Frenzy wyprodukuje zawody simracingowe

simracing

Dom produkcyjny Frenzy wyprodukuje międzynarodowe zawody simracingowe - Digital Motorsports World Cup presented by G2A. Zawody odbędą się w niedzielę 28 listopada.

Międzynarodowa transmisja wyprodukowana zostanie w języku angielskim i trafi do ponad 60 państw za pośrednictwem platformy telewizyjno-streamingowej ESTV. Polscy fani simracingu będą mogli śledzić rywalizację na oficjalnej stronie zawodów.

Frenzy wyprodukuje zawody w nowoczesnym, warszawskim studiu.

To dla nas wielki zaszczyt i okazja do podkreślenia naszych możliwości produkcyjnych. Współtworzenie tak prestiżowego wydarzenia poszerza nasze esportowe specjalizacje i jest kolejnym krokiem w międzynarodowej ekspansji Frenzy. Jestem przekonany, że produkcja z naszego warszawskiego studia podniesie światowe standardy transmisji simracingu.

Marcin Kilar, dyrektor zarządzający Frenzy

Organizatorem turnieju jest irlandzka firma Digital Motorsport. Podobnie jak Team Frenzy, podlega pod ESE Entertainment. Pula nagród wynosi 20 tys. euro. Jej podział jest przewidziany następująco: 10 000 euro oraz tytuł Digital Motorsports Champion za pierwsze miejsce, 2500 euro za drugie i 1000 euro za trzecie miejsce. Ponadto trzech najlepszych zawodników otrzyma platformę do symulacji Qubic System.

Zawodnicy rywalizować będą na najpopularniejszej obecnie platformie simracingowej iRacing i zasiądą za wirtualnymi sterami Porsche 911 GT3 (992). W wyścigu finałowym wystartuje 33 kierowców w formie hybrydowej podczas 30. minutowego wyścigu na torze Silverstone. 27 zawodników rywalizować będzie online, a 6 kierowców z warszawskiego studia. Polskich fanów na pewno ucieszy fakt, że ci ostatni to rodacy, którzy brali udział w zakończonych w październiku Mistrzostwach Polski w Digital Motorsporcie sponsorowanych przez Porsche Polska.

W stawce polskich kierowców pojawi się między innymi trzech najlepszych zawodników MPDM: dwukrotny Mistrz Polski – Dominik Blajer, Wicemistrz – Maciej Młynek i Drugi Wicemistrz Polski – Mateusz Łuczak. Listę startową uzupełnią Michał Rak, Mateusz Nogaj oraz Jakub Maciejewski.

Zawody odbędą się 28 listopada w godzinach 14:00-16:00.


źródło: Digital Motorsport / Team Frenzy

Adam Daniluk

K1CK opuszcza Ultraligę!

K1CK_2020_EUM

Konflik interesów eliminuje K1CK z rozgrywek w Polsce !

K1CK Neosurf w swoich mediach społecznościowych i na oficjalanej stronie poinformowało o opuszczeniu Ultraligi. Drużyna była jej częścią od 2020 roku, w tym krótkim okresie zdążyła podbić serca kibiców swoimi dobrymi występami. Zarówno na lokalnym podwórku, gdzie zdobyli tytuł mistrzowski, ale też na arenie międzynarodowej, kiedy to w Spring Splicie 2020 dostali się do finału EU Masters.

Niestety od 2022 fani K1CK nie zobaczą ich już w Ultralidze. Jest to spowodowane nawiązaniem współpracy między spółką ESE, a Frenzy, będące firmą odpowiedzialną za organizację realizacji Ultraligi. Chodzi o konflikt interesów, otóż ESE jest całościowym właścicielem K1CK Neosurf co sprawia, że nie mogą oni występować już w polskiej lidze.

Organizacja ogłasza jednak, że nie rozstaje się z „Lolem” i ma nadzieję, że będzie jeszcze okazja, żeby śledzić jej dalsze poczynania. Być może wrócą do ligi hiszpańskiej, z której się wywodzą, jednak na oficjalne stanowisko fani muszą jeszcze poczekać.

 

Źródła informacji:

https://www.globenewswire.com/news-release/2021/09/30/2306151/0/en/ESE-Signs-Letter-of-Intent-to-Acquire-European-Esports-Media-Company-Frenzy.html

https://k1ck.com/21/news/2021/10/18/k1ck-leaving-ultraliga/


Autor: 

Adam Daniluk 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wydarzenie Esports, Gaming & Livestyle by ESPOT!

Celem i tematem przewodnim jest szeroko rozumiany gaming na styku z lifestyle. Premierowo zaprezentowane zostanie badanie dotyczące marketingu w gamingu przeprowadzone przez Havas Media Group i Brief Esports.

Intencją organizatorów jest przybliżenie zjawiska, które zataczając coraz większe kręgi wkroczyło do mainstreamu.
Podczas wykładów zaproszeni goście będą mieli okazję zapoznać się z wynikami badań przeprowadzonymi przez Havas Media Group i Brief Esports oraz posłuchać specjalistów w obszarze inwestycji w gaming i esport.

Transmisja prowadzona będzie prosto z ESPOT pop-up gaming concept, który już 23 października rozpoczyna działanie w Elektrowni Powiśle w Warszawie. Jest to pierwszy lokal w Polsce łączący gaming z lifestyle.

AGENDA:
10:00 – 10:10 Przywitanie Gości | Marcin Krzemień / Vigilant Magazine
10:10 – 10:18 Prezentacja ESPOT pop-up gaming concept | Jarosław Śmietana / ESPOT
10:20 – 11:00 Rynek gamingu i esportu w Polsce w roku 2020. Czy marketing w gamingu działa? Prezentacja badania Brief Esports & Havas Media Group | Alex Gręziak / Havas Media Group
11:00 – 11:20 Wartości mediowe w esporcie i gamingu na podstawie badania Pentagram dla Porsche MPDM | Michał Mango / ESE
11:20 – 11:30 Esportowe areny. Kibicujmy na żywo? | Mateusz Matysiak / Good Game League
11:30 – 11:40 Trendy w lifestyle i gaming oraz content przyszłości | Lila Malinowska & Wojciech Krzemień / Vigilant Magazine
11:40 – 12:00 Polska Liga Esportowa jako połączenie esportu i lifestyle | Joanna Marks / Polska Liga Esportowa (Gościnnie materiał z
12:10 – 13:00 Panel dyskusyjny – jak łączyć lifestyle, gaming i esport? Jarosław Śmietana, Alex Gręziak, Joanna Marks

Konferencja odbywa się online, transmisja na stronie ESPOT pop-up gaming concept:

https://www.facebook.com/ESPOTWarszawa/videos/2784906765114601

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ESE Entertainment partnerem marketingowym Porsche Esports Sprint Challenge Poland

Porsche Esports Sprint Challenge Poland to oficjalne Mistrzostwa Polski w Digital Motorsporcie. Kierowcy rywalizują w wirtualnych samochodach Porsche Cayman GT4 Clubsport. Impreza widnieje w oficjalnym kalendarzu Polskiego Związku Motorowego, jej organizatorem i promotorem jest Ragnar Simulator, a patronem – Porsche Polska. Partnerem marketingowym pierwszej edycji mistrzostw została organizacja esportowa ESE Entertainment.

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że logo organizacji ESE pojawi się na samochodach marki Porsche oraz torach w grze Assetto Corsa, na których rywalizować będą najlepsi polscy simracerzy .

Konrad Wasiela, CEO ESE Entertainment

Strategicznym partnerem projektu została marka Porsche, która silnie związana jest z motorsportem i rywalizacją sportową. Marka Porsche w przeszłości organizowała już między innymi globalne zawody Porsche Esports Supercup.

Kryzys pandemii koronawirusa i związane z nim ograniczenia przyspieszyły jednak rozwój tej formy rywalizacji motorsportowej. Porsche zawsze cechowała odwaga w przecieraniu nowych szlaków, dlatego cieszymy się, że możemy być patronem nowej imprezy w kalendarzu motorsportowym w naszym kraju .

Marek Sworowski, dyrektor marketingu Porsche Polska

Simracing to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dyscyplin esportu, od ponad 2 lat wspierana jest przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA), która współpracuje z wydawcami gier wyścigowych oraz zachęca lokalne organizacje do wspierania rywalizacji esportowych. Przełomową decyzją FIA było uznanie rywalizacji w grach wyścigowych, jako jednej z dyscyplin w których członkowie FIA mogą organizować zawody w randze mistrzostw kraju. Używamy określenia Digital MotorSport, bo tak oficjalnie określana jest rywalizacja esportowa w grach wyścigowych. Strategia FIA związana z promocją i rozwojem Digital Motorosportu realizowana jest w Polsce przez Polski Związek Motorowy, który jako jeden z  pierwszy z członków FIA (239 organizacji zrzeszonych) ogłosił Mistrzostwa Polski w Digital Motorsporcie.

Kierowcy od dawna wykorzystują symulatory w swoich treningach. Jednak dziś, dla Polskiego Związku Motorowego, esport staje się kolejną, samodzielną dyscypliną. Cieszymy się, że możemy połączyć światową legendę motoryzacji, jaką jest Porsche, z liderami branży esportu, jakimi są Ragnar Simulator oraz ESE Entertainment.

Michał Sikora, Prezes Polskiego Związku Motorowego

Celem działań realizowanych przez ESE Entertainment jest przede wszystkim promocja wydarzenia, w którym po raz pierwszy simracer otrzyma oficjalny tytuł Mistrza Polski i zostanie zaproszony na oficjalną Galę Polskiego Związku Motorowego podsumowującą sezon w motorsporcie, na której medale i wyróżnienia otrzymują najlepsi zawodnicy rywalizujący w dyscyplinach motorowych i cyklach organizowanych przez Polski Związek Motorowy.

Do promocji wydarzenia ESE Entertainment pozyskało partnerów mediowych wydarzenia, takich jak onet.pl oraz radio sportowe Weszło.FM. W ramach współpracy z onet.pl realizowana będzie kampania reklamowa promująca wydarzenie. Radio Weszło.FM, we współpracy z ekspertami z ESE Entertainment, przygotowało dedykowaną projektowi audycję pod nazwą Wirtualny Pit Stop (#wirtualnypitstop). Audycja w całości poświęcona będzie rywalizacji o tytuł Mistrza Polski w ramach Porsche Esports Sprint Challenge Poland.

Fot. ESE Entertainment

Zaangażowanie ESE Entertainment w projekt Porsche Esports Sprint Challenge Poland wynika przede wszystkim ze strategii organizacji, która zakłada realizację projektów esportowych oraz gamingowych, w ramach których łączymy świat wirtualnej rywalizacji ze światem rywalizacji sportowej . Potwierdzeniem słuszności naszej wizji jest bardzo duża popularność dyscypliny w okresie pandemii. Ze względu na brak możliwości rywalizacji w klasycznym motorsporcie, w zawodach simracingowych startowało wielu kierowców Formuły 1 czy innych prestiżowych cyklów wyścigowych .

Michał Mango, Head of Strategy ESE Entertainment

Rywalizacja w ramach Porsche Esports Sprint Challenge Poland potrwa do września 2020 roku. Składa się z 6 rund rywalizacji, z których dwie rozegrane zostaną na polskich torach – Silesia Ring i Tor Poznań. Pomimo, iż stawką cyklu wyścigów jest tytuł Mistrza Polski, to rywalizacja ma charakter otwarty i udział w niej może wziąć każdy. Więcej szczegółów na stronie organizatora.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ultraliga wyłoniła Mistrzów Polski w League of Legends

Ultraliga

W minioną środę fani League of Legends mogli zobaczyć niezwykle pasjonujących finał 3. sezonu Ultraligi. Ze względu na panującą epidemię koronawirusa, tym razem zawodnicy rywalizowali z domów, a nie jak to miało miejsce w przypadku poprzednich edycji z nowoczesnego studia Polsat Games. W finałowym starciu AGO Rogue pokonało K1CK Neosurf i zdobyło tytuł Mistrzów Polski w League of Legends.

Jednak po zmaganiach w Ultralidze, zespoły nie mogą pozwolić sobie na dłuższą przerwę i wypoczynek. Już w kolejnym tygodniu zawodnicy finalistów rozgrywek K1CK Neosurf i AGO Rogue rozpoczną zmagania w European Masters 2020 – prestiżowych rozgrywkach League of Legends, w których rywalizują najlepsze zespoły z naszego kontynentu.

K1CK rozpocznie rywalizacje od fazy Play-In, w której wystąpi 16 zespołów podzielonych na 4 grupy. Do kolejnej fazy awansują po dwie ekipy z każdej z grup. W ostatnim etapie zwycięzcy 4 meczów wywalczą awans do turnieju głównego, w którym rywalizować będę najlepsze zespoły z poszczególnych regionów. Faza Play-In rozegrana zostanie w dniach 6-9 kwietnia a turniej główny EU Masters rozpocznie się 22 kwietnia i potrwa do 10 maja. Bezpośredni awans do tej fazy rozgrywek wywalczył Mistrz Polski, czyli zespół AGO Rogue.

Dla obu organizacji esportowych udział w eliminacjach oraz turnieju głównym EU Masters będzie debiutem na europejskiej scenie League of Legends, podobnie jak udział w zmaganiach Ultraligi. Drużyna Ago Rogue na polskiej mapie esportowej pojawiła się pod koniec 2019 roku, a jej debiut w rozgrywkach Ultraligi możliwy był dzięki współpracy bardzo znanej na polskim rynku esportowym organizacji x-kom AGO z amerykańską organizacją Rogue. Główny zespół Rogue występuje w najbardziej prestiżowych rozgrywkach League of Legends European Championship (LEC), które w Europie organizowane są przez producenta gry, firmę Riot Games od 2013 roku. Zespół AGO Rogue poza rywalizacją w Ultralidze i na arenie międzynarodowej, pełni funkcję akademii dla głównej drużyny występującej w LEC.

W Przypadku AGO Rogue Amerykanie odpowiadają za dobór i rozwój zawodników, z kolei x-kom AGO zajmuje się obsługą marketingową, sprzedażową oraz prowadzeniem drużyny. Podobna sytuację mamy przypadku zespołu K1CK Neosurf., który na polskiej scenie pojawił się kilka dni po AGO Rogue. Zespołem zarządza portugalska organizacja K1CK Esports, która jest jedną z najstarszych organizacji esportowych na świecie. K1CK został założony w 1998 roku. Organizacja prowadzi obecnie zespoły m.in. w Apex Legends, FIFA20 oraz zespół League of Legends występujący w Ultralidze. W przeszłości organizacja z powodzeniem występowała w CS:GO odnosząc sukcesy na scenie portugalskiej oraz europejskiej.

Od 1998 roku zawodnicy reprezentujący K1CK wygrali ponad 800 turniejów esportowych – lokalnych i międzynarodowych, co sprawiło, że obecnie jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych organizacji esportowych na świecie. W Polsce K1CK współpracuje z ESE Europe, która opowiada za kontrakty zawodników, obsługę marketingową zespołu League of Legends. W poprzednich latach organizacja występowała w rozgrywkach League of Legends w Portugalii, jednak na przełomie 2019 i 2020 roku zarządzający organizacją zdecydowali się na stworzenie nowej drużyny, która mogła z powodzeniem rywalizować na polskiej scenie, a także w rozgrywkach EU Masters.

Od samego początku celem naszej współpracy było zbudowanie silnej drużyny, która z powodzeniem rywalizowałaby z najlepszymi polskimi zespołami w Ultralidze, oraz na arenie międzynarodowej. Współpraca z rozpoznawalnym brandem w esporcie jak K1CK daje nam możliwość współpracy z takimi międzynarodowymi sponsorami jak Neosurf.

Sever Zakrzewski, doradca zarządu ESE Entertainment Inc.

Podobną sytuacje mamy także w przypadku Ago Rogue, zespół już w trakcie sezonu pozyskał sponsora firmę Nestle poprzez brand Kit Kat. Marka sponsoruje również rozgrywki

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania kompleksowych strategii z zakresu marketingu oraz komunikacji w sporcie. Odpowiadał za marketing i biura prasowe przy wydarzeniach rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Współpracował z międzynarodowymi federacjami sportowymi. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI), Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzi (IIHF), Międzynarodowa Federacja narciarska (FIS) oraz UEFA. Odpowiadał za komunikacje eventów z udziałem największych klubów piłkarskich w Europie: Real Madryt, Juventus Turyn, Borussia Dortmund Benfica Lizbona AS Monaco i Szachtar Donieck. Z FC Barceloną współpracował przy wydarzeniach sportowych oraz esportowych w Polsce. W 2018 roku był konsultantem największego ogólnopolskiego badania esportu, realizowanego przez firmę Kantar Media. W ESE Europe współtworzył projekt Rocketmania, międzynarodową ligę esportowa dla organizacji z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadził szkolenia z zakresu mediów i Social Media dla związków sportowych oraz Instytutu Sportu.

Michał Mango