...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Sprawdź Promile i baw się odpowiedzialnie na Audioriver!

Ponad setka wykonawców z Polski i zagranicy, tysiące fanów muzyki elektronicznej i dużo dobrej atmosfery, to wizytówka największego polskiego święta muzyki elektronicznej festiwalu Audioriver. Ostatnia edycja wydarzenia zgromadziła rekordową liczbę uczestników. Dlatego poza ludźmi, muzyką i towarzyszącym poszukiwaniom oraz doznaniom, ten festiwal to też edukacja – jak dbać o bezpieczeństwo i ekologię, dzięki towarzyszącym innym aktywnościom organizowanym przez partnerów wydarzenia. 

Kompania Piwowarska po raz 3. zaangażowała się w to muzyczne przedsięwzięcie organizując tym razem dwie strefy. Dla stałych bywalców festiwalu będzie dobrze już znana strefa Sprawdź Promile. Oprócz niej w tej edycji będzie też nowość – strefa EKO.

– Muzyka, alkohol, do tego plaża i taniec, to połączenie, które daje poczucie wolności i braku ograniczeń. Jako firma warząca ulubiony napój Polaków, jakim jest piwo, zdajemy sobie sprawę, że tylko świadoma i odpowiedzialna konsumpcja zapewnia dobrą zabawę. Jesteśmy ze swoimi strefami w takim miejscu jak festiwal Audioriver po to, żeby edukować dziesiątki tysięcy fanów muzyki i dobrej atmosfery w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, ale też dbania o naszą planetę. – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. 

Tak jak w latach poprzednich, uczestnicy Audioriver, odwiedzający strefę Sprawdź Promile, będą mogli sprawdzić poziom alkoholu profesjonalnym alkomatem, pokonać tor przeszkód lub labirynt z użyciem alkogogli. W tej edycji festiwalu nowością będzie strefa EKO, dzięki której można namacalnie przyczynić się do dbania o ekosystem. Czynny udział w aktywnościach Kompania Piwowarska będzie nagradzać.

Strefa EKO została specjalnie zaprojektowana na potrzeby festiwalu Audioriver. Kompania Piwowarska będzie zachęcać na nim do dbania o porządek i czystość, nagradzając najbardziej aktywnych. Wystarczy zebrać jak najwięcej puszek i przynieść je do strefy EKO. Dwie osoby, które przyniosą największą ilość aluminium podczas dwóch dni festiwalowych otrzymają hulajnogi elektryczne – jeden zwycięzca zostanie wyłoniony pierwszego dnia koncertu, a drugi w następnym dniu. Kolejne 30 osób (po 15 na dany dzień festiwalu) zostanie obdarowane power bankami. Dodatkowo, każdy kto przyniesie jakiekolwiek opróżnione puszki czy też inne odpady – plastik, odpady mieszane, otrzyma w podziękowaniu jabłko. Strefę EKO będzie można znaleźć przy wejściu głównym na festiwal, a Sprawdź Promile przy wejściu na pole namiotowe. 

W tym roku po raz pierwszy uruchamiamy strefę EKO. Chcemy w ten sposób pokazać, że można bawić się, ale i myśleć o innych – w tym przypadku o naszej planecie. Poprzednia edycja festiwalu przyciągnęła na strefę Sprawdź Promile rzeszę osób, świadczy to tylko o ogromnej potrzebie i coraz większej świadomości Polaków w zakresie odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Dlatego liczymy, że strefa EKO też przyjmie się wśród festiwalowiczów – dodaje Małgorzata Walędzińska-Półtorak.

Audioriver Festiwal to sześć scen, na których odbywają się koncerty polskich i zagranicznych artystów. Festiwal odbywa się już od czternastu lat na plaży miejskiej w Płocku, które w czasie trwania imprezy całe tętni muzyką. Poprzednia edycja przyciągnęła na Audioriver blisko 30 tysięcy osób.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Złota 44 – ekologiczne dzieło architektury

Z raportu Międzyrządowego Zespołu ds. Zmiany Klimatu wynika, że do 2030 roku należy zmniejszyć ilość emitowanego dwutlenku węgla o 45 proc. (względem wartości z 2010), a do 2050 do zera¹. Dzięki temu nie tylko ochronimy naszą planetę, ale także uczynimy nasze życie i najbliższe otoczenie zdrowszym.

Założenia ekologiczne, przyczyniające się do ochrony klimatu ziemskiego, wykorzystane zostały przez Daniela Libeskinda w projekcie budynku Złota 44. Apartamentowiec jako pierwszy w Polsce został pokryty fasadą wykonaną w technologii trójszybowej – Triple Glass Unit, zapobiegającej utracie ciepła z wnętrza budynku. Dodatkowo, specjalna powłoka kontroli słonecznej, dostosowująca się do aktualnego stanu pogody, ogranicza nadmierną ilość promieni słonecznych przedostających się do pomieszczeń, dzięki czemu nie dochodzi do ich zbytniego nagrzewania się. Rozwiązania te wpłynęły bezpośrednio na obniżenie kosztów i zużycia energii aż o 20 proc., co przyczyniło się także do redukcji emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Tak wykonana elewacja gwarantuje również optymalną izolację akustyczną, a głośne centrum miasta nie zakłóca spokoju mieszkańców Złotej 44.

Jakość życia mieszkańców Złotej 44, oprócz energooszczędnych technologii, podnosi także stacja filtrująca powietrze, zlokalizowana na dachu wieżowca. Dzięki mechanicznej wentylacji nawiewno-wywiewnej, świeże powietrze, pobierane z wysokości niemal 200m nad ziemią jest najpierw oczyszczane, a następnie doprowadzane do wnętrza apartamentów. Ponadto, mieszkańcy mają możliwość wietrzenia apartamentu za pomocą mechanicznych uchylnych paneli elewacyjnych. W sterowaniu panelami pomaga HMS (Home Management System), system inteligentnego domu, integrujący sterowanie większością instalacji w apartamencie (m.in. ogrzewanie, klimatyzacja, oświetlenie, rolety elewacyjne, wyłączanie prądu). Złota 44 posiada również własną stację uzdatniania wody, wyposażoną w specjalne filtry. Dzięki temu mieszkańcy apartamentowca nie muszą zaopatrywać się w tradycyjne plastikowe butelki z wodą pitną, przyczyniając się tym samym do redukcji tego typu odpadów, i mogą korzystać bezpośrednio z zasobów zlokalizowanych na terenie budynku.

Ze względu na to, że budynek zlokalizowany jest w ścisłym centrum stolicy, inwestorzy pomyśleli również o sprzyjających klimatowi rozwiązaniom transportowym. Do użytku mieszkańców apartamentowca, został bowiem przeznaczony parking rowerowy obejmujący 288 miejsc oraz wolnostojąca stacja ładowania aut elektrycznych – Smart Station, umożliwiająca ładowanie nawet dwóch pojazdów jednocześnie. Tego typu rozwiązania pozwalają  mieszkańcom Złotej 44 żyć w zgodzie z naturą i korzystać z ekologicznych technologii nawet w centrum miasta.

Złota 44 to apartamentowiec, który wyróżnia się nie tylko z uwagi na wysokie walory architektoniczne, innowacyjne materiały wykończeniowe, ale także unikalne doświadczenia związane z codziennym użytkowaniem go przez mieszkańców. Mając na uwadze ich komfort oraz potrzeby, stworzyliśmy więc inwestycję w pełni przyjazną, praktyczną, a także odpowiadającą idei zrównoważonego budownictwa. W osiągnięciu tego celu istotne znaczenie miała oczywiście współpraca ze światowej sławy architektem, Danielem Liebeskindem, czołowymi projektantami wnętrz oraz renomowanymi dostawcami nowoczesnych technologii z zakresu Smart House – doskonale zrozumieli oni nasz koncept, zapewniając najwyższej jakości wsparcie na każdym etapie realizacji projektu – podkreśla Michał Skotnicki, Prezes Zarządu BBI Development.

Raport IPCC, dostęp online (15.04.2019): http://naukaoklimacie.pl/aktualnosci/ocieplenie-o-1-5-stopnia-specjalny-raport-ipcc-308,

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Beiersdorf liderem nowatorskich proekologicznych rozwiązań

Beiersdorf wspiera fazę pilotażową programu platformy TerraCycle oferując produkty z linii NIVEA MEN, które posłużą sprawdzeniu, czy ten innowacyjny pomysł może stać się długoterminowym rozwiązaniem dla konsumentów. Program rozpocznie się wiosną 2019 r. w Paryżu i Nowym Yorku.

Platforma Loop zaaranżowana przez TerraCycle, światowego lidera w zakresie gospodarką odpadami, jest misją szerzenia idei zero-waste. We współpracy z wiodącymi światowymi markami tworzy przełomowe, przyjazne dla środowiska rozwiązanie, które zrewolucjonizuje dotychczasowy system recyklingu. Celem tej inicjatywy jest wyeliminowanie opakowań jednorazowych i zapewnienie konsumentom wygodnego, przyjaznego dla środowiska rozwiązania opartego na trwałym opakowaniu produktu z możliwością ponownego napełniania oraz zamkniętym łańcuchu dostaw. Loop zapewnia odbiór zużytych produktów w domach konsumentów, następnie oczyszcza je, ponownie napełnia lub poddaje recyklingowi.

„Zrównoważony rozwój ma długą tradycję w Beiersdorf. Tak, jak pokazuje nasza tradycja We Care, zawsze staramy się integrować elementy całego systemu wartości z naszymi procesami. Platforma Loop to doskonały sposób na oszczędzanie zasobów poprzez ponowne wykorzystanie naszych opakowań – mówi Dorle Bahr, Kierownik ds. Zrównoważonego Rozwoju Środowiska Beiersdorf.

To nie jedyne działania firmy podejmowane na rzecz ekologii. Globalna organizacja CDP doceniła zaangażowanie oraz wieloletni wysiłek Beiersdorf wskazując go jako lidera od lat inwestującego
w innowacyjne, społecznie użyteczne rozwiązania. Grupa została uznana za pioniera w działaniach na rzecz zmian klimatycznych, chroniących przed wycinaniem lasów i zaangażowanych w budowanie przyszłej, udoskonalonej gospodarki.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Blisko połowa Polaków, kupując produkty codziennego użytku, myśli co zrobi później z opakowaniem

95% wszystkich dostępnych produktów jest w jakiś sposób zapakowana.

Oznacza to, że aby skorzystać z docelowego zakupu musimy najpierw pozbyć się opakowania – papieru, folii, tektury, plastiku itp. W ten sposób tworzymy odpady. Aktualnie jedynie ok. 30-55% z nich jest poddawana recyklingowi, reszta trafia na wysypiska, jest spalana lub przetwarzana na energię. Jak wynika z badania On Board Think Kong niemal połowa z nas deklaruje, że świadomie rezygnuje z opakowań, wybierając własne albo że postąpi z opakowaniem ekologicznie, tj. podda go recyklingowi, wykorzysta ponownie, np. dekorując mieszkanie.  

Wyniki badania pokazują, że jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami. Wybieramy produkty, które pozwalają nam na ekologiczne zachowania. Ponad połowa z osób, która decyduje się na zakup produktu, którego opakowanie można poddać recyklingowi. Prawie 44% chodzi na zakupy z własnymi pojemnikami, torbami wielokrotnego użytku. Ograniczają w ten sposób zbędne opakowania. Niewiele mniej osób wykorzystuje opakowania ponownie w życiu domowym, jako pojemniki do przechowywania różnych rzeczy lub jako element dekoracyjny – mówi Izabela Sałamacha, lider praktyki CSR w On Board Think Kong.

Świadomy przedsiębiorca

Zmieniający się model konsumpcji na bardziej świadomy i odpowiedzialny związany jest również z działalnością przedsiębiorstw oraz wdrażaniem idei GOZ (Gospodarki o Obiegu Zamkniętym). To koncepcja, według której produkty, materiały i surowce powinny pozostawać w gospodarce tak długo, jak jest to możliwe, a odpady – jeżeli już powstaną – powinny być traktowane jako surowce wtórne, które można poddać recyklingowi, przetworzyć i ponownie wykorzystać.

– Widać, że konsumenci będą motywować producentów do działania w sposób ekologiczny, do rewizji dotychczasowych schematów produkcji. Będzie to wymagało innowacyjnych rozwiązań i zmian w łańcuchu dostaw, ale nie ma innej drogi ku przyszłości. Przedsiębiorstwa, które już dzisiaj widzą sens w takim postepowaniu, powinny prowadzić skuteczną komunikację, by dotrzeć do wymagającego konsumenta. To także pole do szerszej edukacji Polaków w ramach działań CSR” – dodaje Sałamacha.

Przeczytaj również:

Czas na eko kampanie!  https://onboard.pl/aktualnosci/czas-eko-kampanie/

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF