...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

TikTok sponsorem UEFA Women’s EURO 2022

TikTok, cyfrowa platforma rozrywkowa, została ogłoszona globalnym partnerem UEFA EURO Kobiet 2022. Na fundamentach udanego partnerstwa z ubiegłorocznym turniejem UEFA EURO mężczyzn, tegoroczna współpraca ma na celu wydobycie wszystkiego co najlepsze z najbardziej wyczekiwanych rozgrywek piłkarskich tego lata i uczynienie ich jeszcze bardziej widocznymi dla globalnej publiczności. W ciągu ostatnich kilku lat TikTok odnotował ogromny wzrost zasięgów i zaangażowania wokół treści związanych z kobiecym sportem na platformie. Hashtag #womeninsports zebrał prawie miliard wyświetleń.

Cieszymy się, że po raz kolejny współpracujemy z TikTokiem, tym razem podczas największego w historii turnieju UEFA EURO kobiet. Ponieważ społeczność piłkarska TikToka stale rośnie – dzięki drużynom, fanom, twórcom i stowarzyszeniom – nie możemy się doczekać, aby zaprezentować premierowe wydarzenie sportowe tego lata z udziałem jednych z najwspanialszych piłkarek na świecie za pośrednictwem wyjątkowych, kreatywnych i wciągających treści. To ekscytujący czas dla fanów piłki nożnej.

Guy-Laurent Epstein, dyrektor marketingu UEFA

Jako Globalny Sponsor, TikTok będzie współpracować z UEFA, aby wprowadzić ekscytujące funkcje, takie jak efekty generowane komputerowo, wyzwania z hashtagami, dźwięki czy transmisje TikTok LIVE w celu promowania produktów i usług wśród swojej społeczności. UEFA zapewni z kolei TikTokowi dostęp do obszernej biblioteki zasobów programowych związanych z piłką nożną, aby tworzyć wysoce angażujące i innowacyjne treści.

Oprócz partnerstwa, UEFA Women’s EURO 2022 uruchomi przed turniejem oficjalne konto na platformie TikTok, którego celem będzie inspirowanie i dostarczanie rozrywki milionom fanów piłki nożnej na całym świecie – dzięki ekskluzywnym, zakulisowym treściom oraz materiałom bieżącym i archiwalnym.

Od czasu naszego partnerstwa z UEFA na EURO 2020 zobaczyliśmy, jak TikTok stał się domem fanów piłki nożnej. Twórcy, sportowcy i narody spotykają się, aby dzielić się pasją do pięknej gry, w wyjątkowy TikTokowy sposób. Cieszymy się, że możemy kontynuować to partnerstwo jako Oficjalna Platforma Rozrywkowa UEFA EURO 2022 kobiet i rozwijać wspólne wysiłki na rzecz promowania równości i integracji w piłce nożnej poprzez kampanie: TikTok #SwipeOutHate i UEFA #EqualGame. Nie mogę się doczekać, aż nasza społeczność okaże swoje wsparcie dla kobiecej gry. Razem sprawimy, że tegoroczne mistrzostwa będą jeszcze bardziej dostępne dla naszej globalnej społeczności.

Rich Waterworth, dyrektor generalny TikToka na Europę

Partnerstwo otworzy TikTokowi możliwości związane z biletami na wydarzenia, uczestniczenie w nich i eksponowanie tam marki, a także pozwoli na cyfrowe aktywacje fanów i publikowanie ekskluzywnych treści w okresie poprzedzającym turniej i w jego trakcie.

TikTok to jedna z najczęściej pobieranych aplikacji na świecie. Dostępna w ponad 150 krajach i 75 językach platforma jest zaangażowana w budowanie otwartej, pozytywnej i inkluzywnej społeczności poprzez zachęcanie użytkowników do dzielenia się swoją pasją i twórczą ekspresją za pomocą krótkich filmów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Euro nie, Unia Europejska tak – paradoks oczekiwań Polaków

Sondaż wyraźnie pokazuje, że Polacy w zdecydowanej większości nie chcą przyjęcia waluty euro. Obawiają się, że pociągnie to za sobą więcej skutków negatywnych niż pozytywnych – zarówno dla samych badanych, jak i dla całego kraju. Dokładnie połowa badanych jest zdania, że zamiana złotówki na euro przyniesie skutki negatywne. O tym, że przyjęcie wspólnej waluty będzie czymś dobrym przekonanych jest aż pięciokrotnie mniej osób (11 proc.). Zdaniem ponad połowy Polaków (58 proc.) wejście do strefy euro negatywnie odbije się na sytuacji ich gospodarstw domowych – zapewne wynika to z obaw o wzrost cen, a w konsekwencji pogorszenia kondycji ekonomicznej gospodarstw domowych. Jedynie co dziesiąty pytany spodziewa się pozytywnego wpływu wprowadzenia waluty euro na budżet i kondycję swojego gospodarstwa domowego.

Również ponad połowa społeczeństwa (52 proc.) ocenia, że przystąpienie do strefy euro niekorzystnie odbije się na polskiej gospodarce. Co prawda poziom optymizmu jest w tym przypadku znacznie wyższy – bo pozytywnego wpływu spodziewa się 17 proc. badanych – jednak dysproporcja między obawami, a nadziejami jest bardzo wyraźna. W oczach opinii społecznej Polska wyraźnie straci na wejściu do strefy euro. Warto zwrócić też uwagę na społeczno – kulturowy efekt wprowadzenia waluty euro. Aż połowa Polaków (51 proc.) obawia się, że przystąpienie do strefy euro niekorzystnie wpłynie na naszą tożsamość narodową. Przeciwnego zdania jest 11 proc. badanych.

W związku z tym, nie dziwi stosunek Polaków do terminu wprowadzenia euro. Na pytanie o to, kiedy Polska powinna przyjąć euro, najczęściej pada odpowiedź: nigdy (45 proc.). Ponad jedna trzecia badanych (35 proc.) dopuszcza jednak, mimo wyrażanych obaw, wprowadzenie waluty euro. Przy czym im dalsza perspektywa tego wydarzenia, tym więcej ma zwolenników. O tym, że wejście Polski do strefy euro powinno nastąpić w ciągu najbliższych 5 lat mówi 8 proc. badanych. O tym, że powinno to nastąpić w ciągu 6-10 lat – 12 proc., a za terminem 10 lat i więcej opowiada się 15 proc. badanych. Wydaje się, że „twardymi” zwolennikami wprowadzenia wspólnej waluty jest jedynie owe 8 proc. społeczeństwa, które wskazuje najbliższą perspektywę czasową. Pozostali raczej woleliby tego uniknąć, odwlekając w czasie moment wejścia do strefy euro.

Wyniki sondażu Kantar Public są zastanawiająco sprzeczne w swojej wymowie z nastawieniem Polaków do samej Unii Europejskiej.

Według sondażu CBOS odsetek zwolenników obecności Polski w Unii Europejskiej jest obecnie najwyższy od roku 2014 i wynosi 88 proc. Z kolei o tym, że Polska nie powinna znaleźć się na marginesie, lecz dążyć do ścisłej integracji (w sytuacji, gdyby zmiany w UE zmierzały w kierunku tworzenia Europy kilku prędkości) przekonanych jest 58 proc. badanych.

Z obu tych sondaży wynika więc paradoksalny zestaw oczekiwań Polaków – chcemy być w Unii, chcemy pogłębiać integrację ale… wspólnej waluty sobie nie życzymy. Taka sprzeczność może wynikać z powszechnego niezrozumienia zasad integracji krajów UE, która oparta jest przecież głównie na wspólnej walucie. To według linii podziału „walutowego” będzie przebiegać granica „Europy dwóch prędkości” – jeśli ta koncepcja zostanie wprowadzona w życie.

Dariusz Olszewski, ekspert Pracodawcy RP.

Źródło danych:

1. Kantar Public „Przyjęcie wspólnej waluty euro”, badanie CAPI, ogólnopolska, reprezentatywna próba 1055 mieszkańców Polski w wieku 15+, termin realizacji: 2-7 czerwca 2017

2. CBOS „Aktualne problemy i wydarzenia (325)”, badanie CAPI, losowa, reprezentatywna próba 1020 mieszkańców Polski w wieku 18+, termin realizacji: 1-8 czerwca 2017

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF