...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Moonshot Mindset: czego warto uczyć się od najbardziej innowacyjnych przedsiębiorców naszych czasów?

Wakacje to dobry moment, żeby pomyśleć o tym co mogę zrobić, żeby od września przyjąć nowy bagaż zadań, nowe wyzwania. Jak stać się bardziej innowacyjnym i efektywnym liderem/liderką, lepiej motywować swoich ludzi do nowych pomysłów i zachęcać do eksperymentowania. To dobry czas, żeby zastanowić się jak zbudować u siebie tzw. Moonshot Mindset/Exponential Mindset, czyli bardziej innowacyjny, nastawiony na eksperymentowanie i przynoszenie większych efektów sposób myślenia. Co napędza najbardziej innowacyjnych ludzi na naszej planecie? Czy możemy się od nich tego nauczyć? Jak to przełożyć na zespół? I na kulturę firmy?

 

Większość ludzi (i firm) jest zadowolona z liniowego postępu. Cieszy ich 10% więcej przychodów lub 10% redukcji kosztów. Problem w tym, że jeśli celujesz tylko w 10%, to 10% jest prawdopodobnie wszystkim, co będziesz w stanie osiągnąć. Przy dzisiejszych wyzwaniach i ciągle zmieniających się warunkach, ten sposób myślenia zwyczajnie przestaje działać.

 

Moonshot Mindset pozwala nam wyznaczać cele, które są radykalnie trudne. Produkty, które wydają się szalone, dopóki nagle nie staną się przełomowe. Przedsięwzięcia wymagające dużego ryzyka, ale dające wykładnicze efekty. Moonshot Mindset pozwala nam zapytać: jak zmienić kompletnie podejście do rozwiązania tego problemu? Do wyzwań mojej firmy? Mojej branży?

 

Przyjrzyjmy się, jak to robią trzej spośród najbardziej utalentowanych przedsiębiorców na świecie: Jeff Bezos, Richard Branson i Elon Musk. Każdy z nich stosuje różne strategie, aby myśleć w skali i zapewnić sobie 10-krotny wzrost.

 

JEFF BEZOS

Wszyscy wiemy, że Amazon.com zaczynał jako księgarnia internetowa. Do 1997 roku księgarnia Bezosa osiągała 148 milionów dolarów rocznego przychodu. Dla większości ludzi to oznacza duży sukces. Nie dla Bezosa. Jego cel? Uczynić z Amazona „rozwiązanie dla każdego, kto ma coś do sprzedania w sieci”. Obecnie księgarnia Bezosa zamieniła się w „The Everything Store”. W 2021 roku Amazon osiągnął 469,82 miliarda dolarów przychodu.

Bezos nie jest zainteresowany małymi zmianami czy liniowym postępem. Chce dokonać zmian na masową skalę, a za tą rewolucją stoją trzy główne czynniki: myślenie długoterminowe, koncentracja na kliencie i eksperymentowanie.

 

Długoterminowe myślenie
Jeff Bezos nigdy nie był zainteresowany szybkimi zyskami czy krótkoterminowymi nagrodami. Od samego początku Amazon grał w długoterminową grę. W swoim słynnym już liście do akcjonariuszy z 1997 roku Bezos pisze: „Wierzymy, że fundamentalną miarą naszego sukcesu będzie wartość dla akcjonariuszy, którą tworzymy w długim okresie… Ze względu na nasz nacisk na długi okres, możemy podejmować decyzje i ważyć kompromisy inaczej niż niektóre firmy.”

 

Koncentracja na kliencie
Skupienie Bezosa na kliencie widać w jednym z punktów tego samego listu do akcjonariuszy z 1997 roku, „będziemy nadal niezłomnie koncentrować się na naszych klientach”, a następnie: „Od początku skupialiśmy się na oferowaniu naszym klientom przekonującej wartości. Dlatego też postanowiliśmy zaoferować klientom coś, czego nie mogli dostać w żaden inny sposób i zaczęliśmy obsługiwać ich bardzo kompleksowo w obszarze książek. Przynieśliśmy im znacznie większy wybór niż było to możliwe w sklepie fizycznym i podaliśmy ten produkt w sposób użyteczny, łatwy do wyszukiwania i przeglądania w sklepie otwartym 365 dni w roku, 24 godziny na dobę.”

 

Eksperymentowanie
Jedyną stałą jest zmiana, a tempo zmian rośnie. Ostatecznie stanie w miejscu równa się śmierci, a jedynym sposobem na sukces jest ciągłe eksperymentowanie i wprowadzanie innowacji. Bezos powiedział: „Nasz sukces w Amazon jest funkcją tego, ile eksperymentów robimy w ciągu roku, w ciągu miesiąca, w ciągu tygodnia, w ciągu dnia.”

 

RICHARD BRANSON

Branson jest jednym z najbardziej znanych przedsiębiorców na świecie. Trzy z jego podstawowych strategii sukcesu to: bycie pasjonatem i zaangażowanie w zabawę, eksperymentowanie i ograniczanie ryzyka.

 

Pasja i zaangażowanie w zabawę

Branson jest fanem zabawy. Ustanowił rekordy świata w locie balonem i szybkości przepłynięcia Oceanu Atlantyckiego i kanału La Manche. Przebiera się, robi zakłady, pływa na surfingu, a jednocześnie jest jednym z najskuteczniejszych biznesmenów na świecie. Uzależnienie od tego, żeby ze wszystkiego mieć „fun”, jest kluczowe dla sukcesu Bransona.

 

Eksperymentowanie

Aby upewnić się, że ma rację, Branson zawsze przeprowadza eksperyment. Dlatego często i odważnie wchodzi w branże i obszary biznesu, które są dalekie od jego dotychczasowych dokonań jak np. kosmos. Podobnie jak u Bezosa, jego strategią biznesową stał się eksperymentalny klientocentryzm. Ta metodologia pozwoliła Bransonowi na skalowanie. Stawiając potrzeby swoich klientów na pierwszym miejscu, Branson może pokonywać ogromne odległości, znajdować branże, które utknęły w martwym punkcie, a następnie wykorzystywać swoją markę i przyciągać jej zwolenników do nowych projektów.

 

Ograniczanie ryzyka

Branson mówi: „Powierzchownie wydaje mi się, że przedsiębiorcy mają wysoką tolerancję na ryzyko. Ale jednym z najważniejszych działań w moim życiu jest ograniczanie minusów/ryzyka. Powinno to być jedno z najważniejszych zadań w życiu każdego biznesmena.” Virgin Galactic jest tego  fantastycznym przykładem. W 2004 roku, kiedy Burt Rutan zademonstrował sukces trzyosobowego pojazdu SpaceShipOne, wygrywając konkurs XPRIZE, Branson i jego zespół weszli z propozycją przeskalowania tego projektu do ośmioosobowego pojazdu zdolnego do wykonywania wielu lotów dziennie i wynoszenia tysięcy osób rocznie w kosmos. W 2009 roku udało się Bransonowi zniwelować ryzyko związane z tym projektem poprzez sprowadzenie funduszu inwestycyjnego z Bliskiego Wschodu, który kupił 32% udziałów w Virgin Galactic za 280 milionów dolarów. Następnie, dwa lata później, zwiększył swój udział angażując dodatkowe 110 milionów dolarów na sfinansowanie możliwości wystrzelenia małego satelity. Branson postawił na Virgin Galactic ogromną kwotę, ale następnie zabezpieczył tę inwestycję i wniósł dodatkowe 390 milionów dolarów kapitału od dodatkowego inwestora, aby zapewnić jej sukces.

 

ELON MUSK

Sukces Elona Muska jest bezpośrednim wynikiem jego sposobu myślenia, strategii i inteligencji. Śledząc poczynania Elona od kilkunastu lat i nie będąc wcale jego wielką zwolenniczką, mam okazję obserwować, jak w krótkim czasie stał się prawdopodobnie największym przedsiębiorcą naszych czasów. Jedną z wielu strategii stojących za jego sukcesem było rozpoczynanie od pierwszych zasad.

 

Myślenie według pierwszych zasad to sposób dociekania zapożyczony z fizyki, który ma na celu niestrudzone dochodzenie do podstaw danego problemu. Działa doskonale, ponieważ pokazuje zupełnie nowe podejście do tematu, nie opierające się na popularnych opiniach.

Musk zastosował tę strategię myślenia, aby zapewnić sobie przewagę podczas opracowywania koncepcji nowych baterii, kluczowych komponentów zarówno dla Tesli, jak i SolarCity.

W jednym z wywiadów Musk mówił tak: „Pierwsze zasady to rodzaj fizycznego sposobu patrzenia na świat. Sprowadzasz rzeczy do najbardziej fundamentalnych prawd i pytasz: 'Czego jesteśmy pewni, że to prawda?’ … a następnie próbujesz to rozgryźć.”

 

10% mindset patrzy na problemy świata i zazwyczaj uważa je za nierozwiązywalne.

Ale kiedy posiadasz Moonshot Mindset i dążysz do tego, żeby mieć dużo większy wpływ, widzisz największe wyzwania ludzkości jako największe możliwości biznesowe.

 

Zadaj więc sobie pytanie: Jaki jest mój Moonshot? Jak mogę osiągnąć większy wpływ? Jakie kroki zamierzam podjąć dzisiaj, aby zacząć to urzeczywistniać? Jeff Bezos, Richard Branson i Elon Musk odnieśli sukces nie dzięki technologii, ale mając właśnie taki sposób myślenia.

 

Więcej o nowoczesnym przywództwie usłyszysz na wrześniowej konferencji Masters&Robots w Warszawie. Wystąpienie w tym temacie zaplanował m.in. Seth Godin. Dołącz do nas:
mastersandrobots.tech

 

 

Jowita Michalska, Założycielka i CEO Digital University, Ambasadorka SingularityU Warsaw Chapter Misją życiową Jowity jest uzbrojenie Polaków w niezbędne kompetencje cyfrowe. Dlatego powołała do życia organizację, która współpracując z czołowymi amerykańskimi uczelniami, takimi jak MIT, Harvard Business School czy Stanford, zajmuje się edukacją w obszarze nowych technologii. Digital University oferuje m.in. certyfikowane programy edukacyjne, takie jak Digital Transformation Expert, które pozwalają pracownikom uzupełnić kompetencje przyszłości oraz konferencje, takie jak Masters&Robots, na które przyjeżdżają do Polski najwybitniejsi światowi eksperci. Organizacja zajmuje się również edukacją osób wykluczonych oraz w trudnej sytuacji życiowej w obszarach: nowych technologii, bezpieczeństwa w Internecie, zawodów przyszłości i ekologii. Jowita jest polską ambasadorką Singularity Group, najważniejszego edukacyjnego think-tanku z Doliny Krzemowej. Ma ponad 20-letnie doświadczenie biznesowe, które zdobywała pracując na kluczowych stanowiskach m.in. w Polkomtelu, PGE czy Deloitte. Z tytułu swojej działalności edukacyjnej Jowita otrzymała wiele nagród i odznaczeń, w tym Digital Shapers, przyznawane za znaczący wkład w rozwój gospodarki cyfrowej w Polsce. W ostatnim roku Forbes Women uznał ją za jedną ze 100 najwybitniejszych kobiet w biznesie, a Komisja Europejska mianowała Ambasadorką Cyfrowej UE.

Jowita Michalska

Elon Musk kupuje Twittera!

Elon Musk nie zatrzymuje się na byciu jedynie udziałowcem czołowego portalu internetowego. Tym razem postanowił całkowicie kupić Twittera za oszałamiającą kwotę.

Właściciel Tesli w marcu wykupił 9,2% akcji w firmie za ok. 3 mld dolarów. Tym samym stał się jego największym udziałowcem.  Wczoraj Musk poszedł o krok dalej i po przeznaczeniu prawie 50 miliardów udało mu się kupić całą spółkę za kwotę ok. 44 mld dolarów (54 dolary za akcję). Transakcja została sfinalizowana w poniedziałek wieczorem.

Decyzja o kupnie Twittera jest podyktowana opinią Muska nt. obecnej polityki Twittera. Kontrahent twierdzi, że portal nie respektuje zasady wolności słowa i ucisza kontrowersyjnych użytkowników.

Adam Daniluk

Elon Musk największym udziałowcem Twittera

Elon Musk

Właściciel Tesli i SpaceX przejmuje 9,2% akcji Twittera, mając teraz nawet większy udział od samego właściciela, Jacka Dorseya.

Od momentu przejęcia udziałów przez miliardera wartość akcji Twittera podskoczyła aż o 26%. Wartość portalu zanotowała wzrost aż o 8 mld dolarów, a jej wyceniono ją na prawie 40 mld dolarów.

Do transakcji doszło w poniedziałek, a cena wykupionych akcji wyniosła Muska ok. 3 mld dolarów. Teraz wartość akcji właściciela SpaceX podskoczyła do 3,6 mld dolarów.

Jeszcze niedawno Elon Musk otwarcie krytykował portale społecznościowe takie jak Twitter, twierdząc, że brak na nich wolności słowa.

Adam Daniluk

Elon Musk miał zapłacić 5 tysięcy dolarów nastolatkowi za usunięcie konta na Twitterze

Jak donosi amerykański portal technologiczny Protocol, Elon Musk oferował 5 tysięcy dolarów za usunięcie pewnego profilu na Twitterze, który informuje użytkowników o prywatnych lotach odrzutowca miliardera.

Porotocol wskazuje, iż  Twitterowe konto identyfikujące się pod nazwą Elon Musk’s Jet zajmuje się informowaniem fanów na bieżąco o przelotach prywatnego odrzutowca jednego z najbogatszych osób na świecie. W tych informacjach uwzględniono także jego postoje i loty odrzutowca.

https://twitter.com/ElonJet/status/1486471951606599683

 

Wszystkie dane dotyczące ruchów maszyny gromadzone są za pomocą prosto zaprojektowanych botów, które w czasie rzeczywistym monitorują jego aktywność.  Pojawiły się również plotki, jakoby prowadzący wspomniane konto 19-latek, miał otrzymać korzystną ofertę od samego Elona Muska. W prywatnej wiadomości zapytał Jacka Sweeney’go o możliwości rychłego zakończenia jego działalności, poprzez likwidację wspomnianego profilu.

W swojej wypowiedzi miliarder powoływał się bezpieczeństwo. Według niego może być ono zagrożone.  Podkreślił, że udostępnianie wrażliwych danych na temat jego położenia w trakcie lotu. Musk stwierdził, że nie byłby zachwycony, gdyby został zestrzelony przez jakiegoś szaleńca.

Na odpowiedź nie musiał długo czekać.  Sweeny potwierdził, że może usunąć profil pod jednym warunkiem- przekazania mu nowiutkiej Tesli Model 3. Jednak propozycja przedsiębiorcy wyniosła o wiele mniej w stosunku do wymagań nastolatka. Miliarder zaproponował Jackowi 5 tysięcy dolarów za usunięcie konta.

Media technologiczne donoszą, że negocjacje stanęły na 50 tysiącach dolarów, które zaproponował właściciel konta. Ostatecznie Elon Musk miał zastanowić się co do propozycji i powrócić ze zwrotną odpowiedzią. Jak wskazuję portal Protocol  Elon, nie wrócił z odpowiedzią, co oznaczyło zerwanie negocjacji i kontynuowanie dalszej aktywności Sweeneygo na Twitterze.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Jedynym prawdziwym powodem, dla którego ludzie powinni udać się na Marsa, jest chęć osiedlenia się”. Rozmowa z Erikiem Bergerem, autorem książki „Odlot” [WYWIAD]

Eric Berger

SpaceX swoimi dokonaniami skupia na sobie uwagę całego świata. Firma Elona Muska zrewolucjonizowała rynek lotów kosmicznych. Eric Berger w swojej książce postanowił w przystępny sposób przybliżyć czytelnikom początki tej gigantycznej organizacji. Czy napisanie tej historii było łatwe? Zapraszamy do przeczytania rozmowy z autorem.

Bartłomiej Podogrocki: Często Elon Musk opisywany jest jako ktoś, kto za wszelką cenę zamierza zrealizować swoje marzenia. Wspomniałeś jednak, z jaką nostalgią mówił o SpaceX. Jak opisałbyś spędzony z nim czas? Czy jest to ten sam człowiek maszyna, którego znamy z przekazów medialnych, czy może pokazał przy tobie swoją ludzką twarz?

Eric Berger: Elon jest zdecydowanie bardziej ludzki, niż się go często przedstawia, czy też w porównaniu z tym jakie wrażenie można odnieść z mediów społecznościowych. Jest ojcem. Jest nerdem. Jest całkiem zabawny. Jednak potrafi też onieśmielać, zadawać trudne pytania i być wymagającym szefem. Jak większość ludzi, Elon jest dość złożoną istotą ludzką, z dobrymi i złymi stronami. To, co go odróżnia, to jego wielka inteligencja oraz niesamowita energia i popęd, by zmieniać świat.

B.P.: Sposób, w jaki książka jest napisana jest wyjątkowy. Perspektywa każdego z głównych pracowników pokazuje jak skomplikowane jest tworzenie tak gigantycznej i złożonej firmy. Czy to był Twój pomysł od początku, czy kluczowa była tu propozycja Elona?

E.B.: Moim pomysłem było opowiedzenie nie historii Elona Muska, ale historii SpaceX. Musk jest oczywiście kluczowy dla tej historii, ale chciałem ożywić innych istotnych członków tego zespołu i pokazać, jak ciężko pracowali i jak wiele dali z siebie, aby umieścić pierwszą rakietę Falcon 1 na orbicie. To była ich historia i jestem wdzięczny, że się nią ze mną podzielili.

B.P.: Czy były jakieś rzeczy, które szczególnie zaskoczyły Cię podczas pisania? Może sposób funkcjonowania firmy lub to, co ludzie o niej mówią. Jakieś historie, których nie udało Ci się zamieścić w książce?

E.B.: Ta książka mogłaby być dwa razy dłuższa, ponieważ wyzwaniom, przed którymi stanęła firma SpaceX i kreatywnym rozwiązaniom, które wymyślili, nie było końca. Moim celem nie było jednak napisanie wyczerpującej historii SpaceX, a raczej dostarczenie czytelnikom przyjemnej lektury, która zobrazuje jak trudną drogę przebyła firma, bez przytłaczania ich nadmierną ilością informacji.

B.P.: Sukces i historia SpaceX mogą być inspirujące. Czy uważasz, że rynek astronautyczny jest na razie nasycony, czy może jest na nim miejsce dla nowych firm?

E.B.: Z pewnością uważam, że rynek startów (kosmicznych) jest nasycony. Jest za dużo firm próbujących rozwijać rakiety, podczas gdy prawdopodobnie potrzeba tylko garstki kompetentnych organizacji. O wiele bardziej interesujące jest dla mnie to, co zrobimy z tą rosnącą obfitością tańszych i częstszych startów. Jakie są możliwości biznesowe w przestrzeni kosmicznej? Czy możemy zapewnić, że niska orbita okołoziemska będzie wystarczająco wolna od śmieci, aby handel mógł się rozwijać? To są moim zdaniem najważniejsze pytania na lata 20 XXI w.

B.P.: Jakie jest Twoje zdanie na temat podróży na Marsa? Czy znając początki i obecny stan SpaceX wierzysz, że mogą to zrobić? A może jest jeszcze za wcześnie? Gdybyś miał szansę polecieć na Marsa, zrobiłbyś to?

E.B.: Myślę, że jedynym prawdziwym powodem, dla którego ludzie powinni udać się na Marsa, jest chęć osiedlenia się. To znaczy, jeśli ludzie mają być gatunkiem kosmicznym i pewnego dnia zamieszkać na innych światach wokół innych gwiazd, musimy gdzieś zacząć. I tym miejscem jest prawdopodobnie Mars. NASA nie zamierza zajmować się osadnictwem, więc nie sądzę by wybrali się na Marsa bez SpaceX. Co do SpaceX, myślę, że z pomocą NASA w końcu uda im się tam dotrzeć. Jeśli ludzie wylądują na Marsie w ciągu najbliższych 10-15 lat, to będzie to moim zdaniem wielkie osiągnięcie.
Z przykrością muszę stwierdzić, że prawdopodobnie nie będę wśród najwcześniejszych pionierów. Mars jest daleko i będzie to trudny styl życia. Prawdopodobnie o wiele bardziej odpowiadałaby mi krótka wizyta na Księżycu!


 

odlot okladka

Eric Berger, autor, a z wykształcenia astronom, jest dziennikarzem, redaktorem portalu technologicznego Ars Technica, specjalizującego się w tematyce podboju kosmosu.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dogecoin realnym środkiem płatności w sklepie Tesla

Dogecoin

Dogecoin jest obecnie na fali wznoszącej. Dla Muska jest to wystarczający powód, by uczynić ją walutą dostępną w sklepie Tesli.

Niektóre produkty w sklepie Tesli będą dostępne do kupienia za Dogecoiny. Za pomocą kryptowaluty będzie można kupić merch Tesli i tańsze akcesoria. Przykładowo Cybergwizdek został wyceniony na 300 dogecoinów.

Faktem jest, że Elon Musk ma duży wpływ na wartość kryptowalut. Jego tweety często wywołują duże zmiany w ich wartości. Tak też było i tym razem, gdy przedsiębiorca poinformował o dostępie do płatności za pomocą Dogecoina w jego sklepie, wartość waluty wzrosła o 16%. Już wcześniej dało się kupować produkty przy pomocy innej kryptowaluty – Bitcoina.

Adam Daniluk

Nowe funkcje w Tesli

tesla fsd

Nad modelami autonomicznej jazdy pracuje niezliczona liczba firm. Jednak jeżeli chodzi o funkcje skupiające się na samo prowadzeniu aut Tesla pochwalić się może najbardziej rozbudowaną technologią. W szczególności po ostatniej aktualizacji.

W czasach, kiedy większość producentów motoryzacyjnych stawia na asystentów jazdy wspierających kierowców i dbająch o bezpieczeństwo, Tesla wciąż stara się stworzyć system bliski autonomii. Po prawie dekadzie pracy nad systemem wizja staje się coraz mniej abstrakcyjna, a największą przeszkodą zdaje się nie technologia, a prawo.
Ostatnio przedstawiona aktualizacja systemu FSD (Full Self Driving) nadal jest w fazie testowej, ale wprowadza nową dość ciekawą funkcję i wiele udoskonaleń. Równolegle Elon Musk na Twitterze ogłosił wzrost ceny pakietu zawierającego FSD i zapowiedział, że cena będzie podnoszona wraz z rozwojem systemu.
Nowa funkcja, która budzi największe emocje to Profil jazdy. Pozwala on na wybór zachowania autonomicznego systemu. Użytkownik ma do wyboru trzy tryby: wyluzowany, standardowy oraz asertywny. Dwa pierwsze wydają się stosunkowo jasne i różnic należy szukać w detalach takich jak utrzymywanie różnych odległości między przeszkodami i częstotliwości wyprzedzania. Dopiero tryb asertywny zawiera dość oryginalną opcję, jaką jest do pewnego stopnia ignorowanie znaków stop. Zgodnie z prawem znak stop wymaga od kierowcy zatrzymania pojazdu do zera. System jednak informuje, że w trybie asertywnym w niektórych przypadkach ma on zamiar zignorować przepisy i jedynie zwolnić przed przejazdem.

Dość szybko podniosły się głosy dotyczące bezpieczeństwa i ewentualnych konsekwencji prawnych za niestosowanie się systemu do kodeksu drogowego. Największe obawy budzi sposób, w jaki Tesla podejmuje decyzje o niezatrzymaniu się zgodnie ze znakami. Być może jednak to właśnie jest przyszłość samoprowadzących się systemów. Właściciel decydować będzie o sposobie jazdy samochodu i ewentualnie ponosił konsekwencje w imieniu systemu.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ta historia to opowieść o nowym otwarciu w dziedzinie podboju kosmosu [BRIEF PATRONUJE]

Odlot Elon Musk

„Odlot. Elon Musk i szalone początki SpaceX” to tytuł książki Erica Bergera, która ukazała się w Polsce nakładem Wydawnictwa Kompania Mediowa.

To imponująca opowieść o powstaniu jednego z najbardziej znanych kosmicznych przedsięwzięć – firmie SpaceX oraz opowiadająca historię jej twórcy i wizjonera – Elona Muska. To książka o podboju kosmosu, spełnianiu marzeń, wielkich ambicjach i ogromnym sukcesie. SpaceX powstał 20 lat temu. W ciągu dwóch dekad stał się liderem posiadającym największą liczbę satelit, tworzy pionierskie rakiety kosmiczne i jako pierwsza prywatna firma wystrzelił człowieka na orbitę. Pół wieku po wyścigu kosmicznym to SpaceX stał się najważniejszą obok NASA firmą zajmującą się eksploracją kosmosu.

Zanim jednak do tego doszło SpaceX był raczkującym start-upem. Pierwsze lata działalności to pasmo kolejnych, dramatycznych niepowodzeń, rozwiązywania piętrzących się problemów technologicznych, walki z biurokracją rządową i uprzedzeniami decydentów. Po sześciu latach od swojego powstania firma była na skraju bankructwa. Jednak wspólna ciężka praca, determinacja i wiedza twórców SpaceX doprowadziły ostatecznie do wielkiego sukcesu.

„Odlot” jest przede wszystkim opowieścią o ludziach, ich pasji, przekraczaniu własnych ograniczeń i osiąganiu maksimum możliwości. Zainspirowani wizją stworzoną przez Muska, zrealizowali własne marzenia i ambicje, wyznaczając nowe standardy w dziedzinie lotów kosmicznych.

Eric Berger to astonom, dziennikarz, redaktor portalu technologicznego Ars Technica, specjalizującego się w tematyce podboju kosmosu.

Zamów książkę: https://bit.ly/OdlotMusk

Nie bez powodu książka „Odlot” zebrała mnóstwo bardzo dobrych recenzji.
Porażka jest opcją. Inaczej niż 50 lat temu porażka stała się częścią strategii Elona Muska i SpaceX. I ta strategia, jak widać doskonale się sprawdza. Odlot to świetnie napisana historia o najważniejszej od pół wieku zmianie, jaka zachodzi w lotach w kosmos. To dzieje się właśnie teraz.

Piotr Stanisławski, Crazy Nauka

Barwna i porywająca opowieść o pełnych upadków i wzlotów początkach Space.

„New York Times”, Book Review

Sprawnie opowiedziana, trzymająca w napięciu historia firmy SpaceX – która odkąd powstała w 2002 roku, kilkakrotnie znalazła się o krok od upadku.

„Financial Times”


Źródło: Kompania Mediowa 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Elon Musk zakpił z Metaverse

Elon Musk BabylonBee

Metaverse budzi obecnie tak samo duże oczekiwania, jak i kontrowersje. Mark Zuckerberg widzi w projekcie ogromny skok w przód, jednak póki co nie każdy podziela jego entuzjazm. Jednym z krytyków jest Elon Musk, który inaczej widzi przyszłość technologii.

Metaverse został zapowiedziany wcześniej w tym roku. Od razu Mark Zuckerberg przedstawiał projekt, jako rewolucyjny. Nasz cyfrowy avatar będzie żył. Pierwszy raz doświadczymy zderzenia świata rzeczywistego z wirtualnym na taką skalę.  Właściciel SpaceX i Tesli ma jednak na temat wizji Metaverse inne zdanie.

Przedsiębiorca ostatnio wystąpił w programie „The Babylon Bee”. Podczas przeprowadzonego z nim wywiadu, stwierdził, że Metaverse się nie sprawdzi i  pozostanie tylko konceptem.

„Ludzie nie będą przebywać w wirtualnej rzeczywistości z założonym na oczy ekranem. To nie jest Metaverse.”

Powiedział też, że bardziej sprawdzi się projekt Neuralinku, firmy, w której jest współwłaścicielem. Neuralink zajmuje się tworzeniem wszczepialnych interfejsów na zasadzie mózg-komputer. Ma zaoferować chip chirurgicznie wszczepiany do mózgu, który zagwarantuje pełne wejście do wirtualnej rzeczywistości bez dodatkowego sprzętu. Mimo wszelkich kontrowersji, według Muska, tylko Neuralink będzie w stanie zaoferować nam pełne doświadczenie w korzystaniu z technologii.

Wielu ekspertów uważa, że technologia VR póki co nie jest wystarczająca, żeby wprowadzić projekt Zuckerberga w życie. Również Elon Musk informuje, że nie skreśla jeszcze całkowicie projektu, ale póki co nie dostrzegł w koncepcie nic przekonującego, co może w przyszłości się zmienić.

Adam Daniluk

Elon Musk człowiekiem roku

Musk time

Najbogatszy człowiek świata, został wybranym Człowiekiem Roku w prestiżowym plebiscycie organizowanym przez redakcje Time.

Magazyn Time wybiera człowieka roku od niemal stu lat.  Człowiekiem Roku może być ktoś o dużym wpływie na kończący się rok, o którym pamiętać będzie historia. W tym roku padło na Elona Muska. Założyciel przełomowych dla rozwoju technologii firm takich jak PayPal, Tesla oraz SpaceX. Każda z nich wydawała się niemożliwa do zbudowania, a cele dla każdego normalnego człowieka były nieosiągalne.  Właśnie ich realizacja uczyniły Muska najbogatszym człowiekiem świata oraz jednym z najbardziej wpływowych ludzi na ziemi. Mimo tego nadal pozostał on bliski ludziom dzięki ciągłym interakcjom na Twitterze i unikaniu niepotrzebnego przepychu.

Tak o laureacie piszą organizatorzy plebiscytu:

Najbogatszy człowiek na świecie nie posiada domu i ostatnio wyprzedaje swój majątek. Rzuca satelitami na orbitę i zaprzęga do pracy słońce; jeździ stworzonym przez siebie samochodem, który nie zużywa benzyny i prawie nie potrzebuje kierowcy. Wystarczy jedno pstryknięcie palcem, by giełda poszybowała w górę lub runęła w dół. Armia wielbicieli śledzi każdą jego wypowiedź. Marzy o Marsie, przemierzając Ziemię, niepokorny z kwadratową szczęką.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF