...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

LG Nova-czyli technologie przyszłości

lg nova

Koreański producent, pomimo iż zajmuje się ogromną ilością technologi i dostarcza produkty z przeróżnych rynków, nie ma zamiaru się ograniczać. Czym jest program LG Nova? Jakie technologie zdaniem LG będą kształtowały przyszłość?

Firma w ramach konkursów Proto oraz „Mission for the future” wyszukuje najciekawsze start-upy oraz pomysły na nowe technologie, a zwycięzców bierze pod swoje skrzydła. Różnica miedzy LG Nova, a większością inkubatorów oraz inwestorów jednak leży w tym, że jak mówi Sokwoo Rhee zarządzający projektem, większość tego typu instytucji poszukuje pomysłów mających potencjał na szybki wzrost wartości rynkowej. W przypadku LG Nova chodzi bardziej o technologie z potencjałem na przyszłość, a dzięki pozycji LG na rynku nie muszą one zarobić same na siebie.

W tegorocznej edycji konkursu LG postawiło na trzy tematy Metaverse, elektryfikacja transportu oraz wirtualną opiekę zdrowotną.

W ramach pierwszej kategorii na wsparcie liczyć mogą IQ3 oraz I3M. Pierwsza z nich zajmuje się tworzeniem aplikacji dla przedsiębiorstw pozwalających na przeprowadzanie szkoleń w wirtualnym świecie. Z kolei I3M tworzy jak najbardziej realistyczne doświadczenia dla żądnych podróży.

W temacie elektryfikacji przoduje SparkCharge, chcący zbudować sieć uniwersalnych i ekologicznych ładowarek samochodowych. Drugim zwycięzcą jest Driivz tworzący oprogramowanie umożliwiające zarządzanie ładowaniem pojazdów.

W kategorii medycznej na wyróżnienie zasłużyło XR Health oraz Maya MD. Pierwszy projekt tworzy wirtualne gabinety medyczne umożliwiające odbycie teleporady w VR. Maya MD to asystenta AI, który ma wspierać nas w rozmowie o swoim zdrowiu.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowa elektryczna wizja Mercedesa – EQXX

mercedes EQXX

O tym, że samochody elektryczne to przyszłość motoryzacji, nie trzeba już nikogo przekonywać. A jeżeli ktoś miał wątpliwości, to Mercedes postanowił rozwiać je na dobre.

Samochody elektryczne w ostatnim czasie podbijają rynek i niosą ze sobą coraz więcej rozwiązań technologicznych. Mercedes postanowił pokazać swoją wizję na najbliższe lata. Vision EQXX jest reprezentacją tego, co firma chce oferować klientom w najbliższych latach i jakie możliwości drzemią w dostępnej technologii. To, co ma robić wrażenie to dane techniczne, jakie udało się osiągnąć w przestrzeni zasięgu i efektywności baterii.

Dzięki wykorzystaniu nowej technologii akumulatorów, silników oraz zmniejszonego współczynnika oporu auto ma przejechać na jednym ładowaniu nawet 1000 km. Jest to wynik nieosiągalny nie tylko dla większości konkurencyjnych propozycji, ale i dla wielu samochodów spalinowych. Co ważne z perspektywy kierowcy, aby to osiągnąć, samochód nie został przesadnie dociążony dużą ilością akumulatorów i w efekcie waży jedynie 1750 kg. Dużą rolę odgrywać mają same silniki, których sprawność przeniesienia mocy ma wynieść aż 95%.

Niestety wciąż jest to jedynie koncept technologiczny, a wiele danych jest niewiadome. Nie zmienia to faktu, że Mercedes pokazał jak duży potencjał wciąż nie został wykorzystany, w niedawno rozpoczętej erze samochodów elektrycznych. A zwolennicy alternatywnych napędów na pewno mają czego oczekiwać w nadchodzących latach.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Maxus wjeżdza do Polski

maxus flota

Chiński numer jeden na rynku samochodów elektrycznych rozpoczyna sprzedaż swoich pojazdów w Polsce

Popularność samochodów elektrycznych stale rośnie, zarówno na świecie, jak i u nas w kraju. Mimo tego dużo firm wciąż nie decyduje się na elektryfikacje swojej floty, dużym problemem są wysokie ceny pojazdów oraz często niski zasięg i długi czas ładowania. Maxus ma nadzieje wypełnić tę lukę.

Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie, ale auta dostawcze dostępne obecnie na rynku są drogie i mają ograniczony zasięg. MAXUS wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Yaroslav Gural, manager do spraw rozwoju MAXUS w Polsce

Do sprzedaży trafią trzy modele producenta, będą to dwa samochody dostawcze e-Delver 3 i 9 oraz samochód osobowy typu Suv.
Cennik nie został jeszcze ogłoszony, mimo to wiadomo, że niższy model dostawczy kwalifikować się będzie na dopłaty w ramach programu “Mój elektryk”. Dzięki temu ma być korzystniejszym wyborem niż spalinowe alternatywy. Zapewnić ma około 350 km zasięgu na jednym ładowaniu oferując równocześnie 6,3 m³ przestrzeni ładunkowej.
Model z numerem 9 ma być dobrym wyborem dla każdej firmy, aby to zapewnić, producent przygotował aż dwadzieścia różnych wariantów tego modelu.
Propozycja dla klientów indywidualnych ma być Euniq 6 jak zapewnia najlepszy suv w swojej klasie. Na ten moment niestety brak większej ilości informacji na temat samochodu poza zasięgiem który ma wynosić 260 km w przypadku jazdy mieszanej oraz 350 km po mieście.

Na każdy samochód producent zapewnia 5 letnią gwarancję na samochód oraz 8 lat na akumulatory. Ta druga ograniczona niestety jest również 160 lub 200 tysiącami kilometrów w zależności od modelu.

maxus delivery

 

W najbliższych dniach MAXUS ogłosi cennik i zacznie przyjmować zamówienia. Co ważne, rozpocznie też natychmiastowe dostawy dzięki obecnym już w Europie magazynom gotowych do transportu aut do Polski.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

NIO uczy Europę jak ładować elektryki

Nio Norwegia

NIO, czyli Chiński producent samochodów elektrycznych ma trochę inne podejście do ładowania swoich pojazdów. Teraz chce pokazać Europie jak to się robi

W Chinach postanowiono zmienić podejście i coraz bardziej popularny staje się system BaaS (Battery as a Service). Dzięki temu pomysłowi istnieje możliwość kupna samochodu elektrycznego bez akumulatora, a to zdecydowanie obniża koszty. Wtedy, zamiast ładować samochód, możemy wykupić abonament na akumulatory, które potem wymieniać możemy na jednej z pięciuset stacji. Pomysł popiera również miejscowy rząd. Dzięki temu od tego roku producentów na tamtym rynku obejmuje oficjalny standard dotyczący wymiennych akumulatorów. Dzięki temu wymiana może zostać dokonana na dowolnej stacji, a nie jedynie u producenta.

Po sukcesie na macierzystym rynku NIO wybrało się do Europy. Owocem tego, jest powstanie pierwszej stacji wymiany ogniw w Norwegii. Kolejne powstawać mają w przyszłym roku, a do końca 2022 być ma ich już dwadzieścia.

Propozycja jest kusząca głównie z dwóch powodów. Po pierwsze wymiana baterii trwa około pięciu minut, dzięki czemu ‘ładowanie’ elektryków stałoby się równie szybkie co tankowanie samochodów spalinowych.

Cena NIO ES8 wraz z akumulatorem to koszt około 285 tys. zł, w przypadku wybrania wersji bez baterii cena spada o czterdzieści tysięcy. Pojawia się co prawda koszt abonamentu, sześćset pięćdziesiąt złotych miesięcznie. Oznacza to, tyle że akumulator spłacimy w ciągu pięciu.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Motoryzacyjna legenda dołącza do elektryfikacji

subaru solterra

Coraz więcej producentów samochodów decyduje się na włączenie do swojej oferty samochodów elektrycznych. Tym razem pora na Subaru.

Kilka miesięcy po pierwszych przeciekach mamy oficjalne potwierdzenie, od przyszłego roku zakupić będzie można Subaru Solterra.

Model powstał we współpracy dwóch Japońskich producentów, Toyoty i Subaru. Nie jest to pierwszy raz, kiedy marki łączą siły przy produkcji pojazdów. Nowe Subaru na ten moment zostało ogłoszone oficjalnie, a pierwszy raz pokazany na żywo zostanie już siedemnastego listopada w Los Angeles na targach samochodowych.

Solterra jest kompaktowym crossoverem i występować będzie w dwóch wariantach silnikowych. Wersja słabsza z napędem na przednią oś i mocą stu pięćdziesięciu kilowatów oraz wersja z napędem na cztery koła i mocą stu sześćdziesięciu kilowatów. W obu przypadkach akumulatory będą miały pojemność 71 kilowatogodzin. Co zapewni odpowiednio około 460 i 530 kilometrów zasięgu.
Z racji współpracy z Toyotą konstrukcja jest bliźniaczo podobna do modelu bZ4x i dzieli z nią platformę e-TNGA.

Producent chwali się zastosowaniem wielu technologii zapewniających bezpieczeństwo na drodze. W szczególności mowa o napędzie na cztery koła, z którego Subaru zawsze słynęło. Jak to wyszło w elektryku, dowiemy się w okolicy drugiego kwartału nadchodzącego roku.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF