła się na platformach społecznościowych za sprawą Snapchata. Selfie z wirtualnymi psimi uszami i kocimi wąsami przetarły szlak dla wykorzystania AR-u na urządzeniach mobilnych. Sporą rolę w popularyzacji technologii na smartfonach odegrał też światowy fenomen Pokemon GO. I chociaż prace nad okularami wykorzystującymi rozszerzoną rzeczywistość nie zwalniają, to jeszcze przez długi czas podstawowym nośnikiem efektów AR pozostanie właśnie kamera smartfona.

To dlatego technologia augmented reality zdobywa coraz większą popularność wśród użytkowników sieci społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook, Snapchat oraz TikTok. Twórcy efektów AR stają się internetowymi celebrytami, a wyświetlenia ich prac liczone są w setkach milionów. Coraz więcej marek korzysta z efektów AR, by za ich pomocą w kreatywny sposób przedstawiać swoje produkty oraz usługi.

Opracowany przez studio Lens That darmowy ebook przybliża możliwości technologii rozszerzonej rzeczywistości, wskazuje najlepsze praktyki, omawia trendy, a przede wszystkim próbuje odpowiedzieć na pytanie: czy warto brać ją pod uwagę planując działania marketingowe?

To pierwszy – i pierwszy tak obszerny (aż 220 stron) – ebook dotyczący tematyki augmented reality w marketingu. Można pobrać go za darmo, po podaniu adresu email, na stronie https://lensthat.com/ebook

Lens That specjalizuje się w tworzeniu efektów AR dla marek na Facebooku, Instagramie, Snapchacie i TikToku. Studio ma na koncie ponad 150 realizacji na ponad 40 rynkach na świecie, w tym m.in. dla Netflixa, Coca-Coli, Red Bulla, Porsche, Calvina Kleina, Adidasa. Tworzy też serwis Lenslist.co – największą bazę efektów AR na świecie.


Źródło: Informacja prasowa Lens That

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Początek serii ebooków ABC Pracy zdalnej

ABC Pracy Zdalnej ebook

Pojawiła się właśnie pierwsza część z serii ebooków ABC pracy zdalnej – poradnik dla pracodawców, który objęliśmy patronatem medialnym.

Zespoły rozproszone w erze cyfryzacji jest od dziś dostępna bezpłatnie dla wszystkich zainteresowanych – kliknij tutaj, aby ją pobrać.

Czego dowiecie się z pierwszej części?

Zespoły rozproszone w erze cyfryzacji to zbiór wielu informacji, sprawdzonych strategii i porad praktyków, który pomoże Ci zrozumieć:

  • Jak obecnie wygląda rynek pracy zdalnej i jakie czynniki na to wpływają – wszystko to poparte statystykami z rzetelnych źródeł.
  • Co pracodawcy i pracownicy zyskują decydując się na pracę zdalną i jak zmaksymalizować te korzyści.
  • Co dotąd powstrzymywało przedsiębiorców przed zaoferowaniem swoim pracownikom elastyczności w zakresie wyboru miejsca wykonywania obowiązków służbowych.
  • Jak wprowadzić 8 kluczowych metod utrzymywania zaangażowania pracowników na odległość, by budować kulturę organizacji wspomagającą produktywność, retencję pracowników i generującą namacalne zyski.
  • Kto jak i dlaczego wprowadził pracę zdalną w swojej firmie do tej pory. Poza obszerną listą firm zatrudniających wyłącznie zdalnych pracowników, ebook zawiera też wiele opinii i porad od przedsiębiorców z polskiego rynku, którzy tranzycję do wirtualnego biura mają już za sobą.

Kwarantanna to idealny czas na budowanie zespołów rozproszonych

Odgórnie narzucone ograniczenie przemieszczania się w celu zahamowania epidemii, to tylko impuls, by przygotować kompletne kompendium wiedzy o strategiach i narzędziach pracy zdalnej. Wierzymy, że ta publikacja oprze się próbie czasu i będzie aktualna jeszcze przez wiele lat po kwarantannie. Praca zdalna to stale rosnący w siłę trend i wkrótce stanie się standardem w przedsiębiorstwach ze wszystkich branż, które mogą sobie na to pozwolić.

Wydawca ebooków

Fly On The Cloud – firma partnerska Google, Facebooka i Zendeska, edukuje oraz wdraża polski rynek w erę technologii chmurowych. Mają na koncie już dwie obszerne publikacje o narzędziach Google:

101 tricków, dzięki którym w pełni wykorzystasz potencjał Arkuszy Google

oraz

Sekrety Aplikacji Google, czyli jak pracować wydajniej ze swoim kontem Gmail

Teraz pracodawcy potrzebują wsparcia bardziej niż kiedykolwiek, bo wiele firm w obliczu zagrożenia epidemiologicznego zmuszonych jest do szybkiej adaptacji cyfrowych rozwiązań, które pozwolą pracownikom na bezpieczną i produktywną pracę z domu.

Co jeszcze czeka nas w tej serii?

Pierwsza część to wprowadzenie do tematu oraz solidna porcja teorii. W kolejnych (obecnie zaplanowanych jest 4) pojawią się:

  • szczegółowe, ilustrowane instrukcje wykorzystania cyfrowych narzędzi do współpracy,
  • efektywne strategie zarządzania zespołami rozproszonymi,
  • prawne aspekty zatrudniania pracowników na odległość,
  • zasady kontroli i zachowania bezpieczeństwa danych w organizacjach opartych o rozproszoną siłę roboczą.

Pobierz pierwszą część, przechodząc na stronę autorów.

O wydaniu kolejnych części ebooków będziemy informować Was na bieżąco.


Źródło: informacja prasowa Fly On The Cloud

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Teen marketing – jak komunikować się z pokoleniem digital natives?

DDOB (Daily Dose of Beauty) platforma społecznościowa dla influencerów zrzeszająca ponad 12 tysięcy młodych liderów opinii: blogerów, youtuberów i instagramowiczów – przedstawicieli Pokolenia Z i Millenialsów – jedna ze spółek z grupy AdNext – wydała pierwszy w Polsce kompleksowy e-book o teen marketingu. Publikacja to praktyczny poradnik, w którym praktycy i eksperci oraz sami zainteresowani radzą, jak komunikować się z tą grupą. To lektura nie tylko dla marketerów, ale także osób śledzących najnowsze trendy w marketingu.

Teen marketing jest zjawiskiem budzącym zainteresowanie nie tylko wśród ludzi mediów, reklamy czy marketingu. To właśnie z myślą o wszystkich zainteresowanych – pracownikach reklamy, szefach działów marketingu, dyrektorach, analitykach, socjologach, badaczach, ale również o mogących spojrzeć na siebie z innej strony nastolatkach powstał  e-book. Nasz e-book to próba odpowiedzi na pytanie, jak będzie wyglądała  przyszłość zdominowana przez Generację Z – mówi Bartek Sibiga,  twórca DDOB – pierwszej w Polsce i jednej z pierwszych na świecie platform, zrzeszających blogerów z pokolenia Millenials oraz Pokolenia Z – digital natives wychowanych ze smartfonem w ręku.

Millenialsi i Pokolenie Z to bardzo wpływowa i zarazem dochodowa grupa, z jednej strony posiadająca ograniczone środki pieniężne, z drugiej mająca spory wpływ na wybory zakupowe dokonywane w rodzinie i świetnie radząca sobie ze zdobyciem funduszy na zaspokojenie swoich potrzeb.

 

Millenialsi i Pokolenie Z są bardzo ważną grupą docelową dla marek zarówno z kategorii beauty, fashion, jak i nowych technologii. Efektywne dotarcie i zaangażowanie ich w działania marketingowe to wyzwanie dla marketerów i osób odpowiadających za promocje marek.  Pokolenie jest niepodatne na szufladkowanie, dlatego tak trudno do niego dotrzeć przez tradycyjne narzędzia marketingowe. Jest wyzwaniem dla marketerów którzy zastanawiają się, jak dotrzeć do tej grupy docelowej oraz zyskać jej lojalność i zaangażowanie – mówi Mateusz Krogulec, Managing Director w Szeri Szeri i Co-Owner w DDOB.

Teen marketing jest skierowany do uczącej się grupy w przedziale między 13 a 17 rokiem życia, choć obserwując szybkość dorastania „obecnej młodzieży” śmiało można go kierować również do młodszych roczników (nawet 10, 11, czy 12 latków). Nowe pokolenia znaczną część swojego życia przeniosły do sieci, wpływając tym na rozwój nowych sektorów gospodarki i wymuszając rozwój nowych form komunikacji marketingowej.  W naszej publikacji skupimy się na najbardziej klasycznej grupie, biorąc pod uwagę ludzi między 13 a 26 rokiem życia (zaczynając od wczesnych lat szkolnych, aż po ludzi tuż po studiach) – mówi Mateusz Krogulec z Szeri Szeri (grupa AdNext).

W e-booku dzielimy się doświadczeniem i przybliżamy ścieżki dotarcia do digital natives i formy contentu, które sprawdzają się w teen marketingu. Blisko 80% osób przed dokonaniem zakupu korzysta z porady osoby ze swojego otoczenia lub opinii znalezionych w internecie – większość z nich (bo prawie 70%) na równi stawia opinie swoich bliskich oraz influencerów. Dlatego bardzo ważnym elementem działań promocyjnych marek staje się komunikacja oparta na wykorzystaniu liderów opinii. Nabiera ona jeszcze większego znaczenia w działaniach kierowanych do młodych konsumentów, którym poświęciliśmy naszą publikację – mówi Bartek Sibiga, założyciel DDOB (grupa AdNext).

E-book porusza takie tematy jak:

  • Czym jest teen marketing i jak z niego korzystać?
  • Co wpływa na decyzje zakupowe pokolenia digital natives?
  • Zaangażowanie i lojalność – największa siła młodej grupy docelowej.
  • Influencer marketing dla nastolatków. Jak wybrać dopasowanego influencera?
  • Mobile first – pokolenie ze smartfonem w ręku.
  • Dobre i złe praktyki w teen marketingu.

 

W publikacji znalazły się wypowiedzi uznanych ekspertów z branży marketingowej: Wojtka Walczaka Strategy Director & Partner w agencji strategicznej Melting Pot., Łukasza Głombickiego Head of Communications w LifeTube, Michała Wieczorka, Content Marketing Specialist w Sotrender, Mikołaja Winkiela Chief Evangelist w Brand 24, Ilony Hanzel z TAKAOTO.PRO, Anny Przybys,z PR Managera z OFFON Agency oraz Grzegorza Berezowskiego, CEO NapoleonCat.

E-book zawiera także komentarze teensów – znanych influencerów, którzy na co dzień współpracują z różnymi firmami – Michała Dudzińskiego, Adrianny Kępki (True Beauty is Internal), Pauliny Gabrielyan i Weroniki Szymańskiej (Vroobelek).

Ponadto, czytelnicy mogą zapoznać się z case studies ciekawych kampanii, w których został wykorzystany potencjał influencerów.

Partnerami e-booka są: Brand 24, LifeTube, Melting Pot., NapoleonCat, OFFON Agency, Sotrender oraz TAKAOTO.PRO

Patroni medialni publikacji: AdMonkey, Marketing i Biznes, NowyMarketing, Magazyn Online Marketing, OOH Magazine, portalmedialny.pl, PRywatki i signs.pl.

E-book można pobrać na: https://ddob.com/ebook

::

Informacja prasowa/opracowanie: Anita Florek

Anita Florek