...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Przegląd wydarzeń w esporcie: start Ultraligi, regulacje Valve, Esport Gaming Forum, Old Spice, Twitch, Le Mans, Epic Games

W dzisiejszym podsumowaniu wydarzeń przeczytacie o starcie Alior Bank Ultraligi, o regulacji kwestii właścicielskich w drużynach Counter-Strike przez Valve, konferencji Esport Gaming Forum 2020, przyroście streamerów na Twitchu, wynikach wirtualnego wyścigu Le Mans, a także o kolejnej rundzie inwestycyjnej Epic Games i laureatach MIXX Awards.

Przeglad wydarzen esport ESE

Wystartowała Alior Bank Ultraliga

Na kanałach Polsat Games wystartował kolejny, czwarty sezon najważniejszej ligi League of Legends w Polsce. Od tego sezonu liga zyskała tytularnego sponsora, którym został Alior Bank. Zagrają w niej drużyny z poprzedniego sezonu takie jak K1CK Neosurf (aktualny wicemistrz ostatnich Mistrzostw Europy), AGO Rogue (aktualny półfinalista ostatnich Mistrzostw Europy), Illuminar Gaming, piratesports, PRIDE, a także trzy nowe drużyny – 7more7 Pompa Team, która przejęła skład od devils.one oraz Komputronik H34T i Gentlemen’s Gaming.

Po pierwszych dwóch tygodniach zmagań na prowadzeniu znajduje się AGO Rogue z kompletem czterech zwycięstw. Dalsze pozycje zajmują kolejno 7more7 Pompa Team oraz Komputronik H34T.

Więcej o sukcesie Polaków na EU Masters pisaliśmy tutaj. Polecamy również świeży raport ukazujący wartość mediową Ultraligi na przykładzie pierwszego dnia meczowego, o którym pisaliśmy tutaj.

Warto wspomnieć również, że została powołana druga dywizja Ultraligi, która stanowi zaplecze głównej ligi. Swoje akademie powołały tam m.in. Pride, Pompa Team, H34T, piratesports, czy devils.one. Niewątpliwie ułatwi to rozpoczęcie kariery esportowej młodym zawodnikom.

Valve reguluje kwestie właścicielskie w Counter-Strike

Wydawca gry Counter-Strike zdecydował się uregulować kwestie posiadania udziałów w organizacjach esportowych przez profesjonalnych zawodników. Żaden z zawodników występujących na Mistrzostwa Świata Counter-Strike (tzw. Major) nie może być jednocześnie właścicielem jakiejkolwiek organizacji esportowej posiadającej drużynę w tej grze. Ma to zapobiec pojawiającym się konfliktom interesów, gdy zawodnik reprezentuje barwy jednego klubu będąc jednocześnie współwłaścicielem klubu konkurencyjnego. Dotyczy do przynajmniej siedmiu zawodników ze ścisłej światowej czołówki, którzy dostali ultimatum pozbycia się udziałów przed Mistrzostwami Świata, pod rygorem braku możliwości uczestnictwa.

Nadchodzi konferencja Esport Gaming Forum 2020

8 lipca w formule online odbędzie się kolejna edycja Esport Gaming Forum, której głównym celem było promowanie cyfrowej rozrywki oraz sportów elektronicznych w kręgach biznesowych i marketingowych. Całość wydarzenia będzie dostępna online. Oprócz paneli dyskusyjnych do dyspozycji uczestników będą pokoje webinarowe, w których będzie można w kameralnym gronie podyskutować z zaproszonymi prelegentami oraz wziąć udział w specjalnie przygotowanych webinarach za których organizację odpowiadają liderzy rynku gamingowego w Polsce – devils.one, Polsat Games, Fantasyexpo oraz Brief Esports. Więcej o konferencji pisaliśmy tutaj.

10 czerwca odbył się Wielki Quiz Streamerów organizowany przez Muzeum Powstania Warszawskiego

W ramach Wielkiego Quizu Streamerów znane postacie platformy streamingowej – Twitch przygotowały dla swoich widzów mini-lekcje historii. Grając w ulubione tytuły gier, dzieliły się wiedzą opracowaną wspólnie z Muzeum Powstania Warszawskiego, a następnie udostępniali widzom specjalny quiz sprawdzający, ile informacji zapamiętali. Była to swoista lekcja historii dla młodych ludzi oglądających gry w serwisie Twitch.tv. oraz podsumowanie działań edukacyjnych on-line prowadzonych przez 10 tygodni kwarantanny. W tym czasie Muzeum Powstania Warszawskiego prowadziło na swoim fanpage’u lekcje i wykłady transmitowane na żywo. W sumie blisko 200 streamów i prawie 3 200 000 wyświetleń

 

Niemal dwukrotny przyrost streamerów na platformie Twitch w 2020 roku

Do platformy Twitch w tym roku dołączyło już 3,5 miliona nowych streamerów, co daje wzrost o 87% w stosunku do poprzedniego roku. To najlepszy wynik w historii. Niewątpliwie widać w tym duży wpływ lock-down’u spowodowanego koronawirusem, przez co ludzie zostali w domach. Więcej pisaliśmy o tym tutaj.

Kampania Old Spice zdobywa srebrną nagrodę w MIXX Awards Europe

MIXX Awards Europe to konkurs dla najlepszych kampanii reklamowych, organizowany przez IAB Europe już od kilku lat. Każdego roku spośród setek kampanii z całej Europy, międzynarodowe jury wybiera te najbardziej efektywne, inspirujące i skuteczne. Celem konkursu jest wyróżnienie najlepszych kampanii oraz ich twórców a także propagowanie wiedzy o trendach i innowacjach na rynku reklamy digitalowej. Nagradzane są koncepty, które łączą kreatywną ideę oraz innowacyjne sposoby ich realizacji takie jak esport i gaming. Srebro wywalczył polski projekt ‘Nieoczekiwany powrót do studia’, stworzony przez Fantasyexpo oraz Mediacom dla marki Old Spice/ Procter&Gamble. Więcej o projekcie pisaliśmy tutaj.

Zakończył się wirtualny wyścig 24h Le Mans

Fot. 24h Le Mans

W ubiegły weekend miała miejsce bezprecedensowa sytuacja – klasyczny, dwudziestoczterogodzinny wyścig Le Mans odbył się na platformie wirtualnej. Na starcie stanęło ponad 200 profesjonalnych kierowców znanych z Digital Motorsportu, jak również tradycyjnych wyścigów z takimi gwiazdami na czele jak Jenson Button, Juan Pablo Montoya, Max Verstappen, czy Lando Norris. Transmisje pokazywały telewizje linearne na całym świecie, w tym ESPN, Eurosport, RTL7, czy Sky Sports. Zmagania wygrał zespół Rebellion Williams Esports z dwoma Polakami w składzie. W czteroosobowej drużynie znalazło się miejsce dla Nikodema Wiśniewskiego oraz Kuby Brzezińskiego. Gratulacje! Jeśli ktoś jest ciekawy skrótu z takiego wydarzenia, to jest on dostępny pod tym linkiem.

Epic Games pozyskuje 750mln$ w kolejnej rundzie inwestycyjnej

Fot. Epic Games

Wydawca popularnej gry Fortnite, pozyskał 750 milionów dolarów przy wycenie spółki na poziomie 17 miliardów dolarów w kolejnej rundzie inwestycyjnej, a inwestorami zostali m.in. Kohlberg Kravis Roberts & Co. (KKR & Co.), T. Rowe Price Group oraz Baillie Gifford. Epic Games zostało założone 1991 roku i nieustannie się rozwija. Jest autorem m.in. szeroko używanego w GameDev Untreal Engine. W 2012 roku 40% udziałów w Epic Games pozyskał Tencent, chiński gigant na rynku gier. W 2018 roku odbyła się poprzednia runda inwestycyjna, gdzie Epic pozyskał 1.25 miliarda dolarów przy wycenie na poziomie 15 miliardów dolarów od takich podmiotów jak KKR & Co., ICONIQ Capital, Smash Ventures, aXiomatic, Vulcan Capital, Kleiner Perkins, czy Lightspeed Venture Partners. Firma fundusze przeznacza na inwestycje i akwizycje. W ostatnim czasie sfinalizowała m.in. zakup firmy Psyonix, wydawcy popularnej gry Rocket League.

Polecamy również poprzedni przegląd wydarzeń w esporcie

Przegląd wydarzeń w esporcie: Premiera Valoranta, AGO Mistrzem Polski, statystyki z maja, Blizzcon, Ghost, VISA, Lamborghini

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana