...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Trzecia edycja Gaming Marketing Days już 1-2 czerwca! Wśród tematów m.in. metaverse

Thiago Stelle z Kraft Heinz, Javier De Castro Serrano i Tom Elton z Pernod Ricard (Ballantine’s), Stan Georgiev z Ready Player Me czy Miłosz Szyński z G2 Esports - to tylko część prelegentów, którzy za darmo podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem podczas Gaming Marketing Days. Trzecia edycja międzynarodowej konferencji organizowanej przez agencję gaming marketingu Gameset (Grupa LTTM) odbędzie się już w dniach 1-2 czerwca. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji.

Nie zabraknie niezwykle popularnego w ostatnich miesiącach tematu metaverse, który w swoich prelekcjach poruszą Stan Georgiev z Ready Player Me, Hendrik Menz z Anzu.io oraz Piotr Bombol z Gameset. Podczas konferencji uczestnicy poznają także ciekawe dane dotyczące znaczenia influencerów gamingowych dzięki prelekcji Michaela Heiny z YouGov. Inspirujące case studies aktywacji marek nieendemicznych usłyszmy natomiast w prelekcji Thiago Stelle z Kraft Heinz, który opowie o kampanii The Hidden Spots zrealizowanej w grze Call of Duty oraz przedstawicieli Pernod Ricard (Ballantine’s), którzy opowiedzą o współpracy z tytułem Borderlands i specjalnej butelce napoju inspirowanej grą.

Po raz pierwszy na żywo usłyszeć będzie można natomiast o kampanii polskiej marki budowalanej ERBUD, która w świat graczy i fanów esportu weszła przebojem i zgarnęła najważniejsze branżowe nagrody (IAB MIXX Awards Europe, IAB MIXX Awards Poland, Złote Spinacze), o której opowiedzą Marcin Kasprzak z ERBUD i Anna Rezner z Gamesetu. Nie zabraknie tematów związanych z esportem – Miłosz Szyński z G2 Esports podzieli się wskazówkami dotyczącymi tego, jak nawiązywać efektywne współprace na linii marka-organizacji esportowa, a Iryna Chuhai z WePlay opowie o organizacji i promocji turniejów. Tematy związane z kształtującymi branżę trendami poruszą Wiktoria Wójcik z inStreamly, której prelekcja dotyczyć będzie przyszłości livestreamingu, oraz Marcin Klimek z Exploded View, który opowie o V-tuberach. Dodatkowo, podczas konferencji odbędzie się rozmowa z Kamilem Koszem, Media Team Lead w CD PROJEKT RED na temat kampanii gry Cyberpunk 2077 „Night City zmienia wszystkich”, która zdobyła srebrne Effie.

Gaming Marketing Days odbędzie się w formie online. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji. Wydarzenie poprowadzi Tomasz “TheFakeOne” Milaniuk, ekspert i komentator esportowy. Wszystkie prelekcje będą prowadzone w języku angielskim. Partnerami wydarzenia są inStreamly, Effie Poland oraz VR/AR Association.

Bezpłatnej rejestracji na wydarzenie można dokonać na stronie konferencji: gamingmarketingdays.co


źródło: Gameset

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Katarzyna Siekańska Kreatywną w El Padre

Katarzyna Siekańska

Po pozytywnym przejściu okresu próbnego Katarzyna Siekańska dołączyła do zespołu agencji El Padre obejmując stanowisko Kreatywnej.

El Padre to agencja marketingowa o silnej specjalizacji eventowej. Kasia będzie odpowiadać za tworzenie, kreację i prezentacje koncepcji kreatywnych eventów (offline, hybrydowych, online i digital eventów) jak również działań promocyjnych i ambientowych.
Pracowała dotychczas jako scenarzystka serialu obyczajowego i krótkich form komediowych na zlecenie twórców internetowych i podmiotów biznesowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała również jako etatowa copywriterka w ICAN Institute, gdzie tworzyła przede wszystkim scenariusze krótkich filmów edukacyjnych i reklamowych.

Od ponad trzech lat prowadzi blog literacki: www.siekanska.com, gdzie publikuje autorskie teksty (eseje, felietony, opowiadania). Jej działalność blogowa i literacka została w 2020 r. wyróżniona stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kultura w sieci” w kategorii Literatura.


źródło: El Padre

Adam Daniluk

Jak było na Vigilant Fight Club?

Vigilant Fight Club

27 listopada w warszawskim lokalu ESPORT SPOT gracze Tekkena z całego świata zebrali się by rywalizować w turnieju Vigilant Fight Club v3.

Już po wejściu do ESPORT SPOT dało się poczuć, jaką wagę ma całe wydarzenie. Dziesiątki graczy zebranych przy komputerach, wszystkie miejsca przy głównym ekranie zajęte, a to był dopiero początek eventu.  Na początku wszystko rozpoczęło się od fazy eliminacyjnej, kiedy to równolegle na wielu komputerach na raz najlepsi gracze rozgrywali spotkania gwarantujące im udział w głównej drabince turnieju.

Cieszę się, że zjechało się mnóstwo graczy z całego świata. Nie jesteśmy tylko reprezentacją z Polski, mamy też ludzi z Francji, Korei, Anglii i do tego to bardzo mocni zawodnicy. Fajnie, że organizatorom udało się dogadać z takimi graczami jak Super Akouma, który jest aktualnym Mistrzem Europy i reprezentuję nas [Europę] na całym świecie i naprawdę nie musimy się wstydzić, kiedy występujemy w Azji czy w Ameryce. Jest z kim grać, jest się od kogo uczyć. Klimat jest naprawdę super. Lokal jest na tyle duży, że mimo obecności 80 zawodników, to nie ma problemu żadnego z miejscem. Myślę, że wszyscy mogą się czuć komfortowo. Na razie wygrałem dwie gry, jestem dobrej myśli, może coś się nawet uda wygrać.

– Maciek „Why” Stegienko, zawodnik IHG

Po fazie grupowej czekała nas krótka przerwa, w której swoje pokazy mieli reprezentanci zaproszonych szkół walki. Okazało się to fantastyczną odskocznią od turnieju. Pierwszy wyszedł Michał Malinowski z akademii Kung Fu Pro, pokazujący tradycyjne ruchy Wushu, wykorzystywane również przez niektóre postacie w serii Tekken. Następnie serca fanów skradła Maja Ostrowska, wcielająca się w postać Lidii Sobieskiej (postaci z gry). Pokazała ona jej ruchy w formie choreografii przypominającej walkę z Tekkena 7.

Nigdy nie interesowałam się grami dopóki nie padła propozycja wzięcia udziału w turnieju. Od razu jak zobaczyłam Lidię to się zauroczyłam! Stworzenie takiej choreografii to nie była łatwa rzecz. Tyle treningów, a to było ciągle za mało.

– Maja Ostrowska-Gralka, Centrum Sportu i Usług Prozdrowotnych „Pro-Health”

Po pokazach szkół walki czekała nas główna część eventu, czyli faza play-off. Najlepszym na turnieju okazał się Polak, Maciek „Why” Stegienko. Reprezentant organizacji Illuminar po drodze pokonał Super Akoumę, a w finale, po zdecydowanie najbardziej widowiskowym pojedynku na turnieju, uległ mu Joka (3:2).

Turniej VFC okazał się wielkim sukcesem. Nie wiedzieliśmy że społeczność dość niszowej gry przyjmie organizacje turnieju z takim entuzjazmem. Odczuwam wielką dumę. Przede wszystkim to co nas cieszy to obecność ekipy międzynarodowej. Zawodnicy przyjechali z ponad dziesięciu krajów, żeby uczestniczyć w turnieju. Co więcej, jest to prawdopodobnie największy i najpopularniejszy stream e-sportu sztuk walki.

Turniej jest trzecią edycją. W ciągu nich udało nam się uzyskać tytuł lidera pod względem organizacji w Polsce. W przyszłym roku planujemy zrobić kolejne cztery edycje, i piąty event specjalny. Planujemy zrobić z tego regularną ligę. 

– Wojciech Krzemień, współwłaściciel ESPORT SPOT i Illuminar Gaming

 

 

 

Adam Daniluk

Httpool organizuje wydarzenie GoGlobal z udziałem światowych marketerów w roli prelegentów

konferencja

GoGlobal, jednodniowe wirtualne wydarzenie, na które złożą się szybkie sesje dotyczące strategii marketingowych, odbędzie się po raz pierwszy 29 września 2021 r. o godzinie 12:00 czasu polskiego. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny i mogą wziąć w nim udział uczestnicy z Polski.

Event organizowany jest przez Httpool przy współudziale Aleph Holding (który jest właścicielem Httpool). Wydarzenie zgromadzi w roli prelegentów czołowych światowych marketerów i partnerów Httpool, którzy podzielą się swoją wiedzą i case studies, aby pomóc regionalnym markom przyspieszyć wzrost za pomocą reklamy w mediach społecznościowych.

Wśród prelegentów znajdą się m.in. Katarzyna Paliwoda, Head of Emerging Markets w Facebook CEE, Danny Wright, Chief Branding Officer w Adweek, Erikas Plotkinas, CMO Kilo Health, Andrej Kugonić, Marketing Lead and Head of Growth w Nordeus, Frederik Lucander, VP Marketing w Wolt i Maris Naglis, VP of Customer Success w Httpool – a to tylko niektórzy z branżowych liderów i specjalistów w dziedzinie performance marketingu, którzy podzielą się swoją wyjątkową wiedzą i przykładami podczas eventu GoGlobal.

Uczestnicy wydarzenia dowiedzą się m.in. jak:

  • Przyspieszyć globalny wzrost swoich marek dzięki solidnej strategii reklamy performance’owej
  • Jak rozpocząć działania performance i zacząć badać customer lifetime value
  • Wykorzystać siłę brandingu do napędzania wzrostu

Wydarzenie jest bezpłatne. Zarejestrować można się poprzez stronę: https://goglobal.events/

GoGlobal jest w założeniu pierwszym z serii wydarzeń, podczas których koncern Aleph chce się dzielić wiedzą, by w ten sposób wspomagać firmy w jak najlepszym wykorzystaniu globalnego potencjału oferowanego przez digitalizację i media społecznościowe. Wydarzenie to pozwoli reklamodawcom performance’owym uczyć się od najlepszych firm i marek na rynku oraz poznać najnowsze trendy w dotarciu do 4 miliardów ludzi aktywnych codziennie na platformach cyfrowych.

Maris Naglis, VP of Customer Success w Httpool

Justyna Duszyńska HttpoolJesteśmy dumni, że w Polsce możemy współpracować z takimi markami jak CD Projekt, Techland oraz Huawei i mamy dużą satysfakcję, że możemy odegrać naszą rolę w ich niesamowitym rozwoju na przestrzeni ostatnich lat. W panelach GoGlobal wezmą udział klienci z różnych regionów działalności Httpool, tacy jak Kilo, Wolt, Printful, Norderus, Ericsson i inni. Jesteśmy zdeterminowani, aby kontynuować naszą misję wspierania wysiłków ambitnych marek by stawać się markami globalnymi.

Justyna Duszyńska, CEO / Managing Director Httpool Polska

Httpool to największy na świecie globalny partner reklamowy czołowych platform społecznościowych. Firma wchodzi w skład Aleph Holding, działając na ponad 70 rynkach na całym świecie. Jest przedstawicielem reklamowym największych platform społecznościowych, wśród których są m.in. Facebook, LinkedIn, Twitter, Tik Tok, Snapchat czy Spotify.


Źródło: Httpool

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Plan B potrzebny od zaraz, czyli jak integrować pracowników w trakcie pandemii

Zanim w marcu 2020 r. przyszło SAMI-WIECIE-CO, prawie nikt nie myślał o integracji pracowników online. Był to temat wyłącznie mocno rozproszonych zespołów, a i wtedy skłaniano się raczej ku rzadziej organizowanym, ale jednak spotkaniom twarzą w twarz. Pandemia i gwałtowny wzrost liczby osób pracujących w trybie zdalnym sprawiły jednak, że przed menedżerami i agencjami eventowymi pojawiło się zupełnie nowe wyzwanie.

Choć już od dawna było wiadomo, że integracja zespołu i wellbeing pracowników pełnią ważną funkcję w sprawnym funkcjonowaniu przedsiębiorstw, dopiero przedłużające się lockdowny i niemożność pracy w normalnym trybie uświadomiły wielu firmom, ile tak naprawdę znaczy zdrowie psychiczne i dobre samopoczucie ich pracowników. Szybko okazało się, że brak bezpośredniego kontaktu między członkami rozproszonego zespołu nie tylko utrudnia efektywną współpracę i budowanie pozytywnej atmosfery, ale wpływa też negatywnie na kondycję psychiczną pracowników i ich wzajemne relacje. Według raportu Activy „Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych 2020” blisko 73% pracowników uważa, że ich pracodawca powinien wprowadzić benefity związane z kondycją psychiczną, a 89% pracownikom, którzy swoje obecne samopoczucie w porównaniu z samopoczuciem sprzed pandemii oceniło negatywnie, szczególnie doskwiera mniejsza integracja z zespołem (źródło: https://hrpolska.pl/uploads/artykuły%202020/Raport_Activy-Przyszlosc_wellbeingu_i_benefitow_pracowniczych-min.pdf)

Skonfrontowani z tak twardymi danymi menedżerowie i zespoły HR (podobne konkluzje pojawiały się w wielu raportach) zaczęli szukać rozwiązań integracyjnych, które mogłyby się sprawdzić w nowej rzeczywistości, a początkowo zamrożona i zaskoczona nowymi okolicznościami branża eventowa zaczęła z czasem na to zapotrzebowanie odpowiadać i takie rozwiązania dostarczać. Po ponad kilkudziesięciu własnych realizacjach w trybie onlineprezentujemy naszym zdaniem najciekawsze pomysły na zdalną integrację. 

 

Gry scenariuszowe 

One chyba jako pierwsze pojawiły się na rynku. Dzięki zespołowi animatorów, aktorów, streamingowi online i stworzonym w niebywale szybkim tempie aplikacjom, możemy przenieść się w wybrany wirtualny świat – możemy stać się częścią znanej z popularnego serialu drużyny, która napada na bank, możemy uciekać przed włoską mafią, próbując równocześnie uzyskać alibi i dowieść swojej niewinności od zarzucanych nam czynów, czy próbować zdobyć antidotum na szerzącą się w świecie zarazę. Dostępne są scenariusze, w których ewakuujemy się z zasypanej lawiną górskiej miejscowości, jesteśmy uwięzieni w zamku, w którym straszy i staramy się w niego wydostać lub próbujemy rozwikłać zagadkę tajemniczej śmierci hotelowej pokojówki. Jeśli komuś mało wrażeń, może wybrać wersję, w której uczestnicy zabawy dostaną niepokojące smsy od porywaczy swojego szefa lub zostaną wciągnięci w odbywający się na ich oczach thriller, w którym to oni decydować będą o losie głównych bohaterów. Słowem – każdy znajdzie tutaj coś dla siebie, wystarczy tylko dobrze poszukać. 

 

Coooking party online 

Popularne przed pandemią warsztaty gotowania również przeniosły się do sieci. I nie ma w tym nic dziwnego, bo skoro i tak w domowym zaciszu pocieszamy się najczęściej jedzeniem, to dzięki temu rozwiązaniu możemy zaserwować naszym pracownikom nie tylko przepisy na najlepsze comfort food, ale także zapewnić im towarzystwo i pomoc najlepszych polskich oraz zagranicznych kucharzy. Niewątpliwą zaletą takiego pokazu jest bezpośredni kontakt z prowadzącym i żywa interakcja między pracownikami, a oglądanie innych w sytuacji nieformalnej, czyli podczas gotowania, dodatkowo sprzyja integracji i budowaniu bliższych relacji. Wszystko oczywiście z zachowaniem wymaganego dystansu i z pełną wygodą, bo składniki niezbędne do gotowania dostarczane są bezpośrednio do domów uczestników. 

 Zdobywanie nowych umiejętności 

Kiedy możliwości spędzania wolnego czasu zostały mocno ograniczone, wiele osób postanowiło spożytkować dodatkowy czas wolny na naukę czegoś nowego, a w skrajnych przypadkach nawet się przebranżowić. Zdobywanie nowych umiejętności okazało się też świetnym tropem w kontekście pracowniczej integracji. Wśród ofert agencji eventowych znaleźć możemy całą masę warsztatów: warsztaty barmańskie, które pomogą rozkręcić późniejszą remote party, warsztaty tworzenia lasu w słoiku czy obrazów z mchu w myśl idei „zbalansuj się”, warsztaty tworzenia makram, by na chwilę oderwać się od codzienności czy warsztaty stolarskie dla młodych adeptów majsterkowania. Oferta jest naprawdę bogata i z powodzeniem dopasujemy ją do potrzeb nawet najbardziej wymagającej grupy. 

 

Wewnętrzna harmonia 

W pandemii na popularności mocno zyskały też sesje online z różnymi specjalistami. Webinar z dietetykiem, psychologiem czy psychologiem rodzinnym – bo jak równocześnie ogarnąć pracę zdalną, zdalne nauczanie dzieci, prawie nie wychodzić z mieszkania i w tym wszystkim nie zwariować – cieszą się nie tylko uznaniem wśród pracodawców, ale i powodzeniem wśród pracowników. Firmy coraz chętniej korzystają z takich rozwiązań, a pracownicy cieszą się, że oferowana jest im fachowa pomoc i doradztwo.  

Święto, którego nikt się nie spodziewa  

Na koniec prosty, ale jakże efektywny patent na zaskoczenie swoich pracowników nie tylko podczas pandemii. W myśl zasady, że najlepsze prezenty, to te, których nie spodziewamy się dostać, proponujemy Wam skorzystanie z katalogu świąt nietypowych. Jak to działa i o co w nim chodzi? Chyba zgodzimy się ze stwierdzeniem, że ten sam drobiazg otrzymany z okazji urodzin lub imienin, a otrzymany bez okazji ma zupełnie inny wydźwięk i inną moc odziaływania. Podobnie wygląda to w pracy – mini tort z okazji urodzin, gdy w firmie panuje polityka podkreślania tego święta lub paczka świąteczna w okresie Bożego Narodzenie niewątpliwie cieszą, ale są czymś przewidywalnym i na swój sposób nudnym. Mini tort, otrzymany w dniu rocznicy rozpoczęcia pracy (rzadko kiedy pamiętamy, kiedy dokładnie rozpoczęliśmy swoją przygodę z daną firmą), lunchowe zestawy sushi dla pracowników w Międzynarodowy Dzień Sushi (ilu z nas wie, kiedy dokładnie przypada to święto?) lub lody dla osób pracujących w biurze, gdy na zewnątrz panują ponad 30-stopniowe upały i klimatyzacja nie nadąża za niczyimi oczekiwaniami (real time marketing zawsze w cenie!), okraszone są natomiast dodatkowym faktorem WOW. Choć prezenty i gratyfikacje cieszą zawsze, czynnik zaskoczenia sprawia, że nawet te najmniejsze gesty cenimy bardziej, a przez to my sami czujemy się bardziej docenieni. Jeżeli taki niespodziewany prezent otrzymujemy zatem od naszego szefa, niemal automatycznie zaczynami żywić do niego i naszego miejsca pracy cieplejsze uczucia, a to w prosty sposób przekłada się na naszą efektywność. Kto jeszcze nie próbował celebrować świąt nietypowych w swojej firmie niech koniecznie spróbuje, a naprawdę będzie zaskoczony efektami.   

Podsumowując, czasy się zmieniają i nieustannie nas zaskakują, ale jedno co się nie zmienia, to konieczność dbania o pracownika i jego wellbeing. Choć pandemia na chwilę zmieniła zasady gry, okazuje się, że stare i znane od dawna powiedzenie „chcieć to móc” jest dalej aktualne.  Nietypowe czasy nie oznaczają, że mamy bezradnie rozkładać ręce i w marazmie czekać na lepsze jutro, a wręcz przeciwnie, wymuszają na nas poszukiwanie coraz to nowszych i skuteczniejszych rozwiązań. 


Autor: Katarzyna Fryźlewicz

Cyrek Events to agencja eventowa, która powstała by łączyć dwie rzeczywistości: offline i online, zamiłowanie do nowych technologii i miłość do eventów. Wiemy, że coraz trudniej zaskoczyć czymś uczestników, dlatego uważnie śledzimy, (a czasem wyprzedzamy!) bieżące trendy, aby zapewnić naszym klientom niepowtarzalne doznania i efekt WOW! cyrekevents.com

Cyrek Events

ZOO Market wraca na stołeczne ulice! [BRIEF PATRONUJE]

Zoo_market

W czasie pandemii wszyscy kupowaliśmy online, ale jeśli tęsknicie za spotkaniami to mamy dla Was niezwykłą propozycję. Na Zoo Market spotkacie wyjątkowych zaangażowanych wystawców którzy z radością, po miesiącach przerwy osobiście zaprezentują Wam swoje dzieła i produkty. Będziecie mogli dotknąć, powąchać, spróbować, przymierzyć, ale przede wszystkim porozmawiać z twórcami, a są wśród nich rękodzielnicy, artyści oraz pasjonaci. Kupowanie to nie tylko transakcja pomiędzy stronami. To doświadczenie, które czeka na was w lipcu w Koneserze.

ZOO Market jest inicjatywą organizowaną od 2017r. Organizatorki targów zrzeszają artystów, rękodzielników i co niezwykle  ważne, lokalną społeczność.

Ze swoimi wydarzeniami pojawiają się w najciekawszych miejscach w stolicy. Nadchodzące wydarzenie odbędzie się w weekend 10/11 lipca w godzinach 10.00-17.00 na Placu Konesera.

Link do wydarzenia: https://www.facebook.com/events/1316481022078948

Ponad 40 wystawców, a w ofercie produkty – WSZYSTKIE W DUCHU #zerowaste

CERAMIKA | PRINTY | PLAKATY | BIŻUTERIA | ŚWIECE | ZAPACHY | NATURALNE KOSMETYKI | UBRANIA I DODATKI | WYROBY ARTYSTYCZNE | PŁYTY WINYLOWE | VINTAGE i wiele innych.

Zoo Market w Koneserze | Targi plenerowe

Organizatorki zapraszają Was w weekend 10-11 lipca (sobota / niedziela ) na plenerowe targi do Centrum Praskie Koneser.

🪴  Kwiaty, Dekoracje do domu i ogrodu,
🏮 Świece i zapachy
🧝🏻‍♀️ Naturalne kosmetyki i akcesoria
🛍 Ubrania i dodatki
🪡 Rękodzieło
🎧 Vintage oraz płyty winylowe

SAVE THE DATE!!

GDZIE: PLAC KONESERA

KIEDY: 10-11 LIPCA (sob. – niedz.) 10.00-17.00

Partnerzy i media:
KONESER, JET LINE, BRIEF, VIGILANT MAGAZINE, RADIO KOLOR, RADIO KAMPUS


Źródło: ZOO Market 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Open Eyes Economy Summit 5 najlepszym Kongresem Online 2020!

OEES_2021_nagroda_MP_Awards

19 maja w formule online odbyła się gala MP Power Night. Podczas wydarzenia wyłoniono zwycięzców MP Power Awards - konkursu branży eventowej, w którym wyróżniane zostają najlepsze realizacje i projekty we wszystkich jej sektorach. W kategorii Kongres Online 2020 pierwsze miejsce otrzymał Open Eyes Economy Summit 5.

MP Power Awards to konkurs branży eventowej organizowany przez portal MeetingPlaner.pl pod honorowym patronatem Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, w którym wyróżniane zostają najlepsze realizacje i projekty we wszystkich sektorach branży. Celem konkursu jest uhonorowanie najlepszych eventów i projektów związanych z event marketingiem, wskazanie miejsc ze szczególnym potencjałem eventowym oraz wyróżnienie osobistości i ekspertów branży.

W tegorocznym konkursie jednym z najbardziej docenionych wydarzeń został Open Eyes Economy Summit 5 nominowany w aż w trzech kategoriach! Nowatorski kongres nominowano w kategorii kongres online, event online, a także do nagrody specjalnej „zrównoważony rozwój w branży eventowej”. Wydarzenie zostało wybrane spośród stu zgłoszonych eventów jako najlepszy w kategorii Kongres Online 2020. Zwycięzcami w swoich kategoriach zostali także Krakowskie Biuro Festiwalowe oraz Blu Platform, które wspierały piątą edycję OEES. W finale polski szczyt ekonomii wartości w kategorii Kongres Online rywalizował z Faberlic Digital Forum 2020 oraz Perspektywy Women In Tech Summit.

Open Eyes Economy Summit jest corocznym podsumowaniem działalności ruchu społeczno-ekonomicznego zainicjowanego w 2015 roku przez profesora Jerzego Hausnera i Mateusza Zmyślonego. Kongres konsekwentnie wzmacnia swój status wydarzenia oryginalnego oraz atrakcyjnego, a dla wielu wręcz kultowego. To interdyscyplinarne spotkanie ludzi myślących odpowiedzialnie o rozwoju społeczno-ekonomicznym naszej cywilizacji, otwarte dla uczestników niezależnie od ich wieku, statusu społecznego, ekonomicznego czy politycznego. Organizatorem kongresu Open Eyes Economy Summit jest Fundacja Gospodarki i Administracji Publicznej. Stroną koncepcyjno-kreatywną zajmuje się Grupa Eskadra.

MP Power Award to jednak nie pierwszy sukces piątej edycji Kongresu: Open Eyes Economy Summit 5 w styczniu 2021 roku otrzymał również nagrodę w konkursie Conventa Best Event Awards zdobywając 2. miejsce w kategorii DIGITAL EVENTS oraz nagrodę publiczności, stając się tym samym jednym z najlepszych wydarzeń hybrydowych, a najlepszym z Kongresów zorganizowanych w Europie Środkowej w ubiegłym roku.

Kolejna, już 6 edycja Kongresu Open Eyes Economy Summit odbędzie się w dniach 16-17 listopada w formule hybrydowej, zapraszamy!


Źródło: OEES

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ESL One Cologne będzie pierwszym od marca 2020 turniejem ESL rozegranym z fizycznym udziałem zawodników

ESL tournament

ESL Gaming, największa na świecie firma esportowa, w świetle trwających globalnych ograniczeń związanych z ochroną zdrowia, poinformowała o zmianach w wyczekiwanych wiosennych i letnich rozgrywkach Counter Strike: Global Offensive.

DreamHack Masters Spring, zaplanowany na okres od 29 kwietnia do 9 maja, będzie rozgrywany jako globalny turniej online z drużynami rywalizującymi z różnych miejsc w Europie. Podobnie, Intel® Extreme Masters Summer zaplanowany na czerwiec zostanie przeniesiony do formatu online. Wcześniej planowano, że oba turnieje odbędą się w kontrolowanym środowisku studyjnym z udziałem zawodników na miejscu, jednak plany te musiały zostać zmienione z myślą o bezpieczeństwie drużyn, ekip i społeczności esportowej.

Lipcowy turniej ESL One Cologne odbędzie się bez udziału publiczności, będą to jednak pierwsze od marca 2020 roku zawody rozegrane z fizyczną obecnością zawodników, w których 24 drużyny będą walczyć w kontrolowanych warunkach studyjnych. Obecne plany przewidują, że wszystkie turnieje po Kolonii będą odbywały się w tym formacie, w oczekiwaniu na najnowsze wytyczne dotyczące ochrony zdrowia.

Ostatni rok wymusił wiele zmian w branży, ale mimo organizacji turniejów i wydarzeń w formatach online, społeczność esportowa nie zawiodła, o czym świadczy rekordowa oglądalność i liczba transmisji. ESL ściśle współpracowało z drużynami i partnerami w celu zapewnienia fanom z całego świata jak najlepszych wrażeń z oglądania rozgrywek. Mimo iż obecne plany zakładają, że wszystkie wydarzenia po ESL One Cologne będą rozgrywane, w kontrolowanym środowisku studyjnym, to ESL bierze pod uwagę wszelkie dostępne opcje, aby wrócić do wydarzeń na żywo jeszcze w listopadzie br.. Firma zamierza raz na kwartał informować społeczność esportową o planach i zmianach w nadchodzących turniejach organizowanych przez ESL.

Kalendarz EPT Masters & Masters Championship dla CS:GO w 2021 Q2 i ESL One Cologne:

  • DreamHack Masters Spring 2021 | 29 kwietnia – 9 maja | 250 000 USD | 16 drużyn | Online
  • IEM Summer 2021 | 3 – 13 czerwca | 250 000 USD | 16 drużyn | Online
  • ESL One Cologne 2021 | 6 – 18 lipca | 1 000 000 USD | 24 drużyny | Studio

Więcej informacji można znaleźć na kanałach LinkedIn, Twitter lub Facebook.


Źródło: ESL

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Finał SkillFactor już za nami!

SkillFactor

Siedem tygodni esportowych zmagań, 57 godzin rozgrywek, 672 drużyny i 3360 graczy chcących spełnić swoje marzenia o rozgłosie i karierze esportowej - tak właśnie wyglądają wyniki pierwszej edycji SkillFactor.

Po zakończeniu otwartych kwalifikacji do finału przeszły tylko cztery drużyny: Anforczunetli, Styropian, Elixy Clan i Zera – każda z drużyn trenowała pod bacznym okiem swojego trenera, a byli nimi kolejno Paweł “Saju” Pawelczak, Janusz “Snax” Pogorzelski, Paweł “innocent” Mocek oraz Grzegorz “Szpero” Dziamałek (który przed finałem w związku z walką na IEM został zastąpiony przez Jakuba “kubena” Gurczyńskiego).

Finały trwały trzy dni – od 19 do 21 lutego. Pierwsze dwa dni to rozgrywki BO1 (round robin), a trzeciego dnia mogliśmy oglądać mecze w formacie BO3. W Wielkim Finale spotkała się drużyna Saja oraz Snaxa.
Sytuacja była o tyle ciekawa, że drużyna Janusza nie odniosła porażki na żadnej mapie od początku swojego udziału w projekcie, natomiast Team Saju nie rozpoczął rozgrywek finałowych w najlepszej formie (pomimo posiadania MVP turnieju – marcinka08pl).

Pierwszy mecz na mapie Nuke wygrała drużyna Saja (pomimo, że drużyna Snaxa trenowała na tej mapie). Druga mapa to Mirage wybrany przez Anforczunetli (na którym ponieśli porażkę – po raz kolejny dość przewrotna sytuacja bo podczas treningu skupiali się na tej mapie). Decydującą mapą okazał się Train, na którym zwycięstwo odniosła drużyna Saja jednocześnie zostając triumfatorami pierwszej edycji SkillFactor.


Źródło: VYRAL

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Redefinicja komunikacji zintegrowanej – pusty slogan czy realna potrzeba?

Pandemia mocno wpłynęła na rynki, te zaś wymusiły na markach poszukiwanie nowych, lepszych sposób dotarcia do klientów. Marketerzy z kolei wywołali silną presję na agencjach. Słowem, nastąpiła reakcja łańcuchowa. Najistotniejsze jednak – że w efekcie zaczęliśmy przyglądać się komunikacji zintegrowanej na nowo.

Ale po kolei. Wiele marek, często mocno i od lat osadzonych na rynkach detalicznych bądź w relacjach B2B, zostało zdemolowanych nadejściem pandemii i jej konsekwencjami (przede wszystkim obostrzeniami sanitarnymi wprowadzanymi w większości krajów i zahamowaniem ruchu transgranicznego). Z jednej strony niewydolne okazały się złożone łańcuchy dostaw oparte na globalnej współpracy biznesowej. Z drugiej – ograniczone bądź wyłączone zostały obszary, które przed pandemią były absolutnie kluczowe dla niektórych brandów. Co mamy na myśli? Na przykład sieci sprzedaży detalicznej, usługi oparte na stacjonarnych punktach w przestrzeni miejskiej czy też spotkania w formie wydarzeń publicznych bądź zamkniętych.

Taka sytuacja, która w zasadzie nastąpiła z dnia na dzień i na dobrą sprawę nie dała się przewidzieć, siłą rzeczy przełożyła się na konieczność zmiany modelu biznesowego – przede wszystkim w zakresie dystrybucji i sprzedaży oraz kontaktu z klientem czy kooperantem. Sytuacja mogła zadziałać paraliżująco, częściej jednak sprawiła, że marki w trybie nagłym rozpoczęły poszukiwania alternatywnych rozwiązań. Praktyka związana z ostatnimi miesiącami, począwszy od wczesnej wiosny 2020 roku, pozwala stawiać tezę o konieczności przemyślenia na nowo komunikacji zintegrowanej, tudzież 360-stopniowej.

Agencje do tej pory klasyfikowane czy nazywające swoje kompetencje właśnie w ten sposób, mogły zweryfikować je na polu walki o utrzymanie biznesu własnych klientów; to już nie ćwiczenia, lecz prawdziwe starcie. Marki oczekiwały – i wciąż w związku z pandemią oczekują – konkretnych rozwiązań adekwatnych do nowych warunków gry. Bez właściwych kompetencji i doświadczeń po stronie agencji, sprostanie temu wyzwaniu stało się trudne do osiągnięcia. Przykurzony dotąd termin komunikacji zintegrowanej, na nowo nabrał znaczenia i pokazał możliwości jakie daje symultaniczne wykorzystanie wielu kanałów komunikacji wspartych poprzez szeroko rozumiany digital. Dlaczego więc trzeba zmienić dotychczasowy sposób myślenia i planowania działań?

Po pierwsze, partnerskie relacje przestały być pustym, dętym frazesem; sytuacja nakazała agencjom bycie nie wykonawcą strategii marketingowej czy producentem reklam bądź eventów, lecz równorzędnym partnerem, który widzi, rozumie i realizuje cele wraz z markami.

Po drugie, bycie „agencją komunikacji zintegrowanej” przestało oznaczać zdolność do realizowania kampanii obejmującej łącznie na przykład ATL i BTL, lecz pokazało potencjał szerszego wykorzystania łącznie możliwości np. eventowych (eventów online) oraz digitalowych. Marki były zmuszone do zrewidowania dotychczasowej strategii marketingowej w związku z barierami rynkowymi i społecznymi niespotykanymi dotąd, i płynnego przekierowania jej na nowe tory. To test dla agencji i marek, o jakim wcześniej nikomu się nawet nie śniło. Innymi słowy, kompleksowe zaplecze w postaci doświadczeń i umiejętności – o których zwykle mówiło się w kontekście agencji 360-stopniowej – po raz pierwszy mogło być wypróbowane w ten właśnie sposób: szybkie i płynne przejście z jednej koncepcji dialogu marki z klientem w drugi, nierzadko diametralnie różny od poprzedniego.

Jak to wyglądało i wygląda w praktyce?

Pod koniec 2020 roku PZU, a więc największy ubezpieczyciel w tej części Europy, wybrał w przetargu na obsługę ATL-ową tę samą agencję, z którą współpracował w minionych latach. Po raz pierwszy w swojej historii! Z perspektywy Focus Media Group można to ocenić jako – po pierwsze – konsekwencję dobrej współpracy dotychczas i ogromnego zaufania ze strony marki w tak trudnym czasie. Po drugie – sprostania przez agencję wielkiemu wyzwaniu komunikacyjnemu, jakie stanęło przed nią i klientem wraz z pojawieniem się pandemii. Co więcej, u progu 2021 roku PZU powierzyło Focus Media Group działania marki w digitalu. To także udowadnia, iż rozwijane w ostatnich latach przez Focus Media Group kompetencje cyfrowe przełożyły się na konkretne, wyśrubowane umiejętności i doświadczenia, które docenia rynek.

Przez kilka miesięcy minionego roku agencja projektowała i tworzyła niezwykle złożoną platformę internetową dla jednego z deweloperów (Bouygues Immobilier Polska). To rozwiązanie – programistyczny i UX-owy majstersztyk – jest wyjątkowo przyjazne użytkownikowi i pozwala wiele decyzji związanych z wyborem mieszkania podjąć bez konieczności wychodzenia z domu.

Równie doniosłego i szybkiego zwrotu dokonała agencja eventowa Imagine Nation, tworząc de facto nowy format spotkań tak w relacjach B2C, jak i B2B. Przeniosła bowiem eventy do online’u i co ważne, wykreowała nowe doznania odbiorców, zamiast poszukiwać jakiegoś zastępczego produktu w miejsce niedostępnych spotkań face to face.

Wydarzenie z początku maja 2020 roku, New Reality (prawdopodobnie pierwsze takie wydarzenie w Polsce, prezentujące praktyczne możliwości eventów online), zaprojektowane i zrealizowane przez Imagine Nation, transmitowane na żywo w Internecie, pokazało głębię tych nowych doświadczeń uczestnika – widza, a także ogromne zaplecze formatów oraz rozwiązań technologicznych, które choć znane, nie były wcześniej eksploatowane na polu eventów przeniesionych do online’u. Dotychczasowa granica eventów została na początku maja 2020 roku znacząco przesunięta. Ta nowa, w gruncie rzeczy wypracowana w ciągu tygodni, jakość stała się punktem wyjścia do zapytań ze strony klientów oraz źródłem inspiracji dla branży eventowej.

W niektórych przypadkach nie ma rzecz jasna potrzeby dokonywania tak rewolucyjnych zmian jak choćby cyfrowy zwrot o 180 stopni w świecie eventów. Przykładem klasycznej realizacji shopper marketingowej są działania Focus Media Group dla marki Finlandia Vodka; w minionym roku agencja zaprojektowała i zbudowała nowoczesne i spójne z wizerunkiem marki ekspozytory produktu. Ghelamco należy zaś do tych partnerów Focus Media Group, dla których agencja planuje i realizuje komunikację 360-stopniową. Ubiegłorocznym przykładem jest projekt obejmujący wykreowanie wizerunku, nazwy inwestycji, zaplanowanie komunikacji skierowanej do wybranej grupy konsumentów, a także zaprojektowanie szerokiego pakietu produktów i narzędzi służących dotarciu z ofertą i wsparciu sprzedaży.

Koniec szufladkowania agencji i płynne granice

Być może taka potrzeba zdefiniowania na nowo agencji marketingu zintegrowanego wkrótce i tak by nadeszła, niezależnie od pandemii. Ta jednak, co nie ulega wątpliwości, mocno przyspieszyła zmianę; można ją, jak się zdaje, uznać za istotny test dla agencji. Mamy pewne przekonanie. Otóż na pytanie, czy jesteście agencją komunikacji zintegrowanej, agencją 360-stopniową, dziś już nie każdy może opowiedzieć twierdząco.

Od zawsze tak rozwijaliśmy nasze kompetencje, aby kompleksowo realizować cele klientów i móc swobodnie dobierać kanały dotarcia do bieżących potrzeb marki. Wymaga to stałego poszukiwania nowych możliwości komunikacyjnych i innowacyjnego podejścia do wyzwań marketingowych. Digital jest tego doskonałym przykładem. Jego rozumienie z naszej strony znacząco odbiega od tradycyjnego ujęcia komunikacji cyfrowej. Cały czas rozwijamy dział digital i z jednej strony realizujemy kampanie oparte na wszystkich właściwie platformach służących komunikacji w Internecie, a z drugiej projektujemy i wdrażamy skomplikowane, customizowane rozwiązania o wysokim poziomie złożoności programistycznej i użytkowej, adresowane do działań B2C, B2B bądź komunikacji wewnętrznej. Myślę, że to wychodzi dalece poza tradycyjnie rozumiany marketing zintegrowany

– mówi Michał Korczak, dyrektor zarządzający w Focus Media Group.

Jest jeszcze jeden wniosek – ważny z punktu widzenia agencji – płynący z ostatnich miesięcy. Dzielenie światów, a tym samym przestrzeni czy kanałów komunikacji, na online i offline staje się coraz bardziej bezprzedmiotowe. Zwłaszcza w kontekście dynamicznych zmian technologicznych, wchodzących z impetem na rynek oraz młodych pokoleń odbiorców, którzy powoli zyskują siłę nabywczą – Digital Natives, dla których życie nie dzieli się na offline i online. Za sprawą narzędzi mobile’owych oraz wzrastania równolegle z technologicznymi przełomami ostatnich lat, płynnie poruszają się między tymi dwoma światami, które jeszcze nie tak dawno z perspektywy tak marki, jak nabywcy dóbr i usług, były oddzielone od siebie trudno przekraczalną granicą. Tym bardziej jesteśmy przekonani, że marki poszukiwać będą partnerów po stronie agencji, którzy ich nie zawiodą w momencie przełomu technologicznego, czy nagłego zdarzenia wymuszającego kreowanie nowych rozwiązań. Partnerów, którzy będą w stanie zdjąć ciężar koordynacji wielu podmiotów jednocześnie dla osiągnięcia sukcesu – takich, którzy rozumieją, że dzisiejsza komunikacja z perspektywy odbiorcy nie dzieli się na kanały, ale jest jednym spójnym doświadczeniem kreowanym przez markę.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF