...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

ChallengeRocket zrewolucjonizuje oświatę w Zjednoczonych Emiratach Arabskich

Polski startup, po pokonaniu ponad 600 konkurentów z całego świata, został wybrany przez rząd Zjednoczonych Emiratów Arabskich (ZEA) do wdrożenia pierwszego etapu prestiżowego programu na tamtejszym, lukratywnym rynku. Docelowo ta współpraca ma umożliwić reformę edukacji w zakresie nauczania programowania. Tomasz Florczak i Paweł Kwiatkowski z ChallangeRocket zostali wyróżnieni w 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Dla ChallengeRocket to już kolejny, międzynarodowy kontrakt – spółka współpracuje już z wieloma globalnymi koncernami, takimi jak NVidia, Mercari czy Rockwell Automation. Misją ChallengeRocket jest pozyskiwanie talentów programistycznych na wczesnym etapie rozwoju, szlifowanie ich umiejętności i stałe poszerzanie ich umiejętności tak, aby na rynku znaleźli się najlepsi w danej dziedzinie.

Nasza platforma technologicznie wyprzedza konkurencję o krok, umożliwiając bezpośrednie dotarcie do najlepszych programistów na świecie, sprawdzenie ich umiejętności i możliwość ich natychmiastowej rekrutacji. To powoduje, że nasza firma trafia na radar wielkich koncernów jak i poszczególnych państw. Dla ChallengeRocket kontrakt w ZEA to wielka szansa, ale i ogromne wyzwanie, otwierające przed spółką nowe, niebywale atrakcyjne możliwości rozwoju na bardzo perspektywicznym i lukratywnym rynku – podkreśla Paweł Kwiatkowski, prezes i współzałożyciel ChallengeRocket.

Polski startup rozpoczął więc ambitne zadanie, pracując nad wdrożeniem pilotażowych programów edukacyjnych na obszarze MENA (Bliski Wschód i Afryka Północna). ChallengeRocket robi to w ścisłej współpracy z rządową agencją KHDA, kontrolującą jakość nauczania w prywatnych szkołach w Emiratach. Te stanowią zaś obecnie ponad 55 proc. rynku edukacji w ZEA. 

Według raportu Boston Consulting Group, w 2023 r. rynek edukacyjny w ZEA wart będzie 7,1 mld USD wobec 4,4 mld USD w 2017 r. Jednocześnie udział sektora prywatnego skoczy z 56 proc. do 66 proc. To pokazuje, jak potencjalnie wartościowy i przyszłościowy jest kontrakt w tej części świata – zaznacza Tomasz Florczak, współzałożyciel i CTO ChallengeRocket.

Polska spółka ponadto rozpoczyna kooperację z potężną, rządową inicjatywą 1 Million Arab Coders oraz Dubai Future Foundation (mającą budżet na poziomie ponad 300 mln USD). Wspólnie będą pracować przy wdrażaniu systemu do oceny umiejętności programistów i tym samym zrewolucjonizowanie wielu dziedzin gospodarki na obszarze MENA, bazujących na usługach programistycznych. Mocną kartą przetargową ChallengeRocket jest tu niewątpliwie międzynarodowy charakter spółki oraz jej autorski know-how. 

Udany pilotaż pozwoli nam na rozszerzenie współpracy z rządem ZEA i wprowadzenie wielu zmian w zakresie tamtejszej reformy edukacji w kolejnych latach – uważa Paweł Kwiatkowski.  

Inicjatywa wzbudziła już zainteresowanie lokalnych funduszy inwestycyjnych z Emiratów. 

– Widzimy rosnące zainteresowanie, ale rozmowy z zagranicznymi funduszami są jeszcze na wczesnym etapie. Na razie pozyskujemy krajowy kapitał na finansowanie kolejnych etapów wzrostu i koncentrujemy się przede wszystkim na rozwoju biznesu.- mówi Anna Łuczyńska, CFO Spółki 

ChallengeRocket ma za sobą kilka znaczących sukcesów: spółka kilka dni temu wygrała finał MIT Enterprise Forum CEE, wcześniej zwyciężyła m.in. podczas konkursu European Startup Days oraz ABSL Start-Up Challenge. Zaś Facebook for Developers uznał tę innowacyjną platformę za najlepsze miejsce na świecie do weryfikowania umiejętności programistycznych. Równolegle spółka zakwalifikowała się do grupy dziesięciu najlepszych startupów w ramach MIT Enterprise Forum CEE, wspierającego najbardziej innowacyjne firmy naukowo-technologiczne. Startup rozpoczął właśnie proces pozyskiwania kapitału na kolejną fazę ekspansji czyli na rozbudowę funkcjonalności produktu oraz rozwój działów marketingu i sprzedaży. Więcej na ChallengeRocket.com.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF