...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Startupy urban mobility i smart city poszukiwane! Trwa nabór do programu EIT Urban Mobility Hub Poland 2022. [BRIEF PATRONUJE]

Współczesne miasta mierzą się z coraz to nowymi wyzwaniami. Z jednej strony ciągle rosnąca liczba ludności a z drugiej groźba kryzysu gospodarczego. Skłania to wiele aglomeracji do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, aby poprawić jakość życia mieszkańców. W celu wsparcia startupów pracujących nad rozwiązaniami z obszaru urban mobility i smart city powstał program akceleracji EIT Urban Mobility Hub Poland.

Wspólnota EiT Urban Mobility wzmacnia zdolność europejskich miast do innowacji oraz podejmuje i wspiera liczne inicjatywy angażujące różne podmioty oraz grupy społeczne ukierunkowane na rozwój zielonej i zrównoważonej logistyki miejskiej. Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny działa jako partner EiT Urban Mobility  oraz pełni rolę Hub Poland, mając na celu podniesienie świadomości na temat EIT UM wśród biznesu, środowiska akademickiego i miast w Polsce. W ramach naszych aktywności, wspólnie z przedstawicielami miast oraz biznesu poszukujemy efektywnych rozwiązań wspierających zrównoważony ruch osób, jak również przepływ towarów na terenie polskich aglomeracji. Mobilność miejska jest świetnym polem do rozwoju i wdrażania innowacyjnych rozwiązań, zarówno organizacyjnych jak i technologicznych, a tym samym to dobra okazja dla startupów, które mają do zaproponowania kreatywne produkty z zakresu smart citymówi Marta Cudziło Z-ca Dyrektora Centrum Logistyki i Nowoczesnych Technologii w Łukasiewicz – PIT

Za   organizację Akceleratora EIT Urban Mobility Hub Poland odpowiada Startup Academy. Korzyści dla startupów biorących udział jest wiele a wśród nich można wymienić:

  • rozwój pomysłu pod okiem ekspertów, możliwość wdrożenia z najlepszymi partnerami w obszarze budowania rozwiązań dla miast przyszłości,
  • praktyczna wiedza i możliwość rozwoju firmy oraz cenne kontakty biznesowe,
  • szansa na współpracę z miastem Gdańsk, które jest partnerem strategicznym programu,
  • możliwość aplikowania przy wsparciu Łukasieiwcz – PIT o środki w ramach EIT Urban Mobility,
  • nagroda pieniężna.

 

Do kogo skierowany jest projekt?

Akcelerator skierowany jest do firm, które dostarczają rozwiązania, odpowiadające na wyzwania konkursowe z obszaru Urban Mobility i Smart City. Na wybrane zespoły czekają warsztaty praktyczne i konsultacje z ekspertami, których celem jest rozwój biznesu w obszarach customer development, marketingu i sprzedaży, finansowania firmy oraz pitchingu. Nabór zgłoszeń trwa do 27 września 2022 r. poprzez stronę: https://startupacademy.pl/akcelerator-urban-mobility-smart-city/

 

Startupy zmierzą się z wyzwaniami współczesnych miast i wygrają nagrodę

Tworzone przez startupy rozwiązania mają odpowiadać na realne wyzwania polskich miast, dlatego do współpracy zaproszone zostało miasto Gdańsk, które zostało partnerem instytucjonalnym.

Organizatorzy czekają na zgłoszenia w dwóch ścieżkach tematycznych:

  1. Miasto przyjazne pieszym i rowerzystom
  2. Elektromobilność i elektrooszczędność

Obecny świat wytycza miastom bardzo wiele wyzwań. Z jednej strony problemy ekologiczne, z drugiej trudności budżetowe czy energetyczne. Dzięki temu programowi chcemy wykorzystać innowacyjny potencjał startupów w rozwiązaniu tych problemów – przekonuje Michał Misztal CEO Startup Academy.

Finał akceleratora odbędzie się w grudniu na wydarzeniu Citython 2022, który odbędzie się tak jak warsztaty i konsultacje, w formule online. W czasie spotkania uczestnicy zaprezentują się przed jury złożonym z przedstawicieli organizatora, a także zaproszonych ekspertów i inwestorów. Najlepiej oceniony startup otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 2 500 euro od EIT Urban Mobility.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Następne auto? 50% szans, że nie będzie to „benzyniak”

samochod elektryczny elektromobilnosc

Po cichu, z dala od błysku fleszy, na naszych oczach trwa rewolucja. Zmiany w motoryzacji postępują bardzo szybko i nie da się tego powstrzymać – widać to w badaniach Ernst & Young. Tylko połowa ankietowanych deklaruje, że ich kolejne auto z pewnością będzie wyposażone w napęd konwencjonalny. Aż 41% jest przekonane, że będzie to „elektryk”.

W swojej telewizyjnej recenzji Astona Martina V12 Vantage w 2009 roku, najsłynniejszy dziennikarz motoryzacyjny na świecie, Jeremy Clarkson, ubolewał nad możliwością, że „samochody takie jak ten wkrótce trafią do podręczników historii”. I chociaż to „wkrótce” trochę jeszcze potrwa, to i tak trafił w sedno. Kolejne badanie pokazuje, że długo oczekiwany boom na pojazdy elektryczne (EV) jest tuż za zakrętem. Czy czeka nas koniec motoryzacji, jaką znamy?

Od dawna mówi się o resecie w przemyśle motoryzacyjnym. Przywiązanej do tradycji i zachowawczej branży brakowało dotychczas motywacji, by rozwijać technologie inne niż te, które znaliśmy od dekad. Teraz jesteśmy świadkami zmiany preferencji konsumentów, którzy chcą mieć wybór i coraz częściej skłaniają się ku pojazdom zeroemisyjnym. Katalizatorem zmian były wydarzenia z ostatnich miesięcy, które przyspieszyły wiele procesów o przynajmniej kilka lat. Szczególnie w obszarze nowych technologiach, które coraz mocniej wpływają na otaczający nas świat; dotyczy to także pracy i transportu.

Krzysztof Marat, dyrektor ds. rozwoju rynku elektromobilności w ABB w Polsce

Nowy ja

Bardziej cyfrowy styl życia i świadoma konsumpcja mobilności to – zdaniem firmy analitycznej Ernst & Young – najważniejsze trendy, które wkrótce będą dominować. Potwierdzają to najnowsze wyniki indeksów EY Mobility Lens, które odnotowały jedne z największych zmian zarówno w intencjach, jak i motywacjach zakupowych konsumentów na 13 głównych rynkach międzynarodowych.

Zapotrzebowanie na prywatny środek transportu jest ogromne, twierdzą eksperci firmy analitycznej. Aż 50% spośród 9000 ankietowanych twierdzi, że zamierza w najbliższej przyszłości kupić samochód, nowy lub używany, co stanowi wzrost o 17% w stosunku do wartości odnotowanej pod koniec pierwszej fali pandemii w badaniu EY Mobility Consumer Index.

Boom dotyka elektryka

41% osób, które deklarują zamiar zakupu nowego samochodu, rozważa zakup auta elektrycznego, z czego aż 66% z nich w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Chętnych na szybki zakup samochodu z silnikiem elektrycznym przybywa, w porównaniu z liczbą odnotowaną podczas pierwszej fali pandemii w zeszłym roku, w badaniu EY Mobility Lens Consumer Index wzrost wynosi 11%. Co więcej, po raz pierwszy obawy związane z ochroną środowiska znalazły się na szczycie listy powodów, dla których rozważa się zakup samochodu elektrycznego we wszystkich grupach wiekowych.

Drastycznie zmienił się sposób, w jaki postrzegamy samochód, a w konsekwencji to, jak chcemy go wykorzystywać. Auto stało się bezpieczną przestrzenią, która zmniejsza ryzyko zakażenia wirusem. Jednocześnie zmalał średni dystans, jaki pokonujemy przy pomocy samochodu, oraz częstotliwość podróży. To otworzyło wiele osób na samochody elektryczne, które doskonale sprawdzają się w odmienionej rzeczywistości i wpisują się proekologiczne trendy.

Krzysztof Marat, dyrektor ds. rozwoju rynku elektromobilności w ABB w Polsce

Świadomy, bo zielony

78% potencjalnych nabywców samochodów zeroemisyjnych twierdzi, że COVID-19 zwiększył ich poziom świadomości ekologicznej. Co najważniejsze, obawy o stan środowiska znajdują obecnie odzwierciedlenie w zamiarach zakupu bardziej ekologicznych pojazdów, uważają eksperci EY.

Miliony pracowników znalazły się w trybie pracy zdalnej. W rezultacie spędzają więcej czasu w swoich domach i odkrywają przyjemności płynące z czystszego powietrza i niższego poziomu zanieczyszczeń. Pandemia wykrystalizowała nowe postawy wobec środowiska naturalnego, a ogólny poziom zaniepokojenia stanem środowiska wzrósł.

Krzysztof Marat, dyrektor ds. rozwoju rynku elektromobilności w ABB w Polsce

Stare demony

Chociaż kwestie świadomości środowiskowej zdominowały raport Ernst & Young, to nie znaczy, że stare bolączki pojazdów elektrycznych – jak koszt posiadania, realny zasięg i infrastruktura ładowania – przestały mieć znaczenie. Eksperci firmy analitycznej zwracają uwagę na fakt, że konsumenci wydają się zdezorientowani. Gdy zapytano respondentów o czynniki, które powstrzymują ich przed nabyciem samochodu elektrycznego, na pierwszym miejscu znalazły się koszty (50%), a zaraz za nimi zasięg (33%) i infrastruktura ładowania (32%). Jednocześnie ponad jedna czwarta respondentów uważa te same trzy czynniki za zachętę do zakupu samochodu elektrycznego.

Środowisko związane z sektorem elektromobilności musi rozprawiać się z krzywdzącymi mitami, które nijak się mają do rzeczywistości. Wyraźnie widać, że same dotacje i ulgi to za mało, oprócz tego potrzebujemy akcji edukacyjnej na szeroką skalę. Sieć ładowania nieustannie się powiększa i gęstnieje, co sprawia, że zasięg pojazdu i dostęp do punktów, gdzie możemy uzupełnić akumulatory to coraz mniej istotne problemy. Wiele zależy także od regionu, w którym się poruszamy.

Krzysztof Marat, dyrektor ds. rozwoju rynku elektromobilności w ABB w Polsce

Nowy wspaniały świat

Na pewno dużym udogodnieniem dla potencjalnych nabywców elektryków będzie odmienione środowisko pracy. Jak wynika z ostatniego raportu firmy ABB „Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce”, technologia ma być nie tylko antidotum na popandemiczne problemy, ale także wabikiem dla przyzwyczajonych do pracy zdalnej pracowników. Jednym z istotnych elementów tej strategii jest wsparcie proekologicznych inicjatyw i udogodnień, np. rozwój sieci do ładowania samochodów elektrycznych na biurowych parkingach.

Nie zapominajmy, że wciąż jesteśmy na początku naszej drogi, która prowadzi do zeroemisyjnej przyszłości. Szacuje się, że dziś po świecie porusza się około 10 mln pojazdów elektrycznych, z czego 31% po europejskich ulicach. To niemal dwukrotnie więcej niż w Stanach Zjednoczonych, jednak pod tym względem Stary Kontynent jest bardzo nierówny. W Norwegii, na 100 sprzedanych nowych samochodów 78 to elektryki, natomiast w Polsce to… nawet nie jedna sztuka, podaje Pew Center.

Co hamuje rozwój elektromobilności nad Wisłą?

Barię stanowi nadal wysoki koszt zakupu samochodu elektrycznego przez użytkowników indywidualnych, nawet przy uwzględnieniu wsparcia programów dofinasowania. Sytuacja zmieni się diametralnie wraz z wyrównaniem cen, które osiągną poziom dzisiejszych pojazdów z napędem spalinowym. Pozostaje również kwestia przyspieszenia rozbudowy sieci publicznych stacji ładowania, zunifikowanie systemu płatności operatorów oraz wprowadzenie terminali dla płatności bezgotówkowych. 

Krzysztof Marat, dyrektor ds. rozwoju rynku elektromobilności w ABB w Polsce

Pandemia zmieniła przynajmniej część sposobów, w jakich żyjemy, pracujemy i podróżujemy. Według najnowszego indeksu konsumenckiego EY Mobility Lens i opinii ekspertów odpowiedzialnych za opracowanie raportu, sprzedaż samochodów, zwłaszcza elektrycznych, będzie rosła, a obawy związane z ochroną środowiska znajdą się na szczycie listy czynników mających największy wpływ na nabywców pojazdów elektrycznych.


Źródło: ABB

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Konkurs dla dziennikarzy marek i mediów e-Mobility Media Awards 2021

samochod elektryczny

Redakcje gazet, czasopism, stacji radiowych, telewizyjnych, portali internetowych oraz dziennikarze i marki mogą zgłaszać nominacje do konkursu e-Mobility Media Awards 2021, organizowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych. Zgłoszenia przyjmowane są poprzez stronę kampanii do 30 września br.

Celem konkursu jest wyróżnienie tych dziennikarzy, mediów i brandów, które w rzetelny sposób i w największym stopniu przyczyniają się do kształtowania opinii społecznej na temat pojazdów elektrycznych. Wyniki poznamy już w październiku, podczas gali Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi – największej konferencji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w całości poświęconej elektromobilności.

Marcin SzczupakElektromobilność w kontekście motoryzacji na dobre zagościła już na łamach mediów tradycyjnych i elektronicznych. Wiele marek motoryzacyjnych stawia sobie za cel bycie liderem nie tylko w zakresie sprzedaży aut z napędami elektrycznymi, ale także budowania narracji w przestrzeni medialnej.

Konkurencyjność produktowa sprawia, że o palmę pierwszeństwa w tym aspekcie rywalizują już praktycznie wszyscy. W codziennej pracy analitycznej zauważamy, że są istotne różnice w tym, jak marki mówią o swoich elektrycznych autach i rozwiązaniach do nich. Budując założenia do e-Mobility Media Awards, staraliśmy się docenić kreujących przekaz po stronie marek, ale także weryfikujących te doniesienia dziennikarzy i media. Jedna i druga strona w istotny sposób wpływa na podnoszenie wiedzy z tego zakresu w społeczeństwie.

Marcin Szczupak, Kierownik Działu Raportów Medialnych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Nagrody są przyznawane w 16 kategoriach  i zostaną wyłonione na podstawie analizy materiałów medialnych oraz przez kapitułę lub głosami dziennikarzy i mediów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowe, mocne partnerstwo na rynku OZE

współpraca partnerska

Alians OZE zawarła umowę na współpracę partnerską z Mazda Motor Poland. Przed nami ciekawa i mocna fuzja graczy rynku OZE specjalizujących się w fotowoltaice z branżą elektromobilności. To pierwsza tego typu współpraca na polskim rynku.

Mazda Motor Poland i Alians OZE podpisały list intencyjny w sprawie współpracy obu firm w zakresie wzajemnego marketingu i promocji sprzedaży swoich produktów. Doradcy handlowi Alians OZE włączą do swojej oferty pierwszą elektryczną Mazdę MX-30. Model jest doskonałym rozwinięciem ekosystemu składającego się z paneli fotowoltaicznych i innych proekologicznych rozwiązań proponowanych przez firmę. W salonach Mazdy klienci japońskiej marki otrzymają informacje o możliwości zamontowania paneli fotowoltaicznych i kontakt do przedstawicieli firmy Alians, którzy wykonają audyt i przeprowadzą kompleksową usługę montażu paneli wraz z załatwieniem wszystkich formalności u dystrybutora energii elektrycznej.

Tomasz WaskanChcemy razem z Mazdą stworzyć prawdziwe ekologiczne rozwiązanie odnośnie e-mobility. Takiej jakości nie ma jeszcze na polskim rynku. Intencją, którą kieruje się Mazda jest idea, aby samochód elektryczny mógł być ładowany z instalacji OZE, a nie ładowany prądem z sieci, który w Polsce w ponad 70% jest wytwarzany z węgla. Razem patrzymy w przyszłość, przyszłość naszej planety.

Tomasz Waskan, Członek Zarządu Alians OZE

Z kolei kupując auto elektryczne od Mazdy, klient będzie mógł skorzystać z preferencyjnych warunków zakupu instalacji PV oraz stacji ładowania od Alians OZE. Dzięki takiemu rozwiązaniu konsumenci mogą mieć w pełni ekologiczne rozwiązanie: samochód elektryczny, stację ładowania oraz instalację fotowoltaiczną. Proces sprzedaży instalacji PV Alians OZE będzie poszerzony o prezentację możliwości i zalet samochodów elektrycznych oraz o zaproszenie do przetestowania pierwszego elektrycznego modelu Mazdy.

Łukasz PaździorWidzimy bardzo duży potencjał w tej współpracy, bo klienci inwestujący w fotowoltaikę to świadomi odbiorcy, którzy myślą w kategoriach ekologicznych i ekonomicznych. Wiemy, że najczęściej mieszkają w domach jednorodzinnych lub segmentach i dysponują miejscem garażowym, w którym mogą korzystać z własnego gniazdka do ładowania samochodu elektrycznego. A skoro planują pozyskać czysty, tani prąd ze słońca, są dla nas naturalnymi adresatami elektrycznej Mazdy MX-30.

Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland

Jakub JadziewiczDla nas, współpraca z Mazdą jest szansą na stworzenie innowacyjnego rozwiązania na rynku polskim, gdzie będziemy oferować kompleksowe, zielone rozwiązanie e-mobility. Mazda jest globalnym graczem, który mocno stawia na rozwiązania OZE.

Jakub Jadziewicz, ekspert rynku energii, Członek Zarządu Alians OZE 

Dla Alians OZE jest to możliwość rozszerzenia swojej oferty produktowej, ale również możliwość współpracy z globalnym graczem, który prężnie działa w segmencie elektromobilności.

Co jeszcze o współpracy z Alians OZE mówi przedstawiciel Mazda Motor Poland?

Łukasz PaździorFirma Alians, jako ogólnopolski gracz z bardzo dobrą renomą i tysiącami zadowolonych klientów, jest dla nas doskonałym partnerem, który – podobnie jak doradcy handlowi w salonach Mazdy – najpierw bada potrzeby klientów, by zaproponować rozwiązania dopasowane do ich potrzeb. To podstawa zadowolenia z produktów i usług.

Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland

Czekamy na rozwój tego partnerstwa, wierząc, że współpraca ta przyniesie duże i korzystne owoce, nie tylko dla partnerów i klientów, ale przede wszystkim dla klimatu.


Źródło: Alians OZE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PGE Nowa Energia dołączyła do Pilot Maker Elektro ScaleUp

PGE Nowa Energia dołączyła do grona partnerów technologicznych Pilot Maker Elektro ScaleUp. Spółka poszukuje innowacyjnych rozwiązań dla carsharingu oraz infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Współpracę ze startupami koordynować będzie Akcelerator PGE.

W PGE Nowa Energia agreguje kompetencje w obszarze elektromobilności i akceleracji startupów dla całej Grupy Kapitałowej PGE, lidera sektora elektroenergetycznego w Polsce. – Rozwijamy modele biznesowe w oparciu o nowe usługi, w tym między innymi carsharing. W tym celu przejęliśmy spółkę 4Mobility – wyjaśnia Kazimierz Więcek, członek zarządu PGE Nowa Energia. – Zajmujemy się również rozbudową infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych. Nasze ładowarki działają już w czternastu miastach – dodaje. 

By rozwinąć ofertę usług w dziedzinie elektromobilności i zdobyć przewagi konkurencyjne, PGE Nowa Energia chce nawiązać współpracę ze startupami pracującymi nad innowacyjnymi technologiami. Pomóc ma w tym program Pilot Maker Elektro ScaleUp. – Z sukcesem łączmy największe korporacje z innowatorami. Tym ostatnim oferujemy nie tyko wiedzę i doradztwo na każdym etapie projektu, ale też dotację do 550 tys. zł na rozwój i pilotaż nowatorskiego rozwiązania – mówi Magdalena Jackowska-Rejman, prezes techBrainers, operatora programu Pilot Maker Elektro ScaleUp.

Jakich innowacji szuka PGE Nowa Energia? – W dziedzinie carsharingu stawiamy na poprawę bezpieczeństwa. Interesują nas rozwiązania oparte na telemetrii, które pozwolą badać sposób wykorzystania naszych pojazdów czy prognozować ich awarie. Na podstawie analizy miejsc wypożyczania i oddawania samochodów chcemy też stworzyć programy, które zoptymalizują sposób rozmieszczenia aut w miastach – wyjaśnia Tomasz Marzęda, p.o. prezesa PGE Nowa Energia. Spółka zainteresowana jest też rozwojem innowacji w dziedzinie ładowania e-pojazdów. – Dostrzegamy duży potencjał w budowaniu komplementarnych układów, łączących stacje ładowania ze źródłami i magazynami energii – dodaje Marzęda. 

Współpracę ze startupami wyłonionymi w ramach programu Pilot Maker Elektro ScaleUp koordynować będzie Akcelerator PGE. – Świadczymy usługi wszystkim spółkom z Grupy PGE, identyfikując ich potrzeby i poszukując na rynku odpowiadających im rozwiązań – mówi Daniel Maksym, kierujący pracami akceleratora. Wymienia też korzyści, jakie startupy mogą czerpać ze współpracy z PGE. – Oferujemy dotarcie do milionów klientów, przez co możemy stać się atrakcyjnym kanałem sprzedaży. Startupom możemy też udostępnić naszą infrastrukturę do przetestowania różnych procesów technologicznych. Mamy również dostęp do taniego kapitału inwestycyjnego – dodaje Maksym. – Jeśli startup chce się rozwijać w komfortowym środowisku dużej grupy kapitałowej, to powinien zgłosić się do Pilot Maker Elekro ScaleUp i podjąć współpracę z nami – zaprasza. 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

W Hyundai nadchodzi przyszłość

Z początkiem lipca marka Hyundai rozpoczęła promocję swoich flagowych modeli o napędzie elektrycznym. Za zakup mediów w kampanii odpowiedzialna jest agencja mediowa Havas Media.

W dobie globalnej troski o środowisko, obniżania emisji dwutlenku węgla oraz zapewnień ze strony branży motoryzacyjnej dotyczących wprowadzenia alternatywnych napędów, marka Hyundai oferuje już trzy modele o zerowej emisji CO2. Pierwszego w Europie subkompaktowego SUV-a z napędem elektrycznym – KONA Electric o zasięgu do 449 km, nowego IONIQ Electric o imponującym zasięgu nawet do 294 km oraz nowość – Nexo, samochód elektryczny z ogniwami paliwowymi nowej generacji.

Hyundai wraz z początkiem lipca rozpoczął kampanię promującą wszystkie trzy modele na polskim rynku. Zaplanowane działania reklamowe potrwają do końca sierpnia, a w kampanii wykorzystywane są spoty w TV, TV online oraz w kanałach social media. Za przygotowanie materiałów kreatywnych (digital), planowanie i zakup mediów odpowiada agencja mediowa Havas Media. Za przygotowanie spotu TV odpowiedzialna jest agencja Opus B.

https://www.youtube.com/watch?v=3aQk5zzmNGM&feature=youtu.be

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Autem elektrycznym na wakacje? – czy branża turystyczna jest gotowa na klientów z wielkich miast

Większość współczesnych podróżujących dokonuje wyboru hotelu online. Jeden z popularniejszych serwisów rezerwujących miejsca noclegowe [1] już w zeszłym roku dodał do swojej wyszukiwarki filtr „stacja ładowania pojazdów elektrycznych”.

Carsharing napędza elektromobilność

Popularny w miastach carsharing, czyli wynajem aut na minuty, staje się coraz poważniejszą alternatywą dla tradycyjnych wypożyczalni samochodów, a „elektryki” stanowiące część floty nie tylko zyskują na znaczeniu, ale są siłą napędową zmian w rozwoju elektromobilności [2]. Za korzystaniem z takich usług przemawia nie tylko aspekt ekonomiczny, czyli brak kosztów utrzymania samochodu. Coraz ważniejszy staje się również wymiar ekologiczny, zwłaszcza gdy samochody elektryczne są na wyciągnięcie ręki. Nie bez znaczenia jest też fakt, że dostępne na rynku „elektryki” to najczęściej pojazdy klasy premium, co zwiększa komfort oraz satysfakcję z jazdy. I powoduje, że trudno im się oprzeć.

Według PwC już 2 lata temu ponad 25% badanych Polaków była gotowa zrezygnować z własnego samochodu na rzecz miejskiego współdzielenia pojazdów [3], a trend ten tylko się nasila. Co jednak w sytuacji, gdy w grę wchodzi wyjazd poza granice miasta – na weekend lub dłuższy urlop? A wyjeżdżamy coraz częściej, korzystając z wielu nadarzających się okazji do przedłużenia weekendów. Czy infrastruktura drogowa i branża turystyczna w Polsce jest gotowa na gości korzystających z samochodów elektrycznych – z wypożyczalni bądź prywatnych?

Samochodów elektrycznych przybywa

Liczba pojazdów zasilanych prądem rośnie: w 2015 roku przekroczona została bariera miliona samochodów [4]. Zgodnie z szacunkami do 2020 r. po krajowych drogach będzie się poruszać 50 tys. pojazdów elektrycznych, a na całym świecie – 20 mln [5]. Jak podaje Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) w Polsce mamy obecnie 5889 samochodów, z czego 3723 to auta w pełni elektryczne (BEV), a 2166 – hybrydy (PHEV) [6]

I choć do największych ograniczeń we wprowadzaniu elektromobilności zalicza się słabo rozwiniętą infrastrukturę, zmienia się to dynamicznie – stacje ładowania budowane są nie tylko w obrębie dużych miast, czy w ramach sieci istniejących już stacji benzynowych, ale coraz chętniej inwestują w nie również drobni przedsiębiorcy, jak właściciele hoteli, pensjonatów czy restauracji, którzy we własnej stacji ładowania widzą możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji oraz ściągnięcia klientów z dużych miast.

PSPA podaje, że w Polsce jest obecnie niemal 700 stacji ładowania pojazdów elektrycznych, z czego ok. 30% to stacje szybkiego ładowania (ładowanie może zająć ok. 15 min), a ok. 70% – wolnego (które trwa kilka godzin). Ministerstwo Energii zapowiada, że do 2020 roku ma powstać 6 tys. punktów normalnej mocy ładowania i 400 punktów o dużej mocy ładowania [7]. Co oznacza, że turyści chętniej będą podróżować po Polsce pojazdami elektrycznymi. 

Stacje ładowania w hotelach

W Polsce ciągle jeszcze niewiele obiektów turystycznych ma ładowarkę samochodową – wg booking.com jest to jedynie 500 obiektów [8]. Natomiast rozwiązania prawne na poziomie UE, przyjęte także przez Polskę, napędzają rynek elektromobilności [9]. Szczęśliwie, za przyjętymi przepisami idą rozwiązania ekonomiczne – ulgi i dopłaty – programy wsparcia. Zapowiadane są też podobne możliwości dla użytkowników indywidualnych. Niewątpliwie już teraz warto sprawdzić dostępne rozwiązania i podładować konkurencyjną przyszłość swojego obiektu. Tym bardziej, że koszty ładowania mogą stanowić element kosztów pobytu, jeśli tak zdecyduje właściciel obiektu, lub może być pobierana za nie dodatkowa opłata. 

Właściciele samochodów elektrycznych już teraz mają kilka możliwości, aby naładować auta w czasie podróży. Jednym z nich są stacje publiczne, znajdujące się np. przy drogach lub na terenie prywatnym, jak centrum handlowe. Ponadto można skorzystać ze stacji częściowo dostępnych oferowanych przy hotelach, parkingach i biurowcach. Co istotne, klienci obiektów noclegowych nie wymagają szybkich stacji ładowania – urządzenie ma zapewnić naładowanie pojazdu podczas pobytu i noclegu w obiekcie, co oznacza iż czas ładowania może wynosić 6-10 godzin. 

Zdj. Alumast S.A. Ładowarka w słupie oświetleniowym SMARTPOLE CHARGER

Rozwiązanie wpisujące się w ideę smart city, które w Londynie działa, a w Polsce jest już dostępne, to możliwość zamontowania latarni miejskich, jednej lub całej sieci, z wbudowaną wewnątrz ładowarką do samochodów elektrycznych – wyjaśnia Jarosław Schabowski, dyrektor BRD i rozwoju kompozytów Alumast S.A. – Jest to ułatwienie nie tylko dla turystów, ale również dla mieszkańców miast, którzy nie posiadają własnych garaży, tym bardziej prywatnych stacji ładowania, a jedynie korzystają z parkingów publicznych – dodaje ekspert.

[1] Booking.com
[2] https://www.pwc.pl/pl/artykuly/2018/wzrost-znaczenia-uslug-car-sharing-impulsem-dla-rozwoju-elektromobilnosci.html
[3] https://www.pwc.pl/pl/publikacje/2017/trendy-w-branzy-motoryzacyjnej-2017.html
[4] Polityka Insight „Cicha rewolucja w energetyce”, s. 4
[5] Polityka Insight „Cicha rewolucja w energetyce”, s. 10
[6] http://pspa.com.pl/
[7] Polityka Insight „Cicha rewolucja w energetyce”, s. 10
[8] Dane na koniec 2018 r.
[9] Zobowiązania wynikające z Planu Rozwoju Elektromobilności w Polsce to poprawa jakości powietrza i zwiększenie zastosowania paliw alternatywnych. Rozbudowany program, zaangażowane instytucje i pakiety rozwiązań już dziś wspierają innowacyjne firmy – nieuchronnie nadchodzi epoka elektromobilności.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pierwsza w Polsce sieć ekspertów elektromobilności

W ramach Pilot Maker Elektro ScaleUp ruszyła internetowa sieć ekspertów elektromobilności! Platforma gromadzi osoby, które z racji swojej wiedzy i doświadczenia mogą wspierać rozwój polskiego rynku e-mobility.

W nowych gałęziach gospodarki zarządzanie sieciowe daje dużo większe efekty niż praca w hierarchicznych strukturach. Rozwój elektromobilności zdynamizować może więc elastyczna, pozioma współpraca ekspertów, płynny przepływ informacji i wymiana wiedzy. Dlatego zbudowaliśmy pierwszą w Polsce, sieć ekspertów e-mobility – wyjaśnia Magdalena Jackowska-Rejman, prezes techBrainers, operatora programu Pilot Maker Elektro ScaleUp. – Łączymy różnorodne obszary w jednym ekosystemie, dając ekspertom, korporacjom i startupom możliwość bezpośredniego, szybkiego i efektywnego docierania do potrzebnej wiedzy i kompetencji – dodaje.

Energetycy, informatycy, specjaliści od motoryzacji, logistyki i komunikacji czy ochrony środowiska z całego kraju, z doświadczeniami w elektromobilności zostali  włączeni do internetowej bazy ekspertów. – Nasza sieć działa jak system rekomendacji. Wzajemne wskazania ekspertów oraz stałe dołączanie nowych metodą kuli śnieżnej tworzy na wielką skalę mapę niezwykle wartościowej wiedzy. Siła rekomendacji w biznesie jest znacznie bardziej miarodajna niż np. mechanizmy stosowane w nauce jak liczba cytowań – tłumaczy Magdalena Jackowska-Rejman. – Dlatego właśnie budując naszą platformę odwzorowaliśmy siłę rekomendacji. W ten sposób dotrzemy do ekspertów, którzy nie są eksponowani w mediach, a tym samym do „ukrytej” wiedzy, którą reprezentują – dodaje.

Platforma ułatwi im komunikację i wspólną pracę nad pomysłami. W prosty sposób mogą tworzyć wirtualne zespoły, dzielić się opiniami i sugerować rozwiązania. Podobne sieci skróciły czas powoływania grup roboczych w wielu korporacjach. Platforma ma charakter otwarty. Eksperci włączeni do sieci mogą zapraszać kolejne osoby wskazując ich doświadczenie, wiedzę czy obszary badawcze. Główną zaletą perspektywy sieciowej jest jej transparentność i wykorzystanie tzw. mądrości grupy. Eksperci wskazywani najczęściej są zazwyczaj liderami w swoim obszarze kompetencji. Mapa motywuje do aktywnego dzielenia się wiedzą i współpracy. Zainteresowani specjaliści mogą też samodzielnie zgłaszać się do operatorów sieci – wiadomości z opisem kompetencji można przesyłać na adres mapa@techbrainers.com.

Sieć może przyśpieszyć proces komercjalizacji innowacyjnych pomysłów. Z narzędzia korzystają też korporacje, które uczestniczą w Pilot Maker Elektro ScaleUp jako odbiorcy technologii. Na pomysły i rady ekspertów czekają m.in., PKN ORLEN, Carrefour Grupa TAURON, LARQ, Siemens, PKP Telkol czy Synerise.

Każdy z naszych korporacyjnych partnerów może samodzielnie sformułować pytania i problemy badawcze, a następnie przesłać je do zaopiniowania wszystkim lub tylko wybranym, wyspecjalizowanym ekspertom z naszej sieci – mówi Magdalena Jackowska-Rejman. – Udział w projekcie dużego biznesu to szansa na skrócenie drogi od ciekawej idei do jej rynkowego wdrożenia – dodaje.

Mapa powstała w oparciu o narzędzie www.mapaorganizacji.pl, stworzone przez dr Anitę Zbieg z firmy Network Perspective. Opracowano ją w ramach Pilot Maker Elektro ScaleUp, który łączy korporacje i startupy. Jego celem jest komercjalizacja 23 innowacji dla elektromobilności. Program realizowany jest przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, a jego operatorem jest techBrainers. Więcej informacji na www.pilotmaker.pl

Pilot Maker Elektro ScaleUp jest finansowany z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, poddziałanie 2.4.1 Centrum analiz i pilotaży nowych instrumentów inno_LAB. Więcej informacji na temat założeń pilotażu dostępnych jest na stronach  www.poir.parp.gov.pl/elektroscaleup oraz www.pilotmaker.pl.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polskie innowacje dla elektromobilności

Innowacyjne rozwiązania oparte na technologii blockchain czy przemysłowym internecie rzeczy będą rozwijane w ramach pierwszej edycji Pilot Maker Elektro ScaleUp. Korporacje zaangażowane w program wybrały właśnie startupy, z którymi będą współpracować.

Spośród kilkudziesięciu startupów, które przystąpiły do pierwszego naboru do Pilot Maker Elektro ScaleUp, wybrano dziewięć, oceniając proponowane przez nie rozwiązania, jako możliwe do komercyjnego wdrożenia na dużą skalę. Z innowacji skorzystają partnerzy programu: TAURON, PKN ORLEN, Carrefour, Synerise, Siemens, PKP Telkol oraz fundusz inwestycyjny Larq, właściciel wypożyczalni rowerów miejskich NextBike.

– Oczekiwaniem startupów w programie Pilot Maker Elektro ScaleUp jest zdobycie pierwszego dużego klienta i wyskalowanie swojego rozwiązania. Korporacje dążą natomiast do zbudowanie nowego, dochodowego biznesu w obszarze elektromobilności – wyjaśnia Magdalena Jackowska-Rejman, prezes techBrainers, który został wybrany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości na operatora programu. – Udało nam się uchwycić obie perspektywy, czego efektem będzie komercyjne wdrożenie prawdziwie innowacyjnych rozwiązań – dodaje.

Cieszymy się, że duże firmy są zainteresowane innowacjami, tak istotnymi dla rozwoju polskiej gospodarki, i współpracują z młodymi przedsiębiorcami. Elektromobilność to branża, która potrzebuje silnego wsparcia, a jej potencjał jest ogromny. Dzięki współpracy korporacji i pomysłowych startupów mamy szansę wdrożyć przyszłościowe rozwiązania, które rozwiną polskie firmy, otwierając im drzwi na zdobycie zagranicznych rynków oraz podniosą nasz poziom technologiczny – powiedziała wiceminister inwestycji i rozwoju Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Startup Elmodis rozwinie przemysłowy internet rzeczy w infrastrukturze ładowania pojazdów elektrycznych. Pozwoli to szybko wykrywać problemy w ich działaniu poprzez diagnostykę anormalnych zachowań, w tym związanych z pojazdami, złączami czy kablami. – Nasze rozwiązania zwiększą efektywność działania ładowarek od kilku do kilkunastu procent. Przy kosztach eksploatacji sięgających kilkuset milionów złotych oferujemy więc oszczędności na poziomie kilkudziesięciu milionów  złotych – szacuje Artur Hanc, prezes Elmodisu.

Rozwój elektromobilności wymaga zaawansowanych rozwiązań informatycznych. Fleetnet rozbuduje oprogramowanie do bezobsługowego wynajmu samochodów elektrycznych. Projekt uwzględnia zdalną obsługę pojazdów poprzez komunikację z nimi za pomocą urządzeń telemetrycznych. Do zarządzania mocą w stacjach ładowania posłuży natomiast system tworzony przez Enelion – Jeśli w tym samym momencie sto tysięcy kierowców będzie chciało naładować swoje elektryczne samochody w ładowarkach niskiej mocy, w sieci pojawi się zapotrzebowanie na 1 gigawat mocy. To olbrzymia wartość! Dla porównania, obecna moc elektrowni w Polsce wynosi 20-25 gigawatów – wyjaśnia Krzysztof Wasielewski, prezes Enelionu. – Nasze oprogramowanie pozwoli dynamicznie reagować, gdy zapotrzebowanie na moc będzie zbyt duże. System będzie promował ładowanie pojazdów nocą, gdy występują nadwyżki produkcji energii – wyjaśnia

MC2 Energy oraz FlexiDao pracują natomiast nad wykorzystaniem w elektromobilności blockchainu. Zastosowanie tej technologii w procesie ładowania pojazdów elektrycznych pozwala zautomatyzować dostawy i rozliczenia między uczestnikami rynku elektromobilności: dostawcami energii, właścicielami gruntu, operatorami ładowarek czy pośrednikami płatności. Blockchain pozwoli też pokazać klientom, jakie jest źródło energii, którą ładują pojazd. Dzięki temu koncerny energetyczne będą mogły zagwarantować, że użyty prąd został wyprodukowany z odnawialnych źródeł energii.

Do kolejnej rundy Pilot Maker Elektro ScaleUp trafił też startup Duellera, który chce stworzyć pierwszy w Polsce i jeden z nielicznych w Europie system długoterminowego wynajmu rowerów elektrycznych dla konsumentów indywidualnych i podmiotów grupowych, w tym samorządów. Firma chce dostarczać pojazdy spersonalizowane, dostosowane do potrzeb swoich klientów. Zaoferuje też narzędzia informatyczne do obsługi wynajmu, w tym aplikację mobilną, która za pośrednictwem specjalnych czytników skomunikuje się z pojazdem. Scentralizowany system ładowania baterii do rowerów elektrycznych stworzy natomiast BatteryCab. – Pracujemy nad specjalnymi szafami, w których będziemy bezpiecznie transportować baterie. Zwiększymy ich efektywność i zapewnimy im bezpieczeństwo – wyjaśnia Bartosz Częścik z BatteryCab.

Pilot Maker Elektro ScaleUp udowadnia, że w polskich firmach drzemie olbrzymi potencjał innowacji. Wydobywamy je i dajmy im szansę rozwinąć się na dużą skalę. Ten program realnie napędza rozwój zaawansowanych technologicznie urządzeń infrastruktury i systemów informatycznych dla rynku elektromobilności – mówi Marcin Seniuk, dyrektor Departamentu Rozwoju Startupów PARP.W niedługiej przyszłości może być to ważny sektor polskiej gospodarki, produkujący również na eksport – ocenia.

Celem Pilot Maker Elektro ScaleUp jest komercjalizacja 23 innowacji dla elektromobilności. Zakwalifikowane startupy otrzymują wsparcie ekspertów oraz mogą liczyć nawet na 550 tys. zł dofinansowania na rozwój swoich innowacji – tak wysokiej dotacji nie oferuje żaden inny program z serii ScaleUp, zarządzanych przez Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. Startupy zainteresowane udziałem w drugiej rundzie Pilot Maker Elektro ScaleUp już dziś mogą zgłaszać się do programu za pośrednictwem strony www.pilotmaker.pl.

Pilot Maker Elektro ScaleUp jest finansowany z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, poddziałanie 2.4.1 Centrum analiz i pilotaży nowych instrumentów inno_LAB. Więcej informacji na temat założeń pilotażu dostępnych jest na stronach www.poir.parp.gov.pl/elektroscaleup oraz www.pilotmaker.pl.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mega trendy, wyzwania i perspektywy branży motoryzacyjnej – International Automotive Business Meeting 2018

Eksperci są zgodni - rewolucja w motoryzacji trwa i dotyczy nie tylko sektora automotive. Wiele zmian zarówno w skali mikro, jak i makro czeka także inne branże, rynek pracy, polskie i europejskie miasta.

Przemysł motoryzacyjny jest dziś w okresie ogromnych przemian, które będą miały wpływ na całą gospodarkę. Transformacja rynku motoryzacyjnego jest nieunikniona, a żeby nie zostać w tyle w światowym wyścigu o lidera elektromobilności, którym obecnie jest Azja, musimy zacząć nadrabiać stracony czas i wprowadzać w życie najnowocześniejsze rozwiązania. Elektromobilna machina ruszyła i już na zawsze zmieni oblicze Europy. Ważne jest, aby w dyskusji na temat przyszłości elektromobilności poruszyć wszystkie fundamentalne tematy dotyczące branży automotive.

Szeroka perspektywa i współpraca

Wybór zaproszonych gości, ekspertów, firm oraz zaangażowanych w organizację IABM instytucji był starannie zaplanowany. Dzięki szerokiemu podejściu do tematu udało się kompleksowo omówić nurtujące tę gałąź przemysłu kwestie.

Arkadiusz Chęciński, Prezydent Miasta Sosnowiec, gospodarz tegorocznego IABM w Expo Silesia powiedział:

– Rozmowy o motoryzacji i jej przyszłości, czyli de facto o elektromobilności prowadziliśmy w Sosnowcu – miejscu, w którym tak jak kiedyś węgiel, dziś przemysł motoryzacyjny napędza gospodarkę. W Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej gościmy wiele osób i firm związanych z motoryzacją. Dziś jednym z głównych tematów zmian w przemyśle jest właśnie motoryzacja i elektromobilność. Musimy o tym dyskutować i wspólnie zastanowić się, jak w najbardziej łagodny sposób przejść z motoryzacji tradycyjnej, spalinowej na elektromobilność. To wielkie wyzwanie.

Piero Cannas, Prezes Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej, organizator IABM, podkreślił, że ideą, która przyświecała pomysłowi organizacji tego wydarzenia, było stworzenie jednego z najważniejszych spotkań w Środkowo-Wschodniej Europie, na którym szeroko i w międzynarodowym gronie dyskutuje się o elektromobilności i systemach ADAS.

– Motoryzacja jest jednym z najistotniejszych elementów współpracy między Włochami a Polską.  Wierzę, że w ciągu najbliższych kilku lat będzie ona się dalej rozwijała. Rozumiemy, że ten obszar jest kluczowy nie tylko dla polskiej gospodarki, ale także dla Włoch. Wiele firm przyjeżdża tu, ponieważ znajduje odpowiednie warunki do prowadzenia biznesu – powiedział Jego Ekscelencja Aldo Amati, Ambasador Republiki Włoskiej w Polsce.

W panelu moderowanym przez Luka Palmena, Managera w Silesia Automotive & Advanced Manufacturing przedstawiciele międzynarodowych klastrów rozmawiali o przyszłości branży.  Mateusz Rykała, Wiceprezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej podkreślił rolę klastrów w międzynarodowej współpracy i budowaniu wspólnej wizji elektromobilności:

– Dziś klastry odgrywają bardzo istotną rolę. Nie tylko te działające na terenie Polski, ale z całej Europy. W klastrach jest szansa na to, że europejska branża automotive będzie dominować w przyszłych latach, na stworzenie wspólnych projektów, na kojarzenie partnerów.  Druga edycja IABM, pokazuje, jak niezwykle wielką potrzebę ma środowisko i cała ekonomia europejska, by rozmawiać o wyzwaniach całej branży motoryzacyjnej.

Jak będą wyglądały miasta przyszłości?

Eksperci twierdzą, że transport przyszłości będzie współdzielony, elektryczny i docelowo autonomiczny. Oznacza to większy komfort i większe bezpieczeństwo na drogach. O tym, jakie możliwości, a zarazem wyzwania stawiają przed nami miasta przyszłości, w jaki sposób postępująca digitalizacja powinna się przekładać na wzrost komfortu życia mieszkańców miast mówili eksperci w panelu prowadzonym przez Macieja Mazura, Prezesa Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).

– Elektromobilność i zaawansowane systemy wspierania kierowców to przykłady tego, jak technologia zmienia nasze codzienne życie, napędzając rozwój inteligentnych miast. Obserwujemy to także tutaj w aglomeracji górnośląskiej, chociażby w postaci rozwijających się projektów car-sharingowych, czy coraz większej popularności samochodów elektrycznych. Co dalej będzie zmieniało nasze życie i jak będą się zmieniały miasta? To choćby systemy, które będą wspierały kierowców, by jazda stawała się coraz bezpieczniejsza, napędy niskoemisyjne i bardziej zielone – mówił Maciej Mazur.

Podczas pierwszego dnia IABM2018, mieliśmy okazję poznać głos zarówno przedstawicieli samorządów, jak i reprezentantów biznesu. Obydwie te strony wykazują dużą otwartość na wzajemną współpracę i realizację wspólnych celów. Maciej Mazur podkreślił, że w Polsce bardzo ważne jest rozwijanie innowacyjnych technologii, które są w stanie ułatwić codzienne życie np. aplikacje umożliwiające komunikację z samorządem.

Marcin Bazylak, Prezydent Miasta Dąbrowa Górnicza, współorganizator IABM podkreślił:

– Ważnym wyzwaniem, które stoi przed Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią jest dobra organizacja transportu publicznego. W Dąbrowie Górniczej traktujemy to priorytetowo, rozwijamy infrastrukturę, ściśle współpracujemy z Tramwajami Śląskimi, planujemy centra przesiadkowe przy dworcach. Zachęcamy mieszkańców, żeby korzystali z transportu publicznego. To jest po prostu dla nich opłacalne. Wygodna siatka połączeń musi wykraczać poza granice miasta i obejmować wszystkie gminy, które są w Metropolii. Dlatego nasze plany inwestycyjne są mocno powiązane z tym, co się planuje w regionie. Mobilność, i powiązana z tym elektromobilność, jest niezwykle ważna dla rozwoju i atrakcyjności całego regionu.

Infrastruktura dla elektromobilności

Odpowiednia infrastruktura, sieć punktów szybkiego ładowania jest jednym z najważniejszych czynników rozwoju elektromobilności. Sieć ładowania jest kluczem do rozwoju rynku, a najnowsze technologie będą miały znaczący wpływ na rynek samochodów elektrycznych.

Riccardo Fontana, Energy Power Business Unit Sales Director w Bitron Italia opowiadał o nowoczesnych stacjach ładowania stworzonych przez BITRON:

– Elektromobilność jest ważną częścią naszego biznesu. Podczas IABM przedstawiamy nasz nowy system ładowania. Nasze stacje są w stanie naładować baterię standardowego samochodu elektrycznego w czasie dwudziestu minut. Inwestujemy wiele w nowoczesne rozwiązania, ponieważ wierzymy, że elektromobilność to nie tylko przyszłość Włoch czy Polski, lecz całej Europy.

Cele dotyczące redukcji emisji CO2 stawiają duże wyzwania

Producenci samochodów z Unii Europejskiej są w pełni zaangażowani w dalsze ograniczanie emisji CO2, jednak czekają ich duże wyzwania w najbliższej przyszłości. Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), powiedział:

– Dzisiaj branża motoryzacyjna jest w bardzo ważnym punkcie swojego rozwoju, ponieważ kilka miesięcy temu Komisja Europejska i Parlament Europejski przedstawiły nowe cele redukcji emisji CO2 i NOX. O ile w przypadku samochodów osobowych ten cel, choć ambitny jest osiągalny, tak w przypadku pojazdów dostawczych i ciężarowych, jest to trudniejsze, ponieważ nie mamy tu zbyt wielu alternatyw poza pojazdami napędzanymi gazem CNG lub LNG. Ważne dla branży motoryzacyjnej jest to, by cele były ambitne, ale też osiągalne. Jeśli cele będą zbyt wysokie, może to się odbić na cenach samochodów. A ostatecznie to klient decyduje, jaki samochód kupi i ile za niego będzie chciał zapłacić.

Paradoksalnie może zdarzyć się, że klienci będą dłużej używali samochodów, samochody będą starsze i nie będą spełniały norm.

Samochód przestaje być produktem, mobilność staje się usługą

Marcin Korolec, Prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych rozmawiał z posłem EU Andrzejem Grzybem na temat przyszłości regulacji europejskich dotyczących kierunków rozwoju polityki przemysłowej Unii Europejskiej w dziedzinie transportu.

– Transport przyszłości będzie znacznie bardziej ekologiczny i przyjazny środowisku. Takie spotkania jak IABM są ważne, żeby myśleć w jakim kierunku należy reformować przemysł dzisiaj tak, żeby mógł przynosić profity jutro – mówił Korolec.

Panel „Przyszłość mobilności: punkt widzenia głównych podmiotów działających w sektorze motoryzacyjnym” prowadził Paweł Wideł – Wiceprezydent Konfederacji Lewiatan, Prezes Zarządu Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych, który podkreślił:

– Rozmawialiśmy na temat mega trendów w motoryzacji. Czy samochód przyszłości będzie samochodem zero-emisyjnym, skomunikowanym, autonomicznym i wreszcie, czy może być samochodem współdzielonym? Odchodzimy od własności, przechodzimy w stronę eksploatacji. Przesuwamy się od motoryzacji, jaką dziś znamy w stronę usługi podlegającej na oferowaniu mobilności, co kompletnie zmieni model biznesowy w motoryzacji i mobilności.

Odpowiednie miejsce, czas i ludzie – IABM2018

International Automotive Business Meeting to dwudniowe wydarzenie, które w jednym miejscu, przez dwa dni skupia najważniejszych graczy z branży motoryzacyjnej, instytucje, firmy i ekspertów. Konferencja, gala, wystawy, a przede wszystkim spotkania B2B i Speed Business Mixer sprawiają, że IABM to tak wyjątkowe i skuteczne narzędzie w tworzeniu nowych idei, dzieleniu się doświadczeniem,  budowaniu i nawiązywaniu relacji biznesowych.

W tym roku w Speed Business Mixer w 5 sesjach uczestniczyło ponad 100 przedstawicieli firm, a każdy z nich nawiązał około 50 kontaktów. Oprócz tego, odbyło się prawie 400 spotkań umówionych za pośrednictwem platformy i aplikacji wydarzenia, w tym z 10 VIP-buyerami – osobami odpowiedzialnymi za zakupy w czołowych firmach z branży automotive: Bitron, Brembo, Delfo, Hutchinson, KFTP, NSG Pilkington, Proma, Sanden, Seoyon, ZF Group.

– International Automotive Business Meeting łączy wiele elementów, dzięki czemu daje spojrzenia na sektor motoryzacyjny z bardzo szerokiej perspektywy. Konferencja wraz z panelami dyskusyjnymi, w których uczestniczą wybitni praktycy i eksperci, pozwala uczestnikom na merytoryczny wgląd w najważniejsze tematy dotyczące branży. Wieczorna gala buduje relacje, a wielką wartością dodaną i tym, co wyróżnia nasze wydarzenie, są spotkania B2B i Speed Business Mixer. Spotkania te, dają możliwość nawiązania wartościowych relacji biznesowych. Druga, tegoroczna edycja była prawdziwym sukcesem – podsumowuje Elisabetta Caprino, Sekretarz Generalny Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce.

Tegoroczna edycja zadedykowana została Śp. Silvio Brignone, prezesowi BITRON, wiceprezesowi Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce i inicjatorowi International Automotive Business Meeting.

Więcej informacji: www.iabmevent.com

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF