...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wzrosty cen papieru toaletowego

papier kryzys

Rosnące ceny surowców, energii i pracowników prowadzą do podwyżek cen z każdej strony. Teraz nadchodzą duże wzrosty cen wyrobów papierowych.

Essity, Niemiecki producent takich artykułów jak papier toaletowy, chusteczki czy ręcznik papierowy ostrzega przed nadchodzącymi podwyżkami cen. Ze względu na podwyżki kosztów energii i surowców oraz coraz większe koszty logistyczne możemy spodziewać się 20% wzrostów cen. Spodziewać się można że reszta rynku zareaguje podobnymi decyzjami.

Głównym winowajcą są historyczne ceny pulpy celulozowej, na której koszt wpływ ma kryzys na rynku drewna, o którym pisaliśmy. Do tego dochodzą wciąż nadwyrężone łańcuchy dostaw oraz zwiększone zapotrzebowanie rynku Chińskiego, który i bez tego stanowi największego nabywcę surowca na świecie. Nawet logistyka dostaw stanowi coraz większe wyzwanie. Brakuje coraz więcej kierowców zawodowych, a ci, którzy pracują są spowalniani przez ograniczenia covidowe.

 

To, co dzieje się w naszej branży w ciągu ostatnich kilku tygodni, wykracza poza normę

Volker Zoeller, szef działu dóbr konsumenckich w Essity

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF