Wystartowała kampania edukacyjna: Cash Lajf Balans

kampania edukacyjna

Wystartowała edukacyjna kampania Cash Lajf Balans Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Celem działań jest zachęcenie młodzieży z Polski Wschodniej do rozwoju swoich pasji i przekuwania ich w biznes.

Województwa Polski Wschodniej: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie, mają najniższy wskaźnik przedsiębiorczości wśród młodzieży. Większość osób w wieku 15-19 lat, które mieszkają w tych województwach, nie jest zainteresowana założeniem własnej działalności gospodarczej. To właśnie do nich, ich rodziców i nauczycieli jest skierowana kampania.

Założenie własnej firmy to przede wszystkim wyzwanie, ale też nieustanny rozwój. Bycie własnym szefem oznacza umiejętne radzenie sobie nie tylko z formalnościami, lecz także ze zmieniającym się rynkiem. To również szansa na zmianę osobistą. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej chce zainteresować kampanią młodych ludzi, którzy mogą być taką zmianą zainteresowani.

Twórcom kampanii zależało, aby przekaz dotarł do młodych ludzi w prosty, przejrzysty i przyjemny sposób. Dlatego specjalnie na potrzeby kampanii powstał cykl ośmiu inspirujących filmów poświęconych odrębnym zagadnieniom związanym z przedsiębiorczością i Funduszami Europejskimi.

Własna firma daje elastyczność czasową, dzięki której łatwiej zachować balans między pracą, a życiem prywatnym. Ważne jest również zrozumienie, że założenie własnej firmy nie jest technicznie trudne, a brak kapitału nie musi być barierą. Z pomocą mogą przyjść Fundusze Europejskie i profesjonalne doradztwo.

Bohaterami nagrań są młodzi przedsiębiorcy z regionu Polski Wschodniej, którzy opowiadają o swoim pomyśle na biznes, wyzwaniach jakie musieli podjąć na początku drogi i sukcesach, których nie brakowało. Dzięki filmom młodzież ma możliwość zainspirowania się historiami, zweryfikowania ich ze swoimi pasjami i marzeniami. Wszystkie filmy można zobaczyć na kanale YouTube kampanii Cash Lajf Balans.

Dodatkowo powstała gra edukacyjna na urządzenia mobilne Cash Lajf Balans. Aplikację można bezpłatnie pobrać w sklepach Google Play i App Store. Pozwala ona wczuć się w rolę młodych przedsiębiorców. Poprzez zabawę i kreatywną formę nauki młodzież odświeża wiedzę z zakresu przedsiębiorczości i poszerza ją o aspekty związane z prowadzeniem własnej firmy. Gracz sam decyduje o tym, ile pracuje, a ile korzysta z życia, zachowując niezbędną równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym (work-life balance).

Dialog z młodymi ludźmi odbywa się w ich naturalnym środowisku, czyli w mediach społecznościowych. Powstały profile kampanii na Facebooku i Instagramie. Ponadto do współpracy zaproszono influencerów – MaturaToBzdura (najpopularniejsza sonda uliczna) i GilathissNew (youtuber gamingowy).

Od 12 października do 2 listopada, w każdy poniedziałek na stronie kampanii www.cashlajfbalans.pl będą publikowane informacje o nowych konkursach. Kreatywne zadania konkursowe pozwalają wykorzystać wiedzę z zakresu przedsiębiorczości w praktyce.

Uczniom dają możliwość indywidualnej pracy lub zintegrowania się w szkolnych zespołach. Do wygrania jest wiele atrakcyjnych nagród, które pomogą w rozwoju potencjału zarówno uczniów jak i szkół.

W ramach kampanii powstały także gotowe scenariusze lekcji, do wykorzystania przez nauczycieli przedsiębiorczości, języka angielskiego i informatyki. Materiały do pobrania znajdują się na stronie kampanii.

Wszystkie szczegółowe informacje na temat kampanii znajdują się na:

www.cashlajfbalans.pl

Facebook: Cash Lajf Balans

Instagram: cash_lajf_balans

YouTube: Cash Lajf Balans

Kampanię na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej realizuje Fabryka Komunikacji Społecznej, która specjalizuje się w opracowywaniu strategii i realizacji kampanii o charakterze społecznym.

Patronem medialnym kampanii jest Miesięcznik Cogito.


Źródło: Informacja prasowa Innovation PR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ogromny sukces polskiej uczelni w światowym rankingu

20. miejsce w światowym rankingu uczelni – tego nigdy wcześniej nie osiągnęła żadna polska szkoła wyższa. 10 września „Financial Times” opublikował listę stu najlepszych na świecie szkół biznesu kształcących w zakresie zarządzania. Na 20. pozycji znalazła się Akademia Leona Koźmińskiego.

Czemu zawdzięcza ten sukces polska uczelnia, która istnieje zaledwie ćwierć wieku? – Dobry program, świetni wykładowcy i umiędzynarodowienie. Te trzy elementy to taki hardware, który musi zapewnić każda ambitna uczelnia. My staramy się do tego dodać software – szersze horyzonty, etykę, ale przede wszystkim ducha przedsiębiorczości. Reszta zależy od absolwentów. To oni potrafią zdobytą wiedzę i umiejętności przekuć w sukces zawodowy i finansowy– mówi rektor ALK prof. Witold Bielecki.

Ranking „Financial Times” otwierają szwajcarski Uniwersytet St. Gallen, HEC Paris i London Business School. Przed Koźmińskim jest 17 uczelni europejskich i dwie azjatyckie. Za ALK są natomiast takie znane szkoły, jak międzynarodowa Skema (25.), Eada z Barcelony (35.), Aalto University z Finlandii (46.) czy druga polska uczelnia w tym zestawieniu, warszawska SGH (59.). Ranking „FT” powstaje na podstawie analizy kilkunastu czynników, takich jak jakość kadry wykładowców, koszt studiów, kariera absolwentów itp. Redakcja brytyjskiego dziennika, która publikuje ranking od 11 lat, zbiera dane z ankiet kierowanych bezpośrednio do absolwentów i do uczelni.

Zarządzanie w Akademii Leona Koźmińskiego już wcześniej zostało docenione przez Polską Komisję Akredytacyjną, która nadała mu najwyższą ocenę wyróżniającą. Studia na tym kierunku są realizowane całkowicie po angielsku, co przyciąga cudzoziemców – co drugi student jest z zagranicy. Ten sam kierunek jest również prowadzony po polsku dla słuchaczy krajowych. ALK jest jedyną polską uczelnią, która posiada trzy najważniejsze akredytacje międzynarodowe: AACSB, EQUIS i AMBA. Utrzymuje współpracę z ponad 200 uczelniami na całym świecie, co przekłada się nie tylko na wymianę akademicką kadry i studentów, ale też na wspólne programy edukacyjne kończące się uzyskaniem podwójnego dyplomu ALK i m.in. ESCP Europe, francuskiej uczelni, która w rankingu „FT” jest na 5. miejscu.

„Financial Times” dostrzegł także wysoki poziom nauczania w Koźmińskim na studiach z finansów i rachunkowości. W rankingu tego kierunku z czerwca 2018 r. sklasyfikował ALK na 17. miejscu na świecie, spośród 65 najlepszych szkół biznesu. Edukacja biznesowa ma charakter globalny. Dziś zarządzanie czy rachunkowość można studiować tak w Polsce, jak w Chinach czy we Francji, zwłaszcza, że zajęcia odbywają się po angielsku, a w trakcie nauki zdobywa się te same międzynarodowe certyfikaty zawodowe. Warszawa jest bardzo atrakcyjnym miejscem do studiowania dla osób z całego świata, więc im więcej naszych uczelni jest rozpoznawalnych w świecie, tym więcej cudzoziemców chce tu studiować. U nas uczy się już półtora tysiąca obcokrajowców z ponad 60 różnych państw– mówi rektor ALK.

Link do rankingu FT:http://rankings.ft.com/businessschoolrankings/masters-in-management-2018

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF