...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Agnieszka Adaszewska-Rozenblicka oraz Edyta Kocemba-Górka awansują w strukturach Grupy Empik

Empik Agnieszka Edyta Awans

Agnieszka Adaszewska-Rozenblicka na nowym stanowisku będzie odpowiedzialna za rozwój contentu audio w aplikacji Empik Go oraz Virtualo, współpracę z wydawcami, autorami oraz agencjami literackimi w Polsce i na świecie. Poprzednio pełniła funkcję Menadżera ds. pozyskiwania treści. W Virtualo pracuje od 2020 roku. Wcześniej, przez lata związana z branżą gamingową, doświadczenia z cyfrowej dystrybucji gier i marketingu przeniosła na obszar treści audio, które rozwija we współpracy z wydawcami i autorami tworząc bestsellerowe audiobooki.

Edyta Kocemba-Górka od stycznia odpowiada za produkcję contentu audio w Virtualo na potrzeby aplikacji Empik Go oraz partnerów, a także zarządza zespołem realizatorów i lektorów oraz studiem nagraniowym. Awansowała ze stanowiska Menedżer ds. audio, w Virtualo pracuje od 2020 roku. Od kilkunastu lat jest związana ze światem dźwięku, wcześniej była producentką audycji publicystycznych w radiowej Trójce.

Dyrektor ds. Wydawniczych oraz Dyrektor ds. Produkcji Audio raportują do zasiadającego w zarządzie spółki Pawła Heby, odpowiedzialnego za całość działań contentowych Virtualo na potrzeby aplikacji Empik Go i rynku treści cyfrowych.

Działy wydawniczy oraz produkcyjny Virtualo mogą uznać rok 2021 za udany. Zrealizowano ponad 600 audiobooków oraz podcastów, co przełożyło się na ponad 5 tysięcy godzin nagrań in house oraz w studiach zewnętrznych. Platforma stawiała także na rozwój multiformatu, w ramach którego wprowadzono 40 tytułów w wersji audiobooka, ebooka i książki papierowej w druku na żądanie. W ubiegłym roku we współpracy z wydawcami powstały m.in.: audioseriale „Wilkołak” (Wydawnictwo Marginesy) i „Stulecie Winnych. Początek” (Zwierciadło), superprodukcje „Mów mi Win” (Albatros), „Wiatr” i „Bezcenny” (W.A.B.), czy seria dla dzieci „Misia i jej mali pacjenci” (Zielona Sowa). W 2021 r. do grona współpracujących bezpośrednio autorów dołączyło ponad 40 nazwisk, m.in. Małgorzata Starosta, Katarzyna Michalak czy Mariusz Zielke. W tym roku do portfolio mają dołączyć kolejni autorzy i wydawcy oraz zostanie otwarte nowe studio nagraniowe.


Źródło: Grupa Empik

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„#Każdy plakat pomaga” w edukacji uczniów!

E.Wedel plakaty

Razem możemy więcej

„#Każdy plakat pomaga” to projekt, który ma na celu wsparcie uczniów z domów dziecka w Polsce. Szczególnie w czasach epidemii dostęp do edukacji stał się wyzwaniem dla wielu placówek. Z myślą o zapewnieniu lepszego jutra dzieciom, E.Wedel, Omenaa Foundation oraz Empik zorganizowali wyjątkową akcję. Empik przygotował dedykowaną platformę sprzedażową, E.Wedel we współpracy z Janem Kallwejtem stworzył wyjątkowe projekty plakatów, a Omenaa Mensach w ramach swojej fundacji skoordynuje zakup laptopów – niezbędnych w lekcjach online.

Jesteśmy pewni, że wykształcenie jest trampoliną do szczęścia i dobrego życia. Dlatego wspólnie z Omenaa Foundation oraz marką Empik dążymy do tego, aby każde dziecko miało możliwość edukacji zdalnej. Już dziś chcemy jak najlepiej przygotować wychowanków domów dziecka na powrót do nauki we wrześniu. Zachęcamy do wzięcia udziału w akcji, dzięki której możemy przyczynić się do lepszego jutra młodego pokolenia.

Dominika Igielińska, Junior Branded Content Manager

W ramach akcji powstała limitowana kolekcja sześciu plakatów. Projekty przedstawiają różne ciekawe historie, związane zarówno z marką E.Wedel, produkcją czekolady, jak i działalnością Omenaa Foundation. Tytuły plakatów to:

  • „Moc edukacji”
  • „Chłopiec na zebrze”
  • „Jak powstaje słodka przyjemność?”
  • „Sekret ziarna z Ghany”
  • „Czekoladowa Warszawa – w blasku słońca”
  • „Czekoladowa Warszawa – w blasku księżyca”

Od wielu lat misją Empiku jest wspieranie edukacji najmłodszych. Szczególnie teraz, gdy szkoła funkcjonuje na nowych zasadach a uczniowie muszą sprostać dodatkowym wyzwaniom, chcielibyśmy pomóc podopiecznym ośrodków opiekuńczo-wychowawczych odnaleźć się w tej nowej sytuacji. Dlatego łączymy siły z marką E.Wedel i Omenaa Foundation, by dać dzieciom z domów dziecka swobodny dostęp do narzędzi, które pozwolą im dalej rozwijać pasje i zdobywać wiedzę – również w trybie zdalnym.

Monika Marianowicz, Menadżer Działu PR w Empiku

Aby dopasować się do różnych preferencji i wnętrz, projekty są dostępne trzech formatach – A4 w cenie 43,99 zł, A3 w cenie 55,99 zł i B2 w cenie 69,99 zł. Liczba sztuk w sprzedaży jest ograniczona. Kupując plakat na stronie www.empik.com/kazdy-plakat-pomaga można przyczynić się do poprawy jakości edukacji polskich uczniów.

Omenaa Foundation i E.Wedel

Omena Mensah wraz z marką E.Wedel regularnie realizują projekty, które wspierają zarówno dzieci z Ghany, jak i z Polski. Od 2018 roku E.Wedel wspiera jeden z celów fundacji, czyli budowę szkoły w Ghanie. W ramach współpracy zostało zrealizowanych wiele projektów m.in. „Każda koszula pomaga” przy wsparciu Macieja Zienia czy charytatywna sprzedaż Czekotubek w Rossmanie.

Dotychczas nasze działania skupiały się przede wszystkim na projekcie budowy szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie. Ale wybuch pandemii sprawił, iż wiele polskich dzieci z powodu braku komputerów, miało utrudniony dostęp do edukacji. Dlatego komputery, które wcześniej mieliśmy wysłać do Ghany, zdecydowaliśmy się przeznaczyć dla dzieci z domów dziecka, których sytuacja okazała się najtrudniejsza. Otrzymywaliśmy sygnały, że w niektórych miejscach na kilkoro dzieci, placówka dysponowała jednym komputerem. W takich warunkach zdalna nauka jest niemalże niemożliwa – mówi Omenaa Mensah założycielka fundacji Omenaa Foundation i dodaje – Od połowy marca moja fundacja wsparła kilkadziesiąt domów dziecka oraz rodzin zastępczych dostarczając im blisko 300 komputerów i laptopów. Choć rok szkolny się skończył prośby o pomoc otrzymujemy nadal, stąd pomysł na akcję „#Każdy plakat pomaga”. Mam nadzieję, że plakaty z charytatywnym przesłaniem spodobają się i będziemy mogli pomóc kolejnym, potrzebującym dzieciom.

Omena Mensah, Fundator, Prezes i Inicjator Foundation Omenaa

E.Wedel mecenasem sztuki

Współpraca z grafikami oraz obecność w świecie sztuki silnie wiąże się historią E.Wedel. Marka już w XX wieku działała z wieloma cenionymi artystami m.in. Leonetto Capiello, Mają Berezowską, Zofią Stryjeńską czy Karolem Śliwką. W zeszłym roku natomiast polscy młodzi ilustratorzy stworzyli nowe opakowania pianek Ptasie Mleczko®. Jedna z nich – Martyna Wójcik-Śmierska, zaprojektowała mural, który widnieje na ścianie Fabryki E.Wedel. Przy projekcie #Każdy plakat pomaga marka E.Wedel nawiązała współpracę z Janem Kallwejtem, który dzięki swoim charakterystycznym ilustracjom zasłynął zarówno w Polsce, jak i zagranicą.

Sprzedaż charytatywnych plakatów odbywa się wyłącznie na dedykowanej platformie zaprojektowanej przez Empik: www.empik.com/kazdy-plakat-pomaga


Źródło: informacja prasowa Wedel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rossmann najsilniejszą marką wśród sklepów w Polsce

Rossmann rozpoznawalna marka

Badanie dowodzi, że Polacy są przywiązani do marek i chętnie kupują w znanych sieciach sklepów. Listę Top 10 marek w kraju wg YouGov BrandIndex w 2019 roku otwiera Rossmann (47,3 pkt.). Tuż za nim są Lidl (45,0 pkt.) i Empik (31,8 pkt.). Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce mają: IKEA, Biedronka, CCC, Decathlon, Castorama, RTV Euro AGD i Kaufland.

Jaka była metodologia badania wizerunku marek? Respondenci odpowiadali na sześć pytań (odpowiedzi tak lub nie), które dotyczyły: opinii, rekomendacji, jakości, wartości, reputacji i satysfakcji nt. danej marki. Następnie zsumowano różnicę z pozytywnych i negatywnych odpowiedzi oraz podzielono ją przez ilość zadanych pytań. Wówczas uzyskano ostateczny wynik.

Na silną markę trzeba pracować latami. Najlepsze marki detaliczne angażują klientów, oferując im nie tylko produkty, ale także atrakcyjne ceny, dobre doświadczenia zakupowe, ciekawą komunikację i możliwość zapoznania się z nowinkami na rynku. Silne marki to takie, które dobrze rozumieją swoich klientów, a nawet wyprzedzają ich oczekiwania.

Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry sp. z o.o.

YouGov BrandIndex jest sporządzany od 10 lat w ponad 43 państwach (w tym USA, kraje Europy Zachodniej, Rosji, Azji i Bliskiego Wschodu). W 2019 r. – dzięki współpracy nawiązanej przez YouGov z Inquiry – do tego grona dołączyła również Polska. YouGov BrandIndex monitoruje marki pod kątem 15 wskaźników z zakresu komunikacji, wizerunku i relacji. Wywiady są realizowane codziennie na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków (prawie 7 tys. respondentów).

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mona Kinal Chief Marketing Officerem Empiku

Mona Kinal CMO Empik

Empik rozwija się niesamowicie szybko i wielokierunkowo – biznesowo oraz jako organizacja. Dlatego nieustannie poszukujemy twórczych liderów, jak i talentów do naszego dynamicznego zespołu. Mona Kinal wniesie do Empiku nie tylko szerokie doświadczenie w obszarze brand management, czy komunikacji, ale także unikalną perspektywę, nowe pomysły, kreatywność oraz wyjątkową energię.

Ewa Szmidt-Belcarz, Prezes Grupy Empik

Swoje ponad 17-letnie doświadczenie Mona Kinal zdobywała m.in. jako Global Marketing Director / CMO w firmie OTCF SA (właściciel marki 4F), Global Marketing Director / CMO w Kazar Group, jak również w globalnych koncernach: Viacom International Media Networks na ponad 110 rynkach w regionie Emerging Markets, Discovery Networks Europe w regionie Europy Centralnej, jak również w regionie CEE w ramach sieciowej agencji MMD.

Cieszę się, że dołączam do dynamicznie rosnącej firmy, opartej na mocnej kulturze organizacji, z jasną strategią rozwoju i silnym leadership. Wierzę, że moja wiedza i dotychczasowe doświadczenie przyczynią się do dalszego wzmocnienia pozycji biznesowej Empiku, jak i wizerunku samej marki.

Mona Kinal, CMO Empik

Mona Kinal to Magister Politologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Magister Psychologii Klinicznej SWPS. Ukończyła również Seksuologię kliniczną na SWPS, a także studiowała na University of Nijmegen w Holandii oraz Central Saint Martins w Londynie. Ukończyła szereg międzynarodowych kursów w obszarze zarządzania, przywództwa, komunikacji, czy rozwiązywania konfliktów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Co łączy wannę, rozbity samochód i łóżko?

Literatura jest wszędzie

Wszystkie te sceny od 13 maja znajdują się w przestrzeni miasta. Pojawiły się nieprzypadkowo i pochodzą prosto z… kart powieści. Ich zadaniem jest wytrącić warszawiaków z codziennego biegu i skierować ich uwagę w stronę czytania. Rozbity samochód przy dworcu Warszawa Śródmieście nawiązuje do książki Henninga Mankella „Mężczyzna, który się uśmiechał”. Łóżko z tacą, na której przyniesiono śniadanie ustawione w parku im. Marszałka Edwarda Rydza-Śmigłego przy restauracji Na Lato to scena z „Ulissesa” Jamesa Joyce’a, a wanna stojąca na chodniku przy Hali Koszyki jest odniesieniem do „Pamiętnika znalezionego w wannie” Stanisława Lema. Te trzy instalacje są zapowiedzią zbliżającego się Apostrofu. Międzynarodowego Festiwalu Literatury. W ten sposób Empik pokazuje, że literatura jest wszędzie: każdy przedmiot, sytuacja czy nawet rozmowa może mieć odniesienie do naszych lektur. Do zobaczenia instalacji zachęca film.

Jeszcze więcej literatury

Akcję uzupełniają zagadkowe posty na profilu Festiwalu Apostrof na Facebooku zachęcające do odnajdywania literackich skojarzeń oraz literackie papierowe kubki, które w ostatni weekend przed festiwalem pojawią się w wybranych warszawskich lokalach. Miejsca, których charakter zakłada zabawę na świeżym powietrzu będą serwować napoje w papierowych kubkach, z których można dowiedzieć się, jakie drinki lubił pić detektyw Marlowe, sam Chandler czy Hemingway. Lokale, w których będzie je można znaleźć: Miejsce Chwila, Na Lato, Bar Pacyfik, Cuda na Kiju, Znajomi Znajomych, Nocny Market, który w weekend 17–19 maja wraca na Dworzec Główny oraz klub festiwalowy działający w dniach 24–26 maja.

Akcja jest zachętą do tego, żeby odkrywać w sobie pasję do literatury i żyć książkami na co dzień. To jednocześnie zaproszenie na Apostrof. Międzynarodowy Festiwal Literatury, który odbędzie się w dniach 20–26 maja 2019 roku.

Instalacje literackie: między wieżycami Dworca Śródmieście (przed PKiN), Al. Jerozolimskie 50, Hala Koszyki ul. Koszykowa 63, Park im. Marszałka Edwarda Rydza-Śmigłego przy restauracji Na Lato, ul. Rozbrat 44A.

Czas trwania akcji: 13–19 maja 2019

Apostrof. Międzynarodowy Festiwal Literatury

20–26 maja 2019 roku

Miasta festiwalowe: Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Katowice

Organizator: Empik

Partnerzy: Teatr Powszechny w Warszawie, Nagroda im. Ryszarda Kapuścińskiego za Reportaż Literacki, Wydawnictwo Literackie, Wydawnictwo Czarne, SIW Znak, Wydawnictwo Pauza, Wydawnictwo Albatros, Świat Książki, Wydawnictwo Filia, Wydawnictwo W.A.B., Wydawnictwo Agora, Wydawnictwo Czarna Owca, Wydawnictwo Marginesy, Wydawnictwo Sonia Draga, Powergraph, Burda Książki, Wydawnictwo Insignis, Wydawnictwo Wielka Litera, Strefa Wolnosłowa

Pełny program: www.festiwalliteratury.pl

Wydarzenie na Facebooku

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Empik: wszystkie pasje, zajawki, koniki

Empik od zawsze był miejscem dla pasjonatów. To znane wszystkim salony, sklep online i coraz szerzej używana aplikacja mobilna. Choć do tej pory marka kojarzyła się głównie z miłośnikami książek, muzyki, filmu czy szeroko pojmowanej kultury papieru to dzięki poszerzonej ofercie w sklepie internetowym, Empik stał się przestrzenią dla ludzi o wszelkich zainteresowaniach.

Empik inspiruje, daje radość rozwijania pasji, tych dużych i tych codziennych

W salonach, które przez klientów od zawsze są postrzegane, jako miejsca gdzie mogą znaleźć mnóstwo inspiracji do rozwijania swoich zainteresować, wszystko pozostanie jak dotychczas. Drobne zmiany pojawią się jedynie na poziomie komunikatów marketingowych – w warstwie tekstowej i graficznej. Natomiast sklep online i aplikacja mobilna, gdzie oferta jest znacznie szersza i obejmuje ponad 2 miliony produktów z różnych kategorii, od teraz są zbudowane tak, aby inspirować i ułatwiać znalezienie konkretnych artykułów. Mniej znane klientom Empiku światy produktowe: Dom i ogród, Zabawki, Dziecko i mama, Sport, Zdrowie i uroda, Elektronika zostaną lepiej wyeksponowane i uzupełnione dedykowanymi stronami wokół konkretnych pasji z poradami, artykułami i ciekawostkami.

Pasja zaczyna się od książki

Przeprowadziliśmy badania wśród Polaków, by dowiedzieć się, jakie mają zainteresowania. Wyniki tych badań stały się podstawą do przygotowania całego spektrum działań, które mogą inspirować naszych klientów. Przygotowaliśmy między innymi stronę z dedykowanym contenem „Empik Pasje. Magazyn online”, do którego teksty tworzą popularni blogerzy, influencerzy i dziennikarze – mówi Mira Dobek, dyrektor marketingu Empiku. Z badań* wynika na przykład, że ponad 1/3 respondentów interesuje się tematami związanymi z domem i ogrodem, sport to hobby niemal 57% ankietowanych, a podróżom poświęca się prawie ¼ pytanych. Przy tym wszystkim prawie 90% respondentów spędza czas czytając, oglądając i słuchając – co oznacza, że kategorie wydawnicze będące DNA ofertowym Empiku, są punktem wyjścia i bazą do odkrywania i rozwijania innych pasji. Np. biegając, słuchasz muzyki albo audiobooków, kochając gotować, szukasz przepisów w książkach i magazynach kulinarnych, a wybierając się w podróż, kupujesz przewodnik lub oglądasz film, którego akcja dzieje się w danym kraju. A teraz bez problemu w sklepie internetowym Empiku znajdziesz dodatkowo chociażby opaskę mierzącą puls, a także plecaki czy walizki. Wszystko, abyś każdy dzień przeżywał z pasją.

Nowe pozycjonowanie marki zostało zilustrowane w wizerunkowym spocie Empiku. Za jego kreację odpowiadała agencja Scholz & Friends, a za zakup mediów dom mediowy Wavemaker. Kampania będzie realizowana pod hasłem Empik: wszystkie pasje, zajawki, koniki i obejmie działania w telewizji, kinie oraz internecie – VOD, YouTube, social media  w okresie 13 lutego – 5 marca. 

 

*Kantar, wrzesień 2018

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Empik stawia na prawdziwą bliskość. Premiera spotu i świątecznej kampanii wizerunkowej

Zagubieni w wirtualnym lesie

Kilkuletnia dziewczynka, główna bohaterka i jednocześnie narratorka spotu, snuje swoją własną opowieść, w której świat realny, w zabawny, a zarazem niepokojący sposób, miesza się z bajkowym. Za górami, za lasami, tam gdzie na pewno był zasięg, żył sobie Czerwony Kapturek. Dziewczynka szukała towarzystwa, jednak wilk był zajęty robieniem selfie, krasnoludki pochłonęła gra i surfowanie po internecie, dziewczynka z zapałkami na propozycję wspólnej zabawy odpowiedziała pytaniem o ładowarkę a Jaś i Małgosia wcale nie chcą uciekać od Baby-Jagi (granej przez Helenę Norowicz) – zagubionej w świecie, w którym wirtualny cukierek smaczniejszy jest od prawdziwego. Czerwony Kapturek błąka się zasmucony, bo nikt się z nim nie chce bawić.


Słodki głos dziecka łagodnie skłania widza do refleksji i każe zastanowić się czy patrząc zbyt długo w ekran, nie tracimy z oczu naszych bliskich i prawdziwego życia. Jednocześnie spot w żaden sposób nie neguje nowych technologii, a zwraca jedynie uwagę na zachowanie zdrowej równowagi między relacjami rzeczywistymi a tymi wirtualnymi. Nie chodzi bowiem o to, by odrzucić świat online, ale żeby się w nim nie zamykać.

Spot z przesłaniem – najważniejsze znajdziesz w środku

Tym samym Empik zabiera głos w ważnej społecznej dyskusji. Przesłanie spotu komentuje Aldona Zdrodowska – psycholog społeczny, badaczka internetu i nowych technologii, współautorka badań European Kids Online: – Cyfrowy świat ekranów wielu dzieciom wydaje się ciekawszy niż rzeczywistość dookoła, dlatego kusi je i wciąga bardziej niż inne zabawki, zabawy i bajki. Młodym użytkownikom technologii – zarówno dzieciom, jak i nastolatkom – bardzo trudno jest zachować umiar, oderwać się od źródła nieprzerwanej rozrywki i ciągłej wymiany informacji. W konsekwencji niektórzy z nich oddalają się od nas w uzależnienie od technologii, w cyfrową samotność czy nawet depresję. Dlatego tak istotne jest, aby rodzice i inni ważni dla dziecka dorośli zadbali o odzyskanie kontaktu z nim – tego najbardziej naturalnego, twarzą w twarz, we wspólnej zabawie, w rozmowie, przy wspólnych aktywnościach.

–Święta to czas szczególny, który wszyscy powinniśmy wykorzystać na bycie blisko z ważnymi dla nas ludźmi, na pielęgnowanie głębokich relacji, na spotkania, rozmowy, na odkrywanie wspólnych pasji i zainteresowań, w prawdziwej – choć świątecznie bajkowej – rzeczywistości – podkreśla Mira Dobek, Dyrektor Marketingu Empiku.

Mocne przesłanie spotu niesie dopracowana wizualnie bajkowa oprawa. Produkcja była ogromnym wyzwaniem zarówno od strony samej scenografii, jak i czasu realizacji. – Nieocenione wsparcie ze strony klienta, wzajemne zrozumienie oraz piękna idea, złożyły się na kampanię, która ma szanse na dłużej zagościć w świadomości konsumentów – komentuje Hanna Jackowska, dyrektor zarządzająca agencją Leo Burnett.

Kreacja dla Empik: Leo Burnett

Lider projektu: Olga Tobiasz, Brand Manager, Empik

Reżyseria: Piotr Kumik

Produkcja: Bomaye

Postprodukcja: Xantus Studio

Muzyka: Włodek Pawlik

Dźwięk: Big Beat Production

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Żywe witryny w Empiku – nietypowa akcja z okazji 70. urodzin sieci

Międzynarodowe Kluby Prasy i Książki przez dziesięciolecia tętniły kulturalnym życiem. Gościły najpopularniejszych twórców swoich czasów, dając publiczności szansę na kontakt z pisarzami, aktorami, muzykami i artystami, którzy wyznaczali kulturalne trendy. Tak jak dziś w salonach Empiku, tak w czytelniach i kawiarniach Klubów MPiK, odbywały się spotkania autorskie, dyskusje i mini recitale. Nawiązując do tej tradycji, w roku obchodów 70. urodzin, Empik przygotował dla swoich klientów niecodzienną instalację. Dzięki niej będzie można poczuć klimat towarzyszący spotkaniom z kulturą w klubowych czytelniach przed laty.

Fascynująca podróż w czasie

Retro stylistyka specjalnie zaprojektowanej przestrzeni wystaw sklepowych nawiązuje do tej z Klubów MPiK. To będzie swoisty powrót do korzeni – sentymentalna podróż w czasie do jednej z dekad, w których rozkwitały kluby. Jako tło dla książek i winyli w witrynach, niczym na „żywym” obrazie, pojawią się charakterystyczne dla epoki meble, akcesoria i rośliny.

Ożywiony plakat

Dodatkowo, w trzech miastach: Warszawie, Łodzi i Gdańsku, Empikowe witryny ożyją. W   sklepowych wystawach zagoszczą… ludzie. Specjalnie rozświetlone witryny staną się sceną, na której zobaczymy zwyczajne życie odbiorców kultury sprzed dekad: będą oddawać się lekturze i słuchać nastrojowej muzyki z gramofonu. Przechodnie będą mogli podglądać empikowy świat spotkań z kulturą.

W tym roku Empik obchodzi 70. urodziny. Pierwszy Klub Międzynarodowej Prasy i Książki został otwarty w październiku 1948 roku w Warszawie przy Placu Unii Lubelskiej. Salon Prasy Zagranicznej stał się ulubionym miejscem spotkań warszawiaków, czytelnią i kawiarnią. Pojawiali się w nim uczeni i studenci, pisarze i dziennikarze, artyści, inżynierowie i robotnicy. Z czasem KMPiKi zagościły w większości polskich miast, stając się lokalnym centrum kultury i oknem na świat. W czytelniach i kawiarniach odbywały się tysiące spotkań autorskich, debat, wernisaży sztuki, koncertów czy wieczorków poetyckich.

Witryny:

3 października- 13 listopada

Empik Junior Warszawa

Marszałkowska 116/122

 

Empik Warszawa

Nowy Świat 15/17

 

Empik Kraków

Rynek Główny 23

 

Empik Manufaktura Łódź

Karskiego 5

 

26 października-13 listopada

Empik Forum Gdańsk

Targ Sienny 7

 

Żywe witryny:

6 października-7 października

Empik Junior Warszawa

Marszałkowska 116/122

 

Empik Manufaktura Łódź

Karskiego 5

 

27-28 października

Empik Junior Warszawa

Marszałkowska 116/122

 

Empik Manufaktura Łódź

Karskiego 5

 

3-4 listopada

Empik Forum Gdańsk

Targ Sienny 7

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF