...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak jesienią będą wyglądać biurowce? W USA wariant Delta nie pozwoli na normalność

online meeting

Obecne obostrzenia, które mają obowiązywać do końca sierpnia, zakładają, że pracodawcy muszą podejmować działania w celu prewencji rozprzestrzeniania się COVID-19. Nie są one jednak tak mocno restrykcyjnie, jak w przypadku miesięcy, w których liczba chorujących powodowała niewydolność systemu zdrowotnego. Dziś w miejscach pracy powinny być dostępne płyny dezynfekcyjne oraz rękawiczki jednorazowe. Stanowiska pracy powinny też być od siebie oddalone o 1,5 metra, chyba że charakter pracy uniemożliwia takie rozstawienie. W pomieszczeniach, gdzie nie da się zachować dystansu społecznego, obowiązuje nakaz noszenia maseczek, o ile przebywa w nim więcej niż jedna osoba.

Późną wiosną, gdy wychodziliśmy z kolejnej fali zachorowań i zwiększała się liczba zaszczepionych, firmy rozpoczynały proces powrotu do biur. Nie był on jednak zbyt szybki. Po pierwsze wiele firm przekonało się do pracy zdalnej i uznało, że sposób hybrydowy jest dla nich efektywny, wygodny i można też zaoszczędzić na powierzchni biurowej.

Drugim czynnikiem, który nie zapełnił biurowców były zbliżające wakacje, ale dziś dochodzi też kolejny, bo widmo kolejnej fali zachorowań widać na horyzoncie. Firmy muszą poważnie zastanowić się nad tym jak będą pracować od jesieni. Wirus w wersji delta budzi uzasadnione podejrzenia, że nie mamy większych szans na całkowity powrót do tego co było jeszcze dwa lata temu.

Michał Marciniak, pomysłodawca i założyciel platformy internetowej Veventy, umożliwiającej organizację i transmisję eventów, konferencji oraz webinarów, która pozwala organizatorom w kilka minut stworzyć angażujące wydarzenie online, a uczestnikom wziąć w nim aktywny udział z dowolnej lokalizacji

Przykład idzie z Ameryki

Amazon jest bowiem kolejnym gigantem, który przesunął datę powrotu do biur nawet do początku przyszłego roku. Szefowie firmy uznali, że wzrost przypadków zachorowań na Covid-19, który wynika, z rozprzestrzenia się wariantu Delta, jest tym aspektem, który powoduje najwięcej opóźnień w branży technologicznej, ale kwestia zdrowia pracowników jest najważniejsza.

Pracownicy korporacji internetowego giganta handlu detalicznego w Stanach Zjednoczonych, ale też kilku innych krajach, mieli zacząć wracać do siedzib na początku września, ale teraz data ta została przesunięta na początek stycznia. Po powrocie pracownicy będą musieli nosić maski w biurze, chyba że przedstawią dowód, że są zaszczepieni. Wcześniej Amazon nieco poluzował restrykcje dla pracowników magazynów, a ci, którzy przyjęli szczepionkę, mogli np. przestać nosić maseczki.

Inni amerykański giganci na razie decydują się na mniej radykalne kroki i tylko lekkie przesunięcie otwarcia biur. Google ogłosił, że przesunie datę powrotu do biura z 1 września do 18 października. Jednak szefowie firmy zapowiedzieli też, że pracowników biurowych będzie obowiązywał nakaz szczepienia. Google zaznaczył też, że wraz z postępem programu szczepień w innych krajach, również i w nich będzie obowiązek przyjęcia szczepionki, zanim powróci się do pracy w biurze.

Również Uber zapowiedział, że ​​nie otworzy ponownie biur do 25 października. Jednak co najmniej jedna firma technologiczna – Lyft – idzie jeszcze dalej niż Amazon. ​​Większość jej placówek w USA zostanie ponownie otwarta dopiero 2 lutego 2022 r.

Oczywiście tych przypadków nie możemy przenosić w pełni na polski rynek. Poszczególne przedstawicielstwa mają sporo autonomii i to na podstawie sytuacji epidemiologicznej będą podejmować decyzję, w jakim stopniu pracownicy wrócą do biur. Jeśli wariant Delta rozpanoszy się również w Polsce, możliwe będą mniejsze lub większe restrykcje w biurowcach jak np. ograniczona liczba osób na danym piętrze. Swój pomysł mogą mieć też na to rządzący. Jednak nie ulega wątpliwości, że firmy nadal muszą mocno inwestować w narzędzia komunikacji czy promocji swoich usług online.

Wystawią się głównie online?

Jesień to okres, który wiele firm wykorzystywało do uczestnictwa w targach, kongresach czy konferencjach. W obowiązujących do końca sierpnia uwarunkowaniach możliwa jest ich organizacja z limitem jednej osoby na dziesięć mkw. Kalendarz imprez wypełnia się powoli m.in. dlatego, że w niektórych miastach (np. w Lublinie) hale wystawiennicze zostały zaadaptowane na potrzeby szpitali tymczasowych. Nie wszystkie zostały zamknięte, a nawet jeśli czasowo przestały działać, to nadal nie mogą odbywać się tam imprezy.

Firmy, które planują na jesieni organizację wydarzeń takich jak konferencje, kongresy czy targi, powinny zdecydować się swojego rodzaju polisę dającą pełne zabezpieczenie przed restrykcjami. Jest nią model hybrydowy, czyli zaproponowanie uczestnikom – poza eventem stacjonarnym – możliwości udziału zdalnego poprzez platformy oferujące eventy online. Każdy organizator wydarzeń dla pracowników, partnerów biznesowych czy klientów musi zrozumieć, że frekwencja na spotkaniach będzie dziś mniejsza. Ludzie mniej chętnie spotykają w większych grupach, nie chcą wybierać się w dalsze podróże, a przede wszystkim widzą, że nowe technologie pozwalają im uczestniczyć w wydarzeniach korzystając z tych samych przywilejów bez wychodzenia z domu. Dodatkowo sam organizator może dotrzeć do większej ilości uczestników i nie obawiać się już żadnych prawdopodobnych restrykcji dzięki organizacji wydarzenia z równoległą transmisją w internecie.

Michał Marciniak, Veventy

Ostatni przykład? Informacja, że 18. edycja Millennium Doc Against Gravity odbędzie się stacjonarnie w siedmiu polskich miastach, ale parę dni później również online. Ewentualne i nagłe zamknięcie kin nie wygeneruje zatem aż tak wielkich strat, a widzowie będą mogli obejrzeć najlepsze filmy dokumentalne.


Źródło: Veventy

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Eventy Online przejmują markę Stream Space

Eventy Online

Michal_MichalowskiStream Space to bardzo silny gracz w obszarze realizacji na green screen, a nasi Klienci coraz częściej wybierają właśnie tę formę produkcji. Mogliśmy albo sami wykształcić takie kompetencje, albo pozyskać je z rynku. Efektem tego połączenia jest niezwykle wartościowy know-how, który pozwoli nam realizować nasze cele szybciej i efektywniej.

Michał Michałowski, CEO Eventy Online

Eventy Online przejęły nie tylko markę wraz z technologią i sprzętem do streamingu, ale także studio zlokalizowane przy ulicy Dankowickiej w Warszawie z dwoma niezależnymi salami produkcyjnymi. Firmą Stream Space pokieruje Aleksandra Pietrak, która przez ostatnie 5 lat była Project Managerem w firmie KDK Events, produkując wydarzenia m.in. dla Pekao S.A., Nivea, PARP. BGK. Z kolei za aspekt technologiczny odpowiadać będzie Joanna Jurak, która tę pozycje będzie łączyć z dotychczasową funkcją Chief Innovation Officer w Eventy Online.

W naszym modelu Stream Space to nie tylko miejsce do organizacji wydarzeń online. Oczywiście dzięki rozbudowanej infrastrukturze będzie to w pierwszych miesiącach podstawa naszej działalności. Widzimy jednak potencjał wykraczający poza branżę eventową – to chociażby doskonała przestrzeń na projekty reklamowe czy sesje produktowe – mówi Aleksandra Pietrak, Managing Director Stream Space.

Marka Stream Space nie znika z rynku, będzie spółką córką w strukturach grupy Eventy Online.

Michal_MichalowskiMamy globalne aspiracje, a przejęcie marki Stream Space jest kolejnym krokiem realizacji strategii nakreślonej w 2020 roku, który przybliża nas do internacjonalizacji grupy. Już w tym momencie portfolio projektów międzynarodowych sięga 30%, wraz z końcem roku wierzymy, że złamiemy granicę 40%.

Michał Michałowski, CEO Eventy Online


Źródło: StreamSpace

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Plan B potrzebny od zaraz, czyli jak integrować pracowników w trakcie pandemii

Choć już od dawna było wiadomo, że integracja zespołu i wellbeing pracowników pełnią ważną funkcję w sprawnym funkcjonowaniu przedsiębiorstw, dopiero przedłużające się lockdowny i niemożność pracy w normalnym trybie uświadomiły wielu firmom, ile tak naprawdę znaczy zdrowie psychiczne i dobre samopoczucie ich pracowników. Szybko okazało się, że brak bezpośredniego kontaktu między członkami rozproszonego zespołu nie tylko utrudnia efektywną współpracę i budowanie pozytywnej atmosfery, ale wpływa też negatywnie na kondycję psychiczną pracowników i ich wzajemne relacje. Według raportu Activy „Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych 2020” blisko 73% pracowników uważa, że ich pracodawca powinien wprowadzić benefity związane z kondycją psychiczną, a 89% pracownikom, którzy swoje obecne samopoczucie w porównaniu z samopoczuciem sprzed pandemii oceniło negatywnie, szczególnie doskwiera mniejsza integracja z zespołem (źródło: https://hrpolska.pl/uploads/artykuły%202020/Raport_Activy-Przyszlosc_wellbeingu_i_benefitow_pracowniczych-min.pdf)

Skonfrontowani z tak twardymi danymi menedżerowie i zespoły HR (podobne konkluzje pojawiały się w wielu raportach) zaczęli szukać rozwiązań integracyjnych, które mogłyby się sprawdzić w nowej rzeczywistości, a początkowo zamrożona i zaskoczona nowymi okolicznościami branża eventowa zaczęła z czasem na to zapotrzebowanie odpowiadać i takie rozwiązania dostarczać. Po ponad kilkudziesięciu własnych realizacjach w trybie onlineprezentujemy naszym zdaniem najciekawsze pomysły na zdalną integrację. 

 

Gry scenariuszowe 

One chyba jako pierwsze pojawiły się na rynku. Dzięki zespołowi animatorów, aktorów, streamingowi online i stworzonym w niebywale szybkim tempie aplikacjom, możemy przenieść się w wybrany wirtualny świat – możemy stać się częścią znanej z popularnego serialu drużyny, która napada na bank, możemy uciekać przed włoską mafią, próbując równocześnie uzyskać alibi i dowieść swojej niewinności od zarzucanych nam czynów, czy próbować zdobyć antidotum na szerzącą się w świecie zarazę. Dostępne są scenariusze, w których ewakuujemy się z zasypanej lawiną górskiej miejscowości, jesteśmy uwięzieni w zamku, w którym straszy i staramy się w niego wydostać lub próbujemy rozwikłać zagadkę tajemniczej śmierci hotelowej pokojówki. Jeśli komuś mało wrażeń, może wybrać wersję, w której uczestnicy zabawy dostaną niepokojące smsy od porywaczy swojego szefa lub zostaną wciągnięci w odbywający się na ich oczach thriller, w którym to oni decydować będą o losie głównych bohaterów. Słowem – każdy znajdzie tutaj coś dla siebie, wystarczy tylko dobrze poszukać. 

 

Coooking party online 

Popularne przed pandemią warsztaty gotowania również przeniosły się do sieci. I nie ma w tym nic dziwnego, bo skoro i tak w domowym zaciszu pocieszamy się najczęściej jedzeniem, to dzięki temu rozwiązaniu możemy zaserwować naszym pracownikom nie tylko przepisy na najlepsze comfort food, ale także zapewnić im towarzystwo i pomoc najlepszych polskich oraz zagranicznych kucharzy. Niewątpliwą zaletą takiego pokazu jest bezpośredni kontakt z prowadzącym i żywa interakcja między pracownikami, a oglądanie innych w sytuacji nieformalnej, czyli podczas gotowania, dodatkowo sprzyja integracji i budowaniu bliższych relacji. Wszystko oczywiście z zachowaniem wymaganego dystansu i z pełną wygodą, bo składniki niezbędne do gotowania dostarczane są bezpośrednio do domów uczestników. 

 Zdobywanie nowych umiejętności 

Kiedy możliwości spędzania wolnego czasu zostały mocno ograniczone, wiele osób postanowiło spożytkować dodatkowy czas wolny na naukę czegoś nowego, a w skrajnych przypadkach nawet się przebranżowić. Zdobywanie nowych umiejętności okazało się też świetnym tropem w kontekście pracowniczej integracji. Wśród ofert agencji eventowych znaleźć możemy całą masę warsztatów: warsztaty barmańskie, które pomogą rozkręcić późniejszą remote party, warsztaty tworzenia lasu w słoiku czy obrazów z mchu w myśl idei „zbalansuj się”, warsztaty tworzenia makram, by na chwilę oderwać się od codzienności czy warsztaty stolarskie dla młodych adeptów majsterkowania. Oferta jest naprawdę bogata i z powodzeniem dopasujemy ją do potrzeb nawet najbardziej wymagającej grupy. 

 

Wewnętrzna harmonia 

W pandemii na popularności mocno zyskały też sesje online z różnymi specjalistami. Webinar z dietetykiem, psychologiem czy psychologiem rodzinnym – bo jak równocześnie ogarnąć pracę zdalną, zdalne nauczanie dzieci, prawie nie wychodzić z mieszkania i w tym wszystkim nie zwariować – cieszą się nie tylko uznaniem wśród pracodawców, ale i powodzeniem wśród pracowników. Firmy coraz chętniej korzystają z takich rozwiązań, a pracownicy cieszą się, że oferowana jest im fachowa pomoc i doradztwo.  

Święto, którego nikt się nie spodziewa  

Na koniec prosty, ale jakże efektywny patent na zaskoczenie swoich pracowników nie tylko podczas pandemii. W myśl zasady, że najlepsze prezenty, to te, których nie spodziewamy się dostać, proponujemy Wam skorzystanie z katalogu świąt nietypowych. Jak to działa i o co w nim chodzi? Chyba zgodzimy się ze stwierdzeniem, że ten sam drobiazg otrzymany z okazji urodzin lub imienin, a otrzymany bez okazji ma zupełnie inny wydźwięk i inną moc odziaływania. Podobnie wygląda to w pracy – mini tort z okazji urodzin, gdy w firmie panuje polityka podkreślania tego święta lub paczka świąteczna w okresie Bożego Narodzenie niewątpliwie cieszą, ale są czymś przewidywalnym i na swój sposób nudnym. Mini tort, otrzymany w dniu rocznicy rozpoczęcia pracy (rzadko kiedy pamiętamy, kiedy dokładnie rozpoczęliśmy swoją przygodę z daną firmą), lunchowe zestawy sushi dla pracowników w Międzynarodowy Dzień Sushi (ilu z nas wie, kiedy dokładnie przypada to święto?) lub lody dla osób pracujących w biurze, gdy na zewnątrz panują ponad 30-stopniowe upały i klimatyzacja nie nadąża za niczyimi oczekiwaniami (real time marketing zawsze w cenie!), okraszone są natomiast dodatkowym faktorem WOW. Choć prezenty i gratyfikacje cieszą zawsze, czynnik zaskoczenia sprawia, że nawet te najmniejsze gesty cenimy bardziej, a przez to my sami czujemy się bardziej docenieni. Jeżeli taki niespodziewany prezent otrzymujemy zatem od naszego szefa, niemal automatycznie zaczynami żywić do niego i naszego miejsca pracy cieplejsze uczucia, a to w prosty sposób przekłada się na naszą efektywność. Kto jeszcze nie próbował celebrować świąt nietypowych w swojej firmie niech koniecznie spróbuje, a naprawdę będzie zaskoczony efektami.   

Podsumowując, czasy się zmieniają i nieustannie nas zaskakują, ale jedno co się nie zmienia, to konieczność dbania o pracownika i jego wellbeing. Choć pandemia na chwilę zmieniła zasady gry, okazuje się, że stare i znane od dawna powiedzenie „chcieć to móc” jest dalej aktualne.  Nietypowe czasy nie oznaczają, że mamy bezradnie rozkładać ręce i w marazmie czekać na lepsze jutro, a wręcz przeciwnie, wymuszają na nas poszukiwanie coraz to nowszych i skuteczniejszych rozwiązań. 


Autor: Katarzyna Fryźlewicz

Cyrek Events to agencja eventowa, która powstała by łączyć dwie rzeczywistości: offline i online, zamiłowanie do nowych technologii i miłość do eventów. Wiemy, że coraz trudniej zaskoczyć czymś uczestników, dlatego uważnie śledzimy, (a czasem wyprzedzamy!) bieżące trendy, aby zapewnić naszym klientom niepowtarzalne doznania i efekt WOW! cyrekevents.com

Cyrek Events

Nowi ludzie i usługi w agencji Brand New Heaven

Marta Woźniak Maciej Sikorski

Nowa dywizja dopełni ofertę agencji Brand New Heaven. Skupi się ona przede wszystkim na tworzeniu dedykowanych formatów dla marek, które są otwarte na nowatorskie, nieszablonowe rozwiązania, łączące w sobie elementy strategii i kreacji oraz aktywacji marki. Na czele nowego działu BNH EVENTS staną Marta Woźniak i Maciej Sikorski.

Marta Woźniak objęła stanowisko Head of Concept Development. W BNH EVENTS odpowiedzialna będzie za prowadzenie i rozwijanie kompetencji zespołu kreatywnego w kontekście złożonych projektów marketingowych. Marta wspomoże również Macieja Sikorskiego w rozwijaniu istniejących już relacji biznesowych.

Z kolei Maciej Sikorski obejmuje stanowisko Head of Business Development. Odpowiedzialny będzie za pozyskiwanie nowych klientów oraz rozwijanie istniejących już relacji biznesowych agencji. Wieloletnie doświadczenie Maćka pozwoli na łączenie i synergię działań sprzedażowych pomiędzy Brand New Heaven i BNH EVENTS. Do jego obowiązków należeć będzie również kompleksowy nadzór nad działem client service.

Zarówno Maciej jak i Marta raportują bezpośrednio do Zarządu agencji.

BNH EVENTS powstało w odpowiedzi na potrzeby rynku i liczne zapytania obecnych klientów agencji w związku z rosnącą potrzebą tworzenia wielowymiarowych kampanii reklamowych po okresie pandemii. Uznaliśmy, że warto się rozwijać w tym kierunku, dlatego zatrudniliśmy świetnych specjalistów w tej dziedzinie.

Robert Pietrzyk, Managing Partner agencji BNH

Misją BNH EVENTS jest kształtowanie nowej jakości na rynku nie tylko eventowym, ale ogólnie pojętej reklamy. Zarówno Brand New Heaven, jaki BNH Events łączą swoje kompetencje, co od początku skutkuje wszechstronnym i dogłębnym zrozumieniem potrzeb klienta i w pełni dedykowanymi rozwiązaniami.


Źródło: Brand New Heaven

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Open Eyes Economy Summit 5 najlepszym Kongresem Online 2020!

OEES_2021_nagroda_MP_Awards

MP Power Awards to konkurs branży eventowej organizowany przez portal MeetingPlaner.pl pod honorowym patronatem Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, w którym wyróżniane zostają najlepsze realizacje i projekty we wszystkich sektorach branży. Celem konkursu jest uhonorowanie najlepszych eventów i projektów związanych z event marketingiem, wskazanie miejsc ze szczególnym potencjałem eventowym oraz wyróżnienie osobistości i ekspertów branży.

W tegorocznym konkursie jednym z najbardziej docenionych wydarzeń został Open Eyes Economy Summit 5 nominowany w aż w trzech kategoriach! Nowatorski kongres nominowano w kategorii kongres online, event online, a także do nagrody specjalnej „zrównoważony rozwój w branży eventowej”. Wydarzenie zostało wybrane spośród stu zgłoszonych eventów jako najlepszy w kategorii Kongres Online 2020. Zwycięzcami w swoich kategoriach zostali także Krakowskie Biuro Festiwalowe oraz Blu Platform, które wspierały piątą edycję OEES. W finale polski szczyt ekonomii wartości w kategorii Kongres Online rywalizował z Faberlic Digital Forum 2020 oraz Perspektywy Women In Tech Summit.

Open Eyes Economy Summit jest corocznym podsumowaniem działalności ruchu społeczno-ekonomicznego zainicjowanego w 2015 roku przez profesora Jerzego Hausnera i Mateusza Zmyślonego. Kongres konsekwentnie wzmacnia swój status wydarzenia oryginalnego oraz atrakcyjnego, a dla wielu wręcz kultowego. To interdyscyplinarne spotkanie ludzi myślących odpowiedzialnie o rozwoju społeczno-ekonomicznym naszej cywilizacji, otwarte dla uczestników niezależnie od ich wieku, statusu społecznego, ekonomicznego czy politycznego. Organizatorem kongresu Open Eyes Economy Summit jest Fundacja Gospodarki i Administracji Publicznej. Stroną koncepcyjno-kreatywną zajmuje się Grupa Eskadra.

MP Power Award to jednak nie pierwszy sukces piątej edycji Kongresu: Open Eyes Economy Summit 5 w styczniu 2021 roku otrzymał również nagrodę w konkursie Conventa Best Event Awards zdobywając 2. miejsce w kategorii DIGITAL EVENTS oraz nagrodę publiczności, stając się tym samym jednym z najlepszych wydarzeń hybrydowych, a najlepszym z Kongresów zorganizowanych w Europie Środkowej w ubiegłym roku.

Kolejna, już 6 edycja Kongresu Open Eyes Economy Summit odbędzie się w dniach 16-17 listopada w formule hybrydowej, zapraszamy!


Źródło: OEES

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Skuteczne przeniesienie eventów offline do online na przykładzie Ringier Axel Springer Polska [CASE STUDY]

Eventory_PEOPLE AWARDS 2020

Wyzwanie

Wybuch pandemii i jej następstwa nie oszczędziły podmiotów jak Ringier Axel Springer Polska. Firma z dnia na dzień musiała wstrzymać wszystkie zaplanowane eventy stacjonarne, tym samym tracąc możliwość kontaktu z wieloma kluczowymi dla biznesu grupami.

W początkowym okresie pandemii postawiono w spółce na klasyczne webinary, prowadzone przy wykorzystaniu narzędzi do wideokonferencji. Dość szybko okazało się, że oczekiwania klientów są znacznie większe – chcą oni aktywnie uczestniczyć w wydarzeniach, rozmawiać z innymi uczestnikami, wyrażać swoje zdanie, a nie jedynie być biernymi odbiorcami prezentacji. Webinary nie dawały uczestnikom takich doświadczeń, jak eventy stacjonarne. Ringier Axel Springer Polska zaczął przegląd dostępnych na rynku narzędzi do przeprowadzania eventów online, by móc jak najpełniej przenosić do digitalu doznania, wrażenia i efekty z eventów in person. Duża część relacji B2B była budowana w spółce z wykorzystaniem eventów, a firma również w czasie pandemii chciała mieć kontakt z klientami, edukować ich, informować o swojej ofercie i aktywnościach oraz wspierać ich w tym trudnym czasie.

Naszym celem jest rozwój współpracy z klientami przez pomoc w poszerzaniu ich digitalowych kompetencji i wspieraniu ich w procesie cyfryzacji. W Impact Academy od ponad 6 lat robimy to za pomocą eventów edukacyjnych – konferencji, seminariów, webinarów, podcastów (wcześniej odbywających się w realu, obecnie online). Wykorzystujemy fakt, że mamy w firmie wysokie kompetencje i wiedzę w obszarze digital oraz, że – jako organizacja międzynarodowa – możemy czerpać z doświadczeń i zasobów różnych krajów. Nasi ludzie to pasjonaci, którzy lubią dzielić się swoją wiedzą. Elementem naszej kultury organizacyjnej, który w covidowych czasach nabiera coraz większego znaczenia, jest właśnie dzielenie się wiedzą. Wykorzystujemy to i dzielimy się naszymi kompetencjami i doświadczeniem z klientami. Mamy nadzieję, że w ten sposób budujemy u naszych klientów zaufanie i wizerunek rzetelnego, wartościowego partnera. Spotkania edukacyjne to także ważny obszar poszerzania wiedzy o potrzebach i wyzwaniach biznesowych naszych klientów. Insighty pozyskane na eventach pomagają lepiej dopasowywać się z ofertą do potrzeb klientów. 

Ewa Hutny, project manager Impact Academy w Ringier Axel Springer Polska

Potrzeby

Ringier Axel Springer Polska szukając dostawcy narzędzia do organizacji eventów online miał jasno określone cele i potrzeby – znalezienie rozwiązania, które pozwoli realizować eventy online równie skutecznie, jak wydarzenia stacjonarne. Firma szukała narzędzia/platformy umożliwiającej przeprowadzanie angażujących spotkań i wydarzeń, oferującej szerokie opcje networkingowe. Dla spółki istotnym aspektem były także możliwość komunikacji z klientami i partnerami przed, w trakcie i po wydarzeniu. Docelowe narzędzie miało mieć funkcję połączenia i przekazania zebranych danych bezpośrednio do wewnętrznych systemów firmy tak, aby pracownik działu biznesowego lepiej rozumiał potrzeby klientów. Przykładowo, jeśli klient podczas eventu wypowiada się, że interesuje go dotarcie do grupy seniorów, to pracownik działu biznesowego Ringier Axel Springer Polska powinien o tym wiedzieć i zweryfikować, czy przedstawiona oferta jest dla klienta jeszcze aktualna. To pozwoli na utrzymanie z nim relacji.

Realizacja

Współpraca Ringier Axel Springer Polska z Eventory rozpoczęła się w maju 2020 roku. Eventory zostało wybrane spośród innych rozwiązań ze względu na swoją kompleksowość – dawało zarówno możliwość prowadzenia transmisji online, którą również umożliwiają platformy typu Zoom, ClickMeeting, ale przede wszystkim narzędzia do rejestracji i prowadzenia komunikacji z uczestnikami.

Podczas eventów Ringier Axel Springer Polska korzysta najczęściej z kilku oferowanych przez Eventory funkcji:

  • opcji tworzenia dedykowanych poszczególnym wydarzeniom landing page’y,
  • rejestracji na event,
  • funkcji komunikacji z uczestnikami przed, w trakcie i po evencie za pomocą kampanii e-mailingowych,
  • quizów, głosowań i ankiet w trakcie wydarzeń i modułu do pytań na żywo,
  • ogólnego czatu dostępnego na każdym wydarzeniu,
  • możliwości zbierania feedbacku i ocen od uczestników wydarzeń.

Ponadto jedną z kluczowych opcji stała się dla firmy możliwość samodzielnego tworzenia średniej wielkości eventów, bez konieczności wsparcia ze strony działu tech, bez agencji eventowych i bez wsparcia technicznego Eventory. Zagwarantowało to samodzielność, niezależność i elastyczność osób odpowiedzialnych za wydarzenia realizowane przez Ringier Axel Springer Polska.

Dla mnie ważna jest też obsługa CMS Eventory – przyjazność powodująca, że wszystko, co jest związane z wydarzeniem, robi się w Eventory nie tylko szybko i sprawnie, ale i z przyjemnością. Obsługa CMS-a platformy jest logiczna, prosta i intuicyjna. Gotowe szablony i layouty e-maili czy formularza rejestracyjnego są bardzo funkcjonalne (czytelne, przejrzyste) i jednocześnie po prostu estetyczne. Widać, że projektowane przez kogoś, kto zna się na rzeczy. W dodatku wszystko można zmieniać i edytować w dowolnej chwili, także z telefonu: wprowadzasz, odświeżasz i działa. To bardzo ważne, bo podczas każdego eventu sytuacja jest dynamiczna i zmienia się do ostatniej chwili.

Ewa Hutny, project manager Impact Academy w Ringier Axel Springer Polska

Efekty

Po kilku pierwszych miesiącach pandemii istniało ryzyko, że frekwencja na organizowanych początkowo webinarach zacznie być zauważalnie mniejsza, gdyż przestrzeń online została zalana takimi aktywnościami, a odbiorcy po prostu przestali reagować na zaproszenia do udziału w nich. Dzięki współpracy z Eventory Ringier Axel Springer Polska wprowadził zupełnie nową jakość komunikacji z uczestnikami. Obecnie firma z wykorzystaniem platformy Eventory realizuje nawet po kilka wydarzeń i spotkań online tygodniowo. Sumarycznie, od początku współpracy udało się zbudować społeczność prawie 13 400 uczestników, stale korzystających z eventów Spółki. Intuicyjny interfejs platformy sprawia, że między 80% a 90% pracy przy organizacji poszczególnych eventów zespoły wewnątrz Ringier Axel Springer Polska realizują już samodzielne.

Inne efekty wdrożenia – pozytywne zmiany w organizacji

Praca nad organizacją wydarzeń online stała się w Ringier Axel Springer Polska łatwiejsza. W zeszłym roku firma korzystała z kilku innych narzędzi. Dzięki wdrożeniu Eventory event marketing spółki realizowany jest obecnie w obrębie jednej platformy, gdzie zagregowane są wszystkie informacje o działaniach eventowych prowadzonych tak całościowo, jak i w określonej kategorii. Mówiąc wprost: eventy organizowane przy użyciu platformy Eventory są obecnie zebrane w jednym miejscu, a ich jakość i prezentacja wizualna zostały zunifikowane.

Inne efekty wdrożenia – wnioski project managerów

Sytuacja związana z pandemią mocno zweryfikowała nasze podejście przy doborze partnerów biznesowych. W dzisiejszych czasach stawiamy mocno na “obecność”, zaufanie, a także spójne rozumienie potrzeb i wyzwań, jakie rysują się podczas tworzenia i realizacji wydarzeń online. Eventory jest takim partnerem. Odnoszę wrażenie, że podczas projektu nigdy nie byliśmy z naszymi problemami sami, a nastawienie na sukces projektu stało się naszym wspólnym celem.

Aleksandra Brzozowska, head of knowledge network w Ringier Axel Springer Polska

Siłą Eventory jest customer success i ludzie. Firma oferuje wsparcie klienta na bardzo wysokim poziomie, a jego intensywność jest dostosowywana do danego eventu. Niejednokrotnie Eventory dopasowywało ogólne zmiany w produkcie do naszych potrzeb, a my mieliśmy możliwość udziału w projektowaniu funkcjonalności – takich, jakie były nam akurat potrzebne. Sama platforma jest intuicyjna, co jest jedną z jej wielkich zalet. Przy tak dużej liczbie wydarzeń, jaką organizujemy w Ringier Axel Springer Polska i tempie, w jakim się one odbywają, potrzeba nam partnerów, na których można polegać. A Eventory jest takim partnerem na każdym etapie współpracy.

Ewa Hutny, project manager Impact Academy w Ringier Axel Springer Polska

Kolejne kroki

Współpraca Eventory z Ringier Axel Springer Polska rozwija się z każdym kolejnym miesiącem. W najbliższym czasie zostanie ona poszerzona o kolejne opcje networkingu, a system Eventory ma zostać zintegrowany z CRM Spółki. W dalszych planach firmy uwzględniają organizację eventów w formie hybrydowej.


Źródło: Eventory

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Webinary receptą na kryzys? Płatne webinary w 2020 – rekordowe spotkanie online w Polsce zarobiło 57 tys. zł [RAPORT]

mezczyzna oglada webinar

Miniony rok 2020 dla wielu przedsiębiorców był czasem destabilizacji, ograniczenia lub nawet całkowitej utraty przychodów. Jednak problemy ekonomiczne często okazywały się jednocześnie impulsem pobudzającym przedsiębiorczość i skłaniającym do szukania nowych rozwiązań technologicznych. Na popularności zyskały narzędzia umożliwiające zarabianie w Internecie. W porównaniu do 2019 roku w 2020, według danych ClickMeeting, znacząco wzrosła liczba płatnych webinarów, średnie zarobki na webinarach oraz łączne przychody całej branży.

Wydarzeniem płatnym może być każdy kurs, lekcja, szkolenie, konferencja, które są oferowane komercyjnie przez Internet. Jest to narzędzie często wykorzystywane podczas konsultacji online czy e-learningu. Z kolei eventy czy na przykład debaty mogą być organizowane zarówno całkowicie w trybie online jak w trybie hybrydowym. Wtedy dają chętnym możliwość wyboru – udział w nich możliwy jest zarówno w formie stacjonarnej, jak i przez Internet. Obie metody w czasie pandemii stały się niezwykle popularne i mogą stać się źródłem przychodu- tylko od organizatora wydarzenia zależy, czy udział będzie darmowy, czy płatny.

Rekordowe zarobki webinarowe w 2020 roku

CM_Sredni_przychod_z_platnego_webinaru_2020

Jak wynika z raportu ClickMeeting „Webinary i wideokonferencje w czasach pandemii”, dla 44 proc. organizatorów webinarów stanowią one źródło dochodów. Korzystają z nich obecnie zarówno freelancerzy, jak i korporacje zatrudniające kilkanaście tysięcy osób. W Polsce rekordowy webinar zorganizowany na platformie ClickMeeting zarobił w 2020 roku 57 tys. zł. Z kolei patrząc na dane z całego świata, rekordzista w Wielkiej Brytanii zebrał w trakcie jednego spotkania prawie 90 tys. zł (18,3 tys. funtów), w Stanach Zjednoczonych wynik był bardzo podobny – 89,5 tys. zł (24 tys. dolarów), natomiast w Niemczech najwyższa uzyskana kwota wyniosła 37,8 tys. zł (8,4 tys. euro).

Średni przychód z webinaru

Średni przychód z płatnych webinarów ClickMeeting w Polsce w 2020 roku wyniósł 995 zł, w Kanadzie 5568 zł (1920 dolarów kanadyjskich), w Wielkiej Brytanii 1395 zł (272 funty), w USA 1335 zł (355 dolarów) i w Niemczech 1089 zł (238 euro).

CM_Sredni_przychod_z_platnego_webinaru_2020

Łączne zarobki webinarowe

W 2020 roku na platformie ClickMeeting w Polsce odbyło się 4721 płatnych wydarzeń do końca listopada, czyli o 162 proc. więcej niż w 2019 roku. Łącznie zarobiły aż 2,5 miliona zł, z kolei w Niemczech 2,45 mln zł (540 tys. euro), w Stanach Zjednoczonych 1,68 mln zł (452 tys. dolary), w Wielkiej Brytanii 707,5 tys zł (139 tys. funtów) oraz w Kanadzie 411,6 tys. zł (140 tys. dolarów kanadyjskich). W Europie, nie licząc Polski, liczba płatnych sesji online wzrosła o 470 proc. i zarobiły one w sumie 2,47 mln zł (543 687 euro). W zeszłym roku na polskiej platformie ClickMeeting wydarzenia online zarobiły łącznie 7 633 776 zł (1 677 753 euro).

Eventy online

Wiele sektorów gospodarki musiało diametralnie zmienić swój sposób działania, by dostosować się do nowej sytuacji. Przykładem takiej adaptacji może być część firm z branży eventowej. Według danych firmy ClickMeeting na dostarczanej przez nią platformie w tym roku odbyło się o 787 proc. w Polsce i 186 proc. na całym świecie więcej wydarzeń online niż jeszcze rok temu. Wzrosła też frekwencja podczas wydarzeń organizowanych w sieci. W spotkaniach z liczbą uczestników powyżej 1000 w 2020 roku brało udział o 55 proc więcej osób niż w całym 2019 roku.

Szkoleniowcy, trenerzy biznesu, marketingowcy i sprzedawcy nie mieli wyboru – jeśli chcieli przetrwać, musieli przenieść swoją działalność do Internetu i tam na niej zarabiać. Dla nich właśnie możliwość prowadzenia płatnych webinarów i eventów ma kluczowe znaczenie.

Organizacja spotkań online daje ogromne możliwości. Pozwala dotrzeć do znacznie większej liczby osób, niż byłoby to możliwe w formie stacjonarnej, niezależnie od lokalizacji – przede wszystkim w małych miejscowościach. W przypadku ClickMeeting w wydarzeniu tego typu może brać udział nawet 10 tys. osób jednocześnie. Zgromadzenie takiej liczby odbiorców „na żywo” jest bardzo trudne i kosztowne. Wymaga wynajęcia ogromnej powierzchni i sprzętu scenicznego, uzyskania masy pozwoleń i zatrudnienia dużej liczby odpowiednio przeszkolonych osób. W przypadku wydarzenia online zazwyczaj wystarczy tylko zadbać o stabilne narzędzie i łącze internetowe.

Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting

POBIERZ PEŁNY RAPORT WEBINARY I WIDEOKONFERENCJE W CZASACH PANDEMII

*Analizę przeprowadzono za okres styczeń-grudzień 2020 za pomocą narzędzia SentiOne służącego do monitorowania Internetu i automatyzacji obsługi klienta za pomocą chatbotów. SentiOne wykorzystując autorską technologię, zbiera dane z ponad 5 milionów źródeł, takich jak social media oraz blogi, strony www, portale informacyjne, czy strony z recenzjami.


Źródło: ClickMeeting

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak zarządzać zaangażowaniem uczestników eventów online?

eventy online kobieta spotkanie

Wracając na chwilę do czasów „przedpandemicznych” – choć dziś w kontekście eventów myślimy o nich z rozrzewnieniem, jak o krainie wiecznej szczęśliwości, w której chodzimy na koncerty, konferencje i inne absorbujące wydarzenia – rzeczywistość często była przecież zgoła inna. Szczególnie, gdy byliśmy managerem ds. marketingu czy sprzedaży i próbowaliśmy wytłumaczyć naszym przełożonym, jakie realne korzyści przynoszą naszym organizacjom eventy, pokazać twarde dane czy wykazać ROI. Trudno je było mierzyć, trudno było z nich pozyskiwać wartościowe dla organizatorów informacje, które mogłyby, po wylądowaniu w firmowym CRM-ie, stać się wartościową bazą do dalszych działań marketingowych czy sprzedażowych. I ten aspekt pandemia paradoksalnie zmienia na lepsze. Przenosząc eventy do online, gdzie mamy nieporównywalnie większe możliwości nie tylko pozyskiwania danych, ale i zrobienia z nich użytku szybko i efektywnie.

Zapełniamy firmowe CRM-y rekordami o klientach w jednym, nadrzędnym celu: by mieć następnie podstawę do „zaczepienia” danego klienta, porozmawiania z nim, nawiązania długofalowej relacji – ni mniej ni więcej:  zainicjowania procesu sprzedaży. W świecie „przed pandemią” firmy organizowały wydarzenia, uczestniczyły w nich, ale z punktu widzenia CRM była to „czarna dziura”. Dlaczego? Na samym evencie nie było kontroli nad tym, co realnie się dzieje – kto dokładnie przyszedł? W jakim celu? Jakie ma wrażenia? Czy treść eventu jest dla niego satysfakcjonująca? To trochę tak, jakby korzystać z opcji mailingów w CRM, ale w ogóle ich nie analizować – wysyłać wiadomości, ale nie interesować się następnie, czy ktoś je otrzymał, czy przeczytał, czy zareagował na zawarte w mailingu treści i informacje.

Event, wydarzenie firmowe, konferencja – to też są przecież narzędzia, wykorzystywane w strategii firmy w określonym celu. Bez względu na to, czy przeznaczamy na nie budżet HR’owy, marketingowy czy sprzedażowy – każde z nich ma określone cele do spełnienia, wartości do dostarczenia. Dziś wydarzenia online ułatwiają nam sprawę – dostarczają w końcu dane. I to dokładnie takie, jakich organizator wydarzenia potrzebuje. Jest jednak jeden ważny warunek do spełnienia i wyzwanie, z którym w dobie eventów online należy sobie poradzić: utrzymanie zaangażowania i uwagi uczestników.

Kluczem jest zaangażowanie

Jak wiemy z raportów, zaangażowanie jest problemem nie od dziś. Wg raportu Gallupa w ogóle nie zaangażowanych jest 71% klientów i 70% pracowników. Teraz, gdy często jedyną opcją interakcji z klientami firmy lub jej pracownikami są eventy online – staje się to jeszcze większym wyzwaniem, np.jak utrzymać uczestnika wydarzenia przed ekranem przez całe 90 minut, kiedy w domu są dzieci na nauce zdalnej, gotuje się obiad, a pralka informuje o skończonej pracy?

Firmy, które myślą, że dziś wystarczy zrobić studio nagrań, by zachwycić i zaangażować odbiorcę w wydarzenie online muszą zmienić podejście. I to szybko. Nigdy nie uda im się dojść do poziomu, jaki widzimy codziennie wieczorem w serwisach informacyjnych największych stacji TV. A na tym właśnie poziomie, choćby zupełnie nieświadomie, odbiorca ustawia swój pułap oczekiwań względem takich transmisji. Można pokazać, że robi się to profesjonalnie, tyle że bez jednoczesnego pomysłu na zaangażowanie uczestnika ten trud może okazać się zwyczajnie daremny.

Jak powinien wyglądać idealny event online?

Dziś większości wydaje się, że wystarczy w miarę dobrej jakości przekaz wideo, jakiś czat i zadawanie pytań lub głosowanie i … „mamy to!”. Taki zestaw stał się obecnie standardem czy też minimum, koniecznym do organizacji eventów online i wiele firm tak właśnie zapełnia dziurę powstałą po wydarzeniach stacjonarnych. Tylko, czy to aby na pewno jest event, który każdy z nas chciałby przeżywać?

Angażujące uczestników eventy to takie, które w jakimś zakresie mogą oni współtworzyć i współkreować. Nie sugeruję tu bynajmniej, że te cele były zawsze zaspokajane eventami offline – z reguły uczestnik do końca niemal nie miał wiedzy, jak wygląda miejsce, w którym event się odbywa, jak wygląda sala, otoczenie, wystrój, czy kogo tam spotka. Tymczasem w eventach online wyeliminowane są praktycznie wszystkie przygotowania związane z logistyką, a organizator może skupić się na tym, co realnie niesie dla uczestników wartość – na współtworzeniu eventu razem z nimi. Jak? Pozwalając im wpływać na to, o czym będzie opowiadał prelegent i na jakich, interesujących czy ważnych dla uczestników zagadnieniach skupi się podczas swojego wystąpienia; dając uczestnikowi eventu możliwości zadania pytań lub wysłania swoich sugestii czy próśb już na etapie przygotowań do eventu – dajemy takiej osobie poczucie, że realnie wpływa ona na to, co zobaczy czy czego doświadczy podczas właściwego wydarzenia. Chcąc jednocześnie zaangażować większą liczbę uczestników możemy zaproponować im, np. ankietę czy głosowanie – by na bazie ich wskazań ustalić tematykę wystąpień poszczególnych gości i mówców. Jest to próba i opcja angażowania ludzi od początku do końca danego wydarzenia.

Angażowanie krok po kroku

Punktem wyjścia jest dobra strona internetowa wydarzenia. W jednym miejscu mamy informacje o evencie, strona informuje o wszelkich aktualizacjach. Uczestnik jest w stałym kontakcie z organizatorem, otrzymuje powiadomienia o tym, co nowego i jak przygotować się do wydarzenia. Ale co istotne – ma realny wpływ na agendę i treść wydarzenia. Innymi słowy zachodzi tu pełna, dwustronna komunikacja. Łącząc się online otrzymuje jasną i pełną instrukcję, jak poruszać się po wirtualnej przestrzeni. Może umówić się na spotkanie online z innym uczestnikiem i na dobrą sprawę z jednego narzędzia brać czynny udział w wydarzeniu poprzez zadawanie pytań, czat, głosowania czy rozmowy z prelegentami. Po wydarzeniu ma zaś możliwość, dużą łatwość i swobodę wyrażenia opinii. Tymczasem brak choćby jednego z tych elementów, np. opcji komunikacji dwustronnej – drastycznie zmniejsza doświadczenia uczestników.

Brzmi to dosyć skomplikowanie. Tymczasem właśnie po to mamy dziś do dyspozycji rozwiązania attendee experience management. Są one pigułką funkcji i funkcjonalności wielu osobnych narzędzi, by móc prościej
i efektywniej dostarczać uczestnikom jeszcze lepszych doświadczeń i zwiększać w ich oczach wartość danego eventu.

Era attendee experience management

Narzędzia attendee experience management to rodzaj platform, które pozwalają planować i reagować na interakcje z klientami (lub pracownikami) podczas wydarzeń – tak, aby spotkały się one z oczekiwaniami uczestników danego wydarzenia i prowadziły do zwiększenia ich satysfakcji oraz lojalności. Co bardzo istotne, pozwalają także zbierać jakościowe informacje o uczestnikach, które w kolejnym etapie wpływają na polepszenie współpracy lub są wartościowym punktem wyjścia do działań sprzedażowych. Bardzo istotnym bowiem aspektem, często nie branym pod uwagę na etapie planowania eventu online, jest fakt, że aby przeprowadzić go sprawnie (a na koniec mieć opcje pozyskania danych, informacji i feedbacku od uczestników) firma lub pracująca dla niej agencja eventowa potrzebują wielu różnych, najczęściej w żaden sposób nie połączonych ze sobą narzędzi. Tu przygotować i zabezpieczyć trzeba choćby system do mailingu, system do transmisji, do spotkań 1 na 1 i wideokonferencji pomiędzy uczestnikami, narzędzie do segmentacji uczestników czy aplikację do ich networkingu. Innymi słowy: dużo oddzielnych narzędzi, które trzeba ze sobą połączyć i nad nimi zapanować, by zapewnić uczestnikom jak najlepszy experience podczas eventu, a organizatorowi  dostarczyć dane.

Słabą stroną takich łączeń i scalania różnych, odrębnych narzędzi jest fakt, że organizator  niejednokrotnie (a może wręcz najczęściej) traci kontrolę nad własnymi danymi – a więc nad tym, co realnie na takim evencie się wydarzyło. Finalnie otrzymuje dużo rozproszonych danych, których potem nie sposób przeanalizować.

Narzędzia attendee experience management (AXM), tak jak kiedyś systemy CRM, wprowadzają w firmach optymalizację w zakresie event marketingu czy wydatków firmowych przeznaczanych na wydarzenia
w ogóle, nie tylko te dotyczące bezpośrednio działań marketingowych czy sprzedażowych. Optymalizuje on procesy i działania na poziomach strategicznym, organizacyjnym i funkcjonalnym.

Strategiczne korzyści to te, z których czerpie zarząd. Ten ma bowiem na celu zwiększenie sprzedaży oraz zmniejszenie ryzyka i kosztów. Rozwiązania AXM to element, który pomaga zapanować nad budżetami, ale także pozwala zbierać wiarygodny feedback od pracowników coraz klientów.
Na poziomie operacyjnym, czyli poszczególnych działów w organizacji, system taki daje możliwość ujednolicenia procesów organizacji wydarzeń. Dyrektorzy mogą oczekiwać zwiększenia efektywności zespołów oraz łatwego dostępu do danych, na podstawie których mogą przygotować dowolne raporty dla zarządu czy akcjonariuszy.
Na poziomie funkcjonalnym rozwiązania AXM najbardziej wpływają na pracę event managerów, czy w ogóle osób odpowiedzialnych w organizacjach za tworzenie wydarzeń – tak wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Rozwiązania attendee experience management dają im jedno narzędzie, (ujednoliconą platformę) skupiające w sobie możliwości i funkcjonalność kilkunastu innych – po to, by event managerowie mogli skupić się na dostarczeniu uczestnikom doświadczeń i budować ich zaangażowanie, zamiast przeznaczać siły i zasoby na skoordynowanie ze sobą wielu narzędzi.

Ponadto platforma attendee experience management pozwala na szybki przesył danych, np. do CRM. Jeśli organizujemy akurat event sprzedażowy, to już w jego trakcie, dane i feedback o osobie z którą teraz rozmawiamy, lądują w naszym CRM, a dział sprzedaży może niemal w czasie rzeczywistym zareagować i zacząć działania, w dodatku wiedząc, jakie są potrzeby tego klienta.

Eventy, konferencje, spotkania – wszelkie organizowane przez firmy wydarzenia były i są jednym z najlepszych narzędzi do budowania relacji z grupami otoczenia. Natomiast problemy z zaangażowaniem uczestników sprzed pandemii są nadal aktualne, a niejednokrotnie nawet większe. Dziś, w dobie wszechobecnego online’u i faktu, że firmy są niejako skazane na ten kanał komunikowania się z otoczeniem, dobranie odpowiedniej platformy do ciągłej wymiany informacji, przekazywania feedbacku, interakcji w komfortowej dla wszystkich przestrzeni jest i konieczne i kluczowe dla osiągania zamierzonych efektów i postawionych celów. W tym obszarze zyskają Ci, którzy postawią na rozwiązania attendee experience management.


Autor:

Andrzej Targosz , CEO Eventory

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Endorfina przenosi eventy do online

making stories online

Nasi klienci stoją przed dużym wyzwaniem, ponieważ nie mogą spotkać się ze swoimi partnerami biznesowymi, a pracownicy ze względu na home office przestali tworzyć zgrany zespół. Z początku wszyscy traktowaliśmy przeniesienie wydarzeń do sieci jako zło konieczne, ale dziś już wiemy, że online daje ogromne możliwości i co więcej, nie ma barier w postaci granic, ani ilości uczestników!

Michał Kaleta, managing director endorfina events

Ograniczenia związane z pandemią były również impulsem by przenieść premierę najnowszych ciągników rolniczych, ciągników kompaktowych i kosiarek firmy Kubota do digitalu. Agencja endorfina events odpowiadała za produkcję kontentu wydarzenia, począwszy od stworzenia identyfikacji wizualnej, przez materiały animacyjne, kończąc na tworzeniu prezentacji oraz filmów produktowych. Finał projektu, wyreżyserowany i wyprodukowany przez agencję, miał swoje miejsce podczas transmisji zrealizowanej w studio oraz wirtualnej konferencji prasowej.

Kluczem do sukcesu jest właściwy kontent oraz umiejętność pracy w studio nagraniowym. Nasi kreatywni mają duże doświadczenie w produkcji filmowej, a pracy na planie nauczyliśmy się podczas lat realizacji gal telewizyjnych takich jak Gala Ekstraklasy lub Ekstraligi Żużlowej.

Dagmara Berka-Kochańska, event director odpowiedzialna za rozwój agencji

Doświadczenie, które zdobywaliśmy przez lata pracy z największymi markami pozwalają nam na sprawne przenoszenie do online również projektów takich jak konferencje, integracje, czy spotkania świąteczne. Od 3 lat tworzymy grupę marketingową z agencją digitalową WebTalk i dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej wykorzystujemy synergię naszych możliwości, korzystając z kompetencji Webtalk w zakresie budowania stron www oraz promocji wydarzeń w sieci.

Michał Kaleta, managing director endorfina events


Źródło: informacja prasowa endorfina events

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Trudna sztuka komunikacji B2B w sieci

eksperci online dla b2b komunikacja leady

Jeszcze kilka miesięcy temu nikogo nie dziwiło, że istnieją firmy, które mimo rozbudowanej sieci sprzedaży, dobrych wyników i rozwojowego kierunku nie prowadziły aktywnej komunikacji online lub po prostu w internecie nie istniały. Cała sprzedaż z sukcesem odbywała się offline, a wszystko opierało się na dobrych relacjach i spotkaniach handlowych. Świat się zmienił i właściwie w przyśpieszonym tempie wiele firm dziś chce skutecznie sprzedawać online. To możliwe, również dla firm B2B, jednak żeby osiągnąć efekty i uzyskać wartość sprzedażową dla swojej firmy, trzeba „odrobić kilka niezbędnych lekcji marketingowych”. Żeby sprzedawać czy generować wartościowe leady w internecie dla marek B2B, trzeba często zrobić krok w tył, przemyśleć strategię i nadrobić czas nieobecności online. 

Kanały digitalowe z sukcesem zastępują cold calling, cold mailing czy nawet wizyty na targach branżowych. Ich mierzalność, możliwość elastycznego dopasowania, badanie zachowań grupy docelowej świadczą o dużej przewadze nad działaniami offline. Jednak performance marketing dla B2B nie jest drogą na skróty – wręcz przeciwnie to długa, wymagająca systematyczności, pomysłu i długofalowej strategii, a co najważniejsze ta droga wymaga dotarcia do użytkowników w wąskim targecie, przekonania ich, zbudowania relacji i… wyprzedzenia konkurencji. Jak sprawnie zacząć generować leady B2B online? Jakie kroki trzeba wykonać, żeby digital marketing był skuteczny? Kiedy spodziewać się pierwszych efektów i jak je mierzyć? Zapraszam na webinar o generowaniu leadów B2B!

Dominika Dycha – Head of Business Development w Agencji JU:

Ostatnie miesiące przeniosły marki i biznesy w nową rzeczywistość. Dla tych, którzy dotychczas pomijali kanały digitalowe – czas nadrobić zaległości! Internet to doskonałe miejsce nie tylko dla marek konsumenckich, ale również dla B2B, które z powodzeniem mogą generować wartościowe kontakty sprzedażowe.

➡️ Jak rozpocząć komunikację B2B online?
➡️ Jakie kanały są najskuteczniejsze?
➡️ Jak mierzyć efekty?
➡️ Kiedy można spodziewać leadów?

📣 Zapraszamy na wystąpienie live, z którego dowiecie się, jak skutecznie komunikować się i inwestować w swoją markę, aby generować wartościowe leady.

✔️ O czym: jak generować leady dla B2B w internecie.

✔️ Dlaczego: aby pokazać, że lead generation dla B2B wymaga przemyślanej strategii działania w wielu kanałach e-marketingu i nigdy nie jest drogą na skróty.

✔️ Dla kogo: dla osób, które zarządzają marketingiem dla marek B2B (branże agro, elektro, budowlanka, przemysł).

✔️ Co zyskasz: fachową i specjalistyczną wiedzę o tym, jak skutecznie działać online oraz ciekawe case study z rynku.

✔️ Jak długo będzie trwał webinar: 30 minut.

PRZEBIEG SPOTKANIA:

1. Czy każdy może generować leady online?
2. Grupa docelowa B2B = H2H.
3. Dzisiejsza komunikacja – jak się komunikować?
4. Leady na JU:tro – jak je zdobywać i jak mierzyć efekty?
5. Case study i podsumowanie.

💡Ekspert: Dominika Dycha – Head of Business Development w Agencji JU:, odpowiada za rozwój biznesu w kompleksowych projektach digitalowych, zarządza zespołem sprzedaży, który specjalizuje się w pozyskiwaniu Klientów w branżach B2B takich jak: agro, retail, elektryka czy budowlanka.

➡️ Warunkiem uczestnictwa w wydarzeniu jest zarejestrowanie się przez poniższy link: https://bit.ly/3hIPgm6

Partnerzy 10. edycji rankingu 50 kreatywnych

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF