LCS łączy siły z HBO przy promocji nowego serialu

Amerykańska liga profesjonalna League of Legends rozpoczyna współpracę z HBO. Tematem przewodnim będzie wypromowanie "House of Dragons", prequelu "Gry o Tron", jednej z najpopularniejszych serii telewizyjnych ostatnich lat.

Podczas transmisji rozgrywek LCS zobaczymy unikalne elementy na mapie Summoner’s Rift, m.in. bannery z herbem rodu Targaryenów, którzy będą w serialu pełnić główne role. Innym nawiązaniem będą specjalne efekty wizualne podczas gdy jedna z drużyn zdobędzie Duszę Smoka.

Rzeczy te zostaną dodane podczas piątego tygodnia rozgrywek. Wtedy też możemy oczekiwać ostatniego zwiastuna, promującego nowy serial HBO.

Finały LCS odbędą się w Chicago już 10-11 września. Początek play-offów zbiega się z premierą serialu, która zaplanowana jest na 21 sierpnia.

Nowy serial HBO Max to prequel „Gry o Tron”. Będzie opowiadał o losach rodu Targaryenów przed wydarzeniami z głównej serii.

Adam Daniluk

[WYWIAD] ESL w dobie rozwoju esportu. Rozmowa z Adrianem Kostrzębskim

Czołowy twórca treści esportowych ESL od lat dostarcza fanom masę świetnego contentu. Gaming jak w Polsce, tak i na świecie rozrósł się do niesamowicie ogromnych rozmiarów, czego dowodem jest ogromna, wciąż rosnąca widownia. Przez ostatnie lata branża się zmieniła, co oznacza, że również i ESL wyewoluował. Z Adrianem Kostrzębskim, Dyrektorem Sprzedaży i Rzecznikiem Prasowym w ESL Gaming porozmawialiśmy o sytuacji w polskim esporcie, widowni oraz o dalszych planach firmy.

W jaką grupę wiekową celują osoby pracujące przy produkcji zmagań esportowych? Czy ta grupa zmienia się wraz z czasem? Wiadomo, kiedy esport „wybrzmiał” m.in. na całą Polskę był rok 2013. Od tego momentu minęło już 10 lat. Czy marketing w esporcie dalej celuje w ten target, który oglądał „złotą piątkę” 10 lat temu, czy raczej celuje się w pozyskiwanie nowych odbiorców?

Esport i nasza widownia bardzo ewoluowały przez ostatnie 10 lat. Świadomość i legenda „złotej piątki” w dalszym ciągu jest żywa wśród kibiców, to w końcu wspaniała era rodzimego esportu. Jednak nasza widownia mocno odmłodniała.

W trakcie Intel Extreme Masters Katowice 2022 przeprowadziliśmy badanie dot. polskiej transmisji i osób ją oglądających. 83% ankietowanych to osoby w wieku 25 lat lub młodsze. Znają oczywiście Pashę czy TaZa, ale mają już swoich idoli i swoje preferencje dot. tego, co chcą oglądać. Transmisja esportowa dojrzała, nie tworzymy contentu skupionego tylko na meczach, a szerokie bloki, które są widowiskami samymi w sobie. Staramy się przykuć uwagę widza na dłużej, dostarczać mu treści, które go interesują – analizy, wywiady, materiały zza kulis, etc. Tworzymy środowisko rozrywkowe, dzięki czemu zatrzymujemy widza przy sobie.

Zawsze staramy się też otwierać na nowych odbiorców, naszą misją jest zarażać esportem kolejne pokolenia. Natomiast widzimy, że nasi widzowie to osoby, które faktycznie interesują się esportem. W związku z tym marketingowo i pod względem realizacji staramy się przede wszystkim skupiać na jakości — nie budujemy naszego wizerunku, opierając się na clickbaitach, czy występach patoinfluencerów, to nie nasza droga.

Ostatnio ESL przeprowadziło ogólne badanie dot. publiki esportu. Jakie są według Pana najciekawsze wnioski z raportu?

Przede wszystkim to, że docieramy do młodych. Zdecydowaną większość naszej widowni stanowi pokolenie Zetek i jest to zaangażowana grupa odbiorców. Przyjęło się myśleć o młodszym odbiorcy jako o takim, który konsumuje krótkie treści. Tymczasem średnia długość oglądania naszych transmisji to około 62 minuty. Generacja Z szuka wartościowego contentu i znajduje go u nas, dlatego też widzimy, że kibice wracają do naszych transmisji – 46% ankietowanych ogląda rozgrywki esportowe przynajmniej raz w tygodniu. To pokazuje, że esport żyje nie tylko wielkimi wydarzeniami, ale podobnie jak sport tradycyjny, ma potencjał bycia stałym elementem rozrywki w domu.

Jednym z ciekawszych odkryć naszego badania jest fakt, że wychodzimy na salony i to całkiem dosłownie. Coraz częściej polskie transmisje ESL Gaming oglądane są na telewizorach – w badaniu przeprowadzonym podczas IEM Katowice taką preferencję deklarowało 30% ankietowanych.

Poza tym odkryliśmy też kilka ciekawych faktów na temat preferencji naszych odbiorców. Często spotykamy się z niepochlebnymi stereotypami dotyczącymi formy fizycznej naszych widzów – tymczasem około 37% naszych ankietowanych jest zainteresowana dietami pudełkowymi. Tego typu badanie to dla nas kopalnia wiedzy – poza omawianymi aspektami, udało nam się też poznać preferencje marek odzieżowych, ich stosunek do bankowości czy plany zakupowe względem sprzętu IT.

Pandemia miała na społeczność esportową ciekawy wpływ. Kiedy różne branże zmagały się z kryzysem, esport przeżywał pewnego rodzaju renesans. Czy dalej jest to widoczne, czy może widownia od tego czasu przestała tak przybierać na sile, a może wręcz zaczęła spadać?

Pandemia zmusiła nas do przeniesienia się do formatów online i to faktycznie zaowocowało znaczącym wzrostem oglądalności naszych turniejów. Zaobserwowaliśmy to w większości realizowanych przez nas transmisji. Rekordowe było tegoroczne Intel Extreme Masters Katowice. Do transmisji udało nam się przyciągnąć ponad 640 000 unikalnych użytkowników, a łączny czas oglądania transmisji wyniósł prawie 40 milionów minut.

Taki poziom zainteresowania pokazuje, że przez ostatnie ponad dwa lata dotarliśmy do znacznie szerszego grona odbiorców, którzy zostali z nami na dłużej. W ubiegłych latach restrukturyzowaliśmy cały nasz ekosystem turniejowy – ESL Pro Tour, którego nasze IEM Katowice jest ważną częścią. W rezultacie robimy obecnie ponad 17 unikalnych transmisji, nadając łącznie na żywo około 200 dni w roku. I tak wyniki oglądalności tegorocznego, 15. Sezonu ESL Pro League wzrosły właściwe na każdym polu w stosunku rok do roku. Średnia liczba widzów oraz czas oglądania transmisji wzrosły o ponad połowę (odpowiednio 65,75% i 57,61%), z kolei maksymalna liczba widzów to wynik lepszy o 177%.

Jakie są dalsze plany ESL. Czy na turniejach spod ramienia organizacji pojawią się nowe gry, czy raczej liczy się teraz ulepszanie jakości produkcji tych znajdujących się już w ramówce?

Przede wszystkim chcemy odpowiadać na zainteresowanie naszej widowni. Tegoroczne wyniki oglądalności pokazują, że realizowane przez nas turnieje i transmisje stoją na wysokim poziomie produkcji, a takich wydarzeń organizujemy naprawdę dużo. Chcemy dostarczyć fanom jak najwięcej wartościowego materiału, dlatego ważne jest, że transmitujemy całość ESL Pro Tour, co przekłada się na łącznie 200 dni transmisji w roku. Ostatnio nadawaliśmy również rozgrywki ESL Impact, globalnego kobiecego turnieju, który nie jest częścią ESL Pro Tour. Oczywiście są też obszary, które jesteśmy w stanie jeszcze delikatnie poprawić i nad tym zdecydowanie będziemy pracować.

Każdy kolejny turniej stanowi dla nas potencjał do podniesienia poprzeczki i zaskoczenia widza. Między innymi dlatego jesteśmy w stałym kontakcie z największymi producentami gier na świecie, nieprzerwanie szukamy możliwości zrobienia niesamowitego show. Dla przykładu w ostatnich latach obserwujemy rosnące znaczenie esportu mobilnego – pod względem jakości gier, liczby graczy i potencjału turniejowego. To fascynujący sektor, dlatego wychodzimy mu naprzeciw. Myślę, że z czasem będzie o tym coraz głośniej.

Jakie możliwości dostrzegł rząd w promocji naszego kraju poprzez esport?

Weźmy Intel Extreme Masters Katowice jako przykład. To największa impreza esportowa na świecie, która odbywa się u nas, w Polsce. Jej obecność w kraju i ustabilizowana pozycja pozwala nam obrazować, jak rozbudowaną dziedziną jest esport. To branża nie tylko zawodników, ale olbrzymia siatka, która zrzesza specjalistów z wielu obszarów. Organizacja takiej imprezy, jak ta w Spodku to kwestia zaangażowania kilkuset osób.

Wykorzystując przykład IEM Katowice, jesteśmy w stanie pokazać się za granicą – pokazać naszą nowoczesność i to, że jesteśmy otwarci na innowacje i że zatrudniamy ekspertów z całego świata.

Adam Daniluk

Displate partnerem Team Liquid

Lista partnerów Displate z branży esportowej stale się powiększa. Tym razem łączą siły z Team Liquid, jedną z największych organizacji e-sportowych na świecie.

Historia drużyny sięga do klanu Starcarft II. W ciągu dwóch dekad Team Liquid rozwinął się do pełnowymiarowej organizacji esportowej. Team Liquid prowadzi placówki treningowe w Utrechcie, São Paulo w Brazylii i Los Angeles i pozyskuje zarówno weteranów esportu, jak i nowych utalentowanych graczy.

Obecnie w jej skład wchodzi ponad 120 zawodników rywalizujących na całym świecie w 19 grach.

Najlepsi zawodnicy

Europejska drużyna Team Liquid w Dota 2 zyskała reputację jednej z najlepszych drużyn wszech czasów, wygrywając The International 2017 i Supermajor 2018. Tymczasem zespół League of Legends był najlepszy w Ameryce Północnej w 2018 roku, gdzie zdobył tytuły NA LCS Spring i Summer w dwóch kolejnych splitach.

Na przestrzeni lat Team Liquid uzyskał też doskonałe wyniki w CS:GO, Rainbow Six Siege, Super Smash Bros. Melee, Street Fighter, Fortnite i PUBG. Imponujące!

Zaledwie kilka dni temu Team Liquid Honda po raz pierwszy w historii rozegrał perfekcyjny mecz League of Legends.

Teraz Team Liquid wykonuje kolejny znakomity ruch – łączy siły z Displate!

Displate współpracę z Team Liquid rozpoczyna od zaprezentowania specjalnej kolekcji unikalnych wzorów metalowych plakatów.

Displate oferuje świetny produkt, dzięki któremu fani Team Liquid będą mogli promować naszych graczy, streamerów i markę w nowy, kreatywny sposób. Cieszymy się z nawiązania współpracy z Displate i nie możemy się doczekać, aż fani Team Liquid zobaczą nowe, specjalnie zaprojektowane projekty!

Mike Milanov, Chief Business Development Officer w Team Liquid

Współpraca ta jest tym bardziej wyjątkowa, że oprócz drużyn esportowych pod szyldem Team Liquid prowadzone są również inne kreatywne przedsięwzięcia, jak np. 1UP Studios – firma produkcyjna, która jest znana z wysokiej jakości filmów dokumentalnych o tematyce e-sportowej oraz atrakcyjnych materiałów reklamowych.

Jesteśmy ciekawi, co wyniknie z tego kreatywnego starcia!

Plakaty metalowe, które pokochali fani esportu

To już druga taka współpraca Displate w branży esportu w ostatnich miesiącach. Połączyliśmy siły z Echo Esports, najlepszą na świecie gildią World of Warcraft, i jesteśmy na najlepszej drodze, aby jeszcze bardziej szerzyć ducha kolekcjonerskiej pasji!

Po udanej współpracy podczas Race to World First Displate jest gotowy na kolejny krok. Chcemy głębiej wejść w tę pasjonującą społeczność fanów i zawodników e-sportu. Dlatego postanowiliśmy nawiązać współpracę z Team Liquid – renomowaną organizacją e-sportową. Naszym celem we współpracy z tą drużyną jest szerzenie miłości do Displate i zdobywanie kolejnych szczytów. Jestem bardzo wdzięczny za tę możliwość i nie mogę się doczekać współpracy z Team Liquid!

Bartek Maćkowiak, Esport Partnership Manager w Displate

Odwiedziliśmy już Team Liquid w ich siedzibie w Utrechcie i byliśmy zachwyceni ich niesamowitym obiektem treningowym. Teraz, gdy przywieźliśmy na miejsce kilka Displatów, jest tam jeszcze lepiej!

wizyta na obiekcie treningowym Team Liquid

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Głodny nie jesteś sobą, również w trakcie gry. Kreacje Snickers reagujące na wydarzenia w grach

Marka Snickers zaistniała w świecie gier z pomocą inStreamly i polskich streamerów. Nowa kampania o tytule „Nie jesteś sobą? Zjedz Snickers” naturalnie wpasowała się do świata gamingu poprzez graczy, którzy często potrzebują uziemienia w chwilach immersji.

Kampania zawierała innowacyjny mechanizm Gameplay Reaction, umożliwiający wyświetlenie kreacji w odpowiedzi na to, co aktualnie dzieje się w streamowanej grze. Poprzez bezpośrednie odniesienie się do niej i wizualne elementy przyciągające uwagę widzów streamów kreacje inStreamly w naturalny sposób nawiązywały do tego, co działo się na ekranie. W ramach kampanii stworzono trzy kreacje reagujące na trzy konkretne wydarzenia:

  • Start gry – kreacja motywowała streamera przed rozpoczęciem nowej rozgrywki,
  • Asysta – pojawiała się w momencie, gdy streamer zdobył asystę w grze (nawiązując do tego, jak dużym wsparciem jest Snickers w chwilach, gdy nie jesteśmy sobą),
  • Koniec gry – tuż po zakończeniu rozgrywki kreacja przypominała streamerowi i jego widzom o zastrzyku energii przed kolejną rundą.

W przedsięwzięciu wzięło udział ponad 170 streamerów, którzy wspólnie z marką przypomnieli odbiorcom, że boost energii jest potrzebny, gdy nie czujemy się sobą.
Kampania odbyła się przy udziale GroupM i Mediacomu, które są odpowiedzialne za długofalowe działania kampanijne marki Snickers.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nadchodzi “Meet at Rift” – święto dla miłośników produkcji Riot Games

19-21 sierpnia w łódzkim Centrum Nauki i Techniki EC1 odbędzie się festiwal “Meet at Rift”. Jest to pierwsze w Polsce wydarzenie, które zgromadzi miłośników niepowtarzalnego uniwersum stworzonego przez Riot Games. Partnerem tytularnym imprezy została marka Displate, natomiast Alior Bank wraz z Mastercard zostali jej głównymi partnerami.

Meet at Rift to pierwszy w Polsce festiwal dla miłośników gier Riot Games, organizowany przez agencję GAM3RS_X. Amerykańskie studio przez dwanaście lat działalności zebrało wokół swoich produkcji jedną z największych i najbardziej zaangażowanych społeczności na świecie. Jej przedstawiciele codziennie zanurzają się w świat wirtualny aby cieszyć się ze starannie rozwijanych gier, nie tylko pod względem rozrywki, ale również całej otoczki – historii bohaterów, ich relacji, czy idei. Wydarzenie Meet at Rift da im unikalną okazję aby spotkać się w świecie realnym i podzielić się swoją pasją z innymi miłośnikami tego uniwersum.

Meet at Rift to już kolejna inicjatywa skierowana do graczy. Po karcie z wizerunkiem jednej z bohaterek LoL przyszedł czas na festiwal, którego wspólnie z MasterCard zostaliśmy partnerem głównym. League of Legends, czyli największy projekt studia Riot Games, mimo premiery w 2009 roku, wciąż jest najczęściej rozgrywaną grą komputerową na PC na świecie. Esport to ogromna i bardzo dynamiczna gałąź biznesu, która skupia wokół siebie wielkie grono fanów i coraz częściej podlega profesjonalizacji. Tylko w 2021 roku wydatki związane z gamingiem przekroczyły w Polsce 2,4 mld zł. Widzimy potencjał w tej grupie, dlatego z chęcią angażujemy się w wydarzenia takie, jak to.

Krzysztof Konieczka, Dyrektor Działu Daily Banking z Alior Bank

 

Wśród fanów Displate znajdziemy mnóstwo graczy, a wielu z nich uwielbia gry studia Riot Games. Dlatego jest nam niezmiernie miło ogłosić współpracę tytularną przy Displate Meet at Rift! Wydarzeniu, które w całości jest dedykowane fanom gier, które wyszły spod skrzydeł Riot. Nie mogliśmy sobie wybrać lepszej okazji do inauguracji naszych esportowych działań w Polsce.

 Bartosz Maćkowiak – Esport Partnerships Manager w Displate

Cechą szczególną imprezy będzie fakt, że nie skupi się ona na jednej grze, a całym multiwersum stworzonym przez Riot Games – w tym muzyce, komiksach oraz cosplayu. Wszyscy są mile widziani!

Unikalne strefy, esportowe emocje i spotkania z gwiazdami

League of Legends – jedną z największych stref będzie obszar poświęcony Lidze Legend, czyli najpopularniejszej grze esportowej na świecie. W trakcie wydarzenia “Meet at Rift” odbędą się rozgrywki ligi Baltic Playground, dzięki której każdy mógł rozpocząć swoją przygodę ze sportem elektronicznym. Przewidziane są także strefy free to play, zabawy i mini-turnieje dla gości.

VALORANT – shooter produkcji Riot Games szybko podbił serca fanów wartkiej rozgrywki na całym świecie. Jako jedyna produkcja wybija się poza uniwersum Runeterry, tworząc własny, równie oryginalny świat. Na dedykowanej strefie zaplanowane są rozgrywki w ramach Polskiej Ligi Esportowej, strefa free to play i wiele atrakcji związanych z VALORANT dla odwiedzających.

Teamfight Tactics – przedstawiciel gatunku, który dał “strategiom” drugą młodość. Absolutnie najlepszy auto-battler na świecie, a świadczą o tym statystyki – codziennie gra w niego dziesięć milionów graczy. Na dedykowanej strefie TFT każdy będzie mógł zapoznać się z tą grą i zagrać w przygotowanych strefach free to play.

League of Legends: Wild Rift – gry mobilne to zdecydowanie największa gałąź gamingu, zarówno pod względem liczby graczy, jak i przychodów branży. Dlatego też fani mobilnej rozgrywki również znajdą coś dla siebie – uczestnicy wydarzenia będą mogli sprawdzić swoich sił na mobilnych strefach przygotowanych dla gości.

Legends of Runeterra – najmniejsza, ale na pewno nie mniej ważna produkcja Riot Games. Karcianka w świecie Runeterry ma swoje wąskie, lecz oddane grono fanów, którzy mogą liczyć na możliwość wzięcia udziału w mini rozgrywkach dedykowanych tej grze, a także przygotowana będzie strefa free to play, dla każdego, kto chciałby spróbować zagrać.

Jeszcze więcej atrakcji – organizatorzy planują dodatkowe aktywności. W trakcie imprezy odbędzie się konkurs cosplay związany z produkcjami Riot Games, a także możliwość spotkania znanych osobistości, wszak wydarzenie odwiedzą między innymi Damian “Nervarien” Ziaja, Jakub “Kubon” Turewicz czy Krzysztof “ArQuel” Sauć i wielu, wielu innych, z którymi będzie można zamienić kilka słów i zbić przysłowiową piątkę na strefie meet&greet. Ponadto na evencie znajdą się również stoiska partnerów z dodatkowymi atrakcjami dla gości.

Meet at Rift odbędzie się w dniach 19, 20 oraz 21 sierpnia w Łodzi w Centrum Nauki i Techniki EC1. Wstęp dla wszystkich uczestników będzie darmowy.


źródło: GAM3RS_X

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Chiński gigant Tencent przeniesie swoje gry na Xbox Game Passa

Chińska firma Tencent, pod którą znajduje się między innymi Riot Games rozpoczęła współpracę z marką Microsoft.

Współpraca wprowadzi kilka nowych tytułów na Xbox Game Pass. Takie gry jak VALORANT, League of Legends, Legends of Runeterra czy Teamfight Tactitcs, mimo że są tytułami darmowymi, pojawią się na platformie usługowej Microsoftu.

Poza Tencent współpracę z Microsoftem podjął inny chiński wydawca. NetEase, bo o nich mowa w swoim dorobku mają gry skierowane na chiński rynek, a także tytuły korzystające z licencji znanych marek (Dead by Dealight Mobile, Harry Potter: Magic Awakened).

Azjatyccy giganci growi zmagają się z problemami wynikającymi z zaostrzenia przepisów dotyczących gier w Chinach. Wspólnie mają nadzieję na dotarcie do większej bazy graczy.

Pomimo że tytuły od Riot Games są darmowe,  to z pewnością współpraca zapewni graczom benefity wynikające z połączenia konta z Game Passem. W League of Legends, VALORANT czy też mobilnym Wild Rift gracze będą mogli liczyć na odblokowanie za darmo wszystkim postaci.

Adam Daniluk

Największa impreza gamingowa tego lata! PGE Superpuchar Polskiej Ligi Esportowej w Gdyni już od 8 lipca

Jak rozpoczynać wakacje, to tylko z Polską Ligą Esportową. W dniach 8-10 lipca Plaża Miejska w Gdyni ugości blisko 100 profesjonalnych graczy esportowych. Zmagania HEINZ PLE ALL-STAR z zagranicznymi gwiazdami, rywalizacja o PGE SUPERPUCHAR PLE z pulą 25 000 dolarów i największy polski LAN VALORANT w tym roku! To tylko niektóre z atrakcji, jakie czekają na odwiedzających gdyńską plażę.

Kulminacją imprezy będą trzy sobotnie finały. O 13:00 kibice zobaczą decydujące starcie 2. sezonu VALORANT East: United, od 16:00 zaplanowane są zmagania HEINZ PLE ALL-STAR, a o 18:00 dzień atrakcji zwieńczy PGE Superpucharu PLE w CS:GO.

W rozgrywkach o PGE Superpucharu PLE wystartują 4 zespoły. Polskę będzie reprezentowała formacja Illuminar Gaming, która podczas PLE.GG Gaming Weekend okazała się najlepsza w krajowych eliminacjach. Biało-Czerwoni sprawdzą się na tle zaproszonych zagranicznych ekip – SKADE, Sinners oraz Endpoint CeX. Wszystkie ekipy plasują się w elitarnym gronie pięćdziesięciu najlepszych drużyn CS:GO według światowego rankingu hltv.org, co zwiastuje nam naprawdę wyjątkowe widowisko.

W sobotę kibice zobaczą również kolejne starcia drużyny HEINZ PLE ALL-STAR. Pięcioosobowy zespół wybrany w głosowaniu społeczności i zaprezentowany podczas PLE.GG Gaming Weekend, po raz kolejny zagra na LAN-ie. Paweł “byali” Bieliński i jego koledzy zmierzą się z drużyną zagranicznych gwiazd i ekipą najlepszych uczestników czerwcowego challenge’u, specjalnie przygotowanego przez HEINZ oraz PLE.

Największy polski lan VALORANT w tym roku!

Fani VALORANTa również znajdą coś dla siebie. Na gdyńskiej plaży rozegrany zostanie turniej finałowy 2. sezonu VALORANT East: United. Od czwartku drużyny będą walczyć o 7500 dolarów, tytuł mistrza i awans do rozgrywek VALORANT East: Stage.

Oprócz najlepszych graczy Europy Środkowo-Wschodniej, na gdyńskiej plaży pojawią się znani środowiskowi eksperci i influencerzy tj. Mateusz “emelejt” Beczkowiak, Tomasz „TheFakeOne” Milaniuk, Kamil „baddyG” Graniczka czy Nikodem “Konieko” Konieczny.

PGE eGdynia Sailing Days – jedyny tak turniej w Europie

Kolejną atrakcją w czasie PGE Superpucharu PLE będzie PGE eGdynia Sailing Days – żeglarski turniej esportowy organizowany przez Polski Związek Żeglarski i Polską Grupą Energetyczną. Odbędzie się on w ramach Gdynia Sailing Days – corocznego święta żeglarstwa w Gdyni, które znane jest wszystkim miłośnikom sportu i fanom żeglugi. To jedna z największych imprez regatowych w basenie Morza Bałtyckiego. Wydarzenie będzie łącznikiem między wirtualną rzeczywistością, a tradycyjnymi regatami.

Strefa Free 2 Play oraz gwiazdy gamingu

To nie koniec niespodzianek przygotowanych przez Polską Ligę Esportową. Na Plaży Miejskiej w Gdyni będzie dostępna strefa Free 2 Play, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Odwiedzający będa mogli zagrać w najpopularniejsze tytuły gier na monitorach i telewizorach LG, a także zmierzyć się z popularnymi graczami i influencerami. Wśród zaproszonych gości specjalnych będą między innymi: Marcin Gortat, Karol “Blowek” Gązwa, Piotr “Izak” Skowyrski, Wojtek “Łozo” Łozowski i Paweł “Leh” Lehmann. Przewidziane są liczne konkursy z nagrodami, a na fanów VALORANT czekać będzie specjalny BUS od Riot Games. Poinformujcie znajomych i rodzinę, bo 8-10 lipca esport przejmuje plażę w Gdyni.


źródło: PLE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Red Bull Flick – startuje trzecia edycja wyjątkowego turnieju 2 vs 2 w CS:GO

Red Bull Flick to turniej w Counter-Strike: Global Offensive, który rozgrywany jest w formacie „Hold the flag”. Gracze rywalizuję w duetach na specjalnie przygotowanych mapach, których specyfika ma ogromny wpływ na styl i tempo rozgrywki. Celem gry jest dominacja i utrzymanie wyznaczonych stref na mapie. Pierwszy turniej odbędzie się 5 lipca – zapisy są już otwarte.

W tegorocznej edycji gracze rywalizować będą na 5 specjalnie przygotowanych mapach. Każda z nich charakteryzuje się innymi mechanikami, co będzie miało znaczny wpływ na sposób rozgrywki. Oprócz wysokich umiejętności aimowych, dostosowanie odpowiedniej strategii do danej mapy może okazać się kluczowe, by sięgnąć po zwycięstwo. Elementy jakie możemy odnaleźć na mapach, to między innymi teleporty, boosty, windy oraz rampy surfingowe. Zadaniem uczestników będzie utrzymanie wyznaczonej strefy oraz doprowadzenie do sytuacji, w której przeciwnikowi skończą się „tickety”.

W Polsce turniej Red Bull Flick odbywa się w formacie 4 osobnych turniejów kwalifikacyjnych oraz finału, w którym zmierzą się najlepsze polskie duety. Pierwsze kwalifikacje zostały rozegrane offline na Pyrkonie, wszystkie kolejne zostaną rozegrane online. Zwycięskie duo z każdych kwalifikacji zapewni sobie miejsce w krajowym finale. Zwycięzcy całego turnieju zagwarantują sobie możliwość udziału w międzynarodowych rozgrywkach w Kopenhadze.

Mapy, na których rozgrywany będzie turniej dostępne są do pobrania w warsztacie Steam już teraz. Listę map wraz z krótkimi filmami znaleźć można na stronie projektu. Nie zwlekajcie i już dziś rozpocznijcie trening na nowych mapach – znajomość mechanik i kluczowych punktów będzie bardzo pomocna w walce o zwycięstwo.

ZAPISY

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wojciech Grzegorzyca i Jan Dąbrowski awansowali w agencji Gameset

Gameset (grupa LTTM) to agencja specjalizująca się w gaming i metaverse marketingu. W czerwcu ogłosiła strategiczne wejście w obszar metaverse marketingu. Z badań zrealizowanych przez Gameset we współpracy z IQS wynika m.in. że ponad 16 milionów Polaków uczestniczyło lub chciałoby uczestniczyć w wirtualnych światach. Zespół agencji składa się z ponad 30 specjalistów gaming i metaverse marketingu w obszarach project managementu, strategii, sprzedaży, zarządzania siecią twórców czy komunikacją i PR. Gameset realizuje projekty na rynku polskim oraz w całej Europie. Agencja poinformowała o tym, że Wojciech Grzegorzyca oraz Jan Dąbrowski awansowali w strukturach Gamesetu (grupa LTTM). Pierwszy z nich objął stanowisko Communications Managera, natomiast drugi został Talent Managerem.

Wojciech Grzegorzyca awansował na stanowisko Communications Managera w agencji Gameset (grupa LTTM), która specjalizuje się w gaming i metaverse marketingu. Na nowym stanowisku w jeszcze szerszym zakresie będzie współodpowiedzialny za komunikację agencji, reprezentowanie jej na zewnątrz, relacje z mediami, a także wsparcie komunikacyjne projektów realizowanych dla klientów. Obecnie raportuje bezpośrednio do Kamila Bolka, CMO i członka zarządu grupy LTTM. Grzegorzyca dołączył do zespołu w czerwcu 2021 roku jako Communications Specialist. Do tej pory był współodpowiedzialny m.in. za organizację trzech edycji międzynarodowej konferencji Gaming Marketing Days czy wdrożenie i komunikację strategicznego wejścia Gamesetu w obszar metaverse marketingu.

Jan Dąbrowski, który dołączył do Gamesetu w maju 2021 roku jako Junior Talent Manager, awansował na stanowisko Talent Managera. Wśród koordynowanych przez niego projektów były w głównej mierze kampanie z udziałem twórców z obszaru technologii, między innymi kampanie promujące usługę Nvidia GeForce NOW czy działania wokół premiery Windows 11 prowadzone wspólnie z firmą Acer. Dąbrowski jest członkiem zespołu Martyny Adamus, gdzie odpowiada za współpracę z twórcami technologicznymi zrzeszonymi w sieci partnerskiej agencji (m.in. Ziemniak czy PC by TQ), a także wybranymi kanałami z innych segmentów (m.in. Planeta Faktów).


źródło: Gameset

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kolejne informacje o Overwatch 2

Minęło sporo czasu od pierwszej zapowiedzi drugiej odsłony przełomowego hero-shootera od Blizzarda. Mimo tak długiego okresu oczekiwania w końcu Activision Blizzard zaczął podawać coraz więcej informacji nt. Overwatch 2.

 

W grze poza starymi, jak oraz odświeżonymi bohaterami znanymi z pierwszej części pojawią się już podczas premiery trzy nowe twarze. Długo zapowiadana Sojourn, znaną z mapy Junkertown Junker Queen, która została przedstawiona podczas Xbox Summer Game Fest oraz Deza, bohatera typu tank walczącego ogromnym toporem, pozwalającego zmniejszać zdolności leczenia przeciwników. Gracze będą mogli spróbować swoich sił na całkowicie nowym trybie „Push” oraz jedynie wspomnianym trybie PvE.

Najciekawszym faktem jest jednak przejście na model free2play. Dodatkowo z gry zniknąć mają wszelkie lootboxy oraz model levelowania, a zastąpione zostaną przepustką sezonową oraz wbudowanym sklepem.

Dostęp do wczesnego dostępu rozpocznie się 4 października, choć już 28 czerwca rozdane zostaną kolejne dostępy do zamkniętej bety.

 

 

Adam Daniluk