...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

GAM3RS_X prezentuje ramówkę H1 ’22

GAM3RS_X

W wyniku dynamicznego rozwoju oraz w odpowiedzi na potrzeby klientów, ze struktur Fantasyexpo wyodrębniony zostaje zespół gamingowo-esportowy, w efekcie tworząc nowy brand “GAM3RS_X”. Team będzie kontynuował działania w sferze esportu i gamingu w Polsce oraz Europie, a już dziś G_X prezentuje swoją “ramówkę” na pierwsze półrocze 2022.

antasyexpo ma nieoceniony wkład w rozwój polskiej branży esportowej. W ciągu ostatnich dziewięciu lat agencja zorganizowała kilkadziesiąt turniejów LAN-owych, kilkaset wydarzeń online oraz była odpowiedzialna za polskie transmisje z najważniejszych międzynarodowych eventów m.in. Mistrzostw Świata w CS:GO i League of Legends. Zespół, który przez minioną dekadę tworzył ww. projekty, niejednokrotnie wyznaczając nowe standardy w polskim esporcie, staje się fundamentem nowego brandu w grupie Fantasyexpo – GAM3RS_X

W pierwszym półroczu 2022 GAM3RS_X rozpocznie “formatowanie gamingu i esportu”. Pod tą tajemniczą nazwą kryje się pięć monumentalnych projektów skupiających się zarówno wokół gier należących do kanonu cyfrowej rywalizacji, jak również tytuły wybijające się z esportowej klasyki. Otwiera to zupełnie nową przestrzeń marketingową dla marek endemicznych oraz nieendemicznych, które z sukcesem będą mogły rozwijać swój wizerunek nowoczesnej firmy i wejść w świat nieograniczonych możliwości gamingu. 

Fani “tradycyjnego” esportu znajdą w ramówce transmisję z Mistrzostw Świata w CS:GO – PGL Major Antwerp 2022 oraz ich kwalifikacji – turniejów RMR, całość odbędzie się na przełomie kwietnia i maja.  Podobnie jak pod koniec 2021 roku, G_X nabyło prawa do relacjonowania turnieju w ośmiu krajach: Polsce, Litwie, Łotwie, Czechach, Słowacji, Estonii, Bułgarii oraz Rumunii. Ponadto, zespół odpowiedzialny za GAM3RS_X  po latach wróci do organizowania drużynowych zawodów w League of Legends, również w formie LAN-owej! 

W szpiglu przede wszystkim znajdą się formaty własne, łączące świat cyfrowy z rzeczywistością i angażujące różne społeczności, które we krwi mają zakorzenioną rywalizację. Virtual Cycling Challenge skupi się na miłośnikach kolarstwa oraz wirtualnych wyścigach, zapewniając im przestrzeń do konkurencji nawet w sezonie zimowym. Virtual Dancer dotrze do miłośników tańca dzięki serii eventów w największych miastach w Polsce, angażując “generację Z” za pomocą wyzwań na najpopularniejszej platformie w tej grupie wiekowej – TikToku. Natomiast wydarzenie Game Jam Booster, czerpiące garściami z koncepcji hackatonu, wesprze rozwój utalentowanych programistów, jednocześnie umożliwiając markom wyjątkową widoczność w wirtualnym świecie, stworzonym i rozwijanym przez młodych twórców. 

Gaming i esport zarówno na świecie jak i w Polsce, ma coraz mocniejszą pozycję, dlatego wiele firm dostrzega w tym obszarze ogromny potencjał marketingowy. Lata doświadczeń i znajomość branży doprowadziły nas do stworzenia GAM3RS_X, dzięki któremu jesteśmy w stanie dostarczać markom profesjonalne i innowacyjne rozwiązania z obszaru cyfrowej rywalizacji, crossując świat realny z wirtualnym. Naszym celem jest stałe budowanie świadomości, że gaming to obszar nieograniczonych możliwości, pozbawiony barier, a odpowiednio zaimplementowany w strategie marketingowe pozycjonuje marki jako nowoczesne. W GAM3RS_X bawimy się esportem i formatujemy gaming na nowo, a ja mocno wierzę w team, który będzie tworzyć te niezapomniane projekty łączące lifestyle z gamingiem i esportem!

Karolina Diakowska, Managing Director of GAM3RS_X

Branża gamingowa nie zatrzymuje się i dalej rozwija na wielu płaszczyznach. Uważam, że jest jeszcze bardziej obecna w naszym codziennym życiu niż kilka lat temu. Dlatego w GAM3RS_X chcemy zaprezentować innowacyjne podejście do cyfrowej rywalizacji udowadniając, że gaming może być dla każdego – niezależnie od wieku, płci, zainteresowań, czy niepełnosprawności – dla nas nie ma żadnych barier. To przełoży się na kilka bardzo interesujących formatów gamingowych, ale oczywiście także chcemy zadbać o zapalonych miłośników esportowych, dostarczając im wysokooktanowych emocji m.in. poprzez transmisję BLAST Premier, ale nie tylko. O jednej rzeczy na pewno już słyszeliście!

Bartosz Wilczek, Head of Esports of GAM3RS_X

Wszystkie formaty własne mają charakter cykliczny i będą pojawiać się w kolejnych ramówkach. GAM3RS_X ma w planach rozwój obecnych i tworzenie nowych formatów, które zostaną ogłoszone już w najbliższych miesiącach jako “Ramówka GAM3RS_X na H2 ‘22”.


źródło: Fantasyexpo

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podsumowanie roku z brief.pl: marketing, eventy, reklama

podsumowanie roku marketing

Jak eksperci związani z marketingiem, eventami i reklamą oceniają rok 2021 pod względem zmian, które zadziały się w ich branżach? Jakie były największe sukcesy i porażki w roku, który właśnie żegnamy? Zapraszamy do przeczytania drugiej części podsumowania roku na brief.pl.

Grzegorz Miłkowski

Grzegorz Miłkowski

CEO ContentHouse, Wiceprezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska

content marketing

 

 Trzy słowa, z którymi będzie ci się kojarzył 2021 rok w branży. Dlaczego akurat z tymi?

Trzy słowa, z którymi będzie mi się kojarzył rok 2021 w naszej branży to automatyzacja, performance i content. Widać wyraźny trend łączenia działań content marketingowych z performance marketingiem i automatyzacją. W minionych latach to my przekonywaliśmy klientów, że warto to robić. W tym roku ten trend wybrzmiewał mocno już z briefów przychodzących do ContentHouse.

Wielu klientów zrozumiało, że chcąc budować efektywny lejek sprzedażowy online za pomocą dobrych treści, muszą wspierać je automatyzacją, chatbotami, profilowaniem na bazie zachowań użytkowników, w wyniku czego można prowadzić skuteczniejsze działania performance.

Frazą, którą warto odnotować, jest też wzrost wydatków na digital marketing, ze szczególnym uwzględnieniem content marketingu. Ten trend obserwuję nie tylko jako zarządzający agencją ContentHouse, ale również jako członek zarządu Stowarzyszenia Content Marketing Polska. Podczas rozmów z członkami SCMP wszyscy zgodnie potwierdzają, że firmy coraz więcej w minionych miesiącach inwestowały w zdywersyfikowany content (media własne, social media, influencerzy, PR), którym można zagospodarować różne etapy lejka zakupowego.

Jakie wydarzenie Twoim zdaniem najmocniej wpłynęło na biznes i na Twoją branżę w 2021 roku?

Jednym z mocniejszych akcentów 2021 roku dla branży e-commerce było oficjalne wejście Amazona do Polski. Bez „bawienia się” w półśrodki, globalny marketplace wszedł do naszego kraju, ustawiając rynek i wymuszając reakcję naszych lokalnych gigantów. Znaczenie tego wydarzenia od razu znalazło odbicie w wartości giełdowej Allegro, które odnotowało znaczące spadki.

Istotne znaczenie dla rynku komunikacji marketingowej miała też wiosenna aktualizacja iOS, wówczas do wersji 14.5. Apple dało możliwość swoim użytkownikom wyłączenia śledzenia aktywności przez aplikacje. W efekcie drastycznie zmniejszyła się ilość danych udostępnianych przez użytkowników, co utrudniło wielu agencjom planowanie i prowadzenie kampanii. Obecnie za każdym razem, gdy użytkownik pobiera aplikację, musi wyrazić zgodę na śledzenie swoich działań. Jeśli tego nie zrobi, aplikacja nie ma dostępu do takich danych, jak np. historia przeglądanych stron, lokalizacja czy wiek użytkownika.

HOT or NOT? Jaki Twoim zdaniem był największy sukces 2021 albo największa porażka w 2021?

Największą porażką 2021 roku było nieskuteczne wykorzystanie internetu i wszystkich możliwości, jakie oferuje cyfrowa komunikacja do promocji programu szczepień i skutecznego dotarcia z rzetelnymi informacjami do nieprzekonanych. Działania komunikacyjne były nietrafione, źle dobrano influencerów, którzy w ogóle nie rezonowali z grupą, do której powinni trafić. Nie wykorzystano gigantycznych możliwości, jakie oferują digital marketing, content marketing, social media, influencer marketing, by precyzyjnie docierać do odbiorców i motywować ich do zaszczepienia się.

 

Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski

Managing Partner & Head of Strategy w MediaCom Warszawa

domy mediowe

Trzy słowa, z którymi będzie ci się kojarzył 2021 rok w branży. Dlaczego akurat z tymi?

Kultura, Kultura oraz… Kultura.

Pierwsza „Kultura”, ponieważ ten rok uwidocznił jak ważnym, a jednocześnie delikatnym zadaniem jest osadzanie marek w kontekście kulturowym. Jak łatwo tu o poślizg, o fałszywą nutę, która w konsekwencji może skutkować stratą zaufania Klientów i odbiorców treści.

Druga „Kultura” – to my, osadzający się coraz mocniej w nowej rzeczywistości, naznaczonej przez rosnącą popularność pracy w modelu hybrydowym. Większość firm z branży marketingowej nie planuje powrotu do formuły pracy sprzed pandemii. Wszyscy mierzymy się z zadaniem, jak w takich okolicznościach budować i pielęgnować kulturę organizacji. Jak budować kreatywność, jak budować zespoły, jak dbać o zaufanie… gdy sformułowanie „twarzą w twarz” trwale przepołowił szklany ekran?

Trzecia „Kultura”… to ta indywidualna, osobista. Mam wrażenie, że ostatnie 2 lata (więc nie tylko 2021) wzmocniły w nas wrażliwość na drugiego człowieka. Paradoksalnie codzienny kontakt na płaszczyźnie wirtualnej równolegle nas od siebie oddalił i zbliżył – osadzenie spotkań w prywatnych domach „znormalizowało” sytuacje, które dotąd mogły być traktowane jako niepożądane dystraktory – jak choćby dobijającego się do drzwi kuriera. Ręka w górę, kto nie przeszedł już totalnie do porządku dziennego nad sformułowaniami pokroju „Kochani – wyłączam się, bo muszę dać córce śniadanie, zanim pójdzie na zajęcia” czy „Przyjechał mój obiad, dajcie mi minutę i do Was wracam”. Dostrzegam i ogromnie sobie cenię to rosnące „przyzwolenie”na akcenty codzienności, wzajemne postrzeganie się nie tylko w rolach ekspertów, ale także zwykłych ludzi, mających koty, psy, dzieci… albo kuriera, który też czasem domaga się naszej uwagi.

HOT or NOT? Jaki Twoim zdaniem był największy sukces albo największa porażka w 2021?

Nie mam „nieoczywistego” kandydata na sukces roku. Można w tym miejscu przytoczyć wiele biznesów, które pięknie rozwinęły się w warunkach, w jakich przyszło nam funkcjonować w 2020 czy 2021 roku – od sklepów internetowych po platformy streamingowe… czy producentów ekspresów do kawy (serio!). Z trudem jednak przyszłoby mi wskazanie gracza, który zyskał, choć przez niesprzyjające dla siebie okoliczności początkowo nic nie zapowiadało jego sukcesu.

Wtopa? Zdecydowanie Facebook. Ciemne chmury, zbierające się już od dłuższego czasu nad FB, przybrały w tym roku odcień iście grobowy. Stało się tak po ujawnieniu wielu niepokojących informacji przez tzw. sygnalistów oraz publikacji wewnętrznego raportu Facebooka, dot. destrukcyjnego wpływu Instagrama na samoocenę nastolatek. Tak – nie przełożyło się to jeszcze na wtopę komercyjną w rozumieniu odpływu reklamodawców. Platforma ucierpiała jednak wizerunkowo, nawet jeśli są to straty w specyficznej „banieczce”, jaką stanowią interesujący się branżą wariaci.

 

Robert Sosnowski

Robert Sosnowski

Chief Visionary Officer platformy ReachaBlogger

influencer marketing

 

 

Trzy słowa, z którymi będzie ci się kojarzył 2021 rok w branży. Dlaczego akurat z tymi?

Duży wzrost TikToka.
Większe zainteresowanie Micro, Medium i Nano influencerami ze strony rynku.
Postępowanie wyjaśniające UOKiK wobec influencerów, czy i w jaki sposób oznaczają współprace sponsorowane. Przypominam przy tej okazji, że wyraźne oznaczanie współprac jako reklamowe czy sponsorowane jest konieczne.

Jakie wydarzenie Twoim zdaniem najmocniej wpłynęło na biznes i na Twoją branżę w 2021 roku?

Klienci coraz mocniej zwracają uwagę na efektywność reklamową influencerów. Współpraca z nimi wyszła poza dodatek i atrakcję. Stała się ważnym elementem marketing mixu. W wielu wypadkach jest to wiodący kanał reklamowy dla marek. Reklamodawcy uczą się mierzyć konwersje, a my w Reach a Blogger w tym chętnie pomagamy. Ważna też stała się łatwa dostępność wielu ofert, które można szybko porównać i zanalizować pod kątem potencjału. Dlatego platformy umożliwiające zakup publikacji sponsorowanych od influencerów takie jak https://reachablogger.pl cieszą się rosnącym zainteresowaniem rynku.

HOT or NOT? Jaki Twoim zdaniem był największy sukces albo największa porażka w 2021?

Niefrasobliwość influencerów, którzy uczestniczyli w scamerskich kampaniach, czy reklamując produkty niesprawdzone, posiadające nierynkowe ceny i tak dalej. Myślę, że to obniżyło poziom zaufania do branży, która w masowym odbiorze społecznym nie jest szczególnie ceniona.

 

Maciej Ledzion

Maciej Ledzion

Partner, WebTalk x endorfina events x Next Level Agency

digital, eventy, gaming

 

 

Trzy słowa, z którymi będzie ci się kojarzył 2021 rok w branży. Dlaczego akurat z tymi?

W 2021 “Start, stop, start”, w odróżnieniu od „stop, stop, stop” w 2020. A tak na poważnie – 2021 był rokiem bardzo dynamicznym z uwagi na to, że wiele działań, w tym przede wszystkim ważne dla nas eventy, zostały odmrożone. Wyzwanie polegało jednak na tym, by być maksymalnie elastycznym. Projekty były planowane i realizowane w znacznie krótszym czasie niż przed pandemią i niestety nierzadko odwoływane w ostatniej chwili.

Jakie wydarzenie Twoim zdaniem najmocniej wpłynęło na biznes i na Twoją branżę w 2021 roku?

Zdecydowanie jedno wydarzenie, a w zasadzie ciąg zdarzeń – akredytacja szczepionek 3 globalnych koncernów i masowe szczepienia. Niestety nadal na zdecydowanie zbyt niskim poziomie. Poza tym inflacja, wzrost stóp procentowych, cen surowców i ograniczenia w łańcuchu dostaw, ale to odczujemy bardziej w 2022.

HOT or NOT? Jaki Twoim zdaniem był największy sukces albo największa porażka w 2021?

Myślę, że w świecie polskiego biznesu największym HITem, ale jednocześnie porażką 2021 jest debiut giełdowy firmy Inpost, która pod koniec stycznia zadebiutowała na giełdzie w Amsterdamie, przekraczając cenę ponad 20 EUR za akcję (wobec ceny IPO 16 EUR) i określając wycenę spółki na poziomie ponad 10 mld EUR, by później przez cały rok regularnie spadać do poziomu około 9 EUR za akcję w połowie grudnia 2021.

 

Michał Korczak_Focus Nation

Michał Korczak

Managing Director Focus Nation

reklama

 

 

Trzy słowa, z którymi będzie ci się kojarzył 2021 rok w branży. Dlaczego akurat z tymi?

Transformacja cyfrowa, przyśpieszenie wzrostu gospodarki on-demand, social selling. Wszystkie te zagadnienia są ze sobą silnie związane i pokazują nie tylko jak my marketerzy myślimy o dzisiejszym świecie, ale też w jakim kierunku podąża świat. Można się zgadzać lub nie ze znaczeniem wskazanych trendów i różnie je interpretować. Nie zmienia to jednak faktu, że wokół nich wciąż prowadzone są żywe dyskusje.

Jakie wydarzenie Twoim zdaniem najmocniej wpłynęło na biznes i na Twoją branżę w 2021 roku?

Trudno wskazać jedno wydarzenie, które miało znaczący wpływ na naszą branżę i bezpośrednio na nią oddziaływało w 2021 r. Nie sposób jednak nie wspomnieć o metawersum, które rozbudziło fantazję na temat możliwości, jakie może przynieść nowy, cyfrowy świat Meta. Jeśli Barbados rozpoczyna prace prawne, nad możliwością zalegalizowania swojego terytorium w tym świecie, to znaczy, że wszystko, co dotąd mogło wydawać się fikcją, zaczyna nabierać realnych kształtów, a to na pewno będzie wpływać na nas w kolejnych latach.

HOT or NOT? Jaki Twoim zdaniem był największy sukces  albo największa porażka w 2021?

Osobiście uważam, że największym sukcesem tego roku jest ogromne zaangażowanie całego zespołu, który tworzy Focus Nation. Ludzie z prawdziwą pasją i pełni zaangażowania, dzięki którym dynamicznie rozwijamy się jako agencja. W 2021 rozpoczęliśmy nowe współprace, m.in. z BNP Paribas Cardif czy marką Tailor oraz kontynuujemy ponad 10-letnie współprace z naszymi stałymi Klientami.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pandemia wpłynęła na spadek zaangażowania w biznesie [BRIEF PATRONUJE]

potencjał inwestycyjny polskich miast

Połowa przedstawicieli działów HR, sprzedaży i marketingu twierdzi, że pandemia wpłynęła na spadek zaangażowania oraz utrudnienie współpracy – wskazuje najnowszy raport Antal oraz Eventory “Spotkania i wydarzenia biznesowe w czasach zmiany”, któremu patronuje BRIEF. 60% ankietowanych uważa formę spotkań in-person jako najlepiej oddziaływującą na chęć pracy przez pracowników, a 47% wskazuje model hybrydowy.

Spadek liczby zakażeń COVID-19, jak i nadejście sezonu letniego zwiastują wzmożoną liczbę spotkań na żywo. Wygląda na to, że jednak mimo częstszych powrotów do biur praca hybrydowa i konieczność współpracy online zostanie z nami na dłużej… Która forma eventów sprawdzi się najlepiej w aspekcie budowania relacji w postpandemicznej przyszłości?

Jaki wpływ wywarła pandemia na zaangażowanie wokół marki?

Wybuch pandemii miał ogromny wpływ na funkcjonowanie firm. Niemal wszyscy respondenci badania zauważyli wpływ pandemii na poziom zaangażowania pracowników, klientów oraz partnerów. Najczęściej wskazywane jest osłabienie relacji w środowisku pracy (65%). Dlatego obecnie firmy kładą tak duży nacisk na budowanie zaangażowania, rozumianego jako relacja pracownika, klienta czy partnera z daną organizacją. Ankietowani menedżerowie zwracają uwagę też na konieczność przeformułowania celów i zadań dla pracowników (57%) oraz utrudnioną współpracę.

Tabela spotkania biznesowe w pandemii

Agnieszka_TymoszykPandemia na nowo zdefiniowała budowanie zaangażowania pracowników. Śmiało możemy powiedzieć, że ten obszar zyskał na ważności, od kiedy pracujemy zdalnie albo hybrydowo. Wcześniej w większości przypadków menedżerowie, liderzy lub współpracownicy mogli bez wahania podejść do innego pracownika i porozmawiać z nim. Dzisiaj w bardzo wielu organizacjach, które pracują zdalnie bądź hybrydowo, codzienne rozmowy twarzą w twarz przestały istnieć.

Agnieszka Tymoszyk, Client Manager, Antal HR & Legal

Częstotliwość organizacji eventów a budowanie zaangażowania

Główne cele organizacji spotkań i wydarzeń z perspektywy przedstawicieli HR to edukacja i szkolenia, rekrutacja oraz komunikacja wewnętrzna. Chęć rozwoju, poszerzanie wiedzy oraz nabywanie nowych umiejętności wpływają na efektywność działań biznesowych, która decyduje o możliwości osiągania lepszych wyników przez przedsiębiorstwo. Działy zarządzania zasobami ludzkimi mogą oddziaływać na podniesienie jakości oferowanych usług i produktów, m.in. przez organizację szkoleń dla pracowników. Najczęściej spotkania są organizowane w obszarach HR oraz sprzedaży. W przypadku tych grup najwięcej badanych wybrało odpowiedź, że wydarzenia biznesowe organizowane są „kilka razy w tygodniu”, odpowiednio 73% i 68%. 

Wykres badanie zaangażowania pracowników

Agnieszka_KapłonRespondenci sądzą, że to wydarzenia in-person w największym stopniu budują zaangażowanie uczestników, w wypadku wszystkich grup docelowych – obecnych i potencjalnych klientów, pracowników i kandydatów. Wysoko oceniane są też możliwości spotkań hybrydowych, szczególnie w przypadku interakcji z pracownikami i obecnymi klientami – czyli de facto grupami, którym firma jest już dobrze znana. Wydarzenia online są przez jedną trzecią badanych wymieniane jako dobry sposób dotarcia do potencjalnych kandydatów. 

Agnieszka Kapłon, Head of Customer Service w Eventory

Agnieszka_TymoszykObserwując aktualne nastroje i rozmawiając z naszymi partnerami przewidujemy dwa scenariusze. W pierwszym z nich, gdy wreszcie uda się powrócić do realiów sprzed pandemii, spodziewamy się nagłego wzrostu zainteresowania uczestników wydarzeniami stacjonarnymi. Po długim czasie eventów online uczestnicy będą przede wszystkim spragnieni ludzkich interakcji. Drugi scenariusz przewiduje, że spora część osób będzie preferować uczestnictwo online. Oszczędność czasu, kosztów dojazdu i łatwość dostępu do wydarzenia są przeważającymi zaletami uczestnictwa online. W przyszłości więc musimy wziąć pod uwagę preferencje audytorium i, planując wydarzenia, kierować się ku eventom hybrydowym.

Agnieszka Tymoszyk, Client Manager, Antal HR & Legal

Przyszłość pod znakiem hybrydowych spotkań i wydarzeń

Biznes widzi już, że wydarzenia i spotkania online mają naprawdę wiele plusów. Jako te najważniejsze firmy wskazują lepsze zasięgi, lepszą frekwencję na wydarzeniach czy niższe ich koszty. Niemniej bardzo trudno jest w 100% zastąpić eventem online wydarzenie offline. Według respondentów badania podczas wydarzeń in-person łatwiej było nawiązać relacje, a finalnie doprowadzić do zawarcia transakcji.

wykres zaangażowanie pracowników w pandemii

 

58% badanych stawia na hybrydowy model spotkań w przyszłości. Eventy hybrydowe umożliwiają połączenie silnych stron eventów online i in-person. Zapewne dlatego respondenci reprezentujący różne obszary są zgodni, że to one będą najczęściej organizowane w przyszłości. W przypadku przedstawicieli HR aż 77% jest zdania, że to właśnie hybryda będzie modelem najczęściej wykorzystywanym w przyszłości, tego samego zdania jest 54 % przedstawicieli sprzedaży i prawie połowa (43%) osób reprezentujących marketing i PR.

Jakub_ŚmietanaAby zapewnić wszystkim uczestnikom takie same możliwości – w szczególności tym, którzy wybiorą udział online w wydarzeniu – należy szczególną uwagę poświęcić części digitalowej. Poszukiwane i pożądane będą narzędzia do przeprowadzania części onlinowej w jakości odzwierciedlającej możliwości uczestnika w części in- person. Co to znaczy? Na wydarzeniu stacjonarnym uczestnik może po prostu podejść do innej osoby, by z nią porozmawiać. Zatem w modelu hybrydowym opcję networkingu i porozmawiania z innymi należy zapewnić również osobie uczestniczącej w wydarzeniu w formie online.

Jakub Śmietana, Sales Leader Eventory

pobierz pełny raport


Źródło: Antal

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowi ludzie i usługi w agencji Brand New Heaven

Marta Woźniak Maciej Sikorski

Agencja Brand New Heaven poszerza swoje kompetencje i zaczyna oferować usługi eventowe. Do agencji dołączyli Marta Woźniak i Maciej Sikorski. Będą zarządzać nowym działem BNH EVENTS.

Nowa dywizja dopełni ofertę agencji Brand New Heaven. Skupi się ona przede wszystkim na tworzeniu dedykowanych formatów dla marek, które są otwarte na nowatorskie, nieszablonowe rozwiązania, łączące w sobie elementy strategii i kreacji oraz aktywacji marki. Na czele nowego działu BNH EVENTS staną Marta Woźniak i Maciej Sikorski.

Marta Woźniak objęła stanowisko Head of Concept Development. W BNH EVENTS odpowiedzialna będzie za prowadzenie i rozwijanie kompetencji zespołu kreatywnego w kontekście złożonych projektów marketingowych. Marta wspomoże również Macieja Sikorskiego w rozwijaniu istniejących już relacji biznesowych.

Z kolei Maciej Sikorski obejmuje stanowisko Head of Business Development. Odpowiedzialny będzie za pozyskiwanie nowych klientów oraz rozwijanie istniejących już relacji biznesowych agencji. Wieloletnie doświadczenie Maćka pozwoli na łączenie i synergię działań sprzedażowych pomiędzy Brand New Heaven i BNH EVENTS. Do jego obowiązków należeć będzie również kompleksowy nadzór nad działem client service.

Zarówno Maciej jak i Marta raportują bezpośrednio do Zarządu agencji.

BNH EVENTS powstało w odpowiedzi na potrzeby rynku i liczne zapytania obecnych klientów agencji w związku z rosnącą potrzebą tworzenia wielowymiarowych kampanii reklamowych po okresie pandemii. Uznaliśmy, że warto się rozwijać w tym kierunku, dlatego zatrudniliśmy świetnych specjalistów w tej dziedzinie.

Robert Pietrzyk, Managing Partner agencji BNH

Misją BNH EVENTS jest kształtowanie nowej jakości na rynku nie tylko eventowym, ale ogólnie pojętej reklamy. Zarówno Brand New Heaven, jaki BNH Events łączą swoje kompetencje, co od początku skutkuje wszechstronnym i dogłębnym zrozumieniem potrzeb klienta i w pełni dedykowanymi rozwiązaniami.


Źródło: Brand New Heaven

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

#KiszlukRozmawia 45 – Kamil Szymański, G2A Arena

Kamil Szymanski #KiszlukRozmawia

Grzegorz Kiszluk rozmawia z Kamilem Szymańskim, Prezesem Zarządu G2A Arena o tym, jakie były główne przyczyny utworzenia centrum wystawienniczo-kongresowego akurat w Rzeszowie, o tym, jakie zmiany wywołała pandemia w organizacji wydarzeń targowych i konresów, jaka będzie przyszłość branży eventowej po pandemii, a także o tym w jaki sposób rodzą się wydarzenia organizowane w takich obiektach.

 

Grzegorz Kiszluk

BADANIE: W jaki sposób eventy budują zaangażowanie pracowników, klientów oraz partnerów biznesowych? [BRIEF PATRONUJE]

Survey_pixabay

W jaki sposób eventy budują zaangażowanie pracowników, klientów oraz partnerów biznesowych? Antal zdecydował się przeprowadzić badanie mające na celu opisanie roli, jaką spotkania i wydarzenia biznesowe odgrywają w budowaniu zaangażowania pracowników, klientów i partnerów firmy- skąd taka inicjatywa?

BRIEF: Antal zdecydował się przeprowadzić badanie mające na celu opisanie roli, jaką spotkania i wydarzenia biznesowe odgrywają w budowaniu zaangażowania pracowników, klientów i partnerów firmy- skąd taka inicjatywa?

ARTUR SKIBA, prezes Antal: W czasach przed pandemią firmy chętnie organizowały różnego rodzaju wydarzenia: konferencje, szkolenia czy po prostu zebrania zespołu, spotkania potencjalnych klientów bądź partnerów biznesowych. Przez obecną sytuację coraz więcej elementów przeszło w formę zdalną, w tym również eventy. Obecnie wiele przedsiębiorstw przekonało się, że wydarzenia można organizować w różny sposób i każdy z nich może przynieść różne korzyści. Event stanowi narzędzie, które było wykorzystywane w strategii firmy już wcześniej, ale jego popularność w dobie pracy zdalnej zdecydowanie wzrosła. Dziś, choć wydarzenia online stały się koniecznością, nie są jednak przeszkodą a wręcz pomostem do budowania relacji i zaangażowania, z których korzystać może każdy dział w firmie, w tym sprzedażowy, HR-owy czy marketingowy.

Pandemia wymusiła nowe pomysły?

Konsekwencją pandemii było adaptowanie się firm do nowej sytuacji. Organizacje zaczęły korzystać z różnego rodzaju technologii dostępnej na rynku, próbując przełożyć formę offline w online. Spotkania zdalne stały się najlepszym kanałem do realizowania nie tylko celów biznesowych, ale również wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Chcieliśmy zbadać, jakie mocne strony eventów zauważają różne firmy oraz jakie wymieniają wyzwania, które organizacji takich spotkań towarzyszą. Zarówno forma in-person, online jak i hybrydowa pozwala na zrealizowanie większej liczby możliwości, nie tylko jeśli mówimy o pozyskiwaniu danych, ale również o budowaniu zaangażowania pracowników czy klientów. Obecnie mówi się dużo o przyszłości eventów hybrydowych. Dzięki przeprowadzanemu badaniu będziemy w stanie stwierdzić, jak firmy postrzegają przyszłość eventów i jak oceniają zadania, które można w ramach nich realizować.

Dlaczego warto analizować spotkania i wydarzenia prowadzone w organizacji?

W naszym badaniu przeprowadzanym wraz z Eventory chcemy pokazać, że analiza eventów jest ważna, ponieważ poprzez ich organizację firma może efektywnie kształtować swój wizerunek i przyciągać uwagę różnych grup docelowych. Dzięki skutecznie zorganizowanemu spotkaniu można nie tylko zainteresować potencjalnych klientów konkretną marką czy produktem, ale również całą ofertą firmy. Eventy pozwalają na zacieśnienie więzi i integrację zarówno pracowników jak i klientów, ale również partnerów biznesowych. Dzięki badaniu będziemy mogli lepiej dowiedzieć się, jaka forma eventów jest aktualnie najbardziej skuteczna i jakie wyzwania stoją przed różnymi obszarami biznesu.

Dlaczego wg pana zaangażowanie stanowi kluczowy element spotkań i wydarzeń?

Głównym celem organizatorów wydarzenia jest spotkanie się z pozytywnym odbiorem eventu ze wszystkich stron. Żeby ten cel zrealizować konieczne jest nawiązanie relacji, często również w postaci współpracy biznesowej. W obliczu spotkań online problem z zaangażowaniem wzrasta, dlatego tak istotne staje się korzystanie z narzędzi, które umożliwiają efektywną integrację oraz w pełni angażują uczestników. Badanie pozwoli pogłębić wiedzę dotyczącą tego, w jaki sposób firmy budują obecnie zaangażowanie uczestników swoich spotkań i jakie według nich narzędzia są do tego najbardziej korzystne.

BRIEF objął patronatem mediowym badanie.

Do udziału w badaniu zapraszamy przedstawicieli działów marketingu, HR, sprzedaży, szkoleń i PR oraz wszystkie inne osoby, które organizują różnego rodzaju spotkania i wydarzenia w ramach realizowanej strategii biznesowej.

Link do ankiety: https://badania.antal.pl/s3/a094a49bf99e

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zmiany personalne w Stowarzyszeniu Branży Eventowej

Nowy Zarząd Stowarzyszenia Branzy Eventowej

15 grudnia 2020 roku podczas walnego zebrania członków Stowarzyszenia Branży Eventowej upłynęła kadencja Zarządu w składzie: Marta Chmielewska (Prezes Zarządu SBE), Żaneta Berus (Członek Zarządu SBE), Renata Razmuk ( Członek Zarządu SBE). Tego samego dnia powołany został nowy zarząd Stowarzyszenia Branży Eventowej: Dagmara Chmielewska ( Prezes Zarządu SBE), Katarzyna Gadomska ( Członek Zarządu), Grzegorz Łopata ( Członek Zarządu SBE), Emilia Melon-Olchowicz ( Członek Zarządu SBE). Członkowie Stowarzyszenia solidarnie również podtrzymali aktualne stanowisko Dagmary Chmielewskiej jako Dyrektor Zarządzającej i osoby operacyjnej w Stowarzyszeniu.

Rok 2020 to nieustanne zarządzanie sytuacją kryzysową. Udało się nam wdrożyć system szybkiego reagowania. W jego ramach członkowie SBE współtworzyli najważniejsze inicjatywy na rzecz pomocy branży wydarzeń, np. TUgether i Polska! Kraj bezpiecznych eventów. Do tego dzieliliśmy się wiedzą, doświadczeniami jak radzić sobie w tych skrajnie trudnych dla eventowców czasach: gdzie szukać pomocy, jak rozmawiać z klientami oraz urzędami, bankami, firmami leasingowymi itd. Dla mnie największą wartością minionych miesięcy jest solidarność branżowa, bo prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. Nie w teorii, ale w praktyce przekonaliśmy się jak w kontaktach prywatnych, a nade wszystko zawodowych wyglądają wzajemny szacunek i partnerstwo.

Marta Chmielewska

Nowy Zarząd świadomy trudnych czasów oraz ogromu pracy zadeklarował pełne zaangażowanie w działania na rzecz ochrony branży. Otrzymał kredyt zaufania od 24 reprezentantów firm członkowskim i teraz zależy mu na podtrzymaniu zobowiązania, które przed nim stoi.

Zawsze pali się zielone światło do działania i wciąż można zrobić jeszcze więcej. Pragnę żeby polski rynek eventowy był dostrzegany za granicą Polski a edukacja w zakresie organizacji wydarzeń wciąż się rozwija. W tym momencie tylko Ci, co działają na rzecz branży przetrwają i będą tworzyć przyszły rynek eventów.

Dagmara Chmielewska

Katarzyna Gadomska dodaje, że integracja środowiska jest paliwem działań oraz nadaje rytm rozmów z rządem oraz przedstawicielami instytucji wspierających branżę. Bardzo ważne jest, żeby wychodzić poza standardy i szerzyć świadomość istnienia przemysłu spotkań w całej Polsce.

Grzegorz Łopata twierdzi, że siła jest w budowaniu prężnych projektów, które skupią uwagę środowiska nie tylko eventowego, ale też wszystkich zainteresowanych życiem w kulturze, sporcie, edukacji i reklamy. To jest ten czas, w którym możemy jeszcze mocniej komunikować, że za kurtyną wydarzeń stoi sztab osób, firm, podwykonawców, dzięki którym przedsięwzięcie może być realizowane.

Emila Melon- Olchowicz na koniec dodaję, że podstawą rozwoju jest dobrze przemyślana strategia działania. Choć czasy są nieprzewidywalne to, jako dobrze prosperująca i przewidująca branża powinniśmy układać plany z wieloma scenariuszami. SBE jest silną marką i taką należy ją utrzymać.

Nowy Zarząd Stowarzyszenia już teraz planuje działania i strategie na rok 2021-2022. Przygotowuje kolejne projekty, o których będzie informować na bieżąco.


Źródło: informacja prasowa Stowarzyszenia Branży Eventowej

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

#KiszlukRozmawia 29 – Michał Kaleta, endorfina events

Michal Kaleta endorfina events

Grzegorz Kiszluk rozmawia z Michałem Kaletą, Managing Directorem w endorfina events o możliwościach oraz zaletach spotkań i eventów online, o postępującej digitalizacji i przenoszeniu aktywności marek do Internetu oraz o kosztach organizacji eventów online.

 

 

 

Grzegorz Kiszluk

Rusza 9. Edycja Studium Event Management na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

Studium Event Management

Od 9 lat Stowarzyszenie Branży Eventowej we współpracy z Fundacją na rzecz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego prowadzi roczne Studium Event Management.

Edycja 2019- 2020 zgromadziła rekordową ilość 47 studentów, którzy w czerwcu’20 zdobyli certyfikat Event Managera. Od marca zajęcia prowadzone były w trybie on line. Choć na początku było to nie lada wyzwanie dla samych studentów jak i prowadzących to ta forma okazała się mimo wszystko dość przystępna.
Od września tego roku twórcy Studium Event Management prowadzą rekrutację na kolejną edycję.
Fakt, czy w ogóle ruszy kierunek w tym roku, był dla 30 wykładowców i samych twórców Studium doprawdy tajemnicą.

Okazało się, że zawód event managera jest wciąż żywy, po prostu przechodzi pewien rodzaj metamorfozy. Mimo dość trudnej sytuacji rynkowej okazuje się, że osoby z pasją do organizacji wydarzeń chcą się dokształcać i rozwijać swoje kompetencje. Zamiast szukać innych zawodów pokornie chcą się uczyć nowych kompetencji.
Dlatego w programie 168 godzin Studium wprowadzone zostały nowe przedmioty, które spełniają oczekiwania młodego event managera. W najbliższej edycji uwaga zostanie poświęcona zagadnieniom związanych z definicją digital event managera. Studenci odkryją tajniki organizacji wydarzeń on line. Dowiedzą się jak produkować wydarzenia hrybrydowe. Zostaną im przedstawione narzędzia i platformy potrzebne do zarządzania uczestnikami wirtualnego eventu. Wyjaśnione będą nowe procedury bezpieczeństwa imprez oraz ważne elementy prawne, które stały się integralną częścią każdej inicjatywy.

Już teraz twórcy Studium Event Management z satysfakcją informują, że zebrała się potrzebna grupa studentów, żeby zainaugurować w listopadzie 9. Edycję. Wciąż można dołączać i poświęcić najbliższy rok na spotkania z doświadczonymi organizatorami wydarzeń. Rekrutacja trwa do 15 listopada 2020 roku. Szczegóły można poznać na stronie:

http://www.wz.uw.edu.pl/portale/fundacja/dzial/studium-event-management?fbclid=IwAR3CRU0n3Q7Uy1PYsf0HJ8NvUAtsRuo5JPapwBpHz8teiPsQPGaUYkuYX6U

Dagmara Chmielewska
Dyrektor Zarządzająca Stowarzyszenia Branży Eventowej
Dyrektor Programowa Studium Event Management


Źródło: Informacja prasowa Stowarzyszenie Branży Eventowej

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Członkowie Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether) nominowani do prestiżowej listy Eventex

nominowani Eventex

Członkowie Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether) nominowani do prestiżowej listy Eventex. - 100 najbardziej wpływowych osób w branży eventowej / 100 Most Influential People in the Event Industry.

Nominację otrzymało sześciu przedstawicieli RPSiW (TUgether):

  • Olga Krzemińska-Zasadzka, CEO Agencji Power, Prezes Zarządu SOIT
  • Anna Nowakowska, CEO MICE & Venue Consulting, MPI Poland Chapter
  • Anna Górska, Business Development Director EXPO XXI, wiceprezes SKKP Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce
  • Łukasz Adamowicz, Wiceprezes Grupy BFC, Wiceprezes Zarządu SOIT
  • Bartosz Bieszyński, koordynator Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń
  • Mariusz Nowak, CEO Agencji Ministry of Creativity, członek Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, Członek Zarządu Klubu Agencji Eventowych SAR

Niezaprzeczalnym sukcesem członków RPSiW jest fakt, że po raz pierwszy tyle branż i związanych z nimi organizacji weszło w rzeczowy dialog, po to by wspólnie walczyć o siebie i rynek. W konsekwencji działań, TUgether rozpoczęło bliską współpracę z Ministerstwem Rozwoju, tworząc tym samym Sztab Kryzysowy przy Ministerstwie Rozwoju, który pomagał w tworzeniu wytycznych oraz projektów pomocowych dla branży.

Jest mi niezmiernie miło, że Polska Branża Eventowa została doceniona i w tak dużym składzie nominowana w europejskim konkursie, zwłaszcza, że prawie wszyscy nominowani razem pracują od pół roku na rzecz naszej branży. Walczymy o przetrwanie branży, bo jesteśmy jej pasjonatami. A miłe wiadomości na pewno są nam potrzebne do dalszej intensywnej pracy na rzecz odbudowy rynku. Dziękujemy nominującym i całej branży za wsparcie w tym trudnym czasie.

Olga Krzemińska – Zasadzka, CEO agencji Power, Prezes Zarządu SOIT

Znalezienie się wśród nominowanych osób aż 11 osób z naszego kraju, to nie jest tylko dowód na wysoki poziom osobowości jakie mamy w naszej branży tylko bardziej ukazanie znaczenia naszego kraju oraz całego rejonu CEE w globalnym rynku event marketingowym. Może zatem nasze firmy i agencje powinny coraz mocniej myśleć o ekspansji na inne kraje.

Bartosz Bieszyński, koordynator Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether)

To ogromne wyróżnienie dla całej naszej branży MICE, a także dla wszystkich osób zaangażowanych w projekt #TUgether. Wykonana została przeogromna praca w ramach Sztabu Kryzysowego, która jak widać została zauważona w całej Europie. Szkoda, że te nominacje są w czasach Covid-19,  z drugiej strony są one nam bardzo potrzebne. Każdy gest w stronę branży jest nam teraz niezmiernie potrzebny – miło widzieć, że nie jestesmy jednak sami w tej ekstremalnie trudnej sytuacji.

Mariusz Nowak, CEO agencji Ministry of Creativity, członek zarządu Klubu Agencji Eventowych SAR

Przez ostatnie pół roku stworzyliśmy świadomość istnienia przemysłu spotkań wśród opinii publicznej i strony rządowej. Odpowiadamy za setki tysięcy miejsc pracy i kilka procent PKB, o czym do tej pory nikt, w tym my sami, nie zdawał sobie sprawy. Mówimy jednym głosem, pracujemy z rządem jako strona społeczna, RPSiW zaczyna pełnić rolę samorządu branżowego. Przed nami skomplikowany czasy odbudowy. Fakt docenienia tylu zaangażowanych członków naszej rady dodaje dodatkowej energii. Cieszą mnie te nominacje, ponieważ są potwierdzeniem wysokich kompetencji naszego zespołu.

Łukasz Adamowicz, Wiceprezes Grupy BFC, Wiceprezes Zarządu SOIT

Na liście znalazło się aż 11 Polaków. 

Na wybranych kandydatów można głosować do 28 sierpnia na stronie Eventex.

Wyniki zostaną ogłoszone na początku września.


Źródło: informacja prasowa SAR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF