...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Epic Games i LEGO zbudują metaverse dla dzieci?

Epic Games zawarło umowę z LEGO. Ich wspólnym celem jest stworzenie cyfrowej rzeczywistości (metaverse) skierowanej do najmłodszych.

Nowe doświadczenie metaverse dla dzieci będzie czymś innym. Ma za zadanie rozbudzić kreatywność młodych, przy jednoczesnym zachowaniu ich bezpieczeństwa. Firmy udostępnią im narzędzia do tworzenia własnego świata w wirtualnej rzeczywistości.

Grupa LEGO od niemal wieku urzeka wyobraźnię dzieci i dorosłych poprzez kreatywną zabawę. Cieszymy się, że możemy razem zbudować przestrzeń w metaverse, która będzie zabawna, rozrywkowa i stworzone dla dzieci i rodzin.

Tim Sweeney, dyrektor generalny Epic Games

Poza inwestycją KIRKBI (własciciele LEGO) w Epic Games swoje środki wyłożyło także Sony. Japoński gigant przeznaczył ok. miliard dolarów na stworzenie sieci metaverse.

Póki co firmy nie ujawniają większych szczegółów nt. nowego projektu.

 

Adam Daniluk

Epic Games kończy akcję pomocy Ukrainie. Oszałamiająca suma!

Fortnite pomoc Ukrainie

Zakończona 4 kwietnia akcja charytatywna w Fortnite przyniosła ogromną kwotę przekazaną organizacjom pomagającym Ukrainie. Epic Games ujawniło szczegóły dotyczące wpłaconej kwoty,

Całość rozpoczęła się 20 marca. Od tamtej pory gracze, którzy kupowali V-dolce (waluta premium w sklepie Fortnite), bądź inne rzeczy za realne pieniądze, mogli liczyć na to, że część przeznaczonej kwoty zostanie przekazana na pomoc humanitarną organizowaną dla mieszkańców Ukrainy. Uzbierana suma wyniosła 144 miliony euro! Jest to niewyobrażalny sukces zbiórki pieniężnej. W społeczności gamingowej dawno nie było tak udanej akcji charytatywnej.

Firma współpracowała z organizacjami charytatywnymi, tj. Direct Relief, UNICEF, UNWFP, UNHCR. Zapewniają one wsparcie dla ludności z Ukrainy, w tym opiekę medyczną, żywność, czy też schronienie.

 

Adam Daniluk

Nadchodzi nowy Wiedźmin

The Witcher

CD Projekt Red poinformował o pracach nad nową częścią Wiedźmina. Tytuł będzie oznaczał również początek nowej współpracy.

Na nowym logotypie serii widnieje napis „A New Saga Begins”. Czy to może zwiastować zmiany w serii? Oficjalnie nic jeszcze nie wiadomo. Redsi nie podali nawet przybliżonej daty premiery.

Dzisiejsze notowania CDP wzrosły aż o 7%.

Współpraca z Epic Games

Jak podaje polska firma, zespół przechodzi szkolenia związane z pracą na autorskim silniku Epic Games — Unreal Enginge 4 oraz 5. To właśnie na tym nowszym opierać się ma nowa część przygód Wiedźmina. Do tej pory zespół pracował na ich własnej technologii o nazwie REDengine, na którym stoi m.in. Cyberpunk 2077. Silnik jednak nie idzie w odstawkę. CD Projekt potwierdza, że wydadzą na nim pełnoprawny dodatek do gry z 2021 roku.

Sednem partnerstwa jest współpraca deweloperów CD Projekt RED i Epic Games nad ulepszaniem silnika UE5 w zakresie obsługi gier typu open world oraz jego optymalizacja pod kątem wymagań nowego Wiedźmina i naszych kolejnych gier. To zdecydowanie więcej, niż prosty zakup licencji na korzystanie z silnika – nawiązujemy strategiczne partnerstwo, którego częścią jest obopólnie korzystna wymiana doświadczeń, wiedzy i pomysłów między naszymi zespołami. Nasza umowa z Epic Games dotyczy wyłącznie silnika i związanych z nim technologii; nie obejmuje natomiast praw autorskich do gier.

Adam Kiciński, prezes CD Projekt Red

Umowa została zawarta na 15 lat z możliwością przedłużenia. Nie zawiera żadnych odgórnie narzuconych granic co do wykorzystywania silnika Epic Games.

 

 


Chętnych wiedzy zapraszamy na specjalnie przygotowany panel dyskusyjny na Śniadaniu społeczności Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Już 29 marca w FOOD TOWN w Fabryce Norblina eksperci porozmawiają o komunikacji w środowisku gamerów.

DOŁĄCZ DO WYDARZENIA NA FACEBOOKU

Adam Daniluk

Nowy zakup Epic Games

bandcamp x epic games

Platforma Bandcamp w ostatnim wpisie na blogu poinformowała o tym, że została przejęta. Jak się okazuje, ich nowym właścicielem zostało Epic Games, twórcy m.in. Fortnite.

Bandcamp to witryna służąca do pobierania muzyki. Jej właściciel poinformował w poście, że dalej będą działać jako samodzielny podmiot. Własnością Epic Games stanie się cała działalność platformy, w tym jej produkt redakcyjny — The Daily.

Podzielamy wizję budowania najbardziej otwartego, przyjaznego artystom ekosystemu na świecie. Razem będziemy w stanie stworzyć twórcom jeszcze więcej możliwości otrzymywania sprawiedliwego wynagrodzenia za ich pracę.

Ethan Diamon, CEO Bandcamp

 

Adam Daniluk

Epic Games rejestruje swój „metaverse”

Epic Games Travis Scott

Epic Games rejestruje znak towarowy pod nazwą "Epic Games Megaverse". Czy to oznacza, że firma chce na sto procent wejść do metaverse?

Pod koniec 2021 Epic Games złożyło wniosek i zarejestrowali „Megaverse” jako pełnoprawny znak towarowy. Z dokumentacji można dowiedzieć się, że nowy podmiot należący do deweloperów obejmie wiele produktów i usług, które staną się częścią ich własnego wirtualnego świata.

Dodatkowo Epic Games zainwestowało ostatnio w firmę Spire Animation Studios, zajmującą się tworzeniem animacji. Spółka ma podobno przenieść swoje produkcje na silnik Unreal Engine. Z tego zaś, małymi kroczkami powstawać ma pełnoprawne metawersum od Epic Games.

Adam Daniluk

Epic Games inwestuje w polskie studio

Bound

Epic Games zainwestowało w nowe studio. Pracować w nim będą osoby będące do tej pory częścią polskiego Plastic Studio.

Studio Plastic do tej pory odpowiedzialne było za tytuły takie jak Bound, Datura i Linger in Shadows. Pierwsze projekty studia pojawiły się jeszcze jako ekskluzywne gry na konsole Playstation 3 i 4. Póki co nie wiadomo jeszcze nic o przyszłych planach, które będą od teraz realizowane pod szyldem Epic Games. Studio stawiało do tej pory na tworzenie oryginalnych gier, będących unikalnym doświadczeniem.

Pilotowanie rozwoju firmy Epic w Polsce to dla naszego zespołu ogromny zaszczyt. Polska to rozwijający się ośrodek skupiający niezwykle utalentowanych programistów, których potrzebujemy, by opracowywać fantastyczne nowe przygody dla graczy z całego świata.

Michał Staniszewski, Epic Games

Epic poinformowało, że poszukuje pracowników do nowego zespołu.

Adam Daniluk

Zmiany w Fortnite

Fortnite FNCS

Epic Games poinformowało o zmianach na scenie profesjonalnych rozgrywek w roku 2022.

Fortnite powróci w przyszłym roku do eventów z udziałem publiczności. Epic Games szuka obecnie realizatorów mogących zająć się przyszłorocznymi przedsięwzięciami. Firma chce zadbać o jak największe bezpieczeństwo fanów z uwagi na panujące ograniczenie i przyjęte wytyczne.

W Fortnite na zawita nowy format i turnieje FNCS. Oznacza to tyle, że model turniejowy Fornite zbliży się do tego obecnego w CS:GO. Drużyny na podstawie swoich wyników będą zbierać punkty, które zakwalifikują je do najważniejszych rozgrywek. Mimo tego, że Epic Games nie podzieliło się informacjami dotyczącymi Mistrzostw Świata w 2022 roku, można założyć, że turniej tego rodzaju się odbędzie. Możliwe, że w nieco innej formie. Eventy FNCS będą przeznaczone dla duetów, które już dawno nie gościły na scenie profesjonalnej

System rozgrywek w turniejach Cash Cups pozwala wziąć udział każdemu zawodnikowi, który tylko zechce. W 2022 Epic Games planuje rozwijać ten projekt i pozwolić graczom na rozegranie turniejów wewnątrz własnej dywizji, aby móc rywalizować z zawodnikami na podobnym poziomie.

Adam Daniluk

Gry od Riot Games trafiły do Epic Games Store

riot games x epic games

Gry Riot Games zawitały do Epic Games Store. Ponadto, w Fortnite udostępniona zostanie skórka przedstawiająca Jinx, postać z uniwersum League of Legends.

Epic Games poinformowało o współpracy z Riot Games. Dzięki niej League of Legends, VALORANT, Legends of Runterra trafią do Epic Games Store. Pobranie tych produkcji automatycznie ściągnie nam klienta Riot Games. Oczywiście, grę dalej będzie można uruchomić za pomocą swojego starego konta, bez logowania do Epic Games Store.

Ponadto, deweloper wprowadzi swoją postać do gry innego studia. Taka sytuacja wydarzyła się ostatnio, kiedy do PUBG wprowadzono modele Jinx, Jayce’a oraz Caithlyn związanych z nowym serialem Arcane. Z tej samej okazji do Fornite trafi skórka przedstawiająca Jinx.

Ostatnie wspołprace Riot Games są powiązane ściśle z premierą Arcane 6 listopada.

Adam Daniluk

Esportowe inwestycje w marcu. Ponad 200 milionów dolarów kapitału dla ekosystemu esportu

esportowe inwestycje

W marcu 2021 roku The Esports Observer śledził 23 inwestycje pozyskane przez firmy zajmujące się esportem. Ujawnione inwestycje wyniosły 233 mln USD, co daje łączną sumę ujawnionych inwestycji w 2021 r. Do 1,9 mld USD

Oprócz kilku znaczących inwestycji, w tym rund finansowania za ponad 50 mln USD Overwolfa i 40 mln rund Envy Gaming z serii C, kilku transakcji w ramach oferty prywatnej firm esportowych notowanych na Toronto Stock Exchange Venture Exchange oraz wielu inwestycji początkowych, które w ciągu miesiąca zostały sfinalizowane. Super League Gaming jest w trakcie nabywania platformy technologicznej transmisji na żywo Mobcrush za kwotę transakcji, która prawdopodobnie przekroczy 60 mln USD, a Microsoft prowadzi rozmowy, aby nabyć platformę do czatu głosowego i społecznościowego Discord za ponad 10 miliardów dolarów. Nie wszystkie warunki finansowe  zostały ujawnione dla wszystkich transakcji wyróżnionych w tym artykule. 

Overwolf zbiera ponad 50 milionów dolarów dofinansowania

Platforma do projektowania aplikacji oraz gier Overwolf zebrała rundę finansowania Serii C o wartości 52,5 mln USD, której współprowadzą Griffin Gaming Partners i Insight Partners, przy udziale innych inwestorów, w tym Ubisoft, Warner Music Group, inwestorka Immortals Gaming Club – Meg Whitman, współzałożyciel Gen.G Kevin Chou i obecni inwestorzy Marker, Intel Capital i Liberty Media.

Firma Overwolf z Tel Awiwu ujawniła, że zamierza wykorzystać te fundusze, aby „zwiększyć siłę ognia przeznaczoną na tworzenie usług dla twórców oraz stworzyć więcej możliwości i pojazdów do inwestowania w społeczność twórców gier i we współpracy z nimi”.

Envy Gaming zabezpiecza fundusze od publicznej telewizji telewizyjnej

Organizacja esportowa z siedzibą w Dallas, Envy Gaming, zebrała rundę inwestycyjną Serii C o wartości 40 milionów dolarów, prowadzoną przez firmę nadawczą Gray Television, notowaną na amerykańskiej giełdzie nowojorskiej (NYSE). Jako główny inwestor, Gray Television przeznaczył 28,5 mln USD.

Gray Television dołącza do grupy właścicielskiej Envy Gaming, w skład której wchodzą były zawodowy gracz Call of Duty i założyciel Envy Gaming Mike Rufail, muzyk Austin Richard „Post Malone” Post, właściciel mniejszości Texas Rangers Ken Hersh oraz kilka rodzin z Teksasu i inwestorów krajowych.

Deweloper PUBG inwestuje w Nodwin Gaming z Indian Esports

Nodwin Gaming, firma zajmująca się esportem i grami w Indiach, zabezpieczyła inwestycję 22,5 mln USD (1,64 mld INR) od południowokoreańskiego dewelopera i wydawcy gier Krafton Inc., który jest najbardziej znany jako właściciel i wydawca PUBG i PUBG Mobile.

Inwestycja zostanie wykorzystana w celu zwiększenia skali w regionach, w których ma już przyczółek, i rozszerzenia się poza te granice. Regiony te obejmują Azję Południową, Afrykę i Bliski Wschód (z naciskiem na dalszą pracę z Dubaju). Będzie również wykorzystywać fundusze do dalszego budowania infrastruktury i wprowadzania ulepszeń w swojej dotychczasowej działalności oraz wspierania talentów.

Poza zwiększeniem zasięgu w regionach, w których jest już obecna, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Nodwin, Akshat Rathee, powiedział The Esports Observer, że ta inwestycja pozwoli firmie rozważyć stworzenie modeli franczyzowych i stworzenie e-sportu wokół „prawdziwego sportu ”, Takie jak krykiet i piłka nożna w Indiach i innych regionach, w których sport jest bardzo popularny.

Finansowanie dla nowych firm game development

Theorycraft Games, nowa firma tworząca gry założona przez weteranów Riot Games, Bungie, Blizzard i Valve Software, zebrała 37,5 miliona dolarów w rundzie finansowania Serii A prowadzonej przez NetEase. Theorycraft wykorzysta nowy kapitał w rekrutacji, aby zapełnić zespół pracujący nad „grą (PvP) kierowaną przez społeczność, dostępną na wielu platformach”.

Frost Giant Studios zapewniło sobie rundę inwestycyjną o wartości 5 milionów dolarów na dalsze rozwijanie niezależnej gry strategicznej czasu rzeczywistego (RTS). W inwestycji udział wzięli koreański fundusz venture capital Kona Venture Partners, a także Global Founders Capital, współzałożyciel RXBAR Jared Smith i przedsiębiorca zaplecza gier Eden Chen.

Przejęcia game deweloperów

Motorsport Games, deweloper gier wyścigowych, wydawcy i dostawca ekosystemu esportowego, notowany na giełdzie Nasdaq, w pełni przejął Studio397, dewelopera rFactor 2, od Luminis International za 16 milionów dolarów. Oczekuje się, że Studio397 z siedzibą w Holandii zachowa swoją nazwę, markę oraz istniejący zespół ds. Rozwoju i zarządzania po zakończeniu przejęcia. Ponadto Motorsport Games planuje wykorzystać swoje zasoby i wiedzę, aby ulepszyć rFactor 2, między innymi poprzez użycie silnika Unreal Engine firmy Epic Games i nakładanie warstw na dodatkowe komponenty, które Motorsport Games opracowało w ciągu ostatnich dwóch lat.

ByteDance, właściciel aplikacji TikTok i Douyin, przejął Szanghajskiego dewelopera i wydawcę gier Moonton poprzez swoją spółkę zależną NUVERSE zajmującą się grami. Firma, która jest najbardziej znana ze swojej mobilnej gry online dla wielu graczy (MOBA) Mobile Legends, pozostanie niezależnym deweloperem, wykorzystując zasoby ByteDance do ekspansji zagranicznej.

Epic Games, producent Fortnite i Unreal Engine, przejął Tonic Games Group, twórców popularnej gry imprezowej Battle Royale, Fall Guys: Ultimate Knockout. Tonic Games dołącza do innych studiów należących w całości do Epic, w tym Psyonix, dewelopera Rocket League, Chair Entertainment i People Can Fly.

Prywatne inwestycje

Notowany na giełdzie Toronto Stock Exchange (TSXV) Engine Media Holdings zamknął prywatną ofertę na 15 mln USD. Engine Media jest właścicielem kilku zasobów esportowych, gier i wiadomości, w tym platformy do analizy dystrybucji wideo o grach Stream Hatchet, dewelopera gier wyścigowych Eden Games oraz platformy turniejów esportowych UMG. Dyrektor generalny grupy, Louis Schwartz, ujawnił w komunikacie, że nowy kapitał zostanie wykorzystany na inwestycje w spółki zależne firmy i wykorzystanie „licznych możliwości rozwoju, które stoją przed nami”.

GameSquare Esports, notowana na kanadyjskiej giełdzie papierów wartościowych spółka matka agencji Code Red Esports, zakończyła przejęcie kanadyjskiej organizacji esportowej Reciprocity. GameSquare w pełni przejął firmę Reciprocity za kwotę około 14,44 mln CAD (11,57 mln USD).

Notowana na giełdzie Toronto Venture Exchange (TSXV) Real Luck Group, spółka macierzysta platformy zakładów esportowych Luckbox, pozyskała około 17,8 miliona dolarów CAD (14,1 miliona dolarów) w ramach prywatnej oferty. Spółka zamierza wykorzystać wpływy netto z oferty prywatnej na kapitał obrotowy i ogólne cele korporacyjne, takie jak inwestowanie w istniejący zespół i zwiększanie pozyskiwania użytkowników.


Źródło: Esportsobserver.com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przegląd wydarzeń w esporcie: Crunchips, Tarczyński, Wedel, Lotto, Chiny, AGO, Valorant, Epic Games, Unicef, Beckham, Gucci

Branża esportu nie zwalnia. Na polskim rynku Crunchips, Tarczyński, Wedel i Lotto prezentują kolejne aktywacje, podczas gdy za granicą inwestuje Beckham i marka Gucci, a partnerstwo z hiszpańską organizacją rozpoczyna Unicef. Worldsy w League of Legends pod znakiem zapytania, na polskim podwórku w Ultralidze dominuję AGO. Valorant otwiera swój kanał, a Epic Games store notuje ogromne wzrosty.

Przeglad wydarzen esport ESE

Chiny odwołują wszystkie międzynarodowe eventy do końca roku

Chiny zdecydowały się na odwołanie wszelkich sportowych imprez międzynarodowych w 2020 roku, co pod znakiem zapytania stawia przebieg League of Legends World Championship (zwanych potocznie Worlds), które miały odbyć się w Szanghaju w ostatnim kwartale tego roku. Organizatorzy mistrzostw deklarują jednak, że turniej odbędzie się bez przeszkód.

Hiszpański Team Heretics rozpoczyna współpracę z UNICEF

Fot. Unicef

Współpraca ma na celu wykorzystanie możliwości esportu w celu szerzenia pozytywnego wpływu gier wśród młodych osób. Team Heretics i UNICEF Spain będą edukować młodych ludzi poprzez esport i gry, promować socjalizację, prawa dzieci i przede wszystkim podejmą wyzwanie zmniejszenia toksyczności i zastraszania młodych osób w sieci poprzez promowanie pozytywnych zachowań podczas zabawy. Brawo!

AGO Rogue na prowadzeniu w Alior Bank Ultraliga

AGO Rogue z bilansem 11 wygranych i zaledwie jedną porażką prowadzi w Alior Bank Ultraliga w League of Legends. Kolejne miejsca zajmują 7more7 Pompa Team, Komputronik H34T, K1ck Neosurf i Illuminar Gaming. Decydująca kolejka odbędzie się w kolejnym tygodniu, która rozstrzygnie końcową kolejność sezonu zasadniczego.

Riot Games tworzy oficjalny kanał Valorant

Fot. Kanał Valorant Polska

Riot Games odpowiadając na spore zainteresowanie społeczności utworzyło oficjalny kanał VALORANT // Polska, na którym pojawiać się będą treści edukacyjne dla osób zainteresowanych tym tytułem. Kanał ma zamiar edukować zarówno początkujących graczy, jak również chce trafiać do zawodników o wyższych ambicjach.

Epic Games Store – wyrasta konkurentacja dla Steama

Epic Games w ciągu ostatnich kilku miesięcy znacząco zwiększył liczbę swoich użytkowników. Pomogły mu w tym super promocje na takie kultowe gry jak GTA V, czy Civilization VI. Niemniej platforma zanotowała już w 2020 roku 60 milionów użytkowników. Liderem rynku jest Steam, z ponad 100 milionami użytkowników w tym roku. Różnica się zmniejsza.

Crunchips stawia na gaming i sponsoruje turniej Valorant

Marka Crunchips, należąca do Lorenz-Bahlsen Snack World, została sponsorem tytularnym licencjonowanego turnieju gry Valorant (Riot Games – twórca League of Legends). VALORANT CRUNCHIPS CUP to największy do tej pory turniej Valoranta w Polsce. Więcej o akcji pisaliśmy tutaj.

Tarczyński organizuje własny turniej esportowy

Fot. Valve

Marka Tarczyński po raz kolejny wchodzi w świat gamingu, organizując drugą edycję rozgrywek Tarczyński ChampionChips w grze Counter-Strike: Global Offensive. Zwycięzcy pojadą do centrum treningowego Game Spot. Skomentują najlepsi analitycy CS:GO. Więcej  o inicjatywie pisaliśmy tutaj.

David Beckham współwłaścicielem organizacji esportowej

Guild Esports to nowa organizacja esportowa z siedzibą w Londynie, która ma skupiać się na wyszukiwaniu i rozwoju młodych talentów w esporcie. Chce wykorzystywac tradycyjny model akademii sportowych do wyszukiwania najzdolniejszych graczy, w celu ich późniejszego trenowania i rozwoju. O organizacji piłkarza pisaliśmy wcześniej tutaj.

Gucci z zegarkiem dla esportowców

Fot. Fnatic

Włoska luksusowa marka Gucci z premierowym zegarkiem we współpracy z organizacją e-sportową Fnatic. Zegarek utrzymany jest w barwach Fnatic, a dodatkowo na tarczy znalazło się logotyp organizacji. Inicjatywa Gucciego, to kolejna po Louis Vuitton luksusowa marka w świecie esportu. O kooperacji pisaliśmy wcześniej tutaj.

E.Wedel rozwija platformę gamingową

Na mocy rozstrzygniętego przetargu, E.Wedel rozszerza współpracę z agencją mediową Zenith w zakresie gaming marketingu. Kontrakt realizowany będzie w kooperacji z wewnętrzną komórką Publicis Groupe o nazwie Game Lab, specjalizującą się w planowaniu działań marketingowych klientów w gamingu. Pisaliśmy o tym wcześniej tutaj.

LOTTO organizuje Lato z esportem

W Ogrodzie przy Belwederze odbył się piknik gamingowy Lato z esportem, na którym spotkała się młodzież, której pasją i zainteresowaniem są gry komputerowe i esport. Na przybyłych gości czekało wiele przygotowanych atrakcji od LOTTO, które pozwoliły na aktywne spędzenie popołudnia – zarówno przy rywalizacji esportowej jak i sportowej.

Polecam również poprzedni przegląd wydarzeń w esporcie:

Przegląd wydarzeń w esporcie: start Ultraligi, regulacje Valve, Esport Gaming Forum, Old Spice, Twitch, Le Mans, Epic Games

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana