...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

„Girls GO Technology” wygrywa w konkursie PR Wings!

Girls GO Technology

Projekt „Girls GO Technology” zyskał uznanie Kapituły konkursu PR Wings, przyznano mu pierwsze miejsce w kategorii PR korporacyjny. Nagrodę odebrał Mercedes-Benz Manufacturing Poland oraz agencja Kawałek Świata-Media.

Kobiety nie są zainteresowane zawodami technicznymi nie dlatego, że radzą sobie w nich gorzej, ale dlatego, że – jak pokazują wcześniejsze edycje programu „Girls GO Technology” – młode dziewczyny w szkołach średnich, poza wielkimi miastami nie mają żadnych sensownych i wartościowych wzorców edukacyjnych czy zawodowych. Tylko świadome działania rozwojowe mogą poszerzyć perspektywy i ambicje uczennic. Kobiecy potencjał czeka na „księcia z bajki”, który go rozbudzi. Mercedes-Benz Manufacturing Poland wcielił się w tę rolę i został doceniony.

Konkurs PR Wings promuje profesjonalne, etyczne i wyróżniające się praktyki z zakresu public relations i komunikacji. Organizatorem plebiscytu jest Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), w tym roku odbyła się jego pierwsza edycja. Na uroczystej gali, podczas Kongresu Profesjonalistów w Rzeszowie, wręczono statuetki w 12 kategoriach.

W styczniu 2021 r. projekt „Girls GO Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię”, został nagrodzony Brązowym Spinaczem w konkursie „Złote Spinacze” organizowanym przez Związek Firm Public Relations.

O Programie

„Girls GO Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię” to cykl spotkań, adresowanych do uczennic szkół średnich z powiatu jaworskiego, których celem jest przybliżenie im nauk matematycznych, technicznych i inżynierii. Powstał w 2018 roku z inicjatywy Mercedes-Benz Manufacturing Poland z myślą o tym, by zaszczepiać w młodych kobietach przekonanie, że technologia jest przyjazna i może być doskonałym pomysłem na przyszłe zawodowe życie. W październiku br. staruje czwarta edycja programu.

Dlaczego dziewczyny stronią, wręcz boją się technologii? Dlaczego nie myślą o ciekawej i dobrze płatnej pracy w nowoczesnym przemyśle? STEM, czyli kierunki techniczne stanowią szczególne pole walki ze stereotypami. Z jednej strony pokutuje założenie, że „to nie dla kobiet”, z drugiej zaś coraz większe zmiany w statystykach zatrudnienia dowodzą, że w branży szybko ich przybywa. W Jaworze działają dwie ultranowoczesne fabryki Mercedesa, produkujące silniki spalinowe i baterie elektryczne do samochodów osobowych. W tej chwili pracuje tu już ponad 1300 osób, z czego 40% to kobiety.

Ewa Łabno-Falęcka, szefowa komunikacji i relacji zewnętrznych Mercedes-Benz

Dziewczyny z programu „Girls GO Technology” biorą udział w serii warsztatów, w których prowadzący – eksperci z różnych dziedzin motywują je do doświadczenia czym jest technologia i jak wpływa na codzienne życie każdego człowieka. Zajęcia pomagają uczennicom odkryć swój potencjał i mają na celu wspierać je w określeniu własnych mocnych stron.

 Pokazujemy, że technologia, nauki techniczne, inżynieria, programowanie czy IT, częściej określane jako zainteresowania typowo męskie, mogą już teraz stać się ich szansą na sukces – obszarem ich zainteresowania, kierunkiem studiów i pracą.

Ewa Łabno-Falęcka, szefowa komunikacji i relacji zewnętrznych Mercedes-Benz

Stałymi Partnerami projektu są: Siemens Polska, WSSE „INVEST-PARK”, Klaster Edukacyjny Invest in EDU i Randstad Polska.


Żródło: Girls GO Technology

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

#KiszlukRozmawia 48 – Ewa Łabno-Falęcka, Mercedes-Benz

#KiszlukRozmawia Ewa Labno-Falecka

Grzegorz Kiszluk rozmawia z Ewą Łabno-Falęcką, Dyrektorem ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych w Mercedes-Benz Polska.

 

Grzegorz Kiszluk

Przedłużamy zgłoszenia do 11. edycji rankingu 50 Kreatywnych!

przedluzenie zgloszen 50 kreatywnych

Przedłużamy zgłoszenia do 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Masz czas na wypełnienie zgłoszenia jeszcze do 13 sierpnia!

Jeśli prowadzisz firmę, która znacząco wyróżnia się spośród konkurencji, masz niecodzienne podejście do prowadzenia, rozwoju i promocji swojego biznesu oraz produktów i usług, które oferujesz bądź w jakiś sposób są one innowacyjne, zgłoś się już dzisiaj! Zachęcamy również, do zgłaszania innych osób, które według Ciebie powinny znaleźć się na tegorocznej liście wyróżnionych.

Doceniamy wyjątkowych ludzi, którzy stawiają na innowacje i nieszablonowe rozwiązania w swoim biznesie, nieustannie poszukują nowych możliwości do rozwoju, inspirują innych do działania i konsekwentnie budują swoją markę.

Przedłużamy zgłoszenia do 13 sierpnia! Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Nie czekaj, zgłoś się już dzisiaj!

CHCĘ SIĘ ZNALEŹĆ WŚRÓD 50 NAJBARDZIEJ KREATYWNYCH LUDZI W BIZNESIE!

W tym roku nasi Partnerzy wręczą wybranym laureatów unikatowe nagrody:

  • Uczestnictwo w programie mentoringowym InCredibles powered by Sebastian Kulczyk dla wybranych laureatów,
  • Mentoring Google for Startups z udziałem przedstawicieli Google dla wybranych laureatów,
  • Roczne członkostwo we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej dla wybranego laureata,
  • Bilety na wrześniową konferencję online Masters&Robots organizowaną przez Digital University dla dwóch wybranych laureatów,
  • Doradztwo strategiczne w zakresie rozwoju sprzedaży w digitalu ufundowane przez Digitree Group dla wybranego laureata,
  • Brand Health Check zrealizowane przez adCookie dla wybranego laureata,
    10 godzin doradztwa prawnego BCP Law – dla dwóch wybranych laureatów,
  • Mentoring i zniżki na konferencje i warsztaty przygotowane przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet dla wszystkich kobiet w Rankingu,
  • Kampania banerowa na portalu Vigilant Magazine dla wybranego laureata,
  • Kompleksowa konsultacja marketingowa z Eactive dla wybranego laureata,
  • Karnety VIP z miejscami na Trybunie biznesowej i koszulki z autografami drużyny Legii Warszawa dla dwóch wybranych laureatów,
  • Animowany Video Explainer od Timecode Film Production dla wybranego laureata.

plansza nagrody

Wyobraźnia jest ważniejsza niż wiedza, a bez kreatywności nie ma innowacji. Pytanie jak zwiększyć kreatywność to pytanie o świętego Graala biznesu. Jednym ze sposobów jest tworzenie „architektury innowacji”. I tak rozumiem tworzenie społeczności wokół 50 Kreatywnych. Dlatego zdecydowałam się na przystąpienie do Kapituły.

Kreatywność nie jest czymś, czym cieszą się tylko naukowcy, inwestorzy, artyści, pisarze i muzycy; w rzeczywistości wszyscy używamy naszych kreatywnych mózgów każdego dnia w domu i w pracy. Kreatywność postrzegam w szerszym kontekście – nie tylko jako wpadanie na nowe pomysły, ale także jako zdolność do ich oceny i praktycznego wykorzystania tych dobrych („To Think Like Leonardo da Vinci” Michaela Gelba).

Ewa Łabno-Falęcka, Mercedes-Benz Polska

W Kapitule zasiadają doświadczeni managerowie i ludzie biznesu, a także laureaci pierwszych miejsc z poprzednich edycji rankingu. W tym roku swoją wiedzą specjalistyczną i doświadczeniem biznesowym wspierają nas: Marek Kłoczko (Krajowa Izba Gospodarcza), Ewa Janus-Khouri (Centrum kreatywności Targowa), Jarosław Sroka (Incredibles powered by Sebastian Kulczyk), Bartosz Sokoliński (ARP), Maciej Herman (Lotte Wedel), Paweł Patkowski (Orange Polska), Artur Sikora (Santander), Monika Constant (Fracusko-Polska Izba Gospodarcza), Maciej Ledzion (endorfina events, WebTalk, Next Level), Dariusz Żuk, Javier Sosnowski (Polsko-Hiszpańska Izba Gospodarcza), Wojciech Krzemień (Vigilant Magazine/ESPOT), Stefan Batory (Booksy), Sebastian Hejnowski, Rafał Plutecki, Michał Sadowski (Brand24), Magdalena Marcinkowska (Workin), Andrzej Matuszyński, Zbigniew Klonowski (Trias), Mateusz Sobieraj (adCookie), Piotr Bartecki (BCP Law), Michał Kramarz (Google for Startups), Dariusz Mioduski (Legia Warszawa), Jarosław Ziębiński (Publicis Groupe), Tomasz Dławichowski (Timecode Film Production), Artur Adamowicz (Legia Warszawa), Jowita Michalska (Digital University), Judyta Mojżesz-Zimończyk (Digitree Group), Jakub Kaliciński (Kalicińscy.com), Mikołaj Placek (Oknoplast), Tomasz Snażyk (Startup Poland), Stefan Batory (Booksy), Anna Zielińska (Stor9), Łukasz Jaronik (Columbus Energy), Agata Wydmańska (DHL Supply Chain), Michał Kliszczak (EACTIVE), Ewa Łabno-Falęcka (Mercedes-Benz Polska), Andrzej Karasowski (TVN Media).

Jestem głęboko przekonany, ze kreatywność jest w dzisiejszym świecie jedynym źródłem konkurencyjnej przewagi na rynku. Dlatego ludzie, którzy mają tę unikalna zdolność kreowania nowej wartości, są dla biznesu i dla całej naszej gospodarki po prostu bezcenni. Jest dla mnie wielką przyjemnością i zaszczytem móc bliżej poznawać ich najnowsze projekty i wyróżniać tych najzdolniejszych za ich szczególne osiągnięcia. Właśnie dlatego bez wahania przyjąłem zaproszenie do Kapituły rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jarosław Ziębiński, Advisor of Publicis Groupe

Ranking 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie przerodził się w ciągu 10 lat trwania z subiektywnego wyboru redakcji do całorocznego programu, wspierającego sektor kreatywnego i innowacyjnego biznesu w Polsce. Ranking od lat wyróżnia przedsiębiorców – założycieli oraz szefów firm i organizacji, a także liderów i pomysłodawców projektów. Skierowany jest do przedstawicieli wszystkich sektorów: MŚP, startupów, dużych firm i korporacji, a także jednoosobowych działalności.

Całoroczny program 50 Kreatywnych bazuje na cyklicznych spotkaniach eksperckich i networkingowych oraz publikacjach w mediach własnych brief.pl prezentujących Laureatów i ich firmy. Wydarzenia #eksperci i #SubiektywniKreatywni podejmują tematy aktualnych trendów oraz obszary, które w szerokim ujęciu mogą inspirować do sukcesu w biznesie.

Dołączenie do Kapituły rankingu 50 Kreatywnych to przede wszystkim chęć wpierania osób kreatywnych. Wierzę, że to właśnie innowacyjne rozwiązania mogą uchronić nas od skutków ocieplania klimatu, uczynić nasze życie bezpieczniejszym, a nasze działania bardziej efektywnymi. Kreatywność jest motorem rozwoju we wszystkich dziedzinach i trzeba doceniać trud i ryzyko podejmowane przez pionierów i promować ich oraz ich pomysły.

Zbigniew Klonowski, CEO Trias

Wśród laureatów poprzednich edycji na pierwszych miejscach znaleźli się: Marcin Iwiński i Michał Kiciński (CD PROJEKT RED), Jarosław Sawko i Piotr Sikora (Platige Image), Patryk Strzelewicz i Michał Bąk (Dice+), Jakub Krzych i Łukasz Kostek (Estimote), Michał Sadowski (Brand24), Stefan Batory (Booksy), Barbara Sołtysińska (indaHash), Michał Borkowski (Brainly) oraz Marcin Joka, Michał Grześ i Krzysztof Dziemiańczuk (Photon Entertainment), Jacek Ryszka (Surroapp.com).

Więcej o rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie: https://brief.pl/kreatywni/

plansza partnerów 50 Kreatywnych

Anita Florek