...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Binance dołącza do Cyberwolves

Wiodąca giełda kryptowalut - Binance kontynuuje swój pochód w świat e-sportu i nawiązuje współpracę z Cyberwolves, organizatorem wydarzeń esportowych, przy okazji Esport Tour 2022 Series #2. W ramach przygotowanej, specjalnej oferty, widzowie turnieju mogą wygrać do 100 BUSD. Wydarzenie rozpocznie się 22 czerwca i potrwa do 3 lipca.

 

Merging e-sportu i kryptowalut jest zjawiskiem widocznym od dłuższego czasu. Najlepiej zobrazuje to decyzja Twitcha – największej platformy streamingowej. Portal w 2020 roku ogłosił wprowadzenie 10% zniżki dla wszystkich płacących kryptowalutami.

Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba partnerstw między platformami operującymi w dwóch ww. niszach. Pojawia się coraz więcej opcji obstawiania wyników meczów esportowych przy użyciu kryptoaktywów. Nie sposób nie wspomnieć również o trendujących ostatnio zjawiskach NFT oraz Metaverse, które przez wielu ekspertów uznawane są za ważną część przyszłości gamingu.

Rzetelne monitorowanie rynku pozwala zauważyć, że gamerzy i fani e-sportu zaliczają się obecnie do najbardziej kluczowych grup docelowych dla rynku krypto. Wyjście naprzeciw ich potrzebom i wpasowanie się w trend to bardzo duża szansa dla nas. W zeszłym roku chwaliliśmy współpracą z OG Esports, w ramach Binance NFT Marketplace. W kwietniu br. wsparliśmy, z kolei projekt Alpine Esport Championship. Teraz czas na działania w Polsce – w związku z tym właśnie zostaliśmy partnerem turnieju e-sportowego po raz pierwszy w kraju.

Katarzyna Wabik, Community & Marketing Manager Binance Poland

Z okazji nawiązania współpracy, Binance przygotowała specjalną ofertę, z której będą mogli skorzystać między innymi widzowie turnieju Esport Tour 2022 Series #2. Transmisje nadawane będą już od 22 czerwca na kanale Twitch CyberwolvesTV.

Aby skorzystać z oferty, wystarczy dokonać rejestracji na platformie Binance za pomocą specjalnego linku aktywacyjnego, który będzie udostępniony na czacie portalu Twitch podczas transmisji turnieju. W ramach akcji promocyjnej nowy użytkownik otrzyma 15 BUSD na swoje konto Binance. Bardziej ambitnym widzom Esport Tour, giełda rzuca wyzwanie. Ten z użytkowników, który stworzy i opublikuje na Twitchu najciekawszy klip z rozgrywek, otrzyma 100 BUSD na konto Binance.

Jesteśmy bardzo podekscytowani nadchodzącym turniejem. Oficjalne partnerstwo Binance to wielkie wyróżnienie dla tegorocznej edycji Esport Tour. W tej serii ponownie zobaczymy szereg najlepszych drużyn sceny esportowej, z Europy, ale także z innych zakątków świata. To właśnie teamy, znani zawodnicy i niesamowite emocje podczas rozgrywek gromadzą przed ekranami setki tysięcy widzów. Zdajemy sobie sprawę, że jest wśród nich wiele osób zainteresowanych kryptowalutami. Dzięki współpracy z Binance dotrzemy do nich z wartościowymi informacjami oraz usługami największej giełdy kryptowalut na świecie.

Piotr Chojnowski, CEO Cyberwolves


źródło: Cyberwolves

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polska transmisja BLAST Premier Spring Final 2022

Gam3rs_x ponownie dostarczy najlepszych esportowych emocji - przed nami finały wiosennego sezonu turnieju BLAST Premier. Po ponad dwuletniej przerwie polska transmisja jednego z najbardziej prestiżowych turniejów wraca na kanał Piotra ‘izaka’ Skowyrskiego.

Zbliżające się zmagania w ramach turnieju BLAST Premier dostarczą wielu emocji polskim fanom, za sprawą drużyn OG i ENCE, które walczyć będą o miano najlepszej drużyny wiosennego sezonu. Przypomnijmy, że to właśnie ENCE w składzie którego, obecnie mamy dwóch polaków – dycha i hades – dostarczyło wielu niezapomnianych chwil podczas turnieju PGL Major w Antwerpii oraz IEM Dallas. Drugim polskim akcentem jest drużyna OG, w składzie której zagra F1KU, dla której udział w BLAST będzie 3 występem LAN-owym w ciągu ostatniego miesiąca.

Turniej BLAST rozpocznie się 15 czerwca o godzinie 11:00 i potrwa do 19 czerwca, kiedy na godzinę 18:30 zaplanowany jest mecz finałowy. Polska transmisja dla kibiców przeprowadzona będzie na kanale Izaka w serwisie Twitch, a za jej przygotowanie odpowiada Gam3rs_x. W gronie komentatorów i analityków zasiądą Łukasz ‘Hermes’ Pożyczek, Radek ‘Mad1’ Florkowski, Jakub ‘Swelder’ Grzegorski, Olaf ‘Szeregowy’ Ostrowski, Mikołaj ‘Urf’ Palimąka oraz…. ponownie Filip ‘Paris Platynov’ Kulon! Paris po debiucie w trakcie tegorocznego Majora zaskarbił sobie olbrzymią sympatię widzów, dlatego ponownie usłyszymy go w roli komentatora już w środę około godziny 20 podczas meczu ENCE kontra BIG. Partnerami polskiej transmisji wiosennych finałów są Żabka, Displate oraz XTB.

Warto zaznaczyć, że turnieje produkowane przez BLAST to niezwykle prestiżowe i doceniane przez fanów esportu wydarzenie, które co roku przed ekrany przyciąga miliony widzów na całym świecie. Ubiegłoroczne jesienne finały zostały okrzyknięte najlepszym wydarzeniem esportowym 2022 roku obok PGL Major w Sztokholmie.

Polska transmisja BLAST Premier to kolejna realizacja Gam3rs_x w tym roku – w maju agencja odpowiedzialna była za przygotowanie transmisji PGL Major Antwerp w ośmiu krajach europejskich w tym, w Polsce. Wówczas, podczas 12 dni meczowych tylko polska produkcja wygenerowała ponad 4,2 mln wyświetleń na żywo i zgromadziła przed ekranami ponad 530 tys unikalnych widzów, co przełożyło się na 1 350 000 obejrzanych godzin.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PGE Superpuchar PLE już od 8 lipca na Plaży Miejskiej w Gdyni!

Jak co roku w okresie wakacyjnym trójmiejska aglomeracja spodziewa się tłumów turystów, ale powinna przygotować się też na nadciągającą falę graczy. W dniach 8-10 lipca Plaża Miejska w Gdyni będzie miejscem rozgrywek PGE Superpucharu PLE! Turnieje CS:GO, VALORANT, FIFA i eSailing, a na dokładkę ALL-STAR Game z zaproszonymi zagranicznymi gwiazdami i drużyną HEINZ PLE ALL-STAR.

Polska Liga Esportowa powraca z turniejem esportowym do Trójmiasta. W ubiegłym roku PGE Superpuchar odbywał się na Stadionie Letnim w Gdańsku, tym razem ostatni turniej przed wakacjami odbędzie się na Plaży Miejskiej w Gdyni. Na odwiedzających czeka masa atrakcji. Przede wszystkim po raz drugi w historii zawodnicy powalczą o PGE Superpuchar Polskiej Ligi Esportowej, z pulą 25 tysięcy dolarów. Polskę w tych rozgrywkach reprezentować będzie Illuminar Gaming, które wygrało krajowe eliminacje podczas PLE.GG Gaming Weekend. Formacja ta w finale pokonała Wisłę All In! Games Kraków i tym samym wywalczyła sobie prawo partycypowania w gdyńskiej imprezie. Pozostałe bilety powędrują do trzech zagranicznych drużyn, które na pewno będą sporym wyzwaniem dla polskich zawodników.

Format tego turnieju nie będzie skomplikowany. Rozegranych zostanie sześć meczów w ramach drabinki podwójnej eliminacji. To znaczy, że przegrana drużyna, nie straci szansy na ostateczne zwycięstwo, a zmierzy się w „meczu o wszystko”.

To nie koniec emocji związanych z CS:GO. W sobotę 9 lipca na fanów czeka też All-Star Game. W nietuzinkowych spotkaniach zobaczycie m.in. drużynę HEINZ PLE ALL-STAR, którą przedstawiliśmy podczas PLE.GG Gaming Weekend. Zmierzy się ona z zespołem zaproszonych gwiazd międzynarodowych, a także najlepszą piątką zawodników z ALL-STAR Challenge, który można wykonywać przez cały czerwiec na allstar.ple.gg/challenge.

Również fani VALORANT znajdą w Gdyni coś dla siebie. Podczas PGE Superpucharu PLE zaplanowano finały drugiego splitu VALORANT East: United. Spotka się tam sześć europejskich drużyn, które od czwartku będą walczyć o 7,5 tys. dolarów, tytuł mistrza i awans w ekosystemie rozgrywek Riot Games. Tym samym w sobotę na odwiedzających czekają finały aż trzech turniejów esportowych!

Ponadto na Plaży Miejskiej w Gdyni będzie można podziwiać nietuzinkowe zawody FIFA 22, w których wystąpią nie tylko najlepsi polscy gracze, ale również influencerzy. Jakby tego było mało, w dniach 8-10 lipca rozegrane zostaną również regaty PGE e-Puchar Gdynia Sailing Days. Są to zmagania będące częścią esportowych zawodów podczas Gdynia Sailing Days, corocznego festiwalu żeglarskiego, który jest jedną z najważniejszych imprez regatowych w basenie Morza Bałtyckiego. Rywalizacja transmitowana będzie również na żywo na Twitchu Polskiej Ligi Esportowej.

W Gdyni każdy znajdzie coś dla siebie

Oprócz kibicowania esportowcom, będzie można również samemu spróbować sił w najpopularniejszych grach. Na widzów czekać będzie strefa FREE2PLAY, do której wjedzie oficjalny BUS VALORANT od Riot Games. W nim na odwiedzających czeka masa atrakcji, ale jakich, to dowiecie się na miejscu. Oprócz tego zgromadzeni widzowie będą mogli spróbować swoich sił w strefie simracingwej, gdzie będzie możliwość objęcia sterów symulatorów wyścigowych.

Oczywiście nie zabraknie także dobrego jedzenia, które dostępne będzie w strefie Heinz. Na fanów esportu i gamingu czeka więc wiele atrakcji. Jak rozpoczynać wakacje, to tylko z Polską Ligą Esportową. Zapraszamy 8-10 lipca do Gdyni!

Partnerami wydarzenia są: PGE Polska Grupa Energetyczna, Red Bull, the:protocol oraz Heinz i G2A.


źródło: PLE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Trzecia edycja Gaming Marketing Days już 1-2 czerwca! Wśród tematów m.in. metaverse

Thiago Stelle z Kraft Heinz, Javier De Castro Serrano i Tom Elton z Pernod Ricard (Ballantine’s), Stan Georgiev z Ready Player Me czy Miłosz Szyński z G2 Esports - to tylko część prelegentów, którzy za darmo podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem podczas Gaming Marketing Days. Trzecia edycja międzynarodowej konferencji organizowanej przez agencję gaming marketingu Gameset (Grupa LTTM) odbędzie się już w dniach 1-2 czerwca. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji.

Nie zabraknie niezwykle popularnego w ostatnich miesiącach tematu metaverse, który w swoich prelekcjach poruszą Stan Georgiev z Ready Player Me, Hendrik Menz z Anzu.io oraz Piotr Bombol z Gameset. Podczas konferencji uczestnicy poznają także ciekawe dane dotyczące znaczenia influencerów gamingowych dzięki prelekcji Michaela Heiny z YouGov. Inspirujące case studies aktywacji marek nieendemicznych usłyszmy natomiast w prelekcji Thiago Stelle z Kraft Heinz, który opowie o kampanii The Hidden Spots zrealizowanej w grze Call of Duty oraz przedstawicieli Pernod Ricard (Ballantine’s), którzy opowiedzą o współpracy z tytułem Borderlands i specjalnej butelce napoju inspirowanej grą.

Po raz pierwszy na żywo usłyszeć będzie można natomiast o kampanii polskiej marki budowalanej ERBUD, która w świat graczy i fanów esportu weszła przebojem i zgarnęła najważniejsze branżowe nagrody (IAB MIXX Awards Europe, IAB MIXX Awards Poland, Złote Spinacze), o której opowiedzą Marcin Kasprzak z ERBUD i Anna Rezner z Gamesetu. Nie zabraknie tematów związanych z esportem – Miłosz Szyński z G2 Esports podzieli się wskazówkami dotyczącymi tego, jak nawiązywać efektywne współprace na linii marka-organizacji esportowa, a Iryna Chuhai z WePlay opowie o organizacji i promocji turniejów. Tematy związane z kształtującymi branżę trendami poruszą Wiktoria Wójcik z inStreamly, której prelekcja dotyczyć będzie przyszłości livestreamingu, oraz Marcin Klimek z Exploded View, który opowie o V-tuberach. Dodatkowo, podczas konferencji odbędzie się rozmowa z Kamilem Koszem, Media Team Lead w CD PROJEKT RED na temat kampanii gry Cyberpunk 2077 „Night City zmienia wszystkich”, która zdobyła srebrne Effie.

Gaming Marketing Days odbędzie się w formie online. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji. Wydarzenie poprowadzi Tomasz “TheFakeOne” Milaniuk, ekspert i komentator esportowy. Wszystkie prelekcje będą prowadzone w języku angielskim. Partnerami wydarzenia są inStreamly, Effie Poland oraz VR/AR Association.

Bezpłatnej rejestracji na wydarzenie można dokonać na stronie konferencji: gamingmarketingdays.co


źródło: Gameset

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PGE eSailing 2022 – wirtualni żeglarze na start!

Rusza cykl wirtualnych regat PGE eSailing 2022. W jego ramach Polski Związek Żeglarski i Polska Liga Esportowa, przy współpracy z Grupą PGE, zorganizują pięć wydarzeń, a rywalizacja odbywać się będzie na platformie Virtual Regatta. To największy i najpopularniejszy na świecie internetowy symulator wyścigów żeglarskich zarządzany przez światową federację żeglarską World Sailing.

Cykl wirtualnych regat zostanie zainaugurowany już w czerwcu. W dniach 3-5 czerwca zostanie rozegrany PGE e-Puchar Polskiego Związku Żeglarskiego. Pierwszego i drugiego dnia regat odbędą się wyścigi flotowe, w których będą brać udział wszyscy zgłoszeni zawodnicy. Czołowa dziesiątka uzyska awans do niedzielnych wyścigów finałowych. Rozgrywka tego dnia transmitowana będzie na Twitchu PLE na żywo przez profesjonalne studio Polskiej Ligi Esportowej.
Następnie, w dniach 8-10 lipca rozegrane zostaną zawody PGE e-Puchar Gdynia Sailing Days. Są to regaty, będące częścią esportowych zmagań podczas Gdynia Sailing Days – corocznego festiwalu żeglarskiego, który jest jedną z najważniejszych imprez regatowych w basenie Morza Bałtyckiego. Rywalizacja transmitowana będzie na żywo na Twitchu PLE z profesjonalnymi komentatorami. Wydarzenie, poza wymiarem rywalizacji będzie miało charakter edukacyjny, promujący synergię sportu tradycyjnego i esportu.

We wrześniu czekają nas dwie imprezy. Najpierw, w dniach 9-11 września, odbędą się PGE Mistrzostwa Polski eSailing, a tydzień później – Wielki Finał PGE eSailing Pucharu Polski. Udział weźmie w nim czołowa dziesiątka zawodników całego cyklu, wyłoniona na podstawie rankingu aktualizowanego po każdych wirtualnych regatach. Finał odbędzie się podczas mistrzostw Polski klas olimpijskich w Gdańsku i będzie transmitowany na żywo na Twitchu PLE z profesjonalnymi komentatorami. Cykl wirtualnych regat zamknie grudniowy Zimowy e-Puchar PGE.

W regatach PGE eSailing Pucharu Polski mogą brać udział zawodnicy posiadający licencję sportową lub amatorską Polskiego Związku Żeglarskiego. Klasy regatowe, w których będą mierzyć się zawodnicy, zostaną określone przez organizatora. Platforma Virtual Regatta, na której toczyć się będą rozgrywki, jest dostępna dla użytkowników za darmo i to na wszystkich urządzeniach mobilnych: telefonach, tabletach i na komputerach (na wszystkich platformach jak: Android, IOS, Windows). Jedynym warunkiem jest rejestracja w programie z podaniem podstawowych danych i narodowości. Do wyboru jest cały szereg regat, w których można wystartować a osiągnięte wyniki gwarantują określoną liczbę punktów do rankingu.

Projekt eSailingu jest bardzo atrakcyjny, gdyż promocja występuje nie tylko w zakresie rozrywki, ale również na płaszczyźnie zarówno edukacyjnej, jak i sportowej, co daje dodatkowy potencjał i obszar do zagospodarowania przez PZŻ. Chcemy wykorzystać tę szansę, a perspektywa dołączenia esportu do rodziny olimpijskiej stwarza zupełnie nowe możliwości. Cały świat stawia na rozwój tej formy rywalizacji, także World Sailing i inne krajowe związki żeglarskie mocno rozwijają eSailing. Idziemy z duchem czasu, a współpraca z Polską Ligą Esportową i wsparcie PGE z pewnością przyczynią się do rozwoju wirtualnego żeglarstwa.

Tomasz Chamera, prezes Polskiego Związku Żeglarskiego

Bardzo cieszy mnie nawiązanie współpracy z Polskim Związkiem Żeglarskim. To kolejny partner ze świata sportu, który nie tylko dostrzega potencjał inwestycji w rozgrywki esportowe, ale także szuka sposobów na dotarcie do nowej grupy fanów. eSailing rozwija się bardzo dynamicznie i mam nadzieję, że Polska Liga Esportowa dołoży kolejną cegiełkę do popularyzacji tych zmagań – mówi Paweł Kowalczyk, prezes Polskiej Ligi Esportowej.

Polscy zawodnicy w eSailingu uczestniczyli już w poprzednich latach w mistrzostwach świata oraz Pucharze Narodów eSailing organizowanych przez World Sailing we współpracy z Polskim Związkiem Żeglarskim. W ubiegłym roku eSailing stał się jedną z dyscyplin esportowych Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego. Wirtualne regaty żeglarskie znalazły się pośród pięciu wirtualnych sportów Olimpic Virtual Series w ramach MKOL. Władze światowego sportu olimpijskiego powołały też do życia cykliczną imprezę Olympic Virtual Series (OVS) – to pierwsze w historii, licencjonowane olimpijskie wydarzenie sportów wirtualnych. Pierwsza edycja odbyła się w dniach 13 maja – 23 czerwca 2021 roku. Kolejna edycja zaplanowana jest na przyszły rok.


źródło: PLE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

31 maja wystartuje 8. sezon turnieju Ultraliga – turniej ponownie wyprodukuje FRENZY, a wyemituje Polsat Games

10 drużyn znów spotka się na Rifcie, aby wyłonić spośród siebie najlepszą formację w regionie bałtyckim. Zmagania o lwią część nagród z puli 100 tys. złotych oraz awans do EU Masters rozpoczną się już 31 maja. W 8. sezonie Ultraligi zobaczymy też finały LAN-owe, które zagwarantują fanom jeszcze więcej emocji. Za produkcję i transmisję turnieju w całości odpowiedzialna jest firma FRENZY, a zmagania będzie można śledzić na żywo za pośrednictwem kanałów Polsat Games w telewizji i Internecie.

Ultraliga to autorski projekt firmy FRENZY, który od początku wspierany jest przez producenta gry – firmę Riot Games. Od sezonu zero rozegranego w czwartym kwartale 2018 roku FRENZY wyprodukowało setki godzin transmisji, których liczba wyświetleń osiągnęła niemal 16 mln. Turniej przyczynił się także do rozbudowy polskiego ekosystemu esportowego, a w ręce zawodników trafiło 150 tys. euro z tytułu wygranych nagród. W 2022 roku Ultraliga zyskała status rozgrywek międzynarodowych za sprawą połączenia się z Baltic Masters. Od tego roku liczba drużyn uczestniczących w zmaganiach zwiększyła się z 8 do 10.

Ultraliga to najważniejsze rozgrywki w League of Legends w regionie i furtka dla lokalnych drużyn do międzynarodowych rozgrywek EU Masters. To także najważniejszy projekt dla FRENZY, którego jesteśmy pomysłodawcą i wykonawcą. Z sezonu na sezon staramy się podnosić poprzeczkę w obszarze produkcji turnieju. Cały czas inwestujemy w sprzęt do realizacji i transmisji wydarzeń esportowych, ale również nawiązujemy współpracę z nowymi komentatorami i prowadzącymi, dzięki czemu możemy zapewnić najwyższy poziom realizacji i tworzenia treści.

Marcin Kilar, Dyrektor Zarządzający FRENZY

Za organizację Ultraligi i produkcję transmisji odpowiada dom produkcyjny FRENZY, który sam i we współpracy z partnerami realizuje topowe, esportowe wydarzenia w Polsce – są to m.in. Ultraliga Mistrzostwa Polski w Teamfight Tactics, Trinity Force Puchar Polski, Polska Liga Esportowa czy startujący w tym roku regionalny turniej V4 Masters w grę Tom Clancy’s Rainbow Six® Siege. Produkcja tak dużych turniejów na skalę regionalną to zasługa dużego zaplecza technicznego, na które składają się dwa studia transmisyjne, w tym studio Polsat Games o powierzchni 500 m2, gdzie rozgrywane są m.in. turnieje LAN-owe.

Esportowe starcie na poziomie regionalnym

W fazie zasadniczej zobaczymy zmagania w formacie Double Round Robin (mecze BO1), a etap pucharowy z udziałem 6 najlepszych drużyn rozegrany zostanie w rytm pojedynków BO5. W turnieju weźmie udział 10 zespołów, których boje mieliśmy już okazję śledzić w trakcie 7. sezonu. A będą to: Illuminar Gaming, AGO Rogue, devils.one, Gentlemen’s Gaming, Komil & Friends, Team ESCA Gaming, Forsaken, a także litewskie Topo Centras Iron Wolves, serbskie Zero Tenacity oraz szwajcarska organizacja Goskilla. Niemałą sensacją będzie udział szwedzkiego zawodnika Hampusa „promisq” Abrahamssona (AGO Rouge), który grał na pozycji supporta w LEC w barwach Astralis, a kilka lat wcześniej jako gracz rezerwowy formacji G2 Esports zdobył wiosenny puchar LEC i mistrzostwo MSI.

Analizą oraz komentarzem w 8. sezonie Ultraligi zajmą się Michał “Avahir” Kudliński, Tomasz “TheFakeOne” Milaniuk, Michał “Myha” Francuz, Mikołaj “Silv4n” Sinacki, Piotr „CzarnyPiotruś” Barański, Wojciech “Bezi” Wróbel oraz Kacper „Kaspersky” Hutkowski i Fryderyk „Veggie” Kozioł. Komentarz w języku angielskim zrealizują Alisia „Solari” Linnik oraz Gleb „DrBrilmann” Korotkiy.

Transmisje na żywo z Ultraligi będzie można oglądać we wtorki i środy od godz. 16:40 równolegle w Polsat Games oraz w Internecie na platformach Polsat Box Go, Twitch.tv i YouTube. Faza zasadnicza, w której rywalizacja toczyć się będzie w systemie każdy z każdym, potrwa do 27 lipca. Etap pucharowy rozpocznie się natomiast 2 sierpnia i weźmie w nim udział sześć najlepszych formacji. O tytule mistrza zdecydują cztery rundy play-off rozgrywane w systemie Best Of 5. Wielki finał LAN-owy odbędzie się 17 sierpnia.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PLE.GG Gaming Weekend

W centrum stolicy, na Dziedzińcu Nowy Świat, odbywa się PLE.GG Gaming Weekend, dwudniowa impreza z udziałem gwiazd gamingu i esportu, zorganizowana przez Polską Ligę Esportową, czołowego polskiego organizatora rozgrywek esportowych. PLE zapewnia graczom miejsce do profesjonalnej rywalizacji w gry komputerowe, stawiając przy tym na edukację zawodników, rodziców i młodych kibiców oraz promocję esportu.

To pierwszy po pandemii event Polskiej Ligi Esportowej otwarty dla odwiedzających i kibiców, którzy mogą oglądać rozgrywki esportowe oraz zapoznawać się z nowymi grami. Są strefy Free2Play, strefy do oglądania PGE Dywizji Mistrzowskiej. Jest też możliwość oglądania najważniejszych zmagań mistrzostw świata Counter-Strike’a, ponieważ właśnie podczas tych dwóch dni odbywają się półfinały i finał PGL Major Antwerp 2022 z udziałem dwóch polskich zawodników. Liczymy, że fani polskiego Counter-Strike’a znajdą tu przestrzeń, aby wspierać tych najlepszych i przede wszystkim miło spędzić czas.

Paweł Kowalczyk, prezes Polskiej Ligi Esportowej

Trzeba przyznać, że program imprezy jest niezwykle bogaty. Po raz pierwszy w historii przewidziano kwalifikacje do PGE Superpucharu PLE, który w lipcu zostanie rozegrany w Gdyni, a także prezentację drużyny HEINZ PLE ALL-STAR, która weźmie udział w meczu pokazowym. To nie wszystko! Jednym z punktów programu był turniej FIFA 22, w którym wzięli udział najlepsi polscy zawodnicy, reprezentujący na co dzień kluby piłkarskie. Swoich sił spróbować mogli także amatorzy w specjalnie zaprojektowanych strefach Free2Play, gdzie zaplanowano m.in. turnieje w najpopularniejsze gry z zaproszonymi gwiazdami.

Wśród gości PLE.GG Gaming Weekend znalazło się wiele osobowości telewizyjnych, internetowych i sportowych, m.in.: Marcin Gortat, Maciej Kurzajewski, Wojciech „Łozo” Łozowski, Karolina Szostak, Karolina Pilarczyk, B.R.O, Rafał Maślak, Maciej Musiał, Rafał Jonkisz, Marcin Cejrowski, Y Iluzjonista.

Ta impreza jest świetną odskocznią od codzienności. Fani esportu mają szansę nie tylko spotkać się ze swoimi idolami, ale również z nimi zagrać. Emocje podczas gry są tak samo duże jak na prawdziwym boisku. Przed chwilą zagrałem mecz z Sebastianem, którego wcześniej nie znałem i to w grę, w którą ostatnio kompletnie nie grywam. Okazało się, że wygraliśmy mecz – coś niesamowitego! Można powiedzieć, że esport, granie i gaming łączy ludzi i to jest fajne.

Marcin Gortat, gwiazda światowej koszykówki

O tym, że esport to dyscyplina bardzo przyszłościowa mówił znany komentator sportowy, Maciej Kurzajewski:

Esport rozwija się niezwykle dynamicznie. Akurat w tej dziedzinie pandemia zadziałała na plus i esport jeszcze bardziej mógł rozkwitnąć. Cieszę się, że przez coraz większą grupę ludzi, również w Polsce, zaczyna być postrzegany jako pełnoprawna dyscyplina. Jeśli chodzi o ambicje, przygotowanie i mistrzowski poziom przypomina prawdziwy sport w klasycznym wydaniu.

Maciek Kurzajewski, komentator sportowy

Wiele przybyłych na imprezę gwiazd okazało się pasjonatami wirtualnych gier sportowych.

Jestem fanem sportu i esportu. Codzienne ćwiczę, a wieczorami, kiedy dzieci pójdą spać, odpalam konsolę i gram w piłkę nożną. To bardzo wymagająca gra – potrzebny jest świetny refleks i wysiłek umysłowy. Moim rekordem było dotarcie do trzeciej ligi. Nie gram jednak dla wyników, tylko dla funu. W domu mam specjalny pokój do gry – multimedialny, z dźwiękoszczelnymi drzwiami. To mój azyl.

Rafał Maślak, któremu towarzyszyła żona Kamila Nicpoń oraz dzieci

Poziom esportu jest coraz wyższy, a gry coraz ciekawsze i bardziej rozbudowane. Fanem gier jestem od dzieciństwa i uważnie obserwuję ten rynek. Dzisiejsza impreza to fajna promocja esportu. Uważam, że wiele wartościowych rzeczy, takich jak komunikacja czy zespołowość, można przenieść z esportu do swojego życia

Rafał Jonkisz

Oprócz rywalizacji esportowej na odwiedzających czekały strefy chilloutu, gdzie można było odpocząć i porozmawiać nie tylko z fanami esportu. Imprezę poprowadziła Kasia Węsierska – prezenterka Radia ESKA oraz Tomasz „Magvayer” Filipiuk – prezenter Polsat Games.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Marka Mentos w gamingu

Marki nieendemiczne, głównie z sektora FMCG, coraz częściej wykorzystują aktywności gamingowe, by dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej demograficznie grupy odbiorców, która wykazuje określone nawyki zakupowe i zachowania. Działania wizerunkowe i prosprzedażowe w obrębie tego passion pointu zazwyczaj przekładają się na konkretne wyniki, które realizują założenia strategii marek.

Branżowe badania wykazują, że liczba graczy od lat wykazuje tendencję wzrostową. Rozwój branży gamingowej, pojawiające się nowe tytuły gier oraz aktualizacje istniejących powodują, że społeczność graczy jest bardzo przywiązana do tego sposobu spędzania wolnego czasu. Dlatego też marki, by dotrzeć do szerokiego grona swoich potencjalnych konsumentów bardzo często przeprowadzają aktywacje właśnie w gamingu. Podobnie uczyniła marka Mentos, która zdecydowała się ponownie na działania gamingowe dla dwóch swoich brandów. Ponownie, ponieważ już rok temu zadebiutowała ona w społeczności z graczy z turniejem w grze Among Us, który okazał się sukcesem.

Celem marki Mentos jest zwiększenie rozpoznawalności jej produktów z kategorii gum do żucia — Mentos Sour oraz Mentos Pure Fresh. Grupa docelowa obu brandów to młode osoby, które podążają za trendami, czerpią radość z życia i są osobami interaktywnymi

W odpowiedzi na potrzeby marki Mentos, agencja WE!RE Fantasy, wspólnie z Gam3rs_x przygotowały dwa turnieje dla społeczności gier Minecraft oraz Fortnite. Wybór tytułów nie był przypadkowy – obie gry cieszą się niesłabnąca od lat popularnością i zrzeszając wokół siebie społeczność korespondującą z TG, do której marka Mentos chciała dotrzeć.

Turnieje nie były tylko zawodami online, lecz towarzyszyły im dodatkowe atrakcje i niespodzianki a także szeroka wielokanałowa komunikacja wraz ze wsparciem influencerów.

Jako pierwszy odbył się turniej w grę Fortnite – Mentos Pure Fresh Cup, któremu towarzyszyły konkursy dla społeczności oraz dedykowane streamy na kanale Jacoba w serwisie Twitch będący medium pierwszego wyboru wśród fanów gamingu i esportu.

Drugim w cyklu był turniej Minecraft – Mentos Sour Cup, na potrzeby którego przygotowana została dedykowana mapa w kolorystyce produktu a także zastosowano podprogowe grafiki nawiązujące do logo marki. Rozgrywkom towarzyszyły konkursy, by zwiększyć zainteresowanie potencjalnych graczy a także fanów, którzy treści związane z tym tytułem śledzą na streamach. Przygotowano 4 transmisje, które były dostępne na kanałach twórców – Nolif oraz PanGorek w serwisie Twitch.

Komunikacja całego cyklu turniejowego odbywała się na kanałach własnych marki oraz została wsparta przez influencerów gamingowych, którzy kojarzeni są z tymi tytułami gier i zrzeszają wokół siebie liczną grupę fanów podzielających ich zainteresowania. To na ich barkach spoczywał główny ciężar komunikacyjny i zadanie, by zaangażować jak największą liczbę graczy oraz widzów.

Zaproponowane przez WE!RE Fantasy oraz Gam3rs_x aktywności przełożyły się na konkretne wyniki. W turnieju Mentos Sour Cup w grę Minecraft wzięło udział 1540 graczy, którzy grali na dedykowanej mapie utrzymanej w kolorystyce brandu. Z turnieju przeprowadzono 4 transmisje, których streamy pojawiły się na specjalnie obrandowanych kanałach twórców – Nolif oraz PanGorek. Treści związane z turniejem wygenerowały łącznie 787 000 wyświetleń. Turniej Fortnite – Mentos Pure Fresh Cup – to kolejne 1500 dwuosobowych drużyn oraz dwie dedykowane transmisje na kanale twórcy Jacoba. Treści związane z tym projektem wygenerowały łącznie 1 657 000 wyświetleń i sprawiły, że społeczność na długo zapamięta działania marki Mentos.

Aktywności w obszarze gamingu to efektywny i angażujący sposób dotarcia do grup konsumentów, do których komunikacja standardowymi działaniami może okazać się niewystarczająca. Widzimy w tym zakresie duży potencjał, a pozytywny odbiór ostatnich aktywacji wśród społeczności graczy tylko potwierdza, że Mentos doskonale odnajduje się w świecie gamingu.

Michał Kasperski, Brand Manager Mentos

Powyższe działania oraz ich rezultaty dowodzą, że przestrzeń gamingowa jest otwarta na marki FMCG a społeczność, dla której przygotowane są szyte na miarę aktywacje, korespondujące z ich zainteresowaniami są doskonałym sposobem na dotarcie marki do społeczności. Mam nadzieję, że coraz więcej brandów będzie podchodziło kreatywnie do gamingu, tak jak Mentos, odchodząc od klasycznego sponsoringu na rzecz działań, które na długo utrzymają się w pamięci graczy i przełożą się na konkretne wyniki marki w danej TG.

Daniel Chmielewski, WE!RE Fantasy

Adam Daniluk

Jak popularny jest gaming? – rozmowa z Mateuszem Matysiakiem z GG League

Impact'22 to także czas kiedy możemy śmiało porozmawiać o branży gamingu. A my dobrze znamy osoby, które o grach wiedzą bardzo dużo i lubią się tą wiedzą dzielić. Tym razem rozmowa z Mateuszem Matysiakiem z GGLeague.

 

Podczas rozmowy padło pytanie o to, jak rozwija się aktualnie branża gamingowa. Jaki wgląd ma na to rozmówca:

Myślę, że jest to temat raczkujący. Widać znaczne wzrosty zainteresowania marek, spółek, podmiotów samorządowych. Jednak cały czas brakuje zrozumienia, jak to działa i czym ten esport jest. Zjawisko będzie cały czas rosło i nikt tego nie zatrzyma. Gaming jest już teraz większą branżą niż muzyka czy filmy i szybciej się rozwija. […]  To jest też dobry moment, żeby zrozumieć, że internet i media internetowe są bardzo ciekawą alternatywą do mediów tradycyjnych w marketingu. Teraz jest jeszcze moment, że finansowy próg wejścia jest wyraźnie niski względem generowanych efektów.

Mateusz Matysiak o GG League:

W dużym skrócie — robimy esport! Tworzymy własne koncepty, które promujemy od zera, a także obsługujemy i wspieramy inne marki esportowe w tematach produkcyjnych.

Zapraszamy do zapoznania się z całą rozmową z Mateuszem Matysiakiem:

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ROG Masters East EMEA 2022 czas zacząć

Marka ASUS pisze kolejny rozdział epickiej historii ROG MAsters. Trwają jeszcze zapisy do otwartych kwalifikacji, w których udział może wziąć niemal każda drużyna. Pula nagród tej edycji to 50 000 USD.

W tegorocznym turnieju ROG Masters bierze udział 27 krajów EMEA, z których drużyny od 16 kwietnia mogą rejestrować się, by wziąć udział w rozgrywkach. Termin zakończenia rejestracji drużyn upływa 20 maja. Zapisy odbywają się za pośrednictwem strony: https://rogmasters2022.com/

21 maja rozpoczną się eliminacje krajowe, które wyłonią 12 najlepszych drużyn z 27 konkurujących krajów, które awansują do rozgrywek międzynarodowych. Transmisja polskich kwalifikacji i meczów finałowych będzie dostępna na kanale Piotra ‘izaka’ Skowyrskiego z jego komentarzem. Kolejny etap turnieju rozpocznie się 1 czerwca, a zakończy Wielkim Finałem 5 dni później.

Zwycięska drużyna zdobędzie nagrodę wysokości 20 000 USD. Rozkład nagród za poszczególne miejsca prezentuje się następująco:

  • 1 miejsce – 20 000 USD + Cup
  • 2 miejsce – 10 000 USD + Cup
  • 3 miejsce – 5 000 USD + Cup
  • 4 miejsce – 2 500 USD

Ponadto zwycięzcy eliminacji krajowych również zostaną nagrodzeni – dla nich przewidziane jest 1000 USD.

Więcej informacji: https://rogmasters2022.com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF