Rusza kolejna akcja spółki Pora na Pola

Pora na Pola

Wystartowała czwarta emisja spółki Pora na Pola. Firma chce pozyskać duże pieniądze na rozwój technologiczny.

Pora na Pola to internetowy targ naturalnego jedzenia. Ich celem jest stworzenie miejsca, gdzie będzie można kupić najwyższej jakości produkty spożywcze. Dla rolników to gwarancja stałych zamówień i utrzymania miejsc pracy.

To już czwarty raz kiedy spółka rusza z emisją akcji w crowdfundingu. W poprzednich edycjach zyskali ok. 1500 inwestorów. W tym roku firma chce pozyskać ok. 1,9 milionów zł na rozwój technologii i realizację projektów dot. m.in. automatyzacji zamówień.

Transparentność cen i pochodzenia produktów

Firma udostępnia informacje dotyczące elementów składających się na cenę ich towaru. Wszystko po to, by klienci byli świadomi swojego zakupu i pozyskali wiedzę na temat tego np. jaki udział ma koszt produkcji. Poza tym, do sklepu internetowego zostanie dodana funkcja śledzenia zamówienia. „Z pola na stół” da klientom informacje, z jakiej konkretnie uprawy pochodzi zakupiony produkt.

 

Adam Daniluk

Manchester City i Heineken przeciw „plastikowym” kibicom

NoPlasticFansHere

Manchester City połączy siły z firmą Heineken, aby wyeliminować "plastikowych" kibiców z futbolu. Co to oznacza?

W ramach kampanii #NoPlasticFans przed stadionem Etihad postawiono rzeźbę przedstawiającą kibiców. Została wykonana w stu procentach z odzyskanych i nadających się do recyklingu odpadów z tworzyw sztucznych. Celem postawienia jest zwiększenie świadomości ekologii i zrównoważonego rozwoju wśród fanów drużyny.

To nie pierwszy raz kiedy klub z Manchesteru promuje zrównoważony rozwój. Już wcześniej na stadionie m.in. zrezygnowano z plastikowych naczyń, a nawierzchnię boiska zaczęto podlewać wyłącznie wodą deszczową.

Partner kampanii, Heineken również wzywa pozostałe kluby do podobnych działań i uświadamiana kibiców czym jest zrównoważony rozwój.

Pete BradshawKampania #NoPlasticFansHere to pozytywna i angażująca inicjatywa, która, miejmy nadzieję, odbije się na naszych fanach i zwiększy świadomość potrzeby ograniczenia ilości odpadów i zanieczyszczeń w naszych dzielnicach, miastach, oceanach i planecie. Mamy nadzieję, że wielu naszych fanów odwiedzi rzeźbę podczas weekendowego spotkania.

 

Pete Bradshaw, Manchester City, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju

Adam Daniluk

Renault stawia na auta używane

Po pierwszych sukcesach projektu Refactory producent ma zamiar go dalej rozwijać i stawia sobie ambitne cele. Czy obieg zamknięty samochodów to przyszłość?

W ramach programu Refactory używane samochody zostają odnowione i zmodernizowane. Dzięki temu wiele aut, zamiast trafić na śmietnik, ma szanse dostać nowe życie. W 2020 roku fabryka we Flins została jako pierwsza dostosowana do procesu recyklingu i modernizacji aut. Usługa co istotne dotyczy również samochodów używanych i ich akumulatorów. Po niecałych dwóch latach programu Renault chwali się odnowieniem ponad 1,5 tys. samochodów oraz zapowiada otwarcie kolejnej fabryki, tym razem znajdującej się w Hiszpanii, nastawionej na odnowę pojazdów.
Poza kontynuacją projektu producent planuje rozszerzać swoje usługi w zakresie modernizacji samochodów. Od przyszłego roku możliwe ma być zmodyfikowanie napędu pojazdów spalinowych na napędy alternatywne. Dzięki czemu wiele aut ma uzyskać nowe zielone życie.
Jednym z robiących wrażenie planów Francuskiego producenta jest chęć rozwinięcia obiegu zamkniętego pojazdów do tego stopnia, aby generował on przychód większy niż produkcja nowych samochodów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

InPost wprowadza nowy trend na rynku e-commerce

Największą firma kurierska w Polsce — Inpost we współpracy ze sklepem internetowym Modivo i firmą obuwniczą CCC wprowadzają nowoczesny system zwrotnych opakowań.

Jak informuje prezes Inpostu — Rafał Brzoska za pośrednictwem oficjalnego konta na platformie Linkedin. Firma po cichu wprowadza rewolucyjną zmianę, która ma zmienić zasady gry na ryku online.

W odpowiedzi na potrzeby naszych milionów klientów skarżących się na destrukcyjny wpływ opakowań generowanych przez e-commerce – wspólnie z pierwszym sklepem -Modivo przedstawiamy produkt który zmieni zasady gry w e-commerce! OPAKOWANIA ZWROTNE i to wyprodukowane z recyclingowanych materiałów! InPost ponownie wprowadza nowy trend na rynku jako PIERWSZY i jeszcze bardziej ograniczymy ślad węglowy paczki! Nawet 10 cykli per opakowanie! Rafał Brzoska

Jest to odpowiedź dla klientów, którzy skarżyli się na destrukcyjny wpływ opakowań generowanych przez rynek e-commerce. Prezes InPostu podkreśla, że wspomniane opakowania powstają z  recyclingowanych materiałów.

Brzoska równocześnie wskazuje, że  jest pierwszą taką spółką w Polsce, która jeszcze bardziej ograniczy ślad węglowy ich paczek. Nawet 10 cykli per opakowanie.

W swoim oficjalnym oświadczeniu na YouTubie prezes InPostu ogłosił, że już niebawem wielu zaprzyjaźnionych klientów otrzyma pilotażową, ekologiczną paczkę. Po jej otworzeniu i wyjęciu zawartości klient będzie mógł złożyć i zwrócić karton do najbliższego paczkomatu, których jest około 15000. Dzięki specjalnej naklejce QR każdy posiadacz takiej paczki będzie mógł przyczynić się do sprawniejszego działania ekologicznego, które prowadzi firma kurierska.

Wszystkie kartony trafią do specjalnej sortowni, która poda materiał dezynfekcji i ponownie trafi w ręce klienta, jako paczka. Brzoska w oświadczeniu mówi, że w ciągu ubiegłego roku do polskich domów trafiło około 640 milionów paczek. Według badań rynku w 2022 roku będzie ich znacznie więcej.

Branża logistyczna powinna być jeszcze bardziej ekologiczna, wydajna i nowoczesna. Rafał Brzoska uważa, że InPost jako lider rynku e-commerce wprowadza pierwszy w Polsce system obiegu zwrotnych opakowań, które mogą dziesięciokrotnie zmniejszyć wspomniany ślad węglowy.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

FlyZero – powstaje pierwszy odrzutowiec pasażerski zasilany ciekłym wodorem

Globalne ocieplenie to największe zagrożenie XXI wieku. By zahamować to niepokojące zjawisko, rządowe organizacje postanowiły wywrzeć presję na niektórych branżach, które swoją działalnością stały się głównym emitierem gazów cieplarnianych do atmosfery. Jedną z nich jest lotnictwo, które od kilku lat stara się ograniczyć ślad węglowy o 50%. Jednak dopiero teraz dzięki Instytututowi Technologii Kosmicznej w Wielkiej Brytanii udało się przedstawić pierwszy projekt zeroemisyjnego samolotu wodorowego.

Instytutut Technologii Kosmicznej nawiązując wspołpracę z  brytyjskim rządem zaprezentowali pierwszy koncept zeroemisyjnego odrzutowca pazażerskiego – FlyZero, który napędzany jest ciekłym wodorem. Jak informują pomysłodawcy projektu, będzie to najbardziej ekologiczny samolot w Europie.

Podczas światowego szczytu klimatycznego COP26 w Wielkiej Brytanii (Glasgow), rząd Brytyjski potwierdził, że zainwestował 1,95 mld funtów (10,5 mld zł) w nowe technologie związane z branżą kosmiczną i lotniczą. Inwestycja przewiduje także otworzenie nowych placówek i wakatów w tych sektorach, które przyczynią się do wypełnienia celów klimatycznych.

Jedak to nie koniec wydatków rządowych. Część zainwestowanej kwoty (15 mln funtów, czyli ponad 80 mln zł) została przekazana wsponianej firmie FlyZero, która rozwijana jest przez inżynierów z Instytutu Technologii Kosmicznej (ATI).

Organizatorzy szczytu zakładają, że wodór jest przyszłością transportu, jeśli chodzi o zastąpienie tradycyjnych paliw. Dotyczy to także przemysłu lotniczego. Właściciele linii lotniczych przewidują, iż pierwsze samoloty wykorzystujące tę substancję, będą operować już w połowie lat 30. bieżącego stulecia.

Te projekty mogą zdefiniować przyszłość lotnictwa. Współpracując z przemysłem, pokazujemy, że lot bez emisji dwutlenku węgla może być możliwy, a wodór będzie liderem w zastępowaniu konwencjonalnych paliw kopalnych. Kwasi Kwarteng, Sekretarz ds. Biznesu, Energii i Strategii Przemysłowej Wielkiej Brytanii.

W oświadczeniu uwzględniono także pierwsze szczegółowe plany dotyczące budowy FlyZero. Mają pojawić się na początku 2022 roku. Jednakże już teraz zapewniono, że odrzutowiec będzie przyjazny dla środowiska, zeroemisyjny, a także bardziej ekonomiczny od współczesnych maszyn napędzanych paliwem.

Ze wstępnych informacji wynika, że zaprojektowana maszyna ma pomieścić aż 279 pasażerów. Prędkość lotu nie będzie różniła się od aktualnych samolotów pasażerskich.  Według projektu samolot będzie napędzany dwoma silnikami turbowentylatorowymi dwuprzepływowymi. Co ciekawe, rozpiętość skrzydeł w FlyZero szacowana jest na 54 m.

Wspomniany wodór zostanie umieszczony w specjalnych zbiornikach kriogenicznych, z tyłu samolotu. Zbiorniki będą na bieżąco schładzane do temp. -250 st. C.  Mimo tego ma pozostać w stanie ciekłym i napędzać samolot. Projektanci uwzględnili także dwa zasobniki w przedniej części kadłuba. Mają one zapewnić dodatkową stabilizację FlyZero podczas lotu i zapewnić bezpieczny pułap podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych.

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wielka inwestycja energetyczna w Polsce warta 200 milionów dolarów

W 2022 roku szwedzkie przedsiębiorstwo projektowo-wytwórcze -Northvolt, specjalizujące się w technologii akumulatorów otworzy w Gdańsku nowoczesną placówkę energetyczną, w której będą produkować moduły i systemy bateryjne.

W oficjalnym oświadczeniu prezes polskiego oddziału Northvolt, Robert Chryc Gawrychowski podkreślił, jak bardzo ważna jest niniejsza inwestycja dla polskiej gospodarki:

Jest to istotna inwestycja dla polskiej gospodarki ze względu na jej skalę i innowacyjny charakter.

Podczas uroczystości otwarcia budowy wojewoda pomorski Dariusz Drelich odczytał list zaadresowany przez premiera Mateusza Morawickiego do wszystkich uczestników.

To tutaj już wkrótce powstanie strategiczna nie tylko dla Pomorza, ale i dla Polski największa na naszym kontynencie fabryka umożliwiająca montaż najnowocześniejszych, zrównoważonych systemów magazynowania energii. – napisał liście premier.

W swoim liście szef rządu wspomniał, że firma Northvolt istnieje na polskim rynku już o 2018 roku. Dodaje, że polska jest dobrym miejscem do tak wielkich inwestycji:

Nie wątpię, że urzeczywistnienie tego ambitnego, wartego 200 milionów dolarów projektu, stanowi niepodważalny dowód zaufania Northvolt do Polski i Polaków. To najlepsze świadectwo, że nasz kraj jest dobrym miejscem do inwestowania – czytamy.

Premier uważa, że inwestycja Northvolt w Gdańsku będzie wspierała ”transformację europejskiej sieci energetycznej oraz przemysłu opartego o paliwa kopalne”. Dodatkowo zapewnił, że zrobi wszystko, aby takie  ,,wizjonerskie firmy”, jak Northvolt mogły najkorzystniej funkcjonować w naszym kraju.

Jako rząd zrobimy więc wszystko, by wizjonerskie firmy mogły tu w Polsce jak najkorzystniej funkcjonować.

Innowacyjna fabryka modułów bateryjnych będzie zlokalizowana na terenie Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego w pobliżu Portu Gdańsk i terminala kontenerowego DCT. Jak wynika z oficjalnych  planów inwestycji — obiekt o powierzchni  50 tys. metrów kwadratowych powstanie w dwóch etapach, z początkową zdolnością produkcyjną 5 GWh (Kilowatogodzinę) rocznie i przewidywanym rozpoczęciem produkcji w 2022 roku. W kolejnych latach firma planuje zmodernizować produkcję do 12 GWh rocznie.

Oprócz nowego zakładu, produkującego energię elektryczną i moduły bateryjne firma Northvolt otworzy na terenie placówki centrum badawczo-rozwojowe, w którym będzie pracować 500 wykwalifikowanych pracowników.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Opracowano nową technikę mapowania komórek. Pierwsze badania są obiecujące

Czym są komórki i jaką funkcję pełnią w naszym środowisku uczono na biologi. Niby nic nieznacząca wiedza, ale z drugiej strony może okazać się niezwykle cenna, by zrozumieć ekosystem. W końcu gatunek ludzki, jak i wszystko, co żyje, powstaje z takiej małej cząsteczki.

Od wielu lat biolodzy badają niezliczone mikroby i komórki w poszukiwaniu odpowiedzi na to, jak skonstruowany, jest dany wirus, bakteria, czy białko. W końcu udało się przeprowadzić dokładniejsze badania dzięki wynalezieniu cyfrowego mikroskopu, który pozwala oglądać struktury o rozmiarach nie mniejszych od 1 mikrometra (czyli milionowej części metra).

Wraz z postępem, opatentowano różne techniki biochemiczne, umożliwiające pośrednie poznawanie obiektów mierzonych w nanometrach (miliardowych częściach metra). Jednak z czasem powstała pewna luka dotycząca białkowej maszynerii zbyt małej do obserwacji optycznej, ale nieco zbyt dużej, aby ją skutecznie badać i obserwować poprzez określone preparaty chemiczne.

By ją wypełnić naukowcy, opracowali nową technikę łączącą powyższe komórki i wzmocnioną technologią AI. Stworzony do takich badań system komputerowy gromadzi i kataloguje najdrobniejsze dane, a następnie dzięki algorytmowi sztucznej inteligencji, tworzy kompletną mapę danego regionu badanej komórki.

Opracowana przez naukowców technika — MuSIC, czyli Multi-Scale Integrated Cell została zaproponowana przez naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, którzy współpracując z kolegami Uniwersytetu Stanforda oraz naukowcami z Królewskiego Instytutu Technologicznego w Sztokholmie.

Naukowcy od dawna zdają sobie sprawę, że jest w komórce więcej rzeczy, o których nie wiemy, niż tych, o których wiemy. Teraz wreszcie możemy je poznać” – stwierdza dr Trey Ideker, główny autor publikacji zamieszczonej w serwisie ‘’Nature”.

Z okazji wynalezienia MuSIC naukowcy postanowili wykonać badanie pilotażowe, które polegało na wzięciu pod lupę wycinku komórki ludzkiej nerki, zawierającej aż 661 białek. Jak się okazało system komputerowy, zidentyfikował 70 składników chemicznych, z czego połowa nie była dotąd znana współczesnej nauce. Najciekawszym składnikiem z tej grupy okazała się pewna struktura, która związana jest z ludzkim RNA odgrywająca rolę w procesie tzw. „splicingu”, czyli wycinaniu sekwencji niekodujących związków chemicznych i łączenia tych kodujących.

Ekipa badaczy pracująca nad wspomnianą technologią jednogłośnie uważa MuSIC, pozwoli odkryć jeszcze więcej ciekawych obiektów. To niezwykle ważne w dobie pandemicznej okupacji. Może okazać się, że użyta w systemie sztuczna inteligencja przyczyni się w niedalekiej przyszłości do stworzenia skutecznej terapii przeciwko wirusowi. To bardzo dobra wiadomość dla całej ludzkości! Większość współczesnych chorób i wirusów wiąże się z niedokładnym działaniem poszczególnych komponentów komórkowych, a MuSIC może stać się przełomowym czynnikiem, który pozwoli naukowcom w opracowaniu licznych medykamentów i szczepionek. Tak przynajmniej wynika z rutynowych badań, które przeprowadzono.

Oryginalne źródło: https://www.nature.com/articles/s41586-021-04115-9

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF
Poprzedni
«

Czy Polacy są gotowi ratować środowisko?

Kantar

Kantar, wiodąca na świecie firma zajmująca się analizą danych i doradztwem w zakresie marek, opublikował raport na temat postaw konsumentów wobec zrównoważonego rozwoju.

Badanie objęło w sumie 32 kraje, w tym 12 europejskich, a wśród nich Polskę. Projekt powstał w odpowiedzi na narastające zmiany społeczne, klimatyczne, a co za tym idzie: ewoluujące potrzeby współczesnego konsumenta.

Kluczowe wnioski zaprezentowane w raporcie:
• 43% Europejczyków ankietowanych przez Kantar stwierdziło, że są już osobiście dotknięci problemami środowiskowymi, w porównaniu z 58% w Azji i 54% w obu Amerykach.
• 42% Polaków deklaruje, że chętnie zapłaci więcej pieniędzy za produkty, które są lepsze dla środowiska.
• 61% Polaków uważa, że marki mają do odegrania ważną rolę w społecznej debacie dotyczącej równości płci, rasy czy imigracji.
• 69% Polaków wyraża obawę, że marki angażują się w sprawy społeczne tylko z powodów biznesowych.
• Ubóstwo i głód to największe obawy w całej Europie, a następnie zanieczyszczenie wody, utrata bioróżnorodności, brak czystej wody i wylesianie. Na tle Europy wyniki dla Polski są zbliżone dotyczą przede wszystkim wody (dostępu i zanieczyszczenia), a także głodu i ubóstwa.

 

Badanie wykazało, że konsumenci oczekują, że marki, których używają, będą zrównoważonymi liderami. W Polsce 61% z nas uważa, że marki mają do odegrania ważną rolę w społecznej debacie dotyczącej równości płci, rasy czy imigracji.

Jednocześnie dostrzegamy pewną gotowość Polaków do podejmowania świadomych decyzji zakupowych – 42% wprost deklaruje, że jest skłonnych więcej zapłacić za produkty lepsze dla środowiska.

–  Katarzyna Zalewska Account Manager, Brand Strategy Domain z Kantar Polska.

 

Więcej o raporcie: https://www.kantar.com/campaigns/sustainability-the-european-story

Adam Daniluk

Zielone rozwiązania na Kongresie ESG Polska

Kongres_ESG_ekologia

Kongres ESG Polska moc biznesu to dziesiątki prelegentów i kilkanaście paneli tematycznych. Jakie tematy zostały poruszone?

Jednym z głównych tematów była szeroko pojęta ekologia i to, w jaki sposób oddziałuje ona na gospodarkę. W trakcie panelu “Megatrend ekologiczny: pomiędzy niezbędnym krokiem cywilizacyjnym a międzynarodowym populizmem” w dyskusji wzięło udział wielu gości. Opowiadali, w jakim miejscu jest zielony sektor Polskiej gospodarki. Jak można poprawić jego sytuację oraz jakie są jasne punkty.

„Jesteśmy w stanie przy większym otwarciu na sektor małych i średnich przedsiębiorstw i na duże firmy, mocniej je zakotwiczyć. Mamy szereg podmiotów zaawansowanych technologicznie, jak np. WB Electronics, która jest bardziej życzliwie przyjmowana za granicą niż na naszym rodzimym rynku. Nie jesteśmy w sektorze publicznym wystarczająco otwarci na ofertę polskich firm i wierzę, że należy to zmienić.” Bartłomiej Pawlak, wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju

„Mamy niestety wiele przykładów, jak przeciekały nam przez palce kolejne fale inwestycyjne. Oprócz fali OZE było to np. budowanie infrastruktury drogowej. Jaka polska firma skorzystała na tej fali? Odpowiedź brzmi: żadna. Nasze drogi budują firmy hiszpańskie, które wypłynęły na takich falach inwestycyjnych w swoim kraju.”  Wojciech Hann prezes zarządu BOŚ Bank

Bartłomiej Pawlak oraz Wojciech Hann są zgodni co do jednego. Na naszym własnym rynku brakuje wsparcia lokalnych rozwiązań oraz firm. W efekcie jesteśmy zależni od zagranicznych technologii. Nie jest to zdrowe dla gospodarki, rozwoju oraz niezależności od rynków zagranicznych.

Bartłomiej Orzeł wskazał, że programy niskoemisyjne powinny uwzględniać zamożność społeczeństwa.

„Czy jakością życia możemy nazwać fakt, że oddychamy czystym powietrzem, czy to, że jakaś część społeczeństwa może się zamknąć w domu i kupić sobie klimatyzator?” Bartłomiej Orzeł Pełnomocnik Premiera ds. Czystego Powietrza

Chwali on jednocześnie jego zdaniem najbardziej udane Polskie osiągnięcia w walce z zanieczyszczeniem: Program zwalczania emisji “Czyste Powietrze”, rozwój technologii pomp ciepła oraz ogólną zmianę świadomości społecznej.

Prelegenci a w szczególności Wojciech Kamieniecki dyrektor NCBIR (narodowe centrum badań i rozwoju) wskazują również na potencjał wodoru jako energii przyszłości oraz tym, że wizja gospodarki oparta właśnie na tym pierwiastku nie powinna być pomijana.


Źródło: pap media room

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przetrwać zimę po ludzku – IV edycja zbiórki obuwia dla osób w kryzysie bezdomności

Wosh wosh

20 września rusza IV zbiórka obuwia dla osób dotkniętych bezdomnością organizowana przez firmę WoshWosh. Zebrane i odświeżone obuwie trafi do osób najbardziej potrzebujących. Do tej pory, podczas III edycji zbiórki, WoshWosh pomogło ponad połowie potrzebujących w Polsce. To realna pomoc, która zaczyna się od małego gestu, a kończy na tysiącach zebranych i dostarczonych par butów dla najbardziej potrzebujących.

Bezdomność, po ludzku

Zima to szczególnie ciężki okres dla osób dotkniętych bezdomnością, których w Polsce jest ponad 35 tys. Niskie temperatury niejednokrotnie są przyczyną wielkich tragedii, które przeważnie dzieją się gdzieś z dala od naszego codziennego życia. Skazani na życie na ulicy, bez odpowiedniego ubrania i zimowego obuwia toczą walkę o przeżycie, bo zima dla nich to nadal najgroźniejszy wróg. Cztery lata temu Martyna Zastawna, założycielka marki WoshWosh postanowiła pomóc osobom w kryzysie bezdomności organizując dla nich zbiórkę obuwia. W kontekście działalności marki WoshWosh, która na co dzień popularyzuje działania Zero Waste zajmując się odnową, czyszczeniem i naprawą obuwia, stworzenie i zainicjowanie tak ważnej dzisiaj akcji społecznej na stałe wpisało się w strategię związaną z realizacją założeń CSRowych wielu partnerów przyłączających się do akcji.

Bezdomność dla mnie nie jest tylko brakiem mieszkania, ale również pozbawieniem tych ludzi na ulicy nadziei, oparcia w drugim człowieku, przyzwolenie na poddanie się losowi, który bardzo często jest bezlitosny. Dlatego tegoroczna zbiórka jest dla mnie szczególnie wyjątkowa zarówno w kontekście liczby partnerów, z którymi będziemy ją realizować, jak i w kontekście zorganizowania całego zaplecza logistycznego, tak aby móc przygotować i przekazać jak największą liczbę butów.

Martyna Zastawna, inicjatorka zbiórki i założycielka WoshWosh

Dla ziemi i drugiego człowieka

Oddaj – nie wyrzucaj, tak najprościej można zdefiniować i opisać w jednym zdaniu główny cel akcji, ale pod tym hasłem kryje się znacznie więcej. Marka WoshWosh nie tylko zachęca wszystkich do dawania drugiego życia butom, zamiast kupowania nowych, czy oddawania tych niepotrzebnych par osobom bezdomnym, ale również angażuje się w tworzenie nowych strategii opartych na Zrównoważonym Rozwoju. Od ponad sześciu lat realizuje misję związaną z edukacją branży, nie tylko obuwniczej, ale i całego biznesu, w zakresie wdrażania realnych, transparentnych zmian mających na celu obniżenie śladu węglowego i zmianę nawyków zakupowych.

Razem możemy więcej

Od trzech edycji WoshWosh zaprasza do udziału w zbiórce obuwia inne marki. W tym roku głównym partnerem zbiórki jest firma Decathlon, która będzie zbierała obuwie dla osób bezdomnych zarówno wśród swoich pracowników, jak i w 19 sklepach w całej Polsce. Po raz drugi partnerem akcji została firma CCC, która również będzie zbierała obuwie wśród swoich pracowników. Dodatkowo InPost, jako partner akcji i firma chętnie angażująca się społecznie, zagwarantuje 1000 darmowych paczek via paczkomat jako alternatywę do

przekazania obuwia. Ale na tym nie koniec, ponieważ IV edycja to ponad 10 partnerów, w tym takie marki jak LPP, Allegro, Fundacja Deloitte, Stena Recycling, Siemens, Mondelez, Energa Grupa ORLEN, PepsiCo czy MetLife. Dodatkowo oprócz obuwia damskiego i męskiego marka LPP zbierze wśród swojego zespołu obuwie dziecięce, które zostanie przekazane do zaprzyjaźnionej fundacji pomagającej samotnym matkom i ich pociechom.

Rosnąca świadomość wśród firm powoduje, że mamy coraz więcej marek, które chcą przyłączyć się do akcji. Lista firm, które decydują się na zbiórkę obuwia wśród swoich pracowników jest coraz dłuższa, co niezmiernie mnie cieszy i motywuje do organizowania kolejnych edycji. Nie ukrywam, że większa liczba firm, to dla mnie niemałe wyzwanie pod względem logistycznym i organizacyjnym, dlatego w tym roku powołany zostanie w WoshWosh specjalny zespół dedykowany do sprawnego przeprowadzenia akcji, wynajęliśmy również oddzielny magazyn do selekcji zebranych butów. Chociaż przed nami bardzo dużo pracy związanej z przygotowaniem obuwia, to wiem, że warto robić to dla innych, dla tych, którzy nas potrzebują, warto również promować w społeczeństwie ekologiczny aspekt samej akcji i jej wartość dla środowiskabo oddać znaczy URATOWAĆ – i to słowo można odnieść zarówno do odzyskanego obuwia, jak i ludzkiego życia.

Martyna Zastawna, inicjatorka zbiórki i założycielka WoshWosh

Jak pomóc?

Jeśli chcecie dołączyć do akcji, możecie to zrobić na kilka sposobów:

  1. Osobista wizyta w WoshWosh – dostarczenie butów do siedziby firmy, WoshWosh, która znajduje się przy ul. Międzyborskiej 57/65 w Warszawie.
  2. Zaniesienie butów do wybranych sklepów Decathlon (lista sklepów poniżej)
  3. Wysyłka butów do siedziby WoshWosh: ul. Międzyborska 57/65 04-027 Warszawa. Ważne, by na przesyłce widniał dopisek: “Buty dla osób bezdomnych”.
  4. Wysyłka za pośrednictwem InPost, który jako partner akcji, gwarantuje 1000 darmowych paczek via Paczkomat (aby uzyskać kod na wysyłkę, należy wysłać maila na adres napiszdonas@woshwosh.pl )

Punkty Decathlon, w których można zostawiać obuwie: 

Warszawa Targówek – ul. Geodezyjna 76

Łódź 

  1. Ogrodowa 19a (Manufaktura)
  2. Jana Pawła II 30 (Pasaż Łódzki)
  3. Ofiar Terroryzmu 11 Września 14

-Poznań – ul. Szwedzka 8

-Gdańsk – ul. Szczęśliwa 1

Kraków Zakopianka – ul. Zakopiańska 62a

Katowice – ul. Nikodema i Józefa Reńców 30

Sosnowiec – ul. Sokolska 35

-Gliwice – ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 7

Białystok Hetmańska – ul. Jana Pawła II 51

-Rzeszów – ul. Tadeusza Rejtana 65

Lublin Czechów – ul. Spółdzielczości Pracy 26

-Bielany Wrocławskie – ul. Francuska 2

Płock – ul. Trasa ks. Jerzego Popiełuszki 6 

Olsztyn – ul. Stanisława Doranta 3

Rumia – ul. Grunwaldzka 110

Szczawno-Zdrój – ul. Szczawieńska 4

Radom – ul. Grzecznarowskiego 21

Jakie buty zbieramy podczas akcji?

Prosimy o przekazywanie obuwia w dobrym stanie, zarówno męskiego jak i damskiego, jesiennego i zimowego, także obuwie sportowe.

Buty powinny być ze sobą zasznurowane lub połączone za pomocą taśmy, gumki bądź zapakowane do worka.

Nie przyjmujemy obuwia:

– Dziurawego (szczególnie dziury na podeszwie)

– Z odchodzącymi bądź odklejającymi się elementami

– Niekompletnego – brak elementów konstrukcyjnych, rzepów itp.

– Szpilek, butów na obcasie

– Butów dziecięcych

Martyna Zastawna – założycielka WoshWosh jest laureatką 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.


Źródło: WoshWosh

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF