Gaming i e-sport coraz bardziej popularny wśród młodych Inquiry prezentuje najnowszy raport

Jedynie co czwarty Polak wie na czym polega e-sport i właściwie interpretuje ten termin. Sytuacja wygląda znacznie lepiej jeśli chodzi o gaming, choć okazuje się, że gramy mniej niż 2 lata temu. Spadek dotyczy jednak tylko starszych grup wiekowych i kobiet, w młodszych grupach i wśród mężczyzn zanotowano wzrost.

Agencja Inquiry kontynuuje badania na temat zjawisk e-sportu, gamingu oraz streamingu gier. Najnowszy raport prezentuje dane zebrane
w kwietniu br. na próbie 1012 dorosłych Polaków. Wyniki badania pokazują, że ogółem gramy w gry nieco mniej niż jeszcze 2 lata temu. Nadal zdecydowanie najczęściej Polacy grają na telefonie. Co czwarty z nas robi to przynajmniej kilka razy w tygodniu, średnio przez 9 godzin tygodniowo. Drugie najpopularniejsze urządzenie to nadal komputer lub laptop, na którym gra regularnie (minimum kilka razy w tygodniu) 14% badanych. Polacy nadal najczęściej wybierają gry logiczne (43% grających), łamigłówki (39%) oraz karciane (35%), przy czym wszystkie te kategorie są znacznie bardziej popularne wśród kobiet. Mężczyźni częściej wybierają gry akcji i strzelanki, a także strategiczne, wyścigowe oraz sportowe. Starsi gracze, powyżej 55 roku życia, sięgną przede wszystkim po gry karciane – młodsi zaś (18-24 lata) po gry akcji/strzelanki, symulatory i gry przygodowe.

Podobnie jak dwa lata temu, granie kojarzy nam się głównie z zabawą, zabiciem czasu oraz relaksem. Gramy na różnych urządzeniach – głównie  na telefonie i na komputerze, ale jedynie garstka badanych bierze udział w zorganizowanych wydarzeniach gamingowych – 9% wśród osób grających.

Nieco mniej popularnym zjawiskiem, bezpośrednio związanym z gamingiem, jest streaming gier, znany ponad około jednej trzeciej badanych. Odsetek ten jest dwukrotnie wyższy w grupie osób 18-24 lata, dla których to dość dobrze znane zjawisko. Jednocześnie najwyższy odsetek tych, którzy kiedykolwiek oglądali relację gamingową na żywo, spotkamy w grupie najmłodszych respondentów (54%). Najpopularniejszą platformą streamingową pozostaje niezmiennie Xbox Game Pass – korzysta z niej niemal 1/3 osób grających w gry udostępniane na zasadzie streamingu. Na drugim miejscu znajdziemy Sony PS Now. Ponad  1/3 Polaków korzysta też z platformy Twitch.

Zdecydowanie najmniej popularną formę rozrywki stanowi e-sport. Choć zetknęło się z nim ponad 60% badanych, w większości są to osoby, które potrafią podać definicję samego zjawiska, ale poza tym nie są zainteresowane tematem. Co dziesiąty badany, który kojarzy i rozumie pojęcie e-sportu, śledzi wydarzenia e-sportowe oraz ogląda rozgrywki. Do najbardziej znanych imprez e-sportowych należą Poznań Game Arena oraz Intel Extreme Masters. Wśród najmłodszych graczy znane są również takie imprezy e-sportowe  jak  Ultraliga, Valorant Champions oraz Liga CyberSport. Dość popularna wśród graczy e-sportu jest także impreza ESL One. Fani e-sportu oglądają go najczęściej na kanale YouTube (60% grających).

 

Kolejna fala badania pokazuje że różnorodne formy gier i rozgrywek
e-sportowych upowszechniają się w młodszych grupach wiekowych.
W najstarszej grupie dominują elektroniczne wersje tradycyjnych gier, a ich popularność spada. ”

– komentuje Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

 

Link do raportu:

https://inquirymarketresearch.pl/esport-i-gaming-w-polsce/

 

O Inquiry:

Inquiry jest polską agencją badań rynku. Od 2019 r. Inquiry współpracuje z międzynarodową firmą YouGov, będąc jej wyłącznym przedstawicielem w Polsce.

 

O badaniu

Badanie zostało zrealizowane w kwietniu 2024 r. na reprezentatywnej próbie 1012 dorosłych Polaków (sondaż online na panelu YouGov).

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Żabka stawia kolejny krok w kierunku społeczności gier Riot Games

Sieć sklepów Żabka, mając już doświadczenie w aktywacjach dla fanów gier, stawia kolejne kroki w kierunku społeczności gier RIOT Games, angażując się tym razem w zimową edycję festiwalu Meet at Rift. Jako partner wydarzenia, Żabka nie tylko stworzy niezapomnianą atmosferę, lecz także zainicjuje serię aktywacji, skierowanych zarówno do graczy, jak i szerszej publiczności.

W ramach współpracy z Winter Meet at Rift 2024, Żabka zaprezentuje swoją strefę gamingową, pełną niespodzianek i rozrywki. Główną atrakcją podczas eventu będzie gra terenowa “Żabka Challenge”. Będzie to  dynamiczna aktywacja, skierowana do młodych entuzjastów esportu, Discorda oraz giveawayów. Gra zapewni uczestnikom szereg wyzwań, które przetestują ich kreatywność, zwinność i zaangażowanie w działania zespołowe z wykorzystaniem mediów społecznościowych, przede wszystkim platformy Discord.

Ponadto, w trakcie wydarzenia Meet at Rift, w strefie Żabki będzie można wziąć udział w turnieju League of Legends 1vs1 z udziałem Jakuba „Kubona” Turewicza, byłego profesjonalnego gracza League of Legends. Kubon nadal zachwyca swoją grą, potrafi zaskoczyć młodych graczy i pokazać im wiele cennych sztuczek. Jest aktywnym i pozytywnym streamerem, słynnym z doskonałego kontaktu z fanami. Dodatkowo, atmosferę w strefie podgrzewać będzie Veggie, ikona sceny League of Legends w Polsce, trener najlepszych drużyn Europy i doświadczony weteran. Więcej informacji na temat atrakcji w strefie Żabki podczas Meet at Rift znajdziecie na oficjalnej stronie: www.zabkanarifcie.pl.

Organizowany przez GAM3RS_X festiwal to dwudniowe wydarzenie skupiające się na pełnej gamie gier wydanych przez Riot Games. Meet at Rift przenosi społeczność graczy z online do offline, oferując atrakcje dla osób w każdym wieku i o różnych zainteresowaniach. Event nie tylko dostarcza rozrywki, ale również pomaga rodzicom zrozumieć pasję swoich dzieci, umożliwia wejście do tego świata i tworzy swoisty pomost komunikacyjny między pokoleniami. Impreza ponownie zawita do warszawskiego EXPO XXI przy ulicy Prądzyńskiego w dniach 17-18 lutego, a co równie istotne, wstęp pozostaje całkowicie bezpłatny, tak jak to miało miejsce w poprzednich edycjach.

Partnerstwo z Meet at Rift, to kolejny ukłon Żabki w stronę społeczności League of Legends. W sierpniu ubiegłego roku, wspólnie z marką Coca Cola sygnowała turniej społeczności Legends Clash, którego ambasadorami byli Nervarien oraz Kubon.

Za kompleksowe wdrożenie i koordynację aktywacji dla Żabki, zarówno przy Meet at Rift, jak i przy Legends Clash odpowiada agencja WE!RE Fantasy należącą do grupy Fantasyexpo.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

EA Sports FC – kolejny krok w kierunku rozwoju piłkarskiego esportu?

Rozwój esportu od początku XXI wieku jest niesamowity, ale do tej pory odbywał się on głównie za pośrednictwem takich gier, jak LoL czy CS: GO. EA Sports FC, a wcześniej FIFA wykonały jednak wiele pracy, aby poprawić rozpoznawalność gier piłkarskich na scenie esportu. Czy wyjście nowej gry będzie kolejnym krokiem w stronę sukcesu?

 

Koniec z grą FIFA!

W 2023 roku pojawiła się informacja dotycząca potencjalnego zakończenia współpracy na linii FIFA – EA Sports. Niektórzy z graczy, którzy od wielu lat grają w tę grę, mogli poczuć niepokój dotyczący tego, co będzie dalej. W końcu liczba alternatyw dostępnych na rynku piłkarskich w tym momencie nie jest zbyt bogata. FIFA tak naprawdę miała monopol, ponieważ PES od Konami nie był w stanie nawiązać realnej walki w ostatnich sezonach. Gracze zostali jednak szybko uspokojeni najnowszymi informacjami dotyczącymi nowej gry. Sytuacja miała wyglądać w ten sposób, że po prostu FIFA zmieni swoją nazwę na EA Sports FC, a dalej wszystko pozostanie bez zmian.

Trzeba przyznać, że już po premierze nowej gry sytuacja wygląda dokładnie w ten sposób. Silnik gry znacząco się nie zmienił, chociaż niektórzy gracze uważają, że jest bardziej „drewniany”. Może być to jednak tylko takie odczucie związane z tym, że w końcówce edycji FIFA 23 gracze grali kartami o ocenie 99, a teraz zaczynają od zera.

Nowy gracz na okładce!

Przejście z serii gier FIFA na i EA Sports FC okazało się również szansą na nowego ambasadora. Firma z Kanady postanowiła, że tym razem Kylian Mbappe nie znajdzie się na okładce, a wybór padł na Erlinga Haalanda. Norweg ma za sobą genialny sezon, w którym pobił wiele rekordów strzeleckich, a dodatkowo po raz pierwszy w historii klubu poprowadził Manchester City do zwycięstwa w Lidze Mistrzów. Taka nominacja jest więc w pełni uzasadniona. Wyróżnienie na okładce może być również powiązane z tym, że karta tego piłkarza w najnowszej edycji będzie zdecydowanie mocniejsza.

Nowości w grze EA Sports FC

Oprócz tego, że zmieniła się nazwa I twarze poszczególnych zawodników na podstawie najnowszej aktualizacji, to do gry zostało dodanych również wiele nowych funkcji. W naszej analizie skupimy się przede wszystkim na trybie Ultimate Team, który wzbudza największe zainteresowanie na rynku esportu i gier piłkarskich. Jest to rozgrywka, w której celem gracza jest zbudowanie drużyny swoich marzeń. Aby to osiągnąć, trzeba rozgrywać mecze, zbierać monety, a także najlepiej jest otwierać paczki za zadania. Niektórzy gracze mają szczęście i trafią dobre karty również w paczkach, które można wykupić w sklepie, jednak większość opinii pokazuje, że nie są one warte swojej ceny. Z tym jest jednak jak z grą w totolotka, ponieważ jedna osoba wylosuje znakomicie, a druga po prostu będzie miała pecha. Jeśli chodzi o samą animację otwierania paczek, to zostały tutaj wprowadzone drobne korekty, ale to działo się praktycznie co roku, więc gracze mogli się tego spodziewać.

Ważną informacją dla graczy, którzy zamierzają wykupić najnowszą edycję jest również to, że tryb zgrania z poprzedniej FIFY został podtrzymany. Nie ma więc powrotu do linii, które służyły graczom przez kilka lat, a obecnie budowanie składów może być łatwiejsze. Na początku zrozumienie tego systemu nie było łatwym zadaniem, więc jeśli dopiero planujesz rozpocząć swoją przygodę z tym trybem, polecamy przejść przez samouczek.

Co wpływa na rozwój EA Sports FC?

  • Zainteresowanie prawdziwych klubów piłkarskich i inwestycja w zawodników
  • Rozwój turniejów Ekstraklasa Games, E-Premier League
  • Ogólnoświatowe kwalifikacje do mistrzostw
  • Popularność gier FIFA (obecnie EA Sports FC)

Sam silnik gry na podstawie najnowszych opinii twórców, którzy szybciej otrzymali dostęp do gry wiele się nie zmienił. Dodane zostały nowe sztuczki, a także kilka detali. Trochę jednak potrwa, zanim gracze odpowiednio wyczują możliwości nowej gry i znajdą odpowiednie schematy. Praktycznie co roku zmieniają się aspekty, które potencjalnie mogą wpływać na sukces w trybie Ultimate Team. Kto wie, być może w tym roku będą nimi dośrodkowania?

Istotnym rozwinięciem w porównaniu do poprzedniej FIFY jest wprowadzenie większej liczby stylów biegu. Na starcie edycji 2023 style biegów robiły furorę, a gracze uwielbiali je ze względu na to, że Lenghty pozwalało przywrócić do gry karty, które realnie nie byłyby używane. Oznaczało to, że piłkarze dysponującym mniejszą szybkością na długim dystansie są w stanie się rozpędzić na tyle, aby wyprzedzić najszybszych zawodników z gry. Była to ciekawa zagrywka ze strony twórców gry, dlatego też dodanie nowych styli biegów może okazać się istotną zmianą na początku nowej edycji.

Oprócz tego twórcy gry wprowadzili kilka drobnych poprawek, które znacząco ułatwią graczom zadanie. Nie trzeba już wykupywać karty zmiany pozycji, aby przypisać piłkarza do innej roli, która jest dostępna w jego profilu. Obecnie można też jednym przyciskiem odbierać wykonane zadania, co również jest sporą innowacją w porównaniu do tego, co było w poprzednim sezonie.

Kluczowe daty:

  • 19.09 – dostęp do gry otrzymali twórcy contentu i youtuberzy
  • 22.09 – wczesny dostęp dla użytkowników wersji Ultimate
  • 29.09 – oficjalna premiera standardowej edycji EA Sports FC

SuperPrzewaga dostępna dla fanów piłki nożnej i nie tylko!

SuperPrzewaga nie jest jeszcze dostępna w serii gier EA Sports FC, ale w przyszłości może się pojawić. Jest to promocja, która znacząco ułatwia zadanie graczy, jeśli chodzi o typowanie. Jej zamysł polega na tym, że przy osiągnięciu konkretnego wyniku możesz trafić swój zakład bez względu na to, jak zakończy się spotkanie. Zapewne nie raz spotkałeś się z sytuacją, w której obstawiona przez ciebie drużyna wyszła na 2 lub 3 bramkowe prowadzenie, a ostatecznie przegrała taki mecz lub straciła punkty. SuperPrzewaga wyłącza taką możliwość, ponieważ w piłce nożnej, gdy obstawisz na wygraną Barcelony, a ona będzie prowadzić 2:0, to automatycznie wygrywasz zakład, dzięki SuperPrzewadze. Tak naprawdę przy osiągnięciu takiego rezultatu nie musisz się już dalej martwić o powodzenie swojego typu. SuperPrzewaga uratowała już wiele kuponów graczy!

Mecze w EA FC będziesz mógł obstawiać w Superbet, który jest sponsorem Polskiej Ligi Esportowej.

Obstawianie zakładów bukmacherskich niesie ze sobą ryzyko uzależnienia. Pamiętaj, że nie może być sposobem na życie. W Polsce korzystanie z usług nielegalnych bukmacherów jest zabronione, możesz grać wyłącznie u tych operatorów, którzy posiadają zezwolenie Ministerstwa Finansów.

Zakłady wzajemne urządzane przez sieć Internet przyjmowane są na stronie internetowej Spółki pod adresem www.superbet.pl na podstawie zezwolenia Ministerstwa Finansów z dnia 24.10.2019 r., o nr PS4.6831.5.2019.

Autor tekstu: Mateusz Nowak – Senior Project Manager, redaktor naczelny Zagranie.com, absolwent dziennikarstwa sportowego i zarządzania w sporcie na UAM i fan piłki nożnej! Na Twitterze – @Mati_N95

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

GG Awards – nagrody społeczności

Polska scena League of Legends, Teamfight Tactics, VALORANT i wszystkich fanów świata Runeterry to różnorodne środowisko pełne znakomitych osobistości zasługujących na uhonorowanie i docenienie. Z myślą o graczach i fanach tego środowiska powstaje GG Awards - plebiscyt, w którym nagrody przyznawane są przez społeczność. Laureatów poznamy podczas festiwalu gier Meet at Rift Winter 2023 już 4 lutego.

 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społeczności najpopularniejszych w Polsce i na świecie gier organizator festiwalu Meet at Rift Winter 2023 – GAM3RS_X – postanowił po raz pierwszy w historii tych tytułów w Polsce zorganizować profesjonalny plebiscyt, w którym decydujący głos należeć będzie do społeczności. Brawurowe wywalczenie miejsca w europejskim LCS-ie, zagranie zapadające na zawsze w pamięci czy komentator, który rozbawia widzów do łez to bohaterowie, którzy zasługują na docenienie największego community w Polsce.

Nagrody GG Awards przyznane będa w ośmiu kategoriach, z czego sześć będzie odnosić się do minionego roku, i będą to:

  • Gracz Roku (2022),
  • Organizacja Roku  (2022),
  • Komentator Roku  (2022),
  • Twórca Roku  (2022),
  • Artysta Roku (2022),
  • Sponsor Roku  (2022).

Dodatkowo przyznane zostaną dwie nagrody w kategoriach specjalnych doceniających

  • Gracza Dekady (2012 – 2022),
  • Drużynę Dekady (2012 – 2022).

Głosy można oddawać codziennie, na stronie plebiscytu www.ggawards.pl do 30 stycznia. Uroczyste wręczenie nagród GG Awards odbędzie się na wieczornej gali, 4 lutego podczas festiwalu Meet at Rift Winter 2023. W skład jury wejdą profesjonalni gracze, content creatorzy, eksperci oraz oczywiście wszyscy fani.

Gala nagród plebiscytu GG Awards to jedna z atrakcji festiwalu gier Meet at Rift Winter 2023, który planowany jest w dniach 4-5 lutego w Warszawie, na terenie EXPO XXI przy ulicy Prądzyńskiego. Na przybyłych gości czekać będzie wiele atrakcji:

  • meet & greet z topowymi influencerami kojarzonymi z grami Riot Games, między innymi z Nervarienem, Kubonem, Rybsonem i wieloma innymi;
  • strefy free to play, na których entuzjaści gamingu będa mogli zmierzyć się w takich tytułach jak League of Legends, Valorant, Teamfight Tactics, Wild Rift czy Legends of Runeterra;
  • na scenie głównej ponownie zagoszczą rozgrywki esportowe, które dostarczą wiele emocjonujących scenariuszy;
  • konkurs cosplay, który wyłoni kolejnego zwycięzcę najatrakcyjniejszego stroju związanego z produkcjami Riot Games.

Partnerami najbliższej edycji Meet at Rift są Rockstar Energy Drink i Alior Bank wraz z Mastercard. Bank w swojej ofercie posiada Konto dla graczy. Dodatkowo we współpracy z Mastercard przygotowano zestaw specjalnych nagród, które szczególnie przypadną do gustu wszystkim graczom – klawiatury, myszki lub fotele gamingowe a nawet kody cyfrowe do najpopularniejszych konsol. Natomiast Rockstar Energy Drink zapewni wszystkim moc pozytywnych emocji, która przełoży się na fantastycznie spędzony czas podczas dwóch dni festiwalu. Patronat medialny wydarzenia objął Polsat Games, Radio ESKA, CD-Action oraz Interia.  Organizatorem festiwalu Meet at Rift Winter 2023 jest agencja GAM3RS_X, której celem jest dostarczanie dostarczanie emocji i rozrywki społeczności gamingowej, we współpracy z WE!RE Fantasy, które odpowiedzialne jest za komunikację w mediach i influencerów.

 

źródło: WE!RE Fantasy

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Startuje Red Bull Solo Q – największy na świecie turniej 1vs1 w League of Legends

Już dziś startują zapisy do 3. edycji wyjątkowego turnieju League of Legends. Uczestnicy zmierzą się w pojedynkach 1vs1, by rozstrzygnąć, kto z nich ma największe indywidualne umiejętności. Zwycięzca polskiej edycji Red Bull Solo Q zagwarantuje sobie udział w międzynarodowych rozgrywkach, podczas których powalczy o tytuł mistrza świata.

Red Bull Solo Q to turniej w League of Legends, w którym rozgrywka toczy się w wyjątkowym formacie. Uczestnicy turnieju rywalizują w pojedynkach 1vs1. Aby zwyciężyć, należy spełnić jeden z trzech warunków:

  • zdobyć „First Blood!”
  • zniszczyć wieżę przeciwnika
  • osiągnąć 100 CS (creep score)

Zawodnicy będą sprawdzać swoje umiejętności na górnej alejce Summoner’s Rift, zwanej TOP Lane. Aby zwyciężyć, gracze będą musieli wykazać się doskonałym wyczuciem postaci, doświadczeniem w grze, a także znajomością strategii i sprytem.

W Polsce odbędą się 4 turnieje kwalifikacyjne. Czterech graczy, którzy wygrają poszczególne turnieje, zagwarantuje sobie miejsce w wielkim finale, który odbędzie się 4 września 2022. Zwycięzca krajowych rozgrywek będzie reprezentował Polskę na międzynarodowych rozgrywkach, gdzie zmierzy się z najlepszymi graczami z innych krajów. Walka toczyć będzie się nie tylko o nagrody pieniężne i rzeczowe, ale również o tytuł mistrza świata Red Bull Solo Q.

Harmonogram tegorocznych rozgrywek:

  • I kwalifikacje – 19 sierpnia
  • II kwalifikacje – 21 sierpnia
  • III kwalifikacje – 23 sierpnia
  • IV kwalifikacje – 28 sierpnia
  • Krajowy finał – 4 września

Turniej organizowany jest we wsparciu partnerów: Logitech G, AOC, AMD, Garmin.

Pierwsze kwalifikacje w Polsce odbywają się 19 sierpnia. Zapisy są już otwarte! Nie zwlekaj i zgłoś się już teraz!

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Konferencja Meet at Rift: Talks!

Podczas festiwalu gier komputerowych Displate Meet at Rift w łódzkim EC 1 odbędzie się konferencja Meet at Rift: Talks. Będzie to zamknięte wydarzenie, w którym uczestniczyć będą najważniejsi przedstawiciele ekosystemu gier Riot Games w Polsce w tym organizacje esportowe, dziennikarze, eksperci i aktywni działacze community.

Gry Riot Games są czołowymi tytułami esportowymi zarówno na świecie, jak i w Polsce. Miliony osób ogląda rozgrywki League of Legends, Valoranta, strategicznych potyczek TFT i Legends of Runterra. W ostatnich latach Polacy zdobywali olbrzymie sukcesy na arenie międzynarodowej. Tacy doskonale znani gracze jak Jankos, Trymbi, Inspired, Zeek, Starxo, Shircane, Alanzq i Szychu zdobywali puchary oraz czołowe lokaty w najważniejszych turniejach na świecie. Jednak te wspaniałe wyniki nie pojawiają się znikąd. Często droga przyszłych bohaterów największych lig zaczyna się na naszym podwórku, na “polskich, esportowych orlikach”. Dlatego niesłychanie ważne jest budowanie krajowych struktur, które umożliwią rozwój kolejnej generacji przyszłych esportowych mistrzów.

Ideą wydarzenia Meet at Rift: Talks jest rozpoczęcie regularnej, międzypodmiotowej dyskusji o kondycji polskiej sceny i społeczności League of Legends oraz innych gier Riot Games. Konferencja będzie miała charakter zamknięty, by ułatwić bezpośrednie rozmowy i nawiązać dialog, który do tej pory odbywał się za pośrednictwem social mediów i był utrudniony. Podczas spotkania zostanie omówiony stan polskich rozgrywek. Dodatkowo, podjęty zostanie temat aktualnych warunków biznesowych naszej branży, a także próba wyznaczenia dla niej długoterminowych celów. Będzie to mieszanka prelekcji oraz paneli dyskusyjnych, którą poprowadzą czołowe postacie kojarzone z polskim esportem.

Meet at Rift: Talks jest szansą dla naszej branży, żeby zderzyć różne perspektywy i przekonania o jej aktualnym stanie oraz o szansach i wyzwaniach, które przed nami stoją. Nie wiadomo, jakie dokładnie korzyści wypłyną z konferencji, ale jednego jestem pewien: takie spotkanie jest potrzebne, bo od czegoś trzeba zacząć. Natomiast zamykanie się w swojej bańce nikomu nie pomoże.

Michał Kudliński, komentator esportowy

Konferencja Meet at Rift: Talks rozpocznie się 19 sierpnia, o godzinie 13:00 w łódzkim centrum EC 1 Hala Maszyn podczas wydarzenia Displate Meet at Rift. W wydarzeniu udział wezmą reprezentanci Riot Games, esportowe organizacje biorące udział w ligowych rozgrywkach i turniejach Riot Games, dziennikarze, organizatorzy i administratorzy rozgrywek, komentatorzy, eksperci społeczności oraz reprezentanci agencji marketingowych i esportowych. Organizatorem wydarzenia jest agencja gamingowa Gam3rs_x, a patronat medialny objął portal sport.pl

Podczas konferencji zostanie ogłoszone kolejne ważne wydarzenie dla polskiej sceny League of Legends, o którym informacje w pierwszej kolejności pojawią się na konferencji.


źródło: Gam3rs_x

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Finały Ultraligi TFT już 15 sierpnia w formacie LAN

Już 15 sierpnia ośmiu najlepszych polskich graczy w Teamfight Tactics spotka się w studiu Polsat Games, aby powalczyć o tytuł Mistrza Polski, nagrody z puli 26 000 złotych i awans do europejskich rozgrywek Star Cup i Super Brawl. Ten finał będzie wyjątkowy, z uwagi na to, że decyzją organizatora firmy FRENZY i producenta gry firmy Riot Games, do studia Polsat Games zostaną zaproszeni także kibice. Limitowana liczba wejściówek trafi do społeczności w drodze konkursów, zorganizowanych przez FRENZY, Riot Games oraz Macieja „Kezmana” Gramackiego i Cezarego „BlackFireIce” Cholewskiego.

4. sezon Ultraligi TFT powoli dobiega końca, co nie znaczy, że emocje słabną! Trwająca właśnie Faza Bitwy obfituje w ciekawe i nietypowe kompozycje, a gracze pozwalają sobie na ryzykowną grę dokręcając bardzo mocne jednostki na 3*. Ciekawostką jest także dobra dyspozycja debiutantów: Spoti’ego, Vernacc’a i Morgoth’a, którzy w ten czwartek (11.08.2022) powalczą o dwa ostatnie miejsca finałowe z weteranami: Zbrojsonem, Vicer’em, Simplywojtkiem, Shircane’m oraz Sage’m. Na ten moment, różnice punktowe są tak niewielkie, że wydarzyć się może wszystko.

Wielki Finał

Miejsce w Wielkim Finale zagwarantowało sobie już sześciu zawodników, którzy byli najlepsi w fazie karuzeli i są to: Left, Aki, ANO Shreddin, DV1 Erneściak, BLP Kubixon oraz Kezman. Dwóch kolejnych uczestników poznamy 11 sierpnia, a cała ósemka spotka się 15 sierpnia o 16:00, aby w studiu Polsat Games i przy aplauzie publiczności zmierzyć się w ostatecznej serii pojedynków.

Wejściówki na LAN-a

W tym sezonie wyjątkowo finał rozegrany zostanie przy udziale publiczności. Limitowane wejściówki na wydarzenie będzie można zgarnąć w serii konkursów zorganizowanych przez firmy FRENZY i Riot Games oraz Macieja „Kezmana” Gramackiego i Cezarego „BlackFireIce” Cholewskiego. Informacje odnośnie tego jak zdobyć wejściówkę będą publikowane na portalach społecznościowych podmiotów biorących udział w zabawie. Aby zdobyć jeden z biletów od FRENZY, trzeba uważnie śledzić najbliższą transmisję Ultraligi TFT, gdzie komentatorzy w przerwach meczowych zadadzą kilka pytań. Zostaną one powtórzone na oficjalnym profilu Ultraligi na Twitterze, a osoby, które najszybciej lub najlepiej (w zależności od poszczególnego zadania konkursowego) udzielą odpowiedzi otrzymają bilet wstępu na finały LAN-owe.

Transmisję z ostatniego dnia fazy bitwy możecie oglądać na kanałach Polsat Games w Internecie i telewizji już od godz. 18:00 w czwartek, a Wielki Finał zostanie rozegrany w najbliższy poniedziałek o godz. 16:00. Przed rozgrywkami warto też przypomnieć sobie format rozgrywek.


źródło: FRENZY

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

David Yarnton dołącza do Kinguin

Uznana w branży gier wideo osobowość rozpoczyna swoją współpracę z Kinguin. David Yarnton stanie się Partnerem i Szefem Rozwoju Biznesu firmy.

Kinguin to jeden z pierwszych internetowych rynków gier wideo. Zatrudnienie tak uznanej osoby jak David ma wznieść całą strukturę firmy na wyżyny. Jego zadaniem jako Partnera i Szefa Rozwoju Biznesu będzie reprezentowanie Kinguin na całym świecie, a także bycie łącznikiem w sprawach gier wideo oraz esportu.

David w świecie gier ma ponad 30-letnie doświadczenie. Pracę w branży rozpoczął w 1986 roku jako dyrektor ds. marketingu w firmie sprzedającej konsole 8-bitowe oraz przenośne. Następnie przez 17 lat pełnił tę samą funkcję w Nintendo w Australii oraz był General Managerem na rynku brytyjskim. Potem pracował również w Gfinity, a ostatnio jako Dyrektor Generalny UK & ROI i Wiceprezes UKIE.

David to niezwykle uznana persona również w esporcie. Często przemawiał na temat rozwoju branży przy różnych konferencjach na całym świecie.

Kinguin odnotował ogromny wzrost w ciągu ostatnich kilku lat i nie mogę się doczekać, aby pomóc firmie kontynuować tę tendencję. Jako przewodniczący UKIE’s Esports Sub-Group oraz doradca zarządu BESA, dwóch organizacji zajmujących się rozwijaniem talentów i biznesu w Wielkiej Brytanii, uważam, że Kinguin powinien być słusznie uznawany za jedną z globalnych gwiazd esportu i gier wideo. Bardzo się cieszę, że dołączam do firmy i nie mogę się doczekać współpracy z Viktorem oraz całym zespołem Kinguin. Jestem gotów, aby pomóc w rozwijaniu tego biznesu na całym świecie

David Yarnton, Partner i Szef Rozwoju Biznesu w Kinguin

 

Adam Daniluk

Misfits odchodzi z LEC. Zastąpi ich hiszpańska organizacja

Jedna z najpopularniejszych organizacji esportowych zamierza sprzedać swoje miejsce w LEC. W składzie Misfits Gaming do ostatniego tygodnia występował polski zawodnik — Shlatan. Ich miejsce ma wykupić Team Heretics.

O możliwym zakończeniu przygody „Królików” w europejskiej elicie League of Legends poinformował na Twitterze użytkowników pod pseudonimem Eros.

Misfits ma kłopoty finansowe, a sprzedaż swojego miejsca miałoby zagwarantować przychód ok. 30 milionów euro. Mówiło się o tym, że kupnem zainteresowane było Karmine Corp. Jednak plotka ta została zdementowana. Ostatecznie slot po Misfits Gaming przejmie hiszpańska organizacja Team Heretics. W drużynie występuje Marcin „iBo” Lebuda oraz Artur „Zwyroo” Trojan. TH ma również swoje dywizje w innych grach, a w League of Legends istnieją od 2017 roku. Na codzień występują w lidze hiszpańśkiej.

Misfits ma również akademie w LFL (liga francuska), która co ciekawe składa się obecnie z 5 Polaków. Występujący do tej pory w LEC Shlatan został zamieniony z rosyjskim zawodnikiem, Zanzarahem. Polaków możemy również znaleźć w sztabie trenerskim. Trenerem akademii jest znany na polskiej scenie Delord, a managerem głównego składu jest Hatchy.

Pierwsza drużyna Misfits gra w europejskiej elicie od 2017 roku. Do tej pory najlepszym sezonem Misfits Gaming okazał się debiutancki, kiedy to zagwarantowali sobie wyjazd na Mistrzostwa Świata. Po wyrównanej grze odpadli z obrońcą tytułu, SKT. Szanse na udział w tych rozgrywkach mają ponownie w tym roku. Drużyna podczas rundy wiosennej znalazła się na 4. miejscu. Jednak obecnie na półmetku rozgrywek nie kwalifikują się nawet do rundy finałowej. Może ostatecznie to przekreślić ich udział na wielkiej imprezie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Branża esportowa zalicza spadek przychodów w Chinach

Jak informuje portal The Esports Observer na przestrzeni okresu styczeń-czerwiec b.r. znacząco zmniejszyły się przychody pochodzące z chińskich transmisji, turniejów oraz gier esportowych. W porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku jest to spadek rzędu 10%.

Chińska branża esportowa wygenerowała przychody wynoszące ok. 11,3 miliarda dolarów (76,5 miliarda jenów). Kwota ta pochodzi z okresu styczeń-czerwiec i oznacza spadek w porównaniu do pierwszej połowy 2021. Informacja pochodzi z raportu przygotowanego przez chińską organizację non-profit China Audio-visual and Digital Publishing Association (CADPA). Badanie „China Esports Industrial Report H1 2022” zostało opublikowane w lipcu.

CADPA informuje, że przychody pochodzą z gier e-sportowych (83,29%), transmisji esportowych (13,96%), turniejów esportowych (1,24%), przychodów organizacji esportowych (1,01%) i innych (0,52%). Główną przyczyną spadku jest zmniejszenie zainteresowania treściami gamingowymi, z powodu końca pandemii i stopniowego znoszenia obostrzeń na terenie Chin.

Warto wspomnieć, że dane uzbierane przez CADPA mogą się różnić od tych przedstawionych przez popularniejszą w Europie i Ameryce firmę Newzoo.

Adam Daniluk