Ekstraklasa Games wraca w FIFIE 22

Ekstraklasa Games

Ekstraklasa Games wraca do gry. Profesjonalny turniej w FIFE 22 wystartował na początku stycznia.

W głównym turnieju weźmie udział 18 zawodników rozgrywających swoje mecze na przestrzeni najbliższych 3 miesięcy. Gracze będą reprezentować drużyny z naszej rodzimej, piłkarskiej Ekstraklasy walcząc o tytuł Mistrza Polski. Turniej będzie trwać do 2 marca, na przestrzeni całych zawodów rozegrane zostanie 17 kolejek. Najlepsza czwórka zdobędzie bezpośredni awans na turniej offline rozgrywany 26 i 27 marca. Zawodnicy z miejsc 5-12 wezmą udział w barażach.

Dodatkowo, zapowiedziana jest także druga, amatorska edycja turnieju. Ekstraklasa Games Open będzie miała podobne zasady do Ekstraklasa Games Pro. 18 zawodników, 17 kolejek, turniej LAN-owy dla najlepszych z sezonu. Pula nagród wyniesie 10 tys. złotych.

Zwieńczeniem całego turnieju będzie Wielki Finał do którego trafią cztery najlepsze drużyny z sezonu regularnego Ekstraklasa Games Pro, top 2 z baraży oraz top 2 z turnieju offline Ekstraklasa Games Open

Adam Daniluk

Ekstraklasa Games rośnie w siłę z TVP Sport

Ekstraklasa Games

Cztery miesiące rywalizacji najlepszych graczy FIFA 21 w Polsce, 20 transmisji telewizyjnych na antenie TVP Sport i rosnąca oglądalność online na platformach Facebook, Twitch oraz YouTube na poziomie 1,9 miliona wyświetleń. Trzeci sezon rozgrywek Ekstraklasa Games dobiegł końca, a triumfatorem został reprezentujący barwy Legii Warszawa Gracjan “Polako” Gołębiewski.

Trzeci sezon rozgrywek Ekstraklasa Games był rekordowym pod względem częstotliwości transmitowania spotkań oraz ich oglądalności. Na antenie TVP Sport odbyło się aż 20 transmisji, a zmagania najlepszych graczy FIFA 21 w Polsce były pokazywane równolegle również w Internecie – na Facebooku, Twitchu oraz YouTube.

Najbardziej prestiżowy turniej w kraju śledziło średnio 17,5 tys. widzów w telewizji, a do tego zanotowano 1,9 mln. wyświetleń transmisji online. Zwieńczone marcowymi Finałami Sezonu rozgrywki były wyjątkowe z jeszcze jednego względu. W trzecim sezonie doszło bowiem do podziału na dywizje Ekstraklasa Games Pro dla zawodowych graczy FIFA 21, a także Ekstraklasa Games Open by Guseppe, które umożliwiają wejście do profesjonalnego świata esportu amatorom.

Za nami trzeci, ale zarazem najbardziej intensywny sezon w historii Ekstraklasa Games. Łącznie odbyło się aż 20 transmisji na antenie TVP Sport i była to najwyższa liczba produkcji TV ze wszystkich dotychczasowych edycji. Turniej rozwija się z roku na rok pod każdym względem. Także pod kątem sponsorów, którym bardzo chciałbym podziękować za to, że byli z nami w trakcie trzeciej edycji. W tym sezonie mieliśmy aż siedmiu oficjalnych partnerów, czyli o czterech więcej niż przed rokiem i każdy z nich miał swój istotny wkład w zwiększenie atrakcyjności turnieju.

Marcin Mikucki, Dyrektor Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy S.A.

W tym sezonie do otwartych rozgrywek (również do rozgrzewkowego Monte Snack Draft) odnotowano 7,7 tys. zgłoszeń. Najlepsi dwaj zawodnicy z wspomnianego turnieju Ekstraklasa Games Open by Guseppe zdobyli możliwość gry na Finałach Sezonu Ekstraklasa Games, gdzie razem z profesjonalistami walczyli o mistrzowski tytuł oraz szansę gry w kwalifikacjach do Mistrzostw Świata.

Zmagania transmitowane w telewizji cieszyły się średnio prawie ośmiokrotnie większą oglądalnością w porównaniu do ubiegłego sezonu. W szczycie rywalizację uczestników trzeciego sezonu Ekstraklasa Games śledziło w TV aż 102 tys. widzów TVP Sport, co prawie dwukrotnie przebiło wynik z ubiegłej edycji. Ponad 320 publikacji poświęconych turniejowi we wszystkich mediach społecznościowych Ekstraklasy wygenerowało łączny zasięg ponad 8,43 mln, a same tylko posty z oznaczeniem Oficjalnych Partnerów to 4,13 mln zasięgu na Facebooku, Twitterze i Instagramie. Regularna komunikacja na temat Ekstraklasa Games była także prowadzona na kanałach social media klubów, TVP Sport oraz partnerów.

Pokazujemy piłkarską Ekstraklasę, a kanał TVP Sport od lat jest związany z esportem. zatem Ekstraklasa Games idealnie wpisała się w naszą strategię. Wszyscy mamy jednak świadomość, że to projekt, który musi się nadal rozwijać, a nasza stacja może mu w tym tylko pomóc.

Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport

Rozgrywki w ramach trzeciej edycji Ekstraklasa Games promowane były za pośrednictwem dedykowanych aktywacji ze sponsorami oraz partnerami wydarzenia. Hejt Park z graczami Ekstraklasa Games Pro na Kanale Sportowym, do którego doszło przy współpracy z marką Crunchips, obejrzało prawie 150 tys. widzów. Świąteczny turniej 2 vs 2 z EA Sports, w którym udział wzięli influencerzy oraz profesjonalni zawodnicy, śledziło łącznie prawie 500 tys. osób. Ogromną popularnością cieszyły się również transmisje i wideorelacje z zawodów Ekstraklasa Games Open by Guseppe, które zgromadziły łącznie 676 tys. wyświetleń w wykonaniu miłośników wirtualnej piłki.

Łączna pula nagród trzeciej odsłony najlepszych rozgrywek w kraju wyniosła 66 tys. złotych. Ponadto ośmiu uczestników Finałów Sezonu Ekstraklasa Games rywalizowało również o awans na kwalifikacje do Mistrzostw Świata w FIFA 21. Miejsce na Global Series Play-offs zapewnili sobie triumfator Ekstraklasa Games, Gracjan “Polako” Gołębiewski, a także Kamil “Riptorek” Soszyński oraz Piotr “Piterek” Kochan z Jagiellonii Białystok.

Awans do turnieju kwalifikacyjnego do światowych Play-offów uzyskał natomiast Kacper “Kapi98PL” Piszczek – reprezentant Śląska Wrocław, który dotarł do finałów dzięki wygranej w Ekstraklasa Games Open by Guseppe.

W projekt zaangażowane było grono partnerów, doskonale znających świat esportu i mających ogromne doświadczenie w realizacji najważniejszych projektów w polskim gamingu: Media Expert, KFC, Crunchips, Pracuj.pl, Monte Snack, Guseppe Dr Oetkera i HyperX.

Strategicznym partnerem medialnym było TVP Sport, kluczowa była także współpraca z wydawcą gry FIFA 21 – Electronic Arts. Agencją esportową odpowiedzialną za koordynację turnieju było ESL Gaming Polska. Nad całością projektu oraz jego komercjalizacją czuwała agencja marketingu sportowego Sportfive Polska. Od trzeciej edycji Ekstraklasa S.A. podjęła także współpracę z agencjami: RightShot – odpowiedzialną za produkcję transmisji oraz eMinePro – koordynującą komunikację social media i PR.

Ekstraklasa games
Źródło: Ekstraklasa S.A.

Źródło: Ekstraklasa S.A.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Liczne grono silnych partnerów wspiera projekt esportowy Ekstraklasa Games

Partnerzy_esa_games

Pięć silnych i doskonale rozpoznawalnych marek będzie wspierać od początku sezonu trzecią edycję największego turnieju esportowego w Polsce w grze EA Sports FIFA21 – Ekstraklasa Games. W dalszym ciągu w gronie sponsorów pozostają Media Expert i KFC, które towarzyszą mu od pierwszej edycji. W ramach nowych kontraktów do rozgrywek dołączają Monte Snack, Crunchips i Pracuj.pl.

Ekstraklasa Games to doskonała platforma komunikacji dla marek, które chcą bezpośrednio dotrzeć do grupy młodych osób interesujących się rozgrywkami esportowymi i futbolem, a zwłaszcza do społeczności graczy FIFA21. Sam turniej stwarza różnorodne i efektywne możliwości promocji, zarówno poprzez ekspozycję medialną, jak i różnego rodzaju akcje specjalne realizowane z udziałem partnerów. Pozwalają na budowanie zaangażowania i interakcji z markami przy wykorzystaniu silnych emocji towarzyszących rozgrywkom esportowym. Sam turniej cieszy się od początku ogromnym zainteresowanym graczy – zarówno amatorów jak i profesjonalistów, także dzięki możliwościom międzynarodowej promocji. Jego efektywność jako narzędzia komunikacji z fanami potwierdza fakt, że tak silne marki jak Media Expert i KFC towarzyszą nam w każdej edycji. W najbliższym turnieju zamierzamy powiększyć zasięgi dotarcia do widza i kibica dzięki licznym transmisjom na kanałach TVP Sport.

Marcin Mikucki, Dyrektor Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w Ekstraklasie S.A.

Trzecia edycja turnieju Ekstraklasa Games rozpocznie się w grudniu i dzięki partnerstwu strategicznemu z TVP Sport będzie szeroko transmitowana na jej kanałach. Sponsorzy będą aktywowani na każdym etapie – zarówno podczas turniejów online dla graczy amatorów, jak i w trakcie transmisji z kluczowych etapów rywalizacji. W sumie odbędzie się 36 turniejów online i 39 transmisji z meczów FIFA, co stanowi rekordową liczbę w historii Ekstraklasa Games. Aż 20 spotkań będzie pokazywanych w telewizji na antenie TVP Sport.

Zwycięzcy turnieju jako najlepsi gracze w Polsce uzyskają bezpośredni awans do Playoffs Global Series w FIFA21 i będą walczyć o tytuł Mistrza Świata w FIFA 21. Będzie to pierwsze tego typu zdarzenie w historii polskich rozrywek, potwierdzające silną pozycję Ekstraklasy w e-futbolu obok takich lig jak La Liga, Bundesliga czy Premier League.

Duże znaczenie dla projektu ma także bliska współpraca z Electronic Arts Polska – wydawcą gry FIFA 21. Turniej Ekstraklasa Games należy tym samym do elitarnego grona lig partnerskich EA Sports na licencji Official League Qualifier w 2019 r. W obu wcześniejszych edycjach rozgrywek zanotowano łącznie ponad 35 tysięcy rejestracji do turniejów kwalifikacyjnych online.


Źródło: informacja prasowa Ekstraklasa Games 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowy sezon Ekstraklasa Games w TVP Sport

Największy turniej esportowy w grze EA Sports FIFA w Polsce - Ekstraklasa Games - wchodzi na anteny TVP Sport. Trzeci sezon rozgrywek wystartuje już w grudniu. Obecnie trwają intensywne przygotowania do wznowienia rywalizacji, ale także do serii meczów „FIFA 21 Ekstraklasa 1 vs 1”.

W tym sezonie rozgrywki będą się opierać na nowej formule, której szczegóły zostaną ogłoszone w drugiej połowie listopada przed startem rywalizacji. Współpraca Ekstraklasy i TVP Sport w ramach esportu nie ogranicza się jednak tylko do turnieju Ekstraklasa Games. W najbliższych miesiącach wspólnie przeprowadzą wiele transmisji z meczów w grze EA SPORTS FIFA 20.

E-sport to przyszłość. W dzisiejszym świecie jeśli stoisz w miejscu, to robisz dwa kroki wstecz. Pokazywaliśmy już turnieje, gdzie zawodnicy rywalizowali w CS-a, LoLa, World of Tanks. Teraz czas na FIFA 21! Ekstraklasa Games to znakomite uzupełnienie jednego z naszych sztandarowych produktów, czyli piłkarskiej Ekstraklasy. Chcemy dotrzeć do pokolenia xd, które w tej chwili jest wykluczone przez wszystkich nadawców. Mimo że TVP Sport jest najlepiej oglądanym kanałem sportowym w Polsce, nie zamierzamy spoczywać na laurach .

Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport

fot. Ekstraklasa

Pierwszym ze wspólnych projektów jest seria trzech meczów pod hasłem „FIFA 21 Ekstraklasa 1 vs 1”. W każdym z tych spotkań weźmie udział dwóch zawodników reprezentujących kluby, które zmierzą się w piłkarskim meczu transmitowanym na antenach TVP. Pierwszą parę utworzyli Maciej Rosołek z Legii Warszawa i Jakub Moder z Lecha Poznań, w drugim starciu zawodnik „Kolejorza” zmierzy się z piłkarzem Rakowa Częstochowa. W ostatnim pojedynku naprzeciwko siebie staną gracze Górnika Zabrze i Pogoni Szczecin. Relacje z meczów obejrzeć będzie można na antenie TVP Sport przed każdym z trzech listopadowych spotkań oraz na tvpsport.pl i w social mediach:

Maciej Rosołek (Legia Warszawa) – Jakub Moder (Lech Poznań) – sobota 7 listopada
18:45 – TVP Sport, TVPSport.pl, Facebook TVP Sport, YouTube TVP Sport
19:30 – Facebook Ekstraklasy, Legii Warszawa, Lecha Poznań i EA SPORTS FIFA Polska

Piłkarz Lecha Poznań – Piłkarz Rakowa Częstochowa – niedziela 22 listopada
11:30 – TVP Sport, TVPSport.pl, Facebook TVP Sport, YouTube TVP Sport
12:00 – Facebook Ekstraklasy, Lecha Poznań, Rakowa Częstochowa i EA SPORTS FIFA Polska

Piłkarz Górnika Zabrze – Piłkarz Pogoni Szczecin – piątek 27 listopada
19:30 – TVP Sport, TVPSport.pl, Facebook TVP Sport, YouTube TVP Sport
20:00 – Facebook Ekstraklasy, Górnika Zabrze, Pogoni Szczecin i EA SPORTS FIFA Polska

Trzy mecze pomiędzy piłkarzami klubów Ekstraklasy to dopiero przygrywka do emocji związanych ze startem Ekstraklasa Games planowanym na początek grudnia.

Od kilku lat bardzo mocno rozwijamy się w esporcie zgodnie z założoną strategią. Efektem jest już kilka zrealizowanych projektów z wieloma partnerami. Mam tu na myśli EA SPORTS FIFA Ekstraklasa Cup, #ZostanWDomu z FIFA 20 i oczywiście nasz sztandarowy projekt – Ekstraklasa Games. W zbliżającym się trzecim sezonie poprawiliśmy formułę turnieju, biorąc pod uwagę głosy dochodzące ze środowiska esportu. Kluczowe jednak są wzrosty zasięgów dzięki partnerstwu z TVP Sport, z którym poszerzamy naszą współpracę prowadzoną dotychczas przy rozgrywkach stricte piłkarskich. Wciąż rozmawiamy także ze sponsorami projektu, których zobaczymy na starcie rozgrywek w grudniu.

Marcin Mikucki, Dyrektor Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w Ekstraklasie S.A.

Ekstraklasa Games należy do elitarnego grona oficjalnych lig partnerskich EA Sports na licencji Official League Qualifier. Ostatnia odsłona turnieju trwała od listopada do lipca – wygrali ją zawodnicy Rakowa Częstochowa (na PlayStation 4) i Arki Gdynia (na Xbox). W poprzednich dwóch edycjach zanotowano ponad 35 tysięcy rejestracji do turniejów kwalifikacyjnych online. W nadchodzącym sezonie zwycięzcy Ekstraklasa Games na obu konsolach po razy pierwszy w historii jako najlepsi gracze w Polsce wywalczą bezpośredni awans do Playoffs Global Series w FIFA 21, gdzie będą rywalizować o tytuł Mistrza Świata w FIFA 21.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ekstraklasa Games z Nagrodą Biznesu Sportowego

Poznaliśmy zwycięzców Nagród Biznesu Sportowego za rok 2019. Jedną z nagród – w kategorii E-sport – otrzymał turniej Ekstraklasa Games realizowany przez Ekstraklasę S.A. wspólnie z partnerami – Sportfive, Polsat Games i ESL Polska.

Statuetki DEMES zostały wręczone w trakcie XVI Gali Sportu i Biznesu, która zwieńczyła dwudniowe Forum SPORTBIZ, czyli największe wydarzenie integrujące branżę sportową w Polsce. W warszawskim Centrum Olimpijskim PKOl uhonorowano najlepsze projekty i organizacje w marketingu sportowym i sponsoringu.

Nagrodzony projekt Ekstraklasa Games to największy turnieju FIFA w Polsce – jego druga edycja trwała od listopada do lipca. Rozgrywki należą do elitarnego grona oficjalnych lig partnerskich EA Sports. Drugą edycję wygrali zawodnicy Rakowa Częstochowa (na PlayStation 4) i Arki Gdynia (na Xbox). W całym sezonie odnotowano ponad 12,5 tys. rejestracji graczy do turniejów kwalifikacyjnych.

Gracze rywalizowali o nagrody finansowe z puli 35 tysięcy złotych oraz o akcesoria gamingowe od partnera finałów, producenta sprzętu dla graczy – HyperX. Oficjalnymi partnerami rozgrywek były popularne marki – KFC i Media Expert. Kluczowa dla realizacji projektu była współpraca z dystrybutorem gry FIFA 20 – Electronic Arts Polska. Agencją esportową odpowiedzialną za koordynację turnieju było ESL Polska. Strategicznym partnerem był kanał Polsat Games. Nad całością projektu czuwa agencja marketingu sportowego Sportfive.

Obecnie trwają przygotowania do trzeciej edycji rozgrywek, które mają wystartować jeszcze w tym roku.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Letni wysyp nowości w Polsat Games

Nowy sezon Alior Bank Ultraligi, rywalizacja o miano króla europejskiej sceny League of Legends, powrót Ekstraklasa Games i walka o play-offy w Polish Masters Rainbow Six - to najgorętsze propozycje Polsatu Games na najbliższe tygodnie. Na widzów czekają też nowe odcinki popularnych programów publicystyczno-rozrywkowych.

Tysiące godzin transmisji na żywo z najlepszych turniejów i rozgrywek esportowych świata to fundament oferty programowej Polsatu Games. Twórcy kanału równie wielką uwagę poświęcają też publicystyce, stąd duża liczba autorskich formatów, które stanowią stały element polskiej sceny gamingowej.

W nowym sezonie „Faux Paux” duetu Radosław Nałęcz/Tadeusz Zieliński, zostanie wydłużony z 45 do 90 minut. W ten sposób autorzy zyskają więcej przestrzeni do rozmów ze swoimi gośćmi, takimi jak twórcy gier czy przedstawiciele największych studiów wydawniczych. Premiera każdego odcinka odbywa się w poniedziałki o 22:00 w telewizji oraz na platformie internetowej IPLA. W czwartki program jest retransmitowany także na YouTube.

W lipcu na antenę Polsatu Games powróci także Remigiusz „Rock” Maciaszek. Weteran polskiego dziennikarstwa poświęconego grom i osobowość YouTube’a, każdy odcinek swojego programu poświęca innemu tytułowi, szczegółowo omawiając jego historię, fabułę oraz mechanikę gry. W nowym sezonie „Rock w Grach” opowie między innymi o takich hitach, jak Call of Duty Warzone czy Final Fantasy 7 Remake.

Przewodnikiem po gąszczu tytułów ze świata gier jest także program „Nowa Gra +”. Jego autorzy recenzują nowości oraz publikują relacje z zamkniętych pokazów i premier. Najbliższe odcinki poświęcone będą między innymi takim hitom, jak Cyberpunk 2077, Valorant czy Half-Life Alyx.

Na premierę czeka również kolejny sezon „Level 7”, programu obecnego w Polsacie Games od samego początku istnienia tej stacji. Dawid Letachowicz jak zwykle przygotował jedyne w swoim rodzaju zestawienia i rankingi. Tytuły odcinków, takie jak „7 gier, które paliły nam pecety na premierę”, „7 najważniejszych developerów gier w latach 2020 – 2030” czy „7 esportowych gier, które pokochali Polacy” mówią same za siebie.

Polsat Games to także naturalny wybór dla nieco młodszych fanów gier. Stacja przywiązuje olbrzymią uwagę do tego, by treści ukazujące się na jej antenie pozbawione były wulgaryzmów i niebezpiecznej tematyki. Możliwość oglądania na dużym ekranie telewizyjnym takich programów, jak „Giereczkowo by day” oraz „Po Lekcjach” to nie tylko komfort, ale także możliwość nadzoru rodzicielskiego i szereg innych korzyści, w tym także zdrowotnych.

Wraz z początkiem lipca do czerwoności rozgrzeje się polska i europejska scena esportowa. Widzowie zobaczą decydujące rozstrzygnięcia w rozgrywkach Ekstraklasa Games, które wracają po pandemii koronawirusa.

Zaostrza się także rywalizacja w nowym sezonie Alior Bank Ultraligi – flagowym projekcie Polsatu Games, mającym status oficjalnych Mistrzostw Polski w League of Leagends.

Trwa też batalia w League of Legends European Championship. Widzowie Polsatu Games mogą oglądać zmagania elity, w której w tym roku udział bierze aż pięciu Polaków.

Także wielbiciele rozbudowanych gier akcji nie mogą narzekać na brak emocji. Tych dostarcza Polish Masters w Rainbow Six Siege, gdzie osiem drużyn rywalizuje o cztery miejsca w fazie play-off i tytuł Mistrza Polski.

Informacja prasowa.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kolejny klub sportowy wchodzi w esport – Śląsk Wrocław w grze!

Wisła Płock

Sport podczas epidemii koronawirusa stoi. Poza Białorusią w Europie zawieszone zostały wszelkie rozgrywki, a publiczność “chce igrzysk”. Co wobec tego robią kluby sportowe?

Tradycyjny model sportu został zaburzony. Zasadniczo wszędzie istniały tygodniowe harmonogramy komunikacji oparte o ligowe kolejki. Dziś media sportowe, wobec lockdownu, przedstawiane są nam różne historie z przeszłości, ciekawostki, czy też sylwetki piłkarzy oraz to, czym zajmują się obecnie – siedząc w domu. Właśnie ten ostatni aspekt jest szczególnie ciekawy, nietrudno zauważyć duży udział gier i konsol w życiu piłkarzy.

W działaniach Ekstraklasy od dawna widać otwarcie na esport. Wprawdzie daleko nam od zachwytów nad formatami rozgrywek, które bardziej bazują na założeniach marketingowych niż nad merytorycznym wyłonieniem najlepszych, ale inicjatywy odmówić nie można. Wręcz odwrotnie, należy wspierać i sugerować kierunek.

Każdy klub z najwyższej klasy rozgrywkowej występował w Ekstraklasa Games (rozgrywane w grę FIFA), jednakże nie każdy ma własną sekcję esportową i graczy, którzy stale reprezentują go w różnych rozgrywkach. Kluby można podzielić obecnie na trzy kategorie:

  • Nie angażują się zupełnie, poza użyczeniem social mediów na potrzeby promocji rozgrywek esportowych Ekstraklasy, zgadzają się nawet na reprezentowanie ich w rozgrywkach przez osoby wyłonione w eliminacjach organizowanych przez inny podmiot – np. Lech Poznań
  • Prowadzą działania tylko i wyłącznie wokół gry FIFA, która jest naturalnym odwzorowaniem piłki nożnej w wirtualnym środowisku – np. Legia Warszawa
  • Działają wielosekcyjnie i są otwarte na szereg gier esportowych. Nie zamykają się na fanów np. Arka Gdynia, Wisła Kraków, czy też Wisła Płock

Właśnie w tym trzecim gronie witamy WKS Śląsk Wrocław. Klub zakontraktował trzech graczy. Po jednym w FIFA, Fortnite i CounterStrike. Stawia na długotrwałą kreację drużyn w oparciu o tych kluczowych zawodników. Taka forma najbardziej zbliża lokalnych fanów i ich aktywizuje, pokazuje, że klub jest otwarty i innowacyjny.

Esports WKS Śląsk Wrocław
Fot. Śląsk Wrocław

W dzisiejszych realiach daje to duże możliwości tworzenia dodatkowych treści, których najzwyczajniej brakuje wobec zamrożenia wszelkich aktywności, w tym zawodowego sportu, na prawdziwych boiskach. Jednocześnie każde działanie wokół esportu idealnie wpisuje się we wszelkie akcje CSR z wykorzystaniem popularnych hashtagów, jak #zostanwdomu.

Spójrzmy, jak to przykładowo wygląda w Płocku na przestrzeni ostatnich trzech tygodni:

  • Wobec zawieszenia rozgrywek i anulowania meczów klub i tak prowadził symulację spotkań w FIFA 20, tak jakby toczyły się naprawdę
  • Codziennie, przez minimum godzinę (czasem nawet 4) zawodnicy esportowi streamują swoje gry, nie ograniczając się do Twitcha, a wykorzystując główny kanał Facebook klubu piłkarskiego
  • Klub aktywnie włącza się w działania Ekstraklasy – podczas otwartego turnieju Ekstraklasy w FIFA 20 nie tylko użyczył swoich kanałów do promocji, ale znacznie ją zintensyfikował – sam fakt promocji przez esportowych graczy nie powinien nikogo dziwić.Zaangażował się również Jakub Rzeźniczak, który streamował rozgrywki z własnego domu, a oglądalność przekroczyła 50 tysięcy osób
  • Obecnie klub organizuje turniej online w FIFA dla swoich fanów, zachęcając ich po raz kolejny do pozostania w domu w czasie epidemii
  • Na ostatnie 10 publikacji na stronie internetowe aż 3 dotyczą aktywności esportowych. Można z nich wyczytać, że w najbliższej przyszłości planowane są również mecze pokazowe
Wisła Płock FIFA19 Ekstraklasa Cup
Fot. Wisła Płock

Oczywiście moglibyśmy tak przeanalizować również inne kluby. Wisła Płock jest przykładem, który jasno obrazuje, jak możemy wykorzystać w obecnych czasach esport przy sporcie, by nie utracić kontaktu ze społecznością fanów i pozyskać nowych.

Nie wiemy, co czeka nas w przyszłości, ale logika mówi wprost – brak działań nie pomoże w wyjściu z kryzysu. Pewne świadczenia w związku z zawieszeniem sportu nie mogą być zrealizowane dla partnerów w naturalny sposób – esport może być prostą i naturalną alternatywą w takich przypadkach.

Project manager w ESE Europe. Z esportem trwale związany od jego początków w Polsce (2000), współzałożyciel pierwszego profesjonalnego zespołu w kraju (Team Pentagram, 2004), organizator wielu turniejów i rozgrywek. Ekspert pod względem merytoryki oraz aspektów technicznych. Od 2010 aktywnie działa w sporcie (tenis stołowy, piłka ręczna, plażowa, drift), wprowadzając innowacje marketingowe zaczerpnięte ze świata esportu. Od 2017 operator esportu w Ekstraklasowym klubie Wisła Płock.

Marcin Sieczkowski