...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

W tym tygodniu w esporcie: Valorant, Alior Bank, ESL Mistrzostwa Polski, HP Omen, XPG, Rainbow Six, Orbit

Valorant

Zbliża się premiera Valoranta, Alior Bank zostaje tytularnym sponsorem Ultraligi, Illuminar Gaming zwycięzcą sezonu zasadniczego ESL Mistrzostw Polski, Riot Games wprowadza przestrzenie reklamowe do gry, HP Omen partnerem Rainbow Six - czyli czas na kolejne podsumowania tygodnia w esporcie!

Przeglad wydarzen esport ESE

Czy Valorant zostanie kolejna Wielką Grą esportową?

Riot Games perfekcyjnie rozgrywa kampanie marketingową Valoranta, a największe organizacje esportowe na świecie już rekrutują najlepszych zawodników. Gra przez ostatnie miesiące znajdowała się w zamkniętej becie, ale nawet to nie przeszkodziło jej w osiągnięciu rekordów oglądalności na Twitchu. Co więcej, w grę grało nawet 3 miliony osób dziennie! 28 maja kończy się okres bety, a oficjalna premiera gry odbędzie się 2 czerwca. Gra będzie darmowa dla wszystkich użytkowników, podobnie jak League of Legends, czy Counter-Strike.

valorant
Fot. Valorant

Profesjonalni zawodnicy z podekscytowaniem obserwują kolejne wydarzenia w Valorancie. Cała branża esportu zachodzi w głowę – czy ta gra podbije świat? Riot Games posiada w talii wszystkie karty, pytanie jak je rozegra? Z pewnością warto obserwować rozwój tej gry, bo to kolejne „big thing” w esporcie. Czyli można albo bardzo dużo zyskać, albo tylko przepalić dużo czasu i pieniędzy.

Alior Bank tytularnym sponsorem Ultraligi

Kolejny, czwarty sezon Ultraligi rozpocznie się 9 czerwca. Głównym sponsorem ligi została instytucja finansowa, a całe rozgrywki odbywać będą się pod nazwą Alior Bank Ultraliga. Zwycięzcą poprzedniego sezonu zostało AGO Rogue, przed K1CK Neosurf.

Illuminar Gaming wygrywa sezon zasadniczy ESL Mistrzostw Polski

Zakończył się sezon zasadniczy ESL Mistrzostw Polski. Illuminar Gaming uplasowało się na pierwszym miejscu, przed x-kom AGO. Obie drużyne osiągnęły sporą przewagę nad kolejnymi w zestawieniu – Actina PACT, Wisław All in! Games Kraków, Avez Esport, czy Izako Boars. Faza finałowa zostanie rozegrana w najbliższy weekend.

League of Legends wprowadza przestrzenie reklamowe do gry

Riot Games
Fot. Riot Games

Riot Games, wydawca gry League of Legends, zaimplementował przestrzenie reklamowe wewnątrz gry. Teraz w czasie oficjalnych transmisji z rozgrywek, na wybranych miejscach na mapach będą pojawiać się treści reklamowe od partnerów. Ruch ten może znacząco wpłynać na widoczność sponsorów rozgrywek League of Legends i jest kolejnym krokiem w stronę budowania silnego stabilnego ekosystemu wokół tej gry.

HP Omen oficjalnym partnerem Rainbow Six Polish Masters 2020

Ubisoft HP Omen
Fot. Ubisoft

Polski oddział Ubisoftu ogłosił współpracę z marką OMEN, która zostałą oficjalnym partnerem rozgrywek. Współpraca rozpocznie się wraz z pierwszą kolejką zmagań – 28 maja – i potrwa do 6 września, kiedy to wyłoniony zostanie Mistrz Polski i jednocześnie reprezentant kraju w europejskiej lidze Challenger. Jako oficjalny partner, OMEN dostarczy laptopy dla zespołu komentatorskiego oraz analizy w czasie Rainbow Six Polish Masters. Firmy będą prowadziły także wspólne działania komunikacyjne i sprzedażowe związane z polską ligą.

Z pewnością będzie to najbardziej ekscytująca edycja turnieju zwłaszcza, że zwycięstwo w nim po raz pierwszy umożliwi najlepszym polskim graczom walkę o imponującą pulę nagród na globalnej arenie. Marka OMEN celebruje kulturę gamingową i swoimi rozwiązaniami wspiera wszystkich, którzy poprzez granie stale się rozwijają.
Katarzyna Dulemba, PS Gaming Marketing, HP Inc Polska

Drużyny Counter-Strike zmierzą się w turnieju charytatywnym o 2 miliony dolarów

W ostatni weekend maja, sześć najlepszych drużyn Counter-Strike zmierzy się w turnieju charytatywnym „Gamers Without Borders”. Pula nagród wynosi aż 2 miliony dolarów, a zwycięskie drużyny przekażą je na rzecz walki z Covid-19. W turnieju wystąpi Natus Vincere, G2 Esports, mousesports, FaZe Clan, OG oraz Fnatic.

Marka XPG tytularnym sponsorem Invicta Gaming

Invicta
Fot. XPG Invicta

Marka XPG została tytularnym sponsorem organizacji Invicta Gaming, która ze swoją drużyną Rainbow Six występują w Polish Masters. Współpraca obejmuje występy pod nową nazwą w rozgrywkach transmitowanych przez Polsat Games, testy wyposażenia, aktywności w mediach społecznościowych oraz atrakcje dla fanów. Za koordynację współpracy odpowiada krakowska agencja WĘC PR. Marka XPG udzieli między innymi wsparcia sprzętowego zawodnikom Invicta Gaming. Efektami kooperacji będą także testy wyposażenia, czy też aktywności w mediach społecznościowych organizacji oraz jej reprezentantów.

Devils.one z dywizją Rainbow Six

Devils.one
Fot. Devils.one

Devils.one, jedna z wiodących organizacji, zdecydowała się na przyjęcie dywizji Rainbow Six. Drużyna będzie występować w flagowej lidze Ubisoftu w Polsce – Polish Masters transmitowanej na Polsat Games. To kolejna organizacja, która w ostatnim czasie zdecydowała się na inwestycje w Rainbow Six. Z pewnością jest to pokłosie ostatnich informacji o nowej strukturze esportowej tej gry.

Electronic Arts z 1,5mln dolarów przychodu z Ultimate Team

Electronic Arts zaraportował 1,49mld$ przychodu z tytułu Ultimate Team w ostatnim roku kalednarzowym. To wzrost o ponad 100 milionów w stosunku do roku ubiegłego. Electronic Arts konsekwentnie buduje rynek wirtualnych przedmiotów w swoich najnowszych tytułach z FIFA, czy NBA na czele.

Orbit rozszerza działania w esporcie

Orbit rozszerza działania w esporcie! Po AGO, Illuminar i Devils.one czas na Arcane Wave.

Ubisoft z nową europejską strukturą esportową

UBISOFT z nową europejską strukturą esportową!

Poprzedni przegląd esportowych wydarzeń tygodnia

W tym tygodniu w esporcie: Puki Style, Honoris, Red Bull, Orlen, Oponeo, Devils.one, Astralis, Le Mans, Blast, Rainbow Six

 

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana