...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Outdoorowy poratunek – zaaplikuj go swojemu pracownikowi

Pandemiczna rzeczywistość będzie jeszcze na długo naszą codziennością. Jednak pomimo tej panującej nostalgii i przytłoczenia, które obserwujemy na każdym kroku wciąż chcemy dążyć do „normalności” – przeżywając i doświadczając nowych rzeczy.

Nasi pracodawcy świetnie radzą sobie z tymi potrzebami, uwzględniając w swojej polityce marketingowej i motywacyjnej – eventy outdoor, budując tym samym pozytywny PR firmy. Pracownicy nie tylko otrzymują szeroki wachlarz doznań, ale poprzez tego typu aktywności, dodatkowo wzmacniają więzi czy budują lojalność względem członów zespołu.  

Outdoor to event odbywający się na zewnątrz, na polu, czy jak kto woli na dworze, z wykorzystaniem naturalnej przestrzeni. W Polsce mamy wiele możliwości zorganizowania takiej imprezy, praktycznie o każdej porze roku. Nie ogranicza nas brak morza, jezior, gór czy lasów.  

Poniżej prezentujemy tylko niektóre wybrane aktywności oudoor, aby stały się one inspiracją do stworzenia własnej listy „do przeżycia”.

Póki zima…  

– skutery śnieżne – złapać dystans, prędkość i równowagę. Uwaga! żeby nie wypaść z trasy na zakrętach

– narty biegowe – wydawać by się mogło, że nie dla każdego, a jednak! Nawet mniej sprawny piechur ucieszy się z możliwości podkręcenia tempa przy zjazdach. I zdradzę, że na trasie w Obidowej (Śladem Olimpijczyków) można ścigać się z naszą mistrzynią – Justyną Kowalczyk.  

– narty skiturowe – dają większa niezależność, wyżej, dalej w teren. 

– snowtubing – zjazd na totalnie odjechanych pontonach po przygotowanej trasie, zazwyczaj w okolicy stoku  

– łyżwy – idealne na szybki skok w przerwie między pracą, może i ty skoczysz swojego toe loop’a? 

– wspinanie w lodzie – a może być jak Kukuczka, poczuć adrenalinę wbijając kolce raków coraz wyżej i wyżej…  instruktor zapozna Cię z całym ekwipunkiem (szpejem) wspinaczkowym i zagwarantuje bezpieczną zabawę! 

– hokej – a może poczuć się jak zawodnik, przywdziać całe „uzbrojenie” i wjechać pewny siebie na tafle lodu po punkt dla drużyny? 

 

A gdy wiosna nadejdzie i zacznie przeplatać się z latem:  

– rowery – czy elektryczne, czy górskie, przewiozą po urokliwym terenie.  Na dłuższy wyjazd koniecznie trzeba zahaczyć o szlaki Velo Czorsztyn, czy skorzystać z krótszych odcinków Velo Małopolska 

– żagle – pośpiewać szanty, czy pobujać pod żaglami? Dlaczego nie – sprzyja kreatywności! 

– windsurfing – złapać wiatr w żagle – dosłownie! 

– SUP – odprężająco dla równowagi, łapać endorfiny szczęścia prosto ze słońca! 

– kajaki – wciąż na czasie, przenoski niestraszne, kiedy płyniesz w teamie! 

– rafting – nie tylko dla odważnych, łap za wiosło i daj się ponieść falą Dunajca.  

– wspinanie w skale – tereny Jury Krakowsko – Częstochowskiej idealnie nadają się na piknik, ale i tam można spróbować wspinania, po co dusić się na hali wspinaczkowej?  

 

Na jesieni:  

– quady czy offroad – świetnie sprawdzi się do wyrzucenia z siebie negatywnych emocji. Gaz do dechy wszystko jest pod kontrolą!  

– trekking w górach – szlaki w Polsce są świetnie dostosowane zarówno do indywidualnych turystów jak i grup zorganizowanych. Na tych drugich, u wylotu doliny mogą czekać przewodnicy, którzy z chęcią przybliżą Wam otaczająca przyrodę. 

– a może jeszcze park linowy? – niektóre z nich działają do późnej jesieni, warto więc wybrać się na trasę bez tłumów w sezonie, a w nagrodę na koniec nie zapomnijcie skorzystać z tyrolki – długiego zjazdu w koronie drzew. 

 

Wciąż nie wiesz na co się zdecydować? Zawsze jest wyjście. Zacznij od góry realizować outdoorową listę krok po kroku, a nic Ci nie umknie, być może nawet odkryjesz nową pasję?  


Autorka: Agata Wawrzyniak

Cyrek Events to agencja eventowa, która powstała by łączyć dwie rzeczywistości: offline i online, zamiłowanie do nowych technologii i miłość do eventów. Wiemy, że coraz trudniej zaskoczyć czymś uczestników, dlatego uważnie śledzimy, (a czasem wyprzedzamy!) bieżące trendy, aby zapewnić naszym klientom niepowtarzalne doznania i efekt WOW! cyrekevents.com

Cyrek Events

Pięknie różni i wspólnie silni. Czego dziś oczekuje się od pracodawcy? [WYWIAD]

Sephora_Wywiad

Zmieniły się nasze potrzeby, oczekiwania i postrzeganie tej najzwyklejszej zawodowej codzienności. Na nowo zaczęliśmy tworzyć definicje systemów i formy pracy, benefitów i obszarów, które realnie wspierają pracowników. Zrewidowaliśmy akcenty, na które warto stawiać w komunikacji, przekształcamy tematy, o których warto mówić, a co ważniejsze – o które warto pytać. Można powiedzieć, że employer branding mocno wrócił do swoich korzeni. To właśnie employee – pracownik – stanął w centrum naszej uwagi, a brand, jako marka i jej dobrodziejstwa, ustąpiła mu miejsca. Rozmowa z Magdaleną Rusiecką, Dyrektor HR Sephora i Patrykiem Adamczykiem, Dyrektorem Zarządzającym BeAbout.

Joanna Makolus, Dream Employer/Brief: Rozmawiamy na przełomie roku zacznijmy od podsumowania jakie zmiany zaszły w szeroko rozumianym employer brandingu w 2021 roku?

Magdalena Rusiecka, Sephora:  W zeszłym roku pojawiło się wiele hipotez, że na rynku zajdą duże zmiany w związku z dużym wzrostem bezrobocia spowodowanym locdownami i pandemią. Tymczasem Polska znajduje się wśród 5. krajów w Unii Europejskiej z najniższym poziomem bezrobocia, gdzie toczy się prawdziwa walka o talenty i kompetencje, wykorzystywane w procesie transformacji digitalowej. Jednocześnie, pandemia przyniosła zmiany w obszarze oczekiwań kandydatów wobec pracodawców – jak home office, w przypadku pracowników biura, otwarta na różnorodność kultura organizacyjna, zaangażowanie CSR i inne.

Strategia EB powinna brać to pod uwagę i być skrojona na miarę, pod potrzeby określonej grupy kandydatów, do której chcemy dotrzeć, uwypuklając jednocześnie unikalność organizacji. Mam tu na myśli również odpowiedni dobór kanałów komunikacyjnych.

Patryk Adamczyk, BeAbout: Rok 2021 jeszcze mocniej skupił naszą uwagę na nas samych, na pracownikach, na ludziach, którzy tworzą biznes. To efekt uboczny pandemii. Po latach skupiania się na automatyzacji, technologii i innowacyjności, my, którzy tworzymy te listy priorytetów, przywróciliśmy siebie na podium.

Jednak to, co jest mocno widoczne i odczuwalne to zmiana, która zaszła w nas samych. Zmieniły się nasze potrzeby, oczekiwania i postrzeganie tej najzwyklejszej zawodowej codzienności. Na nowo zaczęliśmy tworzyć definicje systemów i formy pracy, benefitów i obszarów, które realnie wspierają pracowników. Zrewidowaliśmy akcenty, na które warto stawiać w komunikacji, przekształcamy tematy, o których warto mówić, a co ważniejsze – o które warto pytać. Można powiedzieć, że employer branding mocno wrócił do swoich korzeni. To właśnie employee – pracownik – stanął w centrum naszej uwagi, a brand, jako marka i jej dobrodziejstwa, ustąpiła mu miejsca.

JM: Jakie strategie marek pracodawcy dzisiaj wygrywają i przyciągają ludzi?

Magdalena: Wygrywają te strategie, które dobrze adresują potrzeby kandydatów, a jednocześnie są autentyczne, czyli spójne z tym, co naprawdę może znaleźć kandydat w organizacji, gdy do niej trafi i stanie się jej pracownikiem.

Patryk: Niezmiennie te, które są szczere, prawdziwe, odważne i mówią wprost. Pozwolę sobie tutaj przywołać tagline naszej agencji, który brzmi “If you want to be desired, just be about you”. Jeśli chcesz być pożądany, jeśli chcesz przyciągać to po prostu bądź sobą. Zaczyna nam to w branży HR i EB całkiem sprawnie wychodzić. Zdaliśmy sobie sprawę z tego, że koloryzowanie rzeczywistości, składanie obietnic bez pokrycia, które krótkofalowo mają przynieść nam korzyści np. w postaci dużego spływu aplikacji i dobrego, napompowanego PR w perspektywie długofalowej kosztuje nas o wiele więcej. A te koszty to straty, które w nas uderzają.

Przez tempo ostatnich lat, ścigaliśmy się w konkursach piękności. Kto ma więcej benefitów, kto ma piękniejsze biuro, kto ma świetnie płatne projekty stażowe, kto ma piłkarzyki, strefę relaksu i bardziej dynamiczne czy rozwijające środowisko pracy – cokolwiek to znaczy.

Nie wszyscy mają na to budżety, nie wszystkim jest to potrzebne i co najważniejsze – nie wszyscy tego oczekują. Za to na pewno stać nas wszystkich na szczerość i tak po prostu po ludzku, każdej ze stron na niej zależy.

JM: Jak w kilku zdaniach można dzisiaj określić markę pracodawcy Sephora?

Magdalena: Nasza marka pracodawcy jest niezmiennie spójna z naszym lokalnym i globalnym DNA. Mówimy o sobie #wearesephora, jako o zespole pasjonatów piękna i ekspertów w dziedzinie beauty i wymagającej branży jaką jest retail. Często dołączają do nas pasjonaci makijażu, pielęgnacji, zapachów, ale na dłużej pozostają eksperci, którzy cenią sobie szybkie tempo pracy i współpracę w zespole jako istotny element budowania zaangażowania.

JM: Mówicie o sobie #WeAreSephora i pod tym hasztagiem kryją się przeróżne wartości – równości, tolerancji, akceptacji, wolności. Nie wszystkie marki w Polsce mają odwagę na taką transparentność i komunikację – skąd bierzecie ją w Sephora? Dlaczego podkreślacie to w swojej komunikacji?

Magdalena: W Sephora mówimy, że wierzymy w moc piękna. Piękno łączy nas we wspólnym celu: odkrywaniu i wyrażaniu siebie, wolności bez osądzania. Piękno to też szacunek wobec drugiego człowieka – niezależnie od wieku, wartości, wykształcenia, orientacji psychoseksualnej i tożsamości płciowej, pochodzenia lub religii. To właśnie jest „The Unlimited Power of Beauty” – nasza wizja piękna, którą zaprezentowaliśmy wiosną 2020 roku. The Unlimited Power of Beauty jest swoistym podpisem, który firmuje silny, ambitny i szeroki punkt widzenia na to, czym jest piękno. Podkreśla wiodącą rolę, jaką Sephora pełni w branży kosmetycznej, zachęca do wyrażania siebie, pokazując różnorodność, prawdę i moc piękna w każdej jego współczesnej postaci.

JM: Nie boicie się tego, że dzisiaj atmosfera w Polsce wokół tematów LGBT jest napięta i często kontrowersyjna i może wpływać na biznes i markę pracodawcy?

Magdalena: W Sephora od lat wspieramy grupy i osoby mniej uprzywilejowane społecznie, a dane statystyczne wskazują, że osoby ze społeczności LGBTQ+ właśnie do takich należą. Pozytywna reakcja naszych obserwatorów zgromadzonych m.in. wokół oficjalnych profili społecznościowych Sephora w Polsce na informację o rozpoczęciu współpracy i wsparcia dla KPH (Kampania Przeciwko Homofobii), pokazała, że kierunek jest wręcz pożądany. Spotkaliśmy się z bardzo pozytywną reakcją, dlatego wierzymy, że był to słuszny ruch, również w kontekście budowania marki pracodawcy.

Sephora jest firmą zaangażowaną zarówno społecznie, jak i w środowiskowo. Współpracujemy globalnie oraz lokalnie z zewnętrznymi partnerami, fundacjami, z którymi realizujemy programy i akcje społeczne m.in. na rzecz wyrównywania szans społecznych, skierowane do grup wykluczonych społecznie. Jesteśmy sygnatariuszem Karty Różnorodności i od 10 lat współpracujemy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W Polsce naszymi partnerami są m.in. Fundacja Sukces Pisany Szminką, Fundacja Zaczyn, czy Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. W 2019 podpisaliśmy pięć standardów postępowania przedsiębiorstw, uchwalone przez ONZ, w celu przeciwdziałania wszelkim formom dyskryminacji przedstawicieli wspólnoty LGBTI. W Polsce wraz z majem 2021 roku połączyliśmy nasze siły ze Stowarzyszeniem Kampania Przeciw Homofobii. Wspólnie prowadziliśmy działania informacyjne i edukacyjne. Rozpoczęliśmy również program bezpośredniego wsparcia; od września ruszył program stażowy w naszych perfumeriach, skierowany do osób poszukujących pracodawców otwartych na różnorodność. Przed nami także warsztaty makijażu z naszymi ekspertami, które kierujemy do osób transpłciowych.

JM: Patryk, czy dużym wyzwaniem jest dzisiaj wspieranie tak odważnych klientów jak Sephora w działaniach EB w Polsce?

Patryk: Tak. Po pierwsze dlatego, że jest to globalna ikona kategorii beauty. Po drugie dlatego, że Sephora stawia na wyrażanie siebie i prawdę, nawet wtedy, kiedy wiąże się to z trudnymi tematami, które mogą być wyzwaniem w kontekście zarządzania wizerunkiem. Po trzecie dlatego, że pozycja lidera zobowiązuje do tego, aby wyznaczać kierunek, przecierać szlaki, inspirować, motywować, edukować i co najtrudniejsze – osadzać to w naszej, wymagającej, polskiej rzeczywistości.

Od największych powinno się wymagać, a nie oczekiwać i Sephora świetnie zdaje sobie z tego sprawę. Przyjmuje to wyzwanie i chce je realizować. Dzisiaj marka pracodawcy jest tak silna, jak odważni i mądrzy są jej managerowie. Wygrywają Ci, którzy wierzą w swoje wartości i realizują swoje misje, dbając o wzajemny szacunek i wolność bez osądzania.

Dla mnie i dla Maćka Hassy wraz z całym naszym zespołem to wielka satysfakcja i przyjemność, że możemy współpracować z marką, która tak bardzo chce sprawić, by świat był piękniejszy. Piękny w różnorodność, niezależność, dbałość o naszą planetę i nas samych.

JM: Co dzisiaj przyciąga kandydatów do pracy w kategorii beauty?

Patryk: Myślę, że w znacznej mierze, jak sama nazwa wskazuje i jak powiedziała wcześniej Magda, jest to piękno. Oczywiście jest to pewnego rodzaju metafora, ale bardzo trafna i prawdziwa. Bo przecież piękne jest, to kiedy w pracy możesz realizować swoje pasje, kiedy możesz być tym, kim naprawdę jesteś, kiedy akceptuje się i wspiera Twoje indywidualności, talenty i wizje. To buduje i wzmacnia całą kategorię. Za to przecież ją kochamy.

Beauty, jak każda branża ma swoją charakterystykę i odnosząc się do wspomnianej wcześniej szczerości, trzeba powiedzieć, że niesie ona za sobą sporo trudności i wyzwań, które nie są dla każdego. Z całą pewnością jest to ścieżka dla tych, którzy lubią i mają odwagę wychodzić poza schematy, ale potrafią też równoważyć to z nieustanną nauką, profesjonalizmem i często pokorą. Dlatego, że odbiorcy, a w zasadzie klienci kategorii beauty są przecież różni – pięknie różni. Właśnie na taki świat i na takie wyzwania powinniśmy być gotowi.

JM: Choć pandemia to już dziś #newnormal, to nadal pytamy o jej wpływ na firmy. Także wszystkie organizacje przystępujące do naszego konkursu Dream Employer: jaki wpływ na codzienną pracę w Sephora miała pandemia, co się zmieniło?

Magdalena: Pandemia na pewno wpłynęła na zmianę zachowań Klientów, którzy nie mogąc swobodnie dokonywać zakupów w sklepach stacjonarnych realizowali swoje potrzeby w naszym sklepie internetowym. Osobiście uważam, że nie wrócimy do stanu sprzed pandemii, bo model sprzedaży zmienił się bezpowrotnie w znacznie szybszym tempie niż przewidywaliśmy.

Zmiana modelu zakupowego przyśpieszyła na pewno tempo digitalizacji i automatyzacji procesów w wielu obszarach biznesu, a także bardzo mocną koncentrację na budowaniu spójnego doświadczenia zakupowego Klienta we wszystkich kanałach sprzedaży.

To z kolei wymusza jeszcze większą koncentrację na rozwoju kluczowych z punktu widzenia strategii omnichannelowej kompetencji digitalowych, analitycznych. Praca w systemie zdalnym wymaga też innego podejścia do rozwoju kompetencji menadżerskich, aby nadal utrzymywać wysoki poziom zaangażowania i motywacji zespołów, niezbędnych w budowaniu wyjątkowego doświadczenia zakupowego z Sephora wśród naszych Klientów. Ograniczenie pracy zespołowej podczas pandemii na pewno wpłynęło na zaangażowanie, które w przeprowadzonym przez nas ostatnim, globalnym badaniu, nie było na tak wysokim poziomie, jak w latach poprzednich. Dlatego właśnie teraz, gdy restrykcje są mniejsze, a my mogliśmy powrócić do regularnej pracy stacjonarnej, mocno stawiamy na team building oraz komunikację.

JM: Czego nowego dowiedzieliście się o sobie – jako organizacja – podczas pandemii?

Magdalena: Pandemia pokazała nam na pewno siłę i zaangażowanie naszych zespołów, jak również dużą zwinność biznesową, szybkiego reagowania i dostosowywania się do nowych, wymagających warunków.

Na pewno w najbliższym czasie jeszcze bardziej skoncentrujemy się na budowaniu zaangażowania i rozwoju kompetencji kluczowych z punktu widzenia naszego biznesu, o czym już wspominałam.

JM: Czy jest coś, co nie wyszło, a udało Wam się to poprawić i możecie podzielić się tym doświadczeniem z innymi? Mówimy o procesach, polityce lub inicjatywie.

Magdalena: Myślę, że dziś w czasie pandemii wiele organizacji mocno koncentruje się na kwestiach związanych z szeroko rozumianym wsparciem swoich pracowników w zakresie utrzymania dobrej kondycji psychofizycznej, jak również pomocy w trudnych sytuacjach losowych.

My również uruchomiliśmy takie wsparcie „LVMH Heart Fund” w ramach inicjatywy grupy LVMH, do której należy Sephora. Spotkało się to z bardzo pozytywnym odzewem naszych pracowników, doceniających duże zaangażowanie samych właścicieli LVMH.

JM: Co wyróżnia Was na tle innych pracodawców, co jest Waszą mocną stroną? Z czego jesteście dumni jako firma w kontekście dbania o markę pracodawcy?

Magdalena: Z jednej strony jesteśmy globalną korporacją, a mimo to, czujemy się jak w rodzinie, mogąc liczyć na wsparcie i zaangażowanie współpracowników. Towarzyszy nam w pracy wyjątkowa atmosfera i pozytywne emocje koleżanek i kolegów, nawet w tych najbardziej trudnych momentach. Sephora jako marka globalna daje nam możliwość rozwoju kariery zawodowej również poza granicami naszego kraju w ramach całej grupy LVMH. Temat mobilności międzynarodowej jest mocno wspierany i rozwijany, ponieważ różnorodność zespołów jest kluczowym elementem w kreowaniu nowych rozwiązań dla naszych Klientów, a tym samym rozwoju  naszego biznesu.

Już od października zapraszamy na naszą globalną stronę kariery https://jobs.sephora.com/, na której można znaleźć oferty pracy z całego świata i jeszcze lepiej poznać całą grupę LVMH, do której należymy wraz z innymi znanymi markami.

JM: Badania pokazują, że pracownicy odczuwają duże większe zmęczenie niż wcześniej i nie do końca sobie z tym radzą. Rosną też oczekiwania, że pracodawca pomoże im sobie z tym poradzić. Jakie działania podejmujecie, aby dbać o wellbeing pracowników?

Magdalena: W celu budowania zaangażowania naszych zespołów jeszcze bardziej wsłuchujemy się w potrzeby ludzi, zdając sobie sprawę, że wiele z nich ma dziś nowy wymiar i zyskało nowy priorytet. W ramach naszej strategii wellbeing posiadamy rozwiązania, które na pewno będziemy kontynuować i wzmacniać, ponieważ mają istotny wpływ na dobre samopoczucie naszych pracowników: doradztwo psychologów i ekspertów, pomoc materialna w trudnych sytuacjach. Dodatkowo zależy nam na jak najlepszym dostosowaniu tych rozwiązań do potrzeb naszych współpracowników poprzez danie im możliwości samodzielnego podejmowania decyzji o wyborze określonych rozwiązań wpisujących się w ich indywidualne, różnorodne potrzeby. Stąd zdecydowaliśmy się między innymi na wprowadzenie kafeteryjnego wyboru benefitów.

JM: Na koniec pytanie do Patryka. Powiedz proszę, jakiemu trendowi w relacjach pracodawca-pracownik będziecie się szczególnie przyglądać w nadchodzących miesiącach?

Patryk: Myślę, że słowo elastyczność jest tutaj kluczem. Ten klucz musi łatwo otwierać te same drzwi. Od strony pracodawcy i od strony pracowników. Cały czas funkcjonujemy w czasie pełnym wyzwań, zmieniają się nasze przyzwyczajenia, potrzeby i oczekiwania. Wiemy, że dzisiaj biznes, w tym również nasi Klienci cały czas uczą się pracy hybrydowej lub zdalnej. Wiemy, jak trudna dla pracowników blue collars jest nadal rzeczywistość pracy z nieustannie zmieniającymi się obostrzeniami. Wokół tego wszystkiego pojawia się dużo frustracji. Pracodawca chce realizować cele i co naturalne – prowadzić biznes zwiększając przychody mimo szalejącej pandemii i zawirowań gospodarki. Pracownik chce mieć poczucie bezpieczeństwa zarówno w kontekście zatrudnienia, zdrowia, jak i zarobków. To ostatnie w kontekście rosnącej inflacji zaczyna mieć ogromne znaczenie. Takich punktów wspólnych jest jeszcze więcej, ale perspektywa każdej ze stron jest inna, dlatego komunikacja, wyrozumiałość i właśnie wspomniana elastyczność będą odgrywały kluczową rolę. Każda ze stron musi spróbować dostrzec wzajemną perspektywę, każda powinna się wzajemnie wspierać.


Magdalena Rusiecka związana jest z sektorem HR od ponad 20 lat. Zarządzała działami HR w firmach retailowych – m.in. Leroy Merlin i EURO-net oraz z branży FMCG i B2B, jak Tchibo i JohnsonDiversey. Z Sephora Polska związana była w latach 2011-2017, a obecnie od 2020 roku, pełni rolę Dyrektora HR Sephora na rynek Polski oraz Czech. Prywatnie dumna mama dwóch dorosłych synów i miłośniczka sportów.

 

Patryk Adamczyk jest współwłaścicielem i dyrektorem zarządzającym Be About | Hybrid Agency, pierwszej w Polsce agencji hybrydowej działającej w obszarze employer brandingu, komunikacji, PR i marketingu marki pracodawcy. W ostatnich latach był dyrektorem marketingu i obsługi klienta w Grupie Absolvent odpowiedzialnym za współpracę z firmami w obszarze employer brandingu oraz strategię i marketing targów pracy Absolvent Talent Days. Adamczyk w ostatniej dekadzie był związany m.in. z Johnson & Johnson, gdzie pracował przy projektach budowania wizerunku i komunikacji portfolio w Europie Środkowo-Wschodniej, a następnie z Ringier Axel Springer Polska, jako brand manager segmentu video w Onet.

Joanna Makolus

Prognozy trendów na 2022 rok na brief.pl: HR, employer branding

hr employer branding

Jak eksperci z obszaru HR postrzegają szanse, które daje nam nowy rok? Co okaże się największym trendem 2022 roku w employer brandingu? Czym inspirować się do sukcesu w nadchodzącym roku? Zapraszamy zapoznania się z prognozami trendów na 2022 rok ekspertów z dziedziny HR, employer brandingu, rynku pracy i różnorodności.

Maja Gojtowska_

Maja Gojtowska

autorka bloga Gojtowska.com, konsultantka procesów HR

HR

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

W 2020 roku liczba zaświadczeń chorobowych z tytułu zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania wzrosła o 25% rok do roku, a Polacy nie chodzili z tego powodu do pracy łącznie przez 27,7 mln dni. Te statystyki będą jednak tylko rosnąć – bo zwyczajnie o swoje zdrowie psychiczne nie dbamy. Właśnie dlatego moją inspiracją w 2022 roku będzie każda osoba, która regularnie trenuje swój umysł (tak jak powinno się trenować każdy inny mięsień) i przygotowuje go w ten sposób na trudniejsze momenty. Dbajmy o sen, praktykujmy medytację, korzystajmy z psychoedukacji i uczmy się na temat emocji. Korzyści z tego odczujemy zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym.

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

Rynek pracy w Polsce staje się coraz bardziej wymagający. Poziom bezrobocia spada, rośnie liczba kandydatów pasywnych, czyli osób, które są chętne zmienić pracę, tylko gdy potencjalny pracodawca skutecznie ich do tego zachęci. Nie lepiej jest wewnątrz organizacji – systematycznie obserwujemy spadek poziomu zaangażowania pracowników w Polsce i na świecie. To wymaga całkowitej zmiany podejścia firm do ich sposobu komunikacji z kandydatami i pracownikami. Czas, by pracodawcy skupili się na budowie i regularnym mierzeniu doświadczeń rekrutacyjnych i pracowniczych. Bo to one są kluczem do sukcesu biznesu w 2022 roku.

Jakiego wydarzenia w branży/w biznesie/w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Trudno mi wskazać jedno wydarzenie, na które szczególnie czekam. Praktycznie przez cały rok wypatruję każdej kreacji, projektu, który ma pomóc pracodawcom przyciągnąć do siebie kandydatów. Prawdziwym świętem są dla mnie również wszystkie konkursy, w których oceniane są kampanie HR-owe i Employer Brandingowe. Wnoszą one zawsze sporo przykładów kreatywnych i innowacyjnych sposobów dotarcia do potencjalnych pracowników.

 

Monika Domanska

Monika Domańska

ekspertka ds. komunikacji i relacji

komunikacja, psychologia, EB

 

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

Inspiracją w 2022 roku będą odkrywcze korelacje oparte na współczesnych wyzwaniach. Nowym wymiarem luksusu w świecie szerowania staje się doświadczanie, a nie posiadanie. Aplikacje „TO DO” będziemy równoważyć hasłem „TO BE”. Redefinicja czuć nad mieć, pomoże w poszukiwaniu rozwiązań w najważniejszych dla nas obszarach życia zawodowego. Po pierwsze w miejscu i sposobie pracy. Po dwóch latach działalności hybrydowej widzimy jak praca zdalna przekłada się na efekty biznesowe, a jak na sferę psychiczną i relacyjną. Zmieniająca się organizacja i kultura firmy będzie z tego czerpać zasoby, by integrować potęgę technologii z czułymi obszarami emocji pracowników. Po drugie działalność firm dostosowuje się do coraz bardziej świadomych wyborów konsumpcyjnych. Odpowiedzialność społeczna biznesu będzie stanowić coraz istotniejszy aspekt, ponieważ 81% respondentów w Polsce (75% na świecie) chce pracować w organizacji, która ma pozytywny wpływ na społeczeństwo (PWC 2021). Po trzecie bohaterką inspiracyjnych trendów na 2022 będzie sama ZMIANA. Poszukiwane będą kompetencje szybkiego uczenia się oraz umiejętności STEM (science, technology, engineering, math). I jest na to otwartość, aż 86% polskich pracowników (76% na świecie) jest gotowa do ciągłego zdobywania nowych umiejętności, a nawet do przekwalifikowania, aby utrzymać się na rynku pracy (PWC 2021).

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

Trendem będzie dobrze skomunikowany leadership, który już dziś zajmuje się przygotowaniem nas na nadchodzące jutro. Technologie dają pod tym względem ogromne pole do popisu. Sprzyjają zarówno rozwojowi nowych kategorii biznesu, jak i promowaniu wartości, kreując tym samym nową twarz przedsiębiorczych autorytetów. To właśnie nowi liderzy wyjaśnią nam jaki wpływ przyszłe trendy i zachowania będą miały na nasze życie, które coraz bardziej opiera się na nieustannie modyfikowanych algorytmach, danych i rozwoju AI.

Ogromne znaczenie jako trend będzie miał aspekt naszego holistycznego zdrowia, który również ma już swoje scenariusze przyszłości. Dobrze wiemy, że forma przekłada się na efektywność, a to podstawa naszego bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia. Dlatego firmy będą starały się w jak największym stopniu zadbać o ten obszar. Pojawiające się rozwiązania już dziś kierują uwagę biznesu w stronę wellbeingu, telemedycyny i możliwości e-zadbania o szeroko pojęte zdrowie mentalne. Do tego potrzebna jest uważność, otwartość i dobra komunikacja, a w budowaniu dialogu pomagać nam będą coraz przyjaźniejsze e-narzędzia, którymi skutecznie dotrzemy do rozporoszonych zespołów.

Jakiego wydarzenia w branży/w biznesie/w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Świat wirtualny rzucił właśnie rękawicę światu kreacji i innowacji. I to dosłownie, bowiem dzięki zaprezentowanej właśnie przez firmę Meta rękawicy, będzie można „poczuć obiekty dotknięte w wirtualnej rzeczywistości”. To dzięki m.in. poduszkom powietrznym, które w założeniu będą „oszukiwać” ludzki zmysł dotyku. Z iloma firmami, osobami spotkam się niedługo w metaświecie? Jaki to będzie miało na nas wpływ? Kim zechcemy w nim być zakładając gogle na oczy i w jaki sposób będziemy tworzyć ludzkie relacje, pracować, załatwiać bieżące sprawy, by się w tym świecie dobrze czuć? E&Y szacuje, że do roku 2025 branża gamingowa i reklamowa w Metaverse warta będzie 82 mld dolarów. W kolejce ustawia się już branża reklamowa, turystyczna, samochodowa, sektor zdrowia czy finansów – ogólnie cały nasz świat. Jest to wiec wyzwanie dla kreatywnych liderów, których co roku wyczekuję w rankingu magazynu BRIEF. Ich historie obrazują kierunek zmian i inspirują do poszukiwania przyszłych ról i zadań zawodowych opartych na współpracy w rzeczywistym świecie.

 

Susanna RomantsowaSusanna Romantsova

Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności (Equality, Diversity & Inclusion Leader), IKEA Retail Polska

diversity & inclusion

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

Twardymi danymi, myśleniem krytycznym i autorefleksją. To zawsze dobra baza do świadomego planowania oraz pomaga w podejmowaniu decyzji mających wpływ na naszą przyszłość. Rok 2021 był dla większości z nas rokiem dość chaotycznym, w którym wszystko nagle przyspieszyło, a presja nadążenia za informacją oraz podejmowania natychmiastowych decyzji była odczuwalna, jak nigdy dotąd.

W roku 2022 inspiracją natomiast niech będzie bardziej świadome spowolnienie, weryfikacja założeń z roku poprzedniego w oparciu o fakty i własne wartości oraz lepsza priorytetyzacja tego, czym się zajmujemy. Tematy ludzkie, w tym różnorodność i włączanie, zdecydowanie będą w centrum uwagi jednostek, ale i organizacji.

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

Cały obszar Diversity & Inclusion (D&I) może stać się dla wielu firm takim tematem do zaopiekowania wewnątrz firmy, jak również jednym z przewag do przyciągania i utrzymania najlepszych talentów w organizacji.

„Wielka rezygnacja”, czyli trend na rynku pracy, którego początek obserwujemy w Polsce i globalnie w 2021 i związana z nim fala wypalenia zawodowego, nawet zmiany pracy w wyniku następstw kolejnej fazy pandemii COVID-19 wytworzy większe zapotrzebowanie na działania włączające w sposób holistyczny, strategiczny i długotrwały.

Firmy zaczną się chwalić, nie owocowymi czwartkami w biurze, a brakiem luki placowej w wynagradzaniu kobiet i mężczyzn :).

Na poziomie indywidualnym będziemy mówić głośniej i częściej o świadomym rozwoju liderek i liderów włączających oraz o zapotrzebowaniu na rynku na kompetencje z zakresu zarządzania różnorodnymi zespołami. Wewnątrz D&I i wśród nas ekspertów w tej dziedzinie, zaczniemy podkreślać ważność podejścia intersekcjonalności w rozumieniu osobowości oraz systemów stwarzających nierówności w życiu społecznym, zawodowym, i osobistym.

Jakiego wydarzenia w branży/w biznesie/w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Wyczekuje z nadzieją i niecierpliwością każdego wydarzenia branżowego, które będzie adresować temat różnorodności i włączania w ujęciu cross-funkcyjnym, nie tylko jako obszar działu HR. Marzy mi się debata o D&I w logistyce, w finansach, w marketingu, w mediach i życiu publicznym. Co by to oznaczało dla nas jako społeczeństwa w dłuższej perspektywie? Czekam również na innowacje w obszarze rozpoznawania i rekrutacji różnorodności oraz przeciwdziałania uprzedzeniom, a także nowego standardu, czyli powszechnego używania języka włączającego w naszej codziennej komunikacji.

Rok 2022 zaczynam z wiarą w pozytywną zmianę pod kątem docenienia różnorodności w polskim społeczeństwie i planem działań w swojej firmie, które do tej zmiany się przyczynią.

 

Lukasz Zuk

Łukasz Żuk

Head of Rocket Jobs

branżowe portale pracy

 

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

Być może zabrzmi to trywialnie, ale moją największą inspiracją jest prosta wizja wygodnego i ciekawego życia z bliskimi mi ludźmi. To ona pobudza mój apetyt, a sukces w biznesie stopniowo zaspokaja tę potrzebę. Oczywiście przestudiowałem success story znanych biznesmenów, znam ich drogę i kroki milowe, ale to proste uświadomienie sobie czego właściwie chcę od życia ma największy impakt na skalę moich działań. Praca w marketingu wymaga bycia na bieżąco, więc możemy liczyć na stały przypływ inspiracji 😉

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

Nie sposób pominąć tu TikToka, który coraz śmielej rozpycha się wśród dorastających pokoleń. Czy tego chcemy czy nie, będziemy musieli polubić się z tą platformą i oferowanymi przez nią formatami. Zbliża się czas skupienia dużej uwagi marek na pokoleniu Z, jego ideałach i oczekiwaniach od świata. Myślę, że będzie to również czas rozkwitu wszelkiej maści mniejszych influencerów, z którymi marki będą coraz chętniej wchodzić we współpracę. Poza tym spodziewam się sporego nacisku na działania CSRowe, proekologiczne.

Jakiego wydarzenia w branży/w biznesie/w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Przede wszystkim wyczekuję otwarcia się branży eventowej na wydarzenia offline, które pandemia nam nieco wycięła. Wśród wydarzeń, na które czekam z niecierpliwością na pewno wymienić muszę Imagination Day i oczywiście Mundial w Katarze, podczas którego na pewno zobaczymy mnóstwo ciekawych kreacji 🙂

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

EB Show 2021 – święto employer brandingu! [BRIEF PATRONUJE]

EBshow_2021_Prelegenci

Początek grudnia będzie świetną okazją do zanurzenia się w tematyce budowania marki pracodawcy. HRM Institute już po raz drugi zaprasza na EB Show – dwudniową konferencję, na której spotkasz topowych ekspertów EB. Konferencja odbędzie się 1-2 grudnia 2021.

Niemal każda organizacja w Polsce ma do rozwiązania jakiś problem związany z budowaniem marki pracodawcy lub szuka nowych pomysłów, inspiracji czy narzędzi do wykorzystania. Eksperci zaproszeni na EB Show na co dzień zajmują się employer brandingiem w każdym jego aspekcie, współpracując z pracodawcami z różnych branż i różnej wielkości. EB Show to unikalna okazja, żeby skorzystać z ich wiedzy i doświadczeń. Pierwsza edycja konferencji okazała się wielkim sukcesem, a wystąpienia prelegentów były kopalnią wiedzy i dobrych pomysłów.

Nie inaczej będzie w tym roku, ponieważ na EB Show spotkasz same gwiazdy! Na konferencji wystąpią: Silvia Garcia (gość specjalny), Jakub Bryczek, Maja Gojtowska, Tomasz Graszewicz, Monika Kantowicz-Gdańska, Anna Macnar, Agnieszka Maj-Pelczar, Adrian Martinez, Paulina Mazur, Anna Mikulska, Dagmara Pakulska, Edyta Sander, Daria Siwka, Urszula Zając-Pałdyna, Joanna Tonkowicz i Barbara Zych

Podczas konferencji zajmiemy się szesnastoma tematami ważnymi dla pracodawców:

  1. Trendy EB na 2022 r., które musisz znać.
  2. Kultura organizacyjna pracodawcy przyszłości.
  3. Strategia employer branding od A do Z.
  4. Candidate experience i jego znaczenie.
  5. Onboarding, czyli sztuka angażowania nowo zatrudnionych pracowników.
  6. Marketing rekrutacyjny i dbanie o reputację firmy.
  7. Pozycjonowanie marki pracodawcy.
  8. Marka pracodawcy w rękach liderów.
  9. Marketing rekrutacyjny, który nie wyklucza.
  10. Komunikacja wewnętrzna EB – jak to zrobić najlepiej?
  11. Employee experience, czyli sztuka angażowania pracowników na lata.
  12. Employee advocacy w mediach społecznościowych od A do Z.
  13. Komunikacja zewnętrzna EB – plan dotarcia do wszystkich grup interesariuszy.
  14. Mierzalność działań rekrutacyjnych i EB.
  15. Kreatywność w służbie employer brandingu.
  16. Content is a king, także w EB.

Cała konferencja odbywa się online. Wystąpienia prelegentów będę nagrane wcześniej, a w trakcie konferencji będą odtwarzane. W czasie rzeczywistym prelegenci będą obecni na czacie i będą na żywo odpowiadać na pytania uczestników. Każdy uczestnik otrzyma dostęp do nagrań na trzy miesiące.

Wszystkie szczegóły znajdują się na stronie: www.ebshow.pl.

Organizator: HRM Institute
Partner strategiczny: Indeed
Termin: 1-2 grudnia 2021 r.


Źródło: HRM Institute

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rola bezpośrednich przełożonych w kształtowaniu dobrostanu pracowników [RAPORT]

dobrostan pracownikow

26 października 2021 roku, odbyła się premiera raportu „Rola bezpośrednich przełożonych w kształtowaniu dobrostanu pracowników". Badanie zostało zrealizowane przez zespół Enpulse (platforma do badania zaangażowania spółki Zmotywowani.pl) we współpracy z Ewą Stelmasiak -założycielką The Wellness Institute. Projekt został objęty patronatem Krajowego Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy – Instytutu Medycyny Pracy im. Prof. Jerzego Nofera.

Do przeprowadzenia badania użyto metod ilościowych – kwestionariusza online (CAWI). Wpływ bezpośrednich przełożonych na dobrostan pracowników badany był w 3 wymiarach – relacyjnym, psychologicznym oraz fizycznym. W badaniu wzięło udział 1655 pracowników reprezentujących 20 firm z branż: budownictwo, magazyny, doradztwo, badania, reklama, nauka, energetyka, farmaceutyka, finanse i ubezpieczenia, informacja, komunikacja, IT, motoryzacja, przemysł, produkcja, transport.

Dla pracodawców nie mamy zbyt dobrej wiadomości: najniższe wyniki w obszarach dobrostanu odnotowano wśród pracowników, których staż pracy znajduje się w przedziale 5- 10 lat. To zwykle osoby, które posiadają dużą wiedzę i wykonują odpowiedzialne zadania.

Czy w branży IT odnotowaliśmy podobne wyniki? Otóż nie. I tutaj kolejna zła wiadomość. W większości obszarów, odpowiedzi osób pracujących we wspomnianej branży cechowały się niższymi rezultatami niż odpowiedzi pracowników biurowych czy fizycznych (niezależnie od warunków pracy w jakich wykonują swoje czynności).

Co z małymi i średnimi przedsiębiorstwami? Czy tam jest lepiej? Wbrew panującym stereotypom wg. których zwykle uważa się, że kontakt i relacje, a zatem i atmosfera w pracy są bardziej bezpośrednie i „ludzkie” tak nie jest. Pracownicy MSP gorzej oceniają wsparcie bezpośrednich przełożonych niż pracownicy większych firm. Co ciekawe, największe różnice w ocenie wymiarowej widać w wymiarze relacyjnym.

O dobrostanie pracowników i działaniach go wspierających mówi się najczęściej w kontekście inicjatyw podejmowanych z poziomu całej organizacji – aktywnościach wspierających wellbeing fizyczny, coraz częściej również psychiczny. Wciąż za mało mówi się, że kluczową rolę w kształtowaniu dobrostanu pracowników odgrywają bezpośredni przełożeni. Ich świadomość, wiedza, ale przede wszystkich umiejętność wykorzystania ich w praktyce decydują o tym jak pracownik będzie się czuł w organizacji.

Po prawie dwóch latach pandemii, która przełożyła się na popularyzację pracy zdalnej i hybrydowej zaskakuje, że najniżej oceniany wymiar dobrostanu, to dobrostan fizyczny. Wyniki badania potwierdzają tylko, że managerowie cały czas nie potrafią skutecznie zarządzać rozproszonymi zespołami, realnie odczuwają brak skutecznych w tym obszarze narzędzi formalnych i prawnych. Dla pracodawców to sygnał, że tej wiedzy w organizacjach cały czas brakuje.

Maja Gojtowska, ekspert ds. employer brandingu 

Prezentacja wyników badania odbyła się podczas webinaru, w którym udział wzięli – Magda Pietkiewicz (Enpulse), Ewa Stalmasiak (The Wellness Institute), dr. Krzysztof Puchalski (Krajowe Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy – Instytut Medycyny Pracy im. Prof. Jerzego Nofera).

Pobierz pełny raport


Źródło: Enpulse

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

EB Summit 2021 – wiedza, dobre praktyki, inspiracje [BRIEF PATRONUJE]

Employer branding Summit

Już po raz 10. HRM Institute zaprasza na konferencję Employer Branding Summit, która odbędzie się 9/10.09.2021 w Warszawie oraz online. W czasie dwóch dni pełnych wiedzy, dobrych praktyk i inspiracji dowiemy się m.in., jak zmieniają się potrzeby współczesnych pracowników, w jaki sposób employer branding może pomóc w rozwoju organizacji, jak budować wiarygodność marki pracodawcy w sieci i zaangażowanie wokół marki? Poznamy również zwycięzców konkursu EBEA, a także premierowe wyniki raportu Employer Branding w Polsce 2021.

Jubileuszowa edycja konferencji będzie trwała dwa dni. Tematem wiodącym pierwszego dnia jest Employer branding a biznes. W tym dniu odbędzie się również Gala konkursu Employer Branding Excellence Awards 2021, w czasie której poznamy najlepsze projekty employerbrandingowe w Polsce oraz będzie miała miejsce premiera raportu Employer Branding w Polsce 2021. Drugi dzień konferencji będzie poświęcony tematowi Digital EB Advocacy.

EB Summit to okazja do poznania dobrych praktyk firm z Polski i ze świata, m.in. firm: LEGO, GEBERIT, EY, Volkswagen Poznań, Biedronka, Philip Morris International, BLUM Group. To również możliwość poznania najnowszych trendów i wyników badań z Polski i ze świata, narzędzi przydatnych w codziennej pracy oraz porad ekspertów, którzy na temat budowania marki pracodawcy wiedzą naprawdę dużo.

Nieodłączną częścią konferencji są warsztaty. W tym roku będzie można wziąć udział stacjonarnie w dwóch warsztatach: Strategia EB oraz Komunikacja marki pracodawcy (oba 13.09). Osoby, które zdecydują się na udział online mają do wyboru dwa pakiety: pakiet 1) Strategia Employee Advocacy od podstaw oraz Budowanie zaangażowanej społeczności wokół marki; pakiet 2) Tworzenie atrakcyjnych treści na LinkedIn oraz Employer branding bez budżetu (wszystkie odbędą się 14.09).

Zapraszamy do skorzystania z kodu 2AD22R4ADE, który daje 10% rabatu.

Na konferencji wystąpią m.in.:

  • Paweł Adrjan, Head of EMEA Research Indeed
  • Kirstin Birner, Manager Talent Operations EMEA, LEGO Group
  • Julia Bondaruk, Junior Employer Branding Manager Biedronka
  • Piotr Bucki, bucki.pro
  • Karolina Gębura-Nowak ,Talent Acquisition & EB Manager Poland & Baltics States, Phillip Morris Polska
  • Magdalena Janus, Head of HR Poland, Czech & Slovakia, Geberit
  • Mikołaj Jóźwiak, Starszy Specjalista ds. Komunikacji Wewnętrznej, Volkswagen Poznań
  • Karolina Kociołek, Social Media Lead, Socjomania
  • Piotr Lenarczyk, Employer Branding Lead, EY
  • Marzena Leśnicka, Starszy Specjalista ds. EB oraz komunikacji wewnętrznej, Volkswagen Poznań
  • Anna Macnar, CEO HRM Institute
  • Katarzyna Motała, Specjalistka HR, BLUM Group
  • Katarzyna Rząsa, Digital Employer Branding Strategy Lead, Socjomania
  • Martyna Skalska, Talent Acquisition & EB Executive, Phillip Morris Polska
  • Claudia Tattanelli, Founder & CEO at C-YourCulture
  • Anna Woźnak, (CESA) Recruitment Leader, EY
  • Justyna Zborowska, PR & Advertising Manager, Geberit Poland
  • Martyna Żądło, Digital Marketing Lead Socjomania

Szczegółowe informacje i rejestracja: www.employerbrandingsummit.pl.


Źródło: HRM Institute

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Paweł Zieliński Marketing & PR Business Partnerem w PromoTraffic

Pawel_Zielinski_ Promo Traffic

Do zespołu PromoTraffic dołączył Paweł Zieliński, obejmując stanowisko Marketing & PR Business Partnera. To nowo utworzone stanowisko w agencji. Paweł Zieliński jest odpowiedzialny za działania wizerunkowe oraz employer brandingowe dla marki PromoTraffic.

Do zadań Pawła należy budowanie wizerunku marki PromoTraffic jako czołowej agencji dla e-commerce, która pomaga zwiększać przychody sklepów internetowych w Polsce i na świecie. Dodatkowo ma rozwijać obszar employer brandingowy, udowadniając, że PromoTraffic to miejsce do rozwoju w obszarze digital marketingu na każdym etapie kariery.

Paweł Zieliński jest absolwentem Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Zarządzania w Rzeszowie. Od kilkunastu lat rozwija swoje kompetencje w obszarze PR, marketingu oraz employer brandingu. Jest autorem specjalistycznych książek, prelegentem i organizatorem konferencji branżowych.

Wcześniej związany był m.in. z ALTEN Polska, gdzie jako lider działu marketingu odpowiadał za opracowanie i wdrożenie strategii marketingowej i komunikacyjnej dla celów employer brandingowych firmy. Współpracował też z firmami Miquido oraz Softhis, dla których stworzył i wdrożył globalną strategię marketingową i komunikacyjną (online i offline) wspierającą sprzedaż usług w branży IT.
Realizował także projekty marketingowe we współpracy z Google, Abbey Road Studios, Giant, Bayer i innymi.


Źródło: PromoTraffic

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wracamy do biur, czyli employer branding wewnętrzny w nowej rzeczywistości

Young,People,With,Face,Masks,Back,At,Work,In,Office

Bez wątpienia rok 2020 uznawany jest za czas kryzysu, natomiast 2021 – nadchodzących zmian. W przeciągu ostatnich kilkunastu miesięcy firmom towarzyszył jeden wielki chaos, a jednocześnie – ciągła reorganizacja. Nic dziwnego zatem, że obecnie, kiedy nadchodzi „odmrażanie” gospodarki, a jednocześnie nowa rzeczywistość, pracodawcy muszą skupić szczególna uwagę na działaniach kierowanych do pracowników, aby wrócić do „normalności”.

Zanim przejdziemy do konkretów, zacznijmy od teorii: employer branding to inaczej budowanie marki pracodawcy. Kluczowe jest tutaj podkreślenie słowa „marka”, a nie „wizerunek”, które są często stosowane zamiennie. Marka to nazwa, symbol, znak i logo, a także kombinacja tych elementów, służąca wyróżnieniu na tle konkurencji. Wizerunek jest to natomiast wyobrażenie o danym przedsiębiorstwie, produkcie, czy też osobie. Można zatem stwierdzić, że marka jest wartością obiektywną, a wizerunek – subiektywną.  

W dobie nowej rzeczywistości pracodawcy powinni się skupić przede wszystkim na odbudowie firmy, poczynając od wewnętrznego otoczenia przedsiębiorstwa. To właśnie pracownicy są filarem i siłą napędową do rozwoju. Bez odpowiedniego wsparcia, mogą być przytłoczeni postpandemiczną normalnością. 

Chcemy zostać na home office

Powrót do rzeczywistości, w większości przypadków oznacza również powrót do biur. Ale co zrobić w przypadku, kiedy pracownicy wracać nie chcą? 

Wszyscy przekonaliśmy się o tym, że w domu pracować też się da – nie tracimy czasu na dojazdach, siedzimy w wygodnym dresie, a nawet możemy zrobić pranie w międzyczasie.  

W jaki sposób można zatem uatrakcyjnić miejsce pracy?

1.Zaoferuj hybrydowy tryb pracy 

W ten sposób pracownicy będą mieli możliwość wyboru, a także stopniowej mobilizacji. Nagły powrót do biura po ponad roku siedzenia w domu może wydawać się przerażający, dlatego nie wymagaj, że od razu wszystko wróci do normy. 

2. Odśwież biuro 

Powrót na stare śmieci? Brzmi nostalgicznie, ale czy zachęcająco? Co jak co, ale powrót do wyremontowanego biura z nowymi meblami czy też sprzętem zdecydowanie wpisuje się w kanon nowej rzeczywistości i odbudowy. 

3. Wprowadź domową atmosferę 

I niekoniecznie mam tutaj na myśli chodzenie w kapciach (chociaż kto wie!). Pracownicy chcą się czuć komfortowo – zarówno pod względem swojego ubioru, jak i nowych nawyków. Dla przykładu: wielu pracowników ceni sobie obecnie ciepły posiłek – i to niekoniecznie z pobliskiego bistro. Warto zadbać w takim razie o kuchnię z odpowiednim wyposażeniem i asortymentem. Dla jednych może mieć znaczenie dobra kawa i porządny ekspres, dla innych – mikrofala i piekarnik. Prawie jak w domu! 

4. Benefity 

Jak już jesteśmy przy tym, co pracodawca mógłby zaoferować swoim pracownikom to warto wspomnieć o benefitach, które mogą „przyciągnąć” ich do biura. Wiele firm posiada strefy relaksu, siłownie czy też gaming roomy. Nie namawiam Cię oczywiście do stworzenia kolejnego biura Google. Jednak zastanów się nad tym, co możesz zaoferować swoim pracownikom na miejscu. Darmowe napoje? Obiad pracowniczy? A może strefę masażu, z której będą mogli skorzystać w wolnej chwili? W wielu przedsiębiorstwach, w których wcześniej panował rotacyjny system zajmowania biurek na open space’ach, pracodawcy oferują biurka na wyłączność w przypadku, jeśli ci zdecydują się na stały powrót do biura. 

5. Organizuj spotkania w biurze 

Czy będzie to świętowanie urodzin pracownika, dzień pizzy, integracja, czy spotkanie kwartalne – nie ma to większego znaczenia, o ile dasz pracownikom powód do przyjścia do biura i spotkania się z kolegami z pracy. Kto wie? Można akurat ktoś zdecyduje się na dołączenie do reszty zespołu? 

6. Pierwszy dzień pracy 

Pamiętaj, że pracownicy, którzy od dawna nie pojawili się w biurze, mogą mieć obawy przed powrotem do niego. Wiąże się to z kwestią przebywania z kompletnie dla nich nowymi osobami, zatrudnionymi w czasie home officów. Co należałoby zrobić w tym przypadku? Wróć do punktu 5.  

 

Jaki jest wniosek? Pracownicy chcą czuć się bezpiecznie, a zarazem komfortowo, dlatego „normalność” w dalszym ciągu powinna pozostać kwestią indywidualną. Pracodawcy muszą w tym wypadku pozostać neutralni, a tym bardziej wyrozumiali w stosunku do swoich pracowników. Nie zmienia to jednak faktu, że po ponad roku pracy zdalnej, zmieniliśmy swoje nawyki, co wiążę się z potrzebą reorganizacji firmy. A to oznacza jedno: praca z biura już nigdy nie będzie taka sama jak wcześniej. W końcu kto by pomyślał, że cały świat skończy na home office? 

Cyrek Events to agencja eventowa, która powstała by łączyć dwie rzeczywistości: offline i online, zamiłowanie do nowych technologii i miłość do eventów. Wiemy, że coraz trudniej zaskoczyć czymś uczestników, dlatego uważnie śledzimy, (a czasem wyprzedzamy!) bieżące trendy, aby zapewnić naszym klientom niepowtarzalne doznania i efekt WOW! cyrekevents.com

Cyrek Events

Najlepsze organizacje to te, które stawiają człowieka w centrum uwagi. Przyznano tytuły Dream Employer 2021

laureaci DE

7 czerwca podczas konferencji Dream Employer Summit odbyła się Gala wręczenia nagród w konkursie Dream Employer. Tytuł Dream Employer otrzymały organizacje, które najbardziej wyróżniały się spośród zgłoszonych kulturą organizacyjną nastawioną na człowieka i silną rolą lidera w firmie. Gala odbyła się online z wręczeniem nagród laureatom na żywo w studiu. Program Dream Employer realizowany jest z inicjatywy BRIEF.

W poniedziałek 7 czerwca w Warszawie odbyło się wręczenie wyróżnień dla najlepszych pracodawców w konkursie Dream Employer. Gala Finałowa konkursu miała miejsce w pierwszy dzień konferencji Dream Employer Summit 2021, poświęconej zmianom na rynku pracy branży HR i employer brandingu, które wywołała pandemia. Zarówno konkurs, jak i konferencja są częścią zainaugurowanej w sierpniu 2020 roku pierwszej edycji programu Dream Employer, którego organizatorem jest BRIEF.

Celem konkursu DE jest wsparcie organizacji w dotarciu, rekrutacji i utrzymaniu najlepszych pracowników, tak by niezależnie od wielkości mogły stać się angażującym, wymarzonym miejscem pracy. Do udziału w konkursie zostały zaproszone małe, średniej wielkości i duże firmy, każda z nich otrzymuje wartościową analizę opracowaną przez Jury konkursu.

Program ma na celu nie tylko pokazywanie najlepszych praktyk dojrzałych organizacji. Tym programem chcemy zachęcić mniejsze organizacje do sięgnięcia po rozwiązania i narzędzia, które sprawią, że ich firmy staną się odporne na zawirowania, a pracownicy będą się angażowali i wiązali z firmą na dłużej. Decyzje niezależnego od organizatora Jury doskonale odzwierciedlają, że w Polsce mamy się czym chwalić i dzielić z tymi, którzy zaczynają poważnie myśleć o budowie świadomej kultury swojej firmy. Dyskusje i decyzje Jury pokazują jeszcze jedno zjawisko o kapitalnym znaczeniu – firmy i pracownicy potrzebują charyzmatycznych przywódców, stawiających w centrum uwagi człowieka. Niezależnie czy zatrudniają 20 osób, czy tysiące.

Joanna Makolus, organizatorka programu Dream Employer

Tytuł Dream Employer 2021

Laureat tytułu Dream Employer GRAND PRIX: Tradedoubler Sp. z o.o.

  • Bouygues Immobilier Polska Sp. z o.o.
  • Enxoo sp. z o.o.
  • Nexera Holding Sp. z o.o.
  • Capgemini Polska Sp.z o.o.
  • KatalogMarzeń.pl Joanna Zubik-Borucka, Tomasz Zubik s.c.

Zgłoszenia były oceniane w czterech obszarach składających się na sukces każdego przedsiębiorstwa, które na podstawie potrzeb i oczekiwań pracowników opracowali eksperci z Rady Programowej DE:

  • KULTURA I WARTOŚCI (misja, wizja, wartości, strategia, cele),
  • PRZYWÓDZTWO (budowanie zaangażowania, motywowanie, docenianie, komunikacja, inspirowanie, udzielanie i pozyskiwanie informacji zwrotnej od pracowników, zmiany pracownicze),
  • ROZWÓJ ZAWODOWY (ścieżki kariery, szkolenia, możliwości awansu i rozwoju, wyzwania, oceny pracownicze, rozwój kompetencji),
  • DOBROSTAN/WELL-BEING (psychiczny, fizyczny, społeczny, duchowy, benefity, szacunek, dialog, wyznaczanie celów, otwartość na inicjatywę, wolontariat pracowniczy, samodzielność decyzji i odpowiedzialność, praca zespołowa, etyka działań).

W obliczu zmian, które wywołała pandemia na rynku pracy i w relacjach pracownik – pracodawca, Jury szczególnie doceniło w pierwszej edycji organizacje, które sprawnie dostosowały się do konieczności wprowadzenia szybkich zmian w modelu pracy i stylu zarządzania oraz stawiają człowieka w centrum uwagi. Kluczowe w ocenach Jury było również zrozumienie przez szefów i liderów nowego stylu przywództwa i wdrażanie go w firmach w celu wzmacniania kultury organizacyjnej.

Każda firma to inna historia, inna kultura i zasady. To prawdziwa przyjemność obserwować, jak zarówno małe jak i większe rozwijające się firmy mimo ciężkiej pandemicznej sytuacji w centrum swojego zainteresowania stawiają człowieka. To na ten ludzki aspekt zwracałam największą uwagę oceniając programy, których opisem dzielą się pracodawcy w Konkursie Dream Employer. Przyznam, że niektóre opisy wzbudzały wypieki zachwytu na moich policzkach.

Karolina Ignyś, Head of People & Culture, Your KAYA, jurorka tegorocznej edycji

Nad zgłoszeniami pochylili się doświadczeni praktycy i eksperci z zakresu HR, employer brandingu, relacji wewnątrz organizacji i przywództwa: Jolanta Bańczerowska (Żabka Polska),Inga Pyd (LOTTE Wedel), Izabela Bartnicka (Digital University), Katarzyna Andrzejewska (Digitree Group), Ewa Janus-Khouri (Centrum Kreatywności Targowa), Anna Macnar (HRM Institute), Maciej Gałecki (Bluerank), Karolina Ignyś (YourKAYA), Agnieszka Mrówka (PKN ORLEN), Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska (Akademia Leona Koźmińskiego), Paulina Mazur, Jolanta Piątkowska (Growth Advisors), Adrian Martinez (HR Embassy), Maja Gojtowska, Karolina Karwowska.

Program Dream Employer jest inicjatywą, za którą stoi idea edukowania i uświadamiania pracodawców oraz działów HR i marketingu o zmianach zachodzących na szeroko rozumianym rynku pracy takich jak wielopokoleniowość, rozproszenie zespołów, zmiany w modelach zarządzania zasobami ludzkimi czy nowe oczekiwania pracowników. Program powstał z inspiracji i potrzeb samych przedsiębiorców stojących wobec wyzwań związanych z przyspieszającym zjawiskiem wielopokoleniowości w organizacjach. W ramach programu dzielimy się wiedzą naszych ekspertów, doświadczeniem pracodawców, którzy z powodzeniem realizują transformację swoich firm oraz doświadczeniem liderów, których postawa inspiruje. Całoroczna aktywność obejmuje publikację raportów, komentarzy i artykułów eksperckich, organizację i wsparcie bezpłatnych webinariów, realizację podcastów, organizację spotkań networkingowych oraz wsparcie inicjatyw, konferencji i publikacji skierowanych do interesariuszy relacji pracownik – pracodawca.

Więcej o programie Dream Employer:  dreamemployer.pl

Konferencja Dream Employer Summit 2021: konferencja.dreamemployer.pl

Partnerzy programu Dream Employer: E. Wedel, Żabka, PKN ORLEN, Centrum Kreatywności Targowa, Krajowa Izba Gospodarcza, GfK, Made in PR, Digitree Group, Inicjatywa Firm Rodzinnych, Izba Gospodarki Elektronicznej

Partnerzy merytoryczni konferencji: Sodexo Benefits and Reward Systems, Indeed, PZU Cash, Digital University, Jobflow, Be About, Growth Advisors, DOTWAY, Career Angels, Remote School, Karolina Karwowska, Monika Reszko, Adrian Martinez, Re:Start Kariery, HRM Institute,

Partnerzy wspierający konferencji: Goldenline, Diversity Hub, Mental Health Center, Mental Health Helpline, MT Biznes, BIBLIO, ICAN, MBE: Group

Patroni mediowi: ChilliZet, HR Business Partner, MITSloan Management Review, ICAN Management Review, Poradnik Przedsiębiorcy, Silanauki.pl, Głos Mordoru, Ladybusiness.pl

Partnerzy DES

Anita Florek

Jak zostać pracodawcą, o którym marzy każdy kandydat?

dream employer summit

Już w najbliższy poniedziałek, 7 czerwca o godzinie 9:00 rozpocznie się konferencja Dream Employer Summit 2021. Przygotowaliśmy 16 godzin wymiany wiedzy i doświadczeń, 20 merytorycznych prezentacji, 3 panele dyskusyjne i wręczenie tytułów Dream Employer 2021.

Konferencja Dream Employer Summit 2021 poświęcona została tematowi zmian, jakie nastąpiły na szeroko rozumianym rynku pracy i w relacjach pracodawca – pracownik w wyniku pandemii. Zmieniają się modele biznesowe, powstają nowe szanse, zmieniają się systemy pracy i rola lidera w organizacji. Przechodzimy w zupełnie nową rzeczywistość i stajemy przed nowymi, zupełnie odmiennymi niż dotychczasowe wyzwaniami. Jak przygotować się do nowego?

O tym będziemy rozmawiać już w najbliższy poniedziałek i wtorek!

Pierwszego dnia konferencji odbędzie się Gala Finałowa konkursu Dream Employer, podczas której ogłosimy zwycięzców pierwszej edycji i wręczymy wyróżnienia pracodawcom, którzy najlepiej rozumieją zmiany obecnie zachodzące na rynku pracy i z sukcesem dostosowują do nich swoje organizacje.

Wśród prelegentów i panelistów konferencji DES’21 zobaczymy m.in.: dr Marię Mycielską (ICAN), Macieja Hermana (Wedel), Piotra Piętkę (Publicis Group), Susannę Romantsovą (IKEA), Agatę Boroń (DHL Parcel), Katarzynę Turską (Sodexo Benefits), Joannę Stawarz (AmRest, PizzaHut), Jolantę Bańczerowską (Żabka), Nadię Harris, Patrycję Załuską, Maję Gojtowską, Adriana Martineza, Paulinę Mazur, Annę Macnar i wielu innych ekspertów.

W ciągu dwóch dni DES 2021:

  • poznasz organizacje, które skutecznie zmieniły swoją kulturę organizacyjną,
  • docenisz wpływ przejrzystego i autentycznego przywództwa na kulturę,
  • dowiesz się, jak zidentyfikować różnice i sprawić, by pracownicy współpracowali mimo to,
  • zbadasz sposoby skuteczniejszego konkurowania o talenty – niezależnie od różnic pokoleniowych,
  • sprawdzisz, jak transformacja cyfrowa wpływa na doświadczenia Twoich pracowników i kandydatów,
  • poznasz najlepsze modele zmiany kultury,
  • poznasz prawdziwe historie firm i poznasz najnowsze dane i badania,
  • otrzymasz mnóstwo praktycznych wskazówek jak wdrażać najlepsze praktyki.

Co zyskujesz, biorąc udział w konferencji?

  • dostęp do wiedzy najlepszych ekspertów i praktyków
  • możliwość zadawania pytań w trakcie prelekcji
  • wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami
  • prezenty i specjalne rabaty od PARTNERÓW KONFERENCJI

 

Posłuchaj prelegentów, wymień się z nimi i innymi uczestnikami doświadczeniami w bezpiecznej przestrzeni swojego biura lub domu!

Bilety LAST CALL dostępne w cenach od 290 do 690 zł.

 

SPRAWDŹ PROGRAM!

 

Partnerzy programu Dream Employer: E. Wedel, Żabka, PKN ORLEN, Centrum Kreatywności Targowa, Krajowa Izba Gospodarcza, GfK, Made in PR, Digitree Group, Inicjatywa Firm Rodzinnych, Izba Gospodarki Elektronicznej

Partnerzy merytoryczni konferencji: Sodexo, Indeed, Digital University, Jobflow, Be About, Growth Advisors, DOTWAY, Career Angels, Remote School, Karolina Karwowska, Monika Reszko, Adrian Martinez, Re:Start Kariery, PZU Cash, HRM Institute,

Partnerzy wspierający konferencji: Goldenline, Diversity Hub, Mental Health Center, Mental Health Helpline, MT Biznes, BIBLIO, MBE: Group, ICAN

Patroni mediowi: ChilliZet, HR Business Partner, Głos Mordoru, MITSloan Management Review, ICAN Management Review

Anita Florek