Konferencja EsportsNext zbliża ekspertów z Europy i Ameryki

W ubiegłym tygodniu odbywała się konferencja EsportsNext, której byliśmy patronem. Podczas niej poruszono bardzo wiele ciekawych tematów. Dodatkowo udało nam się zadać kilka pytań członkowi zarządu konferencji, Johnowi Davidsonowi.

Jakie są najsilniejsze atuty branży esportowej w Ameryce Północnej?

John Davidson: Podczas gdy esport w Ameryce Północnej stanowi mniejszość globalnej publiczności, wiele nieendemicznych marek i tradycyjnych lig sportowych, których targetem są młodzi, ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych i ma cele krajowe. Przychody ze sponsoringu są obecnie największym źródłem przychodów z esportowego, co sprawia, że przemysł północnoamerykański jest silny, ale także kluczowy, aby pomóc naszej branży w doskonałej realizacji partnerstw, aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji dla marek obsługujących tę przestrzeń, jednocześnie pracując nad opracowaniem nowych, bardziej zrównoważonych strumieni przychodów, aby zmniejszyć zależność od sponsoringu.

Jaki jest główny cel konferencji EsportsNext?

John Davidson: Zorganizowaliśmy EsportsNext, aby zgromadzić profesjonalistów z branży esportowej, a także osoby, które chcą dowiedzieć się więcej o niej. Naszym celem jest pomoc w ulepszaniu praktyk biznesowych w branży esportowej, łącząc ją z ekspertami, aby umożliwić bardziej zrównoważony rozwój. Zwiększyć możliwości zarabiania i ostatecznie umożliwić graczom czerpanie większej przyjemności z tego, co kochamy. Obecnie kierujemy naszą ofertę do profesjonalistów z branży esportowej i spoza niej: dyrektorów C-level, osób zajmujących się rozwojem biznesowym oraz pracowników marketingu, organizacją wydarzeń i account managerów.

Co jest największą wartością konferencji?

John Davidson: Wcześniej podróżowanie po świecie wymagało znacznie więcej wysiłku. Największą wartością płynącą z konferencji jest możliwość zdobycia informacji od liderów spoza przestrzeni esportowej, z unikalną wiedzą, wraz z lokalnymi profesjonalistami, aby zapewnić uczestnikom solidną dyskusję i perspektywy, aby umożliwić im poprawę praktyk biznesowych z modelowania wyceny sponsoringu, wykorzystywania danych, maksymalizacji zwrotu z inwestycji z partnerstw, i więcej.

COVID położył większy nacisk na konferencje online, wymagając od wydarzeń, aby zapewniały lepsze możliwości niż w przypadku wydarzeń osobistych lub mieszanych. Chociaż znacznie zmienia to dynamikę sieciową konferencji, pozwala uczestnikom uczyć się od mówców, z całego świata, których nie mieliby okazji posłuchać. Aby upewnić się, że umożliwiamy naszym wirtualnym uczestnikom nawiązywanie kontaktów, co jest jednym z najcenniejszych aspektów konferencji, ułatwiamy szybkie sesje networkingowe, które pomogą członkom zainicjować i rozwinąć cenne relacje, bez względu na to, gdzie na świecie przebywają.

Dzięki profesjonalistom z Europy jesteśmy w stanie rozszerzyć naszą sieć nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale na całym świecie! Obecność uczestników z całego świata zapewnia nam różne punkty widzenia, a esport jest tak zróżnicowaną branżą, że pozwala na znacznie większe pole do rozwoju oraz na dzielenie się szeregiem pomysłów i interakcji. Zdecydowanie zgadzamy się, że dzięki COVID-19 i przeniesieniu naszej konferencji do sieci udało nam się pozyskać bardziej wyrazistą grupę uczestników EsportsNext, pochodzących nie tylko ze Stanów Zjednoczonych, ale z całego świata.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

EsportsNext, czyli efektywny marketing dla B2B

W dniach 21-22 września odbywa się konferencja EsportsNext, która pozwala na efektywny networking i wymianę eksperckiej wiedzy pomiędzy ekspertami z Ameryki i Europy

Początki esportu nie były wyrafinowane, ale rozwijał się on bardzo szybko. Wespół z tym szedł marketing. Na początku były to sponsoringi w postaci sprzętu i peryferiów dla graczy. Wraz ze wzrostem popularności oraz liczby widzów firmy zaczęły inaczej patrzeć na ten rodzaj sportu. Drużyny przeszły bardzo dużą zmianę od własnej roboty koszulek, po profesjonalne ubrania tworzone przez duże globalne marki. Drużyny doskonale wykorzystują dostępne narzędzia, tak jak Fnatic, będące jednym z liderów rynku.

W tym momencie wiele się dzieje w obu rodzajach sportu. Tradycyjny sport mocno ucierpiał, oczywiście ze względu na pandemie. Esport natomiast bardzo się rozwinął i coraz śmielej wchodzi do mainstreamu. Tradycyjny sport podpatruje, co się dzieje w esporcie i próbuje to przenieść na swoje podwórko. W szczególności dotyczy to rozwoju lokalnych turniejów.

Ważnym w marketingu esportowym jest znalezienie partnera, który sam posiada partnerów z mocnym zapleczem. Dzięki temu zostaje się zauważonym. Partnerstwo nie polega tylko na pieniądzach, a raczej na obupólnej współpracy. Często wyeksponowanie siebie nawzajem przynosi znacznie większą wartość niż wymiana świadczeń. Dzięki temu jest się zauważonym i ma się dostęp do większej ilości zasobów.

Konsument esportowy jest bardzo wyczulony na szczery przekaz. W esporcie trzeba bardzo uważać ze swoim produktem, czy to fizycznym, czy np. utworem, jeżeli jesteś artystą. To, że masz dobry i znany utwór, nie oznacza, że trafisz do społeczności. Różnica między esportem a sportem tradycyjnym jest taka, że musi być jakiś wspólny mianownik między tym, co robisz i społecznością. Musisz być wiarygodny.

Bardzo ważne dla firm chcących komunikować się w esporcie jest zrozumienie go. Jeżeli odrobiłeś swoją, ale skłonny jesteś wysłuchać, co społeczność ma do powiedzenia, to z pewnością sami pomogą i powiedzą, co się nada. Najważniejsze to autentyczność.

Jako marki należy pamiętać, że nie można traktować esportu wyłącznie jako próby dotarcia do nowego odbiorcy. Poziom sprawdzania intencji w esporcie jest bardzo wysoki i społeczność uważnie bada ruchy firm chcących wejść na rynek.

Konferencje takie jak EsportsNext pozwalają zrozumieć rynek esportu i są idealną okazją do networkingu dla wszystkich profesjonalistów związanych bezpośrednio, lub pośrednio z tą branżą.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF